onko laihduttajan järkevää syödä pastaruokia...? Olen kuullut et pasta on tosi lihottavaa, mutta toisaalta....olen hakenut ruokaohjeita netistä (alle 300:n ja 300:n kalorin), joiden on tarkoitus sopia laihduttajalle.....niissä on melko paljon pastakastikkeiden ohjeita....
hmm....pastasta asiaa...
4
658
Vastaukset
- GB.
Riippuu kaiketikin siitä, paljonko sitä pastaa naamaansa lapioi ja mitä sen kanssa syö :) Minä ainakin olen laihtunut ihan mukavasti, vaikka pastaa silloin tällöin syönkin. Useimmiten tosin tulee valittua ruis- tai kaurapastaa.
- Tom
Kaura- ja ruis pastat onkin hitaammin imeyttyviä. Dietillä eipitäis syödä vehnää missään muodossa. Ja normaalissa ruokavaliossakin se pitää jättää mahdollisimman vähälle.
- Sanni
Ei ole minunkaan laihtumistani pastansyönti estänyt. Minäkin suosin ruispastaa, joka on mielestäni paljon maukkaampaakin kuin vehnäpasta.
Eli kunhan muistaa pitää huolen, että kulutus pysyy suurempana kuin energiansaanti, niin pastaakin voi ihan hyvin syödä.
- Satu
Tietysti kaura- tai ruispasta on terveellisempi valinta. Vielä parempi on, jos osan pastasta korvaa jollain kevyellä vihanneksella, vaikkapa kesäkurpitsalla. Voi myös tehdä tosi vähäkalorista "makaronilaatikkoa" kesäkurpitsasta. Mutta minä ainakin joudun syömään muuallakin kuin kotona ja muutakin kuin itse kaupasta valitsemiani tuotteita, joten olen syönyt myös valkoista pastaa. Silti olen laihtunut ihan hyvin. Pyrin itsekin n. 300 kcal:n lounaisiin. Pastaa otan n. 1 dl:n verran ja jos kastike näyttää rasvaiselta otan sitä pari ruokalusikallista. Kevyemmän oloista voi ottaa vähän enemmän. Lisäksi reilusti salaattia.
Kotonahan pastakastikkeesta saa tietysti vaikka rasvattoman, silloin sitä voi syödä huoletta enemmänkin. On hyvä, että netissä on pastakastikeohjeita, sillä kastikkeissa on usein tosi paljon kaloreita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55860
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808