vuokratyö

orjakauppaa ?

Nyktpäivän orjakauppaa on vuokrafirmojen toiminta
Oletko halukas elättämään välikäden työlläsi???

17

1638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö höpö

      Vuokratyöhön meno - kuten muutenkin töihin meno - on ihan vapaaehtoista. Joten kyse ei ole orjakaupasta.

      Jos vuokramiehelle maksetaan tes:n mukaista palkkaa, ei kai ole mitään väliä sillä, mitä työnantajan ja asiakasyrityksen välillä on? Vai luuletkos, että asiakasyritys maksaisi Sinulle esim. 19€ tunnilta? Höh!

      • ja kolutuksesta

        No kyllä amk koulutuksessa saa 19€/h tosta vaan, mutta harva vuokrajamppa sitä saa. Yleensä ne vuokra duunitkin on niitä paskoja hommia joita kukaan muu ei halua tehdä.


    • tyyppi88

      Nämä vuokrafirmathan tekevät vain bisnestä siinä missä muutkin yritykset. Erona vain se, että heidän tuotteensa ovat ihmisiä. Eihän kukaan huuda täällä tuollaisia kommentteja lähikauppiaasta kun se ostaa maidon tehtaasta ja myy sitten eteenpäin!

      • vakituinen

        Voiko ihmisiä myydä kuin maitoa?


      • tyyppi88
        vakituinen kirjoitti:

        Voiko ihmisiä myydä kuin maitoa?

        Nykyään voi.


      • mutta ei kait sentään
        tyyppi88 kirjoitti:

        Nykyään voi.

        Niin sä taidat olla vuokrasysteemin kannattaja. Näin sitä puretaan AY-liikkeen saavuttamia etuja ja mennään takaisin Roman aikaiseen orja-kauppaan.


      • vakituinen
        mutta ei kait sentään kirjoitti:

        Niin sä taidat olla vuokrasysteemin kannattaja. Näin sitä puretaan AY-liikkeen saavuttamia etuja ja mennään takaisin Roman aikaiseen orja-kauppaan.

        Ja minä kun olen luullut,että lait kieltävät ihmiskaupan


      • tyyppi88
        mutta ei kait sentään kirjoitti:

        Niin sä taidat olla vuokrasysteemin kannattaja. Näin sitä puretaan AY-liikkeen saavuttamia etuja ja mennään takaisin Roman aikaiseen orja-kauppaan.

        - Orja ei saa päättää työaikaansa, vuokratyöntekijä saa.
        - Orja ei saa päättää työpaikkaansa, vuokratyöntekijä saa.
        - Orja ei saa palkkaa, vuokratyöntekijä saa.
        Listaa voi joku jatkaa, jos joku keksii muita :)


      • vakituinen
        tyyppi88 kirjoitti:

        - Orja ei saa päättää työaikaansa, vuokratyöntekijä saa.
        - Orja ei saa päättää työpaikkaansa, vuokratyöntekijä saa.
        - Orja ei saa palkkaa, vuokratyöntekijä saa.
        Listaa voi joku jatkaa, jos joku keksii muita :)

        että vuokratyöntekijä saa päättää milloin ja mihin hän haluaa tulla töihin, ja aina odottaa huippupalkka, josta jää aina älyttömästi ylimäärästä, että työtä ei tarvitse tehdä kuin pari kuukautta vuodessa, jos jaksaa.

        Vai onko niin, että ”tyyppi88”:lla vain sattuu olemaan rikkaat vanhemmat, jotka auttaa kun on tarvis.


      • tyyppi88
        vakituinen kirjoitti:

        että vuokratyöntekijä saa päättää milloin ja mihin hän haluaa tulla töihin, ja aina odottaa huippupalkka, josta jää aina älyttömästi ylimäärästä, että työtä ei tarvitse tehdä kuin pari kuukautta vuodessa, jos jaksaa.

        Vai onko niin, että ”tyyppi88”:lla vain sattuu olemaan rikkaat vanhemmat, jotka auttaa kun on tarvis.

        Ei ole vanhemmat kovin rikkaita (sikäli kun se sinulle mitenkään kuuluu) vuokratyö sopii elämäntilanteeseeni tällähetkellä (viimenen viikko menossa). Eikä se palkka ole kovin huippu.


    • on orjatyötä

      Jos olet toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla vakituisena töissä, olet orja ja vanki. Siitä ei niin vaan lähdetä, karenssit uhkaa ja joudut maksamaan työnantajalle vielä irtisanomisajan palkan. En sellaiseen halua ikinä, mielummin vuokratyössä ja useamman kuukauden kesälomat ja muut.

      • vakituinen

        Karenssit uhkaavat myös määräaikaisessa vuokratyössä. Toistaiseksi voimassa olevassa
        työsopimuksessa on lainmukaiset irtisanomiset, ja irtisanomisissa pitää olla perusteet. Ymmärtääkseni määräaikaisessa vuokratyössä, vuokratyö antaja pystyy antamaan sinulle potkut milloin haluaa, mutta sinä olet sitoutettu sopimukseen, ja jos rikot sen sinut voidaan tuomita sopimusrikkomuksesta.

        Se voi olla ihan hyvä jos pystyt tekemään vuokratyötä semmoisella palkalla, että voi pitää useamman kuukauden loman, mutta kaikki eivät saa semmoista palkkaa. Vuokratyöt voivat tietenkin sopia esim. opiskelijalle, mutta vanhemmiten älytön määrä pätkätöitä, ei todellakaan näytä hyvältä, ansioluettelossa. Saat nopeasti maineen, että et viihdy missään työssä kauaa. Pätkätyöt voivat vaikeuttaa myös perheen perustamista.


      • orjafirmat pomputtaa
        vakituinen kirjoitti:

        Karenssit uhkaavat myös määräaikaisessa vuokratyössä. Toistaiseksi voimassa olevassa
        työsopimuksessa on lainmukaiset irtisanomiset, ja irtisanomisissa pitää olla perusteet. Ymmärtääkseni määräaikaisessa vuokratyössä, vuokratyö antaja pystyy antamaan sinulle potkut milloin haluaa, mutta sinä olet sitoutettu sopimukseen, ja jos rikot sen sinut voidaan tuomita sopimusrikkomuksesta.

        Se voi olla ihan hyvä jos pystyt tekemään vuokratyötä semmoisella palkalla, että voi pitää useamman kuukauden loman, mutta kaikki eivät saa semmoista palkkaa. Vuokratyöt voivat tietenkin sopia esim. opiskelijalle, mutta vanhemmiten älytön määrä pätkätöitä, ei todellakaan näytä hyvältä, ansioluettelossa. Saat nopeasti maineen, että et viihdy missään työssä kauaa. Pätkätyöt voivat vaikeuttaa myös perheen perustamista.

        Nämä vuokrafirmat myös pomputtaa työtekijöitään ja käytännössä duunarilla ei ole mitään oikeuksia, toisinkuin normaali työsuhteessa.

        Vuokrajamppa on 2. tason duunari ja ei siitä kukaan tykkää, oikea käsien käsi.

        Vuokrafirma voi ehdotta ihan mielivaltaisesti ihan mihin kellonaikaan vaan sulle jotain duunia ja jos kieltäydyt siitä niin siihen loppuu työn tarjoaminen ja sana kulkee toisiin vuokrafirmoihin.


      • ehdottaa
        orjafirmat pomputtaa kirjoitti:

        Nämä vuokrafirmat myös pomputtaa työtekijöitään ja käytännössä duunarilla ei ole mitään oikeuksia, toisinkuin normaali työsuhteessa.

        Vuokrajamppa on 2. tason duunari ja ei siitä kukaan tykkää, oikea käsien käsi.

        Vuokrafirma voi ehdotta ihan mielivaltaisesti ihan mihin kellonaikaan vaan sulle jotain duunia ja jos kieltäydyt siitä niin siihen loppuu työn tarjoaminen ja sana kulkee toisiin vuokrafirmoihin.

        mitä vaan, juju onkin siinä ettei tarvii suostua.

        Itse olen lopettanut työn silloin kun itse niin päätän. Koskaan ei ole karensseja tullut, vaan ansiosidonnaiselle päivärahalle suoraan.

        Jos olet ammattitaidoton ja väärällä alalla, niin silloin sinua ei kuunnella. Paikoissa missä olen ollut, niin aina asiakasfirma on kysellyt vakituiseksi työntekijäksi, vaan empä ole suostunut.

        Tehkää te vaan töitänne, minä pidän lomaa, onhan kohta kesä! :)


      • vakituinen
        ehdottaa kirjoitti:

        mitä vaan, juju onkin siinä ettei tarvii suostua.

        Itse olen lopettanut työn silloin kun itse niin päätän. Koskaan ei ole karensseja tullut, vaan ansiosidonnaiselle päivärahalle suoraan.

        Jos olet ammattitaidoton ja väärällä alalla, niin silloin sinua ei kuunnella. Paikoissa missä olen ollut, niin aina asiakasfirma on kysellyt vakituiseksi työntekijäksi, vaan empä ole suostunut.

        Tehkää te vaan töitänne, minä pidän lomaa, onhan kohta kesä! :)

        Epäilen pahasti, että perheellisen duunarin on suostuttava moneen ja karenssitkin ovat pelkona…

        Ei siinä mitään, jos olet pystynyt talvella ”kuorimaan kermat” vuokratyöstä


    • Anonyymi

      Vituttaa olla vuokraorja. Älkää suostuko tähän paskaan

      • Anonyymi

        Kuukausi riitti sitä vuokrapaskaa, takkiin tuli mutta ei kaduta, ei ikinä enää vuokrapaskaa, mulle riitti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe