Kun mies lyö

niiskuneiti08

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa vajaat kaksi vuotta ja tänä aikana hän on pahoinpidellyt minua n. 3 kertaa. Olen aina antanut anteeksi, mutta en tiedä enää, kuinka kauan jaksan.. Pahoinpitelytilanteissa hän on mm. lyönyt avokämmenellä/nyrkillä, vetänyt hiuksista, raahannut pitkin lattioita siten, että selkäni on kerran niksahtanut ja on edelleen kipeä vaikka edellisestä kerrasta on jo kuukausia, heittänyt pihalle kerran kaikkine tavaroineni ja kerran uhannut heittää keskellä yötä talvipakkaseen. Kerran luonamme oli samanaikaisesti vieraita, joista yksi yritti tulla väliin mutta meinasi saada itse turpaansa. Olen harkinnut poliisin soittoa mutta tunnen aina itse olevani syyllinen noihin tilanteisiin.. Olen itsekin hankala luonne, suutun helposti ja mökötän, mikä tietysti ärsyttää toista osapuolta. Huudan ja itken kun siltä tuntuu, en halua peitellä tunteitani. Olen menettänyt lähiaikoina 2 läheistä ihmistä eikä poikaystäväni tunnu ymmärtävän, että tarvitsen tukea, en henkistä mollaamista, ilkeilyä ja hakkaamista. Pahinta on, että poikaystäväni on aina selvinpäin kun hakkaa, ei koskaan humalassa. Hänen on vaikea puhua kanssani lähes mistä tahansa. Hänellä on myös kausia, jolloin hän tahallaan ilkeilee ja itkettää minua. Saa minut tuntemaan itseni lihavaksi ja rumaksi läskiksi, jonka hän pian jättää. Tiedän, että itseluottamukseni on alhaalla ja minussa on paljon syytä siihen, miksi hän minua hakkaa ja mollaa mutta eihän tälläistä kai ole tarkoitus jaksaa.. Samaa kokeneet tai samassa tilanteessa olevat, miten minun tulisi toimia väkivaltatilanteessa ja miten itse olette ongelmaa selvittäneet? Olen todella rakastunut poikaystävääni, haluan hänen kanssaan lapsia yms. mutta onko tälläisellä suhteella mitään mahdollisuuksia muuttua eheäksi ja tasapainoseksi? Onhan suurin osa ajasta tietenkin "normaalia" arkea, jolloin nyrkki ei heilu, mutta.. Kertokaa omia kokemuksianne asiaan liittyen, kaipaan tällä hetkellä todella vertaistukea saman kokeneilta!

31

9012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tule muuttumaan, tilanne

tulee ajan kanssa vain pahentumaan. Haluatko todella lapsia tuollaisen ihmisen kanssa? Jos et ajattele/välitä itsestäsi, ajattele edes tulevia lapsiasi.
      Rakkauteen ei kuulu fyysinen eikä henkinen väkivalta eikä minkäänlainen alistaminen.
      En osaa antaa muuta neuvoa kuin että jätä poikaystäväsi.

• nopeammin

sen parempi.Lyöjä ei ole henkisesti tasapainossa eikä lopeta lyömistä.Ajattele niinpäin miksi pidät itseäsi niin huonona että sinua saa hakata,edes eläintä ei saa.Marttyyrinkruunua et iskujen ja potkujen vastaanottamisesta saa,etkä sääliä.Sinun on ITSE pidettävä huolta miten sinua saa kohdella,juuri niin huonosti kohdellaan kun antaa itseään kohdella.

• saakin läsäyttää ...?
        nopeammin kirjoitti:

sen parempi.Lyöjä ei ole henkisesti tasapainossa eikä lopeta lyömistä.Ajattele niinpäin miksi pidät itseäsi niin huonona että sinua saa hakata,edes eläintä ei saa.Marttyyrinkruunua et iskujen ja potkujen vastaanottamisesta saa,etkä sääliä.Sinun on ITSE pidettävä huolta miten sinua saa kohdella,juuri niin huonosti kohdellaan kun antaa itseään kohdella.

Sun poikaystäväsi on ihan karsee, koska tommosta tekee. Ja sut on jo syyllistetty aika hyvin etsiin vikaa itsestäsi siihen että kaveri turvautuu väkivaltaan. Sulla on hankala luonne, osaat ärsyttää, siispä saa sua kopata.
        Kun sä kuiteskin sen kans hamaan mummoikään elät, koska eihän toi nyt mitään vaikka välillä lätisee, eihän, kun sitä #ihan normaaliakin arkea" on, niin
        älkää tehkö lapsia.

• piirre
        saakin läsäyttää ...? kirjoitti:

Sun poikaystäväsi on ihan karsee, koska tommosta tekee. Ja sut on jo syyllistetty aika hyvin etsiin vikaa itsestäsi siihen että kaveri turvautuu väkivaltaan. Sulla on hankala luonne, osaat ärsyttää, siispä saa sua kopata.
        Kun sä kuiteskin sen kans hamaan mummoikään elät, koska eihän toi nyt mitään vaikka välillä lätisee, eihän, kun sitä #ihan normaaliakin arkea" on, niin
        älkää tehkö lapsia.

Mene hoitoon kun puolustat väkivaltaa...ilmeisesti
        sinua on kotona lyöty tai olet ollut koulukiusattu.

• kipdi
        piirre kirjoitti:

Mene hoitoon kun puolustat väkivaltaa...ilmeisesti
        sinua on kotona lyöty tai olet ollut koulukiusattu.

Onko sinulla useinkin vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?

• Anonyymi

Samaa mieltä lopeta heti turha jatkaa

• ei voi

puolustautua edes sillä, että oli niin humalassa, ettei tiennyt, mitä teki. Siihenhän ne monesti vetoaa, vaikka ei se ole mikään selitys asialle.

Se on ihan totta, että sinä itse vedät rajat sille, miten sinua saa kohdella. Muista, että jos siedät huonoa kohtelua loputtomiin, viestit poikaystävällesi, että sinua saa lyödä. Jokaisen pahoinpitelyn jälkeen hänellä kynnys lyömiseen madaltuu. Hänen mielestään niin saa ja kuuluukin tehdä ja sinä itse aiheutat ja ansaitset sen.

Tiedän, että haluat rakastaa hänet terveeksi ja toivot, että kaikki muuttuu kuin taikaiskusta hyväksi. Valitettavasti niin ei käy. Poikaystäväsi on ihan itse tiedostettava ongelmansa ja haettava apua. Luultavasti niin ei tapahdu.

Pane tunteet sivuun ja mieti, millaista elämää ja millaista kohtelua SINÄ haluat.
      Ja yksi pieni pyyntö: Älä hanki lapsia tuollaiseen tilanteeseen ja tuollaisen ihmisen kanssa. Sinun elämäsi on omasi ja voit tehdä sillä mitä tahdot. Lasten elämän täytyy olla turvallista ja rauhallista. Sellaista ette pysty poikaystäväsi kanssa tarjoamaan. Jos haluat jatkaa huonossa suhteessa huonosti kohdeltuna, niin tee se ilman lapsia. Heillä on oikeus parempaan.

• ei ymmärrä

En tajua miksi te eukot olette hakkajan kanssa. Ja vielä vingutte..se lyö se lyö... yksinkertainen ratkaisu on lähteä lätkimään. Jos jäät, niin olet hakattavana loppuikäsi. Itse kestin 20 vuotta ennen kuin tajusin että ukko ei muutu. Onnea sulle...

• se jätkä

pihalle ja äkkiä! Kuulostaa vähän siltä että oma exäni on siellä teikäläisen ristinä. Tuollainen sikamies ei muutu ikinä. Äläkä missään nimessä kuvittele että se elukka kohtelisi sua paremmin jos olisit raskaana, ei todellakaan kohtele.
      Saman paskan läpikäyneenä voin sanoa ettei se helpommaksi muutu, potkase äijänkuvatus mäkeen ja äkkiä sittenkin. Kunnollisiakin miehiä on olemassa, älä tuhlaa elämääsi luuserin kanssa! Tsemppiä, voimia, jaksamista ja kaikkea mahdollista hyvää elämääsi!

• hgkjhjk

hyvä ihme,olet varmaan nuori ihminen.miksi et nauttisi elämästä ja alkaisit miettimään uutta ihmistä tai sinkkuutta.luuletko,että tulet viettämään loppuelämäsi ko.ihmisen kanssa?mieti tarkkaan ja tutkiskele sisintäsi.erotkaa ja pian,ette sovi toisillenne.hakkaaminen ei takuulla tule loppumaan,vaikka kuinka lupaillaan.

• ohjeet...

1. Ei lapsia taistelutantereelle.
      2. Hakekaa apua.
      3. Jos ei suostu, niin ole mielummin yksin.
      kuin kohta naama niin turpaan saaneen
      näköinen, ettet kelpaa kellekkään.
      4. Se jätkä ei tajua paljoa naisista.
      5. Sillä on huonot kommunikointikeinot, koska
      käyttäytyy noin.
      6. Mä voisin ottaa seuraavan erän hänen kanssaan,
      niin muistuisi hänellekin mieleen, miltä tuntuu
      olla uhri.

Sä ANSAITSET parempaa!!!!!!!!!!!!!!
      Lue toi edellinen rivi uudelleen.

• piirre

Itsensä syyllistäminen on väärin itsäsi kohtaan. Se on häpeällistä.Raiskatuksi tulleet tuntevat samantyyppistä häpeää.
      Itse kestin liian kauan väkivataa se menee aina
      vaan pahemmaksi,koska väkivallan tekijä haluaa
      ylittää rajat edellisiin nähden...sairastahan se on.
      Viimeisin väkivalta vei minut yli puolen vuoden
      sairaslomalle,enkä tiedä paraneeko irti revitty käteni täysin koskaan...Nyt sain eron vireille
      yhä kuitenkin mietin teenkö poliisi-ilmoituksen.
      Ihmiseen ei ole oikeus kajota...sanojen pitää
      riittää...Eihän hän anna sinulle mitään arvoa
      henkisestikään...Pysy rauhallisena älä provosoi.
      Kumppanisi ei ole tasapainossa..Älä jää häntä
      hoitamaan,hän ei parane tai muutu sinun toimestasi
      vaikka kuinka vannoisi.
      Poliisi-ilmoitus olisi paikallaan jos hän asuu sinun asunnossasi...Jos päinvastoin lähde pois
      ilman eleitä,olet ansainnut paljon parempaa.
      Katso eteenpäin...Pirre

• lähimmäinen32

Kerroit olevasi todella rakastunut mieheesi ja haluavasi hänen kanssaan lapsia?! Kysyisinkin sinulta mitä rakastat miehessäsi? Et saa häneltä tarvitsemaasi henkistä tukea, kun sinulla on rankkaa.Hän ei kunnioita ja arvosta sinua, koska vähättelee ja ilkeilee sinulle. Pidätkö itseäsi niin arvottomana, että miehesi kaltainen antsaitsee sinun rakkautesi nykyisellä käytöksellään? Teidän suhde vaikuttaa kaikin puolin sellaiselta, josta puuttuu toisen kunnioitus, syvällinen henkinen yhteys, toisen rakkaudellinen tukeminen, sekä hellyys ja läheisyys.

Onko sinun kotonasi ollut väkivaltaa? Onko sinun isäsi kohdellut sinun äitiäsi saman kaltaisesti kuin sinun kumppanisi kohtelee sinua? Me omaksumme vanhemmiltamme muun muassa nämä parisuhdemallit, jotka sitten toteutuvat meidän elämässämme kuin tietokoneen ohjelmointi, joka on meihin luotu. Kun tulee tietoiseksi näistä vääristyneistä ohjelmoinneista, niin ihminen voi tehdä työtä vapautuakseen niistä:)

• pois..

Mitä äkkiempää lähdet sitä parempi!

Ihmeen kauan kuin kaksi vuotta olet jaksanut tuota pahoinpitelijää. Hän on saanut sinut luulemaan, että olet itse syyllinen lyömisiin. Et muuten ole! Ketään ei saa lyödä. Poikaystäväsi on vain saanut sinut aivopestyä luulemaan niin! Mitään syytä väkivaltaan ei koskaan ole olemassa. Ihan sairashan tuo poikaystäväsi on! Ja tarvitsee apua, muttei sinun.

Tässä linkki polisiin sivuille:
      http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/E1D5A313E3FBEFD8C2256BC9003A839D

Onneksi olet jo kyseenalaistanut tilanteesi kirjoittamalla siitä tänne. Ihan pahaa tekee lukea tälläisestä, vaikka tuntematon ihminen sinulle olenkin. Tee itsellesi palvelus ja lähde.

• jättää arvet

Minä olen ainakin täysin vakuuttunut siitä että väkivaltaiset ihmiset eivät koskaan muutu,erona tosin ovat ne jotka humalapäissään käyvät käsisiksi mutta silloin on lopettettava alkoholin käyttö kokonaan.

En tiedä auttaako tarinani sinua mutta ehkä tämä jollain lailla helpottaa sinua tilanteessasi.

Olin juuri täyttänyt kahdeksantoista kun ihastuin itseäni seitsemän vuotta vanhempaan mieheen.Hänessä tuntui olevan kaikki ne piirteet joita mieheltä halusin.Silloin hän oli silmissäni komea,huumorintajuinen,mukava ja niin paljon elämää nähnyt.Toisin sanoen olin aivan myyty hänen edessään.
      Aloimme seurustelemaan joka olikin alussa mielestäni ihanaa.Mies oli hellä ja sain häneltä kaipaamaani läheisyyttä jota en mielestäni ollut aikaisemmin saanut.
      Nopeasti huomasin miehen olevan mustasukkainen mitä uodoimmista asioista ja varsinkin humalassa mutta myös selvinpäin.Siinä vaiheessa minun olisi pitänyt tajuta jo lähteä mutta olin täysin rakkauden sokaisema ja ajattelin että tuollainen käytös on vain osoitus siitä että hän välittää.
      Kaikenlisäksi sain tietää että hän petti minua vaikka koskaan ei sitä itse myöntänyt ja tottakai tahdoin uskoa tätä ihmistä...miksipä en olisi uskonut sillä olinhan niin rakastunut.

Puolenvuoden seurustelun jälkeen hän pahoinpiteli minut ensimmäisen kerran.Heitti minut päin lattiaa ,repi hiuksista ja kuristi.Mies oli humalassa ja saanut jonkun mustasukkaisuus kohtauksen.
      Aamulla hän taas vannoi rakkauttaan ja minä uskoin ettei näin enää koskaan pääse tapahtumaan.Suhde jatkui mutta minusta tuli arempi tietyissä tilanteissa.En uskaltanut tavata ystäviäni varsinkaan miespuolisia ja varoin jopa tervehtiä kadulla minulle tuttuja miehiä.
      Kaiken tämän keskellä minä sulkeuduin kotiin ja mies kulki milloin missäkin eikä todellakaan yksin.

Neljäs ja viimeinen pahoinpitely kerta riitti minulle.Muistan kun katsoin itseäni peilistä enkä tunnistanut omia kasvojani edes.Ilman ystäviäni olisin saattanut jatkaa tätä kamalaa suhdetta joka oli vienyt minulta kaiken jopa kunnioituksen itseäni kohtaan.Eräs ystäväni näki minut kerran hakkaamisen jäljiltä.Hän itki ja rukoili että lähtisin siitä suhteesta ja lopulta uskalsin sen tehdä.

Suhteen lopettamisen jälkeen sain tietnkin uhkailuja yöllä että hän tulee tappamaan minut.Olin todella peloissani ja silloin vasta tosiasiassa ymmärsin miten sairas tämän miehen mieli oli.

Sinulle sanoisin että normaalia arkea ei ole jos toinen on väkivaltainen.Sillä hetkellä kun mies lyö niin kaikki se hyvä mitä on ollut katoaa pois.

Minun kohdallani tästä kaikesta on nyt neljä vuotta aikaa mutta olen vasta nyt alkanut työstämään näitä asioita.Suhde jätti minulle pelkotiloja joista en varmaan koskaan täysin parane.Jälkeenpäin ajateltuna olen helpottunut että pääsin irti vaikka helppoa se ei todellakaan ollut.Välillä uskoin että minä olin syypää tähän käytökseen.Nyt tiedän että olin tekemisissä jonkin asteisen narsistin kanssa.Enkä enää koskaan aio alistua tuohon tilaan kun olen kerran eroon päässyt.

• tarvii!

Olen samantapaisessa tilanteessa. Mua on hakattu useesti en ees muista kaikkia kertoja. Oon masentunu ja kalja on alkanut maistuu ihan liikaa suhteen aikana. Lääkitsen masennusta sillä. Mies on käyttäny
        hyväkseen huonoa tilannetta ja olen ihan voimaton.

Olisikin ystäviä vielä. Kahden vuoden aikana on kaverit hävinny. Ei oo ketään joka haluais enää olla mun kaa tekemisissä. Juominen, masennnus ja jatkuva mun ruikutus mun paskasta tilanteesta on karkoittanu ystävät.

Tukea sitä tarvis nyt ystäviltä ja ihan vaan seuraa et pysyisin erossa miehestä. Ystävät piristäis. Olen muuttanu vieraalle paikkakunnalle miehen perässä. Asuu täälläkin pari mun kaveria mut ei niitä kiinnosta. Pelkään taas ku olen päässy lähtee miehen luota et palaan ihan vaan yksinäisyyden takia.

• kultahippu

Ai haluat luoda vielä lapsillekin perhehelvetin? Jep, jep, eipä paljon järki päässäs paina, jos tollaisen ukon kanssa vielä lisääntymään rupeat.Ukko kuuta kiertävälle radalle!

• Hanna

Poikaystäväni on todella aggressiivinen. Ei hän ole yleensä purkanut raivoaan minuun, ennemmin heittelee huonekaluja, huutaa ja raivoaa. Kuitenkin, poikaystäväni on minulle rakas, ja tiedän, että pahoinpitelevä yksinhuoltajaisä taustalla vaikuttaa vahvasti. Annan uusia tilaisuuksia poikaystävälleni, koska hän tarvitsee sitä. Ihmiset aina sanoo, ettei se mies siitä koskaan muutu - no ei varmaan, jos sille ei anneta tilaa muuttua. Ja päämäärään ei yleensä päästä vuoden sisällä, vaikka muutosta sinä aikana tapahtuukin. Nyt, suhde taas kerran eron partaalla, mietin mitä tulisi tehdä. Ja minä en ainakaan kuuntele ihmisiä, jotka sanovat "heivaa se menemään". Meillä kaikilla on omat ongelmamme, ja uskon poikaystäväni selviävän omistaan. Minun ongelmani on se, jaksanko olla paikalla siihen asti että näin käy.

• ------------
        Hanna kirjoitti:

Poikaystäväni on todella aggressiivinen. Ei hän ole yleensä purkanut raivoaan minuun, ennemmin heittelee huonekaluja, huutaa ja raivoaa. Kuitenkin, poikaystäväni on minulle rakas, ja tiedän, että pahoinpitelevä yksinhuoltajaisä taustalla vaikuttaa vahvasti. Annan uusia tilaisuuksia poikaystävälleni, koska hän tarvitsee sitä. Ihmiset aina sanoo, ettei se mies siitä koskaan muutu - no ei varmaan, jos sille ei anneta tilaa muuttua. Ja päämäärään ei yleensä päästä vuoden sisällä, vaikka muutosta sinä aikana tapahtuukin. Nyt, suhde taas kerran eron partaalla, mietin mitä tulisi tehdä. Ja minä en ainakaan kuuntele ihmisiä, jotka sanovat "heivaa se menemään". Meillä kaikilla on omat ongelmamme, ja uskon poikaystäväni selviävän omistaan. Minun ongelmani on se, jaksanko olla paikalla siihen asti että näin käy.

annat uusia tilaisuuksia, koska hän tarvitsee niitä vai sinä tarvitset poikaystävääsi etkä kykene lähteä?
        väkivalta on kontrollia ja voit antaa kaiken tilan hänelle maailmassa, silti hän tulee pikkuhiljaa kaventamaan sinun elintilaasi pienemmäksi ja pienemmäksi. sinä taas todennäköisesti sairastut ellet ole jo sairastunut henkisesti ja fyysisesti tässä suhteessa, jos jatkat suhteessa.

• järkyttynyt

En tiedä miten aloittasi mutta minut hakattiin taas kerran ja olisin kuollut ellei kolmekymppinen poikani kavereineen tullut paikalle. Tästä on nyt viikko ja vieläkin olen pimeässä enkä uskalla liikkua saatikka mennä töihin kun tärisen ja itken. Miten voi mies joka sanoo päivittäin ja samana päivänä ettei voisi elää ilman minua ja on hemmotellut koko ajan? Nytkin laittaa viestiä että on tuhonnut kaikki ja minä olen hänen mielestään parasta mitä hänellä on? Emme ole juurikaan riidelleet eikä nytkään mutta kuten hän sanoi jokin naksahti? Kävin lääkärissäkin nyt viimeksi kun hänen kaverinsa käski ja olen vieläkin voimaton. Perheeni onneksi on ollut tukena mutta silti tätä yhtä kaipaan mutta samalla pelkään vielä enemmän. Lapsuuteni 20-vuotta isäni hakkasi ja pelkäsin ja hän tietää sen etten enää koskaan halua pelätä. Viime yönä pistin oven eteen laatikoita ja otin puukon viereeni ja puhelimeen 112 numeron valmiiksi. Taitaa vasta nyt tulla tilanne päälle. Sanokaa mitä teen? Muille olen aina sanonut että ei tuollaista pidä katsoa mutta kun nyt kerrankin tuli sellainen jota rakastin aivan älyttömästi.
      t: arka

• kohta viiden äiti

meillä tilanne on lähinnä se, että riitojen kärjistyessä mies pahoinpitelee minua. lyömällä,potkimalla,tukehduttamalla ja monilla tavoin. Yleensä lapset ei ole paikalla, mutta jos ovat tulevat väliin ja isä on pari kertaa heittänyt lapsen seinään koska on tullut häntä lyömään. Normaalisti isä ei ole väkivaltainen lapsia kohtaan ja siksi käskenkin lasten aina mennä pois kun minua lyödään. Riidoissa tulee myös paljon julmaa tekstiä, huorittelun sulatan ihan helposti koska olen nuoruudessani ollut huora. Odotan viidettä lastamme ja tämä väkivalta alkoi vasta 4jännen odotusaikana. Tilanne kärjistyy lähinnä siksi että mieheni joutuu huolehtimaan lapsista ja kodista ja minusta koska raskaana oleminen on minulle vaikeaa aikaa. Lääkäri on ilmoittanut että uusi raskaus voi katkaista selkäni, mutta tämä viides oli vahinko niinkuin 4jäskin. minulle ei hormooni ehkäisy käy joten ainoa on ollut kondoomi ja varmat päivät.(jotka sitten eivät olleet kovin varmoja.) Tänään tilanne taas kärjistyi pahasti ja isä hakkasi minua selkään suihkun lattialla, kun oli ensin heittänyt koko astiastomme tiskikoneesta säpäleiksi seinille ja lattialle. Lapset komensin huoneeseen ja oven kiinni ettei siruja lentelisi heihin. En tiedä mitä tehdä, koska en halua jäädä yksin. Huomaan että jäädessäni yksin lasten kanssa edes yhdeksi viikonlopuksi minusta tulee väkivaltainen. tukistan ja rähjään lapsille. tuputan ruuan jollei syödä ja saatan jossain tilanteessa jopa läpsäistä päähän. Meidän ongelmat ja väkivaltaisuus johtuu kirjaimellisesti oman ajan puutteesta. meillä ei ole lapsille mitään hoitopaikkaa koskaan. Olen kotona heidän kanssaan 24/7 vanhin 6v on esikoulussa pienemmät kotona. Eroa en halua koska haluan ehjän perheen, meillä on paljon rakkautta perheessä, mutta pelkään koska tilanne pahenee niin että esim minä joudun sairaalaan tai kuolen. entä tuleeko minun lapsistani rikollisia ja väkivaltaisia. AUTTAKAA! jos joku tietää miten voisi auttaa kertokaa. tukiperhettä olen ajatellut että saisimme edes yhden viikonlopun kuussa yhteistä aikaa parisuhteelle, joka kärsii ajanpuutteen takia. Mutta mieheni tuloilla tukiperhe maksaisi noin 200 vklp siis ihan liikaa.

Älä siis nuori tyttö jos vielä lapseton jää väkivaltaiseen suhteeseen se ei tule loppumaan ja lasten teko satuttaa myös lapsia. :(

• EI väkivallalle

älkää nyt hyvät ihmiset niitä syyttömiä pieniä lapsia ottako omien turhautumienne purkautumistauluiksi. He on syntyneet sinne ihan viattomina ja heillä on OIKEUS rauhalliseen turvalliseen lapsuuteen. Ellei sitä toinen vanhemmista tajua ja on väkivaltainen, sen toisen tulisi sitten tajuta että siitä voi jäädä elinikäinen arpi ja LÄHTEÄ LÄTKIMÄÄN! Väkivalta ei ole oikein, ei oikeutettua ja EI KUULU RAKKAUTEEN. piste. lähtekää. jonain päivänä teidät voi hakea ruumisauto. Kukas lapsista sitten huolehtii ?

• älä lyö

Hellou, olen tällä hetkellä samassa tilanteessa paitsi että mun poikaystävä on ollut joka kerta humalassa, eikä muista aamulla mitään tai niin ainakin väittää ja kyselee siinä sitten tyhmänä että olenko taas ollut tappelemassa. Poikaystäväni on lyönyt minua, nostanut hiuksista ilmaan, nostanut kurkusta ja lyönyt mahaan, heittänyt seinälle, potkinut jalkojani niin että nilkkani nyrjähti pahasti. Kun tietenkin puolustan itseäni mikä on täysin turhaa hän on minua paljon isompi mutta kuitenkin puolustan saan itse takaisin pahemmin... Yritin kerran soittaa poliisille mutta hän sai minulta puhelimen pois. Olen miettinyt eroa mutta en tiedä miksi en ole jo sitä tehnyt.
      Taidan olla täys aasi kun en jätä....

• kokenut a,b,c ja 1.

?
        Oliko mukavaa???
        Ole aikuinen, ja käyttäydy sen mukaisesti. SUOMENNETTUNA: Olet jo varmaan lähempänä 20 vuotta kuin 10 vuotta ja olet:
        a) kotoasi lapsuudesta tottunut tähän tuttuun rooliin ja koet sen turvallisena(ainakin niinä pieninä hetkinä kun hän pyytää anteeksi)
        b) olet niin shokissa ja järkyttynyt vielä siitä ensimäisestä kerrasta kun hän sinua satutti että olet lamaantunut paikoillesi(vaikkakin pakosuunnitelmat vilahtavat mielessä aina silloin tällöin)
        c) olet aloittanut surutyön(surutyön teidän yhdessäolon epäonnistuessa) jota yrität toteuttaa samalla kun yrität löytää yhteisen sävelen kaverisi kanssa toivossa että yhdessäolo kuitenkin alkaisi luistamaan.
        KATSO TOTUUTTA SILMIIN.....NYT!... HERÄÄ JA...
        1. Tietenkin lähdet ja HETI!!!
        ÄLÄKÄ SELITTELE enempää....

• no jooo
        kokenut a,b,c ja 1. kirjoitti:

?
        Oliko mukavaa???
        Ole aikuinen, ja käyttäydy sen mukaisesti. SUOMENNETTUNA: Olet jo varmaan lähempänä 20 vuotta kuin 10 vuotta ja olet:
        a) kotoasi lapsuudesta tottunut tähän tuttuun rooliin ja koet sen turvallisena(ainakin niinä pieninä hetkinä kun hän pyytää anteeksi)
        b) olet niin shokissa ja järkyttynyt vielä siitä ensimäisestä kerrasta kun hän sinua satutti että olet lamaantunut paikoillesi(vaikkakin pakosuunnitelmat vilahtavat mielessä aina silloin tällöin)
        c) olet aloittanut surutyön(surutyön teidän yhdessäolon epäonnistuessa) jota yrität toteuttaa samalla kun yrität löytää yhteisen sävelen kaverisi kanssa toivossa että yhdessäolo kuitenkin alkaisi luistamaan.
        KATSO TOTUUTTA SILMIIN.....NYT!... HERÄÄ JA...
        1. Tietenkin lähdet ja HETI!!!
        ÄLÄKÄ SELITTELE enempää....

Se on helpommin sanottu ku tehty, ei todellakaan... ja joo, toi anteeks pyyntö, ku sellasta ei meidän suusta kuulu... Älkääkä kysykö miks, se on meille kummallekkin vaikeeta.
        Ja lapsuudessa olen tottunut siihen että minua ja äitiäni lyötiin, kunnolla. Se ei ollu mitää läpsimistä tai avokämmenellä, se oli ihan nyrkillä...

• kkkklll

Voiko ihmiseen joka lyö, repii ja raahaa todella olla syvästi rakastunut. Vai oletko rakastunut siihen ihmiseen jonka toivot hänen olevan. Kehoitan syvästi harkitsemaan lapsen tekoa toisista ihmisistä selvästi piittaamattoman henkilön kanssa. Jäisit lapsen kanssa yksin murheinesi, se heijastuisi lapsenne kasvuun ja tasapainoiseen kehitykseen auttamatta. Miehelläsi on selvästi kommunikointi ongelmia, jotka projisoituu sinuun pahana olona ja laiminlyöntinä. Maailmassa on oikeasti hyviä miehiä, sinä et ole ruma ja läski kuten asian itse ilmaisit, miehesi on alistanut sinut uskomaan sellaista. Vaikka en sinua tunne, voin kertoa suurella sydämmellä että ansaitset paljon parempaa yksin tai toisen miehen kanssa, älä jää suhteeseen. tunnelin päässä saattaa näkyä valoa, kannattaa kuitenkin muistaa että suuremmalla mahdollisuudella se on juna kuin ulospääsy. Hyvää jatkoa ja voimia sinulle.

• Lapsi, joka seurasi

"Olen todella rakastunut poikaystävääni, haluan hänen kanssaan lapsia yms."

Jos hän rakastaa sinua, hän menee puhumaan ongelmastaan. Vaikka hän ei tulevaisuudessa löisi teidän mahdollista lastanne, alhaalla tietoa, miltä lapsesta tuntuu katsoa väkivaltaa, jota hän sinulle tekee! Mieti, haluatko tarjota mahdolliselle lapsellenne tämän kaiken?

Lapsi perheväkivallan sivustaseuraajana

Perheväkivallan sivusta seuraaminen on lapseen kohdistuvaa monimuotoista ja monitasoista henkistä väkivaltaa. Henkinen väkivalta aiheuttaa uhrissa samantapaisia oireita kuin fyysinen väkivalta. Henkinen väkivalta voi traumatisoida lasta aivan yhtä paljon kuin fyysinen väkivalta.

Perheväkivallan sivusta seuraaminen on pelottava asia. Lapsi elää ympäristössä, jossa yksi perheenjäsen uhkaa tai käyttää väkivaltaa kontrolloidakseen muita perheenjäseniä. Lapsi aistii kotona vallitsevan pelon ilmapiirin, joka pakottaa olemaan joka hetki valppaana ja varuillaan. Väkivaltamelu, kuten huutaminen, räyhääminen, lyöntien ja rikkoutuvien esineiden äänet, tekee kodista rauhattoman ja turvattoman.

Lapsesta on myös surullista ja pelottavaa nähdä vanhempaa tai sisarusta satutettavan. Väkivaltaisessa perheessä kasvavalle lapselle tähän kivun ja surun seuraamiseen liittyy myös pelko siitä, että hän itse on seuraava väkivallan uhri.

Kun uhrin voimavarat uupuvat, lapsen turvattomuus lisääntyy. Väkivallan uhrin emotionaalinen epätasapaino ja stressi aiheuttavat sen, että lapsi ei saa riittävästi tarvitsemaansa henkistä ja fyysistä tukea ja turvaa. Joskus vanhemman ja lapsen roolit vaihtuvat päinvastaisiksi: vanhempi pyrkii lapsen rooliin ja lapsi kantaa aikuisen vastuun. Väkivallan uhrista tuntuu hetken hyvältä, jos saa itkeä lapsen olkaa vasten ja tuntea pienen käden silittävän kyyneleet pois. Hänen sietokynnyksensä lapsen käyttäytymisen suhteen on usein madaltunut, joka voi johtaa väkivaltaan lasta kohtaan. Vanhemmalla voi siis olla useita ristiriitaisia rooleja, jotka hämmentävät lasta. Vanhempi ei tunnu turvalliselta, koska lapsi ei voi koskaan tietää "millä päällä tämä on". Lapsi ei pysty ymmärtämään vanhemman mielialojen vaihtelua eikä olemaan tämän tukipilari menettämättä jotain olennaista lapsuudestaan ja oikeudestaan olla lapsi.

Lapsi tarvitsee elämäänsä esikuvia kehittyäkseen ja kehittääkseen itsetuntoaan ja minäkäsitystään. Lapsi peilaa itseään suhteessaan esikuviinsa. Hyvänä esikuvana toimii henkilö, jonka uskomuksia, asenteita ja käyttäytymistä jäljittelemällä lapsi oppii pärjäämään sosiaalisissa tilanteissa sekä arvostamaan itseään. Väkivaltaisen vanhemman tai vanhempien toimiessa esikuvina lapsi oppii esikuviensa mukaista käyttäytymistä ja emotionaalista tapaa ilmaista itseään. Lapsi todistaa ehkä päivästä toiseen antisosiaalista, tuhoisaa, väkivaltaista ja jäykkää käyttäytymistä sekä näkee perhe-elämää, jossa perheenjäsenten väliset valtasuhteet ovat epätasapainossa: voimakkaampi sortaa heikompaa. Tällainen malli on hyvin negatiivinen ja yksipuolinen ja se ajaa lapsen usein vaikeuksiin sosiaalisissa suhteissa ja suhteessa omaan minään. Lapselle voi esimerkiksi olla hyvin vaikeaa määritellä, mikä on oikein ja mikä väärin, joka aiheuttaa helposti hankalia tilanteita koulussa, pihalla tai päiväkodissa.

http://www.kriisikeskussjk.fi/vakivalta ja lapsi.htm

• nimetön

Hei! Mun mies aloitti lyömisen kun oli saanut oleskeluluvan Suomeen. Eli ei ole suomalainen. On muslimi ja väittää että se on mun syy kun hän lyö. Hänen isänsäkin löi äitiä eli se on ihan normaalia hänelle. Ei pyydä anteeksi ja aina vaan tilanne pahentunut. Viimeksi uhkasi kuristaa minut ja lähdi lujaa pois paikalta. Soitti perään että hän on hajottanut mun tietokonenn television ja pannut talon palamaan ja halusi että tulen vielä paikalle koska hän haluaatehdä mulle jotain. Kun kysyin mitä hän haluaa tehdä hän vastasi vain: you will see. Menin kaverini luokse ja soitimme poliisille etten uskalla mennä kotiini ja selitin tilanteen. He tulivat paikalle, mutta mies oli sillä aikaa livahtanut pois. Vain tietokone oli lyöty avian säpäleiksi. Hänet saatiin kiinni kadulta ja vietti pari yötä putkassa. Tehtiin rikosilmoitus ja lähestymiskielto. Poliisi toimi tosi hienosti ja sain apua moneen suuntaan. Nyt turvakodissa kunnes tiedän mitä hän aikoo ja uskallan mennä kotiin. Ei väkivalta lopu loskaan siltä joka lyö, hän katsoo olevansa oikeutettu siihen ja sinä olet syyllinen, niinkuin minäkin olin kun uskalsin kysellä liikaa miksi hän käy deittisivuilla ja pornosivuilla ja lähettelee vieraille naislle uskomattomia viestejä mutta minulla itsellä ei saanut olla yhtään miespuolista ystävää. Ota tästä opiksesi ja häivy niinkauan kun olet hengissä.

• elämässä yksin 14

Ihan lyhyesti jos poikaystävä jo nyt noin pahoinpitelee miten luulet lapsen käyvän jota joskus kannat rintojen alla.??

On aihetta miettiä onko tarkoitus hommata enemän vammaisia fyysistesti ja psyykkisesti jos annat pahoin pidellä sekä äitinä että lasta jota tulisi aina suojella.??
      nosta kytkintä elämäsi ei todellakaan ole tuon ihmisen kanssa. Mikään raha suku tai muu sellainen ei pitäisi pitää sinua yllä kuvatussa suhteessa .

• mies.

Miksei naiset eroa ekasta iskusta. Pitääkö tulla iskuja lisää vai? Se ei siitä parane kun jos kerran lyö niin lyö aina.

• Anonyymi

antaa hänen purkaa ahdistusta. hän lopettaa sitten joskus. anna aikaa. huora

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3316
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe