Paljonko kampaaja saa palkkaa/kk?
Kampaajan palkka?
3
1743
Vastaukset
- stylisti
Tähän kysymykseen on kyllä aika vaikea vastata, mutta yritetään...
Kampaajia harvemmin nykyään palkataan suurien työvoimakustannusten vuoksi, mutta jos on työkokemusta sekä päättötodistus, voisi maksimissaan noin 900 euroa brutto olla arvioni. Huom. Tämä vain arvio, korjatkaa tarvittaessa.
Yleisesti käytetään sopimusyrittäjyyttä (vuokratuoli), jossa vuokataan oikeus työskennellä yrityksen tiloissa ja mahdollisesti oikeus käyttöaineisiin jne... Oikeudesta maksetaan joko vuokraa tai/ja maksu menee prosentuaalisesti työtulosta.
Vuokra voi olla vaikkapa puolet yritystilan oikeasta vuokrasta ja prosenttivuokralla esim. 20-40 prosenttia riippuen kuuluvatko käyttöaineet vuokraan. Vuokralainen maksaa itse verot sekä eläkevakuutusmaksut.
Myöskin peruspalkka provisiolisäyksellä on käytössä.
Suosittelen ehdottomasti laskemaan tarkasti mitä käteen kuukaudessa jää, kun eri palkkausvaihtoehtoja miettii. Itse olen valinnut yrittäjyyden ja olen kokeillut palkka provikka sekä sopimusyrittäjyyttä. Kaikissa on omat hyvät puolensa. Rikkaaksi tässä ammatissa harva tulee ja tulot ovat epäsäännöllisiä. Vastapainona työ on antoisaa ja minun tapauksessani ainakin pomo on mahtava :)- Lilli
Kiitoksia vastauksesta!!!
Entäs jos olisin kampaamoyrittäjä tekisin maskeeraus/meikkaus-keikkoja yms. Paljon vuokratuolit maksaa noin? Hyvä täs mun on suunnitella ku oon vasta koulussa mut kaikkee pitää miettiä.. et kantsiikon mun tekee tota hommaa vai tätä mitä nyt teen (eli tylsää työtä)... Röyhkeesti kysyn sulta et paljon sulle jää noin kk käteen? Ei tarvii vastata jos siltä tuntuu... Kiinnostaa vaan tietää :-D et mikä oikein katsis tehä. - kampaaja
Lilli kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta!!!
Entäs jos olisin kampaamoyrittäjä tekisin maskeeraus/meikkaus-keikkoja yms. Paljon vuokratuolit maksaa noin? Hyvä täs mun on suunnitella ku oon vasta koulussa mut kaikkee pitää miettiä.. et kantsiikon mun tekee tota hommaa vai tätä mitä nyt teen (eli tylsää työtä)... Röyhkeesti kysyn sulta et paljon sulle jää noin kk käteen? Ei tarvii vastata jos siltä tuntuu... Kiinnostaa vaan tietää :-D et mikä oikein katsis tehä.Olen itse työntekijänä parturi-kampaamossa.
Kuten jo edellisestäkin viestistä tuli varmasti ymmärrettyä niin tätä alaa ei tee rahan takia!
Eli kampaajana on ihan muiden asioiden takia kuin rahan. Palkka tällä hetkellä työntekijänä riippuu tietysti kauan olet ollut alalla ja missä teet töitä (pääkaupunkiseutu).
Esim . 3 vuoden oppilaan minimi palkka pääkaupunkiseudulla on 927 euroa.
Perustutkinnon suotittamisen jälkeen alkupalkka enintään 6kk ajan ensimmäisessä työsuhteessa 1193 euroa.Sitten tulevat palkkaryhmät 1-5 vuosien mukaan (1 vuosi alalla-5 vuotta alalla)
palkkaryhmä 1 /1324 e,palkkaryhmä 2 / 1392....
Eli maksimi palkka 5 vuotta alalla on 1576 euroa.
Siitä ei palkka sitten nouse olit 10 tai 20 vuotta alalla lukuunottamatta liittojen määräämiä palkankorotuksia noin 20 euroa / vuosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760