oletko punk

vai oletko ollut punk

Onko sellaista olotilaa edes olemassa. Perinteisen punk-ajattelun mukaisesti tulisi vastustaa valtavirtaa, mitä milloinkin poliittista suuntausta ja vanhentumista.
Nyt on kuitenkin tullut mutta matkaan. Se miten ennen muutama kirjava punkkari ajatteli on nykyisin valtavirran ajattelua. Nykyisin vastustetaan ihan vakiona kristinuskoa, oikeistoa, sotaa tms. Asetelma on siis muuttunut. Oikeustaju on muuttunut sen verran, että Sid Vicious olisi nykyisin se konservatiivisin tuomari.
Eikö nykypunkkarin tulisi tällöin vastustaa juuri tuota vanhaa punk-ajattelua? Kun siitä on tullut valtavirtaa.

Enkä nyt puhu muotipunkkareista, joten sellaisilla ei oo tähän sanomista.

Olen uuskonservatiivinen anarkisti ja punk on musiikkina elämäni.

Ehkä tää nyt tuli väärälle palstalle, sorry. Eihän musiikkia voi/saa yhdistää politiikkaan.

Kertokaa mielipiteitä.

12

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajat muuttuvat ja ihmiset ajan mukana, mutta niin kauan kuin on jotain vastustettavaa on myös tilaus "musiikilliselle vastarintaliikkeelle" punkille, ja olen tässä suhteessa optimisti ja uskon, että maailma pysyy pahana, epäreiluna ja paskana paikkana hamaan loppuunsa asti.

      Vastustaminen vastustamisen ilosta toinen asia, ja oikeastaan yhtä typerää kuin olla vastustamatta mitään, eli vastustaakseen täytyy myös kannattaa jotain, muuten kyse on vain henkilökohtaisesta vitutuksesta, ja siihen on jo lääke - alkoholi - eli turha luoda itsestään marttyyria hakkaamalla päätään seinään ja kutsua sitä aatteeksi.

      Politiikalla ja periaatteilla ei ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa, vaikka politiikka hanakasti onkin työntämässä joka käänteessä sormeaan idealismin persereikään.:)

      • ...___...

        Maailma on paha vaan jos sen mieltää sellaiseksi. Toisin sanoen siitä tulee sellainen, millaiseksi sen mieltää. Eihän ihmisten pahuutta voi millään ohittaa, mutta jokainen tekee oman maailmansa.
        On tosiaan totta, että vaikka "kaiken" on nähnytkin, aina vaan yllättyy ihmisten pahuudesta.

        Olipahan hippihenkinen kirjoitus, mutta uskon siis että on mahdollista parantaa maailmaa omien muokkaamalla omia ajatuksiaan. En nyt tarkoita, että pitää niellä kaikkea paskaa tai ummistaa silmänsä vääryydeltä, vaan että osaa antaa sen olla lannistamatta.

        Niinkuin tossa aloituksessa hain takaa; Perinteinen punk-ajattelu alkaa olla siis jo valtavirtaa. Ei mene kauaa kun eduskuntaan pyrkii aatteiltaan täysin nykyisten poliitikkojen vastakohtia. Aika ne nykyiset kusipäät sieltä nielee. (Ainut mikä tosin huolettaa, on se että ajavatko ne uudet sitten siellä vaan eläinten oikeuksia:)


      • ...___... kirjoitti:

        Maailma on paha vaan jos sen mieltää sellaiseksi. Toisin sanoen siitä tulee sellainen, millaiseksi sen mieltää. Eihän ihmisten pahuutta voi millään ohittaa, mutta jokainen tekee oman maailmansa.
        On tosiaan totta, että vaikka "kaiken" on nähnytkin, aina vaan yllättyy ihmisten pahuudesta.

        Olipahan hippihenkinen kirjoitus, mutta uskon siis että on mahdollista parantaa maailmaa omien muokkaamalla omia ajatuksiaan. En nyt tarkoita, että pitää niellä kaikkea paskaa tai ummistaa silmänsä vääryydeltä, vaan että osaa antaa sen olla lannistamatta.

        Niinkuin tossa aloituksessa hain takaa; Perinteinen punk-ajattelu alkaa olla siis jo valtavirtaa. Ei mene kauaa kun eduskuntaan pyrkii aatteiltaan täysin nykyisten poliitikkojen vastakohtia. Aika ne nykyiset kusipäät sieltä nielee. (Ainut mikä tosin huolettaa, on se että ajavatko ne uudet sitten siellä vaan eläinten oikeuksia:)

        Eläinten oikeuksien ajamisesta parlamentaarisella tasolla kovinkaan laajasti ei ole vaaraa, niin kauan kuin eläinten "äänioikeus" rajoittuu lihansyöjän vatsahappojen ja ummetuksen synnyttämiin ääniin.:D

        Maailma on paska paikka - ei vain ihmisen tekojen, ja tekemättömien tekojen ansiosta, vaan sen vuoksi, että luonto on pohjimmiltaan väliinpitämätön luoduistaan - ja kaiken kruunaa kuolema, eli tyhjiin raukeaminen, joka pyyhkii silmänräpäyksessä pois kaiken sen minkä ihminen on elämänsä aikana kokenut, saavuttanut ja sydämeensä säilönyt.

        That's the spirit!:)


      • kun voi
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Eläinten oikeuksien ajamisesta parlamentaarisella tasolla kovinkaan laajasti ei ole vaaraa, niin kauan kuin eläinten "äänioikeus" rajoittuu lihansyöjän vatsahappojen ja ummetuksen synnyttämiin ääniin.:D

        Maailma on paska paikka - ei vain ihmisen tekojen, ja tekemättömien tekojen ansiosta, vaan sen vuoksi, että luonto on pohjimmiltaan väliinpitämätön luoduistaan - ja kaiken kruunaa kuolema, eli tyhjiin raukeaminen, joka pyyhkii silmänräpäyksessä pois kaiken sen minkä ihminen on elämänsä aikana kokenut, saavuttanut ja sydämeensä säilönyt.

        That's the spirit!:)

        Maailma ilman ihmista ei mielestäni ole ollenkaan paha paikka. Luonto on vakio, sen motiiveja on mielestäni turhaakin turhempaa enempää kritisoida. Se ei ole hyvä eikä paha.
        Olet ilmeisesti ateisti kun et usko sieluun millään tasolla. Ole mikä olet, ei siinä mitään, mutta aika yksinäisen oloinen näkökulma. Juuri tuota yksinäisyyttä vartenhan ihmiset yleensäkin uskovat ylimaalliseen. No kunhan pärjäät.


      • JaVe.
        kun voi kirjoitti:

        Maailma ilman ihmista ei mielestäni ole ollenkaan paha paikka. Luonto on vakio, sen motiiveja on mielestäni turhaakin turhempaa enempää kritisoida. Se ei ole hyvä eikä paha.
        Olet ilmeisesti ateisti kun et usko sieluun millään tasolla. Ole mikä olet, ei siinä mitään, mutta aika yksinäisen oloinen näkökulma. Juuri tuota yksinäisyyttä vartenhan ihmiset yleensäkin uskovat ylimaalliseen. No kunhan pärjäät.

        Jopas menee yleväksi, en tajunnu puoliakaan siitä mitä tuossa sanottiin...


    • DeeDeeTee

      Olen varmaan niin punk, että kritisoin jopa punkia. I believe in Jeesus ja anarkia on typerää. En vittuile kovaäänisesti ja alkoholi on pahaa.

      Siitä huolimatta punk on minulle enemmän kuin musiikkia... Se on sellainen itsensä ilmaisemis tapa? Se on jotain jännää päässä.

      • Linjoilla itsekin

        Vaikken niin uskovainen olekaan...ja alkoholikin maistuu joskus harvoin. En vittuile minäkään, mutta anarkia on silti mielestäni yksi maailmaa ylläpitävä voima.
        Mutta paskakin punk on hyvää!

        Pystyisitkö kuvittelemaan uskovaisen punkkarin 70-luvulta?


    • whokens

      Totta puhut tuosta asetelman muuttumisesta, mutta IMO ihmisen (punkkarin) ei _tarvitse_ vastustaa vain siksi, että niin _pitäisi_ tehdä. Meinaan nyt lähinnä tuota, että yhtäkkiä tajuttais esim. et "vittu enhän mä voi vastustaa sotaa, se tekee musta hipin ja valtavirtaa, iik!"

      Musta punk on vaan laajentanut omaa alakulttuuri-käsitettään. Se ei oo enää sellasta tietynlaista, että voisi määritellä suoralta kädeltä mitä vastustetaan ja mitä kannatetaan, vaan punkkari voi olla niin uskovainen kuin antikristuskin.

      Itse uskon jumalaan, vedän vitusti viinaa enkä pidän anarkismia käytännössä mahdollisena. Maailma on paha paikka, mutta me voidaan teoillamme saada siitä vähän parempaa.
      Punkkariksi oon itseni mieltänyt kuutisen vuotta.

      • yllättynyt

        Näin opiskelun tiimoilta, kesälomalla kun olen ja palstaanne olen lueskellut minun täytyy nostaa hattua sille, että täällä on hengellisiä arvoja. Henkilökohtaisesti olen uskova nuori nainen, jolle punk edustaa juuri sitä kaikkea mitä Jeesuskin edusti. On hienoa, että löytyy muitakin Jumalan tovereita jotka pitävät punkista. Punkissa on mielestäni jopa Jumalan sanomaa. Maailman vääryyden voi ilmaista muutenkin, että mainitsee Halleluja joka välissä.


    • hmmmmm....

      Pidän itseäni punkkarina. Aatteeni ovat aitoja, olen omaksunut ne aivan itse katsomalla maailmaa. Mielestäni esim. anarkismi on hyvä asia, mutta ei toimi läheskään kaikkialla. vastustan natseja ja rasismia. arkipäiväisesti olen melko kaoottinen. haluan elää omaa elämääni ilman että kukaan yleispoliisi tai pikkunatsi tulee käskemään minua painua vittuun. en jaksa kuunnella kommentia ulkonäöstäni (15-senttinen punainen irokeesi. Minun mielestä ihmisten pitäisi elää omaa elämäänsä, ja unohtaa joskus politiikka. nykyään niin monella vaan on taipumus yrittää elää toisten elämää ja muuttaa tämän asenteita ihan pakolla. Minua ei käytännössä rajoita mikään. En ole nihilistikään, olen extra-vapaamielinen, mutta arvostan muiden ihmisten vapauksia. mutta sid viciousta en ole koskaan pitänyt sankarina.

    • hullu-helena

      Omat aivot, oma ääni. Molempia pitää käyttää rohkeasti.
      Valtavirralla, muodilla tai erilaisuudella ei ole väliä, kunhan sinulla on OMA mielipide ja ilmaiset sen, sekä seisot sen takana ylpeästi ja aidosti.

    • ei saa vaieta!

      ajatusmaailmani on ollut punk varmaan aina (26v), myös äitini ajatusmaailma. en lähtisi kuitenkaan lokeroimaan itseäni mihinkään...olen minä.
      punkkareiden ulkonäkö ja musiikki on aina vetänyt minua puoleensa, ei kuitenkaan "liian sliipattu punk ulkonäkö" mikä kertoo että rahalla saa ja hevosella pääsee....isi ostaa ne hienoimmat kuteet ja sälät..ymmärsiköhän tätä kukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe