Tytöttely & pojittelu

Pekka

Teen 11.9. ilmestyvään Turun Sanomien Treffi-liitteeseen juttua aiheesta tytöttely/pojittelu, jota etenkin vanhemmat työntekijät harjoittavat työpaikoilla.
Kertokaa sähköpostiin kokemuksianne kyseisestä aiheesta (missä tapahtunut? miltä tuntuu?, ketkä sitä harrastaa? jne.) ja laittakaa mukaan nimenne ja ikänne, niin parhaita tarinoita voidaan käyttää jutussa.
Koko nimi olisi paras vaihtoehto, mutta etunimi ikäkin kelpuutetaan.

7

1779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka
    • Kokemusta piisaa

Olen 16 vuotias opiskelijan alku Hämeenlinnasta, ja olin viime kesänä toimistotyössä firmassa, jonka keski-ikä oli varmaankin ainakin 60! Ja nämä kaikki kutsuivat minua jatkuvasti tytöksi, ja se oli todella loukkaavaa, koska esim. asiakkaina olevat naispuoliset olivat aina joko nimiä tai "eräs nainen"! Mikäli minulla vain olisi ollut rohkeutta, olisin puuttunut asiaan, mutta "tyttönä" en uskaltanut muuta kuin itkeä mieliharmini yksin wc:ssä.

• boy 21

Kyllä 16-vuotiasta saa sanoa tytöksi ihan reilusti, pikemminkin olisi hassua sanoa naiseksi kun kyseessä on vieläpä alaikäinen lapsi. Mua kutsutaan pojaksi vaikka olen 21-vuotias mutta en pistä sitä pahakseni, sillä ei kiinnostakaan olla aikuinen vielä moneen vuoteen.

• tyttö...
        boy 21 kirjoitti:

Kyllä 16-vuotiasta saa sanoa tytöksi ihan reilusti, pikemminkin olisi hassua sanoa naiseksi kun kyseessä on vieläpä alaikäinen lapsi. Mua kutsutaan pojaksi vaikka olen 21-vuotias mutta en pistä sitä pahakseni, sillä ei kiinnostakaan olla aikuinen vielä moneen vuoteen.

hoitoalalla työskentelen. työkaverini, lähes eläkeikäinen nainen,usein tytöttelee kaikkia nuorempia. en ota sitä loukkauksena, vaikka itse lähes 30 jo olenkin. olen huomannut,että kyseisellä työkaverillani hiukan jo vaikeuksia muistaa nimiä, ja näin ollen tytöttely säästää noloilta tilanteilta,kun ei nimi muistukkaan mieleen.

• ano-nyymi

Itseäni ottaa päähän ja pahasti.

Jotkut vanhemmat työntekijät kutsuvat pojaksi, vaikka ikää on reilusti kolmattakymmentä vuotta ja poika en ole ollut moneen moneen vuoteen.

Tulee mieleen tapa jolla valkoiset orjanomistajat kutsuivat mustaihoisia orjiaan 'Boy' -nimellä. Mustat pitävät tätä nykyäänkin erittäin loukkaavana...

• tyttönen

Olin työharjottelussa paikassa missä oli vaan miehiä. Ne kaikki tottakai tytötteli mua 3 ja ½ viikkoo :). Ei se mua mitenkää haitannu eikä loukannu. Tuntu oikeestaa kivalta..olin sillon 16-v. Nyt oon 17-v. Ne sai mua tytötellä ihan vapaasti mut jos joku muu (esim meijän koulusta) alkaa mua tytötteleen ni se alkaa ärsyttää.

• vielä tyttö

Okei, toi lehti juttu on jo tehty, mut mitä itte oon huomannu niin hoitoalalla se on hyvin yleistä niin miehillä kun naisillakin.
      Eräs opiskelutoveri (poika) oli osastolla ainut miespuolinen työntekijä ja kaikki kutsuivat aina poikaa ympäri osastoo. Yhestä tuli oikeen riesakin, kun se alko poskista ottaan kii, ihan kun vanhukset ikään.
      Mut henkilökohtasesti mua ei haittaa vaikka joku mua töissä tyttöseks sanois, koska naiseks en itteeni tunne vaikka maaginen 18 vuoden ikä onkin ylitetty. :)
      Mut hyvää jouluu kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      175
      4961
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4336
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      248
      2910
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2852
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27