kertokaahan mistä huomaa että mies on ihastunut?
ihastumisen merkit miehessä
59
55428
Vastaukset
- antaa mennä
Sinuun vai johonkin muuhun henkilöön ?
- Näistä voi jotain päätellä
- tulee lähelle: saattaa hipaista ohimennen neutraalista kohdasta (hartia, käsi), voi ojentaa jonkin esineen päästäkseen ihastuksen reviirille olematta asiaton, keksii tekosyitä viettää aikaa yhdessä, istuu mielellään vieressä, jotta voisi koskettaa
- asennot: koko vartalo tai pelkkä rintakehä on kohti ihastusta (silloinkin kun ei katso tai puhu), saattaa valita istumapaikkansa ihastusta vastapäätä, jalat voivat myöskin osoittaa ihastusta, saattaa nojautua kohti (keskustelutilanteissa)
- vilkuilee, katselee salaa tai näkyvästi
- voi ujostella, voi keskustelutilanteissa vaikuttaa hiljaiselta, kun ei halua nolata itseään ihastuksen silmissä - tai koska haluaa kuunnella ihastustaan ja tietää hänestä kaiken
- tai voi muuttua machoilevammaksi, koska haluaa herättää ihastuksensa huomion, pyrkii näyttämään hyväryhtiseltä ja pitkältä vetämällä vatsaa sisään, laittautuu tavallista enemmän
- muistaa aika hyvin jutut, joita ihastus on sanonut, painaa mieleen tämän tavat
- saattaa kehua, kyselee kiinnostuneesti
- voi matkia ihastuksensa liikkeitä ja asennonvaihdoksia, vaikkei suoraan katsonutkaan (ilmentää sitä, että ihastus osui näkökentälle ja liikkeet huomattiin kyllä)- mie vaan
Jos on tämän jälkeen päästy pikkaisen pitemmälle... mistä tietää, jos kukaan ei sano, että toinen voisi haluta seurustella ihan tosissaan?
- noin se tekee
mutta.. silti on seurassani hiljainen, flirttaa muiden kanssa kyllä. Ja monesti taas tuntuu kun olisin hänelle ilmaa vaan.
- se sellainen
noin se tekee kirjoitti:
mutta.. silti on seurassani hiljainen, flirttaa muiden kanssa kyllä. Ja monesti taas tuntuu kun olisin hänelle ilmaa vaan.
on.
- Siitäkin voi jotain päätellä
noin se tekee kirjoitti:
...jos hän tekee noin kuten aiemmin listasin, niin hän juurikin flirttailee kanssasi. Miten hän sitten käyttäytyy, kun hän flirttailee muiden kanssa? Mitä tarkoitat flirtillä?
On mahdollista, että hän on luonteeltaan ujo ja epävarma, joten siinä tapauksessa et täysin pysty luottamaan hänen käyttäytymiseensä, koska siinä on ristiriitaisuuksia. Hän saattaa sivuuttaa sinut, mutta flirttailla toisille muutamastakin syystä:
- hän ehkä testaa flirtin vaikutusta sinuun - tuletko mustasukkaiseksi
- hän yrittää peitellä todellisia tunteitaan sinua kohtaan muiden katseitten alla (johtuneeko tilanteesta, yhteisöstä, läsnäolevista muista henkilöistä yms.) tai sitten pelkää pakkeja sinulta
- hän voi yrittää tehdä vaikutuksen sinuun sosiaalisilla taidoillaan - jos hän käyttäytyy lämpimästi toisia kohtaan, huomaat miten hyvä ja varteenotettava kumppani hän on
- hän on kanssasi hermostunut, joten hän purkaa tunteensa (nekin, jotka hän haluaisi osoittaa sinulle) toisiin ihmisiin, sellaisiin, joihin siinä ei ole kovin korkeaa kynnystä ja joiden torjunta ei tuntuisi missään
- hän voi olla niin hyväntuulinen seurastasi, joten se näkyy toisillekin, eli kyseessä ei ole tarkoituksellinen flirtti
Hyvä merkki noihin aiempiin mainitsemiini ihastumiskäyttäytymismalleihin yhdistettynä on se, että hän on sinun kanssasi erilainen, kuin muiden kanssa. Vaikka se nyt sitten olisikin flirttiä muille ja vaikutelmaa siitä, että sinä olisit yhdentekevä. Se tarkoittaa sitä, että ei hän sinuun suhtaudu neutraalisti ainakaan. Jos hän jättää sinut näennäisesti muuten huomioimatta, mutta kestää hipaista tai tulla viereen istumaan, niin ei hän sinua inhoa. Hän tykkää sinusta, mutta on epävarma tunteistasi. - Päättelijä
mie vaan kirjoitti:
Jos on tämän jälkeen päästy pikkaisen pitemmälle... mistä tietää, jos kukaan ei sano, että toinen voisi haluta seurustella ihan tosissaan?
...vaikea neuvoa, kun en tiedä, miten pidemmälle olette ehtineet. Sanoisin, että jatkatte yhteisen ajan viettämistä. Tapailette, vietätte aikaa, pidätte yhteyksiä. Jossain luontevassa tilanteessa voisi olla paras yrittää luoda keskusteluyhteyttä, ja kun sellainen läheinen yhteys syntyy, on helpompi kysäistä tulevaisuudensuunnitelmista ja mahdollisesta yhteisestä jatkosta.
Elekielestä toisen seurustelutoiveita ja aikomuksia pitkällä tähtäimellä ei oikein voi päätellä, mutta erittäin hyvä merkki on se, jos hän nauttii seurasta ja pitää myöskin yhteyttä sinuun päin. - voi olla
noin se tekee kirjoitti:
jos kerta todella tekee niin kuin tuossa listattiin niin silloin se johtuu siitä että on helpompi flirttailla sellaisen kanssa johon ei ole ihastunut koska silloin ei ole mitään menetettävää eikä haittaa jos mokaisikin. Muiden kanssa se on pelkkää ulkonäköä sinun kanssasi ihastusta.
Tämä on vain minun veikkaukseni enkä ota vastuuta mahdollisista seuraamuksista mutta kehoitan silti sinua vihjaamaan kahdenkesken ollessanne. - ei peräti mustasukkaisia
Päättelijä kirjoitti:
...vaikea neuvoa, kun en tiedä, miten pidemmälle olette ehtineet. Sanoisin, että jatkatte yhteisen ajan viettämistä. Tapailette, vietätte aikaa, pidätte yhteyksiä. Jossain luontevassa tilanteessa voisi olla paras yrittää luoda keskusteluyhteyttä, ja kun sellainen läheinen yhteys syntyy, on helpompi kysäistä tulevaisuudensuunnitelmista ja mahdollisesta yhteisestä jatkosta.
Elekielestä toisen seurustelutoiveita ja aikomuksia pitkällä tähtäimellä ei oikein voi päätellä, mutta erittäin hyvä merkki on se, jos hän nauttii seurasta ja pitää myöskin yhteyttä sinuun päin.Se, että yks erottuva lyyli saa erikoishuomiota,herättää monissa naisissa voimakkaan omistusvietin.Että tuo mies minulle,ei hänelle..Tosin,näitä pitää myös varoa,koska se on itsevarmaa itsensäilmaisua,että jotain seksikkyyttä heistäkin löytyy.Joten ole varuillasi ja TOIMI..Muutenhan koko homma jäähtyy,kaksivuoroisuudellehan se pelaa.
Et siis edes tivaa mieheltä itseltään,onko hän tuntemassa ihastusta sinuun?
Yleismerkkejä,psykologin sanojen mukaan, ovat lähelle pyrkiminen.Harvoin nostetaan jalustalle muiden nähden,se on se piilottaminen,privaamisen rajaus,joka herättää mustasukkaisuutta huomionkipeissä.Siitä syystä vaadi oma paikkasi.Olet Diana Ross jos spotligt on sun pään päällä. - Olen ihastunut
Siitäkin voi jotain päätellä kirjoitti:
...jos hän tekee noin kuten aiemmin listasin, niin hän juurikin flirttailee kanssasi. Miten hän sitten käyttäytyy, kun hän flirttailee muiden kanssa? Mitä tarkoitat flirtillä?
On mahdollista, että hän on luonteeltaan ujo ja epävarma, joten siinä tapauksessa et täysin pysty luottamaan hänen käyttäytymiseensä, koska siinä on ristiriitaisuuksia. Hän saattaa sivuuttaa sinut, mutta flirttailla toisille muutamastakin syystä:
- hän yrittää peitellä todellisia tunteitaan sinua kohtaan muiden katseitten alla (johtuneeko tilanteesta, yhteisöstä, läsnäolevista muista henkilöistä yms.) tai sitten pelkää pakkeja sinulta
- hän voi yrittää tehdä vaikutuksen sinuun sosiaalisilla taidoillaan - jos hän käyttäytyy lämpimästi toisia kohtaan, huomaat miten hyvä ja varteenotettava kumppani hän on
- hän on kanssasi hermostunut, joten hän purkaa tunteensa (nekin, jotka hän haluaisi osoittaa sinulle) toisiin ihmisiin, sellaisiin, joihin siinä ei ole kovin korkeaa kynnystä ja joiden torjunta ei tuntuisi missään
- hän voi olla niin hyväntuulinen seurastasi, joten se näkyy toisillekin, eli kyseessä ei ole tarkoituksellinen flirtti
Hyvä merkki noihin aiempiin mainitsemiini ihastumiskäyttäytymismalleihin yhdistettynä on se, että hän on sinun kanssasi erilainen, kuin muiden kanssa. Vaikka se nyt sitten olisikin flirttiä muille ja vaikutelmaa siitä, että sinä olisit yhdentekevä. Se tarkoittaa sitä, että ei hän sinuun suhtaudu neutraalisti ainakaan. Jos hän jättää sinut näennäisesti muuten huomioimatta, mutta kestää hipaista tai tulla viereen istumaan, niin ei hän sinua inhoa. Hän tykkää sinusta, mutta on epävarma tunteistasi.mieheen. Tämä pätee meihin :"Vaikka se nyt sitten olisikin flirttiä muille ja vaikutelmaa siitä, että sinä olisit yhdentekevä. Se tarkoittaa sitä, että ei hän sinuun suhtaudu neutraalisti ainakaan. Jos hän jättää sinut näennäisesti muuten huomioimatta, mutta kestää hipaista tai tulla viereen istumaan, niin ei hän sinua inhoa. Hän tykkää sinusta, mutta on epävarma tunteistasi.Hän yrittää peitellä todellisia tunteitaan sinua kohtaan muiden katseitten alla (johtuneeko tilanteesta, yhteisöstä, läsnäolevista muista henkilöistä yms.) tai sitten pelkää pakkeja sinulta"
Jatketaanpa tästä. Olen kertonut hänelle kiinnostukseni pari viikkoa sitten, hän kiitteli tiedosta, ei suuttunut, mutta ei kertonut omista tunteistaan mitään. Huom. me molemmat varattuja. Koko talven ollut selvästi myös kiinnostunut minusta, jos nuo aiemmissa viesteissä mainitut merkit pitävät paikkaansa.
Jäikö hän pohtimaan omia tunteitaan? Kertooko hän myöhemmin minulle, mitä ajattelee? Onko kokemuksia? - :P
noin se tekee kirjoitti:
Jossain pelimiesoppaissa neuvotaan flirttailemaan ja juttelemaan seurueen muille naisille paitsi sille josta on kiinnostunut. Tämä kuulemma lyttää naisen itsetunnon ja sitten kun pelimies lopulta huomioi tätä naista tämä on sitten ihan onnessaan saamastaan huomiosta. Ehkä hän on lukenut jostain tällaisen "iskuvinkin". Omasta mielestäni on helpompi jutella ja flirttailla miehille joista en ole kiinnostunut kuin sellaiselle johon olen ihastunut ja käsittääkseni tämä on ihan yleinen ilmiö. Ehkä se on syy miehen käytökseen. Ihastus tekee epävarmaksi ja saattaa vähän pelottaakin. :)
- ...
Mä nyt oon oikeen tosi vanha ihminen, kokonaiset 12 vuotta xD
No joo mut mun luokkalainen poika on ehkä ihastunu muhun ja sit ku luin noita luettelos olevii juttui ni aikalailla samanlailla se poika käyttäytyy O_o ;DD
No joo, oon ite ihastunu siihen myös :DD - :(((
"- tulee lähelle: saattaa hipaista ohimennen neutraalista kohdasta (hartia, käsi), voi ojentaa jonkin esineen päästäkseen ihastuksen reviirille olematta asiaton, keksii tekosyitä viettää aikaa yhdessä, istuu mielellään vieressä, jotta voisi koskettaa"
Check.
"- asennot: koko vartalo tai pelkkä rintakehä on kohti ihastusta (silloinkin kun ei katso tai puhu), saattaa valita istumapaikkansa ihastusta vastapäätä, jalat voivat myöskin osoittaa ihastusta, saattaa nojautua kohti (keskustelutilanteissa)"
Check.
"- vilkuilee, katselee salaa tai näkyvästi"
Doublecheck.
"- tai voi muuttua machoilevammaksi, koska haluaa herättää ihastuksensa huomion, pyrkii näyttämään hyväryhtiseltä ja pitkältä vetämällä vatsaa sisään, laittautuu tavallista enemmän"
Check.
"- muistaa aika hyvin jutut, joita ihastus on sanonut, painaa mieleen tämän tavat"
Check.
"- saattaa kehua, kyselee kiinnostuneesti"
Check.
"- voi matkia ihastuksensa liikkeitä ja asennonvaihdoksia, vaikkei suoraan katsonutkaan (ilmentää sitä, että ihastus osui näkökentälle ja liikkeet huomattiin kyllä)"
Check.
Silti - mies on työkaverini sekä varattu, joten ei voittoa tällä kertaa. - bammm
:((( kirjoitti:
"- tulee lähelle: saattaa hipaista ohimennen neutraalista kohdasta (hartia, käsi), voi ojentaa jonkin esineen päästäkseen ihastuksen reviirille olematta asiaton, keksii tekosyitä viettää aikaa yhdessä, istuu mielellään vieressä, jotta voisi koskettaa"
Check.
"- asennot: koko vartalo tai pelkkä rintakehä on kohti ihastusta (silloinkin kun ei katso tai puhu), saattaa valita istumapaikkansa ihastusta vastapäätä, jalat voivat myöskin osoittaa ihastusta, saattaa nojautua kohti (keskustelutilanteissa)"
Check.
"- vilkuilee, katselee salaa tai näkyvästi"
Doublecheck.
"- tai voi muuttua machoilevammaksi, koska haluaa herättää ihastuksensa huomion, pyrkii näyttämään hyväryhtiseltä ja pitkältä vetämällä vatsaa sisään, laittautuu tavallista enemmän"
Check.
"- muistaa aika hyvin jutut, joita ihastus on sanonut, painaa mieleen tämän tavat"
Check.
"- saattaa kehua, kyselee kiinnostuneesti"
Check.
"- voi matkia ihastuksensa liikkeitä ja asennonvaihdoksia, vaikkei suoraan katsonutkaan (ilmentää sitä, että ihastus osui näkökentälle ja liikkeet huomattiin kyllä)"
Check.
Silti - mies on työkaverini sekä varattu, joten ei voittoa tällä kertaa.Aivan, sama tilanne mulla. Virhetulkinnan riski on kyllä näissä ilmeinen... :(
- AlumiiniRubiini
Siitäkin voi jotain päätellä kirjoitti:
Hyvä merkki noihin aiempiin mainitsemiini ihastumiskäyttäytymismalleihin yhdistettynä on se, että hän on sinun kanssasi erilainen, kuin muiden kanssa. Vaikka se nyt sitten olisikin flirttiä muille ja vaikutelmaa siitä, että sinä olisit yhdentekevä. Se tarkoittaa sitä, että ei hän sinuun suhtaudu neutraalisti ainakaan. Jos hän jättää sinut näennäisesti muuten huomioimatta, mutta kestää hipaista tai tulla viereen istumaan, niin ei hän sinua inhoa. Hän tykkää sinusta, mutta on epävarma tunteistasi.Kiitos moisesta vastauksesta!
Olen valitettavasti varattu nainen vielä,ja ihastunut itseäni useita vuosia vanhempaan mieheen(itse olen 25 mies 33), minuun nämä asiat ainakin pätee. Toivon vaan etten ole jollain käyttäytymisellä antanut itsestäni tyrkkyä tai välinpitämätöntä kuvaa sillä opiskelen miesten alaa ja minulla on paljon miespuolisia kavereita. Olen ihastunut siis tähän mieheen,mutta en voi edes ainakaan sanoa sitä.
Naisena pyörittelen päässä asioita ja ne välillä saavat aikamoiset mittasuhteet..nyt kyl aiheen vierestä..luen näit palstoi ym
Voiko mies olla minusta kiinnostunut? Pelkäävätkö miehet samanlaisia asioita kun naiset? Torjumista? Onko hän vaan ystävällinen minulle(kyselee asioita,tietää,että olen varattu(mutta ehkä tietää myös ihastumisestani))?Onko hänellä joku toinen(toivon ettei olisi,mutta jos on niin "vittuako mä sille mahdan kun oon itse varattu..eihän tää toinen tiedä et haluan vaan sen"..olen vähäsen mustasukkainen ko miehestä.
Haluaisin jättää mieheni(meillä on pieni lapsi) sillä en ole vuosiin tuntenut vetoa/rakkautta/himoa..mitä lie..itsekästä I know. Varmuutta tästä toisesta miehestä ei ole. Haluan kuitenkin ihastuksesta huolimatta muutenkin itsenäistyä ja kasvaa/kehittyä ihmisenä. Tehdä omia asioita,harrastaa,hoitaa lasta ja kotia..ja ehkä kun aika on oikea tapailla tätä miestä ja ehkä joskus sit jotain yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia(huom ehkä)..antakaa naisen unelmoida.
Olen yhden miehen nainen, en pysty/enkä halua olla mieheni kanssa kun olen ihastunut tähän toiseen mieheen,jonka kanssa en kuitenkaan voisi olla vielä vaikka hänkin olisi kiinnostunut.
Tähän vaikuttaa moni muukin asia..lähinnä siis elämäntilanteeseeni,mutta olen jo päätökseni tehnyt..melkein.
- VarmaMerkki
Jos housunetumus pullottaa niin hyvä on ;)
- sitten tietää
milloin stondaa halusta ja milloin ihastumisesta? ;)
- sivusta..
sitten tietää kirjoitti:
milloin stondaa halusta ja milloin ihastumisesta? ;)
sama asia. Sellasta johon on ihastunut haluaa, ja jota haluaa siihen on ihastunut. Jos haluaa yhtä paljon monia, ei ole kunnolla ihastunut kehenkään ja niitä ei halua yhtä paljon kuin jos olis ihastunut.
- ihmettelevä nainen
kyllä se etumus pullottanee terveellä miehellä ilman ihastumistakin.
olen tapaillut jonkin verran erästä miestä, joka ottaa yhteyttä lähinnä pienessä sievässä, haluaa mukaansa, tapittaa silmiin ja tekee kaikkea edellä mainittua. ja ihan varmasti pullotaa housuissa seuraavana päivänä. silloin ei kuitenkaan juurikaan juttele ja välttää katsekontaktia viimeiseen saakka... :(
jos en itse olisi niin toivottomasti ihastunut niin tuolla käytöksellä lähettäisin hänet niin pitkälle kun pippuri kasvaa. .. valitettavasti yleistulkintoja siis tuskin voi antaa.
- näen ihastumisen
Silmät loistavat ;)
- Pelokaskas
Minä pysyisin kaukana, jos jollain alkaisi silmät loistaa. Kuulostaa joltain ydinonnettomuusuhrilta piirretyssä. :)
- luikja...
Pelokaskas kirjoitti:
Minä pysyisin kaukana, jos jollain alkaisi silmät loistaa. Kuulostaa joltain ydinonnettomuusuhrilta piirretyssä. :)
Olisikohan vielä jotain hyviä neuvoja tähän? Tässä keskustelussa on paljon hyviä kommentteja...
- tällaista
luikja... kirjoitti:
Olisikohan vielä jotain hyviä neuvoja tähän? Tässä keskustelussa on paljon hyviä kommentteja...
jos mies on ihastunut, kyllä hän sen näyttää, jos kokee tarpeelliseksi. Tällainen kokemus minulla. Jos ei ole aivan kuolemakseen ihastunut tai muusta syystä ei halua pelata kaikilla korteilla (on esim. varattu/työkaveri) kokemukseni on, että silloin miehen ihastumista on aika vaikea huomata. Jos olen itse ihastunut, yritän hivuttautua ainakin töissä samaan tilaan missä mies on. Mutta ei ihan lähelle.
- sivusta vain
Ei riittänyt. Oli varattu. :(
- jeps.
ihastuksen asteesta, olosuhteista ja vastapuolesta. Eli joskus se voi olla aika avointa jos on rohkeat fiilikset tai sitten vaan testailee maaperää ja toisten taas ihmeellistä lähistöllä pyörimistä ja rohkeuden keräämistä huonolla menestyksellä. Mun on ainakin helpompi flirtata ja heittää humoristista läppää jossain pikkujouluissa tai tuttavaporukan tai kurssin bileissä joissa hyväntuulinen tsoukkailu kuuluu normimeininkiin, kuin jossain tuntemattomalla maaperällä. Astetta villimpää juttua jos vastapuolikin on rempseä tyyppi, tai sitten jos toinen on tosi paineessa, niin se voi tarttua itseenkin eikä oikein keksi hirmu rentoa juttua. Selvin päin ja jos on fiilikset että on isot panokset pelissä voi tulla kunnon sydämentykytykset ihan viattomistakin avauksista eli vaikka jostain kahville tai vapaa-aikaa viettämään kysymisestä.
- Käyntiosoite
aikaisempien kirjoittajien kanssa siihen asti, et paljastit teidän kummankin olevan varattuja, koska se muuttaa aina tilannetta kun ei olla vapaita lähtemään suhteeseen.. Ja jos olet suoraan sanonut olevasi kiinnostunut mutta hän ei vastannut mitään, niin voisin sanoa, että ei ole kiinnostunut aloittamaan suhdetta kanssasi. Voi olla että miellytät häntä, mut ilmeisesti oma vaimonsa/tyttöystävänsä vie voiton susta.. Uskon, että muuten olisi heti kertonut vasta tunteistaan. Tai sitten voi olla, että hän miettii tahollaan mihin on valmis lähtemään ja mitä on valmis uhraamaan vuoksesi.. Oletko itse rakastunut häneen? Koska jotenkin tuntuu oudolta alkaa tunnustamaan pelkkää ihastusta tuossa tilanteessa.. (niin tai mikä oli ikäsi??) Nyt vaan odotat, jos hän tekee seuraavan siirron, sä olet omat kortit lyönyt pöytään.. =) Toivottavasti kaikki päättyy hyvin..
- Vähän vanhempi
Me myös varattuja tahoillamme, peliä ollut todella pitkään. Minä kerroin miehelle ensin tykkääväni hänestä, hän vastasi samantein tuntevansa samoin. Mutta tämä ei ole jättämässä omaansa vaikka tunnusti tunteensa.
Eikä enää olla ihan nuoria, elämänkokemusta kumpaisellakin takanapäin.
Miksi hän kertoi tunteistaan jos ei ole valmis mihinkään, korkeintaan lakanoiden väliin olettaisin olevan? - :P
Vähän vanhempi kirjoitti:
Me myös varattuja tahoillamme, peliä ollut todella pitkään. Minä kerroin miehelle ensin tykkääväni hänestä, hän vastasi samantein tuntevansa samoin. Mutta tämä ei ole jättämässä omaansa vaikka tunnusti tunteensa.
Eikä enää olla ihan nuoria, elämänkokemusta kumpaisellakin takanapäin.
Miksi hän kertoi tunteistaan jos ei ole valmis mihinkään, korkeintaan lakanoiden väliin olettaisin olevan?Todellinen sitoutuminen on tuota. Esim. avioliitto-oppaissa ja erityisesti uskovaisten sellaisissa kerrotaan, että avioliiton (suhteen) aikana voi tulla tällaisia ihastumisia ja houkutuksia. Todellista sitoutumista kumppaniin on se, ettei lähde mukaan näihin vaan kääntyy niistä pois. Ihastuminen menee kyllä aikaa myöten ohi kun ei anna sille mahdollisuutta. Kysymys on valinnasta. Todellisesta sitoutumisesta. Niin myötä- kuin vastoinkäymisissä... Harvinaista tänä päivänä, kyllä, mutta TODELLISTA suoraselkäisyyttäkin löytyy ihmisten keskuudesta tänäkin päivänä!
- nainen 29
:P kirjoitti:
Todellinen sitoutuminen on tuota. Esim. avioliitto-oppaissa ja erityisesti uskovaisten sellaisissa kerrotaan, että avioliiton (suhteen) aikana voi tulla tällaisia ihastumisia ja houkutuksia. Todellista sitoutumista kumppaniin on se, ettei lähde mukaan näihin vaan kääntyy niistä pois. Ihastuminen menee kyllä aikaa myöten ohi kun ei anna sille mahdollisuutta. Kysymys on valinnasta. Todellisesta sitoutumisesta. Niin myötä- kuin vastoinkäymisissä... Harvinaista tänä päivänä, kyllä, mutta TODELLISTA suoraselkäisyyttäkin löytyy ihmisten keskuudesta tänäkin päivänä!
Luin keskustelua ja pakko laittaa tähän omaakin tarinaa, kun kuulostaa osa ketjusta niin tutulta.
Olen seurustellut 5 vuotta ja erosimme muutama viikko sitten. Molemmilla tunteet jo kuolleet suhteessa ja olimme tavan vuoksi yhdessä. Joten ero minulle ei ollut ainakaan vaikea. Meillä oli pieniä säröjä muutama vuosi sitten suhteessa, jolloin minulla oli peliä toisen miehen kanssa. Tämä toinen on aika ajoin sen jälkeen ilmaissut suorasti kiinnostustaan, en ole kuitenkaan päätynyt hänen kanssaan pettämään miestäni (ex-poikaystävä siis nyt). Nyt kun olen sinkku, vietin hänen kanssaan ihanan yön keskustellen, silitellen toistemme hiuksia ja suudellen (jossa en kuitenkaan päätynyt seksiin asti, onneksi koska olen kuitenkin kuullut ja saanut itsekin hieman käsitystä hänellä olevan hieman pelimiehen vikaa. Eli on vaan naisen "tavaran" perään.).
Olen tässä vuosien varrella tutustunut häneen paremmin ja vaikuttaa aivan ihanalta mieheltä. Meillä on muutamia yhteisiä kavereita, joten olemme törmänneet aina aika ajoin kavereina. Olemme puhuneet tunteistamme kahteen otteeseen avoimesti, tosin alkoholin vaikutuksen alaisena. Mutta selvinpäin hän ei ota yhteyttä mitään kautta ja usein käyttäytyy kuin olisin hänelle ilmaa. Meillä on todella voimakas vaatteet päältä repivä kemia toisiamme kohtaan (kun olemme kahden samassa huoneessa esim.) ja siksi en haluaisi luovuttaa. Mistä hemmetistä voin tietää pelaako hän minun kanssani, voinko luottaa hänen sanoihinsa vai sanooko hän minulle asioita koska haluaa sänkyynsä? Miltä kuulostaa sivullisen silmin luettuna. Ai niin, ja hän on todella TODELLA ujo pohjimmiltaan. Ja on myös seurustellut kahdesti elämässään, joten ei ole tunteeton kapistus kyseessä. - nainen 29
nainen 29 kirjoitti:
Luin keskustelua ja pakko laittaa tähän omaakin tarinaa, kun kuulostaa osa ketjusta niin tutulta.
Olen seurustellut 5 vuotta ja erosimme muutama viikko sitten. Molemmilla tunteet jo kuolleet suhteessa ja olimme tavan vuoksi yhdessä. Joten ero minulle ei ollut ainakaan vaikea. Meillä oli pieniä säröjä muutama vuosi sitten suhteessa, jolloin minulla oli peliä toisen miehen kanssa. Tämä toinen on aika ajoin sen jälkeen ilmaissut suorasti kiinnostustaan, en ole kuitenkaan päätynyt hänen kanssaan pettämään miestäni (ex-poikaystävä siis nyt). Nyt kun olen sinkku, vietin hänen kanssaan ihanan yön keskustellen, silitellen toistemme hiuksia ja suudellen (jossa en kuitenkaan päätynyt seksiin asti, onneksi koska olen kuitenkin kuullut ja saanut itsekin hieman käsitystä hänellä olevan hieman pelimiehen vikaa. Eli on vaan naisen "tavaran" perään.).
Olen tässä vuosien varrella tutustunut häneen paremmin ja vaikuttaa aivan ihanalta mieheltä. Meillä on muutamia yhteisiä kavereita, joten olemme törmänneet aina aika ajoin kavereina. Olemme puhuneet tunteistamme kahteen otteeseen avoimesti, tosin alkoholin vaikutuksen alaisena. Mutta selvinpäin hän ei ota yhteyttä mitään kautta ja usein käyttäytyy kuin olisin hänelle ilmaa. Meillä on todella voimakas vaatteet päältä repivä kemia toisiamme kohtaan (kun olemme kahden samassa huoneessa esim.) ja siksi en haluaisi luovuttaa. Mistä hemmetistä voin tietää pelaako hän minun kanssani, voinko luottaa hänen sanoihinsa vai sanooko hän minulle asioita koska haluaa sänkyynsä? Miltä kuulostaa sivullisen silmin luettuna. Ai niin, ja hän on todella TODELLA ujo pohjimmiltaan. Ja on myös seurustellut kahdesti elämässään, joten ei ole tunteeton kapistus kyseessä.lisään vielä, että kuulostaa ristiriitaiselta kertomani miehestä ja orastavasta ihastumisesta. Mutta uskokaa pois, sitä se juuri on! En tiedä onko hän lintu vai kala ja vitsillä sen hänelle olen sanonut. Johon olen saanut vastauksen "lue merkkejä paremmin"-tyyliin.
Lisään vielä myös tuohon ristiriitaan, että hän vaikuttaa oikeasti hyvältä tyypiltä ja vaikuttaa silti olevan "pelkän tavaran perään" (olen siis kuullut tämän yhteisiltä ystäviltä) niin tässäkin on suuri ristiriita, koska ei hän silti vaikuta perinteiseltä pelimieheltä. Olen tavannut sellaisia ja tunnistan sellaisen kun näen. Hänessä näen jonkin sekamelskan vähän kaikkea. Onko siis edessäni jokin uusi mutaatio tällaisesta pelimiessekoituksesta vai olenko tavannut kolmekymppisen sitoutumiskammoisen-ikisäätäjän?
En halua juosta karkuun. Koska tiedän, että olen kieltänyt tunteeni häntä kohtaan jo niin kauan että nyt on jo liian myöhäistä "olla satuttamatta itseäni" - mieheltä.
nainen 29 kirjoitti:
lisään vielä, että kuulostaa ristiriitaiselta kertomani miehestä ja orastavasta ihastumisesta. Mutta uskokaa pois, sitä se juuri on! En tiedä onko hän lintu vai kala ja vitsillä sen hänelle olen sanonut. Johon olen saanut vastauksen "lue merkkejä paremmin"-tyyliin.
Lisään vielä myös tuohon ristiriitaan, että hän vaikuttaa oikeasti hyvältä tyypiltä ja vaikuttaa silti olevan "pelkän tavaran perään" (olen siis kuullut tämän yhteisiltä ystäviltä) niin tässäkin on suuri ristiriita, koska ei hän silti vaikuta perinteiseltä pelimieheltä. Olen tavannut sellaisia ja tunnistan sellaisen kun näen. Hänessä näen jonkin sekamelskan vähän kaikkea. Onko siis edessäni jokin uusi mutaatio tällaisesta pelimiessekoituksesta vai olenko tavannut kolmekymppisen sitoutumiskammoisen-ikisäätäjän?
En halua juosta karkuun. Koska tiedän, että olen kieltänyt tunteeni häntä kohtaan jo niin kauan että nyt on jo liian myöhäistä "olla satuttamatta itseäni"Varmin tapa olisi minusta kysyä mieheltä suoraan ja mahdollisimman selvin päin. Ei minulla ainakaan riittäisi pokka ruveta valehtelemaan päin naamaa jos kysytään, että olenko kiinnostunut vakavan seurustelun mahdollisuudesta, ja jos toinen vielä sanoo että vain hetken huuman välineeksi joutuminen todella satuttaisi. No joku täysmulkku varmaan pystyisi siihenkin, mutta normaalin empatian tajun omaava mies tuskin valehtelee räikeästi tuollaiseen kysymykseen. Astetta hulttiompi taasen väistää kysymyksen tai vääntää vastauksen huumoriksi, epärehellisyyttähän sekin tavallaan on mutta samalla omien käsien pesemistä vastuusta.
- ghhjgh
nainen 29 kirjoitti:
lisään vielä, että kuulostaa ristiriitaiselta kertomani miehestä ja orastavasta ihastumisesta. Mutta uskokaa pois, sitä se juuri on! En tiedä onko hän lintu vai kala ja vitsillä sen hänelle olen sanonut. Johon olen saanut vastauksen "lue merkkejä paremmin"-tyyliin.
En halua juosta karkuun. Koska tiedän, että olen kieltänyt tunteeni häntä kohtaan jo niin kauan että nyt on jo liian myöhäistä "olla satuttamatta itseäni"Voi olla, että hän haluaa kunnon suhteen, mutta jos näyttää siltä että hyvin toimivaa sellaista ei synnykään, niin sitten hän yrittää ainakin saada seksiä. Nuoret miehethän kaipaavat sitä viikoittain. Voi olla että hän ei itsekään vielä tiedä mitä haluaa. Jos hän on terävä kaveri, et välttämättä pysty lukemaan, mitä hän lopulta haluaa.
- nainen 29
ghhjgh kirjoitti:
Voi olla, että hän haluaa kunnon suhteen, mutta jos näyttää siltä että hyvin toimivaa sellaista ei synnykään, niin sitten hän yrittää ainakin saada seksiä. Nuoret miehethän kaipaavat sitä viikoittain. Voi olla että hän ei itsekään vielä tiedä mitä haluaa. Jos hän on terävä kaveri, et välttämättä pysty lukemaan, mitä hän lopulta haluaa.
Mä olen epäillyt hieman juuri tuota, että ei hän tiedä mitä haluaa. Ja saattaa myös pelätä vapauden menettämistä, koska hän on ollut sinkkuna pitkään. Noh, itse juuri erosin niin eipä tässä kiire ole vielä vakavampaan parisuhteeseen. Että katsellaan, mihin sitten peli viekin niin sen näkee sitten myöhemmin. Ja kyseessä on terävä kaveri, joten siksi hieman varautunut olenkin ja koetan lukea kaikkia merkkejä mitä hän nyt sitten neuvoi lukemaan :D
- htkuo
nainen 29 kirjoitti:
Mä olen epäillyt hieman juuri tuota, että ei hän tiedä mitä haluaa. Ja saattaa myös pelätä vapauden menettämistä, koska hän on ollut sinkkuna pitkään. Noh, itse juuri erosin niin eipä tässä kiire ole vielä vakavampaan parisuhteeseen. Että katsellaan, mihin sitten peli viekin niin sen näkee sitten myöhemmin. Ja kyseessä on terävä kaveri, joten siksi hieman varautunut olenkin ja koetan lukea kaikkia merkkejä mitä hän nyt sitten neuvoi lukemaan :D
on tuo sinun tilanteesi!! Hiprakassa ei pysytä toisistamme erossa, viimeksikin kun näimme niin mies mitään sanomatta kiskaisi minut syliinsä ja suuteli. Selvinpäin en ota hänestä mitään selvää. Nähdessämme esim. yhteisen harrastuksemme parissa hän käyttäytyy minua kohtaan kuin ketä tahansa muutakin kohtaan, todella ystävällisesti ja fiksusti. Ei flirttaile eikä vihjaile. Mutta tosiaan kännissä asia on ihan toisin...Minä olen korviani myöten ihastunut ja luulen kyllä hänenkin olevan mutta mikä maksaa?? Myös hän on ollut kauan sinkkuna, minun parisuhteeni vasta päättyi pari kuukautta sitten.
Sänkyyn asti emme ole päätyneet, jos ja kun sinne asti päädytään niin mikähän sen jälkeen on tilanne? - nainen 29
htkuo kirjoitti:
on tuo sinun tilanteesi!! Hiprakassa ei pysytä toisistamme erossa, viimeksikin kun näimme niin mies mitään sanomatta kiskaisi minut syliinsä ja suuteli. Selvinpäin en ota hänestä mitään selvää. Nähdessämme esim. yhteisen harrastuksemme parissa hän käyttäytyy minua kohtaan kuin ketä tahansa muutakin kohtaan, todella ystävällisesti ja fiksusti. Ei flirttaile eikä vihjaile. Mutta tosiaan kännissä asia on ihan toisin...Minä olen korviani myöten ihastunut ja luulen kyllä hänenkin olevan mutta mikä maksaa?? Myös hän on ollut kauan sinkkuna, minun parisuhteeni vasta päättyi pari kuukautta sitten.
Sänkyyn asti emme ole päätyneet, jos ja kun sinne asti päädytään niin mikähän sen jälkeen on tilanne?sinulle: kuin minun elämästä htkuo
Minulle ystävä juuri sanoi, että elämä on liian lyhyt murehtiaksesi "mitä sitten"
Että ota riski ja kokeile. Sydän saattaa särkyä, mutta ainakin otit riskin että jotain saattaa kehkeytyä. Kesä ja kärpäset vasta tulossa. Muuten sitä miettii ja haaveilee lopunikäänsä, että mitä jos. En minä sitä ainakaan halua, että mietin ja jahkaan niin kauan kunnes on jo myöhäistä.
onnea peliin :)
- jkkljkljkjllk
Ihastuin tosi paljon, ehdotin jo tunnin tuttavuuden jälkeen että lähdetään kämpille ja tehdään lapsi.
Noissa jutuissa ei paljon kannata aikailla, pitää iskeä kiinni kuin sika limppuun. - Korskuja
Kun mies ihastuu, niin hän alkaa korskua ja kuopia maata toisella jalalla.
- uyju,lify,jjn
jalalla???? ;DD
- Uijuijui
Vaikuttaako ihastuminen siihen, miten koemme pelkästään toisen äänenkin?
Rohkaisin viimein itseni ja soitin tänään naiselle, joka on mielestäni hyvin kiinnostava...
Hänen äänensä kuulosti niin mielettömän kauniilta, että tuntui kuin kaikki ne äänesi on kuin musiikkia korvilleni-kliseet olisivat kertaheitolla avautuneet tosina minulle. Siis oikeasti yllätyin. Yleensä en edes pidä puhelimessa juttelemisesta.
Ei varmaan oma äänenikään ollut ihan saman sävyinen kuin miespuolisille kavereille jutellessa.- t2
Jatkuva vilkuilu on ehkä helpoin tapa huomata... miehillä katse siirtyy helposti naiseen (en todellakaan tarkoita mitään takapuoli/rintatuijottajia).. katsekontakti tulee erittäin helposti.
Epävarmemmilla miehillä ääni helposti värisee (sinänsä aika koomistakin :d)
Mutta sanoisin että parhaiten kun näet jatkuvasti jonkun vilkuilevan =)
- Windy star
Mitäs sanotte sellaisesta käytöksestä, että välttää päin katsomista isommassa porukassa mutta kahden kesken katsoo kyllä silmiin? Eräs mukavia väreitä aiheuttava mies piti pienelle porukallemme koulutusta, jossa olin mukana, ja ainakin aluksi tässä koko porukassa ollessamme vältti katsomasta minua ollenkaan, ainakaan niin että olisin itse huomannut. Toisille ryhmän jäsenille saattoi selittää pitkätkin pätkät asioita kasvoihin katsoen, mutta en muista tavoittaneeni hänen katsettaan kertaakaan aluksi. Kahden kesken ollessamme katsoi kyllä silmiin ihan reippaasti. Jokin vain tuossa tilanteessa teki itselle sen fiiliksen, että olisiko kuitenkin ihastumisen tunteisiin saanut vastakaikua... Tuo silmiin katsomisen välttäminen vaan hämmentää.
- apsikka
Tapasin miehen jonka kanssa viikko pidettiin tosi tiiviisti tekstiviestein ja puheluin yhteyttä (olimme sattumalta eri kaupungeissa), sitten tavattiin yhden päivän aikana pikaisesti pariin kertaan ja sovimme että seuraavana päivänä tapaisimme ihan ajan kanssa. Seuraavana miehestä ei kuulunut mitään, ei vastausta puheluun/viestiin. Hiljaiseloa kesti pari päivää.
Sitten tuli viesti, jossa pyysi anteeksi tyhmää käytöstään ja kertoi vasta eronneensa pitkäaikaisesta tyttöystävästään, "pitää olla hetki yksin, eikä heti ihastua..." päättyi viesti. RAIVOSTUTTAVAA, miksi mieli muuttui yllättäen? Mitä tuosta voi edes päätellä? Kannattaako ottaa enää yhteyttä häneen vai odottaa hänen ottavan minuun yhteyttä?! - partasuti
apsikka kirjoitti:
Tapasin miehen jonka kanssa viikko pidettiin tosi tiiviisti tekstiviestein ja puheluin yhteyttä (olimme sattumalta eri kaupungeissa), sitten tavattiin yhden päivän aikana pikaisesti pariin kertaan ja sovimme että seuraavana päivänä tapaisimme ihan ajan kanssa. Seuraavana miehestä ei kuulunut mitään, ei vastausta puheluun/viestiin. Hiljaiseloa kesti pari päivää.
Sitten tuli viesti, jossa pyysi anteeksi tyhmää käytöstään ja kertoi vasta eronneensa pitkäaikaisesta tyttöystävästään, "pitää olla hetki yksin, eikä heti ihastua..." päättyi viesti. RAIVOSTUTTAVAA, miksi mieli muuttui yllättäen? Mitä tuosta voi edes päätellä? Kannattaako ottaa enää yhteyttä häneen vai odottaa hänen ottavan minuun yhteyttä?!liikoja mieheltä joka on vasta eronnut,äläkä misään tapauksessa tyrkytä itseäsi miehille,kyllä me annetaan vinkkejä naiselle jos olet kiinnostava,tämä on sitä teerenpeliä ja olis eduksi että tuntee pelisäännöt jos aikoo herättää miehen kiinnostumaan sinusta,lykca till
- Invictus
apsikka kirjoitti:
Sitten tuli viesti, jossa pyysi anteeksi tyhmää käytöstään ja kertoi vasta eronneensa pitkäaikaisesta tyttöystävästään, "pitää olla hetki yksin, eikä heti ihastua..." päättyi viesti. RAIVOSTUTTAVAA, miksi mieli muuttui yllättäen? Mitä tuosta voi edes päätellä? Kannattaako ottaa enää yhteyttä häneen vai odottaa hänen ottavan minuun yhteyttä?!"Mitä tuosta voi edes päätellä? "
Mies kärsii ns. oneitiksestä. Eli suomeksi sanottuna vaikka hän oikeasti pitää sinusta, hänellä on vielä voimakkaita tunteita eksäänsä kohtaan. Kun hän ajattelee sinua, hän tuntee olevansa ihastunut. Mutta samaan aikaan hän todennäköisesti kokee pettävänsä eksäänsä, pelkää olevansa vastuuton, tai pelkää sinun vahingoittavan häntä yhtä paljon kuin hänen eksänsä teki. Kun tunteet ovat näinkin rankassa turbulenssissa, hän ei todellakaan tiedä mitä hänen pitäisi tehdä.
Naisena uskoisin sinun ymmärtävän kuinka pahalta se tuntuu kun tunteet repivät näin moneen suuntaan. On kuitenkin vaikea sanoa mitä sinun pitäisi tehdä, mutta ehkä parasta on että odotat pari päivää ja otat häneen yhteyttä uudestaan. Tsemppiä. :) - hm...
Invictus kirjoitti:
"Mitä tuosta voi edes päätellä? "
Mies kärsii ns. oneitiksestä. Eli suomeksi sanottuna vaikka hän oikeasti pitää sinusta, hänellä on vielä voimakkaita tunteita eksäänsä kohtaan. Kun hän ajattelee sinua, hän tuntee olevansa ihastunut. Mutta samaan aikaan hän todennäköisesti kokee pettävänsä eksäänsä, pelkää olevansa vastuuton, tai pelkää sinun vahingoittavan häntä yhtä paljon kuin hänen eksänsä teki. Kun tunteet ovat näinkin rankassa turbulenssissa, hän ei todellakaan tiedä mitä hänen pitäisi tehdä.
Naisena uskoisin sinun ymmärtävän kuinka pahalta se tuntuu kun tunteet repivät näin moneen suuntaan. On kuitenkin vaikea sanoa mitä sinun pitäisi tehdä, mutta ehkä parasta on että odotat pari päivää ja otat häneen yhteyttä uudestaan. Tsemppiä. :)Aika moni ihminen näköjään painii saman tyyppisten pulmien kanssa.
Itse olen seurustellut 4 vuotta. Suhde ei ole ollut helppo "ylläpitää". Paljon olen saanut ottaa vastaan satuttavia asioita ja on muutama hyvin vaikea asia meidän arvomaailmoidemme eroavaisuuksissa, mistä en pääse yli. Kyse on asioista joiden kanssa en usko että kukaan haluaisi tehdä kompromisseja. Se että hän ei niistä välitä kylmää ja sattuu suoraan sydämeen.
Minusta tuntuu monesti kun olisin pelkkä projekti hänelle. Tuntuu että en osaa koskaan tehdä ja ajatella oikein. Hänen mielestään. Hän on aina oikeassa kaiken suhteen ja minun tulee vaan mukautua. Olen hyvin puhelias ja nauravainen. Minun täytyy tukahduttaa tätä puolta persoonassani hänen kanssaan. Saan usein tylytystä jos en muista olla innostumatta ja puhumatta liikaa. Elän tunteella aika paljon. Minulle rakkaat asiat eivät häntä kiinnosta. En siis saa jakaa hänen kanssaan asioita joista koen ilon tunteita. Saan jakaa vain asioita joista hänkin on ihan oikeasti kiinnostunut. Yleisellä tasaolla vaikka hän on luotettava ja säntillinen, hän ei saa minua tuntemaan että olisin hänelle "juuri se oikea", "erityinen" tai edes ylipäänsä haluttava. Olen vain ihminen josta hän välittää paljon. Useasti olen hänelle sanonutkin että välittää voi vaikka naapurin ruffesta.
...nyt on käynyt niin että uudessa työssäni olen tavannut henkilön johon olen syystä tai toisesta tainnut vähän ihastua. Varmasti osaksi näen hänessä asioita mitä en nykyiseltä kumppanilta ole saanut ja olen ruvennut epäilemään että en tule koskaan saamaan. Kovin hyvin en häntä kuitenkaan vielä tunne...sattui vaan sanomaan pari asiaa jotka herätti minut taas miettimään että on olemassa miehiä jotka voisivat välittää sielunelämästäni. (Ei varmasti voinut edes itse tajuta sanoneensa) Olen monesti yrittänyt nykyiseni kanssa puhua "hyvässä hengessä" näistä mieltä painavista asioistani, etenkin nyt kun huomasin tämän tilanteen töissä jonka uskon osaksi johtuvan suhteeni ongelmista. Nykyiseni ei halua puhua kyseisistä asioista, ei vaikka olen yrittänyt itku kurkussa kertoa mahdollisimman rauhallisella äänellä että se merkitsisi minulle niin paljon. Vastaus on että hän ei minun vuokseni asioita tee. Hän ei kuulemma tule muuttumaan ja jos ei kelpaa niin "hanki parempi".
En haluaisi luovuttaa koska olen perinteitä kunnioittava tapaus. Tiedän että ihastumisia voi tulla suhteen aikana ja ne voi myös kadota yhtä nopeasti kun alkoikin. Päätös sitoutua on tärkeä. Mutta mihin olen sitoutumassa? En oleta että suhteen pitäisi olla aina hyvällä mallillaan mutta nyt on kyse arvomaailmasta joka on minulle kamalan tärkeä. Minulle rakkaat asiat joita haluan haalia läpi elämäni...niitä kohtaan hänellä on täydellinen empaattisuuden puute.
Kumppanini kuulostaa varmaankin tässä tekstissä aivan kamalalta tapaukselta mutta en tietenkään pysty kertomaan koko tarinaa. On meidän suhteessa hyvin paljon hyviäkin juttuja. Jos ei olisi niin olisinhan lähtenyt jo ajat sitten...argh...Jos vielä joku päivä huomaisin tämän töissä olevan tapauksen osoittavan jotain vastakaikua niin se olisi tosi pelottava tilanne. Minun olisi silloin tehtävä jokin ratkaisu elämäni suhteen? Vai? Milloin on aika luovuttaa?
Sitten ketjun kysymykseen. No itse tämän töissä tapaamani ihmisen kohdalla olen ollut aika paljolti oma itseni (mutta jotenkin ihmeen vapautunut.) Nauranut paljon ja heittänyt läppää. En ole vartavasten hakeutunut lähelle vaikka paljon ollaan porukassa kuljettu pitkin taloa. Toisaalta tässä on ollut semmoisia tilanteita että ei ole tarvinnutkaan erityisemmin yrittää lähelle. Ollaan suorastaan jouduttu olemaan tekemisissä. Vieressä istuessa ja katsekontaktissa olo on erittäin...no, sanotaan vaikka miellyttävä.
Sitten yhtäkkiä tajusin että saatan viestittää hänelle jotakin koska vaikka olen perusluonteeltani todella ulospäinsuuntautuva ja nauravainen niin säikähdin että miten hän voi kokea asian. Etenkin jos minulla saattaisi sattuneesta syystä olla jutuissani extra draivia. Nyt on ollut vähän kiusaantunut olo, en kuljeskele hoopona joka paikkaan perässä vaikka tavallaan voisinkin ja yritän vähän hillitä itseäni ja katsella vain silloin kun hän ei voi nähdä. Tarkoitan siis että ehkä vähän vältän katsekontaktia. En halua ainakaan itse aiheuttaa tilannetta jossa joudun ruveta tekemään muutoksia elämässäni. Nyt on aika kumma olo. Pelottaa. Haluan että tilanne rauhoittuu ja näen taas metsän puilta. Minun täytyy oikeasti pohtia parisuhdettani ja ratkaista asioita sitten kun on sen aika. Nyt jos rupeaisin muuttamaan asioita voisin tehdä sen vääristä syistä.
Tämän töissä olevan kundin fiiliksistä en tiedä yhtään mitään. Mulle on aina täytynyt vääntää rautalangasta muutenkin. Kyllähän se ottaa kontaktia, hymyilee, nauraa, huomioi ja on ärsyttävän kivan tuntinen tapaus, mutta se voi ihan yhtä hyvin johtua hyvin opituista kohteliaista käytöstavoista ja niin edelleen. - ollakin niin...
hm... kirjoitti:
Aika moni ihminen näköjään painii saman tyyppisten pulmien kanssa.
Itse olen seurustellut 4 vuotta. Suhde ei ole ollut helppo "ylläpitää". Paljon olen saanut ottaa vastaan satuttavia asioita ja on muutama hyvin vaikea asia meidän arvomaailmoidemme eroavaisuuksissa, mistä en pääse yli. Kyse on asioista joiden kanssa en usko että kukaan haluaisi tehdä kompromisseja. Se että hän ei niistä välitä kylmää ja sattuu suoraan sydämeen.
Minusta tuntuu monesti kun olisin pelkkä projekti hänelle. Tuntuu että en osaa koskaan tehdä ja ajatella oikein. Hänen mielestään. Hän on aina oikeassa kaiken suhteen ja minun tulee vaan mukautua. Olen hyvin puhelias ja nauravainen. Minun täytyy tukahduttaa tätä puolta persoonassani hänen kanssaan. Saan usein tylytystä jos en muista olla innostumatta ja puhumatta liikaa. Elän tunteella aika paljon. Minulle rakkaat asiat eivät häntä kiinnosta. En siis saa jakaa hänen kanssaan asioita joista koen ilon tunteita. Saan jakaa vain asioita joista hänkin on ihan oikeasti kiinnostunut. Yleisellä tasaolla vaikka hän on luotettava ja säntillinen, hän ei saa minua tuntemaan että olisin hänelle "juuri se oikea", "erityinen" tai edes ylipäänsä haluttava. Olen vain ihminen josta hän välittää paljon. Useasti olen hänelle sanonutkin että välittää voi vaikka naapurin ruffesta.
...nyt on käynyt niin että uudessa työssäni olen tavannut henkilön johon olen syystä tai toisesta tainnut vähän ihastua. Varmasti osaksi näen hänessä asioita mitä en nykyiseltä kumppanilta ole saanut ja olen ruvennut epäilemään että en tule koskaan saamaan. Kovin hyvin en häntä kuitenkaan vielä tunne...sattui vaan sanomaan pari asiaa jotka herätti minut taas miettimään että on olemassa miehiä jotka voisivat välittää sielunelämästäni. (Ei varmasti voinut edes itse tajuta sanoneensa) Olen monesti yrittänyt nykyiseni kanssa puhua "hyvässä hengessä" näistä mieltä painavista asioistani, etenkin nyt kun huomasin tämän tilanteen töissä jonka uskon osaksi johtuvan suhteeni ongelmista. Nykyiseni ei halua puhua kyseisistä asioista, ei vaikka olen yrittänyt itku kurkussa kertoa mahdollisimman rauhallisella äänellä että se merkitsisi minulle niin paljon. Vastaus on että hän ei minun vuokseni asioita tee. Hän ei kuulemma tule muuttumaan ja jos ei kelpaa niin "hanki parempi".
En haluaisi luovuttaa koska olen perinteitä kunnioittava tapaus. Tiedän että ihastumisia voi tulla suhteen aikana ja ne voi myös kadota yhtä nopeasti kun alkoikin. Päätös sitoutua on tärkeä. Mutta mihin olen sitoutumassa? En oleta että suhteen pitäisi olla aina hyvällä mallillaan mutta nyt on kyse arvomaailmasta joka on minulle kamalan tärkeä. Minulle rakkaat asiat joita haluan haalia läpi elämäni...niitä kohtaan hänellä on täydellinen empaattisuuden puute.
Kumppanini kuulostaa varmaankin tässä tekstissä aivan kamalalta tapaukselta mutta en tietenkään pysty kertomaan koko tarinaa. On meidän suhteessa hyvin paljon hyviäkin juttuja. Jos ei olisi niin olisinhan lähtenyt jo ajat sitten...argh...Jos vielä joku päivä huomaisin tämän töissä olevan tapauksen osoittavan jotain vastakaikua niin se olisi tosi pelottava tilanne. Minun olisi silloin tehtävä jokin ratkaisu elämäni suhteen? Vai? Milloin on aika luovuttaa?
Sitten ketjun kysymykseen. No itse tämän töissä tapaamani ihmisen kohdalla olen ollut aika paljolti oma itseni (mutta jotenkin ihmeen vapautunut.) Nauranut paljon ja heittänyt läppää. En ole vartavasten hakeutunut lähelle vaikka paljon ollaan porukassa kuljettu pitkin taloa. Toisaalta tässä on ollut semmoisia tilanteita että ei ole tarvinnutkaan erityisemmin yrittää lähelle. Ollaan suorastaan jouduttu olemaan tekemisissä. Vieressä istuessa ja katsekontaktissa olo on erittäin...no, sanotaan vaikka miellyttävä.
Sitten yhtäkkiä tajusin että saatan viestittää hänelle jotakin koska vaikka olen perusluonteeltani todella ulospäinsuuntautuva ja nauravainen niin säikähdin että miten hän voi kokea asian. Etenkin jos minulla saattaisi sattuneesta syystä olla jutuissani extra draivia. Nyt on ollut vähän kiusaantunut olo, en kuljeskele hoopona joka paikkaan perässä vaikka tavallaan voisinkin ja yritän vähän hillitä itseäni ja katsella vain silloin kun hän ei voi nähdä. Tarkoitan siis että ehkä vähän vältän katsekontaktia. En halua ainakaan itse aiheuttaa tilannetta jossa joudun ruveta tekemään muutoksia elämässäni. Nyt on aika kumma olo. Pelottaa. Haluan että tilanne rauhoittuu ja näen taas metsän puilta. Minun täytyy oikeasti pohtia parisuhdettani ja ratkaista asioita sitten kun on sen aika. Nyt jos rupeaisin muuttamaan asioita voisin tehdä sen vääristä syistä.
Tämän töissä olevan kundin fiiliksistä en tiedä yhtään mitään. Mulle on aina täytynyt vääntää rautalangasta muutenkin. Kyllähän se ottaa kontaktia, hymyilee, nauraa, huomioi ja on ärsyttävän kivan tuntinen tapaus, mutta se voi ihan yhtä hyvin johtua hyvin opituista kohteliaista käytöstavoista ja niin edelleen.että vaikka hän olisi oikea sinulle - niin sinä et olisikaan oikea hänelle.
- M&M M&M
Hupsista! Naispuolinen työkaverini tokaisi viime viikolla että miespuolinen työkaverini taitaa olla ihastunut minuun!
Hämmennyin,mutta aloin miettimään asiaa tarkemmin... Mies on ollut ystävällinen minulle viime aikoina,välillä myös jotenkin ujonkin oloinen,töissä hän tarjoaa aina heti apuansa,jos itselleni tulee ongelmatilanteita...Lisäksi hän tulee juttelemaan aina kun mahdollista ja välttämättä hänellä ei ole sen kummempaa asiaa,kunhan vaan jostain pääsee jotain puhumaan.
Keskustellessamme hän puhuu lempeään sävyyn,hymyilee ja vilkuilee silmiin (tästä silmiin vilkuilusta tulee mieleen ujo/epävarma fiilis hänellä) ja pyrkii lähettyville istumaan ja jos ei pääse lähelle,vilkuilee "vaivihkaa" :)
Myös kyytiä töihin ja kotiin on tarjonnut ja kyytiin ei ole muita huolinut kuin minut.
Mietin,että voiko tämä olla ihastusta?
Tilanteesta erikoisen tai jopa vaikean tekee se, että olemme kumpikin varattuja ja miehellä on pieni lapsikin.
Miten te toimisitte? Odottaisitteko ja seuraisitteko miehen toimintaa eteenpäin? Kieltämättä kyseinen mies on sydämmen sulattava käytöksellään ja itselläni on se vaara,että oikeasti häneen voisin ihastua,jos olisin sinkku ja hän olisi sinkku.
Kannattaako itse kokeilla kepillä jäätä ja heittää jotain pientä flirttiä ja katsoa miten mies reagoi? - kompuutterikirahvi
No: "käet" tärisee eikä nääkkään kunnolla. Olo on hirwiä,hirveksi
- hhdhhd
Hän ei katso silloin silmiin naista ja housujen etumus pullottaa, tapahtuu ns. heiluriliike.
- Dorisday123
Katsos mies voi olla suhun eniten ihastunut (paljon tunnetta mukana) ja sen on silloin vaikeampi flirtata sun kanssa suoraan, kun taas toisille on helpompi höpöttää jne. Kynnys todella kohdata sinut saattaa olla korkea, jos paljon latinkia välillänne, mutta en tiedä tilannettanne, joten en voi suoraan sanoa.
- 14v.
no en oikee tiiä ku on yks jätkä kiikarissa mut en oikee tiiä et tykkssäks se musta ku ainaki joku muutamakuukausi takaperi ni se oli kusesmuhun ainaki silt se vaikutti ja sen selvästi huomas ite tykkään siitä mut en tiiä enää et tykkääks se musta ja se asuu erpaikkakunnalla ku minä se on täsä se ongelma...
nykyää se ei oikee alot keskusteluu vaa mun pitää sanoo moi yms...
et mitä luulette onks mul viä mahiksii mut tunnen sen aika hyvin ku ollaa juteltu paljo mut vaa kerra nähty mut sillo oli jo iha sairaa hauskaa ja kaikkee et mite???en tiiä et tietääks seet mä tykkään siit?? : O- tantta ehkä....
Kusessa...? Ehkä vielä onkin parempi, että kasvatte vähän aikaa niin opitte puhumaan asioista niitten oikeilla nimillä. Miksi kauniille asialle pitää antaa noin ruma ja tyhmä nimitys?
- 14v.
mut sit en ain viitti alottaa keskusteluu ku aatteelen et sen mielest voin vaikuttaa vähän ahdistelevast ja et se aattelis et "VOI VITTI TAASKO TOI IDIOOTTI PUHUU MULLE!?"
- vm.91
onko sinulla näppäimistössä puuttuvia kirjaimia? "sit" "ain" "mielest" "ahdistelevast" ...kun tuota on hieman vaikea lukea..
- kaisa
Entä jos se vilkuilee mua, mut puhuu ja antaa lahjoja toiselle? kummasta sillon tykkää?
- toivotoinen
Olen 17 tyttö. olen ollut ihastunut itseäni neljä vuotta vanhempaan mieheen jo melkein kolme vuotta. Ihastuminen on nylyään muuttunut rakkaudeksi. en katsele muita, en käy baareissa, ja tiedän ettei mieskään käy. suhteemme on että olen hänen pikkusiskonsa paras ystävä, joten tulee nähtyä muutamia kertoja viikossa näin ohimennen. en voi rentoutua hänen seurassaan, änkytän ja punastelen. nykyään tosin olo on hieman helpottunut. emme koskaan ole missään kaksistaan. joskus huomaan, toivottavasti en kuvittele, mutta olen ajatellut että miehillä ei ole tapana osoittaa mitään merkkejä ilman tarkoitusta. olen siis mielestäni havainnut silloin tällöin merkkejä kiinnostuksesta. esimerkiksi kesällä hän mielellään lähti pelaamaan pesäpalloa yhdessä kavereideni kanssa, vaikka paras ystäväni ei lähtenytkään mukaan. olen niin ujo että en voisi kuvitellakaan kysyväni häntä, ja toisakseen pelkään pakkeja koska en kehtaisi enää näyttäytyä hänen edessään sen jälkeen ja olen sentään siskon kaveri. sisko ei tietääkseni tiedä tunteistani mitään. niin että oitvoisin aloitetta mieheltä.
- Fanttu
Hei!
Onko poika/mies ihastunut, jos tekee tällaisia:
- Katselee salaa
- Kysyy joskus tunnilla amiksella, saako lainata kynää? tai saanko purkan? tai jotain?
- ja paljon muuta...
Mies on nimittäin sellainen että on ns. kovis porukassa eikä juttele paljoa. Aluksi puhui vähän (kerran kuukaudessa), mutta nyt on puhunut joka viikko ja joka päivä!... mitä tää meinaa? haluaisin saada vastauksia, ja tietää että onko ihastunut?.. en uskalla kysyä suoraan... - Mr. Obvious
...erektiosta?
- Mitä tekisin? APUA
Itelläni on tällänen tilanne: käyn viellä yläastetta ja samalla luokalla on poika joka kulma tykkää musta. Tää poika on vähän ujompi tälläsissä ihmissuhde jutuissa kun muut. Se puhuu kokoajan tunnilla ja missä ikinä onkaan. Heittää läppää ja vitsailee. Mut jos se puhuu mulle se menee hieman hiljaisemmaks. Luokassa vaihettiin järjestystä ja se istu toisella puolella luokkaa, seuraavalla tunnilla se siirty mun eteen ja nojaili tuolilla mun pulpettiin kokoajan. Se kattoo aina puhuessa silmiin, mutta ei kauaa vaan kääntää katseensa vähän muualle. Tekstailtiin kerran illalla joku tunti ja sain paljon iskusilmiä, hymppiä ja pitkiä tekstejä, vaikka kaikki sanoo että se ei todellakaan lähetä hymiöitä, eikä varsinkaan pitkiä tekstejä. Seuraavana päivänä oltiin todella hiljaisia ja varovia kaikissa liikkeissä. Ollaan myös joskus välituntisin jossain yhessä. Tää poika on pyytäny mua olee jossain yhessä kaverinsa kautta. Käyn 9 luokkaa ja mua pelottaa että se ei ota muhun yhteyttä enää koskaan yläasteen jälkeen. Mitä tekisin edistääkseni tätä? Pikaista apua kiitos(:
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po994786Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202857Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242704Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441896- 251786
- 1321646
- 1521560
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1111511Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2821449Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.941380