vuorotteluvapaalla töihin

vapaatyttö

Moi
Koetan katsella netistä vuorotteluvapaalaista ja liiton sivuilta jne, mutta en löydä ihan selkeää vastausta.
Vuor.vapaani päättyy heinäkuun lopussa, ja sain jo uuden työn toiselta työntantajalta, jonka aion ottaa. Uusi työ alkaisi kesäkuun alkupuolella.

Ymmärrän, että vuor.korvasta ei makseta, koska menen töihin, ja se loppuu kesäkuun alkuun.
Mutta mietin vaan irtisanoutumista nykyiseltä työnantajalta, kannattaisiko minun nyt sanoa itseni irti, vaiko vasta heinäkuun lopussa, kun vuor.vapaa päättyy?
Uusi työnantaja odottaa, että sanon nyt itseni irti, ja työn alkaessa en ole enää entisessä työsuhteessa. Ajattelin kuitenkin kysyä, jos heille kävisi, että pitäisin vanhan työsuhteen voimassa rinnalla heinäkuun loppuun. Palata en sinne kuitenkaan aio..

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin jos nyt irtisanoudun kesken vuor.vapaaan, niin niin se on uusi paperishow nykyiselle (vanhalle) työnantajalleni, tilalleni on kuitenkin palkattu työtön työnhakija heinäkuun loppuun saakka.

Osaisiko joku sanoa, tarvitseeko minun kuitenkaan irtisanoutua, vaikka en enää kesäkuun alusta alkaen saakaan vuor.korvausta?
Entä voiko uusi työnantaja kieltäytyä ottamasta minua, jos en vielä kesäkuun alussa ole sanonut itseäni irti entisestä työstä?
Koituuko uudelle työnantajalle jotain ongelmia siitä, että olen edelleen vanhassa työsuhteessa (vaikkakin vapaalla)?
Mitenkähän tämän kuuluisi mennä..

5

3985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja vuorotteluvapaa

      Kyllä sinun kuuluu irtisanoa itsesi vanhasta työopaikasta, sen sijaan, että "elät" kahta pestiä yhtäaikaa. Et ole oikeutettu työskentelemään toisessa yrityksessä vuorotteluvapaan aikana. Tämä on jo ns. laillinen ongelma. Sinällään, tästä ei varsinaisesti koidu mitään, ellei vanha työnantajasi siitä ongelmaa tee; heillä on oikeus kieltää sinua menemästä muualle töihin.

      Sanopa siis itsesi irti heti, kun uusi työsopimus on allekirjoitettu. Ei tietenkään yhtään ennen.

    • Vuorottelija

      Tee uuden työnantajan kanssa jonkinlainen harjoittelu-/koulutussopimus heinäkuun loppuun saakka ja siitä eteenpäin alkavan työsopimuksen.

      Harjoitteluajalta keräät tunnit ylös ja syksymmällä sitten nostat rahana "urakkana" uudelta työnantajalta.

      Näin saat kesä-/heinäkuulta tuplaliksan.

      Muistat vain irtisanoa itsesi irtisanomisaikasi puitteissa vanhasta työstäsi, eli jos 1kk irtisanomisaika niin irtis.pvm kesäkuun lopussa.

      • ihan noin

        Vuorotteluvapaan sijaisena on oltava henkilö, joka on työttömänä työnhakijana, et voi olla sijaisena jos olet muualla töissä. Kahta työtä voit kyllä tehdä silloinkin, mutta on oltava kirjoilla. Näet jos lainmukaista sijaista ei ole, loppuu vapaalla olijalta vuorotteluvapaa.

        Työllistämistoimenpiteissä ei ole irtisanomisaikaa, vaan jos töitä saa, voi lähteä.


    • uuu

      Mielestäni sinun irtisanottava itse kesäkuun lopussa viimeistään koska muutenhan sinun pitäisi mennä töihin vanhalle työnantajallesi. Oletko sitten epävarma tästä uudesta työpaikasta, että et sen vuoksi sanoutuisi vielä, onko työpaikka varma, onko mustaa valkoisella. Eikö kuitenkin paras olisi saoutua irti vasta kesäkuun lopussa ei kai se mitään paperisotaa silloin tuota, sinä vaan ilmoitat liittoon, että olet saanut työpaikan, etkä enää saa korvausta sen jälkeen.

      • ykss

        Olen myös keväällä vähän samanlaisessa asemassa mahdollisesti, en ehkä palaa vanhan työnantajan palvelukseen. Nytkin minulla on jo töitä jotka on otettu huomioon päivärahan maksussa.
        Minulla on myös pitämättä vanhoja lomia. Olen tosiaan miettinyt tätä samaa, että koska irtisanoutuisin. Pyytäisinkö pitää lomani ja lomallani irtisanoutuisin vai kuukautta ennen kuin vuorotteluvapaa loppuu. Lomat sitten tietenkin ottaisin (saisinko) rahana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe