kuupperi on mielestäni huono testi; koska
Ukk-kävelytestin mukaan olen tooodella huonossa kunnossa (Siis AiVAN PASKASSA!!), mutta pyristelen silti sitkeydellä kooperissa normi tulokseen..! Lisäksi tunnen tyypin jonka hapenotto kyky oli lähes kiitettävä, VAikka kävelikin lähes koko 12 min, koska ei jaksanu oikeesti juosta.. Eli Cooperissa voi tavallaan "huijata" olevansa hyvä.. Itsellä oli joka paikka kipee jne.. Eli mun mielestä jos kuntoa pitää testata niin se UKK-testi on lahjomaton ja paras, tätä mieltä oli eräskin liikunnaopettaja! Ei kaikki vaa jaksa juosta cooperia, jos vaik lihakset o huonot jalois..
Mitä mieltä muut??? Se mun kuuper tulos oli muute 2200m, eli meijän koulun ja varsumies-kirjasen mukaan tyydyttävä/normaali
cooperin-testistä..
40
8958
Vastaukset
- yhtäläisyytta
hyvällä kunnolla ja hyvällä hapenotolla on ? Vaikka olisi kuinka hyvä hapenottokyky-voi silti olla rapakunnossa !
- heiheiheiheiheiu
Jos on hyvä hapenottokyky, niin silloin on ainakin yksi (ja tärkeä) osa-alue hyvässä kunnossa, on hyvä aerobinen suorituskyky. (lihaskunto, notkeus, tasapaino ja muut voi tietysti silloinkin olla retuperällä)
- juoksukuntoa,
mikä taasen on aika monen tekijän tulos. Ukk-testin tulokset taas ovat joskus sitä sun tätä.
- uuteen puihin
Tuloksen ollessa 2200 m ei sitä kyllä pitäisi pitää minään "normaali juoksukuntona" nuorella miehellä tai miehenalulla, siis nimenomaan kun puhutaan juoksemisesta.
Tuohon aikaan jopa kävelee, jos on tarpeeksi liukkaat lanteet ja yleiskunto muutenkin ok.
Itse kun olin 70-luvulla ala/yläasteiässä, sellaiset 2600-2700m oli hyvin yleinen tulos.
Itse juoksin 3100m ala-asteella.
Mutta silloin liikuttiinkin luonnostaan huomattavasti enemmän kuin nyt.
Cooper mittaa mielestäni hyvin juoksukuntoa, vastaa noin 3-tonnin juoksukisaa. Normit saisi laittaa uusiksi- alottaja
"Tuloksen ollessa 2200 m ei sitä kyllä pitäisi pitää minään "normaali juoksukuntona" nuorella miehellä tai miehenalulla, siis nimenomaan kun puhutaan juoksemisesta."
-80-luvun alun varusmies-kirjasen mukaan tuo on normaali! - Huononen
alottaja kirjoitti:
"Tuloksen ollessa 2200 m ei sitä kyllä pitäisi pitää minään "normaali juoksukuntona" nuorella miehellä tai miehenalulla, siis nimenomaan kun puhutaan juoksemisesta."
-80-luvun alun varusmies-kirjasen mukaan tuo on normaali!"-80-luvun alun varusmies-kirjasen mukaan tuo on normaali!"
Hehehe, miellä pantiin alokkaana kaikki alle 2800m juosseet ravirinkiin kasvamaan. Tosin sadan hengen porukasta sinne joutui vain noin 10 henkeä. AUK:ssa cooperin juosseiden keskiarvo oli jo 3150m - porukkaa oli
Huononen kirjoitti:
"-80-luvun alun varusmies-kirjasen mukaan tuo on normaali!"
Hehehe, miellä pantiin alokkaana kaikki alle 2800m juosseet ravirinkiin kasvamaan. Tosin sadan hengen porukasta sinne joutui vain noin 10 henkeä. AUK:ssa cooperin juosseiden keskiarvo oli jo 3150misä oli rannikkotykistössä ja oli parhaasta päästä kun juoksi se 2600m, moni pääsi "vain" 1800-2300m. Missä sä olit intis? Kaveri meni viime tammikuussa Niinisaloon ja on aukissa, sanoi juosseensa 1600m, et sillei.
"Hehehe, miellä pantiin alokkaana kaikki alle 2800m juosseet ravirinkiin kasvamaan. Tosin sadan hengen porukasta sinne joutui vain noin 10 henkeä"
Tuota on vaikea uskoa..ENKÄ MUUTEN VITULAKAAN USKO!! - tuuesiinmasiin
Huononen kirjoitti:
"-80-luvun alun varusmies-kirjasen mukaan tuo on normaali!"
Hehehe, miellä pantiin alokkaana kaikki alle 2800m juosseet ravirinkiin kasvamaan. Tosin sadan hengen porukasta sinne joutui vain noin 10 henkeä. AUK:ssa cooperin juosseiden keskiarvo oli jo 3150msiihen aikaan vielä 15 minuutin Cooper-testi, sehän kai oli aluksi käytössä ennen kuin siirryttiin 12 minuuttiin. Tai ehkä olet joku sissimasiin.
Meillä ei komppaniasta (84 alokasta) ainakaan päässyt kuin 3 tai 4 yli 3000 m palvelukseenastumiscooperissa. Suurin osa (2/3) pojotti tulokseen 2600-2800 m ja tilastojen mukaan v. 1986 oli kuitenkin yksi parhaista (muistaakseni 4. paras (vuodesta 1975 alk.)) Cooperin suhteen. Huonoin (melkoisen ylipainoinen sälli) juoksi muistaakseni n. 2200 m, jota pidettiin siihen aikaan melko säälittävänä tuloksena. - tuuesiinmasiin
tuuesiinmasiin kirjoitti:
siihen aikaan vielä 15 minuutin Cooper-testi, sehän kai oli aluksi käytössä ennen kuin siirryttiin 12 minuuttiin. Tai ehkä olet joku sissimasiin.
Meillä ei komppaniasta (84 alokasta) ainakaan päässyt kuin 3 tai 4 yli 3000 m palvelukseenastumiscooperissa. Suurin osa (2/3) pojotti tulokseen 2600-2800 m ja tilastojen mukaan v. 1986 oli kuitenkin yksi parhaista (muistaakseni 4. paras (vuodesta 1975 alk.)) Cooperin suhteen. Huonoin (melkoisen ylipainoinen sälli) juoksi muistaakseni n. 2200 m, jota pidettiin siihen aikaan melko säälittävänä tuloksena.ja se on tässä
http://tietokannat.mil.fi/data/518/3 - vm -86
siihen aikaan vielä 15 minuutin Cooper-testi, sehän kai oli aluksi käytössä ennen kuin siirryttiin 12 minuuttiin. Tai ehkä olet joku sissimasiin.
Meillä ei komppaniasta (84 alokasta) ainakaan päässyt kuin 3 tai 4 yli 3000 m palvelukseenastumiscooperissa. Suurin osa (2/3) pojotti tulokseen 2600-2800 m ja tilastojen mukaan v. 1986 oli kuitenkin yksi parhaista (muistaakseni 4. paras (vuodesta 1975 alk.)) Cooperin suhteen. Huonoin (melkoisen ylipainoinen sälli) juoksi muistaakseni n. 2200 m, jota pidettiin siihen aikaan melko säälittävänä tuloksena.juoksin tuossa vuoden 1986 saapumiserässä 3070 m ja en edes sen kummemmin harjoitellut juoksemista.
Saapumiserästä meni kyllä varmaan kymmenkunta kaveria yli 3000 m.
Mutta sittenpä ei ole mennytkään ikinä cooperissa sen jälkeen tuo 3000 raja rikki. Tällä hetkellä vois mennä max 2800 m ( 42 v. ). Juoksua en sen kummemmin harjoittele, muita lajeja kylläkin esim. pyöräily ja luistelu. - oltiin
porukkaa oli kirjoitti:
isä oli rannikkotykistössä ja oli parhaasta päästä kun juoksi se 2600m, moni pääsi "vain" 1800-2300m. Missä sä olit intis? Kaveri meni viime tammikuussa Niinisaloon ja on aukissa, sanoi juosseensa 1600m, et sillei.
"Hehehe, miellä pantiin alokkaana kaikki alle 2800m juosseet ravirinkiin kasvamaan. Tosin sadan hengen porukasta sinne joutui vain noin 10 henkeä"
Tuota on vaikea uskoa..ENKÄ MUUTEN VITULAKAAN USKO!!"Tuota on vaikea uskoa..ENKÄ MUUTEN VITULAKAAN USKO!! " Kovaa on tullut mopojen kunto alas veliseni, kun et tuollaista voi uskoa.
Vuosi 87, Yksikkö PKR (Rajavartiosto)-sissikomppania.
AUK:ssa muuten ohjelmaan kuului 43km:n kilpamarssi 25 kg:n sissireppu rynkky selässä. Parhaat juoksi sen reilussa 4 tunnissa. - olisit heti sanonu
oltiin kirjoitti:
"Tuota on vaikea uskoa..ENKÄ MUUTEN VITULAKAAN USKO!! " Kovaa on tullut mopojen kunto alas veliseni, kun et tuollaista voi uskoa.
Vuosi 87, Yksikkö PKR (Rajavartiosto)-sissikomppania.
AUK:ssa muuten ohjelmaan kuului 43km:n kilpamarssi 25 kg:n sissireppu rynkky selässä. Parhaat juoksi sen reilussa 4 tunnissa.en nyt perus tykäri alikilta odottakkaa moista..
- on muuten
aika surkea tulos!!
- dklgölh
kokoajan pieneen ylämäkeen se on pölykeuhkoillani hyvä!
- 2800
2800 meni flunssaisenakin ja ikää on jo reilusti. Kyllä nuorten miesten pitäisi 3000 rikkoa ennenkuin voi sanoa jotta on kunnossa.
- itse12345
juoksen n.3600m
Ja leijun.- kohan
Miksi sanot juoksevasi "noin" 3600 metriä? Minäkin juoksen 100 metriä noin 10 sekuntiin. Otin aikaa biologisesta kellostani.
- olen
kohan kirjoitti:
Miksi sanot juoksevasi "noin" 3600 metriä? Minäkin juoksen 100 metriä noin 10 sekuntiin. Otin aikaa biologisesta kellostani.
juossut kilpailuja joissa matkana 4km(tarkka koska kilpailu oli virallisesti mitattu) ja aika oli tuota ilmoittamaani vauhtia, niin ja 3000m menee alle 10min
- vielä---
TJ-testi (tunnin juoksu) on tietysti se luotettavin mittari kunnon selvittämiseen. Rajat löydät toisesta ketjusta.
- RoseBaum
Enhän mä kuntoilusta hirveesti tiedä, mutta mielestäni cooper mittaa ainoastaan henkilön hapenotto kyvyn. itte olin flunssassa ja vesisateessa juoksemassa 2700, mut kaverit ei sitä ikinä uskonu. en oo vuosiin kokeillu mut veikkaisin et juoksisin jo paremmin sen.
- kokokokok
Cooper ei muuten mittaa hapenottokykyä
- tuuesiinmasiin
kokokokok kirjoitti:
Cooper ei muuten mittaa hapenottokykyä
siis hapenottokykyä (MaxVO2) ja Cooper korreloi kenttätesteistä varmaan parhaiten sen (MaxVO2) kanssa.
- mitataan
siis hapenottokykyä (MaxVO2) ja Cooper korreloi kenttätesteistä varmaan parhaiten sen (MaxVO2) kanssa.
ihmisen kykyä juosta. Siihen vaikuttaa moni muukin asia kuin hapenottokyky.
- tuuesiinmasiin
mitataan kirjoitti:
ihmisen kykyä juosta. Siihen vaikuttaa moni muukin asia kuin hapenottokyky.
mutta kerropa joku Cooperia parempi kenttätesti, jolla arvioidaan maksimihapenottokykyä. Tietyn tuloksen saavuttaminen on teoriassakin mahdotonta, jos henkilöllä ole ko. tulokseen vähintään vaadittavaa MaxVO2-arvoa. Tämä, samoin kuin edellinen kirjoitukseni, siis kirjoittajalle, joka väitti ettei Cooper muka millään lailla mittaa hapenottokykyä. Sellainen väite on palturia. Mutta sekin on tietysti totta, että tietty metrimäärä Cooperissa (esim. 3500m) voidaan saavuttaa erilaisilla hapenottokyvyn arvoilla ja toisaalta sama hapenottokykyarvo eri juoksijoilla (esim. 60 ml/kg/min) voi tuottaa toiselle esim. 200 m paremman tuloksen kuin toiselle mm. paremmasta juoksun taloudellisuudesta johtuen.
Ja Cooperin voi suorittaa vaikka uiden, jos esim. uintia harrastaa. - kokokokok
mutta kerropa joku Cooperia parempi kenttätesti, jolla arvioidaan maksimihapenottokykyä. Tietyn tuloksen saavuttaminen on teoriassakin mahdotonta, jos henkilöllä ole ko. tulokseen vähintään vaadittavaa MaxVO2-arvoa. Tämä, samoin kuin edellinen kirjoitukseni, siis kirjoittajalle, joka väitti ettei Cooper muka millään lailla mittaa hapenottokykyä. Sellainen väite on palturia. Mutta sekin on tietysti totta, että tietty metrimäärä Cooperissa (esim. 3500m) voidaan saavuttaa erilaisilla hapenottokyvyn arvoilla ja toisaalta sama hapenottokykyarvo eri juoksijoilla (esim. 60 ml/kg/min) voi tuottaa toiselle esim. 200 m paremman tuloksen kuin toiselle mm. paremmasta juoksun taloudellisuudesta johtuen.
Ja Cooperin voi suorittaa vaikka uiden, jos esim. uintia harrastaa.Cooperin testissä mitattavat muuttujat ovat aika ja juostu matka. Kaikki muu on arviointia. VO2max voidaan mitata sydämen minuuttivolyymin ja valtimo-laskimo -happieron avulla tai helpommin minuuttiventilaation ja sisään- ja uloshengitysilman happi- ja hiilidioksidipitoisuuksien eron avulla. Cooperissa ei mitään näistä käytetä. Pysyn siis edelleen kannassani, ettei Cooperissa mitata hapenottokykyä. Se voidaan kyllä arvioida erilaisia kaavoja käyttäen, ja Cooperin tuloksella on kyllä melkoisen hyvä korrelaatio VO2max:n kanssa. Tosin mikä tahansa kenttätesti, jopa N-ex -testit antavat tarpeeksi heterogeenisella koehenkilöjoukolla hyvän korrelaation.
Kenttätestin hyvyyteen vaikuttaa vielä sen käytettävyys. Juuri tämä on Cooperin heikkous, sillä maksimaalisena testinä sillä on huomattavat rajoitteet. Kyllä UKK-kävelytesti tai Rockportin vastaava testi, Shuttle-run -testi tai jopa Polarin Own-index ja Jacksonin N-Ex -testi toimivat hyvin kenttätesteinä. Vaikuttaa vaan siltä, että suurin ongelma näiden testien luotettavuudessa tuleekin totaalisen ammattitaidottomilta testaajilta.
- duuseli
moi,
Kupperissa juostaan sikakovaa an-aerobisella sykkeellä. Testin tulos on lahjomaton ja kertoo nimenomaan juoksukunnosta ja sen maksimikestävyydestä ja kertoo ohessa jotain yleiskunnosta. Kuupperin voi tehdä juoksun lisäksi myös uinnissa ja pyöräilyssä ja taulukkovertailussa saa tiedon mikä laji on itse kullekkin parhaassa kunnossa.
UKK kävelytestissä mitatataan aikaa ja syke kyllä mitataan ja sitä verrataan absoluuttiseen arvoon eikä skaalata mihinkään henkilökohtaiseen maksimiin tms. alueeseen suhteutettuna. Eli heitto voi olla 20 pykälää.
Toisaalta itse vedän 2950m kuupperissa 18o sykkellä ja kävelytestissä 2km/15min50sek ja syke 115 antaa lopputuloksen 113% verrattuna normaaliin ihmiseen.
Eli molemmat tulokset kertoo että kyseessä on normaalikuntoista kovenpi heppu. Toisaalta juoksija ei osaa kävellä kovin hyvin... - aloittaja
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=1500000000000046&posting=22000000025799985
Sielläpä lisää keskustelua..
Minkä takia muuten ihmisiä arvostellaan mokoman paska testin takia? Olen 18v mies ja juoksen sen 2200m.. kaverini ovat jopa alle 2000m kunnolla olleet intissä Aliupseeri kurssinsa parhaimpia johtajia/sotilaita(lähtipä joku RUK:honkin 2100-kunnolla). Moni ihmettelee eikä ymmärrä miten joku ei vain pääse siihen 3kk/12min.. Enpä itsekkään voi kovaan ääneen huutaa että en ymmärä tyhmiä ihmisiä jotka eivät saa ÄÖ-testistä samaa kuin minä (119, sain tänään)! Lisäksi väitän että jos otetaan suunnistus testi kaikille oudossa paikassa, niin minä löydän kaikki rastit, vaikka en se nopein olisikaa..- urheilua harrastava
Tosta hapenottokyvystä ja juoksu taidosta sen verran että meillä on koulussa joka vuos nuo testit. Itse juoksen jotain 2500 m, olen siis tyttö. Mutta.. Eräs kaverini taisi päästä 1400m. Hän ei pystynyt juoksemaan edes sataa metriä kun alkoi tuntumaan kuulemma niin pahalle ettei henkeä saanut. Sanoi että oli huono olo ja sen takia meinasi oksentaa (siis sen cooperin). Mun mielestä 1400m on aika huono vaikka olisikin vähän huono olo. Mistä se sit kertoo. Huonosto kunnosta, hapenottokyvystä vai mistä? Jos ei pysty juoksemaan tai menemään sellaista hölkkä vauhtia kuin 100m. Mikä voisi olla syynä huonoon juoksemiseen, tai siihen jaksamiseen?
- tai kuten mulla itsellä..
urheilua harrastava kirjoitti:
Tosta hapenottokyvystä ja juoksu taidosta sen verran että meillä on koulussa joka vuos nuo testit. Itse juoksen jotain 2500 m, olen siis tyttö. Mutta.. Eräs kaverini taisi päästä 1400m. Hän ei pystynyt juoksemaan edes sataa metriä kun alkoi tuntumaan kuulemma niin pahalle ettei henkeä saanut. Sanoi että oli huono olo ja sen takia meinasi oksentaa (siis sen cooperin). Mun mielestä 1400m on aika huono vaikka olisikin vähän huono olo. Mistä se sit kertoo. Huonosto kunnosta, hapenottokyvystä vai mistä? Jos ei pysty juoksemaan tai menemään sellaista hölkkä vauhtia kuin 100m. Mikä voisi olla syynä huonoon juoksemiseen, tai siihen jaksamiseen?
Kivipöly keuhkoissa.. Eikö se mahdu "liikunnan" harrastajien pieneen päähän että kaikki ei oo terveitä juoksemaan? T: aloittaja
- fhgfdj
tai kuten mulla itsellä.. kirjoitti:
Kivipöly keuhkoissa.. Eikö se mahdu "liikunnan" harrastajien pieneen päähän että kaikki ei oo terveitä juoksemaan? T: aloittaja
tuli pieni näppäily virhe
- Nimetön
urheilua harrastava kirjoitti:
Huonosta kunnostahan tuo kielii(joo joo, "huonosta juoksukunnostapa"-höpönpöpönpöppö!) Jos on vähänkään treenannut mitään edes kuukauden ajan niin kenellä tahansa suht normaalipainoisella menee kyllä 1800 m cooperissa kouluikäisenä(olettaen, että mikään sairaus ei oo esteenä)
- .........
Nimetön kirjoitti:
Huonosta kunnostahan tuo kielii(joo joo, "huonosta juoksukunnostapa"-höpönpöpönpöppö!) Jos on vähänkään treenannut mitään edes kuukauden ajan niin kenellä tahansa suht normaalipainoisella menee kyllä 1800 m cooperissa kouluikäisenä(olettaen, että mikään sairaus ei oo esteenä)
Ei ole astmaa hänellä. Kyllä hän kävellä jaksaa vaikka 10 km hengästymättä suhteellisen reippaalla tahdilla. No, toiset ei vaan pysty niin hyvin kuin toiset. Ajattelin vaan että miten voi olla niin iso ero hölkällä/hitaalla juoksulla kuin reippaalla kävelyllä... :O
- semmonekettu
......... kirjoitti:
Ei ole astmaa hänellä. Kyllä hän kävellä jaksaa vaikka 10 km hengästymättä suhteellisen reippaalla tahdilla. No, toiset ei vaan pysty niin hyvin kuin toiset. Ajattelin vaan että miten voi olla niin iso ero hölkällä/hitaalla juoksulla kuin reippaalla kävelyllä... :O
Niin se vaan on, että reippaalla kävelyllä ja kevyellä hölkällä on rasituksen kannalta erittäin suuri ero.. Kuka tahansa jaksaa kävellä 10 km vaikka 1½h mutta sama matka kevyttä hölkkää ei todellakaan suju yhtä helposti, jos nyt vaikka heitetään, että aikaa kuluisi noin tunti, ehkä pari minuuttia päälle..
- kuntsari
Se on ihan sama mitä selitätte, mutta raaka totuus on se että
Miehillä 2800m on raja luuserin ja jossain hyvässä kunnossa olevan välillä. Rajan alla olevat on surkimuksia tai niinkuin selvisi yhden kaverin osalta niin astmaatikkoja.
Naisilla raja on 2600m
Yksinkertaista mutta totta...
Siksi kuupperi on kova laji- ruikkuli
joo juurin siksi ,
Luuseri on luuseri vaikka voissa paistais.. - joka on niinisalossa
Alikkina (se joka käveli 1650m/12min) sanoi että juuri ne "kovat" jotka juoksi 3km, niin ruikuttavat siellä eniten.. milloin vituttaa ku on kylmä, tetsari painaa hartioita.. vituttaa ku o paskanen olo.. jne.. ELI urheilija nuorukaiset on neitejä.. Toki myönnän että oman terveyden kannalta on hyvä jos jaksaa juosta, mutta se 2500m riittää ihan hyvin cooperin tulokseksi.. Sulla taitaa vaa olla huono itsetunto?? No äloä vastaa kunnei mua oikee edes enää jaksa kiinnostaa.. ps. olin juoksu lenkillä ja 50 vuotias naapuri huusi pihaltaan; "kui vitussa sä poika juokset? Nauti elämästä niin kauan kunnes huomaat että oot tällänen vanha äijä ja jos kuntoilla pitää, niin juokse naisissa naimassa!"
- niinJanäin
joka on niinisalossa kirjoitti:
Alikkina (se joka käveli 1650m/12min) sanoi että juuri ne "kovat" jotka juoksi 3km, niin ruikuttavat siellä eniten.. milloin vituttaa ku on kylmä, tetsari painaa hartioita.. vituttaa ku o paskanen olo.. jne.. ELI urheilija nuorukaiset on neitejä.. Toki myönnän että oman terveyden kannalta on hyvä jos jaksaa juosta, mutta se 2500m riittää ihan hyvin cooperin tulokseksi.. Sulla taitaa vaa olla huono itsetunto?? No äloä vastaa kunnei mua oikee edes enää jaksa kiinnostaa.. ps. olin juoksu lenkillä ja 50 vuotias naapuri huusi pihaltaan; "kui vitussa sä poika juokset? Nauti elämästä niin kauan kunnes huomaat että oot tällänen vanha äijä ja jos kuntoilla pitää, niin juokse naisissa naimassa!"
niin on verenkiertoelimistökin kunnossa ja voi naida pidempään (naapurin äijäsi ei luultavasti ole pystynyt enää mihinkään moneen vuoteen ;)
Tosin juokseminen (ainakin kesäaikaan) on jo itsessään niin naatittavaa, ettei mitään naimista enää kaipaakaan. - todellakin
niinJanäin kirjoitti:
niin on verenkiertoelimistökin kunnossa ja voi naida pidempään (naapurin äijäsi ei luultavasti ole pystynyt enää mihinkään moneen vuoteen ;)
Tosin juokseminen (ainakin kesäaikaan) on jo itsessään niin naatittavaa, ettei mitään naimista enää kaipaakaan.Isäni juoksi 70-luvun lopussa Cooperin-testissä 3500 metriä ja hän ei edes pitänyt juoksusta. Ajat muuttuvat, tietokoneet tulevat, ihmiset surkastuvat....
- näin on
todellakin kirjoitti:
Isäni juoksi 70-luvun lopussa Cooperin-testissä 3500 metriä ja hän ei edes pitänyt juoksusta. Ajat muuttuvat, tietokoneet tulevat, ihmiset surkastuvat....
v -74 RAUKissa 79/80 juoksi yli 3000m cooperissa, minäkin 3250m.
Tänä vuonna esikoispoika oli intissä ja juoksi 3050m. AINOA koko yksikössä, joka pääsi yli 3 km...
Vaimokkeen veltto kuopus 16v tykkää että 2000m on kelpo tulos, sen jaksoi. Hartiat kovin kipeät hankalasta "työasennosta" 8 tuntia päivässä tietokoneen ääressä. Hoito: 1000€ työtuoli...
Kaveri ei ole koskaan jaksanut vetää yhtään leukaa.
Vielä veltompi tytär 19v venähdytti selkänsä kaupassa maitolaatikkoa nostaessa. Muinaiset serkkutytöt, 20 kg kevyemmät, heilauttivat 40 litran maitotonkat lavalle tosta vaan.
Että tämmösten käsissä on tulevaisuus.
- elkyur
Juoksin viimeisen kerran coopper juoksun launtaina ja sain 2750m. Oon ihan kohtta 14v ja 6,3km menee 30minutiissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2196262Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1805822Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai155434BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2514331Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j734087- 2683933
Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1393462Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1283289HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212986Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan22449