Mitähän luokkaa mahtaa olla kokopäiväisen arvokuljettajan ansiotaso? Tuntipalkka alalla yleisempi kuin kuukausipalkka?
Arvokuljettajan ansiotaso?
16
5606
Vastaukset
- 5v orjatyötä "arvokulj...
Ihan liian vähän työn raskauteen/vastuuseen nähden. Toki hommat vaihtelevat jonkinverran paikkakunnittain, mutta tiukalla aikataulutuksella, turhalla pilkun nussimisella ja liialla työmäärällä homma on saatu pilattua täysin melkein kaikkialla. Just taloon tulleella tuntipalkka on jotain päälle kahdeksan euroa tai vähän enemmän, kuitenkin alle yhdeksän euroa. Pääkaupunkiseudulla tietty hieman enemmän.
kk palkkalaiseksi on todella hankala päästä ja työnantaja koittaa kaikinkeinoin pitää tekijät tuntilaisina, koska silloin heitä on helpompi käsitellä ja polkea oikeuksia. Sopimukset tehdään silleen, että mahdollinen "hankala" työntekijä voidaan halutessaan savustaa firmasta pellolle antamalle liian vähän viikkotunteja. Hankalaksi työntekijäksi päädyt jos satut kieltäytymään jostakin ylimääräisestä vuorosta tai sairauslomasijaisuudesta tai muuten vaan ei asenne työnantajaa miellytä.
Yllämainitut asiat koskevat ainakin yhtä isoa arvokuljetusyhtiötä, mutta uskoisin ainakin osan pätevän myös muissakin. Mieti kaksi kertaa mihin pääsi pistät.- Habatus
Tattis vaan vastauksestasi. Jotain hommaa pitäis alkaa miettimään kun oma ala ei oikein työllistä.
Tuntuu olevan erittäin yleistä nykyään vähän alalla kuin alalla että porukka otetaan töihin tuntiliksalla ja ilman takeita työtuntien määrästä.
jos palkat lähtee tuosta mitä sanoit niin eipä niissä sitten ole paljon hurraamista. Ja veikkaan että ilta ym lisät ei tule prosenteillla vaan jollain sentti korotuksilla niinkuin vartiointialalla? Ja haittana vielä vuorotyö, toisillehan se sopii ja toisille ei. Taitaa kuitenkin enimmäkseen olla päiväpainotteista? Itse olen aina aiemmin ollut kuukausipalkalla säännöllisessä päivätyössä. - 5v orjatyötä "arvokulj...
Habatus kirjoitti:
Tattis vaan vastauksestasi. Jotain hommaa pitäis alkaa miettimään kun oma ala ei oikein työllistä.
Tuntuu olevan erittäin yleistä nykyään vähän alalla kuin alalla että porukka otetaan töihin tuntiliksalla ja ilman takeita työtuntien määrästä.
jos palkat lähtee tuosta mitä sanoit niin eipä niissä sitten ole paljon hurraamista. Ja veikkaan että ilta ym lisät ei tule prosenteillla vaan jollain sentti korotuksilla niinkuin vartiointialalla? Ja haittana vielä vuorotyö, toisillehan se sopii ja toisille ei. Taitaa kuitenkin enimmäkseen olla päiväpainotteista? Itse olen aina aiemmin ollut kuukausipalkalla säännöllisessä päivätyössä.Se on nykyajan kirous. Työ pitäisi tehdä ilmaiseksi. Kiristetään siinä missä vain voidaan ja vähän sieltäkin missä ei enää voisi.
Juu lisät on muistaakseni seuraavanlaiset, iltalisä vähän päälle 1€, yölisä, 2,22€. Eli aika surkeat. Yötyötä on aika kiitettävästi ja ilman niitä tuossa hommassa ei tienaisikaan. Haittapuolena sitten jatkuva väsymys, koska esim. 5 yövuoron jälkeen ei pitkiä vapaita ole. Joitakin muita lisiä kuuluu työhön, mutta ei nekään pitemmän päälle lämmitä.
Itsekkin tässä uutta ammattia itselleni jo katselen, ei tätä hommaa hullukaan tee kauempaa. - habatus
5v orjatyötä "arvokulj... kirjoitti:
Se on nykyajan kirous. Työ pitäisi tehdä ilmaiseksi. Kiristetään siinä missä vain voidaan ja vähän sieltäkin missä ei enää voisi.
Juu lisät on muistaakseni seuraavanlaiset, iltalisä vähän päälle 1€, yölisä, 2,22€. Eli aika surkeat. Yötyötä on aika kiitettävästi ja ilman niitä tuossa hommassa ei tienaisikaan. Haittapuolena sitten jatkuva väsymys, koska esim. 5 yövuoron jälkeen ei pitkiä vapaita ole. Joitakin muita lisiä kuuluu työhön, mutta ei nekään pitemmän päälle lämmitä.
Itsekkin tässä uutta ammattia itselleni jo katselen, ei tätä hommaa hullukaan tee kauempaa.Eipä sitten kuulosta kovin houkuttelevalta.
Nuo asiat varmaan heijastuu korkeana työvoiman vaihtuvuutena alalla.
Mikähän olisi sellainen työ jossa olisi
- suht säännöllinen päivätyö
- ok palkka jolla tule toimeen. Ei provisio eikä tuntipalkka.
- mukava työilmapiiri
- asiallinen työnantaja jonka kanssa ei tarvitse tapella jokaisesta itsestäänselvästä asiasta
- ei liian yksitoikkoinen työnkuva
- ei liian stressihomma
Voisi olla esim asiakaspalvelua, myyntiä, autonkuljetusta, ehkä mahdollisesti myös toimistotyötä jos ei ole pelkkää tietokoneen ääressä istumista tai puhelimessa puhumista. Tai jotain muuta mitä en ole vielä ajatellutkaan??? - joukahinen_
habatus kirjoitti:
Eipä sitten kuulosta kovin houkuttelevalta.
Nuo asiat varmaan heijastuu korkeana työvoiman vaihtuvuutena alalla.
Mikähän olisi sellainen työ jossa olisi
- suht säännöllinen päivätyö
- ok palkka jolla tule toimeen. Ei provisio eikä tuntipalkka.
- mukava työilmapiiri
- asiallinen työnantaja jonka kanssa ei tarvitse tapella jokaisesta itsestäänselvästä asiasta
- ei liian yksitoikkoinen työnkuva
- ei liian stressihomma
Voisi olla esim asiakaspalvelua, myyntiä, autonkuljetusta, ehkä mahdollisesti myös toimistotyötä jos ei ole pelkkää tietokoneen ääressä istumista tai puhelimessa puhumista. Tai jotain muuta mitä en ole vielä ajatellutkaan???Jos tuollaisen työpaikan keksit tai löydät niin kerro ihmeessä se minullekkin!!!
Voisin jopa maksaa hyvästä vinkistä....taitaa tosin säästyä nekin rahat, sillä tuollaista työpaikkaa ei nykyaikana ole olemassa. - habatus
joukahinen_ kirjoitti:
Jos tuollaisen työpaikan keksit tai löydät niin kerro ihmeessä se minullekkin!!!
Voisin jopa maksaa hyvästä vinkistä....taitaa tosin säästyä nekin rahat, sillä tuollaista työpaikkaa ei nykyaikana ole olemassa.Eipä ihan äkkiseltään tule mieleen, tai vaikka miettisi pidempäänkin. Eli rahasi eivät taida vaihtaa omistajaa ihan vähään aikaan ;-.)
- paljasta
joukahinen_ kirjoitti:
Jos tuollaisen työpaikan keksit tai löydät niin kerro ihmeessä se minullekkin!!!
Voisin jopa maksaa hyvästä vinkistä....taitaa tosin säästyä nekin rahat, sillä tuollaista työpaikkaa ei nykyaikana ole olemassa.mutta omaan hommaani olen varsin tyytyväinen. Työskentelen kaupan varastolla, peruspalkka rapiat 2200e ylityöt, joita piisaa välillä yli oman tarpeen. Niillä saa mukavan lisäliksan joka kuukausi. Työajat 7-16, viikonloput vapaat. Työ ei seuraa vapaa-ajalle niinkuin monella muulla alalla. Varmasti löytyy paljonkin parempia paikkoja/palkkoja mutta olen tällä hetkellä täysin tyytyväinen omaan hommaani.
- pieni, mutta
päälle tulee sitten lisäksi provisiot kyydissä olevan arvokuljetuksen rahallisesta määrästä laskettuna, joten kokonaisansiot on noin kaksin-kolminkertaiset normaali autonkuljettajan palkkaan verrattuna.
- rahakuski^
Älähän puhu potaskaa! mitään provisioita ei makseta. Katsoppas huvikseen se tessi uudelleen ja vertaa sitten vaikka kuljetusalan tes:siin. Huomaat, että pakettiauton kuljettajan apulainenkin tienaa enemmän kuin arvokuljettaja.
Mutta hyvä provo kaikenkaikkiaan. - understanding
rahakuski^ kirjoitti:
Älähän puhu potaskaa! mitään provisioita ei makseta. Katsoppas huvikseen se tessi uudelleen ja vertaa sitten vaikka kuljetusalan tes:siin. Huomaat, että pakettiauton kuljettajan apulainenkin tienaa enemmän kuin arvokuljettaja.
Mutta hyvä provo kaikenkaikkiaan.Ehkä kaveri on käsittänyt, että niistä kuljetettavista rahoista voi napata pienen provikan omaan taskuun :D
- Emeritus arvokuljettaja
Postin palveluksessa joutui kuskaamaan arvokuljetuksia tavan trans-shitillä ilman eri korvausta. Palkkaa maksettiin 1992 noin 6000 mk/kk. Koulutus tehtävään oli lyhyt; "Pan ovet säppiin".
- niinpäniin_
Ja vieläkin saamme kärsiä teistä "postinaikaisistaarvokuljettajista".
Palkkaa tulee enemmän kuin muille ja lomat on pitkät pekkaset. Ja silti kitistään kuin pikkulapset.
huh huh.
- Jonne Oulusta
ihmiselle joka ei muualle kelpaa. Itse olen väkivaltainen etenkin humalassa. Palkka on 7.5€ tunnille ja riittää mulle.
- rahakuski^
siinä oot oikeessa et kaikki kelpaa töihin, mut tuo palkka meni vähän persiilleen, ellet satu jossain ihan pikku puljussa olemaan töissä.
- Arvokuljettajat
Minkälaista hommaa nykypäivänä? Onko duunia ja miten palkka tasot ovatko nousseet?
- __...__
No varmaan kaikkein yleisimmin nykyisin työskennellään arvokuljettajina vartiointiliikkeiden laskuun ja tarkemmin arvokuljetusta löytyy yleisimmin G4S:n sekä Loomiksen riveistä sekä pienemmissä määrin muiltakin kilpailijoilta.
Ei taida tosiaan juuri enää nykyisin olla postin eli Itellan laskuun arvokuljettavia tahoja.
Vartiointialan TES valottaa nykyisen arvokuljettajan palkkoja. Taso IV tai IVA taitaa olla yleisin palkkaluokka arvokuljettajilla ja vuorot ovat kuulemma aika hektisiä ja pitkiä aikataulujen mukaan ajelua keräyspisteestä toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839