haluan aivan sairaasti sivuttais-spagaattiin!

Donna-81

miten venytellä et jo nopeasti pääsisin siihen..haluan siis istua lattial silleen jalat sivuille avattuina=) kertokas hyviä venytysliikkeitä? pääseeks täällä kukaan sivuspaguun..?=)

25

9027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus päässyt

      ihan normaalilla venyttelyllä. tosin itse olin n. 11v kun pääsin sivuspagaatin ja olin telinevoimistelussa. sisäreisilihakset täytyy venytellä erittäin tarkkaan ja hyvin ettei repeytymisiä tule. venyttele joka suuntaan ja mieluimmin niin että olet hieman lämmitellyt lihaksia.

      • Ei onnistu

        Yleensä se ei onnistu vaikka kuinka venyttäisi.
        Se on ihan rakenteesta kiinni.Lihakset ja suonet jo ottavat yleensä "kiinni" niin ettei veny.Suurimmalla osalla koko sääret eivät aukea oikealla tavalla itse asentoon,missä venyminen tapahtuu.Olen tanssinut balettia vuosia.En pääse kuin hyvin lämmiteltynä kunnon spagaatin.En edes yritä kylmiltäni.Olen kaksi kertaa reväyttänyt reiteni pahasti ja en ole nytkään puoleen vuoteen päässyt.Älä riko itseäsi!


      • Voimistelunvalmentaja

        Lähes kaikki ihmiset voivat saada hyvällä venyttelyllä sivuspagaatin. Se on sitten eri asia haluaako sitä tarpeeksi jolloin pitää myös venytellä tarpeeksi.


    • tiit:)

      oon voimistellu koko ikäni ja nyt aerobicaan ja en ole koskaan saanut sivuttaisspagaatia pohjaan. et millään tule onnistumaan nopeasti venyttämään lihaksia sillälailla että saisit spagaatin.siihen menee vuosia voin sanoa.ja jos vielä omistat sellaisen kropan jota ei ole edes tarkoitettu saamaan spagaatia niin sori.inhottava tuottaa pettymystä.et tule koskaan sitä saamaan.
      jos kuitenkin kaikista näistä varoituksista huolimatta haluat alkaa venyttämään niin muista että kaikki lihkaset ovat kytköksissä toisiinsa eli sinun täytyy venyttää jokaista jalkojen lihasta ja lihasten pitää olla TOSI LÄMPIMÄT. reisilihaksen reväyhdys ei parane nopeasti että ole varovainen.

      • -JUMPPAGIRL76-

        mä vain istahdan lattialle, nojaudun eteenpäin ja avaan haarat sivuspaguun!! olen siis aivan sairaan notkea nainen!! 171/55/C75..huippunotkea vaale kaunotar=)


      • louisa
        -JUMPPAGIRL76- kirjoitti:

        mä vain istahdan lattialle, nojaudun eteenpäin ja avaan haarat sivuspaguun!! olen siis aivan sairaan notkea nainen!! 171/55/C75..huippunotkea vaale kaunotar=)

        säälittäväää...


      • maisa
        -JUMPPAGIRL76- kirjoitti:

        mä vain istahdan lattialle, nojaudun eteenpäin ja avaan haarat sivuspaguun!! olen siis aivan sairaan notkea nainen!! 171/55/C75..huippunotkea vaale kaunotar=)

        ..itsekehu huipussaan..yök!


      • mies
        -JUMPPAGIRL76- kirjoitti:

        mä vain istahdan lattialle, nojaudun eteenpäin ja avaan haarat sivuspaguun!! olen siis aivan sairaan notkea nainen!! 171/55/C75..huippunotkea vaale kaunotar=)

        Oon mies ja voin sanoa, että en saa. Mulla otti yhteen aikaan polvilumpioihin, ku ne ilmeisesti pääsi sivuttain liikkumaan. Miehillä ainakin hankalempaa, koska lantio ei ole auki kuten naisilla. Useimmilla naisillakaan ei ole lantio auki kuten toisilla, niin on osalle mahdotonta vaikka ei olis lihaksia ollenkaan.


      • jonnnnnnajau
        -JUMPPAGIRL76- kirjoitti:

        mä vain istahdan lattialle, nojaudun eteenpäin ja avaan haarat sivuspaguun!! olen siis aivan sairaan notkea nainen!! 171/55/C75..huippunotkea vaale kaunotar=)

        -JUMPPAGIRL76-!

        Tarkoitat varmaan 165/75/A85?
        Koska jos sullois oikeesti tollane kroppa ei ois tarvetta kehuskella yhtää kellekkää :D (ja noilla mitoilla tissit ei oo ilman muovia tai pumpulia noin isot)
        Uskon kyllä et haaraspagun saat helpostikki. Vaikutat nimittäi just sellaselt jolta haarat aukee tuosta vaa ;)


      • Pööööö
        -JUMPPAGIRL76- kirjoitti:

        mä vain istahdan lattialle, nojaudun eteenpäin ja avaan haarat sivuspaguun!! olen siis aivan sairaan notkea nainen!! 171/55/C75..huippunotkea vaale kaunotar=)

        Oon kade :D


      • Anonyymi

        Spagaatin voi oppia helposti, itse osaan spagaatin pohjaan asti. Pitää vain venytellä joka päivä. Opin spagaatin n. Vuodessa


    • Joo

      Kaikki pääsevät sivuttaisspagaatiin. Saat varmasti seistessä toisen jalan 90 asteen kulmassa sivulle esim. pöydän päälle. Mikset siis saa molempia jalkoja samaan aikaan sivulle ? Eiväthän jalat ole mitenkään yhteydessä toisiinsa.
      Eli kyseessä on ns. stretch reflex. Eli hermosto ,eivät lihakset tai jänteet, panee vastaan. Lihaskset pystyvät tekemään spagaatin, ne eivät vain tiedä sitä vielä.
      Kehotan tutustamaan Pavel Tsatsoulinen teoksiin aiheesta, jos vain saat niitä jostain käsiisi.

      Tehokkain tapa venytellä on ns. PNF stretching : the hold-relax
      This technique is also called the contract-relax. After assuming an initial passive stretch, the muscle being stretched is isometrically contracted for 7-15 seconds, after which the muscle is briefly relaxed for 2-3 seconds, and then immediately subjected to a passive stretch which stretches the muscle even further than the initial passive stretch. This final passive stretch is held for 10-15 seconds. The muscle is then relaxed for 20 seconds before performing another PNF technique.

      Kannattaa aloitella varovasti, sillä tuo on raskasta lihaksille. Tekniikoita on muitakin, mutta sormet väsyvät.

      • nahinen -74

        Hei! omaan jostakin syystä yliliikkuvat nivelet... Olen myös ollut lapsesta saakka notkea ja urheilullinen. Pystyn milloin vain ilman lämmittelyä ja venyttelyä spagettiin, enkä ole pitänyt sitä mitenkään erikoisena!


      • Pöööö
        nahinen -74 kirjoitti:

        Hei! omaan jostakin syystä yliliikkuvat nivelet... Olen myös ollut lapsesta saakka notkea ja urheilullinen. Pystyn milloin vain ilman lämmittelyä ja venyttelyä spagettiin, enkä ole pitänyt sitä mitenkään erikoisena!

        Spagettiin XDD


    • tirris

      Ite en saa ihan kunnolla sivuspagaatia, mutta melkein ainakin sillon ku oon hyvin lämmitelly ja oon lähiaikoina muutenkin muistanu venytellä. Mut tässä muutama vinkki sillon ku aloitin itse venyttelee: istu seinää vastan ja levitä jalat. Seinä antaa hyvää tukee, mut muista ettet venytä liikaa. Kyllä sä huomaat sit ku alat pikkuhiljaa päästä lähemmäs seinää. Ja sama homma ku seisoessa rupeet viemään jalkoja kauemmas toisistaan. Muistat vaan ettet venytä äkkiseltään liikoja, vaan kuuntelet kroppaa. Ei sitä ehkä kaikki voi kokonaan saa tehtyä, mut ainakin lähempänä tavoitetta...=)

      • venyyyyyvä

        itse saan sivu spagaatin eli spiraalin. spagaatia ei kannata ensimmäisenä yrittää, vaan venytellä ihan rauhassa. Kun on perus venyvä eli saa aikalailla etuspagaatin jne. voi yrittää sivuspagaatia, mutta älä yritä sitä jos et ole ollenkaan koskaan oikein kunnolla harrastanut venyttelyä.Se vaan vaatii aikaa (:


    • balletgirl

      Mooi (:: haluaisin että joku vois ihan henkilökohtaisesti opastaa mua vaikka täällä tai facebookissa tuohon spagaattiin. Oon yrittäny verryttelyjen ja venyttelyjen kautta muttei oikeen onnistu, niin ajattelin että ois varmaan helpompaa että joku ohjastais oikein kunnolla, ihan kumpaan spagaattiin tahansa (::

    • juutupessa

      Youtubesta löydät videoita spagaatiin (spiraaliin) valmistavista venytyksistä.
      Spiraali, eli lattialle laseutuminen site, että toinen jalka on edessä ja toinen takana on paaaaaaljon helpompi ja turvallisempi saada. Etummainen jalka venyy lähinnä takaosastaan (eli venyttele ainakin pohkeet ja takareidet) ja takimmainen lähinnä lonkankoukistajasta.

      • Väääääääääärin

        Spagaatissa jalat eteen ja taakse, spiraalissa sivuille !


    • Venyttelijä

      Minä venyttelen sivuspagaattin niin, että istun lattialle ja avaan jalkoja V:n muotoon. Ja sitten siitä alan venyttämään mahaa maahan päin. Sen jälkeen yleensä olen saanut sivuspagaatin pohjaan. Mutta liikaa ei saa koskaan venytellä! (:

    • Suomen notkein naine

      Minulla men n. 3 viikkoa saada sivuttais-spagaatti pohjaan, vaikka en ollut ennen ikinä kokeillut. Minä venyttelen samallalailla kuin nimimerkki Venyttelijä ((: !

    • toisin päin....

      Mä oon aina saanu spagaatin niin, että toinen jalka on kropan edess ja toinen takana (tässäkin toisin päin on ehdottomasti helpompi) Oon pian 40. Sivuttaisspagaatia en taas oo ikinä saanu lähellekään, muistan joskus lapsena/nuorena ihan yrittäneenikin useamman illan venytellä ja kokeilla.
      Tätä etu-takasuunnan spagaatia voi varmaan paremmin tavoitella aikuisena, kyse on lähinnä takareisien kireyksistä ja lonkankoukistajasta - tuossa sivuttaisspagaatissa taitaa tosiaan olla rakenteellisetkin seikat mukana ja aikuisena jänteitä ja niveliä on vaikea saada suostumaan täysin uusiin asentoihin.

    • Jäykköö

      Itse pääsin notkeaksi nuorena, kun venyttelin oikeastaan aina kun voin. 2-3h päivässä telkkaria katellen ymm.. kylmiltäänkin varovasti pitkään venyttäen jopa 20-30min kerralla. vuodessa taisi kaikki spgaatit ja spiraalit onnistua ja lähtö tilanne oli tosi kankea. Nyt aikuisena palautunut kankeus imlan venyttelyä ollessa. Ei uskalla enää alkaa noin repimään kuten teini iässä. :D

    • Ylioutoihminen

      Itse en oikeastaan mitään ole harrastanut, mutta siinä 4vuoden iässä tosiaan sivariin ensimmäistä kertaa menin :) Siis kannattaa vaa painaa iha täysii siihe, ei se missää siin tunnu. Mul ainaski toimii :D

    • Anonyymi

      Öö... En ole spiraalin asiantuntija, mutta kuulin kaverilta että ne oli menny tanssiharjoituksissa spiraaliin yksinkertaisesti silleen että meni spagaattiin ja käänsi lantion oikealle(tai kummalle puolelle vaan) ja oli spiraalissa. KOKEILE OMALLA VASTUULLA!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe