Kontio

Mippis

Minkämaalainen on Kontio merkkinen pyörä?
Entä onko hyvä pyörä.... =/

Kiitos

7

2187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annaloviisa-mummu

      sitä minäkin ihmettelen. Kukaan ei näy tietävän

    • Romua_monella_nimellä

      Eiköhän ne tehdä siellä missä milloinkin halvimmalla saadaan ja ole yhtä "hyviä" kuin muukin halpa rihkama.

    • FinTunturisti

      Tehdäänkö Suomessa enää ylipäätään muita kuin joitain Helkaman teräsrunkoisia malleja (Jopo jne.). Kaukoidästä taitaa kaikki jo tulla.

      • miksiihmeessä

        sanot tuon kuin se tarkoittaisi että kaikki rungot/pyörät olisivat samaa laatutasoa. tai että kotimaisuus takaisi laadun.


      • FinTunturisti

        Kyllä täytyy myöntää, että oman kokemuksen mukaan keskimääräinen kestävyys on pyörissä tullut alaspäin rankasti sitä mukaa kun tuotantoa on siirretty Suomesta (ja Euroopasta) kauemmaksi. Nykyään on kokonaan hävinnyt sellainen tavoite, että pyörän pitäisi olla kestävä. Minulla oli aikaisemmin Monark, jolla ajoin yli kaksikymmentä vuotta. Hyvin vähän sitä tarvitsi korjata, eikä paljon huoltaakaan. Oli kevyt ja hyvä ajettava. Vanteet ja lokassuojat olivat ruostumatonta terästä. Sehän kestää ihan eri tavalla kuin alumiini. Eikä ollut ollenkaan raskas ajaa, niin kuin luulisi. Monarkin jälkeen oli Taiwanissa valmistettu pyörä, kesti kaksi vuotta ajoa, jonka jälkeen oli loppuun ajettu. Ajan n. pari tuhatta kilometriä sulan maan aikaan. Siis vanhat pyörät kestivät noin kymmenen kertaa pidemmän matkan ajoa kuin nykyiset. Nämä kaikista halvimmat, parin sadan pyörät, kuulemma kestävät ajoa yhden kesän. Olen siis ihan toista mieltä siitä valmistusmaan merkityksestä. Nyt kun valmistus menee Taiwaniin ja muualle Kiinaan, niin laatu tippuu murto-osaan entisestään. Sisärenkaatkin on nykyisin tehty niin ohuesta materiaalista, että paikkaus alkaa olla mahdotonta. Kun kumia karhentaa paikan laittoa varten, kumi ei enää pidä ilmaa sisällä, vaan se alkaa vuotaa paikan vierestä.


      • ei_näin
        FinTunturisti kirjoitti:

        Kyllä täytyy myöntää, että oman kokemuksen mukaan keskimääräinen kestävyys on pyörissä tullut alaspäin rankasti sitä mukaa kun tuotantoa on siirretty Suomesta (ja Euroopasta) kauemmaksi. Nykyään on kokonaan hävinnyt sellainen tavoite, että pyörän pitäisi olla kestävä. Minulla oli aikaisemmin Monark, jolla ajoin yli kaksikymmentä vuotta. Hyvin vähän sitä tarvitsi korjata, eikä paljon huoltaakaan. Oli kevyt ja hyvä ajettava. Vanteet ja lokassuojat olivat ruostumatonta terästä. Sehän kestää ihan eri tavalla kuin alumiini. Eikä ollut ollenkaan raskas ajaa, niin kuin luulisi. Monarkin jälkeen oli Taiwanissa valmistettu pyörä, kesti kaksi vuotta ajoa, jonka jälkeen oli loppuun ajettu. Ajan n. pari tuhatta kilometriä sulan maan aikaan. Siis vanhat pyörät kestivät noin kymmenen kertaa pidemmän matkan ajoa kuin nykyiset. Nämä kaikista halvimmat, parin sadan pyörät, kuulemma kestävät ajoa yhden kesän. Olen siis ihan toista mieltä siitä valmistusmaan merkityksestä. Nyt kun valmistus menee Taiwaniin ja muualle Kiinaan, niin laatu tippuu murto-osaan entisestään. Sisärenkaatkin on nykyisin tehty niin ohuesta materiaalista, että paikkaus alkaa olla mahdotonta. Kun kumia karhentaa paikan laittoa varten, kumi ei enää pidä ilmaa sisällä, vaan se alkaa vuotaa paikan vierestä.

        Taiwanissa tehdään muun muassa erittäin korkealaatuisia harrastepyöriä. Mutta ne halvimmat romut ovat valmistuspaikasta riippumatta sitä mitä voi odottaakin. Asiaa ei ihan oikeasti tarvitse tarkastella minkään KKK-kaavun silmäaukkojen läpi. Myöskään 70-80-lukujen markkoja ei voi muuntaa euroiksi 2000-luvun muuntokurssilla.

        Eikä sitä sisäkumia tarvitse todellakaan tarvitse hioa hampaat irvessä, pieni pinnan karhennus riittää.


    • Pyöräilijä1

      Minulla on kohta kymmenen vuotta vanha Kontio maastopyörä. On ollut hyvä ei mitään valittamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe