miksi urheilla?

tikku

Olisin kiinnostunut miksi sinä urheilet. Haluatko näyttää hyvältä, tuntea olosi hyväksi, pitää kuntoa yllä, vai miksi? Kertokaapa erilaisia syitä? Kiitos!!

7

1298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mariah

Urheilen monestakin syystä,
      1.Ulkonäön vuoksi. Koska haluan näyttää hyvältä ja arvostan kiinteitä pakaroita, vatsaa, reisiä. Mielummin vähän lihaksia ihmisellä kuin pelkkää luuta ja nahkaa, huonoin vaihtoehto tietenkin on pelkkää rasvaa luiden päällä!
      2.Kilpailuvietti, adrenaliini veressä, vauhdin himo(esim.rullaluistelu, juokseminen). Eli saan todistettavasti myös nautintoa urheilusta

3.Kun peruskunto on hyvä ja sitä pitää yllä, voi vielä 80-vuotiaana lähteä iltapäiväkävelylle ja se vasta on JOTAIN. Turhaa olisi istua rullatuolissa vuosia huonojen elintapojen aiheuttaman rapistumisen takia. Tietenkin kaikille tulee vanhuus vastaan, mutta uskon, että hyväkuntoiset voivat nauttivat siitä enemmän ja ehkä elävät pidempäänkin.

Löytyykö muilta vielä eri innoittajia urheilemiseen? Mariah

• Pullakuski

Urheilen suurin piirtein samoista syistä kuin Mariahkin, mutta sen lisäksi harrastan hyötyliikuntaa. Esim. työmatkapyöräilyssä on muitakin hyötyjä kuin kunnon ylläpitäminen. Säästän rahaa kun en kulje dösällä enkä omalla autolla. Säästän luontoa kun en ajele autolla. Säästän parhaassa tapauksessa aikaa kun en jonota autolla sadantuhannen muun kanssa kehä ykkösen ruuhkissa. Helpotan omalta osaltani samaa ruuhkaa kun ajan fillarilla.

Tosin en aja ympärivuotisesti vaan n. viisi kuukautta vuodesta. Ja hiljaisena heinäkuuna näitä ruuhkaongelmiakaan ei olisi kehällä...

• Maria

Mä oon pienestä tytöstä lähtien liikkunut eli tästä on tullut sellainen elämäntapa. Välillä on ollut pitkiäkin taukoja etten ole liikkunut ja sen olen heti huomannut energian vähentymisenä, puuskuttamisena pienimästäkin ponnistelusta, kipeistä hartioista ja päästä ja hermostumisesta. Kun liikkuu, niin itsetunto ja pää pysyy kunnossa sen lisäksi, että jaksaa paremmin. Mukavassa seurassa liikkuminen on sen lisäksi hauskaa ja jos ei tunne muita ihmisiä, niin itselle mieleiset lajit antavat iloa ja elinvoimaa.

Kun on salilla tutustunut terveennäköisiin, urheilullisiin ihmisiin, niin mun on todella vaikeata ymmärtää, että miksi jotkut ihmiset haluavat olla laihoja ja täysin lihaksettomia esim. jotkut mallitytöt. Eihän niillä ruipelokäsillä pysty kantamaan edes kauppakasseja ja niillä ruipelojaloilla ei kyllä kuljeta portaita ylös ilman, että ne napsahtaa poikki :). Kauniimman näköistä on hoikka ja lihaksikas keho, joka näyttääkin terveeltä. Lihaksikas ja hoikka tarkoittaa myös sitä, että myös näyttää hoikalta, vaikka olisikin painoindeksin normaalipainon ylärajoissa, koska lihakset painavat enemmän kuin läski. Tämän takia urheilijoita ei pyörrytä, koska he eivät ole alipainoisia näyttääkseen hoikalta. Ja urheilijahan voi syödä melkein mitä tahansa ja pysyä silti hoikkana ;)

Tottakai hyvänä motivoijana liikkumiseen on myös se mitä Mariah mainitsi, että jos nuorena alkaa liikkumaan, niin sitä pystyy liikkumaan pitkään vielä vanhempanakin.

• T-bone

siksi että joka kerta kun hidastan tahtia valmentaja läimäisee ruoskalla persuuksille. Sieltä se tulee taas, pakko mennä...se on oikea Adolf pienoiskoossa.

• tikku

Kiitos teille, jotka vastasivat! Oli mielenkiintoista lukea erilaisia syitä, vaikka ne osittain olivatkin samoja. Oli tästä myös apua! Itse urheilen paljon, eikä aina kavereillekkaan riitä aikaa...

• -kukkis-

koska se on mukavaa ja olen itse siinä hyvä.

• -kukkis-

pärjään siinä!se on ainut mihnä oon parempikun kaverit ja siinä tuntee että itteki osaa jotain!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5220
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      129
      1683
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1600
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1589
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1285
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1210
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1110
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      867
    Aihe