Moi! Olen ollut muutamana kesänä apteeksissa teknisenä töissä, 17v ja 18v. Olen joka kerta mennyt sillä 5 euron tuntipalkalla, joka minua rupesikin ottamaan päähän, kaverini kun saivat 3-4e parempaa palkkaa. Tänään sain Musti&Mirri firmasta töitä, ja he sanoivat että kun olen 18v täyttänyt, lakien mukaan saan peruspalkkaa joka on 8e ja risat. Onko siis näin että apteekista minulle on maksettu tätä koululaispalkkaa 18v täytettyänikin? Olettaisi apteekissa peruspalkan olevan hieman suurempi.. Ono sitä mahdollista vaatia takautuvasti maksettavaksi, jos asia on näin ja he eivät ole noudattaneet lakia? Kyse olisi kuitenkin reilusta 6 viikosta..
Jos jollain tiedossa nettisivuja joissa aisasta olisi tietoa, otetaan mielellään vastaan!
Koululaispalkka vs. 18v täyttäneen peruspalkka
1
924
Vastaukset
- Nimetön
Laki ei määrää palkka vaan sopimukset joista yleisimmät ovat eri ammattiryhmien työehtosopimukset. Suomessa ei laki esim. määritää minimipalkkaa eli ei ole mitään lain määräämää peruspalkkaa. M&M varmasti tarkoittaa kaupan myyjän palkkaa. Jos ne haluaisivat voisivat myös maksaa harjoittelijan palkkaa sinulle.
Ainakin kaupan-alan tes määrittelee koululaispalkan jota voidaan myös maksaa 18v. täyttäneelle. Jos tämä on esim. lukiolainen tai ammattikoululainen.
En tiedä mitä apteekkialan palkkataulukot ovat joten palkan suuruuteen en osaa sanoa. Varmasti taulukot löytyvät netistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710802
- 1276923
- 955583
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324870- 404134
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303649- 613454
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323382Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru202829- 562617