kepparit..

Sazuliini

moi. Niin, mitä nimiä keppareille, ja miten suitset tehdään? minulla on jo 6 kepparia, mutta vailla suitsia. miten ne tehdään!!? voisitteko kertoa?

248

8190

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsjii

      ompelin ne itse.. vaikeaa se vähän itse tehdä on..

      • Keppari fani

        No yksinkertaisimmat suitset kepparille tehdään näin: Ota suunnilleen 1 metrin pitkä naru, ja laita sen toinen pää keppari turvan päälle, sitten tee lenkki kepparin turvan ympärille ja solmi. Sitten vain kiinnitä narun toinen pää turpalenkkiin, niin suitset ovat valmiit!

        K
        KE
        KEP
        KEPP
        KEPPA
        KEPPAR
        KEPPARI
        KEPPARIT
        KEPPARI
        KEPPAR
        KEPPA
        KEPP
        KEP
        KE
        K


      • Rosoner

        Sä oot tyhmä


      • Kepparikamu

        SE ON JOKA HAUKKUU!!!


      • Anonyymi

        Kusipää


    • Help4

      Itselläni ei ole keppareita, joten en puhu kokemuksesta (yhden aijon kyllä tehdä).
      Mielestäni kannattaa katsoa mallia oikeista suitsista (esim. netistä löytyy kuvia, jos ei pääse tallille). Suitset voi tehdä nahasta tai sitten ne voi tehdä kokonaan itse esim. virkkaamalla. Toisten tekemistä suitsista voi ottaa mallia, mutta ei kannata "kopioida" niitä, koska joku toinen on kehitellyt ne suurella työllä.
      Toivottavasti auttoi!

      Mitä te (jotka omistaa keppareita) liikutte ulkona keppareiden kanssa? Itse en todennäköisesti "uskalla" liikkua ulkona kepparin kanssa, koska oon sen verran vanha. Haluaisin kuitenkin kepistellä ulkona muulloinkin kuin pimeällä. Voisitteko kertoo miten te toimitte ulkona keppareiden kanssa? Tai miten voisi uskaltaa liikkua ulkona kepparin kanssa?

      • Kepparin omistava

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...


      • Help4
        Kepparin omistava kirjoitti:

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...

        Aivan. Ei nimittäin ole hiirveän mukavaa, kun ihmiset tuijottavat sinua, kun "laukkaat" kepparin kanssa heidän ohitseen. Kaverini (jotka ovat minua yli 2 vuotta nuorempia) sanovat, lelujen (esim. scheich-hevosten) olevan lapsellisia, joten he varmaankin "naurausivat" keppari-toihuilleni. Olisi niin mukavaa, jos voisi vain touhuta omiaan, eivätkä muut arvosteli tai nauraisi päin naamaa...


      • KepsuFani
        Help4 kirjoitti:

        Aivan. Ei nimittäin ole hiirveän mukavaa, kun ihmiset tuijottavat sinua, kun "laukkaat" kepparin kanssa heidän ohitseen. Kaverini (jotka ovat minua yli 2 vuotta nuorempia) sanovat, lelujen (esim. scheich-hevosten) olevan lapsellisia, joten he varmaankin "naurausivat" keppari-toihuilleni. Olisi niin mukavaa, jos voisi vain touhuta omiaan, eivätkä muut arvosteli tai nauraisi päin naamaa...

        Olen kouluttamassa keppihevosta se on n. 3v ja sillä en ole vielä ratsastanut se on yleensä huono tuulinen ja näykkii vieraita ihmisiä. Ajattelin harkita kilpailuihin menoa mutta mikä neuvoksi, Cream pelkää TRAILEREITA.


      • Evsu
        KepsuFani kirjoitti:

        Olen kouluttamassa keppihevosta se on n. 3v ja sillä en ole vielä ratsastanut se on yleensä huono tuulinen ja näykkii vieraita ihmisiä. Ajattelin harkita kilpailuihin menoa mutta mikä neuvoksi, Cream pelkää TRAILEREITA.

        kannattaa ensin käydä kisoissa ihan vain lähitalleilla joihin ei tarvitse mennä traikulla. Se helpottaa ensimmäisiä kisoja paljon. Sitten kun alat opettelemaan traikkuun menemistä kannattaa ensin antaa hevosen itse tutustua ja haistella. Tähän koko prosessiin kannattaa varata paljon aikaa.. Eli sitten kun olet valmis kokeilemaan raileriin menemistä niin laita jokin naru (esim. ohja tai 2 liina) jos käytät ohjia irrota ensin ohjat päästä.. sitten kiinnitä toinen toiselle puolelle traikkua ja toinen toiselle.. joku ottaa toisesta puolelta kiinni ja toinen ottaa toiselta puolelta, sitten kun joku kävelee kepparisi kanssa traikkuun niin toiset kiertävät niin että ohjat menevät ristiin kepparin takaa.. ja sitten vetävät hieman.. mutta älkää vetäkö päästä koska se aiheuttaa sinne painetta ja hevonen rupeaa vain kiskomaan taaksepäin.. toivottavasti noista oli apua ja sait jotain selvää! (: onnea kisoihin!


      • .............

        Riippuuhan se vähän siitä missä asuu. Helpompi syrjäisellä paikalla mennä. Itse laitan kaksi muovipussia ja sidoin ne toisiinsa sangoista ja kuljetin kepparin aika pitkälle/syvälle metsään ja maastoilen siellä ihan rauhassa. Hyvin saa maasto esteetkin pystyyn(:

        Onko se mukamas lapsellista jos on 13 ja tykkää mennä keppareilla? Tai hyppii itsekseen esteitä? Itse yritän aina parantaa suoritustani, ihan kuin joku muukin urheilija suoritustaan.


      • jullia-99

        minäkin aluksi häpesin sitä.olen 10 vuotias ja leikin keppareilla minun serkkuni 12 v on meillä usein ja aina keppari mukana sitten meillä on keppari talli minun ja pikkusiskoni kanssa.meillä on 12 kepparia.minäkin juoksen joskus pois jos joku minun luokkalainen on kulkemassa ohitse olen mysö mennyt keskustan läpi jalkakäytävältä kepparilla.luitko vähä aikaa sitten sanomalehdestä että keppareilla ratsastaa myöds 14-15 vuotiaat.


      • KhtHopeariimu

        Itse menen kyllä keppareitten kanssa tossa pihassa,en pitemmälle 'uskalla' kyllä mennä.. : / [Asutaan kerrostalossa]


      • MMaapallomeeri

        Niin, minä ja mun kamu ni me jos mennää maastoon ni me vaan kuletetaan keprut selän takana sillee et kukaa ei huomaa. Ja sit takapihalla vaikka suiski rivitalos ni on aika hyvä kepruilla. ja kepin voi heittää van maahan jonkun atkan päähän jos joku tulee. Se on minun vinkkini ja itsekkin olen tuon tehnyt aika monesti.
        Toicottavasti tässä oli apua.


        - Maapallo


      • miä vaan
        Kepparin omistava kirjoitti:

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...

        Jos asut sellaisess paikas miss on metsää niin voit mennä itse omasta mielestä on kiva olla siel =D


      • Maizkuliini
        jullia-99 kirjoitti:

        minäkin aluksi häpesin sitä.olen 10 vuotias ja leikin keppareilla minun serkkuni 12 v on meillä usein ja aina keppari mukana sitten meillä on keppari talli minun ja pikkusiskoni kanssa.meillä on 12 kepparia.minäkin juoksen joskus pois jos joku minun luokkalainen on kulkemassa ohitse olen mysö mennyt keskustan läpi jalkakäytävältä kepparilla.luitko vähä aikaa sitten sanomalehdestä että keppareilla ratsastaa myöds 14-15 vuotiaat.

        Ei kannata muista välittää... Oon ite 11w. ja asun n.6 km. kaupungist. Kyl niit ihmisii tulee vastaa, ja kun tulee nii hymyilee vaan eikä välitä. Tosin mun on aika helppo sanoo, ku oon nii lyhyt (130 cm) et mua luulla paljon nuoremmaks ku oikeesti oon. Vaikka kyllä minäkin joskus liukenen aika nopeasti kun joku luokkalaisistamme pojista tulee vastaan. Vaikka koko koulu varmaan tietää et keppistelen.


      • XD XD
        Kepparin omistava kirjoitti:

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...

        ... et! on aika huvittavaa nähdä jotain 12v tyttöjä jotka juoksee keppi haarojen välissä...! kuulin yhdenkin tapauksen jossa noin 3 vuotias tyttö juoksi kepparin kanssa ja mummo katsoi vierestä. ei siinä mitään mutta kun tyttö näki kauempana kaksi tyttöä jotka leikki keppareilla tyttö kysyi mummoltaan kovaan ääneen; miksi nuo tytöt leikkii samaa leikkiä kuin minä vaikka ovat jo noin isoja? tytöt kuuli sen ja lähtivät nolona pois ja pojat ulvoi naurusta vieressä! xD


      • Keppareilla ratsiva.

        Moikka kaikille! Mua opettaa semmonen mun ikänen tyttö, joka on koko elämänsä harrastanut keppareita. Hän on todella hyvä ja kuuntelee oppilaitaankin, jos niillä on toiveita. Hänen perheellään on omakotitalo missä on kivilaatoitus pihalla, ja se on tasainen. Siinä AINA menemme ja jos joku tulee, emme välitä! Keppareilla voi tehä mitä oikeallakin! Vielä minä menen kumminkin ihan tavallista laukkaa ja välillä maastossakin, ja esteitä hypitään. Oletteko huomannut etta keppihevosilla on harvinaisen vaikeata hypätä esteitä jos on opettaja ? Koska pitää hypätä oikein. Joo, tiedän kyllä, monet sanoo että voi jopa 150 cm esteitä hypätä, mutta ne eivät hyppää sitten oikein, vaan ovat oppineet aivan väärän tavan. Laukassa esimerkiksi ei vain laukata kuten pienenä ehkä teit, vaan nostetaan jalkoja ylös kunnolla, aivan kuten hyppisit, mutta liikut silti eteenpäin. Ja ravia ratsastetaan päkiöillä, ja käynnissä nostetaan jalkoja. Toivottavasti oli apua, ja autan toki lisääkin, sähköpostitse, minulla on vielä monta kikkaa takataskussa. ;) Sähköpostini toimii myös messener osoitteena, ja se on Hanna_lehtonen_99@hotmailcom


      • sani (kht silvermoon

        no itse kyllä uskallan liikkua kepparilla ulkona mutta kertokaas nimiä kepparille...


      • 13 ja keppari fani!
        ............. kirjoitti:

        Riippuuhan se vähän siitä missä asuu. Helpompi syrjäisellä paikalla mennä. Itse laitan kaksi muovipussia ja sidoin ne toisiinsa sangoista ja kuljetin kepparin aika pitkälle/syvälle metsään ja maastoilen siellä ihan rauhassa. Hyvin saa maasto esteetkin pystyyn(:

        Onko se mukamas lapsellista jos on 13 ja tykkää mennä keppareilla? Tai hyppii itsekseen esteitä? Itse yritän aina parantaa suoritustani, ihan kuin joku muukin urheilija suoritustaan.

        itte oon 13 ja alotin keppari hommat vasta äskettäin eikä se ole mun mielestä yhtään noloa! paitsi se, kun asun koulukodissa että vanhemmat tytöt tai pojat vikisevät mulle siitä :/ mutta älkää välittäkö jos jotkut haukkuvat lapsellisiksi koska he ovat vain kateellisia siitä että heillä ei ole mitään järkevää tekemistä! :)


      • khtzero
        sani (kht silvermoon kirjoitti:

        no itse kyllä uskallan liikkua kepparilla ulkona mutta kertokaas nimiä kepparille...

        tällä nettisivulla on paljon nimiä, mutta ne ovat kylla tarkoitettu oikeille hevosille, mutta miksi niitä ei voisi käyttää keppareiden niminä? :) tässä osoite: http://www.lilletall.com/nimed/ painatte vain sitä kirjainta jolla haluat nimen alkavan niin siitä tulee sitten monta monta vaihtoehtoa! :))


      • keppari tyttö

        HEi! Kuules Nolo kepparit ei oo yhtään noloo.
        Niit on siis vitun hauskaa kouluttaa!
        Et taijat ol ite nolo!
        sulki muuten taitaa ol keppareitXP
        mut ei siin mitään noloo koska mulki on niit varmaa 13 kepparii ja mää hyppään niittenkaa esteit hoidan,opetan kaikkee temppui!


      • keppis girl
        miä vaan kirjoitti:

        Jos asut sellaisess paikas miss on metsää niin voit mennä itse omasta mielestä on kiva olla siel =D

        mää käyn myöskin tarsastamas kepparettenkaa kun on vapaata!=)
        se on funnyy!
        ku meil on iso metsä iha tos talon vieres!=9 eikä meil oo paljonkaa naapureit ku vaa 2.
        siis tää on kivaa elämää ku koulukin on pois tieltä!XD Vihdoinkin saa olla keppareittenkans.


      • ykshulluvaa
        Help4 kirjoitti:

        Aivan. Ei nimittäin ole hiirveän mukavaa, kun ihmiset tuijottavat sinua, kun "laukkaat" kepparin kanssa heidän ohitseen. Kaverini (jotka ovat minua yli 2 vuotta nuorempia) sanovat, lelujen (esim. scheich-hevosten) olevan lapsellisia, joten he varmaankin "naurausivat" keppari-toihuilleni. Olisi niin mukavaa, jos voisi vain touhuta omiaan, eivätkä muut arvosteli tai nauraisi päin naamaa...

        Joo muikin ärsyttää kun ihmiset töllää perään niikun siin menis joku avaruus-olio.
        Sen kans vosin sanoo että keppareista on tulossa yleisempi harrastus. Joten ihmiset joita ei kiinnosta voi olla välittämättä niistä!!!


      • Keppishhhh <3

        No minä sanoisin että sinun kannattaa vain olla ulkona kepparisi kanssa!
        Minkäkin olen jo aika "vanha", mutta olen silti keppareiden kanssa ulkona enkä välitä, vaikka muut katsoisivatkin oudosti! Naapurini näkevät yleensä aina kun lähden keppistelemään, mutta en välitä siitä ja naapurissani on monia lapsia (jotkut vanhempiakin) ovat ihan normaalisti eivätkä sano mitään pahaa minulle vaikka minulla onkin siinä keppis kun he sanovat esim. Moi!
        Ole vain keppareidesi kanssa ulkona, ei se ole noloa!!


      • lalsdsldla
        Kepparin omistava kirjoitti:

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...

        Ei mtn häääääävettävää ( :


      • Issikkarakas

        Moi!
        Minä olen myös miettinyt miten voin liikkua keppareiden kanssa ulkona. olen tullut siihen tulokseen, että töllääjistä ei kannata välittää. Itse ratsastan syvällä metsässä jossa ei käy kun koiranulkoiluttajia joten minulla ei ole mitään "hätää".
        Onnea keppis "urallesi"!
        -Issikkarakas-


      • lipiem

        no mä ainakin vaan meen kepparin kaa mun koti pihassa ja joskus meen ihan yleisiä metsä polkuja jos siis meen maastossa!!! Ei siin oo mitään noloa!! Jos omistat kepparin nii se on paljon nolompaa et kyyristelet sen kepparin kaa vaa jossain nurkassa!!! tuu rohkeesti vaa esiin ei kukaan pidä sitä outona!!!


      • KEPPARI
        XD XD kirjoitti:

        ... et! on aika huvittavaa nähdä jotain 12v tyttöjä jotka juoksee keppi haarojen välissä...! kuulin yhdenkin tapauksen jossa noin 3 vuotias tyttö juoksi kepparin kanssa ja mummo katsoi vierestä. ei siinä mitään mutta kun tyttö näki kauempana kaksi tyttöä jotka leikki keppareilla tyttö kysyi mummoltaan kovaan ääneen; miksi nuo tytöt leikkii samaa leikkiä kuin minä vaikka ovat jo noin isoja? tytöt kuuli sen ja lähtivät nolona pois ja pojat ulvoi naurusta vieressä! xD

        Nimimerkki XD XD,ENSINNÄKIN TOI SUN TARINA ON SELVÄSTI KEKSITTY!! Toiseksi kepparit ei noloja,ja kolmanneksi kysymys:MIKSI EDES KIRJOTTELET TÄNNE JOS EI SUA KIIINNOSTA!?!?


      • H.H kauhajokihyyppä
        Keppishhhh <3 kirjoitti:

        No minä sanoisin että sinun kannattaa vain olla ulkona kepparisi kanssa!
        Minkäkin olen jo aika "vanha", mutta olen silti keppareiden kanssa ulkona enkä välitä, vaikka muut katsoisivatkin oudosti! Naapurini näkevät yleensä aina kun lähden keppistelemään, mutta en välitä siitä ja naapurissani on monia lapsia (jotkut vanhempiakin) ovat ihan normaalisti eivätkä sano mitään pahaa minulle vaikka minulla onkin siinä keppis kun he sanovat esim. Moi!
        Ole vain keppareidesi kanssa ulkona, ei se ole noloa!!

        mä oon ihan samaa mieltä että se ei oo yhtään noloa mutta olen itse niin ujo että en ole edes isäni lähettyvillä keprun selässä.mulla on 9 keprua ja lisää on tulossa kunhan ehdin tehä. Me mun kaverin kanssa aiotaan pitää kepruleirejä ja me ollaa 11w me pidetään niinku niitä 9 v likoille,itse toimin opettajana ja kaverini toimii apuopena. Meille on omatekoisia keppareita ja joskus hävettää kulkea niillä jonkun 7-9 luokkalaisen ohitse vaikka tiedän että nekin ovat harrastaneet keppareita :). Asun kauhajoella ja olisi kiva jos kauhajoelta löytyisi kepistelijöitä muutakuin minä ja kaverini = ) meillä on kauheen näkönen talli ku muilla on sellasia hienoja niin meillä on vaan kaikkia vanhoja kaapin ovia ja hyllyja seininä :D joten jos tunnet minut niin voit laittaa faceen mulle viestiä :) kyllä te mut sieltä löydätte laittakaa vain hakuun hanna h


      • kepparitallin omista
        KepsuFani kirjoitti:

        Olen kouluttamassa keppihevosta se on n. 3v ja sillä en ole vielä ratsastanut se on yleensä huono tuulinen ja näykkii vieraita ihmisiä. Ajattelin harkita kilpailuihin menoa mutta mikä neuvoksi, Cream pelkää TRAILEREITA.

        SINÄ voisit touttaa creamea traileriin ottamalla porkkanan ja mene ensin
        itse traileriin ja houkuttele se porkkanalla kyytiin,jos se ei tule hae toinen keppari
        ja vie se ensin ja nyt otat porkkanan ja houkuttele cream traileriin
        ja mul on ihan sama juttu oon koulutta 2v kepparii
        pyydä kaverisi avuksi ja katso näykkiikö cream.


      • keppari<3
        keppis girl kirjoitti:

        mää käyn myöskin tarsastamas kepparettenkaa kun on vapaata!=)
        se on funnyy!
        ku meil on iso metsä iha tos talon vieres!=9 eikä meil oo paljonkaa naapureit ku vaa 2.
        siis tää on kivaa elämää ku koulukin on pois tieltä!XD Vihdoinkin saa olla keppareittenkans.

        "keppis girl" oot oikees!


      • piipeliini

        Minä ainakin menen takapihalle ja olen sielä ei kaverit mua mitänkään hauku.


      • hepofani
        Help4 kirjoitti:

        Aivan. Ei nimittäin ole hiirveän mukavaa, kun ihmiset tuijottavat sinua, kun "laukkaat" kepparin kanssa heidän ohitseen. Kaverini (jotka ovat minua yli 2 vuotta nuorempia) sanovat, lelujen (esim. scheich-hevosten) olevan lapsellisia, joten he varmaankin "naurausivat" keppari-toihuilleni. Olisi niin mukavaa, jos voisi vain touhuta omiaan, eivätkä muut arvosteli tai nauraisi päin naamaa...

        sinää oot ihan oikeessa oo samaa mieltä


      • kade....
        keppis girl kirjoitti:

        mää käyn myöskin tarsastamas kepparettenkaa kun on vapaata!=)
        se on funnyy!
        ku meil on iso metsä iha tos talon vieres!=9 eikä meil oo paljonkaa naapureit ku vaa 2.
        siis tää on kivaa elämää ku koulukin on pois tieltä!XD Vihdoinkin saa olla keppareittenkans.

        kade


      • L@mm@s

        Moi!
        Mä oon 12v. tyttö ja meen kohta 7. luokalle. mulla on 4 keprua ja meen niillä mun kotipihalla mutta en tiedä vähän vaikeaahan se on jos ei ole kunnon pihaa mutta mulla ei ole kuin yksi kaveri ja oikeastaan hän on minun todellinen hyvä ystävä! Aika moni on nähnyt kun laukkaan hepallani ja 2 meiän luokkalaista on nähnyt mut ja mun kamun keprujen kaa ja ne nauro meille mut ei se mua sillai haittaa mut joskus kyllä juoksen puskaan piiloon.....


      • KhtRainier

        moi Help4!!!!!

        Minkä ikäinen olet??? Mä oon 13v ja mä vetelen mun kepparin kaa tuolla pitkin kyliä eikä mua haittaa paljoa jos joku näkee mut. Esim kun nyt oon 7 luokalla, yks mun kaveri meijän luokalt oli täälläpäin sen äitipuolella. Mä en aluks huomannu sitä...Sit mä huomasin ja lähin äkkii meijän alamäkeen karkuu..... Ku olin turvallisesti piilossa ni mä vaan aloin nauraa ihan täysii (Mula oli yks keppistelevä kaveri mukana) sitte.

        Mä liikun keppparin kaa meijän lähi metsäs ja meijän pihalla ja pihatellä.

        Toivottavasti auttoi :D


      • weasrdfghj

        vastaan ny tähän vaikka viesti onkin tosi vanha :D
        Mä viritän esteitä ja teen niistä radan, harjottelen jotain koulu ratsastus ohjelmiaa Tai meen maastoon.. :) Mitä vaan mitä keksii


      • assi
        kepparitallin omista kirjoitti:

        SINÄ voisit touttaa creamea traileriin ottamalla porkkanan ja mene ensin
        itse traileriin ja houkuttele se porkkanalla kyytiin,jos se ei tule hae toinen keppari
        ja vie se ensin ja nyt otat porkkanan ja houkuttele cream traileriin
        ja mul on ihan sama juttu oon koulutta 2v kepparii
        pyydä kaverisi avuksi ja katso näykkiikö cream.

        MUN MILESTÄ ON TYPERÄÄ SANOO ET MUN KEPPARI EI MEE TRAILERIIN!!,KOSKA NE EI OO ELÄVIÄ TI SILLEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mut mun mielstä ratsastustuntien leikkiminen ,esteiden hyppiminen,hoitaminen jne.On tosi järkevää mut et kasvatus ongelmia hah=lol


      • kht kaker
        assi kirjoitti:

        MUN MILESTÄ ON TYPERÄÄ SANOO ET MUN KEPPARI EI MEE TRAILERIIN!!,KOSKA NE EI OO ELÄVIÄ TI SILLEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mut mun mielstä ratsastustuntien leikkiminen ,esteiden hyppiminen,hoitaminen jne.On tosi järkevää mut et kasvatus ongelmia hah=lol

        mmoi assi ja muut! Musta on ihan tyhmää joku ; En saa keppaa trailerii, LAITTAA SEN vaan sine, tässä ohjeet:
        1. tartu kädellä sen keppii
        2. laita se sinne trailerii...-
        OLI vaikeeta


      • kepparifani
        assi kirjoitti:

        MUN MILESTÄ ON TYPERÄÄ SANOO ET MUN KEPPARI EI MEE TRAILERIIN!!,KOSKA NE EI OO ELÄVIÄ TI SILLEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mut mun mielstä ratsastustuntien leikkiminen ,esteiden hyppiminen,hoitaminen jne.On tosi järkevää mut et kasvatus ongelmia hah=lol

        Jokanen saa ajatella mitä huvittaa keppareista! Ite tykkään niistä ja mulla onki niitä 9!


      • KAARITALLI

        ite olen mummunluona maala joka asuu 5 kilsan pääsä ja olen 11v ja voin ratsta siellä huoleti missäpäin asut jos asut torniossa niin käy liakan kaaritallilla jos asut torniossa kysy lisää


      • aina hepparakas!
        kht kaker kirjoitti:

        mmoi assi ja muut! Musta on ihan tyhmää joku ; En saa keppaa trailerii, LAITTAA SEN vaan sine, tässä ohjeet:
        1. tartu kädellä sen keppii
        2. laita se sinne trailerii...-
        OLI vaikeeta

        Moi sinä kht kaker!

        Kepparille voi ites keksiä luonteen.jos keppari ei mee traileriin niin se kuuluu sen luonteeseen! itselläni on 3kepparii joista yksi pelkää traileria. mut kyllä se sinne menee. ootko koskaan kuullu et oikeatkaan hevoset ei aina mee traileriin? mun mummolassa on 5hevosta ja niistä pari on sellasta jotka ei mee heti kyytiin,mut kyllä ne hetken kuluttua menee.


      • minäminäminääää!
        ykshulluvaa kirjoitti:

        Joo muikin ärsyttää kun ihmiset töllää perään niikun siin menis joku avaruus-olio.
        Sen kans vosin sanoo että keppareista on tulossa yleisempi harrastus. Joten ihmiset joita ei kiinnosta voi olla välittämättä niistä!!!

        ykshulluvaa: Joo avaruusoliot hyökkäävät ratsuineen. xD


      • keppiharrastaja

        itse asun kaupungissa, ja olen 12. itse ratsastan niin että olen vaan pihalla. Kepparitkin on harrastus joten toisten on se ymmärrettävä. kaverin kanssa on20 kepparii ja ollaan oltu niillä ihan tielläkin.


      • erroo
        ykshulluvaa kirjoitti:

        Joo muikin ärsyttää kun ihmiset töllää perään niikun siin menis joku avaruus-olio.
        Sen kans vosin sanoo että keppareista on tulossa yleisempi harrastus. Joten ihmiset joita ei kiinnosta voi olla välittämättä niistä!!!

        Nii


      • kepparifani

        tässä kaikille jotka nolostelette keppistellä ulkona

        itse asun kaupungissa kerrostalossa joten mummoni asuu lähellä maalla joten siellä on oikea navetta ja hevostalli muttei eläimiä joten tein hevostallista kepparitallin ja lähellä on metsä joten siellä on kiva olla vaikka pimeällä otsalampun kanssa voi nähdä jopa eläimiä ja voi siellä ollapäivisinkin minulla on paras kaveri jokaa asuu mummoni vieressä ja se on 9v ja jos menemme yhdessä tielle ja tulee minun ikäsiä se ottaa mun kepparin koska se on vielä sen ikänen että sitä ei haittaa eikä sitä pilkata ja jos niin ei se välitä ja piha on niin iso että siellä voi olla ja meidän pelloillakin voi olla ja isossa navetan heinäladossa on hyvä pitää kisoja laittaa vaan heinäpaalut katsomoksi ja esteiksi ja aidoiks mutt siinä minua auttaa pappa/kummisetä saat tehtyä oikein ison ja näyttävän jos paaluja on paljon meillä niitä on yleensä 500/700 tai joskus 1000 jotkut voivat jo suuta availla mutta kummisetäni omistaa 11 peltoa 15 metsää ja 3 traktosia 2 autoa 2 taloa 2 navettaa 1 hevostallin 2 traktorilatoa 1 jyvähuoneen lumikoneen aurakoneen myrkkykoneen maankääntäjän pelto auran ja kaikkea muuta ja on meillä myös hevosreki mutta sitä ei 11vuotias ihan nuin vain pukkele eikä aikuinenkaan vaan se on oikealle hevoselle mitä ei meillä ole mutta vanhoista kärryistä teet helpolla reen kun laitat alle karhmuntaljan pulkka on talvella oiva reki


      • Anskuponsku

        no niin mä ja mun pikkusisko ollaan takapihalla ratsastamassa ja joskus tielläkin. jos sulla on takapiha/metsä nii siellä on ihan hyvä kullä ratsastella:)


      • heppafani1

        moi, itellä on aikamonta keppihevosta. minä liikun vaanniin pihalla että en välitä niistä jotka ei tykkää keppareista.


      • ,mvkcgtwlvr ,b
        assi kirjoitti:

        MUN MILESTÄ ON TYPERÄÄ SANOO ET MUN KEPPARI EI MEE TRAILERIIN!!,KOSKA NE EI OO ELÄVIÄ TI SILLEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mut mun mielstä ratsastustuntien leikkiminen ,esteiden hyppiminen,hoitaminen jne.On tosi järkevää mut et kasvatus ongelmia hah=lol

        antaa kaikkie harrastaa mitä haluu !!!! tunnen monta jtn. 14-17 vuotiasta kepparifania...


      • keppistelijä

        noh, vastaan todella myöhään, mutta itse ainakin oon ulkona kamun kaa. Sillon on mukavempaa ku ei tartte olla yksin, ja ei ala nolottaa... Ainakaa nii paljon. :D


      • keppari

        Moi help4. Jos asut omakotitalossa niin voisit etsiä rauhallisen alueen missä ei yleensä ole ihmisiä. Mutta jos asut kerrostalossa/ rivitalossa niin voisit tehdä tilaa johonkin huoneeseen ja laittaa muutaman esteen sinne.


      • walkkeriin kepparit
        ............. kirjoitti:

        Riippuuhan se vähän siitä missä asuu. Helpompi syrjäisellä paikalla mennä. Itse laitan kaksi muovipussia ja sidoin ne toisiinsa sangoista ja kuljetin kepparin aika pitkälle/syvälle metsään ja maastoilen siellä ihan rauhassa. Hyvin saa maasto esteetkin pystyyn(:

        Onko se mukamas lapsellista jos on 13 ja tykkää mennä keppareilla? Tai hyppii itsekseen esteitä? Itse yritän aina parantaa suoritustani, ihan kuin joku muukin urheilija suoritustaan.

        Mä oon 13 ja oon tehny keppareit sellaset 4 vuotta ja tääki on vielki mukavaa ja en välttämättä ees leiki niillä aina teen niitä vaan muuten vaan koska se on kivaa :) ja se ei oo yhtää lapsellista! keppareita tekee aikusetkin!! ja mä rakastan esteiden hyppimistä ja uritän mös parantaa tuloksiani aina :) ja kepparit on myös yks harrastaa heppoi jos vaikka tallia ei ole lähistöllä niinkuin mullaei ole niin on olemassa kepparit :)


      • kepparikamu
        Kepparin omistava kirjoitti:

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...

        Ei kannata hävetä! itellä on 20 kepparia ja oon kohta 13 vuotta! Minä vaan mun bff kans kävelen/ratsastan kylillä keppareilla! me ei välitetä vaikka melkein kaikki töllää(: antaa mennä vaan!!!(:


      • heppailija

        oon 12v. ja mä meen mun keppareilla metsässä tai sitten pihalla vaikka asun kerrostaalossa.


      • Keppis fani:D
        Kepparin omistava kirjoitti:

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...

        Joo.. Tänään olin pienellä maastolenkillä hevosella joka esityksiä olla metsäsä... Yleensä se säikky jotain turhaa mut tällä kertaa autoo ja olin samaa mieltä:nastalautaan ja pois! Talo oli onneks lähellä ja en tuntenusitä.. Tais olla eka lerta kun oltiin samaa mieltä (se siis tuli eilen):)


      • Keppis fani:D
        Kepparin omistava kirjoitti:

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...

        Joo.. Tänään olin pienellä maastolenkillä hevosella joka esityksiä olla metsäsä... Yleensä se säikky jotain turhaa mut tällä kertaa autoo ja olin samaa mieltä:nastalautaan ja pois! Talo oli onneks lähellä ja en tuntenusitä.. Tais olla eka lerta kun oltiin samaa mieltä (se siis tuli eilen):)


      • 9 keppistelijä
        Help4 kirjoitti:

        Aivan. Ei nimittäin ole hiirveän mukavaa, kun ihmiset tuijottavat sinua, kun "laukkaat" kepparin kanssa heidän ohitseen. Kaverini (jotka ovat minua yli 2 vuotta nuorempia) sanovat, lelujen (esim. scheich-hevosten) olevan lapsellisia, joten he varmaankin "naurausivat" keppari-toihuilleni. Olisi niin mukavaa, jos voisi vain touhuta omiaan, eivätkä muut arvosteli tai nauraisi päin naamaa...

        Ei se haittaa Minun mielestäni.
        No me nyt asutaan maatillalla


      • kepparikamu
        heppailija kirjoitti:

        oon 12v. ja mä meen mun keppareilla metsässä tai sitten pihalla vaikka asun kerrostaalossa.

        Sama. Asun omakotitalossa ja ratsatelen meidän kujalla. Jos joku haukkuu niin en välitä asiasta. ei kannata välittää kiusaamisesta vaan mielummin tehdä sitä mistä nauttii.


      • Anonyymi
        H.H kauhajokihyyppä kirjoitti:

        mä oon ihan samaa mieltä että se ei oo yhtään noloa mutta olen itse niin ujo että en ole edes isäni lähettyvillä keprun selässä.mulla on 9 keprua ja lisää on tulossa kunhan ehdin tehä. Me mun kaverin kanssa aiotaan pitää kepruleirejä ja me ollaa 11w me pidetään niinku niitä 9 v likoille,itse toimin opettajana ja kaverini toimii apuopena. Meille on omatekoisia keppareita ja joskus hävettää kulkea niillä jonkun 7-9 luokkalaisen ohitse vaikka tiedän että nekin ovat harrastaneet keppareita :). Asun kauhajoella ja olisi kiva jos kauhajoelta löytyisi kepistelijöitä muutakuin minä ja kaverini = ) meillä on kauheen näkönen talli ku muilla on sellasia hienoja niin meillä on vaan kaikkia vanhoja kaapin ovia ja hyllyja seininä :D joten jos tunnet minut niin voit laittaa faceen mulle viestiä :) kyllä te mut sieltä löydätte laittakaa vain hakuun hanna h

        Hehheh Kauhajoki (en dissaa sua)

        MUTTA NYT NIISTÄ KEPPAREISTA!!

        Keprut EI oo noloja. Ne on hyvä harrastus, joka vaatii hyvää kuntoa ja kärsivällisyyttä. Niitä hoidetaan, liikutetaan, viedään tarhaan ja niin edespäin. Ihan parhaita, voin sanoa. Hyvät ihmiset, muistakaa että tämä on vain oma mielipiteeni.


      • Anonyymi
        ............. kirjoitti:

        Riippuuhan se vähän siitä missä asuu. Helpompi syrjäisellä paikalla mennä. Itse laitan kaksi muovipussia ja sidoin ne toisiinsa sangoista ja kuljetin kepparin aika pitkälle/syvälle metsään ja maastoilen siellä ihan rauhassa. Hyvin saa maasto esteetkin pystyyn(:

        Onko se mukamas lapsellista jos on 13 ja tykkää mennä keppareilla? Tai hyppii itsekseen esteitä? Itse yritän aina parantaa suoritustani, ihan kuin joku muukin urheilija suoritustaan.

        ei ole kun jotku aikuiset kilpailetvat emis: Sm kepparien


      • Anonyymi
        Maizkuliini kirjoitti:

        Ei kannata muista välittää... Oon ite 11w. ja asun n.6 km. kaupungist. Kyl niit ihmisii tulee vastaa, ja kun tulee nii hymyilee vaan eikä välitä. Tosin mun on aika helppo sanoo, ku oon nii lyhyt (130 cm) et mua luulla paljon nuoremmaks ku oikeesti oon. Vaikka kyllä minäkin joskus liukenen aika nopeasti kun joku luokkalaisistamme pojista tulee vastaan. Vaikka koko koulu varmaan tietää et keppistelen.

        mä en van pysty hävettä. Mutta me ei asutta mistään mielestän keskutassa'


      • Anonyymi
        L@mm@s kirjoitti:

        Moi!
        Mä oon 12v. tyttö ja meen kohta 7. luokalle. mulla on 4 keprua ja meen niillä mun kotipihalla mutta en tiedä vähän vaikeaahan se on jos ei ole kunnon pihaa mutta mulla ei ole kuin yksi kaveri ja oikeastaan hän on minun todellinen hyvä ystävä! Aika moni on nähnyt kun laukkaan hepallani ja 2 meiän luokkalaista on nähnyt mut ja mun kamun keprujen kaa ja ne nauro meille mut ei se mua sillai haittaa mut joskus kyllä juoksen puskaan piiloon.....

        jos etsitte tee mistä niij lisan tallin blogi niin sietä löytty kivoja tunnija


      • Anonyymi
        assi kirjoitti:

        MUN MILESTÄ ON TYPERÄÄ SANOO ET MUN KEPPARI EI MEE TRAILERIIN!!,KOSKA NE EI OO ELÄVIÄ TI SILLEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mut mun mielstä ratsastustuntien leikkiminen ,esteiden hyppiminen,hoitaminen jne.On tosi järkevää mut et kasvatus ongelmia hah=lol

        mun keppari esim vihaa pyöräiiiiliötä


      • Anonyymi

        No oon tosi pitkään harrastanu keppareita ja sillee nii on kyl ihana harrastus että en kyl vois olla menemät ulos. Kerrankin kun mä vaan olin ridaamas kepparil nii jotkut jonnet vas nauro siinä ohi mennessää mut näyti niille vaa🖕


      • Anonyymi
        Kepparin omistava kirjoitti:

        Olen itsekkin jo miettinyt,että viitsinkö liikkua ulkona kepparin kanssa....Joskus mun kavereitten (ovat nuorempia kuin minä)kanssa tehdään ulos johonkin metsään esteitä tai sitten ollaan silleen,että yks on niinku ope ja sitten tehdään johonki talli ja pidetään sitte tunteja niinku oikeissa ratsastuskouluissa.Joskus mennään myös koulua ja silloin yleensä mää oon ope koska oon ratsastanu paljon muita kauemmin.Hävettää vaan ulkona jos joku kattoo...

        kyllä kehtaa mennä ulkona itse olen harrastanut keppareita 6v olen käynyt löhes joka päivä ulkona keppareiden kanssa ja jotkut ovat välillä ilkeitä mutta niistä ei tarvitse välittää


      • Anonyymi
        keppari tyttö kirjoitti:

        HEi! Kuules Nolo kepparit ei oo yhtään noloo.
        Niit on siis vitun hauskaa kouluttaa!
        Et taijat ol ite nolo!
        sulki muuten taitaa ol keppareitXP
        mut ei siin mitään noloo koska mulki on niit varmaa 13 kepparii ja mää hyppään niittenkaa esteit hoidan,opetan kaikkee temppui!

        Täysin samaa mieltä


      • Anonyymi

        No esim: älä välitä muista ja niitten kommenteista (Helpommin sanottu kuin tehty).mua ja mun kavereita kiusataan välillä siit et me harrastetaan keppareita niin me ei välitetä siitä mitä muut sanoo oon siis 10v tyttö joka harrastaa keppareita ja joka on tehnyt kohta kolme vuotta kepsuja mua kiusataan välillä myös siitä että teen keppareita.


      • Anonyymi
        Help4 kirjoitti:

        Aivan. Ei nimittäin ole hiirveän mukavaa, kun ihmiset tuijottavat sinua, kun "laukkaat" kepparin kanssa heidän ohitseen. Kaverini (jotka ovat minua yli 2 vuotta nuorempia) sanovat, lelujen (esim. scheich-hevosten) olevan lapsellisia, joten he varmaankin "naurausivat" keppari-toihuilleni. Olisi niin mukavaa, jos voisi vain touhuta omiaan, eivätkä muut arvosteli tai nauraisi päin naamaa...

        Älä välitä muitten mielipiteistä jos sä tykkäät harrastaa keppareita niin mikäs siinä jos joku kiusaa sua/ alkaa kiusaamaan niin sano sille joka sua kiusaa et kyllähän esim jalkapallossakin vaan potkitaan jotain palloo ja se yritetään saada johonkin hitsin maaliin


      • Anonyymi
        ............. kirjoitti:

        Riippuuhan se vähän siitä missä asuu. Helpompi syrjäisellä paikalla mennä. Itse laitan kaksi muovipussia ja sidoin ne toisiinsa sangoista ja kuljetin kepparin aika pitkälle/syvälle metsään ja maastoilen siellä ihan rauhassa. Hyvin saa maasto esteetkin pystyyn(:

        Onko se mukamas lapsellista jos on 13 ja tykkää mennä keppareilla? Tai hyppii itsekseen esteitä? Itse yritän aina parantaa suoritustani, ihan kuin joku muukin urheilija suoritustaan.

        Ei ole lapsellista EI YHTÄÄN jos joku on sulle niin sanonu nii haistakoon p****


      • Anonyymi
        ykshulluvaa kirjoitti:

        Joo muikin ärsyttää kun ihmiset töllää perään niikun siin menis joku avaruus-olio.
        Sen kans vosin sanoo että keppareista on tulossa yleisempi harrastus. Joten ihmiset joita ei kiinnosta voi olla välittämättä niistä!!!

        Jos joku kattoo sua nii älä välitä ne töllää jos töllää


      • Anonyymi
        jullia-99 kirjoitti:

        minäkin aluksi häpesin sitä.olen 10 vuotias ja leikin keppareilla minun serkkuni 12 v on meillä usein ja aina keppari mukana sitten meillä on keppari talli minun ja pikkusiskoni kanssa.meillä on 12 kepparia.minäkin juoksen joskus pois jos joku minun luokkalainen on kulkemassa ohitse olen mysö mennyt keskustan läpi jalkakäytävältä kepparilla.luitko vähä aikaa sitten sanomalehdestä että keppareilla ratsastaa myöds 14-15 vuotiaat.

        Itseasiassa Seminakin ratsastaa keppareilla, vaikka on 25 vuotta vanha.


    • O_-_O

      asun aika syrjässä muista ja naapurissa on vain vanhuksia:DD niin opetan pikkusiskoani kentällä aluksi se meni talutuksessa ku pelotti ja pääasiassa hoisi tallimmme 2 kepparia nyt hän hyppää 70cm ja kisaa 50-60cm maastossa käymme kerran viikossa jonne minä otan vanhan new-forest ruunani ja siellä me nelistetään ja hypätään tukkien yli ja bankettikin menee hyvin siskoni 5v ponilla (banketti=hiekkalaatikko)

      • ........................

        Juups, tykkäsin itse niiin kovasti kepistellä. Onko se muka lapsellista jos 14 vuotias kepistelee? Sehän on periaatteessa urheilua ja itse en tykkää liikkua jos se on tylsää. Kepparilla kepistely on kaikkea muuta kuin tylsää! Ja se on turvallisempaa kuin oikealla hevosella. Esim. jos tulee maastossa vastaan mopoilijoita niin ei käy niinikuin kerran, hevonen lähti kiitolaukkaa alamäkeen ja jouduin hyppäämääm pois tai olisimme jääneet auton alle tai kaatuneet.


      • cmoi
        ........................ kirjoitti:

        Juups, tykkäsin itse niiin kovasti kepistellä. Onko se muka lapsellista jos 14 vuotias kepistelee? Sehän on periaatteessa urheilua ja itse en tykkää liikkua jos se on tylsää. Kepparilla kepistely on kaikkea muuta kuin tylsää! Ja se on turvallisempaa kuin oikealla hevosella. Esim. jos tulee maastossa vastaan mopoilijoita niin ei käy niinikuin kerran, hevonen lähti kiitolaukkaa alamäkeen ja jouduin hyppäämääm pois tai olisimme jääneet auton alle tai kaatuneet.

        ei minun mielestä ole lapsellista keppistellä 13 vuotiaana, sillä itse täytän kohta 15 ja keppistelen 2 vuotta nuoremman serkkuni ja hänen kavereidensa kanssa. en ole puhunut joillekin kavereilleni keppareistani, sillä he eivät välttämättä ymmärtäisi. asun hyvällä paikalla, 10 km keskustasta ja meillä on iso piha, eikä täällä lähellä asu ketään, joten voin serkkuni kanssa keppistellä rauhassa :)


      • damni

        Joku voi olla pahasti allerginen hevosille ja pitää niistä kovasti


      • Dögg fani

        Minulla on keppihevosia ja täytän 12 ja minun kaveri 12 ja sen isosisko joka täyttää 15 me mennään aina joskus niillä laukkaamaan niiden lähi metsään ja meidän kuokkalaiset jos ne näkee mun piirrustus vihkon jossa on keprujen esteitä ne vaan nauraa!


      • Elsku

        Mulla on 3 kepruu ja 1 puupolle. Naapurissani asuu paljon ihmisiä mutta ratsastan silti. Yleensä kukaan ei näe mutta on ikävää ratsastaa "salaisesti" kun haluaisin käyttää koko pihaa mutta takapihallani naapurit näkisivät.... Yhdesti menin kaupungille kepparilla (OIKEESTI TÄÄ ON TOTTA)


      • julia-99
        ........................ kirjoitti:

        Juups, tykkäsin itse niiin kovasti kepistellä. Onko se muka lapsellista jos 14 vuotias kepistelee? Sehän on periaatteessa urheilua ja itse en tykkää liikkua jos se on tylsää. Kepparilla kepistely on kaikkea muuta kuin tylsää! Ja se on turvallisempaa kuin oikealla hevosella. Esim. jos tulee maastossa vastaan mopoilijoita niin ei käy niinikuin kerran, hevonen lähti kiitolaukkaa alamäkeen ja jouduin hyppäämääm pois tai olisimme jääneet auton alle tai kaatuneet.

        keppihevonen on pelkkä keppi jonka päässä on hevosen pää...mitä kauheeta???


      • tööttistä tööt
        julia-99 kirjoitti:

        keppihevonen on pelkkä keppi jonka päässä on hevosen pää...mitä kauheeta???

        Lapset ovat terveellisiä jos HE leikkivät.
        Mitä pahaa on, jos laukkailee pitkin pihoja, tai pitää keppiä kädessä, ja siinä on täytetty sukka joka esittää hevosen päätä? Jos ei kiinnosta, niin tarviiko sillon tulla tänne haukkumaan muiden leikkejä?
        Kyllä sinulla on ollut kaksivuotiaana omiakin leikkejä joista vanhempasi ovat sitten hävenneet.
        Nii-in, hanki vain oma elämä, tällä palstalla tuollaisia ei kaivata :D


      • Keppisteliä!! =)
        tööttistä tööt kirjoitti:

        Lapset ovat terveellisiä jos HE leikkivät.
        Mitä pahaa on, jos laukkailee pitkin pihoja, tai pitää keppiä kädessä, ja siinä on täytetty sukka joka esittää hevosen päätä? Jos ei kiinnosta, niin tarviiko sillon tulla tänne haukkumaan muiden leikkejä?
        Kyllä sinulla on ollut kaksivuotiaana omiakin leikkejä joista vanhempasi ovat sitten hävenneet.
        Nii-in, hanki vain oma elämä, tällä palstalla tuollaisia ei kaivata :D

        Ratsastelen noin. 5 kaverin kanssa keppareilla ja meillä on joko tiistaisin tai torstaisin ratsastustunti. Meillä on myös alkeistunti ratsastajia 2 eli kaverini on alkeisopettaja ja minä kisa, este ja kehittyneemmät ratsastajat eli jatkokurssit.
        Ratsastamme oikealla ratsastuskentällä meidän talon lähellä metsässä.
        Ei se ole noloa vaikka näämme tuttumme niin puikkasemme vaikka läheisen pensaan taakse olemme aina aivan hädissään.
        Minua on ykkösluokalla kiusattu ( Ei keppareista ) Niin pelkään että se taas alkaa.

        Tarvitsen apua tässä asiassa kuitenkin !


      • loukkaantunut
        julia-99 kirjoitti:

        keppihevonen on pelkkä keppi jonka päässä on hevosen pää...mitä kauheeta???

        Keprut on muutakin kun keppi jonka päässä on esim. sukka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jotkut rakastaa keprui ku oikei hevosii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


      • ...
        tööttistä tööt kirjoitti:

        Lapset ovat terveellisiä jos HE leikkivät.
        Mitä pahaa on, jos laukkailee pitkin pihoja, tai pitää keppiä kädessä, ja siinä on täytetty sukka joka esittää hevosen päätä? Jos ei kiinnosta, niin tarviiko sillon tulla tänne haukkumaan muiden leikkejä?
        Kyllä sinulla on ollut kaksivuotiaana omiakin leikkejä joista vanhempasi ovat sitten hävenneet.
        Nii-in, hanki vain oma elämä, tällä palstalla tuollaisia ei kaivata :D

        ''lapset ovat terveellisiä'' vai niin, saako niistä C-vitamiinia xD


      • hahhahah
        julia-99 kirjoitti:

        keppihevonen on pelkkä keppi jonka päässä on hevosen pää...mitä kauheeta???

        julia-99 oon samaa mieltä! siis noloo juosta joku keppi haarojen välissä ja leikkii että se on heppa... hei haloo!


      • ...REps*

        reps. kepeillä leikkivä paska xD eikö yhtää revenny :D XD


      • ??

        tarkotatko että kisaa sillä kepparilla 70 cm ja kisaa 50 sm maastossa????


      • Tupsukka273
        Elsku kirjoitti:

        Mulla on 3 kepruu ja 1 puupolle. Naapurissani asuu paljon ihmisiä mutta ratsastan silti. Yleensä kukaan ei näe mutta on ikävää ratsastaa "salaisesti" kun haluaisin käyttää koko pihaa mutta takapihallani naapurit näkisivät.... Yhdesti menin kaupungille kepparilla (OIKEESTI TÄÄ ON TOTTA)

        Minulla on yksi keppari ja sen myötä kun ostin sen on pikku veljenikin on ostanut sellaisen. Me asumme keskellä kaupunkia ja meillä on paljon naapureita ja ohi kulkee jatkuvasti autoja yötä päivää. Mutta silti, ei siinä oo mitään hävettävää kun ratsastan kepparillani veljeni kanssa. Itse olen 13w! Ja veljeni on 7v. Ystävälläni on kolme kepparia ja hän on jo 14w! Olen menossa heille huomenna ja otan tietenkin kepparini mukaan! Yhdessä ratsastamme pitkin maalaiskylän sorateitä pitkin kaikkien nähden ja hypimme esteitä! Mitä väliä mitä muut ajattelee!? Onko niiden ongelma jos rakastaa keppareita ja tahtoo olla ja puuhastella niiden kanssa? Kerrankin, kun olin kaverini luona ja ratsastimme heidän pihallaan, niin heidän naapurinsa meni pensaan taakse piiloon ja napsi kuvia..XD MUTTA EMME VÄLITTÄNEET!! Meillä oli hauskaa! Mutta jos olisimme niin ujoja ettemme uskaltaisi ratsastaa ihmistenilmoilla niin eihän siinä oo mitään järkee! Ottakaa itteenne niskasta kiinni ja älkää välittäkö typeristä arvostelijoista ja toisin ajattelijoista! Kiitos!


      • Jee!
        cmoi kirjoitti:

        ei minun mielestä ole lapsellista keppistellä 13 vuotiaana, sillä itse täytän kohta 15 ja keppistelen 2 vuotta nuoremman serkkuni ja hänen kavereidensa kanssa. en ole puhunut joillekin kavereilleni keppareistani, sillä he eivät välttämättä ymmärtäisi. asun hyvällä paikalla, 10 km keskustasta ja meillä on iso piha, eikä täällä lähellä asu ketään, joten voin serkkuni kanssa keppistellä rauhassa :)

        Niin juts Cmoi puhu iha järkee et kyl 13-15 vuotiaatki voi keppiskel kyl määkin keppiskelen vaiks olenki 11v.
        ja meen koht 5lk.


      • lhtAlppiruusu
        damni kirjoitti:

        Joku voi olla pahasti allerginen hevosille ja pitää niistä kovasti

        Kepparit on hyvä vaihtoehto, jos vaikka pelkää tai on allerginen oikeille hepoille.


      • Nudel
        julia-99 kirjoitti:

        keppihevonen on pelkkä keppi jonka päässä on hevosen pää...mitä kauheeta???

        Se on joillekkin enemmän.


      • :):):):)
        Jee! kirjoitti:

        Niin juts Cmoi puhu iha järkee et kyl 13-15 vuotiaatki voi keppiskel kyl määkin keppiskelen vaiks olenki 11v.
        ja meen koht 5lk.

        Oon 11v ja mulla on 11 kepparia eikä mua nolota yhtään:).


      • KAARITALLi
        ........................ kirjoitti:

        Juups, tykkäsin itse niiin kovasti kepistellä. Onko se muka lapsellista jos 14 vuotias kepistelee? Sehän on periaatteessa urheilua ja itse en tykkää liikkua jos se on tylsää. Kepparilla kepistely on kaikkea muuta kuin tylsää! Ja se on turvallisempaa kuin oikealla hevosella. Esim. jos tulee maastossa vastaan mopoilijoita niin ei käy niinikuin kerran, hevonen lähti kiitolaukkaa alamäkeen ja jouduin hyppäämääm pois tai olisimme jääneet auton alle tai kaatuneet.

        mitä noloa siinä on ja olet oikeassa kaikin sanoin ite olen 11v minulla on nyt 11 hepaa 2 on kokonaan hevosta mutta leluja


      • Mä vaan
        lhtAlppiruusu kirjoitti:

        Kepparit on hyvä vaihtoehto, jos vaikka pelkää tai on allerginen oikeille hepoille.

        Oot oikeessa oon ite allerginen mut rupeen ratsastaa jos pystyisin ._.


      • Innokas hevostelija
        hahhahah kirjoitti:

        julia-99 oon samaa mieltä! siis noloo juosta joku keppi haarojen välissä ja leikkii että se on heppa... hei haloo!

        Minun mielestäni kaikki saavat leikkiä keppihevosilla ihan niin paljon kuin vaan mieli tekee,,eikä muitten tarvii liittyä muiden asioihin. Ite oon kohta 12 v ja omistan 9 kepruu


      • Eitod
        loukkaantunut kirjoitti:

        Keprut on muutakin kun keppi jonka päässä on esim. sukka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jotkut rakastaa keprui ku oikei hevosii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

        Totta kepsu ei tosiaan oo vaan täytetty sukka


      • heppailija
        ... kirjoitti:

        ''lapset ovat terveellisiä'' vai niin, saako niistä C-vitamiinia xD

        ei mutta siinä saa liikuntaa ja mä ainakin haluan ettei mun lihakset surkastu.


      • Kepparikamu
        hahhahah kirjoitti:

        julia-99 oon samaa mieltä! siis noloo juosta joku keppi haarojen välissä ja leikkii että se on heppa... hei haloo!

        Kaikki saa harrastaa mitä haluaa ja minä(kin) olen valinnut kepparit! EI OO NOLOA VAAN LIIKUNALLISTA JA KIVAA! Omistan 14 kepparia ja oon tehny kaikki itse. Välitän niistä oikeasti!


      • Kepparikamu
        loukkaantunut kirjoitti:

        Keprut on muutakin kun keppi jonka päässä on esim. sukka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jotkut rakastaa keprui ku oikei hevosii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

        NIIMPÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Esim MINÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        :):):):) kirjoitti:

        Oon 11v ja mulla on 11 kepparia eikä mua nolota yhtään:).

        Mä oon 20v keppihevos harrastaja.Mua ei haittaa tippaakaan että suurin osa ihmisistä vaan nauraa.HORSE POVER!!!😘😘😁😁🐴🏇


    • Ninja1997

      jos haluat ostaa minulta suitset niin lisätkää mun sähköposti ja laittakaa postii niin sovitaan lisää sitten =)

      hinta 2-10e riippuen miten(ja mistä) ne on tehty ja miten monimutkaisia ne on.

      sähköposti [email protected]

      voit laittaa viestii myös jos tykkäät kepruista ja haluat mesettää =)

      • Ninja1997

        joo siis keppari suitsia! A
        / \
        / \


      • jjjjjjjjooooookuuuu
        Ninja1997 kirjoitti:

        joo siis keppari suitsia! A
        / \
        / \

        suitsien teko-ohjeet: mittaa langasta tai mistä häluatkin tehdä suitset eli siis mittaa eka turpa sitten leikkaa sen kokoinen pala(saa vaikka olla nyt lanka) lankaa. sitten solmi lanka kiinni turvan ympäri. leikkaa nyt lankaa sen varran että se menee niskan takaa ja että se ylettyy siihen mistä lähdit mutta toiselle puolelle. sit voit ottaa rautalankaa(jos ei ole suuta ei tarvitse) ja tehdä siitä kuolainten muotoiset sitten teippaa sitä niin kauan että se näyttää hyvältä(ilmastointi teipillä parras). sitten tee ohjakset ja solmi ne kuolaimiin kiinni tai sitten turpa hihnaan jos ei ole kuolaimia sitten voit tehdä leuka remmin (ei pakko)


    • löpinä höpinä

      nimiä esim : final ,jump, jaki,kikka,julle

    • Heppaileva

      Oon ajatellu et teen kepparin, mut sit ku ei oo vartta, nii mul ja mun kamul on pari mielikuvitusheppaa. Mun on Moonwalk ja Thriller (oon mj fani) ja kamullani Linkkeri ja sitä toista en muista. Ollaan aina metsäs tai mun pihal. Mukana on myös koiraystävämme Helmi!! On sit kivaa hyppii viidestään kaatuneiden puunrunkojen tai keppejen yli. Ja jos joku tulee vastaan nii sit vaa esitetään et ollaan vaa lenkil...

    • tiut

      haluan tehdä 2kepparia... jos teen kankaasta/sukista,mitä laitan niiden sisään?? käykö wc-paperi? entä miten teen harjan? olisi kiva tietää,kiitos jo etukäteen kaikille:D:D:D

      • ...hah...

        ootte kyl noloja te jotka aina leikitte keppareiden kanssa ulkona, siis oikeesti joku 12 vuotias tyttö juoksee keppi haarojen välissä ja huutaa, tää este meni hyvi! noloo. menkää tunnille ja oikeella hevosella leikkikää opee ja oppilasta...


      • Mä vaa
        ...hah... kirjoitti:

        ootte kyl noloja te jotka aina leikitte keppareiden kanssa ulkona, siis oikeesti joku 12 vuotias tyttö juoksee keppi haarojen välissä ja huutaa, tää este meni hyvi! noloo. menkää tunnille ja oikeella hevosella leikkikää opee ja oppilasta...

        Oot kyl säälittävä ku haukut tost asjast ja väität sitä noloks ku eks se oo jokaise oma sja et mitä tekee ja minkä ikäsen leikkii tai lopettaa sen. Mus siin ei ainakaa oo mitää ihmeellsit eikä noloo!


      • Kepparit ei oo noloi
        ...hah... kirjoitti:

        ootte kyl noloja te jotka aina leikitte keppareiden kanssa ulkona, siis oikeesti joku 12 vuotias tyttö juoksee keppi haarojen välissä ja huutaa, tää este meni hyvi! noloo. menkää tunnille ja oikeella hevosella leikkikää opee ja oppilasta...

        Oikeesti, jos teistä tää keppari juttu on niin noloo niin häipykää suoraan sinne, missä puhutaan oikeista hevosista!!! En ainakaan haaskais rahojani ratsastukseen, jos on mahdollisuus leikkiä sellasta ILMASEKS! rahaa voi käyttää muuhunki, kun tuntiin, miss kierretään rataa ympäri... se ei ollu millään pahalla ne, jotka ratsastaa, mut sanon vaan niille, jotka täällä dissaa niitä, jotka mieluummin parantaa kuntoo pihalla, kun punttisalilla! Booooooring!!! Sitä paitsi, keppareita on kiva myös valmistaa! Ja halvempaa kun hankkia OIKEE hevonen! Kepparin voi jättää vaikka viikoks ilman hoitoo, eikä se mee mikskää, mut heppaa pitää hoitaa joka päivä!!! :)


      • khtzero
        ...hah... kirjoitti:

        ootte kyl noloja te jotka aina leikitte keppareiden kanssa ulkona, siis oikeesti joku 12 vuotias tyttö juoksee keppi haarojen välissä ja huutaa, tää este meni hyvi! noloo. menkää tunnille ja oikeella hevosella leikkikää opee ja oppilasta...

        ensinnäkin jotkut eivät voi ratsastaa/ hoitaa hevosia jos ovat allergisia tai ei ole varaa! mä itte en harjaa keppareitä enkä "syötä" niitä koska ne tosiaan ovat vain keppi jonka päässä on hevosen pää joka on täynnä vanua. hyppään niillä esteitä ja joskus menen koulua. harrastan keppistelyä koska mulle on vain yksi oikea ratsastustunti viikossa. menkää muualle valittamaan ja leikkimään "isoa"!


      • ansku99
        ...hah... kirjoitti:

        ootte kyl noloja te jotka aina leikitte keppareiden kanssa ulkona, siis oikeesti joku 12 vuotias tyttö juoksee keppi haarojen välissä ja huutaa, tää este meni hyvi! noloo. menkää tunnille ja oikeella hevosella leikkikää opee ja oppilasta...

        Mitä noloo on ku soveltaa vaikka ratsastustunnilla saamaansa opetusta kepparil ni pysyy vähä paremmin opitut jutut päässä?! Onko itelläs muka sitte parempaa tekemistä? Oon itekki 11 v ja mul on 6 hepoo ja talli!! Ja vedetään 12 v. kaverin kaa esteitä, maastoo, kouluu, länkkää, suunnitteilla on ehkä leirejä...


      • 34tiina34
        ansku99 kirjoitti:

        Mitä noloo on ku soveltaa vaikka ratsastustunnilla saamaansa opetusta kepparil ni pysyy vähä paremmin opitut jutut päässä?! Onko itelläs muka sitte parempaa tekemistä? Oon itekki 11 v ja mul on 6 hepoo ja talli!! Ja vedetään 12 v. kaverin kaa esteitä, maastoo, kouluu, länkkää, suunnitteilla on ehkä leirejä...

        Mun mielestä ei oo noloo yhtään. Mää ite meen seiskalle ja mulla on 30 kepparia joista kaksi varsoo tässä kuussa ja sitä paitsi kunto nousee. Mutta ite jos asuisin jossain tampereella niin en tie menisinkö siellä.
        Mua ei nolota yhtään kun asun maalla mutta silti täällä on paljon ihmisiä. Meijän koko koulu tietää et meen keppareilla ja jotkut kyllä on sanonut törkeesti mut ajattelen et mää oon lapsi ja saan leikkiä. Ja kyllä mun kaverilla on keppareita ja sen iskä ja äiti on ollut sen järjestämässä kilpailussa


      • (=

        Minä käytän kepparin täytteeksi koriste tyynyjen säsältöä. Niitä saa n. 5e esim. löytötexistä.


      • keppari tytöt jng
        ...hah... kirjoitti:

        ootte kyl noloja te jotka aina leikitte keppareiden kanssa ulkona, siis oikeesti joku 12 vuotias tyttö juoksee keppi haarojen välissä ja huutaa, tää este meni hyvi! noloo. menkää tunnille ja oikeella hevosella leikkikää opee ja oppilasta...

        ei keppareitten kaa oo noloo vaa niittenkaa on hauskaa et suitsi kaa kuuseen täältä senkin homot jotka ette välitä meijän keppari askoist ihan sama mitä te yritätte vääntää meijän päähän mut me silti rakastetaan keppareit! Muo oikeesti ottaa pannuun tää kinastuli jo!
        Et haistakaa paska senkin Nolo vänkääjät ite ootte noloi ja pervoi!Xp
        Kepparit voittaa jonkun Justin majavan..XP ja Mileyn!
        Keppareitten kanssa saa myöskin liiksaa nih et ottaa se jo kalloonne jo!
        esim toi ...Hah... joka tääl käy ei tajuu mistää mitää et lukekaa tää mitä se kirjoitti meijän keppareist!=(
        SIis se on niin vitun pervo!XP
        Kepparit voittaa ärsyttäjät!XD ;)


      • wiwiatar
        ...hah... kirjoitti:

        ootte kyl noloja te jotka aina leikitte keppareiden kanssa ulkona, siis oikeesti joku 12 vuotias tyttö juoksee keppi haarojen välissä ja huutaa, tää este meni hyvi! noloo. menkää tunnille ja oikeella hevosella leikkikää opee ja oppilasta...

        nokuule mee ite tunnille oikeella hevosella. keppari harrastus on paaaaaaaaaaaljon halvempaa kun joku ratsastus tunti joka maksaa 20-25e mulla maksaa keppari ratsastustunti 10-20snt jos pitää oikeasti opettaa niin sitse maksaa 30snt-2€


      • minä vaan :)

        Voit laitaa sinne sisään pumpulii :) esim vanhasta pehmolelusta jota et enää tarvi ja harjan voita tehä sileen et teet kaks reikää sukaaan ja pujotat siitä lankaa läpi :) ja kannataa laitaa kaks sukaa päällekäin tai jos teet villasukasta niin ots siitä semmosesta yhestä langasta kiinni ja vejä siitä vähän ja laita siitä kiinni lankaa :) hyvä jos oli apuu :))


      • Anonyymi
        ...hah... kirjoitti:

        ootte kyl noloja te jotka aina leikitte keppareiden kanssa ulkona, siis oikeesti joku 12 vuotias tyttö juoksee keppi haarojen välissä ja huutaa, tää este meni hyvi! noloo. menkää tunnille ja oikeella hevosella leikkikää opee ja oppilasta...

        Montako vee oot?Mä oon 20.v. ja omistan seitsemän oikeeta ponia ja neljä hevosta.


    • Keppari

      Moi olen 11v. tyttö ja harrastan keppistelyä. Olen itse sitä mieltä tämän iän suhteen että sillä ei ole todellakaan väliä, vaikka yli 15v. voi mennä keppareilla jos vaan kehtaa. Itse kyllä kehtaan mennä
      (vaikka olenkin 11v.) vaikka välillä pelkään että luokkalaiseni poika joka tykkää musta ja mä siitä nii näkee mun keppistelevän. Kaikki vastaan tulevat ihmiset kyllä ovat todella iloisen näköisiä kun minun ikäinen ratsastaa kepparilla:) Tykkään kyllä kovin tästä harrastuksestä enkä millään viitsi lopettaa harastusta, vaikka monen mielestä kepparilla meno on TODELLA noloa. Itse pidan kaiken laisia tunteja ja leirejä. Nytkin on tulossa yksi leiri XD.

      Minun sivuni ovat: www.khtsecret.suntuubi.com

      • Allerginen -94

        Itse olen allerginen kaikenlaisille karvaisille eläville elukoille. Ja rakastan hevosia yli kaiken, mutta sain aina allergisia reaktioita, kun menin silittämään heppaa. Päädyimme äitini kanssa siihen, että rupesin harrastamaan keppareita. Ei siinä ole mitään noloa ! Suksikaa suohon te, jokta haukutte toisia ! Mitä me allergiset voimme tehdä, joilla ei ole mahdollisuutta ratsastaa, vaikka rahaa olisikin ? Me voimme keppistellä, nyt, ja aina. On noloa tulla tälläiselle palstalle haukkumaan ihmisiä julkisesti. On rohkeaa pitää pää kylmätä, te ketkä jaksatte puolustaa keppiksiä : }} On kyllä totta, että keppis on keppi, jonka päässä on hevosen pää, mutta niillä voi olla tunnearvoa joillekkin, joillekkin se on lelu... Ja joillekkin, kuten minulle, se on hevosen korvike.


      • : DD -95
        Allerginen -94 kirjoitti:

        Itse olen allerginen kaikenlaisille karvaisille eläville elukoille. Ja rakastan hevosia yli kaiken, mutta sain aina allergisia reaktioita, kun menin silittämään heppaa. Päädyimme äitini kanssa siihen, että rupesin harrastamaan keppareita. Ei siinä ole mitään noloa ! Suksikaa suohon te, jokta haukutte toisia ! Mitä me allergiset voimme tehdä, joilla ei ole mahdollisuutta ratsastaa, vaikka rahaa olisikin ? Me voimme keppistellä, nyt, ja aina. On noloa tulla tälläiselle palstalle haukkumaan ihmisiä julkisesti. On rohkeaa pitää pää kylmätä, te ketkä jaksatte puolustaa keppiksiä : }} On kyllä totta, että keppis on keppi, jonka päässä on hevosen pää, mutta niillä voi olla tunnearvoa joillekkin, joillekkin se on lelu... Ja joillekkin, kuten minulle, se on hevosen korvike.

        Ei oo noloo yhtää, itekki meen kasille ja pidän keppistallia, kesäleireillä saa mukavasti bonusrahaa pankkiin, jossa säästän liisä rahaa kankaisiin sun muihin keppistavaroihin. Joskus tulee säästettyä niin paljon, että voin ostaa itselleni kesän matkat !


      • sama -95
        : DD -95 kirjoitti:

        Ei oo noloo yhtää, itekki meen kasille ja pidän keppistallia, kesäleireillä saa mukavasti bonusrahaa pankkiin, jossa säästän liisä rahaa kankaisiin sun muihin keppistavaroihin. Joskus tulee säästettyä niin paljon, että voin ostaa itselleni kesän matkat !

        sry mun kirjotusvirheet -.-'' oli vaa kiire postata se ;----''D


      • yks ukko hyypästä
        Allerginen -94 kirjoitti:

        Itse olen allerginen kaikenlaisille karvaisille eläville elukoille. Ja rakastan hevosia yli kaiken, mutta sain aina allergisia reaktioita, kun menin silittämään heppaa. Päädyimme äitini kanssa siihen, että rupesin harrastamaan keppareita. Ei siinä ole mitään noloa ! Suksikaa suohon te, jokta haukutte toisia ! Mitä me allergiset voimme tehdä, joilla ei ole mahdollisuutta ratsastaa, vaikka rahaa olisikin ? Me voimme keppistellä, nyt, ja aina. On noloa tulla tälläiselle palstalle haukkumaan ihmisiä julkisesti. On rohkeaa pitää pää kylmätä, te ketkä jaksatte puolustaa keppiksiä : }} On kyllä totta, että keppis on keppi, jonka päässä on hevosen pää, mutta niillä voi olla tunnearvoa joillekkin, joillekkin se on lelu... Ja joillekkin, kuten minulle, se on hevosen korvike.

        itse olen 94syntynyt tyttö ja pidän vieläkin keprutallia se on ollu mulla jo 4-5vuotta kaverinikin on meillä joskun ja pidettiin oikein yleiset kisat ja sielä oli meidän kylältä aikasta paljon väkeä olen laittanut koulun seinille ja pitkin bussipysäkkejä ja sähkö tolppia xD eli se ei ole yhtään noloa :-)


      • assi

        Joo just mut sun sivut on lopettanu kokonaan koska keskityt oikeisiinn hevosiin ja ettei aika riitä ja myyt ne kaikki!!


      • L@mm@s -99
        Allerginen -94 kirjoitti:

        Itse olen allerginen kaikenlaisille karvaisille eläville elukoille. Ja rakastan hevosia yli kaiken, mutta sain aina allergisia reaktioita, kun menin silittämään heppaa. Päädyimme äitini kanssa siihen, että rupesin harrastamaan keppareita. Ei siinä ole mitään noloa ! Suksikaa suohon te, jokta haukutte toisia ! Mitä me allergiset voimme tehdä, joilla ei ole mahdollisuutta ratsastaa, vaikka rahaa olisikin ? Me voimme keppistellä, nyt, ja aina. On noloa tulla tälläiselle palstalle haukkumaan ihmisiä julkisesti. On rohkeaa pitää pää kylmätä, te ketkä jaksatte puolustaa keppiksiä : }} On kyllä totta, että keppis on keppi, jonka päässä on hevosen pää, mutta niillä voi olla tunnearvoa joillekkin, joillekkin se on lelu... Ja joillekkin, kuten minulle, se on hevosen korvike.

        Sulle Allerginen -94

        Mä oon samaa mieltä mutta mulle keppari on kuin olisi oma hevonen en pysty selittämään sitä se vaan on ja pysyyy!


    • Jassutus

      Minä harrastan keppistelyä ja ole 10w nooo en minä vieraita ihmisiä ''pelkää'' mut... jos joku luokkalainen tulee vastaa käy näin : ''Iik! apuu mis lähin pensas suoraa sinne'' XD ja mielestäni en niinku leiki keppiksillä vaan HARRASTAN keppistelyä sillä sehän on ihan samanlainen harrastus ku muutkin voisinhan mieki alkaa jääkiekkoilioit haukkuu et ''mitäs siin luistelette joku maila käes läiskitte kiekkoo?!''

      • soopaa

        Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi.Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja:"Toma sota balcu". Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä,kun olet nukahtanut,tyttö ilmestyy makuuhuoneesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse. Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan.


      • STIck horse fan

        hei haloo! mä oonki 11v ja harrastan viel keppari juttuu et niil diskaajil jos eii kiinosta niin älkää sit tulko tän ärsyttää meit muit nih.
        mäkin oon harrastanut keppari juttui monta vuotta ja kattonut youtubest millee ne muut hyppää esteit ja hoitaa tää on iha sama aska ku hoitais oikeet heppaa!=O
        et jos ei kiinnosta keppiskely niin ostakaa sit oikee humma ja opettakaa se ite kaikkeen temppuihin semmonen humma maksaa sit aika paljon et älkää sit tulko sen jälkeen enää valittaa tän!=O
        I love stick horses!;)


      • hh hurma
        soopaa kirjoitti:

        Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi.Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja:"Toma sota balcu". Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä,kun olet nukahtanut,tyttö ilmestyy makuuhuoneesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse. Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan.

        Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi.Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja:"Toma sota balcu". Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä,kun olet nukahtanut,tyttö ilmestyy makuuhuoneesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse. Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan


    • hanna.-.

      turparemmi ja sit niska remmi ja sitte ohjat valmiit suitset.misty on hyvänimi ja delkos,viltsu,pollaponi ja kaikkein pienimmälle mini :) siinä vähän oheistuntumaa ite oon harrastanu kepistelyä 3v

      • Löpölöö

        minkä ikänen oot hanna.-. ? Mä oon 13v ja oon keppistelly kohta 2 v... Tuntuu ku se ois ollu jo 5 vuotta ......


    • Kepparitypy

      no mä teen joko langasta, kengän nauhinsta yms, muotoilet vain keprun pään mukaan. ja nimi voi keksiä ihan mitä vaan esin kaverillani on koivu ja kesä :D onnea suitsien tekemiseen sinulle :D

      • meitä on vanhepiakin

        Hei olen juuri täyttänyt 15 vuotta ja harrastan EN leiki VAAN HARRATAN keppistelyä. Mulla on keppareita 14 ja eräällä ystävälläni on 21 kepparia. Minusta on tyhmää että ihmiset arvostelevat niitä ihmisiä jotka ratsastavat keppareilla ja hyvät ihmiset meitä on paljon vanhempiakin katsokaa vaikka googlesta iisantalli. Sen tallin pitäjä on jo suunnilleen 19 vuotias ja tällä kyseisellä tytöllä on videoitakin youtubessa kun hän ratsastaa kepparilla joten MITÄ HÄVETTÄVÄÄ SIINÄ ON että HARRASTAA keppareita ????????????? niin ei mitään painukaa suolle jotka arvostelevat tätä suosituksi tulevaa harrastusat!!!!!! JA P.S. olin ylipainoinen ja kun aloitin keppistely ennen kesälomaa tänä vuonna ja sinä aikana laihduin 10:nen kiloa pelkällä sillä että ratsastin kepparilla.... että repikää siittä. KEPPISTELY on HYVÄSTÄ ei PAHASTA


    • Cherisecola-

      Todella todella yksinkertaisesti: Ota noin senttimetrin leveää nauhaa (kankaasta leikattukkin käy) ja mittaa se hepan niskan (korvien takaa) ympäri sopivaksi. Ompele nauhan päät kiinni, ja jätä sauma turvan alapuolelle. Tee toinen samanlainen lenkki turvan mittojen mukaan. Sitten, pujota niska ja turpalenkki paikoilleen, ja mittaa poskihihnat (2kpl) Ompele ne lenkkien molemmille puolille samaan paikkaan, niin että ne ovat yhdessä, ja näyttävät päitsiltä. Kiinnitä koristeellinen otsapanta niskalenkkiin, vähän korvien alapuolelle, hevosen otsan päälle. Ompele kuolainrenkaat (avaimenperärinkulatkin käyvät..) kiinni turpalenkkiin, niin, että ne lähtevät turvasta niskään päin. (Suullinen keppari: Ota jotain suukappaleeksi sopivaa esim. piipunkrassi yms. ja kiinnitä kuolainrenkaitten väliin haluamallasi tavalla) Lopuksi ompele ohjat kiinni kuolainrenkaisiin. Voit myös tehdä irrotettavat "oikeammat" ohjat, johon ompelet klipsit molempiin päihin.
      Näitä yksinkertaistettuja suitsia voi sitten muokkailla, lisäämällä avattavia solkia ja muita yksityiskohtia. Toivottavasti auttoi edes vähän (:

      // Ohjeen suitsista tulee siis turvan kautta pujotettavat!! (niskalenkki turpaan, liu´utetaan siitä korvien taakse samalla kun laitetaan turpis paikalleen :D)

      // autan lisää, ja juttelen keppareista! [email protected]

      • ettei kepparit oo no

        Ne ei oo noloi! Ne harjoittaa mielikuvitusta ja käsityötaitoa!!!!


    • Vulpix-neiti

      OVAT NOLOJA! Yksi "ystäväni" keppistelee häntä 1 vuoden vanhemman 15 vuotiaan kanssa. Minusta se on aika nolottavaa, kun henkilö on jo muutenkin epäsuosiossa ja outo ja kaikkea. Aika noloa keppihepat on 4-7 vuotiaille!

      • UUgaBUUKA APINA

        Niin ja tuota, allergiset kyllä ymmärtää, muttei miksei vaan voi ottaa sitä talliheppaa? Ja miten keppihevostelua voi OPETELLA!? Mihin niitä "ratsikouluja" KEPPIHEPASSA tarvii!?!?!


      • Joku joka puollustaa

        Kuulkaas nyt!
        Ensinnäkin kepparit ei oo noloja!!
        Eikä se ole sinun asiasi Vulpix-neiti ratsasataako joku keppareilla vai ei!
        Ja mitä tuut sitte tälläsille sivuille valittelemaan jos kepparit ei kiinnosta!
        Ja mitä välii sillä on jos joku haluu ridata keppareilla? Ei mitään
        koska asia ei kuulu sinulle!!!


      • kht kulta-turpa

        Ette voisi kaikki,sinä mukaan lukien Vulpix-neiti,lopettaa kepparien dissaamista!! Itte oon 12v ,kohta 13 ja mulla on 10 kepparia! Mä oon ratsinu keskustassakin enkä oo välittäny muista koska meijän luokan pojat ei ees uskaltais nauraa mulle koska mä antaisin niille turpaan (oon aika poikatyttö). Oon tosi usein harjotellu tuolla yleisellä lenttis kentällä esteitä vaikka ihan tossa vieressä on TOSI suosittu frisbee golf kenttä! Sitten kun tein ennätykseni (115cm ilman kepparii 105cm kepparilla) niin mä huusin et : "Jes,wuhuu vihdoin tuli enkka!" ja rupesin viel tanssii siel voiton tanssii vaik mun poikaystävä ja mun ihastus (joo oon aika kiero näitten poikien kaa :"D) oli siin ihan vieres ja tuijotti mua ja mun kepparei! Muistakaa käydä myös tämän hirveän papupadan keppis sivuil!!! http://phantom.nettisivu.org


      • <3
        kht kulta-turpa kirjoitti:

        Ette voisi kaikki,sinä mukaan lukien Vulpix-neiti,lopettaa kepparien dissaamista!! Itte oon 12v ,kohta 13 ja mulla on 10 kepparia! Mä oon ratsinu keskustassakin enkä oo välittäny muista koska meijän luokan pojat ei ees uskaltais nauraa mulle koska mä antaisin niille turpaan (oon aika poikatyttö). Oon tosi usein harjotellu tuolla yleisellä lenttis kentällä esteitä vaikka ihan tossa vieressä on TOSI suosittu frisbee golf kenttä! Sitten kun tein ennätykseni (115cm ilman kepparii 105cm kepparilla) niin mä huusin et : "Jes,wuhuu vihdoin tuli enkka!" ja rupesin viel tanssii siel voiton tanssii vaik mun poikaystävä ja mun ihastus (joo oon aika kiero näitten poikien kaa :"D) oli siin ihan vieres ja tuijotti mua ja mun kepparei! Muistakaa käydä myös tämän hirveän papupadan keppis sivuil!!! http://phantom.nettisivu.org

        Joo, mun poikaystävä tietää et mä harrastan keppareita mut se ei puhu niist koska se on jo todettu et oon vahvempi ku se ;D. Mul hei on kaikki meiänluokan poikien kaveruus koska oon kans poikatyttö(kiitos isoveljien kasvatuksen):):) Asutko lähel turkuu?? Kepparit on just BEST!!


    • kepparigirl

      KUULE VULPIX-NEITI!
      ei keppareille oo mitään ikärajaa! Eikä se oo noloo! jos joku harrastaa keppareita nii mitä välii? eikös se oo sen oma asia? ja miten te jotka sanotte että se on noloo nii päädytte sitten tälläsille sivuille joissa jutellaa keppareistä? ite oon 14 ja ratsastan ihan täysiä keppareilla eikä se oo ees musta mitenkään noloo.

      • lipiem

        samaa mieltä!!!


    • Kepparit????????????

      Siis ymmärrän kyl et harrastuksensa kullakin mut hei come on! Miks ette ratsasta oikeilla hevosilla??? Sori mut en kyl todellakaa usko et ketää teil ainakaan kateellisii on...

      • lipiem

        no ehkei kaikil oo varaa ratsastaa oikeilla hepoilla ja sitä paitsi kepparit kehittää luovuutta!!!


      • D:

        kaikilla ei oo mahiksii ratsastaa oikeilla hevosilla koska ei oo tarpeeks rahaa tai tallit on iha sika kaukana!!!!!!!!!!!!!! ja kyl monet on kateellisii keppareille!!


    • VOI VITTU KU

      no VITTU KU TÄÄLLÄ HAUKUTAAN KEPPARI HARRASTELIJOITA JA MUA ÄRSYTTÄÄ SE ENITEN ETTÄ 3-7 VUOTTA OLEVIEN PITÄIS VAIN LEIKKIÄNIILLÄ kepparit on IHANIA vaikk ne olisi MINKÄLAISIA

    • oma hevonen on paras

      Tarviiko kuitenkaa heittäytyy naurettavaks ja saada vanhemmat miettii et mitä ne oikein on tehny väärin kun omasta lapsesta on tullu tollane naurettava kepeillä leikkivä paska...Tarviiko kuitenkaa heittäytyy naurettavaks ja saada vanhemmat miettii et mitä ne oikein on tehny väärin kun omasta lapsesta on tullu tollane naurettava kepeillä leikkivä paska...Tarviiko kuitenkaa heittäytyy naurettavaks ja saada vanhemmat miettii et mitä ne oikein on tehny väärin kun omasta lapsesta on tullu tollane naurettava kepeillä leikkivä paska... Ja näin paljon täyty toistaa että ymmärtäisitte... Heheehheee

    • Kepparit ok

      Kyllä lasten täytyy saada olla lapsia ja leikkiä! Minkä takia täytyy valittaa kaikesta. Keppihevosharrastushan varmasti kehittää käsityötaitoja, kannustaa liikuntaan ja kumminkin sellaista rentoa liikuntaa ja leikkiä. Ehtii sitä aikuisenaki nipottaa että mitä sitä ny voi tehä ja mitä ei... aikuistenkin pitäisi ottaa enempi rennommin.

    • sviuhlöve

      me mmun kaverittenkaa välil tallil tehää esteit ja hypätää niit ilma mtn kepparei tai oikeit hevosii. Se on oikeest kivaa ja kehittää ratsastus taitoo, ku hyppää välil ilma hevosii. Sille ku meki mennää välil jtn jumppasarjoi ja välil oikeet välil vasen laukkaa. välil ravis ja vaihetaa laukka esteen pääl ja kaikkee tollast:D ite enkyl kehtais ratsastaa keppareil vaik se varmaa oiski tosi kivaa!;) ja pari vuotta istte kesäl me aateltii et polkupyörät on hevosii ja mentii pihan parkkipaikkaa ympäri pyöril niiku tunnil, sillee et joku åiti tuntii keskel:DD

    • kepparigirl

      ajatelkaa kaikilla ei vaa oo rahaa ratsastaa oikeilla hevosilla tai sit on allerginen. Kepparit on hyvä vahtoehto jos ei halua olla kokonaan poissa hevosten luonta ja niin kuin joku sanoi se kehittää myös käsityötaitoa ja saa siinä liikuntaa. joten lopettakaa se turha haukkuminen ja olkaa ihmisiksi. ei iällä ole väliä.

    • lipiem

      moikka! mulla on keppari talli ja myös 9 keprua, mut mun talli on vielä aika uus. oon nyt 11 ja äiti sanoo et jos haluun kunnon tallin ja sinne kävijöitä mun pitäs oottaa ainakin 2-vuotta!!! nyt kysyn teiltä et moni vuotiaaks te aiotte harrastaa keppareita!? En nimittäin ihan viittis 13-vuotiaana kysyy kamuilt et haluisko ne olla mun tallin jäsenii :S

    • Kepparifani <33

      Heippa! On ne kepparit joskus hieman noloja. Mutta aika usein pystyn menemään tielläkin, vaikka tulee autoja vastaan jne. Joskus kuitenkin livahdan jonkun puskan taakse piiloon. Hypin esteitä, rakensin laitumen (pieni, puuaita) ja ruokin niitä vanhoilla kauralyhteillä ja ruoholla. Mulla on oikeita harjoja niitä varten, ja oon tehny riimun ja suitset niille. Riimunarujakin on jo 3. Loimetkin oon värkännyt, ja tallia rakentanut n. kuukauden. Nyt se on jo valmis. Mulla on nyt 8 kepparia, ja rakastan jokaikistä! Keppariharrastus lisää kuntoa, on hyvää ja terveellistä (liikunnan kannalta) vapaa-ajan viettoon. Minä leikin usein yksin, sillä kukaan kavereistani (joka asuu lähellä) ei ole keppari-ihmisiä, eikä edes hevosihmisiä.

    • just....

      Ratsastelen noin. 5 kaverin kanssa keppareilla ja meillä on joko tiistaisin tai torstaisin ratsastustunti. Meillä on myös alkeistunti ratsastajia 2 eli kaverini on alkeisopettaja ja minä kisa, este ja kehittyneemmät ratsastajat eli jatkokurssit.
      Ratsastamme oikealla ratsastuskentällä meidän talon lähellä metsässä.
      Ei se ole noloa vaikka näämme tuttumme niin puikkasemme vaikka läheisen pensaan taakse olemme aina aivan hädissään.
      Minua on ykkösluokalla kiusattu ( Ei keppareista ) Niin pelkään että se taas alkaa.

      Tarvitsen apua tässä asiassa kuitenkin !




      -no tuo kuulostaa jo vähä järjettömältä, oon 11v ja oon parikerta niillä leikkiny, mutta se on jo vähä outoa jos joku järjestää nille ja kavereille ratsastus tunteja.... perittekö siitä paljonki rahaa???? oikeet hevoset vi

    • Hevosihminen 96

      Miks ihmeessä te haaskaatte hoivaa ja rakkautta keppeihin joilla ei ole tunteita, kun voisitte suoda sitä oikealle hevoselle tai jollekkin muulle lemmikille. Allergiset vois pelata tietokoneella hevospelejä tai pitää vaikka virtuaalitallia. Jä köyhät voi painua **********.

    • KEPPARI

      Hei ne on varmaan vaan kateellisii ku eivät ite osaa keppistellä/tehä keppareita!Ne on noloi ku tulee tänne vaa haukkumaan meitä jokka osaa tehä keppareita ja keppistellä,jos niitä ei kerran kiinosta nii miks edes tulee tänne haukkumaan,mekin voitais hakkua niitä jos ne harrastais esim.juoksua tai uimista,(Ei ne varmaan kuitenkaan harrasta mitään,paitsi meijän haukkumista.)sillä keppiheppailu on ihan yhtälailla HARRASTUS!

    • Hornet:tuleva kepsu

      Hei ei siin oo mitään noloo... mä keppistelen ulkona, tiellä, pellolla jne. mun kaveri joka on 11v pelkää ratsastaa muitten näkemänä kepsul!!!!! ei se oooooooooooooooooooooooooooooooo

    • saQa97

      Moikka kaikki!
      Mulla on vaan 2 kepparii, mut mulla on sitte niitä mielikuvitusheppojaki, niin niillä ratsastaessa käytän joskus jompaa kumpaa kepruistani. Asun maalla, kaikki luokkalaiseni (sekä useimmat koululaiset) asuvat monien kilometrien päässä talostamme joten siksi saan ratsastaa rauhassa. En vain yksin keksi mitään ratsastettavaa! Joten voisitteko keksiä mulle jotain uutta tekemistä keprujen kanssa (olen -97)? Vain yksi kavereistani tietää että oikeasti harrastan keppihevosia ja hän asuu monien kymmenien kilometrien päässä ja käy luonani harvoin. Minusta se on hieman noloa että ratsastan kepruilla, mutta onneksi pystyn pitämään harrastukseni todella hyvin salassa ;) Rispektit niille ketkä uskaltavat juosta vaikka kaupungissa kepru jalkojen välissä!

      • pinja-ponihullu<3

        voit esimerkiksi: hyppiä esteitä, mennä maastoa,kenttä ratsastusta,ja laita puomeja maahan pystyyn ja pujottele ponien kanssa niiden läpi se on kivaa


    • este ope

      keppihevosen tekeminen vaatii taitoo suitset voi tehä vaikka langasta mä ainakin jopa pidän meijän rivitalon etupihal tuntei

      • kht hirnahdus

        KEPPARITALLISSANI ASUU 100 KEPPAA


      • kht hirnahdus
        kht hirnahdus kirjoitti:

        KEPPARITALLISSANI ASUU 100 KEPPAA

        vitsi!


      • Joku kepparifani..
        kht hirnahdus kirjoitti:

        KEPPARITALLISSANI ASUU 100 KEPPAA

        En usko.


    • CaroS

      Tervetuloa Haapavedelle Keppihevosmestaruuksiin 2011!
      AVOIN KAIKILLE ALLE 12v


      6. Keppihevosluokka, Haapaveden Keppihevosmestari 2011
      Puomi
      Arv. Tyyliluokka
      Avoinna kaikille alle 12 vuotiaille innokkaille lapsille. Avustaja mukana radan suorituksessa sallittu!

      Luokissa palkintoina ruusukkeet sekä mestaruusluokissa voittajille ruusukkeiden lisäksi pokaali sekä voittoloimi.

      Kilpailut ratsastetaan maneesissa, sään salliessa verryyttely ulkokentällä, muutoin ryhmissä maneesissa.

      Erityismääräykset:

      1. Sitovat ilmoittautumiset Perjantaihin 28.10.2011 klo 12.00 mennessä sähköpostitse [email protected] tai numeroon 040-7201548.
      2. Lähtömaksu 10 e, keppihevosluokka 3e
      4. Kilpailu suoritetaan maneesissa, sään salliessa verryyttely kentällä, muulloin ryhmissä maneesissa ennen jokaista luokkaa.
      5. Jälki-ilmoittautumismaksu on kaksinkertainen.
      6. Kilpailijat osallistuvat omalla vastuullaan.
      7. Lähtölistat nähtävillä osoitteessa http://kujalanratsastajat.nettisivu.org/ perjantaina 28.10
      8. Kilpailun järjestäjä pidättää itsellään oikeuden muutoksiin
      9. Kilpailukanslia aukeaa tuntia ennen ensimmäistä luokkaa.
      10. Ratsukko saa aina, myös hylkäystilanteessa suorittaa radan loppuun asti harjoituksen vuoksi.
      11. Lisätietoja Carolina Salo. 0407201548 tai [email protected]
      12.Kilpailujen johtajana toimii Janita Aksila
      13. Tuomarina ja ratamestarina Carolina Salo
      14. HAAPAVEDEN MESTARUUDESTA 2011 Kisaaminen on avoinna kaikille, paikkakunnasta riippumatta!

      KILPAILUJEN SPONSORIT
      mm.
      Asennus Velj. Mustanoja Oy
      Ajo-ohje:
      Tallin osoite on
      Oulaistentie 109
      86600 Haapavesi
      Paikalla opastus pysäköinnille!
      Paikalla toimii hyvinvarusteltu kanttiini jossa jokaiselle jotakin!
      Tervetuloa kaikille kilpailemaan ja kannustamaan ratsukoita voittoon!

      • pöpiysheppiuss

        mä hyppään 80cm esteitä vaikka oon 8w


    • Joanna-99

      Voi jestas!

      1.Itse uskallan mennä keppareiden kanssa ulkona päivällä, jos kaverini on mukana sillä sitten jos joku kysyy niin sanon "Se halus" mutta en silti häpeä sitä, en lainkaan!

      2. Kepparin suitsia pystyy tehä vaikka villa langasta. Kysy äidiltäsi, jos se osaa neuloa/kutoa.

      3.Kepparin taas voi tehdä vaikka vanhasta sukasta hae googlesta "tee itse keppihevonen" niin löydät tuhansia ohjeita.

      -Toivottavasti auttoi.

    • nimiä nimiä

      Nimiä: Uniword, Galaxy, Meteor, Pancake, Bubbles Cookie, Merzedes Ben, Starshine, Concorde, Tin- Can...Mysteeri.....no, en jaksa kirjottaa enää....

    • heppafani

      Moi!

      Siis suitsiahan voi tehdä vaikka miten..
      Ite teen suitset melkein aina langasta, se on helppoa ja nopeaa. Tietenkin riippuu kans siitä, tekeekö hienot vai sellaset normisuitset.
      Mulla on yli 14 kepparia, joilla ratsastan joka päivä, useimmiten esteitä.
      Ratsin päivässä n. 4-10 kepparia, riippuu kuinka paljon aikaa on ;)

      Esteillä ennätykseni on jotai yi 110 cm,, joskus innostun hyppiin vähän ennätyksiä :) Ja itse olen noin 149.9 :)

    • heppafani

      Moi!

      Siis suitsiahan voi tehdä vaikka miten..
      Ite teen suitset melkein aina langasta, se on helppoa ja nopeaa. Tietenkin riippuu kans siitä, tekeekö hienot vai sellaset normisuitset.
      Mulla on yli 14 kepparia, joilla ratsastan joka päivä, useimmiten esteitä.
      Ratsin päivässä n. 4-10 kepparia, riippuu kuinka paljon aikaa on ;)

      Esteillä ennätykseni on jotai yi 110 cm,, joskus innostun hyppiin vähän ennätyksiä :) Ja itse olen noin 149.9 cm.

      Tässä on omien keppareideni nimiä, mutta niitä EI saa matkia ;)
      -Kiitos-

      1. Rosette
      2. Love Me
      3. Hache
      4. Fanitar
      5. Black Night
      6. Caroline von Rada's
      7. Pegasos Girl
      8. Fanny Domino
      9. White Pepper
      10. Heaven's Angel

      Ja loppujen oikeita nimiä en nyt näin ulkoo muista =D

      • O_o

        Meikäläisen äiti sano, että mulla on reidet kasvanu ku juoksen joka päivä pihalla ja hypin esteit. xD
        Siinä keprun kanssa juoksemisessa kunto kasvaa.
        Ite sain liikunnasta kympin johtuu siitä kauheasta liikunta määrästä!!!


    • en kerrro x)

      hei aikuisille pidetää omii tuntei oikees maneesis et ne juoksee siel keppareitten kaa ni miks ei lapset sais juosta kaduil tai mis juokseekaan ni ilman et joku tulee ja huuteleen jotain idioottimaista ;D

      P.S en oo ikinä keppareist paljoo välittäny mut en oo nii tyyhmä et huutelisin niille ketkä tykkää x) ja ton et aikuisille pidetää keppari tuntei ni luin joskus vuonna nakki ja muussi lehest :DD

    • nessuliinini kepsu

      moikka määki keppistelen se on musta mukavaa ja kivaa.Eikä se mun mielestä oo noloo

    • kepparit

      kuulkaa te jotka tunnette olonne noloksi ku leikitte keppi hevosilla nii ei mitään hävettävää!! ite oon 13 w ja koulutan niitä iha vapaasti pihalla! ja meijän lähellä asuu iha hirveesti muita enkä häpee ollenkaa!!! naapurit ei oo kiinnittäny mitää huomioo!!! ja sit kerron miten suitset voi tehä mä leikkaan teko nahasta sellassii suikaleita et niinku turpa hihna poskihihna ja sillee. ompelen ne sit yhteen.. en osaa oikee selittää... ite teen eniten meksikolaisia suitsia mut en osaa kertoo miten ne tehää...

    • jjfg

      kepruut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • kepsurakas<3<3<3<3

      moi! se on totta on tosi noloo ku jotku kävelijät menee ohi ja on ihan että onks noi niinku terveit? mut meidän koulu on aika pieni ja siel lähes kaikki tyypit tietää mun harrastuksesta. mul on poikakaveri eikä se meinaa yhtään mitään mun harrastuksesta.mul on pieni ongelma. mul on 2 vuotta vanha keppihevonen nirpa´s gold enkä tiedä mitä tehdä. ei oo kauheesti koulutuskokemusta. voisko joku antaa vinkkejä miten saa täysin toivottoman hullun hevosen koulutettua??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • kepparifani

      moi! suitset voi helposti tehdä vaikka virkkaamala. virkkaa ensin turpahihna,sitten niskahihna,poskihihna,otsahihna mikä lie ja ohjakset. otsahihnaa voi koristella vaikka helmillä! TOIVOTTAVASTI AUTTOI!!

    • KhtRainier

      NIMIÄ:

      Mun hevosen nimet on : Nightmare "Night" , Candy , Milkshake "milk" ja Carrot king "Kake", Flowery Roza "Roosa" Saa kopioida :)

      Mä aion tehä jossain vaiheessa vielä kepparin . aattelin sen nimeks Moonlight "Mooni" tai Salsamix "sasse"

      Sitte niitä varsinaisia nimiehdotuksia:

      Silver,Diana,Ponska,Marge,Saku,Paku,Leidi,Eetu,Rom tai vaikkapa Miksu :D


      SUITSET & RIIMU

      Riimu:

      1.Mittaa turvanympärys, leikkaa kankaasta sen pituinen ja sopivan leveä kaistale. Huolittele.
      2. Mittaa turpapalasta niskan takakautta toiselle puolelle oleva pituus. leikkaa kankaasta sen pituinen ja sopivan leveä kaistale. Huolittele.
      3.Ompele turpaosa ja niskaosa yhteen.
      4.mittaa suunnilleen silmän kohalta leuan ali toiselle puolelle oleva pituus. leikkaa kankaasta sen pituinen ja sopivan leveä kaistale. Huolittele.
      5.Ompele leukapala VAIN TOISELTA PUOLELTA kiinni
      6. Ompele leukapalan ompelemattomaan päätyyn nappi.
      7.Katso se puoli mistä leukapala on ommeltu. Katso se sama kohta toiselta puolelta. Tee siihen napin reikä
      8.RIIMU ON VALMIS!!!!!!!!!

      SUITSET:

      1. Toista riimun ohjeesta kohdat 1-6
      2.Mittaa korvien ja silmien välistä toiselle puolelle samaan kohtaan. Leikkaa sen pituinen kangaspala . huolittele. Ompele kiinni.
      3.Tee ohjat. Leikkaa huolittele ja kiinnitä Riimuosaan ompelemalla turpapalan ja poskipalan kohtauspaikkaan. Huolittele
      4.SUITSESI OVAT VALMIIT :D

      • KhtRainier

        Niin ja suitsiin kohta 7 myös :D


    • teatime

      Täytän ens kesänä 15 enkä näe keppareissa mitään noloa.
      Liikunnallinen ja kehittävä harrastus.
      Onko näiden pitkään katsovien aikuisten mielestä hienompaa, jos lapsi / nuori istuu sohvannurkassa ja mässyttää sipsiä ja katsoo telkkaria koko sen vapaajan, mitä on?

      • KhtRainieR

        Samaa mieltä! Mutta on niis vähän noloa jos esim. luokkalaisii tyyppei näkee että tuolla se Miina laukkailee Pontevalla :) Mut niil on kiva hyppiä jam un ennätys on 95 cm


    • 12+13

      Ei kuulu tänne tämä. Ratsastus-palstalle ainoastaan oikeisiin hevosiin liittyvät jutut.

    • Ella Reini K.F

      mulla on 11 kepparia ja hoidan niitä joka päivä mä meen myös ratsastus tunneille

      • janna3

        onks ne suillisia................................................................................................................


    • Skippe<3kepparit<3

      Olen 12 vuotias ja asun melkein kaupungissa. En ihan kuitenkaan. Noin 4-6 km kaupunkiin meiltä kotoa, mutta ohikulkioita menee päivittäin ohitse ;( en ikinä viitsi mennä ulos keppistelemään vaikka haluaisin! En uskalla. Olen 12 vuotias ja olen ujo ja jos joku alkaa pilkkaamaan niin olen aina hiljaa enkä uskalla sanoa vastaan.

      Mikä avuksi?

      • KEpsuu :DD

        moi Skippe


    • Helpoo

      Kuminauhasta tai nahkasta se on helppoa kuminauhoilla mutta kestävämmät tulee nahkasta:)

    • Keppari/mielari

      Itse harrastan keppistelyä vasta puol vuotta ja mulla on 3 vuoden kokemus mielareista. Ne kummatkaa ei oo noloja ja oon tulossa 13 vuotiaaks, mut aijon pitää niist viel kiinni koska ne on mulle korvauksia siitä koska en ite pääse ratsastaan. :)

    • kht Kardemumma

      Kuulkaas te ketkä (haukutte) keppareita nii painukaa sinne missä pippuri kasvaa!
      eitääl tarvita haukkujii! jotkut rakastaa keppareita! eikä keppistelysä oo mitää noloo!
      kepparit on ihan ku oikeit hevosii!

    • KHTtäysikuu

      Jos joku tietää kepparikisoja ilmoittakaa sähkikseen: [email protected]

      Mutta ÄLÄ ilmoita näyttelyistä!

    • teetmii

      Mää käyn kyl keppistelemässä vähän kaikkialla. Ei ihmiset enää töllää, kun on jo tottunut muhun. Mut alkuun se oli kyl vähän noloo.

      Sitsia teen vähän kaikesta mitä käteen sattuu.

    • kht Kardemumma

      kepparit on ihanii!

    • Kht PollePilttuu

      Oon kohta 12V ja ratsastan meijä pihassa. Mä en välitä vaikka joku näkis. Ja kerran
      samalla luokalla mun kaa oleva poika haukku mua ja mun kamua kun me ratsastettiin keppareilla. No me ei välitetty eikä se kauaa jaksanu haukkua.

      • Nuppu, kht Mestena

        Käykääpä kaikki täällä --> http://khtmestena.com

        Minun ja kaverini pitämä keppihevostalli. Kurkatkaapa myös tänne --> http://p2.foorumi.info

        Suomen Keppihevosfoorumilaisten keskimääräinnen ikä on n. 14-15 vuotta, saman ikäinen olen itsekin.


    • Trakker

      Nimipulakin on itselläni, koska itse haluan hyvin hienoja nimiä kepsuilleni, suitset olen itse tehnyt yleisemmin nahkasta/vöistä, jos on löytynyt ja ommellut yhteen. Nahkan kanssa kannattaa eka kokeilla tai mitata mitat, koska se on hyvin ärsyttänä tekstiili.. :D

    • pinja-ponihullu<3

      se on ihan helppoa, jos sinulla on lankaa niin tässäpäohje: vaihe 1.kietaise naru turvan ympärille. vaihe 2. tee sama juttu hevosen otsalle. vaihe 3. liitä otsanaruun toinen naru josta pidät kiinni ja lopulta sivu narut. sitten ne ovat valmiit!

    • Keppareiden puolesta

      Moi! Minusta siinä ei ole MITÄÄN noloa jos ratsastaa. Meidän perhe asuntoautoilee paljon joten ratsastelen leirintäalueilla paljon. Minua ei KOSKAAN SIIS KOSKAAN ole mollattu yms. Olen monta kertaa löytänyt kavereita. Jotkut ovat jopa ruvenneet sanomaan että "Jatka keppistelemistä, se kannattaa!" Sitä voi kutsua harrastukseksikin! Traileriin totutan näin: (Kannattaa varata aikaa)
      Normaalisti talutat riimunarulla traikkuun mutta mikäli kieltäytyy talutat pois ja tulet samalla tavalla niin monta kertaa kuin tarvitsee. Asiaa helpottaa hevosen paras kaveri jo trailerissa.:):) Suitset joko virkkaan tai teen nahasta. Teen lähinnä vain turpahihnaan ja leukahihnaan lukot. Virkkaat vain sopivat pätkät eli: poskihihnat/niskahihna, turpahihna, otsaremmi/leukahihna ja ohjat. Nahkassa leikkaat palat samalla tavalla mutta ompelet yhteen. Olkaa hyvät:):)!
      -Yksi kaikkien keppistelijöiden puolesta-

    • nolon-kaveri!

      Jos et uskalla mennä ulos kepparin kans, niin voihan sitä joksikin aikaa ainakin. Minä olen 11vuotias ja meen maartoonkin mun HULLUN Kingi nimisen kepparin kaa. Jos et uskalla yksin, kannattaa rattastella jonku kaverin kansssssssssaaaaaaaa. Sillä ei kannata jos (joku poika yms.) tulee vastaan, piilottaa heppaa selän taakse. Mun sukulainen (inga), tekee aina niin. Kerran kun olin sen kaa maastossa, tuli meijän koululainen (nuorempi) poika vastaan. Sitte Inga teki taas sen, laitto kepparin selän taakse piiloon(mun keppari >:( ) Sitte se poika vaa sano et
      - Kyllä mää nään et sulla on keppari, mää reviin sen!
      Mää ja Inga lähettiin juoksee täysillä karkuun, ja se poika ei kuitenkaa kauaa juossu meijän perässä onneksi. Eli ei kannata piilottaa kepparia selän taakse, sillä se on NOLOmpaa!!!!

    • Hiu

      Kepparit is the best!

    • fjcsdkjfkdjgd

      Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi.Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja:"Toma sota balcu". Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä,kun olet nukahtanut,tyttö ilmestyy makuuhuoneesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse. Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan.

    • kinuski

      tietääks kukaa onks jossain salon lähel keppari kisoja kun en löydä mistään

    • Kht Kardemumma

      Kuis korkean esteen pääsette kepparin kanssa? Miä pääsen 75cm. Ja toinen asia: kuinka monella on kepparitalli lappeenranas?

    • srtjuj

      ratsasta omalla pihalla, ni kukaan ei voi nähä.

    • Neluon<3

      Oon minäki joskus 12-vuotiaana keppareilla velä ratsastanut. Nyt en tosin enää... Eksyin tänne, kun aattelin tehä kepparin neuloen paloista... Ei vaan löydy oikein ohjetta niin täytyy kai ite värkätä..

      Mutta keppistely on ihan hauskaa! :)

    • Kht hepo-haka

      Joo siis keppihevoset ovat minulle hyvin tärkeitä.Itselläni on vaan muutama täällä "Kht hepo-haan" tallilla,koska muut hoposet ovat ylläpidossa yms. :)

    • keppari alottaja

      tota oon perustamassa mun siskon kanssa keppari tallia mutta mikä sukka olisi paras? Ja toinen kysymys oli että mistä muusta kun leikkimökistä voi tehdä tallin?:-):-)

    • Salsarakas<3

      ite "uskallan" olla ulkona keppareiden kaa,ku oon niin pieni ikäisekseni ja jos pukee jotkun ns.uudet vaatteet,joita kamut ei oo nähny,niin sitte ne ei tunnista:D itte käytän vanhoja risaisia converseja,tuubihuivia,mun villakangastakkia ja uusinta pipoa.

    • .Rebecca.

      te rohkasitte mua :333 ite ooon 12 ja mulla on kepparitalli mut oon harvoin niitten kaa kun mettissä ku pelottaa et meijän luokan ''kiusaajat'' tulis ja huomaismut mut eipä se mua enää nolota! huomenna lähen keppareittenkans iha tielle käpsöttelee :33

    • veteraani

      itse teen suitseni tekonahasta ja käytän niihin solkia :) en virallisesti voi mitään ohjeita antaa muutakun että kokeilemalla oppii ! :)

      en näe itse kepparoinnissa mitään noloa ! itse olen kohtapuoliin 18 vuotiaaksi kääntyvä nuori nainen,tosin en enään noita paljon ratsastele,ne on vain näön vuoksi mulla :) ansaitsen paljonkin rahaa näillä,parilla hevosella saan noin 100e jo käteen ! :) nopeaa ja mukavaa rahansaantia,kun käsitöistä kovasti pidän.

    • kepparihullu1

      moi eli mulla on ongelma mun keppari (5w)ei suostu välillä liikkumaan kun oon menossa maastoon ja se pelkää hirveästi kopsetta kun tulen talliin. ja kerran se säikähti ukkosta niin paljon että oli päässyt tallista ja oli sotkenut tallin

      MIKÄ NEUVOKSI?

    • apua kepparityöille!

      Hei kaikki! Minulla ja mun siskolla ja yhellä kaverilla on yhteinen kepparitalli ja kohta 20kepparia! OLLAAN 11W eikä yhtää hävetä kerran menin mun kaverin luo yökylää nii en menny autolla vaa menin kadulla kapparillani vaan! mutta uttakaa, siskoni ei kauheesti jaksa ratsastaa... kertokaa vinkkejä miten saisin sen innostumaan!!!!!!!!!!!!!!!!

    • arkakeppari

      jos haluat tietää miten minä teen niin teen ne silleen että virkkaan eka turvan ympäri sitten virkaan sivulle ja niskantakaa ja ohjat ja tietenkin kaulan edestä ja kiinitä ne lopuksi voit tehdä rautalangasta kuolaimet niin itse teen ja minusta yksin kertaiset ja hienot :D

    • kepparifanii:))

      mä ainakii teen sillee et jos joku tuijottaa ni antaa tuijottaa ei kepruis oo mitää noloo ja sitä paitsi se on mainio harrastus jos ei voi käydä oikeil hepoil tunnil tai sit jos ei oo esim omaa heppaa/ponii nii kepruil pystyy tehä samoi asioit ku oikeillakii aina kun mua tuijotetaa nii mä vaan meen siitä ohi ja katon jonnee iha toisee suuntaa ja mul itellää on nyt 32 hevosta et sillee...

    • keppari

      mulla on 15 kepparia ja kaikilla on suitset ja riimut ja oon tehny ne kaikki itse

    • Directioner~

      Onko kukaan kiinnostunut kepparein ratsastuksenohjaajasta? Olen 11 v, 4 vuotta keppareita harrastanut tyttö Oulusta, joka pitää keppareille tuntia/ yksityis tunteja ja valmennuksia. :)

    • keppisteliä

      hei olen 12.v tyttö joka harrastaa keppareita mulla/meillä on siskoni kanssa 23 kepparia ja ratsastetaan mun kavereitten kans ihan vaan kaupungilla ja joskus meidän metsä maastoissa jotka olen itse tehnyt sinne metsään. Pääsen kepparilla n.90cm:siä esteitä ja en välitä keppari kiusaajista / inhoojista. Mulla on 9 kaveria jotka harrastavat keppareita kanssani.

      • NappiHorse

        Oon 13 v tyttö joka menee keppareilla. 25 vuotias tätini tekee keppareita ja joskus jopa rasastaa niillä, joten nolon on joo mennä keppareilla. Vitsit vitsinä, mutta pääsen keppaeilla noin 120 cm esteitä ja meen koulukiemuroita. Viime vuonna jopa menin keppareilla kouluun!!! Kiusaajista on vaikee olla välittämättä, en itekkään osaa...


    • marsufani2

      Oon 12 v tyttö ja meen pian 7. luokalle sain just norjanvuonohevos kepparin kun mun mummu teki sen ♥ Mä ja mua 2 vuotta nuorempi ollaan ratsastettu tiellä keppareilla ja meillä molemmilla on myös kepparitallit. Mua nolottaa jos joku näkee mutta en välitä kun se on osa mun ratsastusharrastusta, oon harrastanu ratsastusta oikeilla hevosilla 4 vuotta ja mulla on oma hoitsukin .Ps. asun lähellä keskustaa. :)

    • Nea15

      Mä oon 15 vuotta ja ratsastan ihan kaikkialla keppareilla. Käyn esim. uimarannoilla uittamassa,kävelytiellä kävelemässä ja niin edelleen... Ei sitä tartte nolostella. Jokainen on sellainen kuin itse haluaa. Mulla on 25 omaa kepparia joilla ratsastan joka päivä.

    • lurppana

      siis elsa ja iida on parhaita kepparin nimiä :) voit tehä oravan nahasta suitset, kestää hyvin vettä :)

    • oon 13w ja asun aika maalla ! keppistelen miun serkkujen kaa lähes joka päivä! käyn ain melkei joka viikon loppu mun toisel serkul yökyläs ja se asuu kaupungis! keppistellää siel vaikka tulis ketä vastaa! serkun luokkalaisii kävelee niitten talon ohi ja niitten naapuris asuu yks mut ei me välitetä! ei se oo noloo jos keppistelee! meijen vanhassa navetassa on meijen kepru talli siel on nytte 33 kepruu..... miunki koko luokka lähes tietää et keppistelen! meen siis ens syksyn yläasteelle ja aijon jatkaa keppistelyy! tunnen aika monta yli 14 vuotiasta tyyppii jotka harrastaa keprui ja asuu kaupungis! suitsii/päitsii teen nahkasta, langasta, maton kuteesta tai virkkaan/neulon! riimun narut yleensä letitän tai kieritän ! esteet on parhait!

    • K.N Claro de Luna

      Siinä olet siis oikeassa että kepparit eivät ole noloja :D Tunnen jopa uhden 20v aikuisen ihmisen joka ratsastaa viellä keppareilla (: ! Se ei ole noloa paitsi niille jotka sanovat että se on noloa xD Juu, itsekin teen suitset nahasta mustasta//valkoisesta. Riimut teen joko fleece:stä tai sitten jostain sametti nauhasta tai nahasta !

      HUOM!
      Älkää ihmetelkö tota nimee koska se on mun kepparin vir. nimi :D Jos nään sen jollai muualla tämä jälkeen yms. niin siitä kyllä tulee seuraus ;D

    • mato4

      Help4:

      Lueppas: Olen itsekkin aika vanha (15-vuotias) mutta voit maastoilla kepparisi kanssa esim. metsän siimeksessä ja sen verran syvällä metsässä ettei sinne tule ketään. sitten jos joku rupeaa sinua yleisellä paikalla tuijottamaan voit ottaa kepparin vierellesi ja "roikottaa" sitä niin kuin et välittäisisiitä ja olisit vain viemässä sitä johonkin. Sitten kun vastaan tuleva on mennyt ohi niin jatkat ratsastamista! Niin minä ainakin teen! XD

    • Böödeli

      Olen serkkuni kanssa koneella. Leikitään kohta keppaareilla jotka valmiiksi saatiin:D

      • nimet

        Nimiä
        Isabella
        Japi
        Pluto
        Polle
        Roomeo
        Night of dream
        Sun shine
        Molly
        Vili
        Oliver
        Anabell
        Helmi
        Rennu


    • Keppareita 1994

      Silver
      Black
      Ron
      Skate
      Pluto
      Imppa
      Lamppa
      Hildew
      Moni
      Mailu

    • Vesieste

      "MUN MILESTÄ ON TYPERÄÄ SANOO ET MUN KEPPARI EI MEE TRAILERIIN"

      Jaa. Millä tavalla se on typerämpää kuin muukaan keppareiden kanssa touhuaminen?? Eikö koko jutun idea ole se, että KUVITELLAAN niiden olevan eläviä: annetaan niille rodut, keksitään nimet ja luonteet? Mikä järki touhussa muuten olisi?

      ps. Mun keppari ei hyppää vesiesteitä.

      • Melkein lopettanut!

        Moikka! Vesieste: On ehkä tyhmän KUULOSTA että keppari ei mee trailerii mut, se on omistajan keksimä luonne hepalle!


        OMA ASIANI
        Minulla on kaverini kanssa ollut viime kesällä talli leikkimökissä, mutta äitini ei talvella anna meidän pitää tallia siellä. Onko teillä samanlaista? Miten äitini uskoisi että muutkin pitää talleja talvella? Vastaus kiitos.


      • keppihevoset:)<3abnj
        Melkein lopettanut! kirjoitti:

        Moikka! Vesieste: On ehkä tyhmän KUULOSTA että keppari ei mee trailerii mut, se on omistajan keksimä luonne hepalle!


        OMA ASIANI
        Minulla on kaverini kanssa ollut viime kesällä talli leikkimökissä, mutta äitini ei talvella anna meidän pitää tallia siellä. Onko teillä samanlaista? Miten äitini uskoisi että muutkin pitää talleja talvella? Vastaus kiitos.

        Ne ketkä haukkuu, ei itse ole niin rohkeita kuin ne ketkä keppistelevät. Ja olkaa lapsia niin kauan kuin pystytte.


    • nepazu

      Ite oon 14-vuotias ja käyn jo yläastetta. Itse en ole KOSKAAN ratsastanut keppareilla, vaikka ihan oikeilla hevosilla olen ratsastanut yli 6 vuotta. Mut kyllä mä vielä aion kokeilla keppareilla menemistä. :D Tosin mä asun täällä maalla, kaukana kaikesta, niin eipä täällä ketään olis mua katsomassa. :)

    • Eve+Kepsut

      Hellou!

      Hevosten nimiä löydät kun vain kirjoitat nettiin hobuste nimed. Valitset alku kirjaimen ja sieltä sitten tulee ehdotuksia joista voi valita. Itse lisäilen sinne nimiä.

      Suitsien teko:

      1. Virkaa matonkuteesta turvan ympärille sopiva pätkä, päättele ja solmi.
      2. Virkkaa nyt niskan ympärille sopiva lenkki (Siinä on samassa leukahihna)
      3. Virkkaa siihen turpa ja niskahihnan väliin sellaiset _____ Tollaset jutut.
      4. Virkkaa otsapanta ja ompele siihen esim helmiä?
      5. Kiinnitä nyt kaikki mitä olet tehnyt.
      6. Virkkaa niin pitkät ohjat kuin ikinä haluat.
      7. Valmis!
      Ps. Voit katsoa mallia oikeista suitsista

      Tv: Eveliina Kepsut

    • Keppikset 4ever <3

      mä oon 10 v tyttö ja keppistelen lähes joka päivä kamujen kaa. Siis haloo!? Mitä noloo siin muka on!? Ei musta ainakaan yhtään mitään ja . Te keppisten haukkujat, älkää kirjottako tänne jos ette pidä keppiksist -.- I

      • janna3

        onko sulla suullisiakeppareita vai sukkakeppareita,mulla on suillisiakeppareita ja niitten nimet ovat nuppu, sissi, trolli, timantti. timantti on shetlanninponi ja trolli on vuonis ja nuppu on suomenhevonen ja sissi onsuomenhevonen kanssa olen 9 v ja kepparit ei oo todelakaa noloja itseen asiassa kepparit on söpöjä ainakin mun mielestä.....sitä paitsi ne ketkä haukkuvat niitä,, on ite bissiksiä koska ne ei ikinä leiki,keppareilla,,...............


      • janna3
        janna3 kirjoitti:

        onko sulla suullisiakeppareita vai sukkakeppareita,mulla on suillisiakeppareita ja niitten nimet ovat nuppu, sissi, trolli, timantti. timantti on shetlanninponi ja trolli on vuonis ja nuppu on suomenhevonen ja sissi onsuomenhevonen kanssa olen 9 v ja kepparit ei oo todelakaa noloja itseen asiassa kepparit on söpöjä ainakin mun mielestä.....sitä paitsi ne ketkä haukkuvat niitä,, on ite bissiksiä koska ne ei ikinä leiki,keppareilla,,...............

        ja unohdin sanoa että saan toisen kepparin...


    • Muumi909

      Minulla (11.v) ja pikkusiskolla (9.v) on yhteensä 8 ihanaa keppihevosta! Käyn kaverillani tunneilla ja rakennan tällä hetkellä omaa tallia. 7 hevosistamme on kaupan ja 1 on sukka hevonen (uusin) Hevostemme nimet ovat: Pipsa, Santeri, Manteli, Robert, Ukko, Vili, Kenraali ja Helmi. Joillakin ihmisillä ei ole vain tarpeeksi mielikuvitusta "leikkimään" keppiksillä. Suosittelisin miettimään kahdesti ennen kuin haukkuu toisen harrastusta, voisit yhtä hyvin sanoa jalkapalloilijoita lapsellisiksi nahka kuulan perässä juokseviksi vauvoiksi...

      • janna3

        menen keppari kisoihin,ne on oitissa ja asun oitissa missä sä asut ja mulla on keppareita,8


      • LUKEKKAAA
        janna3 kirjoitti:

        menen keppari kisoihin,ne on oitissa ja asun oitissa missä sä asut ja mulla on keppareita,8

        Hei kaikki tahtoisin tavata jos Tampereella tai Tampereen lähellä olisi keppari harrastajia olisi todella mukava tavata ja tehä kaikkee keppareilla....itse olen jo 13w tyttö ja ei haittaa vaikka ois nuorempi tai vanhempikin!!! Mutta olisi mukavaa jos olisi joku kuva tyttö jonka kaa vois olla;);););):)


      • khtkultakarsina
        LUKEKKAAA kirjoitti:

        Hei kaikki tahtoisin tavata jos Tampereella tai Tampereen lähellä olisi keppari harrastajia olisi todella mukava tavata ja tehä kaikkee keppareilla....itse olen jo 13w tyttö ja ei haittaa vaikka ois nuorempi tai vanhempikin!!! Mutta olisi mukavaa jos olisi joku kuva tyttö jonka kaa vois olla;);););):)

        minä ehkä yuun tampereelle ja mäkin kaipaan usia kamuja jotka voisi leikkii mun kaaja sä kuka on mun ylä puolella nii mä ajattelin et sä voisit tulla meille keppareilla. ja asun oittissa ihan läheellä hämeenlinnan ja riihimäen jälkeen tulee oitti ..ja tie paavolantie osoite 16 ja viejä sukunimi on toivonen


    • Chaos

      Noniin katsotaan moniko bustaa mut täältä.

      Itse olen 16-vuotias, harrastanut keppareita vuodesta 2008 lähtien. Löytyy 20 karsinan talli, hevosia omistan 14 kappaletta, kaikki kankaisia suullisia. Tosin muutaman ajattelin myydä. Tallista löytyy neljä hoitopaikkaa, estetolpat ja -puomit, erikoisesteitä, varustenaulakot, omat harjat hepoille, ja jokaiselta nimikyltit. Suitset teen tekonahasta ja aidosta nahasta. Jokaiselta hepalta löytyy suitset, riimu ja riimunnaru. Löytyy kaksi kenttää, iso ja pieni, sekä rutkasti maastoja. Lähellä sänkkäripelto, vanha vesimylly, metsää, hiekkateitä, maastoesterata. Tallille on tekeillä uudet nettisivut, ja YouTubesta löytyy kanava nimimerkillä KhtAirelle. Olen käynyt noin kymmenet kisat läpi ja saanut myös uusia kavereita tämän harrastuksen kautta.

      Harrastus on tosin nykyään jo vähän hiipunut, ja ratsastelen enää noin joka toinen päivä puolisen tuntia. Samoin videoiden teko ja kuvaaminen on jäänyt, mutta tää vuosi varmaan silti vielä porskutellaan läpi tämän ihanan ja kehittävän harrastuksen parissa! :)

      • khtkultakarsina

        onko täällä jossain sellaisia jotka haluaa tulla mun keppari kisoihin ne ovat kesäkuun.1..päivä klo..6 se olis tosikivaa ja saisin uusii kavereita ja olen itse 10 v ja asun oitissa paavolan tie osoite 16 ja sukunimi joka on ovessa on toivonen sinne tulee ehkä,tiia,ronja,jenna.................................................ja mun heppojen nimet on ,nuppu,sissi,timantti,kiia,tintti,trolli,kati,vili.


      • khtkultakarsina
        khtkultakarsina kirjoitti:

        onko täällä jossain sellaisia jotka haluaa tulla mun keppari kisoihin ne ovat kesäkuun.1..päivä klo..6 se olis tosikivaa ja saisin uusii kavereita ja olen itse 10 v ja asun oitissa paavolan tie osoite 16 ja sukunimi joka on ovessa on toivonen sinne tulee ehkä,tiia,ronja,jenna.................................................ja mun heppojen nimet on ,nuppu,sissi,timantti,kiia,tintti,trolli,kati,vili.

        nimiä tintti vili sissi trolli timantti kiia kati nuppu


    • ankka3

      H
      HE
      HEV
      HEVO
      HEVON
      HEVONE
      HEVONEN
      HEVONE
      HEVON
      HEVO
      HEV
      HE
      H

    • khtkultakarsina

      moi mä tykkään hevosista ja poneista ja harrastan oikeaa ratsastusta ja myös keppareilla

    • foiceoftruna

      moi keppari tyypit mä tipuin eilen voiton selästä

    • Kht Gormid Heratic

      Hyppäsin koulun pituushyppyenkan koska olin harjoitellut hyppäämistä keppareilla.

    • kht_lubiininkukka

      Niin noloo!! Eli olin kerran mun kamun kaa keppistelee ja jtn. 8 luokan poikii oli tulossa tiellä vastaan. Mun kaveri laitto kepparin puskaaan enkä älynny sitä sitten menin kattoo mitä se oli laittanu sinne puskaan sitten älysin et ne 8 luokan pojat oli jo niin lähellä et ne olis nähny kun tuun sieltä pois ni jäin sinne. Ne vähän tuijotti XD Mut meitä ei haitannu. Meitä nauratti. Käykää keppareilla ulkona. Koulussakin jos joku sanoo et " HEI! Toi on se joka keppistelee!" ja sit se nauraa ni sanon et "se on sun mielipitees että voi voi sit kävelen pois ni sit ne vaan kattoo perään sillei et miten toi uskalti urppii vastaan XD

    • Kepsu

      Hei! Tässä selailin näitä keppariaiheisia paikkoja, ja tästä tuli mieleen että. Olin kerran korvattomalla keparilla laukkkailemassa, näytin kyllä varmasi aikas tyhmältä :D mutta siis meijen koulun (ehkä 7luokkalaiset) lissut tuli sihen pyörillään naureskelemaan, no mikäs siinä, ne huus jotain "saanks mäki tulla" noh mää huusi jotain, en muista enää, mutta ennää ei ne mitää oo huudellu.


      Ja tästä traileriasiasta, mun suokkiori Ossi ei tahtonu oikee mennä koppiin (meijen auton takakonttiin). Ensin yriitin saada sitä herkuilla; ei toiminut. Sen jälkeen annoin Ossin syödä hetken, hain apua (serkkuni joka harrastaa myös keppareita) ja teimme niin, ett serkkuni taluttaa ja mä houkuttelen, ja kun ossi on kopissa, laitetaan narut kiinni.

    • kht kopseentalli

      moi,mul on jotain 14`´kepparii.ja tallin nimi on .,kht kopseentalli`´`´`%%%%5
      %% moikka....

    • Anonyymi

      Öö katso ohje youtubesta nimeltä suitset keppari tutoriaali

    • Anonyymi

      Moi kauanko ootte harrastanut keppareita

    • Anonyymi

      keppareille voi tehdä suitsia esim youtube videoiden avulla itse opin tekemään suitsia katsomallanoikeiden hevosten suitsia ja olen harrastanut ratsastusta jo 3v eli aika vähän mutta suitsia oppii kullä tekemään

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe