Biopussin sisältä vaahtoaa

pinkkiä vaahtoa

Mistähän on kyse, kun biojätepussin sisällä oleva ruoka alkaa vaahdota pinkkiä vaahtoa, jonkin asteista hometta kai? Edellisessä, ensiasunnossani oli hometta ilm. vesivahingosta ja siellä tuli astioiden pinnallekin tällainen pinkki homekerros, vaikka huuhtelin astiat (jos ei kerennyt pestä) käytön jälkeen. Biojäte ei kerkeä olla kuin pari päivää astiassa ennenkuin tällaista tulee. Auttakaa aloittelevaa asujaa :)

6

4642

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....................

Homettahan se.
      Pidä biojäteastiaa avoimena, ei mitään kantta päällä. Kosteassa ja lämpimässä astiassa homekasvusto "räjähtää" käsiin tosi nopeasti.

Desinfioi nyt ihan ensiksi se biojäteastia Klorite-liuoksella. Se tappaa homeitiöt, joita jää muhimaan astian seinämiin vaikka viet biojätepussin pois. Vie biojäte keräykseen useammin.

Ja ymmärsinkö oikein - et aina jaksa tiskata astioita vaan pelkästään huuhtelet ne vedellä??? Voin kertoa, että kyllä siinä alkaa home kasvaa lautasella aika nopeasti... Voit saada myös kivat ruokamyrkytykset jos syöt homeisilta lautasilta.
      Kuulostaa siltä että suursiivous olisi varmaan paikallaan.

• "tiskaaja"

"Ja ymmärsinkö oikein - et aina jaksa tiskata astioita vaan pelkästään huuhtelet ne vedellä??? Voin kertoa, että kyllä siinä alkaa home kasvaa lautasella aika nopeasti... Voit saada myös kivat ruokamyrkytykset jos syöt homeisilta lautasilta.
        Kuulostaa siltä että suursiivous olisi varmaan paikallaan."

No ei home voi tulla niin nopeasti, jos huuhtelee vedellä astiat ja tiskaa vaikkapa seuraavana päivänä!

• Ensimmäisen viestin kirjoit...

Tarkoitin, että jos en ennätä ruokailun jälkeen heti tiskata astioita tai nykyään pistää tiskikonetta pyörimään, niin huuhdon isoimman määrän ruoantähteistä pois lautaselta ja myöhemmin tiskaan.

Olen useaan kertaan desinfioinut biojäteastian sen jälkeen, kun olen vienyt biojätepussin biojätteen keräykseen, eikä siinä astiassa ole ollut kantta päällä, silti tällainen homepilvi pöllähtää päivässä tai parissa.

• Ensimmäisen viestin kirjoit...
        Ensimmäisen viestin kirjoit... kirjoitti:

Tarkoitin, että jos en ennätä ruokailun jälkeen heti tiskata astioita tai nykyään pistää tiskikonetta pyörimään, niin huuhdon isoimman määrän ruoantähteistä pois lautaselta ja myöhemmin tiskaan.

Olen useaan kertaan desinfioinut biojäteastian sen jälkeen, kun olen vienyt biojätepussin biojätteen keräykseen, eikä siinä astiassa ole ollut kantta päällä, silti tällainen homepilvi pöllähtää päivässä tai parissa.

...että voikohan se olla jokin tietty ruokalaji tms. joka tekee tuon homeen niin nopeasti? Jokin kanaruoka tai riisi tai muu?

• ruokasi
        Ensimmäisen viestin kirjoit... kirjoitti:

...että voikohan se olla jokin tietty ruokalaji tms. joka tekee tuon homeen niin nopeasti? Jokin kanaruoka tai riisi tai muu?

roskikseen (päivittäin) äläkä tuijota sen väriä.

• ideaa
        ruokasi kirjoitti:

roskikseen (päivittäin) äläkä tuijota sen väriä.

..sitten on kierrättää, jos päivittäin vie vain suodatinpusseja biokassissa? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      68
      4715
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      171
      3636
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      166
      3140
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      72
      3084
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2781
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1933
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1861
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1666
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1650
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1362
    Aihe