Hiusten pesu

SSSSDdddS

Monta kertaa viikossa kannattaisi hiukset pestä ja miten? Esimerkki( Keksin omasta päästä tämän esimerkin... ): Hiukset kannattaa pestä joka päivä. Joka kolmas päivä hoitoaineella ja shampoolla ja joka päivä shampoolla. Ole yksi viikko kuukaudessa pesemättä hiuksiasi. Kertokaa asia niinkuin kerroin tuon esimerkin. Minulla on vaaleat, ohuet ja helposti rasvoittuvat hiukset.

6

817

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suski*

Jos esimerkiksi olet tähän asti pessyt hiuksiasi joka päivä, voit totuttaa päänahan uuteen pesuväliin niin että olet pesemättä 2-3 päivää ja siitä eteen päin peset vaikka joka toinen päivä.

Mielestäni voisit tehdä vaikka näin: Pese hiukset joka toinen päivä. Jos vaativat hoitoainetta, sitä voi käyttää joka pesun jälkeen.

Jos sun hiukset on kuivuuteen taipuvaiset ja huonossa kunnossa, voisit joka toinen pesukerta pestä hoitoaineella; tehdä ns. co-pesun (=pestä siis pelkällä hoitoaineella). Shampoo usein vähän kuluttaa ja kuivattaa hiusta entisestään, siksi tämä jos hiukset ova sitä jo ennestään. Voi tuon tietysti tehdä, vaikka hiukset olisivat hyväkuntoisetkin mikäpä estää! :)

Co-pesu tapahtuu näin: Hoitoaine hierotaan kevyesti päänahkaan ja levitetään myös pituuksiin. Muutaman minuutin vaikutusajan jälkeen lisäät sekaan hieman haaleaa vettä ja hierot taas kevyesti päänahkaa. (=emulgointi) Sitten vain huuhtelet päänahasta hyvin pois. Se vaan huonopuoli tuossa, että hoitoainetta menee aika reilusti. Monet on kehunu Xz:n suklaa&vanilja hoitista sopivaksi tuohon. (ei välttämättä sovi kaikille, kokeilemalla löytää omansa.) Ite oon käyttäny Xz:n kosteuttavaa hoitista, hyvin on toiminut sekin. Tarkotus ois seuraavaks kokeilla tuota edellä mainittua. On hyvä muistaa, että hoitoaineen co-pesuun kannattaa olla SILIKONITON!
      (Xz-sarjan tuotteet on kaikki silikonittomia.)

Itse teen juurikin noin joka toinen päivä pesu. Joka toinen pesukerta shampoo hoitis, joka toinen kerta co-pesu. Mulla on kans melko nopeesti rasvottuva päänahka, mut hyvin on toiminu tuomonen.

Sitähän sanotaan, että olisi hyvä antaa päänahan välillä rasvoittua kunnolla. -> Saisi kunnolla rauhoittua ja myös hiukset tykkäisivät. En tiedä sitte.. Tuohon en oo hirveesti perehtyny, enkä kokeillu.. Mut ihan järkeenkäypäähän se olis :) Mihin sitä kehtais lähtä oikeen kökkösellä tukalla.. :D

Toivottavasti sait jotain selvää tästä pitkästä sepustuksestani! :)

• Suski*

Tulipas hieman hassuja lauseita..

• pakko vaan kysyä
        Suski* kirjoitti:

Tulipas hieman hassuja lauseita..

ettet olisi joku juureksista/aloittelevista sellaisista? Kuulosti vaan niin tutulta :D

• Keskustelun aloittaja
        pakko vaan kysyä kirjoitti:

ettet olisi joku juureksista/aloittelevista sellaisista? Kuulosti vaan niin tutulta :D

Häh? O.o

• Suski*
        pakko vaan kysyä kirjoitti:

Onko se jotenkin paha asia..?:D

• lueskelija...

mm. ikäsi ei kysymyksestä selvinyt...useinhan nuorena niin iho kuin hiuspohjakin rasvoittuu melko nopeasti, mutta ongelma tasaantuu iän myötä.
      "Kansankielellä", talirauhanen on ihon alla, hiuksen "juuritupen vieressä oleva pussi", josta kulkeutuu kanava ihon pintaan. Mitä enemmän ihoa, hiuspohjaa hieroo, kampaa ym. sitä enemmän talirauhanen puskee talia ihon pintaan, josta se sitten taas kampaamisen ja harjaamisen myötä leviää hiuksiin.
      Mekaaniset konstit hiusten rasvoittumisen hillitsemiseen siis ovat hellät otteet, älä hiero ja hankaa, vältä tukan turhaa kampaamista ja haromista päivän mittaan, vältä kuumaa (pesuvettä, fööniä ym) Koita saada hiusten tyvi vähän nousemaan irti hiuspohjasta vaikka kevyellä tupeeraamisella, jotta ihon tali pysyisi hiuspohjassa, eikä leviäisi heti päätä myöten makaaviin hiuksiin. Vältä liikaa hoitoainetta, joka saa hiuksen usein liukkaaksi ja päätä pitkin valuvaksi.
      ...mutta mutta, tästä asiasta käydään tälläkin palstalla ikuista taistelua, saako hiuksia pestä vai ei. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että nopeasti rasvoittuva hiuspohja on pidettävä puhtaana, ja jos tarpeen, päivittäisellä pesulla. Rasvasta tukkeutunut iho, oli se sitten hiuspohjassa tai kasvoissa, on huomattavasti haitallisempaa, kuin hyvällä shampoolla tapahtuva päivittäinen pesu. Rasvainen tukka haisee (ja näyttää pahalta).
      Vaikka itse omaan melko kuivan ihon ja hiuspohjan, jopa niin, etten muista tukan koskaan olleen "rasvainen", edes silloin murkkuiässä, pesen silti hiukseni päivittäin. Miksi? Käytän melko paljon muotoilutuotteita, haluan tukkani näyttävä siistiltä joka päivä, luonnonkihara tukkani tahtoo pörrööntyä viimeistään nukkuessa ja vaatii uuden "kampauksen" taas aamulla. Näin olen tehnyt siis ainakin 30 vuotta, olenhan jo ikäloppu 46vuotias. Tukka on kiiltävä ja hyvin on päässä pysynyt. Toki panostan myös pesu ja hoitotuotteisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe