Kertokaas ammatteja josta saa yli 3000e/kk

Kouluun?

Olen 3-kymppinen mies Hämeestä ja täytys alkaa keksiin mitä tekee isona... Olis kauhian kiva jos käteen jäis 2000e/kk eli brutto sais olla isompikin kuin 3000e/kk. Ja työn pitäs olla ihmisen hommaa! Lähinnä päivätyöt, mahdollisesti vähän ytyä, koulutus maks. 3 vuotta?

Heitän pelin avaukseksi ensimmäisen, jos tästä olis hyötyä muillekkin, tää ei tosin sovi mulle työnkuvan ja koulutuksen keston vuoksi..:

Lentäjät tienaa vissiin keskim. 19000e/kk kuten olemme saaneet lukea...

28

20741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosin...

      Yrittäjät tienaa paremmin kuin duunarit.

    • riippuu

      Loppupelissä kaikki riippuu siitä millainen olet työntekijänä ja ihmisenä. Esimerkiksi kokkien osalta vaihtelu on 1700-5000€/kk ja jne. Toivottavasti löydät sellaisen ammatin, jossa olet hyvä.

    • Mies hoitsun takaa

      Meillä ainaskin muija repii sairaanhoitajana yli 40000€/vuosituloja.

      Koulu oli minusta aika helppo pitkälti työpaikoilla opiskelua.
      Työstään pitää vaikka sielläkin niitä narisijoita on ,eikä kuulemma ole mikään kiire normaalia työntekoa.

      Mikä minusta rahaakin tärkeämpää...Eukolla yli 7-viikkoo lomaa vuodessa se oikein ottaa kaaliin ei yksityisellä pääse 5-viikon yli ikinä !

      • Se menee

        Itse isossa firmassa mikä tekee kovaa tulosta.
        Saan esimiehenä 2250€/kk ja vaimo hoitajana saa varmaan ton 40000€ vuodessa.

        Se siintä tuottavuuden mukaan maksamisesta.
        Työajasta voin sanoa et vuodessa teen satoja tunteja enemmän kuin vaimo ja häviän vuosituloissa.


      • Niinpä niin...
        Se menee kirjoitti:

        Itse isossa firmassa mikä tekee kovaa tulosta.
        Saan esimiehenä 2250€/kk ja vaimo hoitajana saa varmaan ton 40000€ vuodessa.

        Se siintä tuottavuuden mukaan maksamisesta.
        Työajasta voin sanoa et vuodessa teen satoja tunteja enemmän kuin vaimo ja häviän vuosituloissa.

        Oletko sinäkin Metsolla töissä?


      • tällaista??

        Missä näin hyvin hoitsuna tienaa??? Itse olen sairaanhoitajana hommia jo jonkun aikaa tehnyt ja minun palkka on 27000 e/vuodessa.


      • paikassa...
        tällaista?? kirjoitti:

        Missä näin hyvin hoitsuna tienaa??? Itse olen sairaanhoitajana hommia jo jonkun aikaa tehnyt ja minun palkka on 27000 e/vuodessa.

        Sisko lähäri ja paikka kymenlaakso...
        kk-ansiot luokkaa 2400-2700€/kk ja sairaanhoitajan palkka on kummiskin paljon isompi.
        Muutama kaveri ja sukulainen myös sh ja ansiot ovat kaikilla yli 30000€/vuosi ,vaikka muutama tekee melkein pääsääntöisesti päivää.


      • ei pidä paikkansa
        paikassa... kirjoitti:

        Sisko lähäri ja paikka kymenlaakso...
        kk-ansiot luokkaa 2400-2700€/kk ja sairaanhoitajan palkka on kummiskin paljon isompi.
        Muutama kaveri ja sukulainen myös sh ja ansiot ovat kaikilla yli 30000€/vuosi ,vaikka muutama tekee melkein pääsääntöisesti päivää.

        kyllä sairaanhoitaja tienaa jonkun 3-vuorossa 30-38 t€, mutta päivävuorossa ei päästä edes 30 t€uroon


      • muka ei ?
        ei pidä paikkansa kirjoitti:

        kyllä sairaanhoitaja tienaa jonkun 3-vuorossa 30-38 t€, mutta päivävuorossa ei päästä edes 30 t€uroon

        Pääsee yli 35000€ vuorossa järjestään ainaskin muijan paikalla.Eikä näissä ole edes ylitöitä !!

        Sillä ei väliä miten saa kun siihen tienestiin on mahdollisuus.Monella alalla ei pääse edes 15000€ vaikka olis kuinka halukas tekemään joka vkl. ja yö.
        Hoitajat on suurimpia narisijoita ja on se tarttunut jo omaankin emäntään ja pitää sitä aina palautella todellisuuteen !


      • alsaank
        muka ei ? kirjoitti:

        Pääsee yli 35000€ vuorossa järjestään ainaskin muijan paikalla.Eikä näissä ole edes ylitöitä !!

        Sillä ei väliä miten saa kun siihen tienestiin on mahdollisuus.Monella alalla ei pääse edes 15000€ vaikka olis kuinka halukas tekemään joka vkl. ja yö.
        Hoitajat on suurimpia narisijoita ja on se tarttunut jo omaankin emäntään ja pitää sitä aina palautella todellisuuteen !

        Olen terveydenhoitaja joka teen päivätyötä.
        Viime vuoden tulot olivat 31000 e, joten tuo ylimääräinen kymppitonni koostuu varmasti lisistä jos vaimosi tekee vuorotöitä.
        Ja joku sanoi, että sh:n palkka on paljon suurempi kuin lähihoitajalla, no, 200 e enempi 😊 Koulutus kuitenkin vuoden pidempi (ainakin).
        Pysytään tosiasioissa 😊


    • ljkgdjkdjkg

      Insinööri, sairaanhoitaja, hirveän monet metallialan työt, kemianala (teknikko), amisalat helppo nakki nykyisin (putkimies ja kirvesmies), yrittäjä, IT-ala. Melkein mistä hommasta tahansa saa tuon kolmetonnia.

      • Ingengörer

        Kirjoitat, että "saa tuon kolmetonnia", pitäisi olla, että "vois saada". Täällä koneinssin tutkinto, töissä konepajassa ja palkka 2200 e/kk, ei tosin inssin hommissa.


      • Nimimerkki
        Ingengörer kirjoitti:

        Kirjoitat, että "saa tuon kolmetonnia", pitäisi olla, että "vois saada". Täällä koneinssin tutkinto, töissä konepajassa ja palkka 2200 e/kk, ei tosin inssin hommissa.

        Eihän sitä palkkaa makseta koulutuksen perusteella, vaan sen tuottavuuden mukaan.


        Vuorotöissä teollisuudessa ei tuo kolme tonnia kuussa ole kummoinenkaan saavutus. Ja siihen päälle vielä ylityöt niin neljä tonnia alkaa olemaan reaalisesti saavutettavissa.


    • KonstaK

      Itse keskeytin Ammattikorkeakoulun ja ryhtynyt myyntineuvottelijaksi yhdessä yrityksessä, joka myy ja markkinoi sisustuskalusteita netissä ja meillä on 2 myymää. Aloitin vuonna 2003 ihan nollasta, ilman mitään myyjäkokemusta. Ainoana etuna olivat hyvät ATK-taidot, matemaattinen pää ja järjestelmällisyys. Näistä taidoista on oikeasti apua myyntitöissä, varsinkin kun on järjestelmällinen ja on rautainen itsekuri.

      Palkkakehitys oli noin 2500 euron kk-palkasta (v2003), nykyiseen 5000 euron keskipalkkaan.
      Itselläni käytössä monta työkalua, millä saan asiakkaat päättämään kaupan minun hyväkseen. Tavoittelen koko ajan isompaa ja isompaa, tuntu ettei mikään riittää…

      Jos yhtään tuntuu siltä, että voisit olla hyvä myyjä, kannattaa kokeilla.

    • Lipilipi-Liisa

      Maamme suurimman konepajakonsernin leipiin pääsee ylemmäksi kunhan osaa lipoa päättävässä asemassa olevia esimiestahoja. Eikä tarvitse tyytyä mikään kolmeen tonniin. Vapaa työaika eli työssä saa käydä jos haluaa, mutta pakkoa ei ole. Mitään ei tarvi osata. Kaiken voi opetella työn ohessa. Kaikki eivät sitäpaitsi opi koskaan.

    • Aloittaja

      Yrittäjä tietysti kyllä tienaa ku on saanut hommat pelaan jne, mutta itse en ole oikein innokas ottamaan tämmöstä riskiä ja yrittäjän vuorokaudet usein ovat 25-tuntisia...
      Ja kun nyt tässä on rääpitty näitä kakkahommia 10 vuotta yo-koulutuksella (eli ei ammattia...) niin on alkanut kirkastumaan ettei esim. noi käsityöammatit (putkari, timpuri yms) ole vältämättä se juttu. En jaksais rähjätä niitä hommia enään lisää montaa vuotta vaikka niistä nykyään tienaa.
      Amk:n pääsykokeet on nyt ens viikolla mutta vähä pelottaa läpipääsy ku lukiosta on toi reilu 10 vuotta. Ja inssin hommissakaan toi yli kolmen tonnin palkka ei tunnu olevan itsestäänselvyys... Palkka on siinä mielessä tärkeä että jos kituutan vielä 3-4 vuotta koulussa niin olen jo liki 35v ja silloin pitäs saaha mökki pystyyn ja maksettua ennen eläkeikää.

    • kitisenKane

      Tähän hommaan et pääse ihan heti,mutta valmistautuminen kannattaa aloittaa hyvissä ajoin.

      Hyvät puolet:
      - palkka,kulukorvaukset,ym.edut ruhtinaalliset
      - ei minkäänlaisia pätevyysvaatimuksia
      - työpaikalla voi käydä lähinnä milloin huvittaa

      Huonot puolet:
      - ns.pätkätyö,työsopimus vain neljäksi vuodeksi

      Eli,rupea kansanedustajaksi!!

      • aloittaja

        Kyllähän toi olisi niitä unelma-ammatteja, eikä mun mielestä toi pätkätyö haittaa ku eiks ne saa eläkkeen jo kahen kauden jälkeen..? Ainoo vaan että ku tohonkin hommaan pääsemiseks pitäs olla aikaa ja jumalattomasti rahaa tai sitten olla aikaa ja tehä ittestään täys (nykystä pahempi) pelle että pääsee tonne. Homma sinällään olis just sopivaa... Ainoo vaan etten ymmärrä enkä ole kiinnostunut politiikasta, mutta ei taida ymmärtää iso osa noista muistakaan...


      • peckka
        aloittaja kirjoitti:

        Kyllähän toi olisi niitä unelma-ammatteja, eikä mun mielestä toi pätkätyö haittaa ku eiks ne saa eläkkeen jo kahen kauden jälkeen..? Ainoo vaan että ku tohonkin hommaan pääsemiseks pitäs olla aikaa ja jumalattomasti rahaa tai sitten olla aikaa ja tehä ittestään täys (nykystä pahempi) pelle että pääsee tonne. Homma sinällään olis just sopivaa... Ainoo vaan etten ymmärrä enkä ole kiinnostunut politiikasta, mutta ei taida ymmärtää iso osa noista muistakaan...

        Kuten olet varmaan viime päivien uutisoinnista huomannut,rahaa kyllä on tarjolla. "Ainoo vaan etten ymmärrä enkä ole kiinnostunut politiikasta..." No,se on pelkkä etu. Teet vain juuri kuten puoluepomot käskee,painat tiettyä nappia äänestyksessä. Siis,mikäli olet vaivautunut työmaalle saapumaan;)


    • teinaa

      30t /kk ja ovat ajamassa korotusta 20-28% joka tekee useamman tonnin lisää kuukaudessa.

      • ...

        Tuttu lentäjä tienaa n. 7000 Eur/kk joten 19- saati 30t kk-palkkaan vielä matkaa aika paljon...


      • aloittaja
        ... kirjoitti:

        Tuttu lentäjä tienaa n. 7000 Eur/kk joten 19- saati 30t kk-palkkaan vielä matkaa aika paljon...

        Niin toi lentäjän hommahan me suljettiin pois jo avausviestissä henk. koht. tasolla. Mutta antakaa tulla vaan, vain 1% ketjun lukeneista on vastannut, mutta on kai tässä nyt vielä joku muukin homma ku lentäjä tai hoitsu joka tienaa. Nuo kun ovat molemmat vielä niitä vuorotöitä ja päivätyöt olis seuraavaks mielessä, öitä on valvottu jo tarpeeks!


      • tienaat
        aloittaja kirjoitti:

        Niin toi lentäjän hommahan me suljettiin pois jo avausviestissä henk. koht. tasolla. Mutta antakaa tulla vaan, vain 1% ketjun lukeneista on vastannut, mutta on kai tässä nyt vielä joku muukin homma ku lentäjä tai hoitsu joka tienaa. Nuo kun ovat molemmat vielä niitä vuorotöitä ja päivätyöt olis seuraavaks mielessä, öitä on valvottu jo tarpeeks!

        Helposti 3000€/kk kun teet välillä yötä ja ylitöitä. Varsinkin arvokuljetustehtävissä arvokuljettajat saavat liksaa ihan vitusti. johtuen työn raskaudesta, vaativuudesta vastuullisuudesta, ja vaarallisen työn lisästä, ei et sitäkään saa. Siinä hommassa on kova steressitaso ja palkkassa se todellakin näkyy. Kunpa näkyisikin? Mutta kun ei, palkat ovat jääneet yhteiskunnan jalkoihin kauan sitten, eikä parannuksia ole näköpiirissä.

        Helvetin raskasta duunia fyysisesti ja henkisesti, kaikin puolin mutta palkat siihen nähden täysin perseestä.


      • vaksi
        tienaat kirjoitti:

        Helposti 3000€/kk kun teet välillä yötä ja ylitöitä. Varsinkin arvokuljetustehtävissä arvokuljettajat saavat liksaa ihan vitusti. johtuen työn raskaudesta, vaativuudesta vastuullisuudesta, ja vaarallisen työn lisästä, ei et sitäkään saa. Siinä hommassa on kova steressitaso ja palkkassa se todellakin näkyy. Kunpa näkyisikin? Mutta kun ei, palkat ovat jääneet yhteiskunnan jalkoihin kauan sitten, eikä parannuksia ole näköpiirissä.

        Helvetin raskasta duunia fyysisesti ja henkisesti, kaikin puolin mutta palkat siihen nähden täysin perseestä.

        juu mutta onhan vartijan palkat noussu ihan helvetisti, siihen nähden että alotustuntipalkka oli vielä jossain v.2002 jotain 5 euron tienoilla. Nykyään vissiin kuitenkin 8-9 euroa. Ja noususuhdanne tulee jatkumaan, koska vartijoista on koko ajan pulaa..


    • lässynlässyn

      Jos omatunto ei kiusaa, ala huijariksi. Noitahan on jo muutenkin nykyään liikkeellä: on nettikauppoja, pyramidisijoituksia, syöpävarainkeräystä.. kyllä ne huijarit ovat (ja tulevat) tehneet/tekemään isoja rahoja. Sellaisia rahoja mihin tavallinen duunari ei ikinä pääse käsiksi ellei voita lotossa.

      Kun tässä maailmassa arvot ja moraali on jo menossa roskakoppaan niin mitäs sillä väliä jos kunnolla kusettaa. Ja jos kusettaa niin kannattaa tehdä se kunnolla, sama synti se on varastaa euro kuin miljoona.

      Suomessa talousrikolliset saavat maksimissaan muutaman vuoden linnaa ja rahathan täytyy aina osata sillein jemmata ettei mahdollinen kiinnijääminen niitä vie. Siinä missä huumeiden tukkumyyjät saavat jopa kymmentä vuotta linnaa, saman rahan tekee kunnon kuprulla ja talousrikollinen saa ehdollista tai ehkä 2-5v linnaa. Loppuelämän voikin sitten asua vaikkapa Argentiinassa jos maa vielä polttaa varpaiden alla. Lisäksi talousrikollinen pääsee helpommin ehdolliseen tai saa armahduksen koska ei ole tehnyt mitään väkivaltaa mistä ihmiset ei tykkää.

      Ahdistaako? Ei pitäisi koska tämä on totuus.

    • lol

      lol

    • Anonyymi

      Putkihitsarina 3300 käteen kuussa verojen jälkeen

    • Anonyymi

      Lyhyemmällä koulutuksella esim. taitavat metallimiehet tai sähköasentajat ymv. tienaavat hyvinkin tuon 3000 mutta tosiaan pitää ollakin sitten ammattitaitoa koska sana kiirii näissäkin asioissa.

      Jos opiskelu kiinnostaa enemmänkin niin esim.luokanopet tienaavat yli 3000. Isompiin palkkoihin vaaditaan sitten tavikselta jo yliopistotutkintoa esim. psykologi, lääkäri, juristi ,taloustieteilijä, kaikki tienaavat reippaasti yli 3000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe