Permanentti pelottaa

curlucurlycurly

Hei!
Olen täysin ihastunut ideaan permanentata pitkät, vaaleat hiukseni. (tosin leikkaisin ne kyllä niin, että permanenttikampaus olisi vain olkapäihin asti.) Pelkään kuitenkin sitä, mistä monet ovat minua varoitelleet: jonkin ajan kuluttua hiukset jotenkin "lässähtävät". Siis ööh, mitä niille tapahtuu? :D Suoristuvatko ne tai jotakin? Ja mitä sitten teen?

Minua mietityttää myös, milloin pitää ottaa uusi permis? Koska tulee varmaan aika kalliiksi, jos joutuu kovin usein hiuksiaan kiharruttamaan. Ja hiuksetkin kärsivät. Niin, ja miten hellää hoitoa permanenttihiukset vaativat? Voiko pestä ihan markettishampoolla, tarvitseeko käyttää muotoilutuotteita yms? Entäs miten usein tulee pestä?

Olisitte ihania jos vastailisitte minulle. :)

6

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilovehair

      Permiksen ulkonäkö on ensinnäkin paljon kiinni hiusten peruslaadusta ja kunnosta. Hyväkuntoiseen vahvaan hiukseen tulee kaunis permis, vaalennettuun/ohueen/ takkuisen venyvään jne permiksen lopputulos on helposti hampsuinen ja paha.
      Lässähtää? Siis tukkahan kasvaa n. sentin kuukaudessa, joten permiksen jälkeen, kuukauden päästä tyvessä on se sentin suora uusi kasvu. Jos hiuslaatu on sellainen, että kihara muuten pysyy kimmoisana ja kauniina pitkään, muutaman kuukauden päästä siis on pituudessa kiharaa hyvin, mutta tyvestä tukka on suora. Tässä tapauksessa on mahdollista tehdä esim. vain pääliosan tyviin osapermanetti, jolla saadaan kihara näyttämään kauniilta vielä muutaman kuukauden kauemmin. Joissain hiuslaaduissa permis taas suoristuu ja veltostuu ajan kanssa koko matkaltaan. Tällöin on muistettava, että vaikka kiharuus on suoristunut, permiksen kemiallinen vaikutus ja kuluminen on edelleen hiuksessa. Päällekkäisten permisten otto ei ole kovin suositeltavaa, eikä lopputulos enää useinkaan ole kovin kaunis.
      Uusi permis; Paras siis käydä samalla kampaajalla, joka hiuslaatusi nähtyään osaa suositella jatkokäsittelyjä ja aikataulua niille. Hyvässä puolipitkässä hiuksessa selvitään usein niin, että noin jokatoinen käsittely on ns. osakäsittely, ja koko tukkaan permis tehdään vain esim. kerran vuodessa. Toki tämä paljon riippuu hiuslaadusta ja tietenkin siitä, koska itse koet hiukset lässähtäneiksi.
      Permistukka vaatii hyvät pesu ja hoitotuotteet sekä paljon panostamista myös muotoilutuotteisiin. Kyseessä ei siis ole pese ja pidä tukka, vaikka föönailut voikin unohtaa.

    • iho kananlihalla

      pelkästä ajatuksesta. Itse otin joskus 17 vuotiaana permanentin joka pysyi tukassani ehkä viikon. Jos tukkasi on sitä laatua, että esim. paplareiden vaikutus ei niissä kauaa pysy, niin voit unohtaa permanentin. Itse en suosittelisi sitä kenellekään, aivan ysäri juttu. Mikään ei näytä niin kamalalta kuin juurikasvuinen permis. Ja muista että kiharoista ei tule suuria. permanentti on hieman suurempaa kiharaa kuin krepit. ehkä.
      Uskon että jos sen otat, tulet katumaan. En tunne ketään joka ei katuisi, mutta toki poikkeuksia löytyy.

    • 80-lukulainen

      Enpä ottaisi permanenttia enää, sen aika oli 80-luvulla. Nyt suoristetaan hiuksia, etenkin jos on pitkät hiukset, niistä on hyvä muotoilla erilaisia kampauksia. Muotovaahdon avulla saat kestävän pohjan, ja esim. patukkarullat koko päähän, päälle vielä kiinnettä, et tarvitse permanenttia.

      • aloittaja..

        permanentti kuitenkin kiehtoo minua, aivan täysin sama että se on out nykyisin, rakastan kaikkea retroa ja sellaista, en tahdo mennä ihan massan mukana. se ikävä puoli on kyllä se jos niistä tulee sellaiset huonokuntoiset...


      • muodin muutos

        Permanentti ei ole out ja vain 80-lukua. Se on tullut takaisin muotiin. Nykyisin muodissa on hyvin erilaisia hiustyylejä 80-luvusta poiketen eli ei vain jokin yksi juttu. Hiusten suoristaminen suoristusraudoilla taasen on kyllä out.


    • Anonyymi

      Itsellä on permanentti nyt kantsii käyttää kosteuttavaa shampoota ja hoito ainetta jos näitä käytät hiukset pysyvät kosteina ja permanenttiin tarvitsee kosteutta näitä minun parturi sanoi minulle ja noin 4 kuukauden välein kannattaa käydä ottaa uudelleen kun alla olevat hiukset kasvavat permanentin läpi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6033
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3665
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1945
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1611
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      1430
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      25
      1341
    Aihe