Mikä on provo

Sitä ei edes google pystynyt kertomaan joten yritän itse selvittää asiaa.

Käsittääkseni mitään provoilua ei ole olemassa
ja käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä että jos sinä kirjoitat tänne jonkun rallin ja siihen sitten joku vastaa että painu helvettiin niin
se ei ole provo vaan mielipide tai pikemminkin mielenilmaisu eli protesti.


http://www.youtube.com/watch?v=Gng_gQcr28g&feature=related




"Jos tämä juttu menisi jakeluun niin sananvapaus olisi todellisuutta"



MarttyyriMallari-TTt

18

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huru-ukko

      on täynnä erimielisyyksiä.

      Nämä vivahde-erot mielipiteissä ovat juuri sopivaa kanankakkaa palstan kukkasille ja muille rönsyille.

      • puheenvuoroni oli ensi askel kohti herjaamisen legalisointia :)


        "En jaksaisi enää odottaa"


        MarttyyriMallari-TTt


      • Huru-ukko
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        puheenvuoroni oli ensi askel kohti herjaamisen legalisointia :)


        "En jaksaisi enää odottaa"


        MarttyyriMallari-TTt

        mikähän se minun kommenttini sitten oli? Toinen askel?

        En jaksa nyt herjata. Pyydä apua joltain muulta.


      • MTG_

        ...


    • cat.mint

      No kuten eräs tuolla alempana määritteli, niin provo on sana jota käytetään kun jokin menee ymmärryksen yli :D

      Mitähän voikaan päätellä kirjoittajasta joka epäilee jotakuta provoksi :D

    • sirpamaikkarilta

      mitä se on tuolla muualla. Täällä se on sitä kun neidit luulevat olevansa hauskoja.

      Volvo S80 ei enää ole maailman hienoin auto. Näin äsken vielä hienomman. Merkkiä en tiedä mutta rekkari oli virolainen.

      "Auto. Välillä tarpeellinen. Välillä ei."

      Auton vaihtoa miettivä suomalainen akka

    • "provo" kirjoituksena, johon saadaan kiistanalaista vastakaikua.

      • cookos

        ei ole kiistanalaista, vaan itse provo on. Vastakaiku on usein sitä, mikä on totta.


    • cookos

      provo olee sama kuin minä esim. kirjoittasin jostakin asiasta suurena totuutena, vaikka asia olisi juuri päinvastoin ja mun tarkoitus olis juuri esittää se niin, vaikka tiedän sen olevan muutoin. Ja vaikka olisin oikeesti eri mieltä. Provon on aina jotenkin asian esittämistä härnäys mielessä, saada tunteet kuumenemaan...vaikka että "kaikki naiset on huoria"

    • Yksinkertainen blondi

      tarkoittaa yllyttämistä keskusteluun tai vaikka tekoon. Provo on siis tälläinen yllyttäjä. Täällä nettimaailmassa taas provo-sana on otettu vähän turhankin yleiseen käyttöön. Jos joku sanoo jotakin hiukankin normaalista poikkeavaa tai omaa vahvan mielipiteen hän saattaa jonkun mielestä olla provo. Lisäksi on harhakäsitys että provo olisi yhtä kuin valehenkilö tai valehtelija. Voihan provosoivasti käyttäytyvä sitäkin olla, mutta ei aina. Ärsyttävä sana koko provo, PLÄÄH!

      • ja trolli

        Provo kertoo jonkun "pöyristyttävän" tarinan, joka voi olla osittain tosi. Sitten kaikki menevät lankaan ja päivittelevät että eihän nyt sivistyneessä länsimaassa....

        Trolli taas kertoo ihan puuta heinää, mutta tyhmät uskovat ja myötäilevät ja kertovat omia kokemuksiaan.

        Esimerkit:

        PROVO: lasta pitäisi saada kurittaa myös fyysisesti esimerkiksi tukistamalla ja luunapeilla ilman mitään rikosoikeudellisia seuraamuksia.

        TROLLI: Mitä mä teen kun yks mies oli kiinnostunu musta mut sit kun se näki mun äidin niin se haluiski sen??


    • e.W

      ..on provo:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000035530202

      Toi häiriköi keskustelemistani...

      Mitään erityistä älyllisesti tai verbaalisesti kiinnostavaa "hyvää" jutussa ei ole. Ei myöskään mitään, mistä syystä jutusta itsestään ärsyyntyis ( en muutenkaan ärsyynny tän kaltaisilla palstoilla juuri koskaan: kirjoitukset ei usein anna antia minkäänlaisille tunteille).

      Inhimillisessä mielessä toi on silti ärsyttävää. En halua, että toi käyttää enää samoja nimimerkkejä kanssani.

      Shout and show: En ollenkaan.

      • e.W

        Tottakai tiedän, että jos käyttäisin koko kapasiteettiani, en reagois tollaiseen ( em. linkittämääni paskaan).

        Kuitenkin: Silloin kun tietää, että lähestulkoon koko keskusteluympäristös on paskaa ja että (yksittäiset) idarit koettaa laittaa sua maahan arvostustensa mukaisesti (kuulapäisesti), et ehkä silloin mieti tota.;D

        Phyhm..

        Mulla oli tällä keskustelupalstalla taannoin (oikeasti) tilanne, että vaihtoehdot olis ollu lopettaa kirjoittaminen tänne kokonaan tai sanoa koko ajan vastaan typeryksille. Oikeasti näin, koska olen rekisteröitymätön kirjoittaja.

        Koomista em. käytös sikäli, kun tällä palstalla ei koskaan ole ollu mulle mitään (ainakaan seksuaalista) merkitystä... Ihan viihdettä vaan.

        Hörhikset näkyy ilmeisesti vähän pyörittävän keskusteluja (tai jotain)?

        Vähän...

        :D


    • tyhjennysvastaus

      Kun kirjoitat tänne jonkin keksityn tarinan ja väität sen olevan totta, ja katsot minkälaisia vastauksia siihen tulee. Sellaista toimintaa kutsuttiin ennen provoiluksi, mutta sitten keksittiin termi trollaaminen, joka on nykyään yleisempi. Tavallisen kirjoittelun ja provoilun välinen raja on veteen piirretty viiva. Esim. jos olen vähän ihastunut naapuriini ja kirjoitan tänne, että olen palavasti rakastunut naapuriini, niin se on toisaalta totta ja toisaalta ei.

    • älä.provosoidu

      Hyvä provo onnistuu vain silloin, kun päästään ihmisten "ihon alle". On taito saada aikaan keskustelua ja ärsytystä, pitää osata sohaista kipukohtaan.
      Muuten se on vain tylsä läppä, joka ohitetaan olankohautuksella.

    • Yritys vastapuolen kärtyttämiseen

      • Onko tuo sama asia kuin yritää ärsyttää vastapuolta?

        "En tunne kärtyttää-sanaa joka lienee murretta"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Onko tuo sama asia kuin yritää ärsyttää vastapuolta?

        "En tunne kärtyttää-sanaa joka lienee murretta"

        MarttyyriMallari-TTt

        http://m.suomisanakirja.fi/provosoida

        Olemmehan vanhoja tuttuja mutta näin sivusta kommentoin.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe