"Hikihousut" tanssitunnilla..

miksi??

Tyhmä kysymys baletin, jazzin yms. harrastajille. Millaiset on siis nk. "hikihousut" treenatessa? Miksi niitä sanotaan hikihousuiksi? Hikoiluttaako (ja laihduttaako) ne jotenkin, onko ne siis niin kuumat, vai suodattaako ne hien jotenkin pois jaloista, että on mukava & vilpoisa olo?

Hikihousuja myy mm. Piruetti mutta en uskalla ostaa kun ovat kalliita enkä tiedä kannattaako ostos. Osaatteko muuten neuvoa HALPOJA vinkkejä mistä baletti ja muita tanssikamoja saa? Pian oon konkurssissa Piru(etin) kanssa. :( :(

1

2599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riia-mariia

Hei!
      Hikihousuja käytetään lämmittelyssä,sillä ne laittaa hikoilemaan kun eivät hengitä yhtään.Ei kuitenkaan kannata ostaa,sillä niillä saa helposti lämpöhalvauksen aikaiseksi.Ja monesti opettajat kieltää pitämästä hikihousuja juuri edellä mainitusta syystä.
      Aikoinaan opiskelin itse tanssijan ammattiopintoja ja koska rahaa oli vähän, ei voimistelupukuja ja trikoita ollut vara ostella.Mulla kesti yksi voimistelupuku vain 2 kk,kun kului ja rikkoontui,niin pahoin ettei enää kannattanut korjata.Siipä ratkasin asian sillä,että ostin treeni vaatteet kirppikseltä!Koska olen pikkuinen niin minulle sopivat 160cm vaatteet, niin kirppikseltä löysi paljon aivan uudenveroisia piruetin treeni vaatteita,joita äidit olivat ostaneet lapsilleen, mutta niitä ei ollut käytetty paljon, sillä lapset kasvavat niin nopesti ja innostuskin saattaa loppua.Kestivät saman 2 kk, kuin piruetin uudet puvut.Älä kuitenkaan osta tossuja tai muita jalkineita kirppikseltä,sillä saat niistä helposti jalkasienen ja on muutenkin epäedulliset jaloillesi,sillä muotoutuneet toisen ihmisen jalan muotoon.Tanssi piireissä on vielä semmonen uskomus,että jonkun toisen tossujen/jalkineiden lainaaminen tuottaa huonoa onnea.
      Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      882
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      873
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    9. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      333
      651
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      73
      621
    Aihe