Mites on noitten isizun vanhempien lava-autojen kanssa? Onko niistä mihinkään ja millasia tyyppivikoja?
esim. tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1883945&show=inline&id_vehicle_type=&id_make=31&id_model=392&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=@id_make=31@id_model=392@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>
juuu
11
2648
Vastaukset
- kuin muutkin
Kaikki tuon ikäiset lava-autot alkavat olla enempi yksilöitä.. Yksinkertaista, vanhaa ja toimintavarmaa tekniikkaa nuo edustavat, eli jos kori on kunnossa ja moottorissa ei pahempia vuotoja ole havaittavissa on varmaankin ihan toimiva peli. Pieniä korjauksia tulee osata suorittaa tuon ikäisissä kaikissa autoissa.
Itse ostin syksyllä vm91 vw taron, takavetoisena ja vain 150tkm ajettuna, ja olen ollut tyytyväinen, paras hieman yli 3000e auto mitä olen koskaan ostanut:) Auto on todella hyvässä kunnossa, talvella tuli aika paljon läpikäytyä autoa ja juurikaan ei korjauksia tarvinnut suorittaa. Pakoputken vaihdoin, samoin öljyt, jarrunesteet, takapään öljyt jne.
ps. Nuo nettiauton linkit kannattaa käyttää osoitteessa tinyurl.com, niin niistä tulee siedettävän pituisia. Tuo sinun linkkisi tiivistyy näin: http://tinyurl.com/66mzaa- vinkistää
Joo tosi on että yksilöitähän ne kaikki on. On vaan vähempi kokemusta noista vanhoista lava-autoista. Tartteis löytää sellanen toimintavarma peli jolla hinailisi kuitenkin traileria yms. Toyota olisi mieleen mutta niissä tuntuu hinta olevan aika kova.
Kiitti linkin lyhennys vinkistä.. - vw taro
vinkistää kirjoitti:
Joo tosi on että yksilöitähän ne kaikki on. On vaan vähempi kokemusta noista vanhoista lava-autoista. Tartteis löytää sellanen toimintavarma peli jolla hinailisi kuitenkin traileria yms. Toyota olisi mieleen mutta niissä tuntuu hinta olevan aika kova.
Kiitti linkin lyhennys vinkistä..Hirveät hinnathan noissa tojoissa on. Kannattaa aktiivisesti seurata nettiautosta vw taroja, siellä tulee välillä myyntiin ihan hyviä yksilöitä, jotka ovat vastaavia hiluxeja edullisempia, vaikka kyse on samasta autosta. Sellaiset yksilöt toki menevätkin nopeasti.
itse löysin tosiaan oman taroni puolen vuoden etsinnän jälkeen, eikä auto kauaa ollut myynnissä. Kun tulin paikalle, oli autoa katsomassa myös kaksi muuta ostajaa, kolmas oli tuloillaan. Eivät kuitenkaan ostaneet sillä hetkellä, myyjällä oli vissiin rahapula, koska tinkasin siltä istumalta 500 pois hinnasta ja auto lähti mukaan. Hintaa 91 150tkm takaveto tarolle tuli pikkusen yli 3000e
Tyytyväinen olen ollut, auto kun on vielä hyvässä kunnossa.
Eli kannattaa kyttäillä nettiautossa hinta/laatu suhteelta hyviä yksilöitä, ja kun lähtee katsomaan niin rahatukko varuiksi mukaan. Myyjälle kannattaa myös soittaa, ei lähettää sähköpostia tai kysyä nettiautossa. - ad hoc
vw taro kirjoitti:
Hirveät hinnathan noissa tojoissa on. Kannattaa aktiivisesti seurata nettiautosta vw taroja, siellä tulee välillä myyntiin ihan hyviä yksilöitä, jotka ovat vastaavia hiluxeja edullisempia, vaikka kyse on samasta autosta. Sellaiset yksilöt toki menevätkin nopeasti.
itse löysin tosiaan oman taroni puolen vuoden etsinnän jälkeen, eikä auto kauaa ollut myynnissä. Kun tulin paikalle, oli autoa katsomassa myös kaksi muuta ostajaa, kolmas oli tuloillaan. Eivät kuitenkaan ostaneet sillä hetkellä, myyjällä oli vissiin rahapula, koska tinkasin siltä istumalta 500 pois hinnasta ja auto lähti mukaan. Hintaa 91 150tkm takaveto tarolle tuli pikkusen yli 3000e
Tyytyväinen olen ollut, auto kun on vielä hyvässä kunnossa.
Eli kannattaa kyttäillä nettiautossa hinta/laatu suhteelta hyviä yksilöitä, ja kun lähtee katsomaan niin rahatukko varuiksi mukaan. Myyjälle kannattaa myös soittaa, ei lähettää sähköpostia tai kysyä nettiautossa.Ja jos kilometrejä tulee vuodessa tosi vähän, voi bensamallista löytää hyvän auton aika edullisesti. Sellainenhan ei markkinoilla ole kovin haluttu. Hintaerolla voi kuitenkin maksaa bensalaskuja aika pitkään, jos vähän ajelee. Bensakoneitahan on varmaan kaikilla merkeillä 90-luvun alkupuolella. Sitä uudempiin taitaa löytyä vain dieseleitä.
- vw taro
ad hoc kirjoitti:
Ja jos kilometrejä tulee vuodessa tosi vähän, voi bensamallista löytää hyvän auton aika edullisesti. Sellainenhan ei markkinoilla ole kovin haluttu. Hintaerolla voi kuitenkin maksaa bensalaskuja aika pitkään, jos vähän ajelee. Bensakoneitahan on varmaan kaikilla merkeillä 90-luvun alkupuolella. Sitä uudempiin taitaa löytyä vain dieseleitä.
Tuo minkä itsekkin ostin, on volkkarin 1.8 kaasarikoneella varustettu, siis bensavehje. Halvimmat diesselit joilla on ajettu edes alle 250tkm, ovat hinnaltaa puolet kalliimpia. Reilu 3000e riittää bensan ostamiseen aika pitkään, ainakin näillä kilsoilla mitä tuo avolava käytössäni kerää.
- taro talliin
vw taro kirjoitti:
Tuo minkä itsekkin ostin, on volkkarin 1.8 kaasarikoneella varustettu, siis bensavehje. Halvimmat diesselit joilla on ajettu edes alle 250tkm, ovat hinnaltaa puolet kalliimpia. Reilu 3000e riittää bensan ostamiseen aika pitkään, ainakin näillä kilsoilla mitä tuo avolava käytössäni kerää.
Mitens sitten tollasella tarolla kärryn hinaaminen? Onko ihan surmanajajan hommaa lähteä takavetoisella talvella hevoskoppia tai autotraileria vetämään? Niin ja saako semmoista sillä edes nykiä?
- Taro tallissa
taro talliin kirjoitti:
Mitens sitten tollasella tarolla kärryn hinaaminen? Onko ihan surmanajajan hommaa lähteä takavetoisella talvella hevoskoppia tai autotraileria vetämään? Niin ja saako semmoista sillä edes nykiä?
Onhan noissa melkoisen isot nuo perävaunupainot, eli voisin veikkaa että saa vetää. Jos talvella on paljon vetohommia, niin kyllä sitten satsaisin nelivetoon. En ole kärryä koskaan talvella tuolla vetänyt, mutta aika levotonta se talvikäytös takavetoisella ja varsinkin tyhjällä lavalla on.
Kärry tietysti tasapainottaa kulkua, mutta hieman arveluttavalle kuullostaa, varsinkin jos vetohommia on paljon. Toki neliveto nostaa melkoisesti hintaa. Jos vm91 bensa takaveto alle 150tkm ajettu taro maksaa hieman reilu 3000e, niin Dieselkoneinen vm90 neliveto maksaakin sitten 300-400tkm ajettuna 6000-8000e. Tuo hinta on mielestäni todella kallis, mutta kaipa siinä puhuu kysynnän ja tarjonnan laki.
Saksasta hakemalla tietysti pääsisi varmaan paljonkin halvemmalla, mutta itsellä ei ainakaan ollut siihen kiinnostusta. - vai mikä..
Taro tallissa kirjoitti:
Onhan noissa melkoisen isot nuo perävaunupainot, eli voisin veikkaa että saa vetää. Jos talvella on paljon vetohommia, niin kyllä sitten satsaisin nelivetoon. En ole kärryä koskaan talvella tuolla vetänyt, mutta aika levotonta se talvikäytös takavetoisella ja varsinkin tyhjällä lavalla on.
Kärry tietysti tasapainottaa kulkua, mutta hieman arveluttavalle kuullostaa, varsinkin jos vetohommia on paljon. Toki neliveto nostaa melkoisesti hintaa. Jos vm91 bensa takaveto alle 150tkm ajettu taro maksaa hieman reilu 3000e, niin Dieselkoneinen vm90 neliveto maksaakin sitten 300-400tkm ajettuna 6000-8000e. Tuo hinta on mielestäni todella kallis, mutta kaipa siinä puhuu kysynnän ja tarjonnan laki.
Saksasta hakemalla tietysti pääsisi varmaan paljonkin halvemmalla, mutta itsellä ei ainakaan ollut siihen kiinnostusta.Sen verran sain selville, että nelivetoisella tarolla saa vetää jarrullista kärryä 2100kg. En tiedä sitten miten vaikuttaa jos on takavetoinen. Hmm.. Täytyypi tutkailla ja kysellä. Bensakone varmaan jaksaa ihan yhtä hyvin vetää kuin diesel. Ei sitä usein tule vedeltyä kärryä, satunnaisesti. Löysin yhden bensa taron 200tkm ajettu parilla tonnilla. Tarttee mennä katsomaan.
- country soimaan ja baanalle
vai mikä.. kirjoitti:
Sen verran sain selville, että nelivetoisella tarolla saa vetää jarrullista kärryä 2100kg. En tiedä sitten miten vaikuttaa jos on takavetoinen. Hmm.. Täytyypi tutkailla ja kysellä. Bensakone varmaan jaksaa ihan yhtä hyvin vetää kuin diesel. Ei sitä usein tule vedeltyä kärryä, satunnaisesti. Löysin yhden bensa taron 200tkm ajettu parilla tonnilla. Tarttee mennä katsomaan.
Jos ei tule paljoa kilometrejä, niin suosittelen kyllä bensakonetta. Ei ole ajettu niin paljoa ja saa halvemmalla. Minulla on tuo heikkotehoisin 1.8 bensa, ja "hyvin" sekin vetää 750kg kärryä lavalla n550-600kg. Ei lujaa, mutta nopeusrajoituksiin pääsee.
Kun katsoo noita suoritusarvoja (löysin kerran netistä) ei noilla koneilla suuria eroja ole tehoissa tai väännöissä. Eli bensa riittää, mutta jos vetää talvella ja noinkin raskaita niin neliveto on varmasti paikallaan..
Todella halvan olet löytänyt, toivottavasti siinä on kaikki kunnossa. Nettiautosta kun katsoo niin halvin nelivetobensataro taitaa olla 5000, ja silläkin on mittarissa yli 200tkm.
Ohessa on Taron moottorivaihtoehdot ja niiden tehot, vääntölukuja en valitettavasti ole löytänyt.
Lähteenä on autowiki, mutta ovat varmasti ainakin suuntaa-antavia.
* 1.8, 61 kW (83 hv)
* 2.2i, 69 kW (94 hv)
* 2.4i, 84 kW (114 hv)
Dieselmoottorit
* 2.4 D, 58/59/61 kW (79/80/83 hv)
Muiltakin merkeiltä löytyy varmasti ihan hyviä vehkeitä, mutta ainakin tuo hilux/taro on ikiliikkujan maineessa. Mutta yksilöitähän nuo kaikki ovat.
Oli pickuppi mikä tahansa, niin ilman country-levyä sitä ei voi ajella, stetson on myös hyvä varuste, muttei pakollinen. :) - tarotti
vai mikä.. kirjoitti:
Sen verran sain selville, että nelivetoisella tarolla saa vetää jarrullista kärryä 2100kg. En tiedä sitten miten vaikuttaa jos on takavetoinen. Hmm.. Täytyypi tutkailla ja kysellä. Bensakone varmaan jaksaa ihan yhtä hyvin vetää kuin diesel. Ei sitä usein tule vedeltyä kärryä, satunnaisesti. Löysin yhden bensa taron 200tkm ajettu parilla tonnilla. Tarttee mennä katsomaan.
olikin takatyöntö..
- Anonyymi
VIELÄKÖ TAROA NÄKYY TEILLÄ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833