aloittelija

kyselee...

moikka

olen 37wee mies ja ostin kävelysauvat nostaakseni kuntoa ja tiputtaakseni painoa.olen 168cm/82kg.miten pitkä matka olisi aluksi sopiva, kun ekalla kerralla kävelin 70min itselleni reipasta vauhtia ja niskani kipeytyi.onko tekniikkani vielä hakusessa vai aloitinko liian rajusti.sauvat on 110cm pituiset, koska liikkeessä neuvottiin, että aloittelijalle kävisi aluksi lyhyemmätkin sauvat.oikea pituus olisi ilmeisesti 115cm.Kävelylenkkini suuntautuu lenkkipoluille ei asfallttipinnoille.

3

1705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo jonkin verran sauvonut

koitappa kävellä "rennommin" Saattas, olla että jännität hartioita. Alussa se hyvin yleistä. Minä aloitin ihan hokemalla "mielessäni" HARTIAT RENTOINA..Sitä se lähtee, oikein hyvä ja tehokas liikuntamuoto. Kunto kasvaa, vauhti kovenee ja ennen kaikkea hartiat pysyvät kunnossa. Siinä sivussa painokin varmasti tippuu:)
      Liikunnan iloa!

• Kävelijä-Hiihtäjä

Olet tehnyt ihan mukavan pituisen lenkin.
      Älä alussa liiku turhan nopeasti, vaan rauhallisella vauhdilla ja erityisesti kuulostele kehoasi. Esim. hartiat alhaalla koko ajan, katse eteenpäin. Peruskunto nousee pitkillä hitailla lenkeillä, mutta levon merkitystä ei saa unohtaa eli noin 30 min. lenkki vaikka ilman sauvoja tai kokonaan välipäivä. Ihan oikean pituiset sauvat ovat!

• Frank626

Ilmeisesti puristat kahvoja. Laita hihnat kireälle ja purista sauvaa kevyesti kun tuot sauvaa eteen. Välittömästi kun kun sauva on maassa kevennä puristusta tai avaa käsi kokonaan.

Itselläni ainakin hartia rasitukset hävisivät kun toimin näin eikä tehokaan tuntunut laskevan koska ojentajat ja rintalihakset ovat sopivan "kipeät"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      35
      4249
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      114
      1576
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1536
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1372
    5. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      32
      1142
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      87
      1068
    7. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      132
      1062
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      47
      1044
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      259
      1013
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      984
    Aihe