aloittelija

kyselee...

moikka

olen 37wee mies ja ostin kävelysauvat nostaakseni kuntoa ja tiputtaakseni painoa.olen 168cm/82kg.miten pitkä matka olisi aluksi sopiva, kun ekalla kerralla kävelin 70min itselleni reipasta vauhtia ja niskani kipeytyi.onko tekniikkani vielä hakusessa vai aloitinko liian rajusti.sauvat on 110cm pituiset, koska liikkeessä neuvottiin, että aloittelijalle kävisi aluksi lyhyemmätkin sauvat.oikea pituus olisi ilmeisesti 115cm.Kävelylenkkini suuntautuu lenkkipoluille ei asfallttipinnoille.

3

1711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo jonkin verran sauvonut

koitappa kävellä "rennommin" Saattas, olla että jännität hartioita. Alussa se hyvin yleistä. Minä aloitin ihan hokemalla "mielessäni" HARTIAT RENTOINA..Sitä se lähtee, oikein hyvä ja tehokas liikuntamuoto. Kunto kasvaa, vauhti kovenee ja ennen kaikkea hartiat pysyvät kunnossa. Siinä sivussa painokin varmasti tippuu:)
      Liikunnan iloa!

• Kävelijä-Hiihtäjä

Olet tehnyt ihan mukavan pituisen lenkin.
      Älä alussa liiku turhan nopeasti, vaan rauhallisella vauhdilla ja erityisesti kuulostele kehoasi. Esim. hartiat alhaalla koko ajan, katse eteenpäin. Peruskunto nousee pitkillä hitailla lenkeillä, mutta levon merkitystä ei saa unohtaa eli noin 30 min. lenkki vaikka ilman sauvoja tai kokonaan välipäivä. Ihan oikean pituiset sauvat ovat!

• Frank626

Ilmeisesti puristat kahvoja. Laita hihnat kireälle ja purista sauvaa kevyesti kun tuot sauvaa eteen. Välittömästi kun kun sauva on maassa kevennä puristusta tai avaa käsi kokonaan.

Itselläni ainakin hartia rasitukset hävisivät kun toimin näin eikä tehokaan tuntunut laskevan koska ojentajat ja rintalihakset ovat sopivan "kipeät"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      175
      2968
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2566
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2220
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1849
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1773
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1651
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      102
      1452
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1151
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1079
    Aihe