MIES NARSISTI

NÄTTIMIINA

Luin netistä noin 50 narsistin ominaisuutta ja
46 sopii mieheeni.
Olen jo niin loppu ja väsynyt että en jaksa tehdä
elämälläni mitään.Lapsetkin kärsii.
Kyttäily,alistaminen,huutaminen,haukkuminen,joka
asioihin puuttuminen,kaikkitietäväinen,hallitseva
kiusaaja ym. ym. mitä teen,mistä saisin apua?
Oon ihan maassa,nyt kun tajusin,että mussa ei ole
kaikkeen vika.Uhteiselämää takana 23 vuotta.
Olen kiltti luonne,miks se tekee tällästä?

14

5423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susan.

      Narsisti tarttee aina kiltin ihmisen kiusattavakseen...

      Ei narsisti toista narsistia voi kiusata.

    • muuta elämäsi

      Katso nyt vaikka aluksi sivut www.narsistienuhrientuki.info.
      Sinne voi soittaakin, on puhelinneuvotaa. Kirjoita oma viestisi tai elämäntarinasi anonyyminä palstalle, saat hyvää vertaistukea.
      Katso keskusteluista palsta "parisuhde".

      Jos ole avioliitossa, pane avioero vireille.
      Narsisti EI nimittäin parane, vain pahenee. Sinulta voi mennä vaikka henki, jos huonosti käy.

      Ota yhteys lähimpään turvakotiin ja kysy neuvoja, sinne ei tarvitse välttämättä mennä, mutta miellellään neuvovat pulassa olevia naisia. Katso www.turvakoti.net

      Narsisti on luonnevikainen, häiriintynyt jo lapsuudessaan. Sinun kiltteytesi vain pahentaa tilannetta.
      Joten lopeta "kiltteys" heti. Kiltteys ei kertakaikkiaan kannata.

      Jos miehesi pahoinpitelee, ota yhteys lääkäriin ja hanki todistus vammoista. Poliisilta saat tarvittaessa lähetymsikiellon miehellesi ja kunnan sosiaalipuolelta auttavat vuokra-asunnon löytämisessä.
      Joten, ei muuta kuin toimeksi.... Parempaan elämään !

      • Itse kokenut saman

        Itselläni oli myös narsisti mies ja lähdin kodistamme kolme vuotta sitten. Lapset kärsivät siitä elämästä kaikkein eniten. Nyt asun lasteni kanssa ja lapsenikin ovat onnellisia. Edelleen exäni yrittää vainota ja uhkailla minua mutta se ei enään tunnu missään. Elän omaa elämää ja meidän perheessä ollaan onnellisia ja asiat ovat sopusoinnussa;)


    • lähde!!

      mikään ei ole niin väärin kun toisen alistaminen sanoin teoin ja väkivallalla. henkine tai fyysinen niin se on väärin. lapset saa väärän mallin millaista se oikea perhe-elämä kuuluu olla.

      tasan vuosi sitten lähdin turvakotiin, mies lupasi muuttua, olin antanut niin monta mahdollisuutta että en mennyt takaisin. Hain asuntoa itselleni ja lapselle, muutin ja aloitin kaiken alusta lapseni kanssa. Nyt huomaan monta positiivista muutosta lapsessani ja tiedän että tein oikean ratkaisun. Yksinäisyys ja tulevaisuus voi pelottaa mutta ainut asia mitä olen katunut kun lähdin turvakotiin ja jätin mieheni on se etten tajunnut lähteä jo aikaisemmin!!! :)

    • hellevi

      Moi!
      Olen kokenut miheltäni aivan vastaavaa ja paljon muuta lisäksi 30v aikana.Alussa kaikki oli suht harmitonta ,mitä nyt pieniä hämäriä juttuja.Nyt noi viisi vuotta sitten tilanne alkoi pahentua.Tuli ihmeellisiä viikonloppumenoja ,selityksiä selitysten perään joissa oli vain häivä totutta.Se epäily oli raskasta aikaa,kun en kuitenkaan halunnut tehdä mitään päätöstä ilman vahvoja todisteita.Sitten seurasi mollaamiset,haukkumiset ja kaikki muuttunut käytökset.Mukaan tuli alkoholi ja tupakka.Olin lasteni kanssa ihmeissäni mikä muutos tämä oli.Sitten selvisi että mieheni oli mm. patologinen valehtelija kaikkine sairauskuvitelmineen.Selvisi myös etten ollut se ainoa nainen hänen elämässä,vaikka niin uljaasti sitä vakuutti viimeiseen viikkon asti. Onneksi asiat kääntyivät siten,että hän vain kerran ilmoitti lähtevänsä kotoa pois. Huokasin. Hän muutti toisen naisen luo asumaan - kylmästi - vailla vanhoja olemattomia tunteita.Olin helpottunut.Elämä on vielä elämisen arvoista eikä aina tarvitse olla peloissaan ja jännittynyt.Avioero,jonka luonnollisesti laitoin heti vireille,ei ole vielä astunut voimaan,mutta yksinasuminen on ihana tunne.Kehoitan sinua ottamaan sen askeleen,että laitat eron vireille. Älä tee,kuten moni tekee,että toivoo ja luottaa jospa kaikki muuttuisi.Niin tein minäkin,mutta luonnevikainen ihminen ei voi muuttua.En ainakaan usko.Päinvastoin tilanne pahenee iän myötä.
      Ajan kanssa voi vieläkin tulla vaikeuksia,kun avioiero astuu voimaan ja jos hän päättää kostaa,mutta siitä en tässä vaiheessa ole huolissani. Meillä on vain yksi elämä elettävänä eikä sitä kannata tuhlata.
      Pärjäile ja tee päätös mahdollisimman pian.

    • synty

      Hakusanalla narsismin synty, löysin ainakin itse googlessa sivuille, joisa kerrotaan narsistin kanssa selviämisestä. Aloitussivu liittyy englanninkieliseen kirjailijaan, mutta on suomeksi, eli käy läpi sillä hakusanaala löytyvät linkit, åelkät narsistin tunnusmerkit ei riitä tilanteesta selviytymiseen.. Siellä on mm. mitä tehdä osiot jos halauu jatkaa narsistin kanssa, ja jos ei halua, mihin varautua. Kirjailija on aikoinaan vankilassa ollut mies, taisi itsekin olla narsisti, joka tosin heräsi tilanteeseensa.

      • doc62

        Tuollaiseen suhteeseen EI PIDÄ jäädä, koska sinä ja lapsesi olette vaarassa. Minä menin hyväuskoisuuttani naimisiin narsistin kanssa, joka jaksoi vetää kiltin miehen roolia naimisiinmenoon saakka, ja palasi sen jälkeen omaksi narsistiseksi itsekseen. Koska en ollut hänen tarvitsemansa kiltti ja alistuva ihminen vaan puoliaan pitävä itsevarma nainen, tilanne kärjistyi nopeasti väkivaltaisuuksiin. Ensimmäisen käsiksikäymisen ja yhden erittäin uhkaavan tilanteen jälkeen "heitin" miehen pihalle. Paljon tyhmiä asioita (mm. vahtimista, puhelimen tietojen lukemista, alistamisyrityksiä, huutamista) siedin ennen sitäkin.

        Nyt olo on mielettömän helpottunut, enkä voi kuin ihmetellä itseäni: miksi suostuin sellaiseen kohteluun! Sata kertaa mieluummin elän yksin kuin sellaisen sian kanssa...

        Eroa heti! Vaikka asia tuntuu etukäteen vaikealta, huomaat muutamien viikkojen kuluttua että eroaminen kannatti! Äläkä usko mitään lupauksia enää, narsisti ei TOSIAANKAAN koskaan parane...


      • Kauan mie jaksoin
        doc62 kirjoitti:

        Tuollaiseen suhteeseen EI PIDÄ jäädä, koska sinä ja lapsesi olette vaarassa. Minä menin hyväuskoisuuttani naimisiin narsistin kanssa, joka jaksoi vetää kiltin miehen roolia naimisiinmenoon saakka, ja palasi sen jälkeen omaksi narsistiseksi itsekseen. Koska en ollut hänen tarvitsemansa kiltti ja alistuva ihminen vaan puoliaan pitävä itsevarma nainen, tilanne kärjistyi nopeasti väkivaltaisuuksiin. Ensimmäisen käsiksikäymisen ja yhden erittäin uhkaavan tilanteen jälkeen "heitin" miehen pihalle. Paljon tyhmiä asioita (mm. vahtimista, puhelimen tietojen lukemista, alistamisyrityksiä, huutamista) siedin ennen sitäkin.

        Nyt olo on mielettömän helpottunut, enkä voi kuin ihmetellä itseäni: miksi suostuin sellaiseen kohteluun! Sata kertaa mieluummin elän yksin kuin sellaisen sian kanssa...

        Eroa heti! Vaikka asia tuntuu etukäteen vaikealta, huomaat muutamien viikkojen kuluttua että eroaminen kannatti! Äläkä usko mitään lupauksia enää, narsisti ei TOSIAANKAAN koskaan parane...

        Tuo on oikeaa toiminta. Ai muutakuin pihalle jos ei kunnollinen elämä maistu!

        Minäkin juuri teen eroa parhaillaan vastaavasta tapauksesta. Mitään muuta tunnetta häntä kohtaan ei enään ole kuin pelko toteuttaako hän uhkailunsa jos en enään alistu hänen kanssaan olemaan ja hänen mielivaltaansa. Päiväkausia on takko hänen päästä juomaan ja rälläämään ties mihinkin porukoihin ja sitten tulee takaisin minun jääkaapille ja lämpöiseen siistiin kotiin taas sikomaan. Hän rakastaa minua silloin kun sattuu hänelle sopimaan. En enään jaksa hänen hallitsevaa käytöstä ja alistamista. Tällainen toiminta on kuulemma vain miesten oikeus ja jokainen mies kuulemma ryypyn ottaa. Myös kaikki lomat hän on aina pilannut juomisella. Enään en edes halua lähteä hänen kanssaa mihinkään koska minun lompakolla kaikki lomat kustannetaan ja ruuat ostetaan. Ei kun pihalle vain moinen hyväksi käyttäjä. Onneksi tätä ei ole tarvinut kestää kuin kolme vuotta. Olkoon nyt äitinsä jääkaapinovea vain narisuttamassa.


    • kolhittu

      Lähde hyvä ihminen,sinulla ja lapsilla
      ei ole kuin yksi elämä elettävänä.
      Lapset kärsii,minulla on 24 vuotias tyttö
      ihan pahiten on sille jäänyt se itsetunto,
      ym.vaikkeusksia.Poika selvisi paremmin.
      Mutta itsellekin jää haavoja,jotka vie
      vuosia aikaa parantua,eikä kaikki parane
      sittenkään.Vieläkin vaikka on 11 vuotta
      kun erosin.On itse syytöksiä,itsetunto
      reistailee.ja ym.

      Olin 17 vuotta narsistin kanssa
      naimisissa.Nyt kun ajattelen jälestä
      päin.Olin kuin olisin ollut vankilassa
      ne 17 vuotta.Ne meni niin että en
      ole saanut nauttia elämästä ollenkaan.
      20 vuotias oli kun se alkoi.Eli paras
      aika elämästä meni vankina.

      Lapset piti minua pystyssä,jaksoin elää
      elämää vaikka se oli kauheaa.

      Toivon että lähdet,ja mahdollisimman pian.
      Ehdit nauttia lastesi kanssa elämästä.
      kerran voi olla että on viimeinen
      niitti,jos et nyt ota lapsia ja lähde.
      Kysele paikkoja ja turvakoti on yksi ja
      kyllä ne sosiaalihuollosso neuvovat.

      Sinussa ei ole vika ,älä missään
      nimessä syytä itseäsi.Sinulla on nyt
      ensimmäinen asia koota itsesi,ja alkaa
      hommata itsesi ja lapsesi pois sieltä.

      Olin kiltti itsekin.Tuntui siltä
      että on aina helpompaa antaa periksi
      kaikessa.Mutta se onkin väärin,olis
      vain pitänyt iskeä takaisin.Ei antaa
      periksi.Minkäs luonteelleen voi.
      Ja nyt eron jälkeen opettelin sanomaan
      EI tuntui vaikealta aluksi,mutta senkin
      oppii sanomaan.Nyt se tulee automaattisesti.
      Olet vielä masennuksen partaalla,sekin
      vielä lisäksi.Minulle tuli totaalinen
      loppuunpalaminen.

      Olen noussut sieltä ylös,mutta arvet
      kaihertavat vielä.Olis kun olis otettu
      pala minua jonnekin.Tuntuu kuin
      olisin osa vain,että yksi puoli olis
      jäänyt jonnekin matkalle.
      Se on tunne,mutta nämäkin asiat
      käyneenä,ymmärtää toinen toista.
      Mutta joka sitä ei ole kokenut,
      se ei voi ymmärtää.Kuvitella voi aina
      mutta ei tuntea.

      Voimia sinulle ja lapsille!!

      Ajattele sinä ja lapset saatte nauttia
      vielä elämästä,kun nyt otat ja lähdet.

      Mutta varmista tilanne et ole yksin ja
      siinä olis joku ulkopuolinen kaverina.
      Älä jää koskaa yksin miehen kanssa,
      ja pikkuhiljaa hommaa asuntoa ja
      tavaroita pois.Jos on sellainen
      luonne miehellä että voi tehdä mitä vain.
      Ei missään tapauksessa yksin,saa olla
      kun ero tilanne tulee.
      Minulla on karmaisevia kokemuksia siitä.
      Siksi varoitan aina joku kaverina ,ja
      aikuinen ja ulkopuolinen.

    • Krista_81

      On pelottavan yleistä, kuinka moni onkaan kokenut millaista on olla suhteessa narsistisen miehen kanssa. Luulin joskus olevani täysin yksin ja luulin olevani jotenkin outo tai pikkumainen kun minua haittasi narsistimieheni käytös. Että hän nöyryytti minua seksuaalisesti ja otti mitä halusi vastoin tahtoani, että hän samalla kehui ja alisti, hallitsi ja sanoi että rakasti. Halusin pois mutta syytin itseäni kaikesta. Ja juuri hän sai minut tuntemaan oloni sellaiseksi. Hän se väitti että minä tuomitsen hänet, hajotan ystäväpiirin, rikon suhteet ja luottamuksen ja osoitan kuinka huono ihminen olen, jos lähden.

      Kukaan ei tiennyt tämän narsistimiehen käytöksestä, hän oli aina täydellinen ja hauska ja niin kiltti muita naisia kohtaan. Ja minä esitin rohkeaa ja rakastunutta, kunnes 9 vuoden jälkeen tajusin lopulta lähteä.

      En antanut suurta syytä, en ottanut mitään mukaani, en ollut edes varma miksi lähden lopulta. En kyennyt ajattelemaan enkä selittelemään vaan pakenin kauas. Hävitin kaikki häneen liittyvät valokuvat, tiedot ja yhteystiedot ja asetin sähköpostiini suodattimen. Jouduin hävittämään paljon vanhaa elämääni, mutta minä hävitin myös hänet. Ja nyt minä aloitan hiljalleen paranemisen.

      Usko vain, ei ole mitään muuta tapaa muuttaa asioita, kun lähteä. Lapset kärsivät enemmän myös tähän suhteeseen jäämisestä, joten pelasta heidät ja itsesi! Miehen kyyneleet tai katumus ei auta, miehen narsismi on sairaus jolla tuhotaan monien kilttien naisten tulevaisuus.

      Ole rohkea, sillä tämä on elämäsi tärkein päätös. Et ole yksin, niinkuin minäkään en ollut yksin vaikka niin luulin. Sinulla on vielä kaikki edessäsi, mutta ennen sitä sinun täytyy toimia.

      • lubina

        mieletöntä...olen miettinyt...miten suhteesta pääsee pois...en tiedä mitä tuo on...tekeekö kipu niin hyvää että sekin on joku tunne...rakkautta ei saa...mutta lyöminenkin tuntuu paremmalta kun ei mitään..toinen ei ole kiinnostunut mistä puhut ei edes kuuntele...Itse on vaan maailman napa....tunteet toisen loukkaamisesta...onko niitä narsistilla...tähän vielä sairalloisen mustasukkaisuus alkoholismi..väkivaltaisuus...yksinäisyys valehtelu ja juttujen vääristely...että toinen osapuoli olisikin kaikkeen syy pää...kaikki kaverit ovat narsistin mielestä...jotain sexi sairaita tai milloin mitäkin...puheet täytyy kääntää ainoastaan narsistiin....miksi siitä suhteesta ei pääse ulos...MIKSI NARSISTI LÖYTÄÄ KYLLÄ HYVIN NOPEESTI UUDEN UHRIN...


      • löysi saman
        lubina kirjoitti:

        mieletöntä...olen miettinyt...miten suhteesta pääsee pois...en tiedä mitä tuo on...tekeekö kipu niin hyvää että sekin on joku tunne...rakkautta ei saa...mutta lyöminenkin tuntuu paremmalta kun ei mitään..toinen ei ole kiinnostunut mistä puhut ei edes kuuntele...Itse on vaan maailman napa....tunteet toisen loukkaamisesta...onko niitä narsistilla...tähän vielä sairalloisen mustasukkaisuus alkoholismi..väkivaltaisuus...yksinäisyys valehtelu ja juttujen vääristely...että toinen osapuoli olisikin kaikkeen syy pää...kaikki kaverit ovat narsistin mielestä...jotain sexi sairaita tai milloin mitäkin...puheet täytyy kääntää ainoastaan narsistiin....miksi siitä suhteesta ei pääse ulos...MIKSI NARSISTI LÖYTÄÄ KYLLÄ HYVIN NOPEESTI UUDEN UHRIN...

        listan. 13 ominaisuutta osui minuun. Lähetti vielä listan minulle sähköpostilla, vaikka tuolloin asuimme vielä yhdessä.
        28 kohtaa osui paikalleen vaimoni kohdalla. Hänkään ei ole narsisti, mutta jo sinne päin.


      • että narsistit ja
        löysi saman kirjoitti:

        listan. 13 ominaisuutta osui minuun. Lähetti vielä listan minulle sähköpostilla, vaikka tuolloin asuimme vielä yhdessä.
        28 kohtaa osui paikalleen vaimoni kohdalla. Hänkään ei ole narsisti, mutta jo sinne päin.

        muut luonnehäiriöiset vastakkaisessa sukupuolessa leimaa nopeesti koko sukupuolikunnan, joidenkin mielestä. Se on tosi harmittavaa. Aina kumminkin pitäs ottaa ihminen, kumppani tms. omien arviointien perusteella, en tarkoita et testejä pitäs käydä, vaan muuten. Tietty jos epäilyttävää käytöstä ilmenee, niin tee testi kumppanisi puolesta mitä olet huomannut, ni selvitään kaikesta pahasta. Onnea vaan kaikille jotka on löytäny ihannekumppanin.


    • sinun ratkaisu

      Itse läpikynneenä
      Kirjoittanut: Herätys / Tänään / klo 09:36 Olitpa nainen tai mies, jos suhteessä esiintyy väkivaltaa, henkistä tai fyysistä.

      Sinulla on ratkaisun avaimet. Kysy itseltäsi KUINKA KAUAN SIEDÄNÄN TÄTÄ.

      Lähtemällä pois tälläisesta suhteesta on ehkä ainut ratkaisu. Niin kauan kun vastapuolella on luottamus sinun haluun jatkaa ja jatkaa, yrittää ja antaa anteeksi ei vastapuolella ole riittävää motivaatiota muuttua.

      Vasta kun osaat VAATIA ITSELLE VÄKIVALLATONTA ELÄMÄÄ sinulla on mahdollisuuksia päästä väkivallasta eroon. Väkivaltainen puoliso selittelee itselleen aina omaa käytöstä jopa kiistää mitään tapahtuneen.

      Osalle menettämisen pelko ajaa muuttamaan omaa käytöstä, osa ei edes sen edessä muuta mitään itsestään.

      KYSYMYMYS ON PERIAATTEESTA SINUN ITSESI KÄSITYKSESTÄ ONKO SINULLA OIKEUS ELÄÄ ILMAN VÄKIVALTAA. TÄMÄ VÄKIVALLATON ELÄMÄ VOI VAATIA HINTANAAN SEN ETTÄ LUOVUT VÄKIVALTAISESTA PUOLISOSTA.

      Jos hinta on sinusta liian kova, opi elämään sen väkivallan kanssa.

      Itsellä 15 vuotta helvettiä, joten en minäkään ihan heti sitä uskonnut.

      Väkivaltainen puoliso on kuin alkoholisti, niin kauan kun läheiset peittelevät, suojelevat, selittelevät ja sietävät sitä niin tilanne jatkuu ja pahenee.

      Kuten alkoholisti, tekijä harvoin itse myöntää olevansa sairas ja tarvitsevansa apua. SILLÄ TERVEJÄRKINEN IHMINEN EI OLE VÄKIVALTAINEN TOISTA IHMISTÄ KOHTI.

      Väkivalta vaikka se kohdistuisi ihan kenee tahansa tuttuun tai tuntemattomaan EI KOSKAAN OLE SELITETTÄVISSÄ MITENKÄÄN.

      Yllättävän moni ( itse syytös ) uhri selittää väkivallan olevan milloin minki syy ja jättää myöntämättä sen ettei toinen voi olla henkisesti terve.

      Jos ihminen hakkaa ventovieraan kun itsellä on milloin mikäkin vitutus, joutuu siitä suhteelisen äkkiä virkavallan toimesta hoitoon ja laitokseen mutta kun se kohdistuu omaan perheeseen antaa valtiovalta, ympäristö ja jopa uhri sille pienemmän "tuomion" ja ymmärrystä.

      PYYDÄN ÄLKÄÄ KOSKAAN TAI MISSÄÄN TILANTEESSA YMMÄRTÄKÖ VÄKIVALTAA ON SEN KOHDE TAI TEKIJÄ KUKA TAHANSA, YHTÄÄN HYVÄÄ JA HYVÄKSYTTÄVÄÄ SYYYTÄ EI OLE

      JOKAISELLA ON ENSISIJAINEN VELVOLLISUUS JA OIKEUS PITÄÄ HUOLTA OMASTA ITSESTÄÄN JA LOPETTAA KAIKIN MAHDOLLISIN KEINOIN VÄKIVALTA.

      EDES VÄKIVALTA EI OIKEUTA VÄKIVALTAAN.

      POISTUKAA TILANTEESTA MISSÄ VÄKIVALTA ON MAHDOLLISTA.

      Kysykää itseltänne menettekö itse myös muualle missä väkivallan uhka on suuri ja miettikää miksi se koti olisi erinlainen paikka.

      Ne joilla on omia lapsi, miettikää miksi teillä on oikeus altistaa omat lapsenne väkivallalle. Läsnä olva uhka, vaikka väkivalta ei suoranaisesti kohdistuisi heihin. Te olette syyllisiä lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan antamalla tilanteen jatkua.

      Vasta usean vuoden jälkeen omat lapset kertoivat miten he kärsivät väkivallasta vaikka koskaan heitä ei pahoinpidelty. Sisälle on vieläkin kerääntynyt kiukkua minua kohtaan, miksi minä jäin ja pakotin heidätkin elämään sellaisen ihmisen kanssa joka oli väkivallan tekijä.

      Tähän en vielä tänäkään päivänä kykenen antamaan mitään järkeenkäypää selitystä. Halu pitää kiinni kulisseista, uskomaton luulo omasta "kyvykyydestä" muuttaa toinen, haluttomuus kohdata totuus, pelko mitä tämän jälkeen, vähättely, selitys ettei muita uhreja ollut ? Kaikki nämä ja muutama muukin.

      Mutta mikään ei kuitenkaan poista tosiasiaa MINÄ MAHDOLLISTIN TILANTEEN JATKUMISEN JÄÄMÄLLÄ, ANTAMALLA ANTEEKSI, YMMÄRTÄMÄLLÄ JA JATKAMALLA.

      MINÄ SIIS OLIN HENKISTÄ VÄKIVALTAA TEKEVÄ OMIA LAPSIA KOHTAAN. MINÄ HALUSIN JÄÄDÄ JA VALINNALLA PAKOTIN OMAT LAPSET ELÄMÄÄN SEN KESKELLÄ.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1702
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe