Focus Cross Disc

Erkki/hki

Kokemuksia ko. pyörästä. Cyclocros pyörissä näyttää olevan vaihtoehdot aika vähissä. Tuollainen kiinnostaisi. Muita vaihtoehtoja on Rossano, Trek, Bianci, Basso ja Merida.

8

3362

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maantiellä

      KONA:lla on kolme mallia, Intersport näyttää tuovan Jamiksia maahan (vaikka eivät taida olla luettelossa, niin Espoon Sellossa oli yksi pyörä näytillä) ja Cicli B:n crossareita on pyorahuolto.com:ssa. Muitakin näyttää pienellä haulla löytyvän: Felt, Cannari, Fort.

      Ainakin Bassoa saa Campoilla, jos se vaikuttaa päätökseen?

    • martonen

      Sama miettiminen menossa. Focus ei ainakaan huono ole, olen sitäkin katsellut. Tuosta listastasi puuttu ainakin Kona, Cicli ja Felttikin kannattaa huomioida. Eihän näitä ole niin runsaasti myymälöissä kuin pyöriä, joilla kaupat elävät. Focuksesta olisi mukava saada käyttäjän kokemuksia!

      • martonen

        Enpä huomannutkaan oli jo yksi vastaus ennemmin tullut. Meni hiukan päällekkäin - pahoittelen.


      • Maantiellä
        martonen kirjoitti:

        Enpä huomannutkaan oli jo yksi vastaus ennemmin tullut. Meni hiukan päällekkäin - pahoittelen.

        ...minä en tällä hetkellä harkitse crossaria. Kiintiö pyörä per vuosi on jo täynnä ;-) Ensi vuonna ehkä.


      • Mikke
        Maantiellä kirjoitti:

        ...minä en tällä hetkellä harkitse crossaria. Kiintiö pyörä per vuosi on jo täynnä ;-) Ensi vuonna ehkä.

        luettelossa näytti olevan aiko monelta merkiltä. Orbealtakin löytyy. mutta toinen juttu on, että ainakin täällä kehä kolmosen ulkopuolella niitä ei vielä ole liikkeissä paljoa nähtävillä, mutta taitavat ruveta yleistymään, kun palstoilla sanotaan, että sellainen pitäisi jokaisen hankkia. Pyöräkauppiaani sanoi, ettei se nyt ihan pakko ole, mutta jos on ylimääräistä rahaa, niin mikäs siinä sitten.Itsekin olen vähän katsellut mainittuja merkkejä, mutta vaikeaksi menee, kun sitten on myös noita fitness-pyöriä ja alkaahan reilulla tonnilla saada maantiepyöriäkin.


    • Mikke

      sen verran, että paikallisessa focusta myyvässä liikkeessä myyjä selitti, että levarien kanssa sivuttaispainetta tulee etuhaarukkaan niin paljon, että hiilarikeula ei siinä kestä, vaan olisi parempi olla alumiininen. No näillä palstoilla taas on kerrottu, että alumiinikeula on kovanpuoleinen. Niinpä tulin päätelmään, että jos cykloa ajattelisi käytettävän enimmäkseen hyväpintasilla teillä, niin olisi kai parempi olla vannejarrut ja hiilarikeula ? Toisaalta, jos ajelee hyvillä pinnoilla, niin olisko maantiepyörä sitten parempi vaihtoehto, kun useilla harrastajilla on kuitenkin rospuuttokäyttöön hybridi tai joku muu.

    • Itselläni on kyseinen fillari. Olen ollut ihan tyytyväinen. Ajelin aikaisemmin maastopyörällä ja aluksi tuntuma oli melko äärimmäisen oloinen (jossain määrin on sitä vieläkin). Etulokasuoja irtosi heti ekalla reissulla eikä kiinteät lisävarusteet muutenkaan oikein sovi pyörään. Nyt joku voi sanoa että eihän niitä tarvita mutta käytännössä itse tarvitsen pyörässä esim. ne lokasuojat ihan oman mukavuuden takia.Pinnat ja muut paikat ovat ainakin toistaiseksi kestäneet myös reilun 120 kg:n painon joten en usko että levyjarruista on normaali käytössä mitään haittaa. Larun pyörässä käväisin katsomassa pyörää ja matkahuollon kautta tilasin. Mietihän rauhassa omaa valintaasi mutta kyllä Focus kokeilemisen arvoinen ainakin on.

      • rospuutto.

        kamaa.Huonot vaihtajan kahvat ja heikosti toimivat jo uutena ja tunnottomat.Mieluummin vaikka tiagrat vaikka ovat halvemmat,niin paljon parempi tuntuma vaihtaessa ja toimivammat.105 on huonoin shimano sarja ja ei pysy säädöissään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3416
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      213
      2842
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2514
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2035
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1716
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe