Tytöttely & pojittelu

Pekka

Teen 11.9. ilmestyvään Turun Sanomien Treffi-liitteeseen juttua aiheesta tytöttely/pojittelu, jota etenkin vanhemmat työntekijät harjoittavat työpaikoilla.
Kertokaa sähköpostiin kokemuksianne kyseisestä aiheesta (missä tapahtunut? miltä tuntuu?, ketkä sitä harrastaa? jne.) ja laittakaa mukaan nimenne ja ikänne, niin parhaita tarinoita voidaan käyttää jutussa.
Koko nimi olisi paras vaihtoehto, mutta etunimi ikäkin kelpuutetaan.

7

1779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka
    • Kokemusta piisaa

Olen 16 vuotias opiskelijan alku Hämeenlinnasta, ja olin viime kesänä toimistotyössä firmassa, jonka keski-ikä oli varmaankin ainakin 60! Ja nämä kaikki kutsuivat minua jatkuvasti tytöksi, ja se oli todella loukkaavaa, koska esim. asiakkaina olevat naispuoliset olivat aina joko nimiä tai "eräs nainen"! Mikäli minulla vain olisi ollut rohkeutta, olisin puuttunut asiaan, mutta "tyttönä" en uskaltanut muuta kuin itkeä mieliharmini yksin wc:ssä.

• boy 21

Kyllä 16-vuotiasta saa sanoa tytöksi ihan reilusti, pikemminkin olisi hassua sanoa naiseksi kun kyseessä on vieläpä alaikäinen lapsi. Mua kutsutaan pojaksi vaikka olen 21-vuotias mutta en pistä sitä pahakseni, sillä ei kiinnostakaan olla aikuinen vielä moneen vuoteen.

• tyttö...
        boy 21 kirjoitti:

Kyllä 16-vuotiasta saa sanoa tytöksi ihan reilusti, pikemminkin olisi hassua sanoa naiseksi kun kyseessä on vieläpä alaikäinen lapsi. Mua kutsutaan pojaksi vaikka olen 21-vuotias mutta en pistä sitä pahakseni, sillä ei kiinnostakaan olla aikuinen vielä moneen vuoteen.

hoitoalalla työskentelen. työkaverini, lähes eläkeikäinen nainen,usein tytöttelee kaikkia nuorempia. en ota sitä loukkauksena, vaikka itse lähes 30 jo olenkin. olen huomannut,että kyseisellä työkaverillani hiukan jo vaikeuksia muistaa nimiä, ja näin ollen tytöttely säästää noloilta tilanteilta,kun ei nimi muistukkaan mieleen.

• ano-nyymi

Itseäni ottaa päähän ja pahasti.