Kevään ensimmäisen pyöräilyn jälkeen tulee ahteri niin kipeäksi, että meinaa itku päästä. Ei siis tarvitse kuin ajaa muutaman minuutin ajan, niin seuraavana päivänä ei kärsi istua satulalle. Mistähän se johtuu? Onko miehilläkin samanlaisia ongelmia? Lapsena tällaista riesaa ei ollut...
sattuu pyllyyn!!!
19
10688
Vastaukset
- oo...
ku oon ostanna hyvän satulan.
- myöskin
hyvät pyöräilyhousut,sellaiset jossa muotoiltu pehmuste,eikä vain pelkkä säämiskä.
- tienlaidalla
Mistä saisi pyöräilyhousuja pelkällä säämiskällä? Nahkasatulan olen jo ostanut eikä "vaipat" vieläkään houkuta.
- Anonyymi
tienlaidalla kirjoitti:
Mistä saisi pyöräilyhousuja pelkällä säämiskällä? Nahkasatulan olen jo ostanut eikä "vaipat" vieläkään houkuta.
Mitä tarkoitat "pelkällä säämiskällä"? Säämiskä kun on se pyöräilyhousujen "pehmuste".
Kova satula vaatii pyöräilyasussa säämiskän, jotta ajaminen olisi mukavampaa. Kovempi satula on parempi, sillä silloin ollaan kunnolla istuinluiden päällä. Pehmusteena toimii juurikin pyöräilyhousujen säämiskä, eli se pehmuste.
- ei tule
kunnon pyöräilyhousut,niin ei tule pinni kipeeks.
- ~~~~
Kaksi minuuttia fillarilla ja perse tulee kipeeksi, oot fyysisesti huippukunnossa...
- minä vaan
Tämä kipu ei liity mitenkään lihaksiin!!
Satula ilmeisesti osuu luihin, ja niiden kohdalla on tosi kipeät paikat. Ehkä satulani on väärän mallinen minulle, en tiedä.
- alkup.tuna
nojapyöräilijäksi, ei satu pyllyyn vaikka ajasit päivän putkeen :-)
- oikea pyörä?
Jospa ajoasentosi on liian pysty? Kokeile laskea ohjaustankoa suunnilleen satulan korkeudelle.
Tällöin painosi jakautuu tasaisemmin, eikä vain satulalle.
Itse olen maantiepyörästäni oppinut matalan ajoasennon, jonka olen säätänyt nykyiseen hybridiinkin. Siinä ohjaustanko on noin viisi senttiä satulaa alempana, oudokseltaan näin keväällä kipeytyvät ranteet enemmän kuin pepa... - Maantiepyöräilijä
http://www.readme.fi/product.php?isbn=9789525592771
Pyöräilijän käsikirjassa on kokonainen luku kremppoja. Samoin siinä on kokonainen luku "vain naisille". Vilkaise kirjastosta, voi auttaa hyvinkin.
Itse veikkaan samaa kuin edellinen, eli liian pystyä ajoasentoa. Samoin satulan sopivuus kannattaa tarkastaa. Naisten satulan tulee olla aavistuksen miesten satulaa leveämpi, mutta ei paljoa. On olemassa myös sellaisia, joissa on keskellä vako, jotta paine aroille alueille minimoituu. - eikä lestan takapuoleen..
oli tässä keväällä jossain lehdessäkin otsikkona. Nykyajan pyörissä on niin kapeat satulat että väkisinkin tottumattomalle tulee takapuoli kipeäksi. Mutta siihen tottuu yllättävänkin nopeasti, viis-kuus pyöräilykertaa, koko ajan tuntuu vähemmän! Kaikkeen tottuu:)
- vaikka olen mies
Mutta siltä voi välttyä ihan helposti. Ensin ajelet vaikka vain kaksisataa metriä. seuraavana päivänä 400, sitten vaikka kilometrin ja niin edelleen. Eikä tule ahteri araksi.
Monena keväänä kokeiltu- tarkoitti
lähinnä sukupuoli elimiään. Eli takapuoli/ahteri on sellainen yleis-sana mutta ainakin minulla alussa kipeytyy juuri ne paikat, joissa on herkkä iho ja vaivaksi voi tulla jopa hiertymiä ja hiivaa. Seksielämä laantuu hetkeksi.
Riittävän leveä satula, jotta "huulet" ei hierry liikaa. Itse laitoin satulan hieman etukenoon, jottei paino ole liikaa siinä kapeimmassa kohdassa. Pehmustetut pyöräilyhousut on asiaa. - Anonyymi
tarkoitti kirjoitti:
lähinnä sukupuoli elimiään. Eli takapuoli/ahteri on sellainen yleis-sana mutta ainakin minulla alussa kipeytyy juuri ne paikat, joissa on herkkä iho ja vaivaksi voi tulla jopa hiertymiä ja hiivaa. Seksielämä laantuu hetkeksi.
Riittävän leveä satula, jotta "huulet" ei hierry liikaa. Itse laitoin satulan hieman etukenoon, jottei paino ole liikaa siinä kapeimmassa kohdassa. Pehmustetut pyöräilyhousut on asiaa.Ajoasento pitäis olla kohdillaan, kaikkien ohjeiden mukaan laitettu ja kokeiltu pikkumuutoksia. Satula täysin vaakasuorassa, muuten valuu eteen. Tanko 5cm alempana kuin satula. Hybridipyörä 2 vuotta ajanut. Tämä kesänä takana 1700km. Satula Scape, musta, ouna, valkoinen, hieman pehmustettu, hieman notkolla keskeltä. Toistakin . suoraa kokeiltu ja sama homma. Vaippahousut on ilman alkkareita.
Ongelma, kivekset ja keppi menee tunnottomaksi n. 5km ajon jälkeen. Onko normaalia? Mitä pitäis tehdä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoasento pitäis olla kohdillaan, kaikkien ohjeiden mukaan laitettu ja kokeiltu pikkumuutoksia. Satula täysin vaakasuorassa, muuten valuu eteen. Tanko 5cm alempana kuin satula. Hybridipyörä 2 vuotta ajanut. Tämä kesänä takana 1700km. Satula Scape, musta, ouna, valkoinen, hieman pehmustettu, hieman notkolla keskeltä. Toistakin . suoraa kokeiltu ja sama homma. Vaippahousut on ilman alkkareita.
Ongelma, kivekset ja keppi menee tunnottomaksi n. 5km ajon jälkeen. Onko normaalia? Mitä pitäis tehdä?Sopimaton satulan malli? Liian leveä/kapea satula? Itselläni toimii vain tasaisemmat satulamallit. Takaapäin katsottuna kaarevat mallit ovat ihan myrkkyä omalle takamukselleni.
Tässä esimerkki sellaisesta satulasta joka ei sovi laisinkaan. https://images.internetstores.de/products//975074/01/eda775/Fabric_Scoop_Elite_Radius_Gel_Sattel_black_white[1920x1920].jpg
- Anonyymi
Pitää vaan ajaa pitempiä matkoja, 50km jälkeen jo muualta niin kipeä että takapuoli unohtuu.
- Anonyymi
Top Ten Ways To Avoid A Sore Ass When Cycling On Your Road Bike
https://youtu.be/BhZZnTgxrDM
GCN (Global Cycling Network) tekee hyviä videoita. Ammattilaiset antavat hyviä neuvoja pyöräilyyn liittyen. - Anonyymi
Satula voi olla liian korkealla. Laske muutama milli kerrallaan, jos auttaisi.
Tosin voi olla ettei enää tälle kaudelle parane, jos olet hiertänyt takamusta satula liian korkealla. Juuri tämän takia on parempi aloittaa korkeuden etsintä alhaalta kuin ylhäältä. Ja varmaan "pitäisi" olla oikealla korkeudella, mutta ei se välttämättä silti ole.- Anonyymi
Jep. Korkeus pitää tosin alun perin olla edes oikealla "hehtaariluvulla" jos muutaman millin muutoksia tehdään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1774313Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo724180Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks582318Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä582271- 582174
- 531836
- 281477
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101298Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151233- 601159