seurustelu ja lihominen

kesähäät

Onko teillä muilla käynyt samalla lailla kuin minulla. Kun aloitimme seurustelun ja menimme kihloihin niin paino alkoi nousta. Tavattuamme mieheni kanssa 5 vuotta sitten painoin kutakuinkin 90kiloa ja nyt painoa on tullut yli 40 kiloa lisää! Nyt on painoa melkein 140 kiloa, tosin olen kylläkin raskaana. Miestäni se ei onneksi hävetä yhtään, meinaan se minun lihavuuteni. Häät ovat heinäkuussa. Hivenen jännittää ensimmäinen lapsi ja häät! Jotkut vanhoilliset ovat sanoneet että 24 vuotiaana ei vielä mennä naimisiin paitsi nyt kun olen raskaana. Hyvää kesää toivottaa Leena.

26

3628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummallistako

      Minäkin olen lihonut seurustelun ja yhteenmuuton yhteydessä, en tosin noin paljoa, puhutaan siis reilusta kymmenestä kilosta, joista nyt olen pudottanut hiukan..

      Mutta miten niin 24-vuotiaana ei voisi mennä naimisiin?? Ja vanhoilliset niin ajattelee? eikös nykyään mennä myöhemmin naimisiin kuin ennen? ainakin omassa suvussan on näin mennyt, mutta ehkä olemme sitten poikkeus:)

    • samassa veneessä!

      alotin seurustelen mieheni kanssa 3 vuotta sitten, painoa tullut pitkälti yli 10 kiloa. silloin olin todella hoikka, painoin vain 56kg,nyt varmaan (en uskalla mennä vaa-alle) jotain 70kg... hoohohoh, tätä se elämä on :) onnea kesähäistä ja vauvasta!!!

    • Läskipoliisi

      Taidat sekoittaa nyt kaksi eri asiaa.

      Se on kyllä tavallista että vakisuhteessa tahtoo molemmille tulla lisäkiloja, varsinkin jos samalla tulee säännölliset ruokailut ja liikuntaharrastukset vähenevät. 55-kiloinen nainen helposti pyöristyy 66-kiloiseksi ja 77-kiloinen mies 88-kiloiseksi.

      Mutta jos parikymppinen nainen painaa 90 kg, niin silloin on ollut ylipainoa jo ennestään. 140 kg on jo sairaalloista, sori vaan, eikä se enää liity mahdolliseen kihlaukseen ja raskauteen mitenkään. Eihän se vauva paina kuin korkeintaan 4-5 kg. Olisit varmaan syönyt itsesi rasvapalloksi sinkkunakin.

      Lopeta hyvä ihminen pullan syöminen ja ala liikkua edes vähän. Ei äkkirepäisyllä mutta kävele aluksi edes muutama kilometri päivässä. Ei ole kivaa miehellesi eikä lapsellesi jos kuolet sydänkohtaukseen kolmekymppisenä.

      • sydänkohtaukseen

        niin melkoinen aivohalvauksen riski on olemassa. On jo tuolla 90kg painolla, mutta etenkin 140kg.
        Aivohalvaus on siitä sydänkohtausta ja kuolemaa ikävämpi vaihtoehto, että siinä jää ikään kuin kitumaan.
        On hengissä, mutta mahdollisesti jompi kumpi puoli kehosta halvaantuneena. Puheen tuottaminen tai ymmärtäminen on hävinnyt, kyky kontrolloida liikkeitään, rakkoaan samoin.

        140 kiloista velttoa, alun alken kenties tajutonta kehoa on todella raskas ja vaikea hoitaa. Ja vaikka tipassa ja ravitsemusnenämahaletkussa laihtuisikin, kuntoutuminen on melkoisen työn takana. Kaikki kääntämiset ja pesut.. huh huh.. Sopivia vaippoja eikä vaatteita ole koko osastolla..

        Suosittelen laihduttamaan, mutta kuten edellinen sanoi, aloita tosi varovasti. Ensimmäisenä kannattaa mitata verenpaine ja veren paastosokeri. Harvalla ylipainoisella ne on ihan normaalit, saati raskaanaolevalla.

        Muutoin onnea teille.


      • vaatteita osastolla!
        sydänkohtaukseen kirjoitti:

        niin melkoinen aivohalvauksen riski on olemassa. On jo tuolla 90kg painolla, mutta etenkin 140kg.
        Aivohalvaus on siitä sydänkohtausta ja kuolemaa ikävämpi vaihtoehto, että siinä jää ikään kuin kitumaan.
        On hengissä, mutta mahdollisesti jompi kumpi puoli kehosta halvaantuneena. Puheen tuottaminen tai ymmärtäminen on hävinnyt, kyky kontrolloida liikkeitään, rakkoaan samoin.

        140 kiloista velttoa, alun alken kenties tajutonta kehoa on todella raskas ja vaikea hoitaa. Ja vaikka tipassa ja ravitsemusnenämahaletkussa laihtuisikin, kuntoutuminen on melkoisen työn takana. Kaikki kääntämiset ja pesut.. huh huh.. Sopivia vaippoja eikä vaatteita ole koko osastolla..

        Suosittelen laihduttamaan, mutta kuten edellinen sanoi, aloita tosi varovasti. Ensimmäisenä kannattaa mitata verenpaine ja veren paastosokeri. Harvalla ylipainoisella ne on ihan normaalit, saati raskaanaolevalla.

        Muutoin onnea teille.

        Luuletkos sä että se on ensimäinen kookas ihminen joka sairaalaan joutuu? Ei kyllä ole.

        Raskaana ei pidä laihduttaa, imettäessä voi sitten jo aloittaakin sen kuurin, jos tuntee tarvetta.


      • sydänkohtaukseen
        vaatteita osastolla! kirjoitti:

        Luuletkos sä että se on ensimäinen kookas ihminen joka sairaalaan joutuu? Ei kyllä ole.

        Raskaana ei pidä laihduttaa, imettäessä voi sitten jo aloittaakin sen kuurin, jos tuntee tarvetta.

        pointin, onnea! Oleellisin osa viestistänihän olikin se, onko vai eikö ole sopivan kokoisia vaatteita osastoilla.
        Onnea sulle to-del-la, tarkkaavaisuuttasi tarvitaan täällä jatkossakin.


      • tunnut tietävän
        sydänkohtaukseen kirjoitti:

        niin melkoinen aivohalvauksen riski on olemassa. On jo tuolla 90kg painolla, mutta etenkin 140kg.
        Aivohalvaus on siitä sydänkohtausta ja kuolemaa ikävämpi vaihtoehto, että siinä jää ikään kuin kitumaan.
        On hengissä, mutta mahdollisesti jompi kumpi puoli kehosta halvaantuneena. Puheen tuottaminen tai ymmärtäminen on hävinnyt, kyky kontrolloida liikkeitään, rakkoaan samoin.

        140 kiloista velttoa, alun alken kenties tajutonta kehoa on todella raskas ja vaikea hoitaa. Ja vaikka tipassa ja ravitsemusnenämahaletkussa laihtuisikin, kuntoutuminen on melkoisen työn takana. Kaikki kääntämiset ja pesut.. huh huh.. Sopivia vaippoja eikä vaatteita ole koko osastolla..

        Suosittelen laihduttamaan, mutta kuten edellinen sanoi, aloita tosi varovasti. Ensimmäisenä kannattaa mitata verenpaine ja veren paastosokeri. Harvalla ylipainoisella ne on ihan normaalit, saati raskaanaolevalla.

        Muutoin onnea teille.

        aivohalvauksesta todella paljon, eli et mitään.


      • sydänkohtaukseen
        tunnut tietävän kirjoitti:

        aivohalvauksesta todella paljon, eli et mitään.

        entä mitä sinä tiedät aivoinfarktista?


      • Anonyymi
        sydänkohtaukseen kirjoitti:

        niin melkoinen aivohalvauksen riski on olemassa. On jo tuolla 90kg painolla, mutta etenkin 140kg.
        Aivohalvaus on siitä sydänkohtausta ja kuolemaa ikävämpi vaihtoehto, että siinä jää ikään kuin kitumaan.
        On hengissä, mutta mahdollisesti jompi kumpi puoli kehosta halvaantuneena. Puheen tuottaminen tai ymmärtäminen on hävinnyt, kyky kontrolloida liikkeitään, rakkoaan samoin.

        140 kiloista velttoa, alun alken kenties tajutonta kehoa on todella raskas ja vaikea hoitaa. Ja vaikka tipassa ja ravitsemusnenämahaletkussa laihtuisikin, kuntoutuminen on melkoisen työn takana. Kaikki kääntämiset ja pesut.. huh huh.. Sopivia vaippoja eikä vaatteita ole koko osastolla..

        Suosittelen laihduttamaan, mutta kuten edellinen sanoi, aloita tosi varovasti. Ensimmäisenä kannattaa mitata verenpaine ja veren paastosokeri. Harvalla ylipainoisella ne on ihan normaalit, saati raskaanaolevalla.

        Muutoin onnea teille.

        Kun alkaa liikkumaan, kuten itse aikoinani, en jaksanut juosta kuin ehkä 50 metriä... siitä se lisääntyi päivä päivältä ja lopulta juoksin 5 km, paino ei ollut riesana, vain juoksua opettelin ja onnistuin


    • minäkin..

      olen lihonut kun muutimme yhteen, pääasiassa, koska tykkäämme kokata hyvää ruokaa yhdessä viikonloppuisin, sitä tulee sitten syötyä enemmän kuin jotain nakkipaketteja joita aiemmin söin. Painoa on kihloihinmenon jälkeen tullut lisää 10kg, josta tosin 5 kiloa on nyt raskauden aikana tullutta. Miehelle on myös tullut ehkä 8kg lisää.

      Mutta tiedämme molemmat että on epäterveellistä tällä tavalla lihoa, pyrkimys on vähän laihduttaa (paitsi en minä nyt raskaana), liikkua ja syödä terveellisemmin. Tänäänkin laitettiin uunikalaa, ei yhtään rasvaa valmistukseen :)

      Sinunkin kannattaisi todella laihduttaa, koska tuon asteinen ylipaino tuo kyllä terveysongelmia jatkossa. Nivelet kuluu paljon nopeammin ja saatat tarvita polviproteesit jo alle nelikymppisenä. Lisäksi muut sairaudet kuten diabetes, verenpainetauti jne. Raskauden jälkeen sitten imetyksellä laihdutat ja vauvaa vaunuissa ulkosalla lykkimällä. Varmasti pystyt siihen, kun vain vakaasti päätät laihtua!

      Menin muuten naimisiin 22-vuotiaana ja monet tosiaan luulivat, että olemme jotain lahkolaisia :D vaikka itse asiassa olen ateisti. Tuntui vain turhalta pitkittää naimisiinmenoa, ja opiskelijana oli hyvä syy pitää kohtuuhintaiset juhlat, kukaan ei ihmetellyt ettei ollut kukka-asetelmat ja orkesterit viimeisen päälle.

    • Leenalle!

      Sulla menee hyvin, eikä tossa enää pienet lisäpainot tunnu missään. Normaalia tuo painonnousu raskausaikana, (sulla suhteutettuna sun elopanoos)

      Mies on alunperin halunnut ison naisen, ja ison sai. Luulis olevan tyytyväinen. Tuskin hän itsekkään mikään riuku on.

      • kesähäät

        No joo mieheni hyväksyy minut tämmösenä. Hän on 187cm ja painaa 74kg.Muista mitoista en viitti kertoa. Hih!


    • itse kullekkin..

      kertyy seurustelun aikana lisäkiloja. ennen söin todella epäsäännöllisesti, ja nyt kun toisestakin haluaa pitää hulta niin tulee syötyä säännöllisesti. ja on paljon terveempikin olo...

      itse olen todella onnellinen että mies on lihonut vajaat 10kg kahden avoliittovuoden aikana. oli se semmonen kukkakeppi ennen kun söi pelkkää makaroonia :D

      pidä kuitenkin huolta terveydestäsi. ajattele miestäsi ja lastasi: he haluavat pitää sinut luonaan varmasti vielä pitkään.

    • seliseliseli......

      Lihominen johtuu aina epäterveistä elämäntavoista, seurustelulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

      • on elämäntapa

        ja siksi se vaikuttaa myös fyysisiin muotoihin, jos elämäntapojen kohtuullisuutta ei yhdessä enää vaalitakaan.


      • ----------------
        on elämäntapa kirjoitti:

        ja siksi se vaikuttaa myös fyysisiin muotoihin, jos elämäntapojen kohtuullisuutta ei yhdessä enää vaalitakaan.

        Elämme avoliitossa, ehkä joskus menemme naimisiin. Mutta niin tai näin, molemmat aiomme jatkossakin liikkua aktiivisesti ja syödä terveellisesti emmekä todellakaan anna läskin kertyä vyötärölle. Sen verran voi omaa kroppaansa ja terveyttään kunnioittaa! Mikä syy se on parisuhteessa antaa itsensä paisua muodottomaksi talipalloksi?! Hyi hitto sentään. Onneksi olemme molemmat samoilla linjoilla eikä ole pelkoa että mies jäisi tulevaisuudessakaan sohvan pohjalle makaamaan ja sipsejä mässyttämään. Tai toisinpäin! Se olisi ero ;))


      • 888888888888
        ---------------- kirjoitti:

        Elämme avoliitossa, ehkä joskus menemme naimisiin. Mutta niin tai näin, molemmat aiomme jatkossakin liikkua aktiivisesti ja syödä terveellisesti emmekä todellakaan anna läskin kertyä vyötärölle. Sen verran voi omaa kroppaansa ja terveyttään kunnioittaa! Mikä syy se on parisuhteessa antaa itsensä paisua muodottomaksi talipalloksi?! Hyi hitto sentään. Onneksi olemme molemmat samoilla linjoilla eikä ole pelkoa että mies jäisi tulevaisuudessakaan sohvan pohjalle makaamaan ja sipsejä mässyttämään. Tai toisinpäin! Se olisi ero ;))

        Itse rupesin miettimään fyysisyyttäni tarkemmin muutama vuosi sitten ihan itsekseni elellessä. Ylipainoa ei kai ollut, tai no lievää. Painoindeksi oli ylärajoilla ja olin muodokas tapaus. Olin liikkuvainen mutta söin väärin. Halusin lähteä trimmamaan kroppaani hyödyllisempään kuosiin. Rupesin ajattelemaan mitä teen ja syön. Tippu 5kg aika helposti. Sitten rupesin seurustelemaan. Tämän seurustelusuhteen aikana olen laihtunut lisää n.12 kiloa ja edelleen annan keholleni puuhaa ja syön terveellisesti. Paino ei enää niin helposti tipu koska olen jo nyt tämmönen pirpana, mutta keho muokkaantuu pikkuhiljaa ihan toisen näköiseksi. Kivaa puuhaa tämmönen terveellisten elämäntapojen noudattaminen. Syön sen mitä ITSE tarviin. En kato mitä puolisoni syö. Tosin ei hänenkään syömisellä kai pääsisi lihoomaan. Viikonloppusin vedetään joskus ihan överit herkuista, mutta se ei todellakaan näy painossa. Se, mitä syö ma-pe on merkittävintä.

        Niin että, ei ole käynyt mulle niin että rupeisin paisuttelemaan itteeni seurustelusuhteessa. Enkä tule paisumaan, paitsi ehkä vähän jos ruvetaan muksua väsäämään. Tosin äiti on kertonut laihtuneensa raskauden aikana. Johtunee siitä että ei ole vetänyt ylenmääriin kaikkea skeidaa vaan on syönyt niinkun ennenkin ja raskaus tekee n.300kalorin vajeen muistaakseni...Että kantsis joo mennä vähän itseensä eikä syyttää kaikkea muuta ympärillään siitä että on lihava. Kuten sitä että seurustelee. Jösses! On se niin vaikeeta kattoa peiliin ja todeta ettei vaan ole viitsinyt yhtään miettiä mitä ittelleen tekee.


      • joitain lainalaisuuksia
        888888888888 kirjoitti:

        Itse rupesin miettimään fyysisyyttäni tarkemmin muutama vuosi sitten ihan itsekseni elellessä. Ylipainoa ei kai ollut, tai no lievää. Painoindeksi oli ylärajoilla ja olin muodokas tapaus. Olin liikkuvainen mutta söin väärin. Halusin lähteä trimmamaan kroppaani hyödyllisempään kuosiin. Rupesin ajattelemaan mitä teen ja syön. Tippu 5kg aika helposti. Sitten rupesin seurustelemaan. Tämän seurustelusuhteen aikana olen laihtunut lisää n.12 kiloa ja edelleen annan keholleni puuhaa ja syön terveellisesti. Paino ei enää niin helposti tipu koska olen jo nyt tämmönen pirpana, mutta keho muokkaantuu pikkuhiljaa ihan toisen näköiseksi. Kivaa puuhaa tämmönen terveellisten elämäntapojen noudattaminen. Syön sen mitä ITSE tarviin. En kato mitä puolisoni syö. Tosin ei hänenkään syömisellä kai pääsisi lihoomaan. Viikonloppusin vedetään joskus ihan överit herkuista, mutta se ei todellakaan näy painossa. Se, mitä syö ma-pe on merkittävintä.

        Niin että, ei ole käynyt mulle niin että rupeisin paisuttelemaan itteeni seurustelusuhteessa. Enkä tule paisumaan, paitsi ehkä vähän jos ruvetaan muksua väsäämään. Tosin äiti on kertonut laihtuneensa raskauden aikana. Johtunee siitä että ei ole vetänyt ylenmääriin kaikkea skeidaa vaan on syönyt niinkun ennenkin ja raskaus tekee n.300kalorin vajeen muistaakseni...Että kantsis joo mennä vähän itseensä eikä syyttää kaikkea muuta ympärillään siitä että on lihava. Kuten sitä että seurustelee. Jösses! On se niin vaikeeta kattoa peiliin ja todeta ettei vaan ole viitsinyt yhtään miettiä mitä ittelleen tekee.

        Moni varmaan lihoo avo/avioliiton aikana siitä syystä, että jääkaapissa on kahden ihmisen ruuat eli herkut. Ainakin minun tulee välillä syötyä miehen kanssa sellaisia ruokia ja sellaisiin aikoihin, ettei yksin eläessä olisi tullut syötyä. Haluan ettei painoni kipua salakavalasti ylöspäin ja täytyy sanoa että tässä elämäntilanteessa painoa on paljon vaikeampi pitää kurissa kuin yksin eläessä, mutta onnistuu kyllä. Kaikkea voi syödä, kunhan muistaa ne määrät...

        Oikeaoppisesti raskauden ei tulisi lihottaa yhtään enempää kuin sen 10 kg, minkä lapsi ja lapsivesi painavat. Itsellenikin jäi synnytyksen jälkeen vain n. 3 kg, mutta se lähti yövalvomisten ja imetyksen takia itsestään. Suklaata olisi tehnyt kovasti mieli vetää tuona raskaana aikana, mutta sain onneksi pidettyä sen syömisen kohtuuden rajoissa eli muutamassa palassa per päivä. Raskaus lihottaa erittäin helposti, jos ei jaksa vastustaa outoja mielitekoja ja nälän tunnetta. Tuntuu siltä, että moni ajattelee vieläkin että raskaana saa syödä kahden edestä ja loukkaannutaan verisesti kun neuvolan täti huomauttaa liiasta painon noususta, vaikka se on vaan äidin omaksi parhaaksi. Samat ihmiset puhuvat siitä, ettei raskauden ja imetyksen aikana saa laihduttaa. Ei saakaan, mutta ei myöskään kuulu syödä kahden edestä. Jos puolikas suklaalevy päivässä lihotti aikaisemmin, niin lihottaa se raskaanakin tai imettäessä!

        Jokaisella on toki lupa syödä mitä tykkää ja olla välittämättä painostaan ja terveydestään. Se on hyvä jos jokainen löytää itselleen tässä suhteessa sopivan puolison eli kumpikin tarkkailee painoaan tai antaa mennä, eikä välitä. Täällä ovat jotkut miehet ja naiset kirjoitelleet miten kumppanin koskeminenkin inhottaa, kun tämä on niin repsahtanut ja se on tosi kurja tilanne ja johtaa varmaan eroon ajan kanssa:(


      • seurustelijaksi
        joitain lainalaisuuksia kirjoitti:

        Moni varmaan lihoo avo/avioliiton aikana siitä syystä, että jääkaapissa on kahden ihmisen ruuat eli herkut. Ainakin minun tulee välillä syötyä miehen kanssa sellaisia ruokia ja sellaisiin aikoihin, ettei yksin eläessä olisi tullut syötyä. Haluan ettei painoni kipua salakavalasti ylöspäin ja täytyy sanoa että tässä elämäntilanteessa painoa on paljon vaikeampi pitää kurissa kuin yksin eläessä, mutta onnistuu kyllä. Kaikkea voi syödä, kunhan muistaa ne määrät...

        Oikeaoppisesti raskauden ei tulisi lihottaa yhtään enempää kuin sen 10 kg, minkä lapsi ja lapsivesi painavat. Itsellenikin jäi synnytyksen jälkeen vain n. 3 kg, mutta se lähti yövalvomisten ja imetyksen takia itsestään. Suklaata olisi tehnyt kovasti mieli vetää tuona raskaana aikana, mutta sain onneksi pidettyä sen syömisen kohtuuden rajoissa eli muutamassa palassa per päivä. Raskaus lihottaa erittäin helposti, jos ei jaksa vastustaa outoja mielitekoja ja nälän tunnetta. Tuntuu siltä, että moni ajattelee vieläkin että raskaana saa syödä kahden edestä ja loukkaannutaan verisesti kun neuvolan täti huomauttaa liiasta painon noususta, vaikka se on vaan äidin omaksi parhaaksi. Samat ihmiset puhuvat siitä, ettei raskauden ja imetyksen aikana saa laihduttaa. Ei saakaan, mutta ei myöskään kuulu syödä kahden edestä. Jos puolikas suklaalevy päivässä lihotti aikaisemmin, niin lihottaa se raskaanakin tai imettäessä!

        Jokaisella on toki lupa syödä mitä tykkää ja olla välittämättä painostaan ja terveydestään. Se on hyvä jos jokainen löytää itselleen tässä suhteessa sopivan puolison eli kumpikin tarkkailee painoaan tai antaa mennä, eikä välitä. Täällä ovat jotkut miehet ja naiset kirjoitelleet miten kumppanin koskeminenkin inhottaa, kun tämä on niin repsahtanut ja se on tosi kurja tilanne ja johtaa varmaan eroon ajan kanssa:(

        Niin, en ymmärrä miten on mahdollista että ajattelu muuttuu sinkkuajoista. Onko niin että luullaan ettei se rakas mihinkään lähde vaikka vähän lihookin..? Mä ainakin haluan pitää itseni kunnossa, niin itseäni, kuin myös miestäni varten. Mulla lähtis mies vaihtoon heti, jos se alkais mussuttamaan herkkuja ja lopettamaan liikunnan, en kestäisi sellaista elämäntapaa. Eri asia tietysti jos olisi jokin sairaus, mistä lihavuus johtuu.


      • naminami
        joitain lainalaisuuksia kirjoitti:

        Moni varmaan lihoo avo/avioliiton aikana siitä syystä, että jääkaapissa on kahden ihmisen ruuat eli herkut. Ainakin minun tulee välillä syötyä miehen kanssa sellaisia ruokia ja sellaisiin aikoihin, ettei yksin eläessä olisi tullut syötyä. Haluan ettei painoni kipua salakavalasti ylöspäin ja täytyy sanoa että tässä elämäntilanteessa painoa on paljon vaikeampi pitää kurissa kuin yksin eläessä, mutta onnistuu kyllä. Kaikkea voi syödä, kunhan muistaa ne määrät...

        Oikeaoppisesti raskauden ei tulisi lihottaa yhtään enempää kuin sen 10 kg, minkä lapsi ja lapsivesi painavat. Itsellenikin jäi synnytyksen jälkeen vain n. 3 kg, mutta se lähti yövalvomisten ja imetyksen takia itsestään. Suklaata olisi tehnyt kovasti mieli vetää tuona raskaana aikana, mutta sain onneksi pidettyä sen syömisen kohtuuden rajoissa eli muutamassa palassa per päivä. Raskaus lihottaa erittäin helposti, jos ei jaksa vastustaa outoja mielitekoja ja nälän tunnetta. Tuntuu siltä, että moni ajattelee vieläkin että raskaana saa syödä kahden edestä ja loukkaannutaan verisesti kun neuvolan täti huomauttaa liiasta painon noususta, vaikka se on vaan äidin omaksi parhaaksi. Samat ihmiset puhuvat siitä, ettei raskauden ja imetyksen aikana saa laihduttaa. Ei saakaan, mutta ei myöskään kuulu syödä kahden edestä. Jos puolikas suklaalevy päivässä lihotti aikaisemmin, niin lihottaa se raskaanakin tai imettäessä!

        Jokaisella on toki lupa syödä mitä tykkää ja olla välittämättä painostaan ja terveydestään. Se on hyvä jos jokainen löytää itselleen tässä suhteessa sopivan puolison eli kumpikin tarkkailee painoaan tai antaa mennä, eikä välitä. Täällä ovat jotkut miehet ja naiset kirjoitelleet miten kumppanin koskeminenkin inhottaa, kun tämä on niin repsahtanut ja se on tosi kurja tilanne ja johtaa varmaan eroon ajan kanssa:(

        Nii ja minun mielestäni raskaus ja imetys aikana saa laihtua. Ei tarvitsee erikseen laihduttaa, mutta kun jättää liiat sokerit ja rasvat pois ja syö kuitenkin muuten normaalisti niin paino tippuu mutta se ei ole haitallista. Silloin kun äidillä on raskauden aikainen diabetes niin hänen pitää toteuttaa tarkkaa ruokavaliota ja silloinkin tapahtuu niin että paino ei välttämättä nouse yhtään vaikka vauva kasvaa normaalisti. Tietyst jos äiti on ennen raskautta liian laiha tai norm laiha niin silloin toki vauvan kasu pitää näkyä kiloissa.


      • seliseliseli...
        on elämäntapa kirjoitti:

        ja siksi se vaikuttaa myös fyysisiin muotoihin, jos elämäntapojen kohtuullisuutta ei yhdessä enää vaalitakaan.

        Logiikkasi ei toimi, asioilla ei ole mitään yhteyttä toisiinsa, pelkkiä tekosyitä.

        Omasta terveydestä huolehtiminen ei voi olla kiinni siitä, onko vakituinen kumppani vierellä vai ei...


    • avovaimo21vee

      Mä en kyllä oo lihonnu tän kahden vuoden aikana.

      Painoo on tullut tietoisesti lisää noin 5 kiloa, mutta sekään ei parisuhteesta johdu vaan siitä että lääkäri käski alkaa syömään enemmän, koska liikun paljon. Olin ennen siis vähän alipainoinen.

    • ällöttää ja pahasti

      Kuule Leena, 140 kiloa elämän iloa tarkoittaa vaan sitä, ettei miestä häirii...suomeksi tarkoittaa et kukaan muu ei sinuun vilkaise mut itse hoikkana miehenä voi pettää sinua ihanien muodokkaitten naisten kanssa, siis normaalien. Katso youtube ja pilabiisi sateenvarjo niin ymmärrät vähän mistä kyse. Laihduta hyvä ihminen, olet vaarallisen lihava ja raskaudellasi ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Vauvasikin voi paremmin kun et mässää ja ruokailet terveellisesti... Olet täydellisen toope naiseksi. 90 kg naiselle on kyllä jo aika paljon muutenkin, ellei ole ukrainalainen kuulantyöntäjä hahahahah

    • Tiia.

      Olen muutamassa seurustelukuukaudessa kerännyt painoa tasaseen tahtiin. Sinkkuaikoina liikuin ja urheilin miltei kaiken vapaa-aikani eikä minulla ollut jääkaapissa kuin valo. Nyt seurustellessa aikaa liikunnalle ei yksinkertaisesti jää, ja saattaa olla päiviä etten ehdi liikkua ollenkaan! Ja tapana on ollut, että joka päivä edes jotain liikuntaa. Tämä tilanne ahdistaa ja masentaa minua kovasti, mutta minkäs teet, parisuhde vie ajankäytön ihan toiselle tasolle, kun pitää huomioida myös toisen aikataulut ja tarpeet. Ja näin alkuvaiheessa toisen kainalossa kuhertelu vain vie voiton kuntosalista! =)

      Nyt avainsana olisikin ruokavalio, kun en enää kykene pitämään läskejä loitolla pelkällä liikunnalla. Mutta mieheni on armoton kulinaristi ja loistava kotikokki...viikollakin hienoja ja ihania aterioita yömyöhään. Puhumattakaan viineistä ja drinkeistä, saunaoluista yms... Nautiskelemme elämästä ja toisistamme.... Ihanaa mutta niin petollista! Suhteen alussa minulla oli painoa 63-65 ja nyt huitelee jo siellä likempänä 70 kiloa... HUH! Vähän eri lukemia kuin Leenalla, mutta silti minulle itselle kovia lukuja, kun on tottunut timmiin ja treenattuun kroppaan.

      • 8888888888888888

        Pakkoko sitä on niin jatkuvasti nähdä että unohtaa oman elämänsä siinä samalla? Toi on just sitä kusetusta mitä moni joutuu kokemaan. Nainen (harvemmin mies, joten jätetään ko.sukupuoli tästä saarnasta pois.) ravaa bodypumpeissa ja punttisalilla tasan tarkkaan sen aikaa että bongaa itselleen miehen. Kun mies on bongattu, elähdetään. Ja mies on varmaankin tosi iloinen kun prinsessa muuttui pususta sammakoksi jolla on ihramöykkyjä jotka vaan kasvaa...ja kasvaa...ja kasvaa....


      • hieno homma

        Eihän tuo ole normaalia, että ihmisellä on pakkomielle käydä salilla joka päivä:O Sitä paitsi silloin ollaan tosi heikoilla, jos urheileminen on ainoa painonhallintakeino. Siinä on heti pulassa, jos esim. sairastaa pidempään tai tulee joku kiireinen vaihe elämässä, eikä enää pääsekään salille. Tärkeintä on opetella syömään oikein. Kaikkea saa syödä, mutta ne määrät... Helpointa on tietysti, jos syö suht terveellisesti muuten ja herkuttelee vain välillä.

        Minua ärsyttää kun useimmille ihmisille hyvä ruoka tarkoittaa voissa tiristettyä pihviä ja kermaperunoita. Loistava kokki on sellainen, joka osaa tehdä monenlaista -keittoja, risottoja, pastoja (aitoitalialainen pasta ei ole kermassa uitettua pastan maun kadottanutta makaronimössöä), salaatteja, kevyitä aterioita niiden lihapaistosten lisäksi. En ymmärrä miten joillekin edes maistuu raskas ateria iltayöstä, eikö raskas ruoka häiritse yöuntakin?

        Kerropa nyt ongelmasi miesystävällesi, ei hänkään varmaan halua, että sinä lihot silmissä. Suosittelen järkevää syömistä ja raskaat herkut ja alkoholin nautiskelu säästetään viikonloppuihin ja lomiin, sitten ne ateriat vasta upeilta tuntuvatkin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe