humanlink

onko kokemuksia?

http://www.humanlink.fi/

onko kellään kokemuksia kyseisestä firmasta? Kävin haastattelussa ja sain soiton 2 viikkoa sen jälkeen, että nyt olis 2 pv työ Vantaalla alkaa 30 min. päästä =))))) Onkohan nämä Virolaiset vähän vitsikkäitä, kun tälläsiä soittelevat ja ehdottelevat??? Menisivät takas kotimaahansa =)))

63

13134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasta paikasta

      Nyt olisi ollut 2 pv työ jossain Vantaalla aikaa 2h ja siinä ajassa olisi pitänyt itse ottaa selvää missä se on miten sinne pääsee ja käydä kirjoittamassa työsopimus.

      Siis ihan täyttä vittuilua koko humanlink.

    • ei ole suomalaisille

      Hei. Toi firma ei ole suomalaisille. Tollasia 2 pv työsuhteita ei kannata edes harkita, ainut joka niistä hyötyy on se orjafirma. Humanlik työllistää maahanmuuttajia, suomalaisten kannattaa kiertää toi todella kaukaa.

      eesti pois suomi maa.

      • esapekka

        No onpa erikoinen kokemus ihmisillä. Itselleni ainakin on itsestään selvää, kun menee henkilöstörekry firman kautta hommiin, että sieltä saatetaan kysyä hätätilanteessa apuja. Sitten menee tai ei mene, mitäs vikaa siinä on? : D Opiskelijalle esim. mainio vaihtoehto moinen, tekee töitä sillon kun itse kerkee.


      • toimiiiiiii
        esapekka kirjoitti:

        No onpa erikoinen kokemus ihmisillä. Itselleni ainakin on itsestään selvää, kun menee henkilöstörekry firman kautta hommiin, että sieltä saatetaan kysyä hätätilanteessa apuja. Sitten menee tai ei mene, mitäs vikaa siinä on? : D Opiskelijalle esim. mainio vaihtoehto moinen, tekee töitä sillon kun itse kerkee.

        En kyllä tiedä virolaisista, mutta suomalaisia olivat kaikki kun viimeksi heidän kanssaan asioin. Tuo 2h varotusajalla ilmottelu on varmasti täysin homma kohaista itse saan soiton aina noin viikkoa ennen milloin homma ja missä. Humanlink toimii mielestäni ihan moiteettomasti!!


      • humanlink on ulkolaisill
        toimiiiiiii kirjoitti:

        En kyllä tiedä virolaisista, mutta suomalaisia olivat kaikki kun viimeksi heidän kanssaan asioin. Tuo 2h varotusajalla ilmottelu on varmasti täysin homma kohaista itse saan soiton aina noin viikkoa ennen milloin homma ja missä. Humanlink toimii mielestäni ihan moiteettomasti!!

        Tuo 2h varotusajalla ilmottelu on iin pepusta kuin voi olla, varsinkin jos ei ole autoa.


        eka pitäisi päästä tekemään työsoppari, kuin mennä miinnekään vihannestarhalle .

        ps- seudulla ei välttämättä edes pääse 2 tunnissa, jos ei ole omaa autoa.


        Ja he tietävät onko sinulla auto vai ei , eli selvää vittuilua tuollainen.

        Etsimme ja tarjoamme Teille henkilöstöä pääasiassa Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Bulgariasta ja Puolasta. Parhaillaan rakennamme toimintaamme myös Ukrainaan


      • **ttuuntunut
        humanlink on ulkolaisill kirjoitti:

        Tuo 2h varotusajalla ilmottelu on iin pepusta kuin voi olla, varsinkin jos ei ole autoa.


        eka pitäisi päästä tekemään työsoppari, kuin mennä miinnekään vihannestarhalle .

        ps- seudulla ei välttämättä edes pääse 2 tunnissa, jos ei ole omaa autoa.


        Ja he tietävät onko sinulla auto vai ei , eli selvää vittuilua tuollainen.

        Etsimme ja tarjoamme Teille henkilöstöä pääasiassa Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Bulgariasta ja Puolasta. Parhaillaan rakennamme toimintaamme myös Ukrainaan

        Otin loparit ja nyt vikasta palkasta Humanlink jätti maksamatta yhden päivän palkan kokonaan. Päivät joina olen ollut duunissa on täysin tiedossa ja yhden 6-12 päivän ovat jättäneet maksamatta. Eilen laitoin sähköpostia asiasta, mutta mitään ei kuulu, vaikka toimisto pyörii käsittääkseni myös lauantaisin. Lisäksi kun olin sairaana ilmotin että en pääse töihin kahtena seuraavana päivänä. No eka päivä suju rauhallisesti mutta toisena työpäivänä tuli 6.30 viesti, jossa kysyttiin onko kirjautumisessa ongelmia. Kerroin että olin kyllä tiedottanut sairaudestani, mutta vastaanottaja ei ollut sitä tajunnut.
        Työhaastattelussa minulle kerrottiin urakkapalkallisen työn olevan tuntipalkaksi muutettuna noin 9-10 euroa tunti. Todellisuus oli vähän yli 6 euroa. Hieno firma. Jos sitä lopputiliä ei ala kuulumaan niin pitänee käydä konttorilla vähän avautumassa.


      • **ttuuntunut
        **ttuuntunut kirjoitti:

        Otin loparit ja nyt vikasta palkasta Humanlink jätti maksamatta yhden päivän palkan kokonaan. Päivät joina olen ollut duunissa on täysin tiedossa ja yhden 6-12 päivän ovat jättäneet maksamatta. Eilen laitoin sähköpostia asiasta, mutta mitään ei kuulu, vaikka toimisto pyörii käsittääkseni myös lauantaisin. Lisäksi kun olin sairaana ilmotin että en pääse töihin kahtena seuraavana päivänä. No eka päivä suju rauhallisesti mutta toisena työpäivänä tuli 6.30 viesti, jossa kysyttiin onko kirjautumisessa ongelmia. Kerroin että olin kyllä tiedottanut sairaudestani, mutta vastaanottaja ei ollut sitä tajunnut.
        Työhaastattelussa minulle kerrottiin urakkapalkallisen työn olevan tuntipalkaksi muutettuna noin 9-10 euroa tunti. Todellisuus oli vähän yli 6 euroa. Hieno firma. Jos sitä lopputiliä ei ala kuulumaan niin pitänee käydä konttorilla vähän avautumassa.

        Ja siis tuossa sairaustapauksessa firman vastaus "Olen yhtä kipeä, ilmotin siitä kyllä eilen. Anteeksi jos ette tajunneet."-viestiin oli tyyliä "Aha. En tainnu tajuta." Odotin esim. jotain "kappas niinpäs ilmoititkin, anteeksi" mut ei voi mitää..


      • ???
        **ttuuntunut kirjoitti:

        Ja siis tuossa sairaustapauksessa firman vastaus "Olen yhtä kipeä, ilmotin siitä kyllä eilen. Anteeksi jos ette tajunneet."-viestiin oli tyyliä "Aha. En tainnu tajuta." Odotin esim. jotain "kappas niinpäs ilmoititkin, anteeksi" mut ei voi mitää..

        Selvisikö asia ollenkaan? Mulla on vastaavanlainen tilanne nyt.


    • .!

      Voi ei, älkää missään nimessä menkö kyseiselle firmalle töihin!
      Palkat maksetaan "vahingossa" aina väärin. Sain sairaslomaa kahden viikon sisällä kahdesta eri syystä, minkä minä sille mahdan. Ja alkoivat epäillä työmotivaatiotani. No potkut sain, kun menin myöhässä töihin sairaslomani jälkeen.

    • TÄYTTÄ SONTAA

      Ehdoton EI humanlinkille! ei missään nimessä kannata mennä kyseiseen paikkaan töihin! itse ehdin olla kyseisessä paikassa muutaman viikon töissä, kun tajusin että koko paikka on yhtä pelleilyä! palkat maksetaan päin persettä, työilmapiiri on vittuuntunut, perehdytys työhön surkeaa, taukoja ei saa pitää vaikka olisi töitä klo 6-13, henk.koht. tavarat pitää jättää johonkin törkyseen siivouskomeroon, jos on kipeänä pitää löytää itselleen tuuraaja vaikka olisi 40 asteen kuumeessa, työn väitetään olevan """joustavaa"""" vaikka tällä tarkoitetaan sitä että sun pitää olla valmis tekemään vuoroja millon vaan mutta työnantajalta ei joustavuutta heru and the list goes on... !!!!!!!!!!!!!!!IHAN BULLSHITTIÄ KOKO PAIKKA ÄLKÄÄ TODELLAKAAN MENKÖ TÖIHIN TONNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • HR hemmo

        Olkaa tarkkoja jos ja kun teette työsopimusta. Sopimus sisältää esim.kirjoitusvirheitä. Sopimus lähetetään sähköpostitse word dokumenttina.Pyydetään printtaamaan, allekirjoittamaan ja lähettämään työnantajalle. Lähtökohtaisesti ei puhuta mitään kahdesta kappaleesta, sillä on hyvä että työntekijälläkin on oma kappale.

        Kollektiivinen palaute on yleistä. Negatiivista kaikille; myös ei vuorossa olleille. "Esimiestä" vaikea tavoittaa, päivystyspuhelin ei vastaa, jos pyydät suunnitellusta vuorosta vapaata niin ei aikaakaan kun joudut "epäsuosioon" ja työvuoroja ei enää heru.


    • Doffaa

      Itse olen ollut kyseisessä firmassa. Työkaverit olivat rentoja ja todella mukavia. Sain jokaiseb palkan ajallaan ja oikein. Pomo on ymmärtäväinen ja jos on kipeä niin ei tietenkään tarvitse töihin mennä Joskus tuli kiireellisiä tarjouksia hommista jos joku oli esim sairastunut kyllä, mutta jos on liiab nopea varoitusaika ei ole kenenkään npakko ottaa työtä vastaan ;) Ei kannata uskoa kaikkea mitä täällä palstoilla vastataan. Niin ja kaikki työntekijät oli suomalaisia ja pomot loistotyyppejä ;)

    • Isä = kostaja

      kun maksamatta jääneitä palkkoja ei ole maksettu ja ammattiliitto ottaa yhteyttä, alkaa uhkailu ja painostus, onko millään enää väliä???onko tämä Suomessa mahdollista, Suomalaista kohtaan ja mitä tämä uhkaaminen sitten saattaa oikeasti pitää sisällään???

      • Duuniin

        Muita kokemuksia? Kelailin kyseistä firmaa opiskelujen ohelle että saisi vähän massia


      • askiyfg
        Duuniin kirjoitti:

        Muita kokemuksia? Kelailin kyseistä firmaa opiskelujen ohelle että saisi vähän massia

        Olin Humanlinkillä töissä joskus 2010, joten paha sanoa mikä meno nykyisin. Silloin oli palkka ainakin ala-arvoinen ja työolot surkeat. Työporukka oli mukava pääsääntöisesti, varsinaista esimiestä ei oikein ollut. Totta sekin mitä joku sanoi, että kamat piti tunkea johonkin ryönäiseen siivouskaappiin jota ei saanut edes lukkoon. Siinä sitten kuumoteltiin koko työvuoro ettei kamat katoa. Riippuu tämäkin varmaan todella paljon siitä mihin paikkaan menet töihin.


    • nytvituttaastna

      Itse olen tälläkin hetkellä kyseisessä firmassa töissä ja voin sanoa, että jokaisena työaamuna vituttaa lähteä. Työkaverit ovat todella vittumaisia, vaikka juuri haastattelussakin painotetaan sosiaalisuuden ja tiimityöskentelyn tärkeyttä. Niin sanottu "nokka" eli ryhmänvetäjä on joka paikassa se kaikista elämäänsä kyllästynein ja kärttyisin akka. Mitään positiivista palautetta on turha odottaa, olet aina liian hidas, liian huolimaton tai muuten vaan täysi paska.
      Eräässäkin liikkeessä nokka huomautti siitä, että mehupurkkien täytyisi olla millintarkkaan hyllynreunassa, aivan kiinni punaisessa hintalappuliuskassa ja kuinka polvet eivät saisi koskettaa maata edes alahyllyjä täyttäessä. Joko kyseinen henkilö on sairaanloinen perfektionisti tai aivan liian innoissaan työstään hyllyttäjänä. Oli miten oli, minusta on aika kummallista, että joku aikuinen yli 30-vuotias edes tuossa iässä enää tekee tuollaista paskaduunia ja vielä jaksaa suoltaa moista paskaa päivästä toiseen.
      Toisessa liikkeessä valitettiin hitaudesta pakasteosastolla, vaikka lätkin pakastepusseja menemään kädet huitoen ja jäähileet lennellen asiakkaiden tuijottaessa kummastellen riehumistani. Pakastepusseja kun piti kuulemma ottaa käsiin useampi. Kuin kuvitella saattaa, pakastepussit ovat melko liukkaita paskiaisia ja kaikenlisäksi kyseisellä eukolla sattuu olemaan monta hanskakokoa isommat kourat kuin itselläni. Lyhyillä sormilla voi olla hieman hankalaa pidellä puolen kilon liukkaita hernemaissipaskapusseja käsissään useampaa kuin 1-2 kerrallaan.
      Kaiken pomputtelun ja muiden älyttömyyksien lisäksi, heillä on aina työvarusteista pulaa. Sain ensimmäisenä aamunani valmiiksi nukkaantuneen käytetyn työpaidan, joka oli kokoa XXL, eli noin 4 kokoa liian iso. Minulla on edelleen sama rähjäinen paita, eikä uusista ole tietoakaan. Työhousujen siisteydestä kuitenkin lukee hyllytysohjeissa. Housuina toimivat siis omat farkut tai collegehousut. Firman puolesta saat siis liian ison valmiiksi kulutetun paidan ja joudut uhraamaan omat siistit housusi lattialla konttailulle.
      Heillä on edelleen käytössään sama systeemi sairaspoissaolojen kanssa. Sijaista on vaikea saada sillä suurin osa ei ole vapaapäivänä hereillä aamuyöstä ja osa jättää vastaamatta kokonaan. Työterveyslääkärillä käydessä maksusitoumusten kanssa ilmenee ongelmia kerta toisensa jälkeen ja heti ensimmäisen sairasloman jälkeen vuorot vähenevät huomattavasti.
      Itse en suosittele firmaa kenellekään. Kaltaisellani opiskelijalla ei kuitenkaan ole vaihtoehtoja ja rahaa olisi jostain saatava. Kenenkään ei kuitenkaan tulisi joutua kärsimään vastaavanlaisesta ala-arvoisesta kohtelusta, ei edes maahanmuuttajien. Meillä on melkoisen kielitaidottomia maahanmuuttajia siistijöinä ja hekin varmasti saavat parempaa palkkaa ja asiallisempaa kohtelua. Osa maahanmuuttajista saa siis mahdollisesti parempia töitä ja sen lisäksi vielä tukia. Antaisivat tuet opiskelijoille niin ei tarvitsisi sietää Humanlink Oy:n kaltaisia työnantajia.

    • Rooger

      En myöskään suosittele Humanlink / voimahyllytystä kenellekkään. En tiedä mitään muuta työpaikaa, jossa seuraaavan viikon työvuorot saadaan edellisen viikon keskiviikkona. Voi olla, että työvuoroja ona viisi tai ei yhtään. Yritys käyttää kaupan alan työehtosopimusta, joten työvuorot pitäisi näkyä 3 vkoa ennakkoon. Työ itsessään on ok! Työnantaja ei ole luotettava!

    • paskaa

      Joo, yhdyn kahteen edelliseen kommentiin... Työ on ok, mutta työn antaja on epärehellinen ja työvuorot saattaa muuttua milloin vain. Työ varusteet eivät ole kunnollisia eikä niitä saa vaikka kuinka pyytäisi. Kun olet kipeänä tai et muuten pääse työvuoroon mihin pyydetään hieman ennen työvuoron alkua niin vuorosi alkavat vähentyä huomattavasti. Jos olisi mahdollista kiertäisin tämän firman kaukaa sillä he haluavat vain hyötyä opiskelijoiden rahan puutteesta.

    • ristiriita1

      Hei!

      Itsellä vähän ristiriitaiset kokemukset. Negatiivista oli juuri tuo, että vuorojen määrä vaihteli aika tavalla: toisena viikkona olit joka päivä töissä, toisen sait yhden vuoron. Lisäksi pyysin vapaata ylioppilasjuhlapäivänä, se taisi olla ainut päivä jonka pyysin jo hyvissä ajoin vapaaksi kertoen, etten yksinkertaisesti ehdi töihin sinä aamuna. Eivät ymmärtäneet ja laittoivat töihin ja tätä sitten selviteltiin kunnolla, en tiedä eivätkö vain tajunneet tai muistaneet vai mikä oli ongelma. Palkka oli tosiaan mitä oli, todella alhainen ja jos ajat olivat punaisella, niin heti tuli viestiä, että onko ongelmia töissä. Kirjautumisjärjestelmä oli todella outo, välillä ei toiminut lainkaan ja välillä näytti ihan ihmeaikoja. Aikamoista orjatyötä sillä palkalla ja omat housut tosiaan aina pölyssä ja missä lie, kun oikeita työhousuja ei ollut tarjolla. Positiivista olivat kuitenkin lyhyet työvuorot ja mukavat työkaverit, joten ilmapiiri oli työporukan kesken melko rento. Toiminta kuitenkin silloisessa kaupassa lopetettiin, joten tuli tukala paikka melko monelle silloiselle työntekijälle, jotka Humanlinkin kirjoilla olivat.

    • allipanos

      Hain ko. firmaan töihin. Saa nähdä kuinka käy. :)

    • moi1

      Paljonko saitte palkkaa tunnilta ? Siis ilman minkäänlaista kokemusta alalta.
      Itse olen ollut kyseisessä firmassa nyt 2viikkoa töissä, ollut ihan ok meininkiä.

      • asdas

        Aika alhainenhan se oli, ei muista enää. Selkeästi alle kymppi, oisko ollu 8-9 euroa tunnilta..


      • yh j
        asdas kirjoitti:

        Aika alhainenhan se oli, ei muista enää. Selkeästi alle kymppi, oisko ollu 8-9 euroa tunnilta..

        Tessin mukaan maksavat, eli yli 10 tunti.


      • 4+9
        yh j kirjoitti:

        Tessin mukaan maksavat, eli yli 10 tunti.

        Ainakin kun itse pari vuotta sitten työskentelin Humanlinkillä (ainakin silloin, kuten yllä mainittu, työvaatteet olivat tosi huonot, porukka ihan mukavaa ja työvuorot tulivat aika myöhään) minimipalkka oli ~8e, senhetkinen kaupan alan tessin minimi.


    • Älkäävaan

      Edelleen tänä keväänä (2016) asiat samalla mitalla. Seuraavan viikon työvuorot tulee tiistaina-keskiviikkona. Aloin alkuvuodesta tehdä heillä keikkaa koulun ohella. 6-10 aikaan työvuoron voi tehdä, mutta viimeisessä työvuorossani (jonka jälkeen lähdin niin sanotusti vittuun) vuoro kesti klo 14.30 asti. Ei tullut kuuloonkaan että olisin lähtenyt kouluun kymmeneltä. Nokka oli vittumaisimpia tätejä joita olen ikinä tavannut. Kun työsuhde alkoi (missään kohtaa minulle ei kuitenkaan kirjoitettu työsopimusta) sain kauhean nivaskan luettavaa työpaikan säännöistä ja siitä miten kuuluu hyllyttää. Kun tein ohjeen mukaan, nokkaämmä sai kauhean raivarin asiakkaiden aikaan että "hyllyjen ei kuulu olla nuoltuja". Työvuoro jatkui vielä noin tunnin, ja joka kerta kun kyseinen monsteri minut näki, hän muistutti minua siitä kuinka hidas ja kykenemätön olen. Olin kuitenkin paahtanut jo siinä vaiheessa 7 tunnin työpäivän ilman mitään taukoja. Niitä ei kuulemma ehtinyt pitää. Kun ilmoitin tilanteesta esimiehelle, hän totesi että "se nyt on nähty ettei kaikista ole tähän hommaan" ja että "tauot olisi kuulunut pitää, se ei ole hänen ongelmansa jos on kiire". Kun ilmoitin että en aio työtä jatkaa, minun piti itse löytää jo sovittuihin työvuoroihin sijainen. Kun sijaista ei meinannut löytyä, työnantaja alkoi uhkailla minua "työsopimuksen noudattamatta jättämisen seurauksista ja jatkotoimenpiteistä". Onneksi tuuraajat löytyivät. En ole 5 kuukauteen saanut työtodistusta.
      En tosiaan suosittele kenellekään.

      • Eiälyä

        Vanha viesti mutta miten tuo on edes mahdollista että irtisanouduttuasi työnantaja vaatii työntekijää itse hankkimaan sijaisen tai muuten sitä ja sitä? Jos on koe-ajalla niin irtisanoutumis aikaa ei ole ja sopimus päättyy samantien ihan sama kuka sen purkaa. Ja jos on ollut 1v töissä tällöin irtisanomisaika on 14 päivää (?). Onhan se kohteliasta ja reilua odottaa että mahd. sijainen saataisiin mutta a) eikö se ole työnantajan tehtävä b) ei sitäkään voi ikuisuuksiin odottaa että joku suostuu tulemaan varsinki jos on vaikka toinen työ alkamassa.


    • Tyytyväinen_opiskelija

      Mulla on itse kyseisestä firmasta ihan hyviä kokemuksia, palkat aina maksettu ajallaan ja oikein, eikä töihin ole missään nimessä tarvinnut mennä kipeänä, eikä edes sijaisen löytämistä sitten tositilanteessa edes vaadittu vaikka sopimuksessa niin lukeekin - koin että kohta oli laitettu sinne jottei tulisi turhia "sairaspoissaoloja" eli laiskoja aamuja. Se on totta, että kiitosta tai kehuja ei juurikaan heru, mutta eihän työn oikein tekemisestä kuulukaan kiitellä. Työkaverit ovat kaikki oikein mukavia ja reippaita - toisin kuin kaupan omat työntekijät. Humanlink on ainakin oman kokemukseni mukaan ihan hyvä työpaikka, jonka työntekijöillä on paljon parempi asenne kuin kaupan omilla työntekijöillä. Työ sopii mielestäni hyvin juuri opiskelijoille tai lisätyöksi, mutta ei sillä pelkästään elä.

    • kyrpiintynyt

      Kunnon työohjeet saatiin sähköpostiin vasta n. 2kk työn aloituksen jälkeen kun kauppa oli valittanut että hyllytystä oli tehty väärin, työhön perehdytystä oli n. 2 ensimmäistä viikkoa. Sama ongelma ilmoitettujen poissaolojen kannssa kuin edellä mainitulla ylioppilaalla, soittelevat ja tekstaavat vaikka on viikkoja aikaisemmin ilmoitettu että ei pääse tulemaan. Sama 2 kk kesti että laittoivat s-postia siitä miten poissaolot tulee hoitaa. Jatkuvasti joko liikaa tai liian vähän porukkaa töissä, joko ei tule tarpeeksi tunteja tai työpäivä kestää liian pitkään. Joustavuudella tarkoitetaan myös sitä että työntekijä joustaa. Päivystyksestä tulee jatkuvasti viestejä niinä päivinä kun et ole töissä mutta itellä kun on sinne asiaa niin kukaan ei vastaa. Työporukka omalla kokemuksella hyvä, meitä kaikkia kun kyrpii samat asiat niin se on yhdistänyt. Palkat on kyllä tullut ajallaan ja oikein, firman toiminnassa puutteita. Todella epäpäteviä ihmisiä palkattu sinne. En suosittele edellä mainitun enkä myöskään sen nojalla että 6kk et saa työskennellä firman asiakkaille ja/tai kilpailijoille, keitä sitten tarkoittaakaan kun missään ei lue. Jos kärsivällisyyttä riittää tollaselle perseilylle, niin onnea vaan. Ota selvää omista oikeuksistasi ja lue työsopimus kunnolla ! Kannattaa kuitenkin katsella muita vaihtoehtoja.

    • Hyllyttäjä-Kari

      En voi suositella. Haastatteluun pyydettiin noin 10 ihmistä. Haastattelija selittää kokoajan kuinka "Pitäisi oikeastaan puhua teidät pois tästä työstä. Haemme vain huippumotivoituneita!" Lähetin postia että haluaisin aloittaa, kukaan ei vastaa. En siis saanut työtä. Paska maku jäi kys. puljusta. Olisi ihan kohteliasta ilmoittaa jos paikkaa ei saa.

    • Hylly-Liisa

      Olen työskennellyt heille jonkun pätkän aikanaan. Tämä on valitettavasti monelle nuorelle se ensimmäinen työpaikka (koska se on suht. helppo saada), josta jää suoraan sanottuna nuorille kyllä paska maku suuhun työelämästä!
      En rupea erittelemään kaikkea, mutta mitään käsitystä Humanlinkillä ei näytä olevan mm. siitä miten henkilöstöä rekrytoidaan ja käsitellään. Ihmettelen suoraan sanottuna, että tuollaisia tyyppejä päästetään kotimaisista korkeakouluista edes valmistumaan. Vai ovatko suorittaneet ns. kirjekurssin? Vain tuloksen tekeminen tärkeää, työntekijät heille vain välttämätön paha. Tämä ilmenee kaikessa toiminnassa ja kommunikaatiossa (tai sen puutteessa) työntekijöiden suuntaan!
      Esim.
      - Työsopimuksesta ja sen muodosta ei yleensä saa minkäänlaista tarkempaa tietoa kyselyistä huolimatta ennen kun se läjäistään systeemiin hyväksyttäväksi
      - Kollektiivisia vittuilusähköposteja kaikille kun yksi huonosti perehdytetty tai huolimaton uusi työntekijä sotkee jotain
      - Perehdytysoppaat ja useimmat sähköpostit kuin peruskoululaisen laatimia kirjoitusvirheineen ja outoinen asenteineen
      jne. näitä riittää kyllä! Suorastaan koomista toimintaa. Positiivisena muutama mukava työkaveri tai lähiesimies.

    • 94joona

      En suosittele. Muistan joskus hakeneeni ja päässeeni haastatteluun. Haastattelija katsoi nenänvartta pitkin ja toivotti epäselviä ohjeita. Ilmeisesti oli firman joku johtaja. Haastattelun jälkeen vastausta viestiini ei tullut. Paskan maku ja syvällä. Ei siinä, en olisi halunnutkaan.

    • hmph

      Ei ole tullut hyvää kuvaa tästä yrityksestä. Ensin hain muutama kuukausi sitten hyllyttäjäksi, ei tullut haastattelukutsua. Näin kuitenkin, että niihin hommiin tuli jatkuvasti uusia hakuja Humanlinkilla, päätin hakea uudestaan ja pääsinkin haastatteluun. Haastattelussa oli neljä lupaavaa henkilöä, mutta itse en ainakaan päässyt. Ei siinä muuten mitään mutta kummastuttaa miten muutama päivä haastattelun jälkeen huomasin, että taas oli laitettu haku käytiin hyllttäjän töistä tällä alueella. Eikä tietenkään tullut edes ilmoitusta, ettei minua valittu. Omassa motivaatiossa ja kiinnostuksessa tehdä tätä työtä ei kyllä ollut mitään vikaa, joten en ihan ymmärrä tätä toimintaa..

    • jokuamissähkäri

      ite kin joskus siel töissä ainaki pk-seudun yks citymarket kait muistaakseni jossai itä-helsingissä. työt aina alkoivat aamu klo 6 siis joka paikassa missäkin kaupassa onkaan. siis joka ikinen pv, en muista monta työpv tein, kait joku alle / tasan kuukauden muinoin joskus. kun valmistuin amiksesta 2015 syksyllä. sekä heidän työ hakemuksissa työt aina alkavat klo 6, ja osa-aikainen ainakin 3-4h työ pv sit loppu

      btw! olin ainoa mies, muut oli naisia. paskin heillä oli viel se kirjautumis homma, että monelta saavut ja monelta poistus, siis aika tarkka aika kone läppäri ja kirjautumistunnukset... aluks oli paskin että se kone oli siellä naisten pukuhuoneessa, sit joskus meni kait 2-3viikkoa et saattiin se pois sieltä, pirun vanha kone wifi kait & teknisiä ongelmia -.-

      usein niiden työssä enimmäkseen kait opiskeljoita ei väliä millä koulutuksen alalta, vaikka olisi opiskelmassa amk:oa / yliopistossa.. se pomokin & nettisivustolta löytyy näkyy se, niin se tulee harvoin paikan päälle, nii hänki välil tekee myös hommia näiten ihmisten kanssa. mutta paskin homma se on että työt on vaan sen 3-4h et mitä nyt onkaan et saa homman tehtyä. Ja lisäks taukoakaan ei mainuttu edes vaikka monta tavaraa tuleekaan siinä 4h sisällä...

    • jepjepjeep

      kiitos tästä keskustelusta kaikille, meinasin juuri hakea sinne töihin mutta empä haekkaan

    • Enminäkäänsuosittele

      Olin itsekin jokunen aika sitten Humanlinkillä ryhmähaastattelussa. Jäi kyllä paska maku suuhun, kun melkein heti kättelyn jälkeen haastattelija kysyi melko alentavalla tyylillä, että "Kai sä nyt tiedät, mihin oot ryhtymässä?" Noh miks muuten olisin sit hakenut tonne? Jälkikäteen aateltuna onneks en päässyt sinne töihin, vaikka alussa hieman harmittikin. Onneks oon ollu muuallakin työhaastatteluissa, ja niistä kyllä jäi tosi lämmin fiilis. Työkutsua odotellessa. :)

      • Anonyymi

        Hei pääsin tuonne töihin kerkesin olemaan kuukauden kun mut heti irtisanottiin , kun en ollu kaupan mielestä hyvä työssäni siksi sain kenkää. Nyt ne on soitellu mulle ainakin aamulla. "
        Kun käy haastattelussa niin ite saa päättää sen jälkee koska työt aloittaa


    • Anonyymi

      Joo ei tähän työpaikkaan. Nakkelevat työntekijät pois "työkokeilun" jälkeen jotta saavat työntekijöitä halvemmalla, sillä ton 3 kk jälkeen nousis palkka. Syrjivää ja vähättelevää käytöstä ylemmiltä. Aivan uskomattoman naurettava työpaikka.

      • Anonyymi

        Mitä sä horiset? Kaupan työehtosopimuksen mukainen palkka. Palkka ei nouse kolmen kuukauden jälkeen :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä horiset? Kaupan työehtosopimuksen mukainen palkka. Palkka ei nouse kolmen kuukauden jälkeen :D

        Joo kerkesin olla tossa firmassa kuukauden kun sain kenkää .kauppa ei ollu tyytyväinen muhun en ole kuulemma sopiva hyllyttämäån tavaroita miten se voi mahdollista olla oon tarkka . Ja kenkää sain kun olin hidas soittivat mulle takas tänää en vastannu. En mee enää tonne heittää kaikki ulos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä horiset? Kaupan työehtosopimuksen mukainen palkka. Palkka ei nouse kolmen kuukauden jälkeen :D

        Se varmaan tarkoitti sitä, että siellä ollaan eka kolme kuukautta työkkärin työkokeulussa ilmaiseksi ja sen jälkeen pitäisi alkaa maksaa oikeaa palkkaa. Siis tuo kirjoittaja oli.


    • Anonyymi

      Hei,

      Teen etätyötä tietokoneellani ja voin tehdä sitä missä vain, milloin vain, myös niin paljon tai vähän kuin haluan. Yritykseen haetaan nyt lisää työntekijöitä, joten jos sinäkin haluaisit tehdä töitä tällä tavalla niin ota yhteyttä.

      http://asiakas-palvelut.com/signup-form/?ref=FI1454

    • Anonyymi

      Oli valaiseva ketju tämä ja moni muu mitä firmasta löysin. Etsimään lähdin kun paikkakunnan ainoaan,R-kioskin kokoluokkaa olevaan kauppaan haettiin juomaosaston hyllyttäjää, ja tuosta paikasta kävin itse kauppiaalta kyselemässä. Ei ollut tietoinen hyllyttäjän tarpeesta, saatika että olisi ikinä Humanlinkistä edes kuullutkaan. Toinenkin ilmoitus näytti olevan naapuripaikkakunnalle hivenen suurempaan Saleen, mutta luulenpa että siellä kauppias yhtälailla pyörittelisi hämmentyneenä silmiään jos kävisin kysymässä.

    • Anonyymi

      Paska paikka antaa helpolla kenkää en ollut kaupan mielestä hyvä hyllyttää miks sit koko ajan mua pommittaa viesteillä

    • Anonyymi

      Itse tehnyt tuota työtä nyt reilut kuukauden (juomahyllyty). Päivät vaihtelee 1h-9h väliin. Työ itsessään mukavaa mutta minun alueeni on liian suuri yhdelle ihmiselle. Tunnit on maksettu oikein 12€/h. Kilometrit vielä puuttuu osittain. Pomo mukava asioita saanut sovittua jopa keikan siirtoja kun ei vaan ehdi.. Työvuoro listalla näkyy 3 viikkoa töitä kerrallaan.

    • Anonyymi

      Kävin työssa haastattelussa, ja lupasi ilmoittaa työvoimatoimiostoon. Ei ilmoittanut sain 2 kkk karenssin! Enttä semmonen
      T:Anonyymi

      • Anonyymi

        heti mene Kelaan!!!! ja tekee ilmoitus! kelalla on oma porukka! älä tee minun virhe!!! Karesia se on Kelan kin asia! ridelee kelan kautta! kirjoita kaikki asiat tosi tosi tarkka! löydät karensian lista toisella puolella kelalta tiedot! itse olen myöhässä ja sain 2 kk karensia! Sitten sain tietoja ettö Kela voi tehdä karensia pois! yst Olga


    • Anonyymi

      olen töissä .Minulla on 2 kauppa- Halpa Halli ja K market .Teen työtä 1,5 tuntia ja 2,5 tuntia / vko .Pomo on tosi tosi hyvä .Itse olen Venäjältä kotoisin . Tykkäsin tästä työstä . Olen 3 kk töissä . 2020 vuodesta lisätyy vielä joku kahvi osasto . Jokasella on oma kokemus .. Oli Goon illa siellä ei yölisäke ja jne . En voi sanoa mitää huonoa tästä firmasta. Ei tarvitse mieti pahaa heti aluksi! yst Olga

    • Anonyymi

      Joo odottelen edelmeen palkkaa joka piti maksaa 15,1,20 ja viesteihin ei bastata

    • Anonyymi

      Pallka oli 11,01 h

    • Anonyymi

      Voi vittu. samanlaista paska kokemusta mullakin. Haukutaan työpäivän aikana eikä anneta lähteä vuorosta kun on tehnyt 2h ylityötä ilman lisää. Samalla toisesta torvesta tulee viestiä että teette töitä oman joustavuuden mukaan, vittu mikä mesta.

    • Anonyymi

      Vitun verenimijät.

    • Anonyymi

      Oli kyllä hirveä nokka, onneks pääsin toiseen paikkaan.

      • Anonyymi

        Missä paikassa olit töissä. Aloitan viikon kuluttua kyseisessä firmassa ja olisi kiva tietää missä olit niin yrittäisin välttää sitä paikkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä paikassa olit töissä. Aloitan viikon kuluttua kyseisessä firmassa ja olisi kiva tietää missä olit niin yrittäisin välttää sitä paikkaa

        Niin ala-arvosta touhua, pysy kaukana koko firmasta!! Työtunneista hukkuu muutama min.johonkin joka päivä ja km.korvaukset millähän kulkuneuvolla maksetaan ja linnuntietä ehkä...mee sinne ja tuu tänne jne...
        työvuorot päällekkäisiä useasti eli et itse pysy kartallla, ainoastaan kysymällä monella puh./tex/sposti ja itse maksat puhelut,,tekstiviestit ja jopa netin että pääset kirjautuun järjestelmään!!!Päivystys nro. toimii sillon kun tahtoo/eli kusessa olet jos tarvit apua !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä paikassa olit töissä. Aloitan viikon kuluttua kyseisessä firmassa ja olisi kiva tietää missä olit niin yrittäisin välttää sitä paikkaa

        No et sä nyt varmaan just siihen samaan paikkaan ole menossa :D Enkä kehtaisi tähän laittaa paikan nimeä, ettei tule kunnianloukkaussyytettä.

        Välttelen kyseistä kauppaa aina vähintään klo 14 asti, että on varmasti poistunut. Joskus vahingossa mennyt aikaisin ja puistattaa ko. henkilön näkeminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et sä nyt varmaan just siihen samaan paikkaan ole menossa :D Enkä kehtaisi tähän laittaa paikan nimeä, ettei tule kunnianloukkaussyytettä.

        Välttelen kyseistä kauppaa aina vähintään klo 14 asti, että on varmasti poistunut. Joskus vahingossa mennyt aikaisin ja puistattaa ko. henkilön näkeminen.

        Viime yönä näin painajaista, että jouduin sinne takaisin. Olipa helpotus herätä ja muistaa, että olen nykyisin ihan eri työssä ja paremmin palkatussa kuin kyseinen nokka :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime yönä näin painajaista, että jouduin sinne takaisin. Olipa helpotus herätä ja muistaa, että olen nykyisin ihan eri työssä ja paremmin palkatussa kuin kyseinen nokka :D

        Normisti olen tapahtuma alalla, mutta kun korona vei työt niin jouduin tekemään muutaman kuukauden vuoroja tuonne henkeni pitimiksi. Nuo pahimmat perseilyt missä ketjun alkupäässä puhutaan ovat ilmeisesti jääneet pois, mutta on kyllä ankea paikka olla töissä. Työntekijöistä ei välitetä eikä arvosteta tippaakaan, nopeus ja tuottavuus on vaan kaikki kaikessa. Surutta käytetään hyväksi nuoria opiskelijoita. Eniten ärsytti se, ettei työpäivän pituutta tosiaan tiennyt yhtään, aina pyrittiin siihen että kestäisivät vain 4h. Mikä tietenkin on ihan perseestä että heräät kuudeksi töihin muutaman kusisen kympin takia. Sitten joskus työpäivät taas saattoivat venyä miltei kaksitoista tuntisiksi. Olin niin kuukauden hyllyttämössä heidän kautta rautakaupassa, ja se oli ihan jees kun työt sai aloittaa myöhemmin, eikä sitä tehty urakkana vaan tuntityönä niin ei ollut koko ajan olo että joku kyttää kello kädessä hyllytys vauhtia. Sinänsä itse työssä ei mielestäni ole mitään vikaa, mutta juuri tällaiset pskafirmat pilaa nykyajan työelämän kun millään muulla kun tuotolla ole mitään merkitystä. Kauppiaat joista osa tienaa suuria summia käyttävät sitten tällaisia orjafirmoja vielä pottia kasvattaakseen. Tämä tietysti tarkoittaa että paremmilla ehdoiölla työskenteleviä kaupan omia työnntekijöitä tarvitaan vähemmän. Nokat olivat kaikki joko veemäisiä tai yksinkertaisia, ja eräältä miespuoliselta tuli vieläpä erittäin sovinistista kommenttia josta valitettiin eteenpäin. Varmaan sopii erittäin väliaikaiseksi ratkaisuksi sellaiselle joka pystyy tekemään tosi joustavasti pienipalkkaista työtä mutta muille en suosittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normisti olen tapahtuma alalla, mutta kun korona vei työt niin jouduin tekemään muutaman kuukauden vuoroja tuonne henkeni pitimiksi. Nuo pahimmat perseilyt missä ketjun alkupäässä puhutaan ovat ilmeisesti jääneet pois, mutta on kyllä ankea paikka olla töissä. Työntekijöistä ei välitetä eikä arvosteta tippaakaan, nopeus ja tuottavuus on vaan kaikki kaikessa. Surutta käytetään hyväksi nuoria opiskelijoita. Eniten ärsytti se, ettei työpäivän pituutta tosiaan tiennyt yhtään, aina pyrittiin siihen että kestäisivät vain 4h. Mikä tietenkin on ihan perseestä että heräät kuudeksi töihin muutaman kusisen kympin takia. Sitten joskus työpäivät taas saattoivat venyä miltei kaksitoista tuntisiksi. Olin niin kuukauden hyllyttämössä heidän kautta rautakaupassa, ja se oli ihan jees kun työt sai aloittaa myöhemmin, eikä sitä tehty urakkana vaan tuntityönä niin ei ollut koko ajan olo että joku kyttää kello kädessä hyllytys vauhtia. Sinänsä itse työssä ei mielestäni ole mitään vikaa, mutta juuri tällaiset pskafirmat pilaa nykyajan työelämän kun millään muulla kun tuotolla ole mitään merkitystä. Kauppiaat joista osa tienaa suuria summia käyttävät sitten tällaisia orjafirmoja vielä pottia kasvattaakseen. Tämä tietysti tarkoittaa että paremmilla ehdoiölla työskenteleviä kaupan omia työnntekijöitä tarvitaan vähemmän. Nokat olivat kaikki joko veemäisiä tai yksinkertaisia, ja eräältä miespuoliselta tuli vieläpä erittäin sovinistista kommenttia josta valitettiin eteenpäin. Varmaan sopii erittäin väliaikaiseksi ratkaisuksi sellaiselle joka pystyy tekemään tosi joustavasti pienipalkkaista työtä mutta muille en suosittele.

        Saman suuntasia kokemuksia poikani osalta. Varoitus tuli kun ei sairastodistusta saanut. Syy oli että isoäiti kuoli yöllä ja ei päässyt töihin unettoman yön takia. Kylmää toimintaa


    • Anonyymi

      Peruvat vuoroja jopa tunti ennen vuoron alkua.
      Ei selkeetä esimiestä. Perehdytys työhön videon perusteella.

    • Anonyymi

      Työvuoroja vaan ilmestyi seuraavalle päivälle, eikä kukaan kysynyt sopiiko. Ja sellaisellekin päivälle laitettiin minkä erikseen ilmoitin ettei käy. Ja ne vuorot oli muka pakko tehdä. Jos oli kipeänä, olisi pitänyt etsiä itse itselle tuuraaja. Liitosta toki vastattiin ettei sen noin kuulu mennä, mutta harmillisen moni noihin ehtoihin suostuu :(

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Transval Group ja Humanlink (Humanlink Finland Oy, Humanlink Estonia Ou ja SIA Humanlink Baltic Latvia) omistajat ovat 13.7.2017 allekirjoitetulla kaupalla sopineet Humanlink yhtiöiden osake-enemmistön ostosta.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe