"Hikihousut" tanssitunnilla..

miksi??

Tyhmä kysymys baletin, jazzin yms. harrastajille. Millaiset on siis nk. "hikihousut" treenatessa? Miksi niitä sanotaan hikihousuiksi? Hikoiluttaako (ja laihduttaako) ne jotenkin, onko ne siis niin kuumat, vai suodattaako ne hien jotenkin pois jaloista, että on mukava & vilpoisa olo?

Hikihousuja myy mm. Piruetti mutta en uskalla ostaa kun ovat kalliita enkä tiedä kannattaako ostos. Osaatteko muuten neuvoa HALPOJA vinkkejä mistä baletti ja muita tanssikamoja saa? Pian oon konkurssissa Piru(etin) kanssa. :( :(

1

2602

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riia-mariia

Hei!
      Hikihousuja käytetään lämmittelyssä,sillä ne laittaa hikoilemaan kun eivät hengitä yhtään.Ei kuitenkaan kannata ostaa,sillä niillä saa helposti lämpöhalvauksen aikaiseksi.Ja monesti opettajat kieltää pitämästä hikihousuja juuri edellä mainitusta syystä.
      Aikoinaan opiskelin itse tanssijan ammattiopintoja ja koska rahaa oli vähän, ei voimistelupukuja ja trikoita ollut vara ostella.Mulla kesti yksi voimistelupuku vain 2 kk,kun kului ja rikkoontui,niin pahoin ettei enää kannattanut korjata.Siipä ratkasin asian sillä,että ostin treeni vaatteet kirppikseltä!Koska olen pikkuinen niin minulle sopivat 160cm vaatteet, niin kirppikseltä löysi paljon aivan uudenveroisia piruetin treeni vaatteita,joita äidit olivat ostaneet lapsilleen, mutta niitä ei ollut käytetty paljon, sillä lapset kasvavat niin nopesti ja innostuskin saattaa loppua.Kestivät saman 2 kk, kuin piruetin uudet puvut.Älä kuitenkaan osta tossuja tai muita jalkineita kirppikseltä,sillä saat niistä helposti jalkasienen ja on muutenkin epäedulliset jaloillesi,sillä muotoutuneet toisen ihmisen jalan muotoon.Tanssi piireissä on vielä semmonen uskomus,että jonkun toisen tossujen/jalkineiden lainaaminen tuottaa huonoa onnea.
      Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2260
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      70
      889
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      872
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      554
      789
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      697
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      610
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe