Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Äiti kieltää tyylini!

en tahdo muodin orjaksi!!!

Niin, äiti patistaa minut shoppailemaan vaatekaappini uusiksi. Hän tahtoo minuun näin 16v synttäreiden kunniaksi naisellisuutta.

Nykyisessä tyylissäni tykkään ostaa vaatteita lasten osastolta. Värikkyys ja kivat kuviot ovat minulle. Rakastan myös paljon leikkimielisiä asusteita. Helminauhani ei tarvitse olla miljoonien arvoinen vaan kymmenen sentin muovihelmi koru kelpaa mainiosti.

Äiti tahtoo myös hiuksiini muutoksen, ettei tarvitse kirjoittaa uutta viestiä voitte auttaa myös millainen hiustyyli sopisi aivan sivuttamatta nykyistä minääni.

Tässä tietoja:

Normaalipainoinen, 165cm pitkä.
Hiukset pitkät ja ruskeaksi värjätyt.
Siniset silmät ja vaalea iho.

Tyyli:
Asuni ovat jokseenkin tälläisiä,
http://www.polyvore.com/cgi/img-set/BQcDAAAAAwoDanBnAAAABC5vdXQKFjVqX1FiTHBKM0JHcU1WQ0l3dlk0MEEAAAACaWQKAXgAAAAEc2l6ZQ.jpg

127

40703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti ei määrää

      Täl hetkelle muodissa on isot kuviot ja värit ym. joten varmasti löytäisit jotain kivaa aikuisten osastolta. Menkää trendikkääseen, nuorille aikuisille tarkoitettuun kauppaan ja siellä vaikka teiniosastolle esim. H&M.

      Et voi olla ikuisesti lapsi, mutta oman tyylisi tiedät vain itse. Jossain vaiheessa ja tilanteissa haluat varmasti pukeutua hieman naisellisemmin ja aikuisemmin, nyt kun äitisi on ostamassa sulle uutta niin käytä tilaisuus hyväksi ja tutustu valikoimiin. Ei tarkoita sitä että sun pitäis ostaa musta jakkupuku :)

      • 16 v jo

        sen verran "iso" jotta mars mars nuorten osastolle shoppailemaan...


      • tytsyyyy

        Ikuisesti lapsi? Mihin maailma on menossa, kun teinit luulee aikuistuvansa 16-vuotiaina? Kuule, 16-vuotias on ihan penska vielä, ja voi ihan hyvin käyttää lasten vaatteita.


      • Tarx
        tytsyyyy kirjoitti:

        Ikuisesti lapsi? Mihin maailma on menossa, kun teinit luulee aikuistuvansa 16-vuotiaina? Kuule, 16-vuotias on ihan penska vielä, ja voi ihan hyvin käyttää lasten vaatteita.

        onkin jonkin sortin provo. Eihän tuollaisia keskusteluja 2000-luvun Suomessa kotona käydä.?


      • Päätä itse tuossa vaiheessa
        tytsyyyy kirjoitti:

        Ikuisesti lapsi? Mihin maailma on menossa, kun teinit luulee aikuistuvansa 16-vuotiaina? Kuule, 16-vuotias on ihan penska vielä, ja voi ihan hyvin käyttää lasten vaatteita.

        Olen osittain samaa mieltä kanssasi, nimittäin 16-vuotias on osittain aika lapsi, eihän vielä 18w ole täysin aikuinen.
        Tosin "jo" 16-vuotiaana olis hyvä ottaa vastuuta itsestään, että siinä mielessä hiukan aikuistuisi, mutta tämä ei nyt liity aiheeseen.
        Elikkäss sinulla on täysi oikeus päättää omasta tyylistäsi [aiheen kirjoittajalla] eikä äitisi sitä voi päättää.


      • ny.y.t nyt

        eiku manit pois mutsilta ja sit myymään jakkupuvut sun muut hepenet.


      • miki
        tytsyyyy kirjoitti:

        Ikuisesti lapsi? Mihin maailma on menossa, kun teinit luulee aikuistuvansa 16-vuotiaina? Kuule, 16-vuotias on ihan penska vielä, ja voi ihan hyvin käyttää lasten vaatteita.

        Saksassa 16w (tytöt) näyttävät yhä vielä lapsilta niinkuin pitääkin. Ei siellä juoksennella puolikoroissa, minimekoissa ja v-aukko topeissa, hyvä jos käyttävät vielä meikkiäkään. Suomalaisnuoret taas ihannoivat yhä enemmän ja enemmän jenkkejä, jolloin jo 13-vuotiaana näytetään 19-vuotiaalta, mikä on todella naurettavaa. Japanissakin jopa täysi-ikäiset nuoret aikuiset käyttävät lapsenmielisiä ja söpöjä vaatteita. Siellä kaduilla näkee kaiken tyylisiä nuoria, jotka ovat omaperäisiä. Suomalaisnuoret käyttävät yhä enemmän merkkivaatteita ja mahdollisimman "aikuismaista"-tyyliä. Hyvä esimerkki tämmöisistä nuorista ovat kaupungilla pyörivät "pissikset" joita näkee massoittain ja yhä nuorempia (louis vuitton-kopiot, burberry-kopiot). Näissä nuorissa ei ole mitään erilaisuutta tai persoonallisuutta. Henkilökohtaisesti itse aina puren hammasta kun näen jossain massanuoria ja päin vastoin kun näen erottuvia nuoria se pistää hymyn huulille. Tyttö 16wee: Pidän tyylistäsi, vaikka omani on kyllä täysin erilainen! Sinun kannattaa pitää siitä kiinni eikä pukeutua niinkuin äitisi haluaa. Vaikka käyttäisitkin äitisi mielestä "lapsellisia" vaatteita se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että olisit lapsellinen. Voithan olla jo "henkisesti kypsä", vaikka enhän minä siitä sinun osaltasi mitään tiedä. En tiedä käytätkö meikkiäkään, mutta itse en ainakaan käytä. Ja miksi edes pitäisi, olenhan vasta 17w saksalaisnuori. Aikuisuuteen, laskuihin, veroihin ja kaikkeen muuhun ikävään on vielä aikaa. ERILAISUUS ON RIKKAUTTA!!


      • Ms.junnu

        Ensiksi äitisi on typerys, koska ei hyväksy lastaansa, vaan yrittää muuttaa sinut totaalisesti. Sinuna pukusin vaateista josta todella pidän. Itekkin oon koht tuon ikäinen, ja onneksi oma äiti ei oo patistanut tuohon. Mie käytän yleensä samoja vaateit, koska en todellakkaan pidä nuista vaateista, jotka linkkasit. hyi hitto..silmäni itkevät verta nähdessäni nuo vaateet XD mut njoo.. mutta onko tämä aihe nyt todella suomi24 etusivulle?


      • asiasi
        Ms.junnu kirjoitti:

        Ensiksi äitisi on typerys, koska ei hyväksy lastaansa, vaan yrittää muuttaa sinut totaalisesti. Sinuna pukusin vaateista josta todella pidän. Itekkin oon koht tuon ikäinen, ja onneksi oma äiti ei oo patistanut tuohon. Mie käytän yleensä samoja vaateit, koska en todellakkaan pidä nuista vaateista, jotka linkkasit. hyi hitto..silmäni itkevät verta nähdessäni nuo vaateet XD mut njoo.. mutta onko tämä aihe nyt todella suomi24 etusivulle?

        pidä asiasi ja moittiminen omana tietonasi


      • gaktus
        miki kirjoitti:

        Saksassa 16w (tytöt) näyttävät yhä vielä lapsilta niinkuin pitääkin. Ei siellä juoksennella puolikoroissa, minimekoissa ja v-aukko topeissa, hyvä jos käyttävät vielä meikkiäkään. Suomalaisnuoret taas ihannoivat yhä enemmän ja enemmän jenkkejä, jolloin jo 13-vuotiaana näytetään 19-vuotiaalta, mikä on todella naurettavaa. Japanissakin jopa täysi-ikäiset nuoret aikuiset käyttävät lapsenmielisiä ja söpöjä vaatteita. Siellä kaduilla näkee kaiken tyylisiä nuoria, jotka ovat omaperäisiä. Suomalaisnuoret käyttävät yhä enemmän merkkivaatteita ja mahdollisimman "aikuismaista"-tyyliä. Hyvä esimerkki tämmöisistä nuorista ovat kaupungilla pyörivät "pissikset" joita näkee massoittain ja yhä nuorempia (louis vuitton-kopiot, burberry-kopiot). Näissä nuorissa ei ole mitään erilaisuutta tai persoonallisuutta. Henkilökohtaisesti itse aina puren hammasta kun näen jossain massanuoria ja päin vastoin kun näen erottuvia nuoria se pistää hymyn huulille. Tyttö 16wee: Pidän tyylistäsi, vaikka omani on kyllä täysin erilainen! Sinun kannattaa pitää siitä kiinni eikä pukeutua niinkuin äitisi haluaa. Vaikka käyttäisitkin äitisi mielestä "lapsellisia" vaatteita se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että olisit lapsellinen. Voithan olla jo "henkisesti kypsä", vaikka enhän minä siitä sinun osaltasi mitään tiedä. En tiedä käytätkö meikkiäkään, mutta itse en ainakaan käytä. Ja miksi edes pitäisi, olenhan vasta 17w saksalaisnuori. Aikuisuuteen, laskuihin, veroihin ja kaikkeen muuhun ikävään on vielä aikaa. ERILAISUUS ON RIKKAUTTA!!

        olen nyt 22-vuotias ja nelisen vuotta asunut olosuhteista johtuen pois kotoa. en vanhempien vaan koulun ja poikaystävän. pakko sanoa, että kyllä se aikuisuus 17-vuotiaalle kolkuttelee ja aika kovaa odottaen milloin ovi avataan...
        vanhemmat ei määrää tyyliä, mutta kyllä täytyy sanoa, että vaikka olisi kuinka pikkuinen ja pieni rakenteinen tahansa niin kyllä 16-vuotiskunniaksi se nuorten osasto ehdottomasti Hennesillä, Seppäläss ja Veromodalla pitäisi koluta ennen lastenosastolle menoa.
        olen itse ollut vastarannankiiski ja mielestäni tällainen "erilainen" pukeutuminen on lähinnä massaerilaisuutta ja johonkin ryhmään hakeutumista. Moninkertaisesti surettavampaa on ihmisten ainainen pyrkiminen erilaisuuteen unohtaen mikä se on oikeasti mistä tykkää... ei aina ole pakko erottua joukosta, jotta heijastaa itseään muille. niin kauan kun punkkarit näkee vaivaa ja aikaa enemmän kun ns. pissikset, pidän glämejen juttuja teennäisinä. PAljonko heidän korsettinsa oikein maksavat tai vyöt? Ja mitä se kiljuminen siitä merkistä maksamisesta oikein on? huh sanon minä. itse en maksa kummastakaan. ostan kaikkea mikä näyttää kivalta ja korostaa naiseuttani ja oikeita piirteitä ja jotka ovat mukavia tai käytännöllisiä.

        japanilaiset eivät pukeudu lasten vaatteisiin vaan eläytyvät sarjakuviin mitä seuraavat. niin kuin me eläydymme televisioissa näkyviin hahmoihin. Täältä Suomesta käsin saattaa olla hankala eläytyä japanilaiseen kulttuuriin. Sun kannatais käydä siellä niin ymmärtäisit ettei kyse ole lastenvaatteista. Japanissa lapset eivät ollenkaan käytä manga tyylisiä vaatteita joita ilmeisesti tarkoitit.

        Mutta asiasta ankkalampeen mielestäni on hienoa että menette äitinne kanssa ostoksille. Älä valitse vaatteita joita äitisi haluaisi nähdä sinun päälläsi tai vaatteita sillä perusteella että erotut joukosta vaan missä viihdyt. Aika usein löytyy samaa tyyliä henkassakin sekä aikuisten että lasten osastolta. se aikuisuus tulee yllättävämmin kuin luuletkaan. kun itse olin sun ikänen pari ikätoveria asui jo poissa kotoa.

        mutta hiustyyliin... on vaikea pelkillä väreillä tietää millanen sopisi... mene vaikka parturin luo ja kysy vähänmillanen ois hyvännäköinen kampaus. tosin varauksella kun usein parturit haluaa vain lähinnä esitellä taitojaan ja ei aina ymmärrä että vähempikin riittäis. mutta värikkäisiin tyyleihin mun mielestä on sopinut tyyliin pelkkä vaalea tai punanen ja vaaleita raitoja. ruskeista hiuksista saa todella hienot lisäämällä vaaleita raitoja. Hyvännäkösiä tyylejä on puolipitkä kerroksittain. saa pyöreät kasvot näyttämään kapeammilta ja nayttaa hyvältä. itellä on pitkiä aikoja ollu latino tyyli in. tummatukka kiharoilla ja isot renkaat kaikki muu on höystettä. sun pitää löytää itse oma juttus. kokeile sitä minkälaista ihailet. tuskin se niin pahalta näyttää ja tee siitä omanlaises...


      • tytsyyy
        Tarx kirjoitti:

        onkin jonkin sortin provo. Eihän tuollaisia keskusteluja 2000-luvun Suomessa kotona käydä.?

        Ainakin mun kotona käydään. Surullisen harvinaista se kyllä on.


      • diivu87
        tytsyyy kirjoitti:

        Ainakin mun kotona käydään. Surullisen harvinaista se kyllä on.

        No nyky aikana on onneksi parempi tilnne ku ennen vanhaan ,mutta kyl vanhemmat tuntuu yrittävän vaikuttaa lastensa pukeutumiseen ja kommentoi sitä joskus aika ärsyttävällä tavalla.. Mut onneksi ne vähentää sitä ku ikää tulee lisää..


      • Diivu87
        miki kirjoitti:

        Saksassa 16w (tytöt) näyttävät yhä vielä lapsilta niinkuin pitääkin. Ei siellä juoksennella puolikoroissa, minimekoissa ja v-aukko topeissa, hyvä jos käyttävät vielä meikkiäkään. Suomalaisnuoret taas ihannoivat yhä enemmän ja enemmän jenkkejä, jolloin jo 13-vuotiaana näytetään 19-vuotiaalta, mikä on todella naurettavaa. Japanissakin jopa täysi-ikäiset nuoret aikuiset käyttävät lapsenmielisiä ja söpöjä vaatteita. Siellä kaduilla näkee kaiken tyylisiä nuoria, jotka ovat omaperäisiä. Suomalaisnuoret käyttävät yhä enemmän merkkivaatteita ja mahdollisimman "aikuismaista"-tyyliä. Hyvä esimerkki tämmöisistä nuorista ovat kaupungilla pyörivät "pissikset" joita näkee massoittain ja yhä nuorempia (louis vuitton-kopiot, burberry-kopiot). Näissä nuorissa ei ole mitään erilaisuutta tai persoonallisuutta. Henkilökohtaisesti itse aina puren hammasta kun näen jossain massanuoria ja päin vastoin kun näen erottuvia nuoria se pistää hymyn huulille. Tyttö 16wee: Pidän tyylistäsi, vaikka omani on kyllä täysin erilainen! Sinun kannattaa pitää siitä kiinni eikä pukeutua niinkuin äitisi haluaa. Vaikka käyttäisitkin äitisi mielestä "lapsellisia" vaatteita se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että olisit lapsellinen. Voithan olla jo "henkisesti kypsä", vaikka enhän minä siitä sinun osaltasi mitään tiedä. En tiedä käytätkö meikkiäkään, mutta itse en ainakaan käytä. Ja miksi edes pitäisi, olenhan vasta 17w saksalaisnuori. Aikuisuuteen, laskuihin, veroihin ja kaikkeen muuhun ikävään on vielä aikaa. ERILAISUUS ON RIKKAUTTA!!

        Niinpä! Jotenkin käy suunilleen "ällöttää" ku näkee jonkun massapaukeutujan ja muoti vaatteisiin pukeutuvan ,siis jos siittä huomaa että on hakemalla haettu muoti vaatteet päälle,
        et se on pikkasen eri juttu et jos se mitä haluut laittaa päälle sattu olee muotii..et on sit kuitenkin sellanen seka pukeutuja.. jotian sattumalta muotii jotkut ei.
        Persoonalline pukeutuminen on mun mileen,vaikka
        se tyyöli ei miellyttäs mua. ja toine mistäpidän on tyylikkyys ,sitäkin on niin monenlaista.
        Tohon meikkijuttuun.. niih eihän oo pakko maikkaa..
        ite käytän meikkiä joskus ja useesti vain vähän
        juhliin sit enemmän..
        Niih olishan se kiva jos ihmset näyttäs ikäiusiltään ainakin suunnillen ,eikä niinku tossa aijemmassa sanottiin jotkut 13v näyttää suunillen 19v..


      • diivu87
        gaktus kirjoitti:

        olen nyt 22-vuotias ja nelisen vuotta asunut olosuhteista johtuen pois kotoa. en vanhempien vaan koulun ja poikaystävän. pakko sanoa, että kyllä se aikuisuus 17-vuotiaalle kolkuttelee ja aika kovaa odottaen milloin ovi avataan...
        vanhemmat ei määrää tyyliä, mutta kyllä täytyy sanoa, että vaikka olisi kuinka pikkuinen ja pieni rakenteinen tahansa niin kyllä 16-vuotiskunniaksi se nuorten osasto ehdottomasti Hennesillä, Seppäläss ja Veromodalla pitäisi koluta ennen lastenosastolle menoa.
        olen itse ollut vastarannankiiski ja mielestäni tällainen "erilainen" pukeutuminen on lähinnä massaerilaisuutta ja johonkin ryhmään hakeutumista. Moninkertaisesti surettavampaa on ihmisten ainainen pyrkiminen erilaisuuteen unohtaen mikä se on oikeasti mistä tykkää... ei aina ole pakko erottua joukosta, jotta heijastaa itseään muille. niin kauan kun punkkarit näkee vaivaa ja aikaa enemmän kun ns. pissikset, pidän glämejen juttuja teennäisinä. PAljonko heidän korsettinsa oikein maksavat tai vyöt? Ja mitä se kiljuminen siitä merkistä maksamisesta oikein on? huh sanon minä. itse en maksa kummastakaan. ostan kaikkea mikä näyttää kivalta ja korostaa naiseuttani ja oikeita piirteitä ja jotka ovat mukavia tai käytännöllisiä.

        japanilaiset eivät pukeudu lasten vaatteisiin vaan eläytyvät sarjakuviin mitä seuraavat. niin kuin me eläydymme televisioissa näkyviin hahmoihin. Täältä Suomesta käsin saattaa olla hankala eläytyä japanilaiseen kulttuuriin. Sun kannatais käydä siellä niin ymmärtäisit ettei kyse ole lastenvaatteista. Japanissa lapset eivät ollenkaan käytä manga tyylisiä vaatteita joita ilmeisesti tarkoitit.

        Mutta asiasta ankkalampeen mielestäni on hienoa että menette äitinne kanssa ostoksille. Älä valitse vaatteita joita äitisi haluaisi nähdä sinun päälläsi tai vaatteita sillä perusteella että erotut joukosta vaan missä viihdyt. Aika usein löytyy samaa tyyliä henkassakin sekä aikuisten että lasten osastolta. se aikuisuus tulee yllättävämmin kuin luuletkaan. kun itse olin sun ikänen pari ikätoveria asui jo poissa kotoa.

        mutta hiustyyliin... on vaikea pelkillä väreillä tietää millanen sopisi... mene vaikka parturin luo ja kysy vähänmillanen ois hyvännäköinen kampaus. tosin varauksella kun usein parturit haluaa vain lähinnä esitellä taitojaan ja ei aina ymmärrä että vähempikin riittäis. mutta värikkäisiin tyyleihin mun mielestä on sopinut tyyliin pelkkä vaalea tai punanen ja vaaleita raitoja. ruskeista hiuksista saa todella hienot lisäämällä vaaleita raitoja. Hyvännäkösiä tyylejä on puolipitkä kerroksittain. saa pyöreät kasvot näyttämään kapeammilta ja nayttaa hyvältä. itellä on pitkiä aikoja ollu latino tyyli in. tummatukka kiharoilla ja isot renkaat kaikki muu on höystettä. sun pitää löytää itse oma juttus. kokeile sitä minkälaista ihailet. tuskin se niin pahalta näyttää ja tee siitä omanlaises...

        Toi sun koko textisi oli hyvä.. eipä siihen tarvii lisätä mitään.. ei voimuuta sanoo ku et oon samaa mieltä.
        16 v ei mun mielestä oo aikuinen,en ite ainakan konenut niin..mutta ei se todellakan ole lapsi!
        Et kyllä aikuisuus on jo tosi lähllä..
        ainakin ku aattelee mitä joutuu täysikäsenä ja sen jälken ite hoitaa jne.. mut tietty 25v kään ei välttämättä voi sanoo et on aikuine jos ei oo hankisesti mukana..jotkut on esim 13vuotiaana paljon kypsempii.
        Toi oli hyvin sanottu kans set eiJapaniliset pukeude lastenvaatteisiin jne van eläityy sarjakuviin yms.. :)


      • diivu87
        Ms.junnu kirjoitti:

        Ensiksi äitisi on typerys, koska ei hyväksy lastaansa, vaan yrittää muuttaa sinut totaalisesti. Sinuna pukusin vaateista josta todella pidän. Itekkin oon koht tuon ikäinen, ja onneksi oma äiti ei oo patistanut tuohon. Mie käytän yleensä samoja vaateit, koska en todellakkaan pidä nuista vaateista, jotka linkkasit. hyi hitto..silmäni itkevät verta nähdessäni nuo vaateet XD mut njoo.. mutta onko tämä aihe nyt todella suomi24 etusivulle?

        Niinpä.. miksi äiti eihyväksy ja yrittää muuttaa?
        Miettis vähän mitä sanoo ja vaatii.
        No kyl mä vähän yllätyin ku etusivun juttu olikin tällänen keskustelu aloitus.. aattelin eka että tässä olisi pitkä kertomus jonkun kokemuksesta tai joidenkin kokemuksista aihesta.. Mitenköhän juuri tää pääs etusivulle? No onhän tää mielenkiintoinen aihe.. ja mun mielestä aikuistn olisi hyvä herää tälläiseen kanssa! Miksi he.. jotka ovat vanhempia.. (äiti tai isä) yeittävät aina määräillä pukeutumisenkin suhteen..tai no ei välttämättä aina mut usein..


      • mikämies
        16 v jo kirjoitti:

        sen verran "iso" jotta mars mars nuorten osastolle shoppailemaan...

        oli tuossa sen verran tyylikkäitä kuteita kuvassa että miksi mennä rumempia rääsyjä ettimään...nyky muoti on se mikä on omassa päässään. siis rohkeasti vaatetta niskaan ja menoksi...


      • Nimetön
        Diivu87 kirjoitti:

        Niinpä! Jotenkin käy suunilleen "ällöttää" ku näkee jonkun massapaukeutujan ja muoti vaatteisiin pukeutuvan ,siis jos siittä huomaa että on hakemalla haettu muoti vaatteet päälle,
        et se on pikkasen eri juttu et jos se mitä haluut laittaa päälle sattu olee muotii..et on sit kuitenkin sellanen seka pukeutuja.. jotian sattumalta muotii jotkut ei.
        Persoonalline pukeutuminen on mun mileen,vaikka
        se tyyöli ei miellyttäs mua. ja toine mistäpidän on tyylikkyys ,sitäkin on niin monenlaista.
        Tohon meikkijuttuun.. niih eihän oo pakko maikkaa..
        ite käytän meikkiä joskus ja useesti vain vähän
        juhliin sit enemmän..
        Niih olishan se kiva jos ihmset näyttäs ikäiusiltään ainakin suunnillen ,eikä niinku tossa aijemmassa sanottiin jotkut 13v näyttää suunillen 19v..

        Kiva et joku osaa suurinpiirtein olla samoilla linjoilla ja ymmärtää viestin tarkotusta eikä heti pistää vihaks.:)


      • asdffffjythgrfasiol
        miki kirjoitti:

        Saksassa 16w (tytöt) näyttävät yhä vielä lapsilta niinkuin pitääkin. Ei siellä juoksennella puolikoroissa, minimekoissa ja v-aukko topeissa, hyvä jos käyttävät vielä meikkiäkään. Suomalaisnuoret taas ihannoivat yhä enemmän ja enemmän jenkkejä, jolloin jo 13-vuotiaana näytetään 19-vuotiaalta, mikä on todella naurettavaa. Japanissakin jopa täysi-ikäiset nuoret aikuiset käyttävät lapsenmielisiä ja söpöjä vaatteita. Siellä kaduilla näkee kaiken tyylisiä nuoria, jotka ovat omaperäisiä. Suomalaisnuoret käyttävät yhä enemmän merkkivaatteita ja mahdollisimman "aikuismaista"-tyyliä. Hyvä esimerkki tämmöisistä nuorista ovat kaupungilla pyörivät "pissikset" joita näkee massoittain ja yhä nuorempia (louis vuitton-kopiot, burberry-kopiot). Näissä nuorissa ei ole mitään erilaisuutta tai persoonallisuutta. Henkilökohtaisesti itse aina puren hammasta kun näen jossain massanuoria ja päin vastoin kun näen erottuvia nuoria se pistää hymyn huulille. Tyttö 16wee: Pidän tyylistäsi, vaikka omani on kyllä täysin erilainen! Sinun kannattaa pitää siitä kiinni eikä pukeutua niinkuin äitisi haluaa. Vaikka käyttäisitkin äitisi mielestä "lapsellisia" vaatteita se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että olisit lapsellinen. Voithan olla jo "henkisesti kypsä", vaikka enhän minä siitä sinun osaltasi mitään tiedä. En tiedä käytätkö meikkiäkään, mutta itse en ainakaan käytä. Ja miksi edes pitäisi, olenhan vasta 17w saksalaisnuori. Aikuisuuteen, laskuihin, veroihin ja kaikkeen muuhun ikävään on vielä aikaa. ERILAISUUS ON RIKKAUTTA!!

        samaa mieltä!


    • Miia vastailee

      SIIS WAUTSI! Mä oon ainakin todella ylpeä susta, eihän sitä nyt 16-vuotiaana tarvitse aikuinen vielä olla. Mun mielestä on tosi hienoa että oot pitänyt SUN TYYLISTÄ kiinni etkä mennyt "muodin mukana". Susta myös loistaa rohkeus koska uskallat olla erilainen kuin muut.

      Äitisi on tietysti oikeassa sen suhteen että mihinkään työhaastatteluun ei ehkä kannata mennä kauhean "lapsekkailla" vaatteilla. Mutta mielestäni siviilissä kukin saa olla omanlaisensa. PIDÄ KIINNI TYYLISTÄSI! :)

      Ja kun katselin tuota kuvaa niin tosi kivoja vaatteita siinä oli. Voisin hyvin itsekkin käyttää esim kenkiä.

      Käyppä sivustolla www.gals.fi
      Mun mielestä tosi kivoja vaatteita hauskoja printtejä vaatteissa. :)

      Hiuksia voisit muuttaa vaikka tummaksi ja paljon vaaleata raitaa, jos yhtään ymmärrät mitä tarkoitan.. Ja kiharat ovat aina muodissa ;)
      http://www.democratandchronicle.com/blogs/chili/Carrie-Bradshaw-satc-movie1.jpg Katsoppas kuva. :)

      Siinä vähän vinkkejä :)

      • oli vinkkiä.

        Siinä vähän vinkkejä :)


        -Tuossa oli hyvät vinkit aloittajalle. Varsinkin keskimmäinen mekko oli malliesimerkki aikuisuuudesta, naisellisuudesta ja hauskasta kuviosta yhdistettynä.

        Tyylistään ei tarvitse luopua, mutta sen voi vaihtaa aikuismaisemmaksi.


      • rahakkailta

        "Naisellisuuden ratkaisuilta",ja aivan äkkiä jos nuot mekot tulee vastaan,en tiedä olisko nuori naisllinen nainen?


      • Diivu87

        Hyvät kuvat Sinkku elämän tähdestä :)
        Carrie on mun mielstä parhaimman näköinen siittä nelikosta..


    • Chi

      Ja sano äidillesi, että vain pinnallinen, neljänkympin kriisissä oleva, elämäänsä elämätön nainen voi haluta tyttärestään "kivemman" näköisen!

      • vaan sinulle

        Ole vain "lapsi niinkauan kuin haluat".Kyllä sinä ehdit korkkareissa vielä"juosta".Mut äitiäs huomioit myös,aika ja paikka mukaan lukien.


    • nyt siinä

      miljoonien arvoisessa helminauhakorussa on vikana?

    • suoraan..

      Jos sanotaan ihan suoraan, niin voisit kyllä pukeutua hieman aikuismaisemmin ja naisellisemmin.

      Uskon että löydät sopivan tyylin itsellesi myös vähän aikuismaisemmista vaatteista. Mukavia kuvioita löytyy varmasti niistäkin.

      • murrin

        Naisellisemmin, naisellisemmin...sitä täällä on jauhettu koko ajan. Itse asiassa melko seksististä, että ajatellaan, että tyttöjen ja naisten pitäisi pukeutua aina niin naisellisesti hameet heiluen ja rinnus vilkkuen. Mutta tytön jättämässä kuvassa näytti olevan hame ja muuta "naisellista" tavaraa ja niitä niin "naisellisia" värejä. Kyse taitaa olla vain siitä aikuismaisesta tyylistä...mielestäni tyyli on kiva sellaisenaan.


      • Diivu87
        murrin kirjoitti:

        Naisellisemmin, naisellisemmin...sitä täällä on jauhettu koko ajan. Itse asiassa melko seksististä, että ajatellaan, että tyttöjen ja naisten pitäisi pukeutua aina niin naisellisesti hameet heiluen ja rinnus vilkkuen. Mutta tytön jättämässä kuvassa näytti olevan hame ja muuta "naisellista" tavaraa ja niitä niin "naisellisia" värejä. Kyse taitaa olla vain siitä aikuismaisesta tyylistä...mielestäni tyyli on kiva sellaisenaan.

        No naisellisesti taitaa taas olla laaja käsite ja jokaisella on siihen oma mileipide.
        Mikä sitten on naisellista pukeutumist ja tyyliä?
        Se on alkannut tuntumaan kauheen pakottavalta pukeutumiselta.. varsinkin jos ajattelee et jotkut miehet pitää selaisesta..
        Eikö riitä vaan se että nainen näyttää naiselta
        ja mies mieheltä? tarvimatta erityisesti pukeutua "naisellisesti" tai "miehekkääksi"

        Eikös naisellinen voi olla vaikka on hausut..
        Ois vaan kiva tietää mitä ihmiset pitää naisellisena.. et onko se suunilleen et hame ja kiva paita ja (esim) korko kengät/saappaat..

        -tyylejä on monia,myös naisellisai..
        Mulle ainakin riittä se että tytöt/naiset näyttää naislita ettei tarvii kysyy "ootko paoka vai tyttö?"


      • Nimetön
        Diivu87 kirjoitti:

        No naisellisesti taitaa taas olla laaja käsite ja jokaisella on siihen oma mileipide.
        Mikä sitten on naisellista pukeutumist ja tyyliä?
        Se on alkannut tuntumaan kauheen pakottavalta pukeutumiselta.. varsinkin jos ajattelee et jotkut miehet pitää selaisesta..
        Eikö riitä vaan se että nainen näyttää naiselta
        ja mies mieheltä? tarvimatta erityisesti pukeutua "naisellisesti" tai "miehekkääksi"

        Eikös naisellinen voi olla vaikka on hausut..
        Ois vaan kiva tietää mitä ihmiset pitää naisellisena.. et onko se suunilleen et hame ja kiva paita ja (esim) korko kengät/saappaat..

        -tyylejä on monia,myös naisellisai..
        Mulle ainakin riittä se että tytöt/naiset näyttää naislita ettei tarvii kysyy "ootko paoka vai tyttö?"

        JUURI NIIN, JUURI NIIN!!!:D


    • johtajaksi.,.,.-

      sitten,,,

    • tietää minä.

      ole harmaa ja huomaamaton hiirulainen,
      vaihda vaatteita silti usein, mutta aina runsaasti peittäviin ja vaatimattomiin.

      opiskele ahkeraan ja etsi vain fiksua kaveriporukkaa, älä viihdy pelleporukassa kuin joskus ulkotiloissa.

      näin tietää.
      32v valmis lääkäri-iskä, jolla on jo kolme yli 10v lasta, sekä yksi harmaa hiirulainen jo valittuna.

      • henkasta ja mauksata tai

        "halpaa ja mautonta"kaupasta kuten naapurin teini sanoo.
        Käy uffi-lla jos teillä sellanen on tms kirppis.
        Anna äitisi maksaa kuitenkin.
        Ja hiirulais-isä ei oo kyl jalat ristis istunu!
        Olis ehkä kannattanu...ja hankkia kissa kans!


      • Vittuuuuh
        henkasta ja mauksata tai kirjoitti:

        "halpaa ja mautonta"kaupasta kuten naapurin teini sanoo.
        Käy uffi-lla jos teillä sellanen on tms kirppis.
        Anna äitisi maksaa kuitenkin.
        Ja hiirulais-isä ei oo kyl jalat ristis istunu!
        Olis ehkä kannattanu...ja hankkia kissa kans!

        Käske mutsis haistaa pitkä vitu. On se saatana ihmeellistä kun 16 vuotiaan pitää olla niin naisellinen.


    • oma tyylisi

      se on paras. Osata sellaista missä viihdyt ja mistä tykkäät.

      • Äiti *4

        Kerrassaan mahtavaa ja upeeta kun uskallat pukeutua noin värikkäästi. Omat teini tyttäreni ja myös heidän ystävänsä pukeutuvat päästä varpaisiin mustiin, hyvän näköiset vaatteet heilläkin mutta toivosin jotain pientä ilon värin pilkahdusta edes.

        Eilen katselimme juuri mieheni kanssa kun nuorin
        tyttäristäni lähti ystäviensä kanssa kaupungille kaikki päästä varpaisiin mustissa jopa kaikilla hiukset mustiksi värjättyinä, meitä kyllä ihan huvitti neitokaiset olivat kuin surujuhliin menossa vaikka ei surujuhlissa kyllä mustaa teräsbetonipaitaa käytetä semmonen oli kaikilla tytöillä.


      • C0RNEELIA
        Äiti *4 kirjoitti:

        Kerrassaan mahtavaa ja upeeta kun uskallat pukeutua noin värikkäästi. Omat teini tyttäreni ja myös heidän ystävänsä pukeutuvat päästä varpaisiin mustiin, hyvän näköiset vaatteet heilläkin mutta toivosin jotain pientä ilon värin pilkahdusta edes.

        Eilen katselimme juuri mieheni kanssa kun nuorin
        tyttäristäni lähti ystäviensä kanssa kaupungille kaikki päästä varpaisiin mustissa jopa kaikilla hiukset mustiksi värjättyinä, meitä kyllä ihan huvitti neitokaiset olivat kuin surujuhliin menossa vaikka ei surujuhlissa kyllä mustaa teräsbetonipaitaa käytetä semmonen oli kaikilla tytöillä.

        saatananpalvonnalta? ;P


      • Äiti*4
        C0RNEELIA kirjoitti:

        saatananpalvonnalta? ;P

        Ei nyt sentään saatananpalvojia, ne tytöt ovat oikein innokkaina parhaillaan riparilla.
        Nykynuoriso jos et oo huomannut pukeutuu valtaosiltaan mustaan.


      • minäkin olen
        Äiti*4 kirjoitti:

        Ei nyt sentään saatananpalvojia, ne tytöt ovat oikein innokkaina parhaillaan riparilla.
        Nykynuoriso jos et oo huomannut pukeutuu valtaosiltaan mustaan.

        saatananpalvoja jos pukeutuu mustaan?
        itse pukeudun myös valtaosin mustaan, hiukseni ovat mustat, ja kyllä kuuntelen rokkia ja metallia.
        itse pidän itseäni harvinaisen hyvätapaisena nuorena: en polta, juo, vietä öitä rällästävässä teiniporukssa niin kuin muut kaverini.
        viihdyn hyvin kotona.
        olen ujo, mutta en hissukka.


      • gaktus
        minäkin olen kirjoitti:

        saatananpalvoja jos pukeutuu mustaan?
        itse pukeudun myös valtaosin mustaan, hiukseni ovat mustat, ja kyllä kuuntelen rokkia ja metallia.
        itse pidän itseäni harvinaisen hyvätapaisena nuorena: en polta, juo, vietä öitä rällästävässä teiniporukssa niin kuin muut kaverini.
        viihdyn hyvin kotona.
        olen ujo, mutta en hissukka.

        juu menin teininä samaan kastiin... musta on niin helppo väri valinta että siihen vain niin helposti sortuu kyseessä ei joo ole saatananpalvonta.


      • Diivu87
        Äiti*4 kirjoitti:

        Ei nyt sentään saatananpalvojia, ne tytöt ovat oikein innokkaina parhaillaan riparilla.
        Nykynuoriso jos et oo huomannut pukeutuu valtaosiltaan mustaan.

        Nih ei tarvi olla saatananpalvoja tai muuta sellasta jos pukeutu mustaan.. musta on minustakin hyvä väri,mut yritän joskus osattaa muutaskin ku mustaa.
        Lempivärit sininen ja liila..
        nykyään ei tunnu van niin hyvin löytyvän noita värejä.. ainakan siinä sävyssä ku haluaisin saatika vaatteiden tyyli..
        liian usein jotakin paitaa esim on van muutamna värinä ja usein just Muasta,valkoinen,vaaleanpunainen. toki sit on muitakin "värisarjoja" mut toi oli nyt esimerkki..
        Mut kyl mäki välil ihmettelen niitä jotka ostaa aina vaan kaikki mustaa..


    • on tärkein

      Siis noi vaatteesi on hienoja! Tottakai saat pukeutua siihen mihin haluat. Sanot vaan äidillesi, että pidät omasta tyylistäsi ja jokainen saa käyttää niitä vaatteita, joita haluaa. Luulen että hänkin jonkin ajan kuluttua ymmärtää. Ja voithan sinä kokeilla jotain nuorten aikuisten vaatteita? Takaan, että sieltäkin löytyy värillisiä ja kuviollisia vaatteita! Testaile vaan eri vaatemerkkejä, niin kyllä sinä löydät omaan tyyliisi perustuvia vaatteita!

      p.s. Jos osaat suunnitella vaatteita niin sekin voisi auttaa...

    • Pikkuylipäälliköitä

      Yrittävät määräillä ja komennella jo toisiaankin minkä ehtivät miesten lisäksi ...

    • seppo kumpulilanen

      haluaako mutsis sulle sweet 16 partymenoa?ehkä hän on katsonut liikaa MTV!!!

    • joten tottele!

      Kuvassa esittämäsi lumput ja krääsä on tyypillistä maaseudun pissiksen kaapista. Pukeudu laatuun, se näkyy pitkälle. Tämän maan tuulipukukansa ei aina tätä faktaa vain näytä ymmärtävän..

      • reijo 86

        pipi. Makuasioista ei voi kiistellä. et haloo onko valoo?


      • suuret vaatemerkit

        ja kaikkien pitäis olla jossai tietyn merkin vaatteis , oltais kaikki samanlaisia klooneja !!! vaatteista voi päätellä osan ihmisen luonnetta, mutta ei kaikkea. Aika typerää ostaa samankaavan vaatteita.

        Ja kaikilla ei ole varaa laatuun ?

        ja joku vaan tykkäää tollasest.

        sille ei maha mitää.

        eikä ketää voi pakottaa.

        vaatemerkit yms.. YLIARVOSTETTUA


      • Fiksu mutsi
        suuret vaatemerkit kirjoitti:

        ja kaikkien pitäis olla jossai tietyn merkin vaatteis , oltais kaikki samanlaisia klooneja !!! vaatteista voi päätellä osan ihmisen luonnetta, mutta ei kaikkea. Aika typerää ostaa samankaavan vaatteita.

        Ja kaikilla ei ole varaa laatuun ?

        ja joku vaan tykkäää tollasest.

        sille ei maha mitää.

        eikä ketää voi pakottaa.

        vaatemerkit yms.. YLIARVOSTETTUA

        Nuo mallivaatteet, jota tämä pikku telaketjufeministin alku esittää on juuri niitä kaikkien suosimia halpisliikkeiden rytkyjä. Kuuntele siis pissa-liisa äitiäsi.


    • tuli jotain muuta

      juu

    • joops.

      kaikenlaisia provoja ihmiset viitsiikin kirjoitella.Menisitte ulkoilemaan näin kauniilla säällä.

    • MILES

      aihe!Eikö maailmassa TODELLAKAAN ole mitään muuta pohdittavaa kun esim.tämmönen älytön paska!?

      • tuli,,,,,

        mieleen, harva äiti ees tekee niin, väkisin haettu juttu ja yhtä paskaa kun eräät suomi24 muutkin toiminnot, (siis mikkä ei toimi)


      • Knappen

        Nuo vaatteet näyttivät mielestäni ihan naisellisilta, ja minun mielestäni tuon ikäinen nainen voi hyvin käyttää noita vaatteita...tsemppiä vaan!


      • Mies321

        Toi 17-18v on just se vaihe missä ainakin itse huomasin että rupesin arvostamaan fiksummin pukeutuvia tyttöjä, tai siis hakemaan niissä kypsyyttä & naisellisuutta. Mutta ehkä vaan osa kundeista ajattelee näin.

        Vaatteiden pointti on että ne ilmaisee sen mitä olet ja ajattelet, mutta ne myös antaa "instant credibility":ä, eli kertoo fiksuille kundeille siitä että olet vakavasti otettava. Sun äiti on ehkä ajatellut tätä osastoa.

        Riippuu siitä mitä haluat, mitä haluat viestiä itsestäsi ja ehkä siitä millä tavalla ajattelevista kundeista olet kiinnostunut (ja keiden heistä haluaisit olevan kiinnostunut sinusta).


      • mielestä
        Knappen kirjoitti:

        Nuo vaatteet näyttivät mielestäni ihan naisellisilta, ja minun mielestäni tuon ikäinen nainen voi hyvin käyttää noita vaatteita...tsemppiä vaan!

        jokainen pukeutukoot miten haluaa! Ei kaikkien tarvii näyttää samanlaisilta sarjatuotanto pissiksiltä! Ite oon 25v. eikä tulis mieleenkään mennä vaateostoksille mihinkään Zaraan, KappAhliin tai muihin "aikuisten" liikkeisiin. Voin ihan hyvin ostaa vaatteeni Seppälän nuorten osastolta tai H&M:stä.

        Mulle on ihan sama mitä muut ajattelee mun pukeutumisesta. Pääasia että ite viihtyy niissä vaatteissa mitä päällään kantaa! En tuntis oloani kotoisaks missään jakkupuvuissa tai neuleissa, tms. Enkä varsinkaan missään muotivaatteissa!

        Eri asia sitten työpaikalla, jos vaaditaan asiallista pukeutumista, niin tottakai sellasia tilanteita on kunnioitettava ja pukeuduttava hillitymmin. Samoin kun juhlat, sun muut hienommat tapahtumat.

        Mut jokainen olkoot rohkeesti millanen on, älkää kuunnelko muita! Ei sillä ulkoisella olemuksella ole niinkään väliä, tärkeintä on mitä sä tunnet sisälläs :)


      • Mie...
        Knappen kirjoitti:

        Nuo vaatteet näyttivät mielestäni ihan naisellisilta, ja minun mielestäni tuon ikäinen nainen voi hyvin käyttää noita vaatteita...tsemppiä vaan!

        Mun mielestä noi vaatteet mitkä "näytit" ei ollu mitää lapsellisia. Tai olihan niissä ehkä iha hiukan sellasta, mut mun mielest iha sopivii 16 vuotiaalle. :)


      • hankkikaa oikee elämä
        tuli,,,,, kirjoitti:

        mieleen, harva äiti ees tekee niin, väkisin haettu juttu ja yhtä paskaa kun eräät suomi24 muutkin toiminnot, (siis mikkä ei toimi)

        Ei mietitä muuta kuin sitä ulkonäköä ja kuorta joka asias. Pinnallista paskaa. Tässä näkee mikä on yhteiskunnan tila ja mikä on vaan tärkeetä. Tästä se alkaa ja tähän se ihmisen moraali ja arvot päätyy:http://iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1540694


    • irma91

      Tekstisi osui heti silmääni kun avasin sivuston! Se oli aivan pakko lukea.Mielestani tyylisi on aivan ihana ja kadehdin sinua siinä että uskallat olla erillainen ja käyttää vähän värikkäämpiäkin vaatteita! :) itsellänikin on vähän saman tyylinen vaatemaku mutta en uskalla käyttää niin värikkäitä vaatteita kun haluaisin :)Ja mitä hiuksiisi tulee niitä ei kannata leikata jos ne ovat hyvässä kunnossa! Leikkaa niitä vähän kerroksittain ja laita vaikka pari raitaa :) mutta älä anna äitisi päättää tyyliäsi,se on sinun oma valintasi ja se edustaa sinua eikä äitiäsi! :) hauskaa kesää!

    • vaikka äitisi kuinka laittaisi pystyyn dramaattisia kohtauksia ja tunteenpurkauksia; vaatetyylisi on sinun valintasi, ei hänen! Mikäli tuo kuva laittamassasi linkissä vastaa tyyliä josta pidät ja johon pukeudut, luulisi äitisi olevan ihan tyytyväinen O_o Kaukana omasta AllBlack-tyylistäni mutta mielestäni hyvin persoonallinen ja uniikki :) Värejä ja kuvioita joka makuun!

      Ja mikä ihmeen keskustelu täällä pyörii ettei voi ikuisesti olla lapsi tai shoppailla lasten puolelta? En nyt muista kuka se eräs uutisankkuri oli, joku mediamuija kuitenkin, mutta hänhän kertoi ostavansa paitoja lasten osastolta, koska oli niin pienikokoinen ihminen. Ja ihan hyvin näyttivät hänen päälleen istuvan. Niin ja kyseinen naikkonen on yli 30v.. Niin ja eiköhän se lapsena olo ole enempi korvienvälinen juttu eikä lookissa..

      Olkoonkin vielä huoltajasi, äidilläsi ei ole oikeutta ruveta päättämään puolestasi vaate-saati hiustyylistäsi. Nuori tai ei, tuohan on jo vapaudenriistoa! Itse olen 22,5v ja voit kuvitella millaista sotaa oli kotona vielä vuosi sitten ennen muuttoani, kun lempiasusteeni ovat aina olleet vuodenajasta riippuen t-paita ja polvihousut tai tavalliset mustat housut. Äitini harmiksi olin vielä perinyt isältä hyvän viisauden; vanhojen vaatteiden arvossapidon :D Äitini mielestä uudet vaatteet pitäisi hommatta lähes vuosittain, mutta minä pidän vaatteista jotka olen ostanut ikuisuuksia sitten! Kaipa se nyt jo on vähän alkanut ymmärtää että on sodan häviämässä..
      ... monet kerrat minut raahasi kauppoihin ja saarnasi että heittää pois ne paskat vaatteet ja menet sitten vaikka nakuna kouluun! Siihen vain napakasti takaisin "no ok!! Mennään sitte!!"

      Pidä pintasi!! Lycka till ;)

    • nainen 30 v

      Moi!

      Musta sun tyyli on ihan kiva ja pirteä, enkä näe siinä todellakaan mitää vikaa :) 16 vuotias ei ole vielä aikuinen, eikä sun tartte näyttää aikuiselta vielä :) nauti nuoruudesta ja leikittele väreillä ja kuviopaidoilla ;) Kyllä sä aikuisena kerkeät olemaan ihan tarpeeksi kauan. Ei ole kiirettä!! hauskaa kesää. gina tricot kaupassa on kivoja kuviollisia ja värikkäitä t-paitoja , jotka ovat varmasti sun mieleen..ja sitä paitsi ne on IN nyt :)

    • tmo

      sä nyt mutsiis tottele missään pukeutumis jutuissa? Eiköhän 16v osaa jo päättää mitä pistää päällensä,kuhan nyt ei äidin kauhux alasti hypi pitkin raitteja.

      • C0RNEELIA

        " Eiköhän 16v osaa jo päättää mitä pistää päällensä,kuhan nyt ei äidin kauhux alasti hypi pitkin raitteja. "

        Tai muunkaan yhteiskunnan kauhuksi ;P


    • Roosa DKNY
    • vain..

      oma persoonallinen tyylisi. Aivan kuten moni jo täällä sanoi, aikuisena ja aikuisten vaatteissa ehdit kulkea vielä pitkään. Muutenkin on harmi, kun tuntuu, että lapsuus on nykyään lyhyt ja jo alakoulu -ikäiset käyttävät liian seksikkäitä ja aikuismaisia vaatteita.

      Tosiaan, ehkä kuitenkin jos olette menossa vaikkapa hääjuhliin tms. niin voisit ehkä äitisi mieliksi pukeutua naisellisemmin?

    • Tittari

      Luin viestisi ja katsoin vaatekokoelmasi. Sulla on tosi hyvä maku ja tuon tyyliset vaatteet sopivat sun ikäselle oikein hyvin. Ole tiukka, äläkä alistu äitisi edessä ja pidä tuo tyyli, niin kauan kun tunnet sen omaksesi. Tsemppiä ja hyvää kesää sulle:)

    • grewvf

      että täydellistä tietämättömyyttäsi pukeudeut lasten vaatteisiin ja yrittää vinkata, että olet jo iso tyttö ja haluaa ohjata sinua sinne nuorten tai aikuisten osastoille?

    • Nimetön

      Sinulla on mielettömän kaunis pukeutumistyyli. Pidä kiinni tyylistäsi. Älä sorru äitisi makuun, sinulla on valta pukeutua niinkuin itse haluat.

    • sillä

      olet viisas kun et muotia seuraa, kaikkialla näkee aivopestyjä hölmöjä jotka ovat toistensa kopioita. Muotipellejä, tyhmiä idiootteja jotka eivät uskalla olla omia itseään, ja tai erilaisia.
      Sano aivopestylle mutsille paskat!

      • justiinakin tarvitsee lähei...

        Muuten olen samoilla linjoilla kanssasi, mutta tuo viimeinen kommenttisi oli todella ala-arvoinen.
        Omia vanhempiaan tulee kaikesta huolimatta kunnioittaa. He ovat huolehtineet meistä kun olimme pieniä rääpäleitä, jotka eivät pystyneet vielä mihinkään. Heidän rakkautensa ansiosta me saimme ruokaa ja vaatteita sekä emotionaalista läheisyyttä.
        Voi tietysti olla että tämä ei päde kaikkiin tätä lukeviin, mutta ainakin suurimpaan osaan.


    • HYVÄ IHME...

      Olisit iloinen äitisi innosta. Voihan sitä nyt soveltaa äitisi valitsemat vaatteet omaan kaappiisi herranjestas. Jotkut elävät ilman vaatteita ettäs tiedät. Ei saa marista.

      • ..................

        vaatteet, mutta sen mutsihan se marisee sen vaatteista ja olisi valmis heittämään nekin rahat joihinkin helvetin trendirätteihin, joilla voitaisiin ostaa vaatteettomille vaatteita.


    • Deah

      En itekkään vielä 16 vuotiaana, enkä vielä 18 vuotiaanakaan ole kovin paljoa innostunut aikuismaisista hepenistä. En minä silti lasten osastolla shoppaile. Olisin innoissani jos minut patistettaisiin tuhlaamaan rahaa :p Värikkyys on muotia, ja on paljon nuorten liikkeitä joissa on juuti tuon tapaisia vaatteita kuin näytit. On esim. Jim&Jill, H&M, Only, Vero Moda, .. Kuitenkin jollet innostu, niin äitisi saa pitää sinusta sellaisena kuin olet. Pitkä ruskea tukka on minusta hyvä.. sitä voi halutessaan uudistaa vaikka otsatukalla.

    • Pohjan-Akka

      *hihihihihihi*

      Onneksi minulla on vain poikia. Ei ole koskaan tarvinnut vaateosastoilla maleksia 5 minuuttia kauempaa: "otan ton".

      Ehkä se tuo ns. makukaan ei ole sukupuolesta kiinni. Ei noin kirjavat ole oikein OK. Pukeutuminen ei ole se tärkein vaan sinä, naamiaiset on erikseen. Ehkä kannattaisi hieman mammaa kuunnella. Kyllä minuakin ahistais, jos joulukuusi kävelis rinnalla...legingseissä...vai mitänon.

      Vaikka tämä taisi olla vitsi.

      • Jeppana

        Mielestäni sinulla on oikein kaunis vaatetus. Onneksi et pukeudu mustiin ja harmaaseen! Maailma olisi tylsä jos ei löytyisi persoonallisuutta!


      • Pohjan-Akka

        Olet sinä ainakin fiksu, kun kirjoitat noin hyvin ja olet itsepäinen...

        Se vielä, että kun niitä muotojakin jo on tai alkaa tulla, niin ne on pakko ottaa hieman huomioon. Vaikka olihan se Justiina Puupäälläkin pallollinen mekko.

        hihihihihh...

        onneksi mie olen vain täti teikäläisille.


      • Mitä se haittaa jos aloittaja pitää väreistä ja kuvioista :O ? Itsekään en pidä oikein räikeistä väreistä ja kuvioista ja minulla on paljon yksivärisiä t-paitoja tai niissä on yksinkertainen kuvio,mutta johtunee kai siitä ettei Suomesta löydy kivoja kuvio-paitoja minun makuuni. :) Netistä olen tilaamassa nyt. Joskus olen itse syyllistynyt omien vaatteideni "kuvittamiseen". :D tein housuihin kivat punavalkoiset pilvet ja koulumme about 60-vuotias opinto-ohjaaja kehui niitä. Jos olisin välittänyt mitä muut ajattelevat niin olisi jäänyt se kehu saamatta.

        Pukeutukaa koko maailma miten lystää :) aloittajalle: neuvottele äitisi kanssa ja pidä tyylisi.


      • Pohjan-Akka
        wer-wet kirjoitti:

        Mitä se haittaa jos aloittaja pitää väreistä ja kuvioista :O ? Itsekään en pidä oikein räikeistä väreistä ja kuvioista ja minulla on paljon yksivärisiä t-paitoja tai niissä on yksinkertainen kuvio,mutta johtunee kai siitä ettei Suomesta löydy kivoja kuvio-paitoja minun makuuni. :) Netistä olen tilaamassa nyt. Joskus olen itse syyllistynyt omien vaatteideni "kuvittamiseen". :D tein housuihin kivat punavalkoiset pilvet ja koulumme about 60-vuotias opinto-ohjaaja kehui niitä. Jos olisin välittänyt mitä muut ajattelevat niin olisi jäänyt se kehu saamatta.

        Pukeutukaa koko maailma miten lystää :) aloittajalle: neuvottele äitisi kanssa ja pidä tyylisi.

        Ei tuo minusta oikein vaatimatonta tai vihreääkään edusta. Juuttisäkki olisikin ehkä kauniimpi kuin nuo 7-kymmentäluvun verhokankaat, miesten kuihtuneet kalsarit ja muovikrääsä.

        Sitäpaitsi äiditkin ovat ihmisiä. pientä empatiaa...


    • ölölölölöl

      äitilles että menee hoitoon. Muotimaailma yksi vitun sairaus. Siellä olevat ihmiset ovat päästään vialla. SYÖPÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

    • Oot jo muodin huipulla

      Katoin sitä kuvaa ja mun mielstä toi on just ihanan pirteää! Älä muuta ku kerran sitä nuori ollaan ja noin ihanan räikeä persoona sais katseet kääntymää kadulla. Äitis ei saa määrätä tyyliäs niin kauan ku et pukeudu täysin mustiin ja hommaa läväreitä joka paikkaa. Sulla on koko muu elämä aikaa pukeutuu naisellisesti. Ei sitä sitten vanhempana haluta noin nuoresti pukeutua. Ole mikä olet, oot jo täydellinen! :D

    • Mielestäni tyylisi on on aivan ihana :) en itsekään tykkää olla muodin orja, vaan kantaa ylpeästi omaa tyyliäni. Ja todellakin:ei elämän tarvitse olla kallis. Miksi maksaa helminauhasta tuhansia euroja, kun voit saada sen paljon halvemmalla??

      Pidä tyylisi, äläkä välitä äitistäsi. Hän ei voi tyylisäsi muuttaa, sillä jos tyylisi muuttuu, sen pitäisi olla sinun omasta tahdostasi. Osoitat olevasi henkisesti vahva, jos et anna muiden pielipiteiden vaikuttaa siihen, kuinka pukeudut.

    • realisti3

      Olipa taas juttu,niitä keksittyjä tarinoita. En usko,että otsikon kuvaamaa äitiä on edes olemassa!

      • dadaadsdas

        kai on olemassa heeboja jotka haluaa elää lastensa kautta / kai on olemassa heeboja jotka ei hyväksy erilaisuutta `? kai äideissäkin virheitä on ?!?! ihmisiä täällä kaikki ollaan..


    • Hei
      Kannustan sinua pitämään oma tyylisi niin kauan kun tykkäät pitää siitä.Sillä on kiva pitää sellaisia vaatteita missä on mukava ja luonteva olla kuin toisen valitsemia vaatteita jotka eivät tunnu omilta.Voit äitillesi kertoa että kun täytän 17v tai 18 vuotta sitten on aika muutokseen kun olen enemmän aikuinen-äiti kulta, niinhän..?
      En tähän ainakaan osaa muuta neuvoa.
      Kun ikää tulee tyylitkin vaihtuvat ja muuttuvat..

    • sinusta ja välittää

      sinusta. Ole siitä iloinen ja muista, että naiseksi kasvaminen vaatii opastusta.

      • lopettaa turhan huolehtiminen

        Olen eri mieltä. Kaksi lasta aikuiseksi kasvattaneena väitän, että aikuinen ei vain tule ajatelleeksi, että hänellä on siinä kasvamassa nuori ihminen,joka on erilainen kuin hän itse, jonka arvot voivat poiketa, tavat, näkemykset, maku ovat erilaisia tai tulossa lapsen oman itsensä mukaisiksi. Osittain sen tekee täysin tahattomasti ja silloin on hyvä, jos lapsi pitää päänsä. Ja kyllä se aika pitkälle on myös luopumisen kipua molemmin puolin.

        Itse ainakin kävin näitä asioita läpi vaihe kerrallaan, pukeutuminen oli yksi juttu. Olisi niin tehnyt mieli kertoa lapselle, mitä tämän tulee laittaa päälleen, mutta onneksi hän teki kuten halusi. Toinen juttu oli sitten ammatinvalinta. Hän vain otti paikkansa ja minä jäin soittelemaan :) Mutta nyt on sävelet muuttuneet, nyt olen ylpea lapsestani joka uskaltaa olla sellainen kuin haluaa ja ammattinvalintakin näytti osuvan nappiin.
        Hän on itsenäinen ihminen. Toinen on vasta aikuisuutensa kynnyksellä, mutta nyt olen jo joutunut muuttamaan omia asenteitani. Nyt se ei enää ollut vaikeaa edes.

        Rajansa huolen kannollakin on; pukeutuminen on asia joka on hyvin henkilökohtaista ja siitä ei tarvitse kantaa suuresti huolta minusta 16-vuotiaan kanssa. Jos vain vaatteet pysyy päällä, se riittää :)


      • Naikkone08

        Kiva tyyli sulla. Mä ihailen Salkkareiden Oonan tyyliä, pukeutuisin itse niin mutta olen jo 36..


    • Jo kolmekymppinen

      Meillä ei koskaan äitini puuttunut pukeutumiseeni, mutta tyylini oli todellakin erilainen kuin muilla ikäisilläni. Ja sen takia minua kiusattiinkin koulussa. Tykkäsin kokeilla kaikkia eri asusteita ja pidin äidin vanhoja 60-luvun vaatteita ym. Eihän pukeutumisen tarvitse tylsää olla. :)No, nyt ikää on jo 30 ja pukeutumistyyli on muuttunut hieman "normaalimpaan" suuntaan. Kuitenkin edelleen silloin tällöin kokeilen kaikkia jänniä asusteita ym. Ne piristävät muuten melko tavallista tyyliä. Ja muuten, jos vaikka sattuisit haluamaan joskus muodin pariin töihin, siellä on luovuudesta hyötyä. Aina etsitään ihmisiä, joilla on uusia ideoita ja rohkeutta kokeilla eri juttuja. Ei siellä muodin suurkuluttajat kauan pärjää.

      olet kuitenkin jo 16, joten ei äitisi pitäisi enää pukeutumiseesi puuttua. Tietysti, jos itse äitinä huomaisin tyttöni pitävän liian paljastavia vaatteita, niin sitten ehkä huomauttaisin asiasta, mutta muuten jokainen saa mielestäni pukeutua kuten haluaa.

      Muuten, suomalaiset yleensä pukeutuvat tylsän värisiin ja tavallisiin vaatteisiin. Värejä ja asusteita ei oikein uskalleta käyttää, ainakin aikuisilla tuo on ongelmana. Joten hyvähän se vaan on, jos tykkäät väreistä ja koruista. Kyllä ne minusta ovat aika naisellisia juttuja.

      Hiuksistasi vielä sen verran, että pitkät hiukset ovat naisella mielestäni aina nätit. Ja vastakkainen sukupuolikin niistä tykkää. :) Itse leikkasin joskus hiukseni aika lyhyiksi, kun halusin olla naisellisempi enkä mikään pikkutyttö. No, pitkiä hiuksia tuli ikävä ja niitä sai sitten kasvattaa aika kauan. Nyt en enää hiuksia leikkaile, vaan yritän taas kasvattaa. Eikä pitkien hiusten tylsät tarvitse olla. Niihin voi laittaa raitoja, voit silloin tällöin laittaa vaikka kiharoita, kokeilla eri kampauksia jne. Siihen vielä lisäksi kevyt meikki, niin eiköhän äitisikin pidä sinua naisellisena. Kyllä sitä nuoruutta ehtii kaivata vielä myöhemmin elämässä, joten siitä kannattaa nauttia nyt tuossa iässä. Älä yritä aikuistua liian nopeasti! :)

    • Mumpari

      Mun äiti yritti tota ihan samaa monta vuotta. Mä oon aina ollu vähä hippi, en oo kovin tarkka vaatteistani, mut ne ei saa olla tusinakamaa.
      Nykyään se jopa ite joskus ostaa mulle jotain vaatteita tai kaivelee omien komeroidensa kätköist 70- ja 80-luvun vaatteit.
      Viimeks reilu viikko sit juhlis äiti puhu sukulaisten kans et "sil on se sama mekko mikä mul oli 30 vuotta sit siskon tytön ristiäisis. Se ite halus laittaa sen ku se on semmonen ettei se haluu mitää vaaleenpunast kallist hörhelöö"

      Eli äippäni on hyväksyny et mä haluun olla aina vähä erilainen ku muut, enkä sovi mihinkä muottiin:)

      • khihdssa

        joo, äitin vaatekaapista löytyy kyl hyviä kuteita mikä on ihan muotia :) itelläniki monia 20- vuotta vanhoja kuteita, kaikki äidin tai äidin kavereiden :) välillä kierros äidin vaatekaapilla uudistaa omaa vaatekaappia kivasti :)


    • makuasia

      mun mielestä nuo vaatteet on kamalat kirjavat kutimet,mutta ite kun tykkäät niin ei sun pukeutumista kukaan määrää....

    • aloituksien nostoja!

      Onko kukaan muu huomannut, että ne ovat aina jotain äiti/anoppi/tyttö/vaimo -juttuja, kunhan vaan edustavat jotain stereotyyppistä p....

    • nainen-

      Moni kaverini käyttää samantyyppisiä vaatteita ja olemme lähempänä 30v kuin 20v ;) Joten eiköhän se ole ihmisestä itsestään kiinni että miten pukeutuu ja miten ei.. Vanhempana sen tajuaa :)

    • Äiti minäkin

      Hei

      Toivon todella et pidät oman tyylisi. Aikuisuuteen kypsyy jokainen omaa tahtiaan sitä ei voi äidit määritellä. Itselläni on kaksi tytärtä ja poika. Toinen tyttäristä gootti nuorempana hyvinkin perinteekäs sellainen, nyt 19-vuotta jo ruvennut löytämään myös naisellisuutta vaatetukseen.
      Kulje sellaisissa vaatteissa missä tunnet olevasi oma itsesi ja samoin kampaus.
      Mut koeta samalla saada äitisi tajuamaan et sinun elämästäsi on kysymys vaikka oletkin hänen lapsensa antaisi sinulle tilaa kasvaa aikuisuuteen omaa tahtiasi. Juhla pukeutuminen onkin sitten eri asia joissakin tilanteessa pitää juhlan henki ottaa huomioon. Juhlissa kunnioitetaan pukeutumisella juhlassa läsnä olevia.

    • (...)

      Moi!:)
      Mutta sullahan on tosi kiva tyyli!tollanen ilonen ja mielukuvituksillen, miljoona kertaa parempi ku joku Täydelisten naisten Breen mammatyyli!:D
      Siis mulla on kans vähän samanlainen tyyli, todellaki käy parin euron helmet, ei tartte olla mitää satojen eurojen, muodilla ja tyylillä saa ja pitää leikkiä :)
      Noista sun hiuksista..hmm..no siis mitä jos vaa vähän, siis tosi vähän lyhentäis ja kerrostais, ja vaik leikkais otsatukan, ihan suoran tai sit sellai sivuotsis, sen vois pitää ihan normina edessä otsalla tai tehdä sellai heitto ylös pinneillä päälaelle :)
      No, tee mitä teet mut älä nyt mitää liituraitapukuja ala hankkimaan ;)
      Kivat kesät sulle!

    • ei muodikas

      Nuohan on viimeisintä muotia.

    • mievaan.

      Olen sun ikäisesi tyttö. Osaan samaistua ongelmaasi vaikka itselläni ei sitä ongelmaa ole ( minua on suotu äidillä, joka hyväksyy kaikki tyylit, ja on antanut minun pienestä asti osallistua vaatteidenvalitsemiseen :D ) Oma tyylini on jokseenkin samansuuntainen, ehkä enemmänhippipunkkaria, mutta kuitenkin. Minä en voisi sietää, jos äiti tulisi minulle valistamaan millaiset vaatteet minulla pitäisi olla taikka millaiset hiukset minun pitäisi hankkia. Enkä oikein usko että sinunkaan sitä pitäisi sietää, sano äidillesi, että vaikka minun vaatteeni maksatkin, ei ole sinun asiasi päättää miten pukeudut. Toki ohjeita ja neuvoja enemmän maailmaa nähneeltä naissukupuolen edustajalta voi ottaa, mutta loppupeleissä se olet sinä joka päätät mihin milloinkin pukeudut.

      Eli sanot äidillesi suorat sanat, hän ei voi sinua pakottaa pukeutumaan mihin hän haluaisi, ja sinulla on paras itsetunto juuri niissä vaatteissa missä viihdyt, eli luultavasti nykyisissä kuteissasi :) Miksi äitisi haluaisi horjuttaa minä - kuvaasi, kun se juuri näihin aikoihin muodostuu ? Ja on väärin yrittää muutta vaatetyyliä, minulle ainakin vaatteet edustaa minua, minun luonnetta, minun persoonaani, sitä mitä haluan olla. Miksi äitisi haluaisi muuttaa sinua ? Kysy sitä häneltä.

    • ei klooni

      Voi. voi. Äitisi ei ehkä ole itse saanut valita tyyliään nuorena. Sinulla on kuvista päätellen jo oma tyyli. Älä anna äitisi latistaa sinua omine makuineen. Eiköhän teillä sentään ole ikäeroakin...

    • eikö muuta

      Eikös ole muuta pohtimista elämässä kuin tämmöset höpöasiat.

    • äiti 47v

      Ihan OK tyyli sinulla on , turha vanheta ennen aikojaan. Kyllä sitä kerkee viellä moneen kertaan myöhemminkin muuttua. Me äidit joskus liikaa yritetään elää lastemme elämää. Tässä tapauksessa sanoisin, että öitisi saa olla ihan iloinen ja tyytyväinen, tyylisi voisi olla paljon pahempi kuin mitä on . Pidä toi!

    • lähempänä kahtakymment

      Hei
      Älä ala kuuntelemaan äitiäs sen suhteen miten pukeutua tai millai sull pitäs olla hiukset, juhliin voisit kumminkin pukeutuu vähän viksummin. :)
      Mulla taas on se pulma että mua yrittää passittaa mun isä ja sisko vaihtaan vaattetukses tyylii, mut loppult oon huomannu et mun sisko pöllii mun vaatteit ittelleen lainax ja vähän ajan pääst väittää niit omix.
      Ja tätä mä oon jo kestänyt simmoset 6 vuotta, enkä mä oo vielkään loksauttanut korvaani sinne päin, mä en ehkä pukeudu noin räikeisiin väreihin, mut toss oli joitakin tosi nastoi juttui joita vois harkita omaankin vaate kaappiin.

      Joten ole rohkeesti oma ittes!!!

      Maailmas on aivan liikaa stereotyyppejä jotka seuraa muotii orjallisesti ja nykyään hyvin harvaa erottaa massast, kun pitää kuulem olla samantyylisii ku kaik muut.

      Ainakaan noi mun vaate mausta valittajat ei enää niin paljoo valita ja oon aika monelt saanut kehui vaatetukseni suhteen ja mult on myös kysytty mistä oon sen ja sen vaatteen ostanut mitkä mull on päällä.
      Kummiskin aion tänä vuon repäistä vähän rajummin.
      Joten mull vois sanoo et Isä ja sisko kieltää tyylini.

    • Millainen äiti, sellainen tytär. Turha yrittää pyristellä vastaan, tyttäret on tuomittuja häviämään taistelu. Mitä tytär olisi ilman äitiään..?!? Entä mitä nainen olisi ilman miestä..?!? Ei ainakaan äiti.

    • Stylers

      Mielestäni on törkeää äitisi käskeä vaihtamaan vaatteita. Esimerkiksi kun nyt on tullut tää emotyyli. Tunnen monia emoja, jotka on ennen ollut pissiksiä. Se tuntuu niikun wannabe-touhulta. Yhtäkkiä yhdessä yössä päätetään ''nyt mä vaihan tyylini toiseks'' Sä saat mun mielestä pukeutua miks haluat, eikä äitis kuulu sanoo siitä sulle. Eriasia olis jos pukeutuisit liian paljastelevasti ja äitis sanois siitä. Mut noi on just semmosii mistä äitis ei tarvis sanoo mitää. Jos se ottaa asian viä puheeks ni sano et anna mun pukea päälleni mitä mä haluan.

    • jees...

      Värikkäissä vaatteissa ei ole mitään vikaa, mutta uskon että sinulle löytyy värikkäitä ja kuviollisiakin vaatteita aikuistenosastolta, täytyy osata vain valita kaupat ja etsiä. Itse olen myös joskus ostanut lastenosastolta asusteita. On muuten halvempia kuin aikuisten! :D

    • werew

      Yllätä Äitisi iloisesti, sano piu paut mallitöille niillä pilaat kauniin sileän ihosi. IIK!!!

    • maijsa

      No nyt sanot kyllä mammalle että pysyy siellä omalla kaapillaan! Noi vaatteethan oli ihan huippuja! Enkä voi ymmärtää miksi ikinä pitäisi tietosesti aikuistua pukeutumisen tai ylipäätänsä monen muunkaan asian suhteen..
      Pidä pääs, äläkä vaan anna periksi!!
      Jos tykkäät tukastasi sellaisenaan, anna olla! Jos taas ite haluut siihen muutosta, on vaikea sanoa mitä tehdä kun ei yhtään tiiä haluatko jotain pientä vai jotain rajua. Jos haluat pientä, joku oli tuossa jo aikaisemmin ehdottanut otsatukkaa, mikä kuulostaa mielestäni mainiolta! Jos taas haluat jotain rajua, vain taivas on rajana. Käytä mielikuvitustasi ja tee se mikä tuntuu oikealta!!
      Voin luvata että olen itse saanut taistella mamman kanssa, ja nyt kun olen jo vähän vanhempi, mamma kiittää minua siitä etten antanut periksi.

      ps vielä kaikille teille tähän viestiin vastanneille oman tyylin puollustajille, jotka kuitenkin sanoitte että töissä tai juhlissa ym. täytyy pukeutua paremmin, asiallisemmin, siveellisemmin. MIKSI IHMEESSÄ!!! Nämä tilanteethan ovat parasta itse ilmaisua! Älkää esittäkö olevanne vapaa mielisiä jos vanne puristaa.

      • hieman asiaa

        No, ei juhlissa ihan miten tahansa voi pukeutua. On tietyt säännöt, joiden mukaan tulisi pukeutua, mutta silloinkin kyllä useimmiten voi sitä luovuuttaan kuitenkin ilmaista. Esim. jos vaaditaan iltapukua, niin ei juhliin silloin kyllä pidä jätesäkissä mennä... Noin niin kuin karkeasti ilmaistuna. :)


    • Maaaai.

      Jokaisella on oikeus omaan tyyliinsä. Olet kuitenkin jo 16v. Voit luultavasti sanoa äidillesi asiasta suoraan?

      Olen itse vasta 15. Tyylini on vähän erilainen kuin tuntemillani ihmisillä; pääasiassa mustaa, valkoista ja punaista. Musta kuitenkin pääasiassa. Plus Converset, ketjuja, henkselit roikkumassa housuista, rannekkeita, kravatteja ja tottakai niittivyö. Hiukset ovat ennen olleet mustat, nyt ne ovat kirkkaan oranssit.

      Äidin kanssa asiasta ei ole tullut suurempia tappeluita. Äidin (hyvin harvoin) huomauttaessa, että voisin pukeutua värikkäämmin, jätän asian omaan arvoonsa. Äiti tietää tyylini ja hyväksyy sen. Suostuu siis ostamaan kyseisiä "punk-tyylisiä" vaatteita ja maksamaan kampaajani. Ainoa asia mistä äiti useammin huomauttaa, on silmämeikkini.

      Ja mitä tähän työ-ja juhlapukeutumiseen tulee, mielestäni pukeutumisen ei näissäkään tilanteissa tarvitse olla oman tyylin vastaista, mutta kuitenkin tilanteeseen sopivaa.

      Voisit ottaa asian puheeksi äitisi kanssa ja kertoa mitä sinä itse asiasta ajattelet.
      Voitte varmaan saada aikaan jonkinlaisen kompromissin sekä vaate-että hiustapauksessa.

      Pidä pääsi :33

    • pitää saada kokeilla

      Ikävää, että äitisi ei pidä tyylistäsi. Minusta linkittämäsi kuvan tyylissä ei ole mitään vikaa. Äidilläsi olisi enemmän syytä huolestua, jos kulkisit ulkona puolialasti. Miksi vaatteista pitää edes tehdä niin iso numero? Paljon tärkeämpäähän on, miten ihminen käyttäytyy. Äiti voi huokaista helpotuksesta jos tyttären kanssa ei ole vakavampia "ongelmia" kuin pukeutumiseen liittyviä!
      Murrosikä on aikaa, jolloin nuoren on luonnollista etsiä itseään, ja siihen liittyy myös pukeutumistyylin ja muun ulkomuodon kehittäminen. Mielestäni tässä käyty keskustelu siitä, onko 16-vuotias lapsi vai aikuinen, on turhaa, koska jokainen aikuistuu omaan tahtiinsa. Osa 16-vuotiasta on jo kovaa vauhtia itsenäistymässä ja siirtymässä aikuisten maailmaan, toiset eivät tee sitä vielä moneen vuoteen. Aikuisten kuuluu antaa nuorille tilaa kypsyä, muuttua ja tehdä omat valintansa omaan tahtiinsa. Jos teille (alkuperäiselle kysyjälle) vielä tulee kiistaa pukeutumisasioista äitisi kanssa, voisit vedota tähän. Et todellakaan vaikuta miltään ongelmataoaukselta joten äitisi on turha hoputtaa sinua aikuisten osastolle, löydät sinne kyllä vielä joskus aivan itse. Ja tosiaan, vaatteesi eivät ole mitenkään shokeeraavia eivätkä mitään siihen verrattuna että käyttäisit ruiskuhuumeita, myisit itseäsi ja karkaisit kotoa... vähän perspektiiviä.

    • pimpulainen

      Äitisi varmaan sitten pyörtyisi jos näkisi minut minä olen 20 vuotias kohta kahden lapsen äiti ja minä myös tykkään värikkäistä vaatteista sinun iässäsi kylläkin päävärini oli musta mutta nyt pidän väreistä erityisesti punaisen kaikki sävyt ovat mulle tän hetkinen pop.!Hiukset on vaaleat päältä (oma väri) ja alta ovat violetin ruskeat ja sit vino otsatukka eikä kukaan ole ainakaan mun makuani haukkunut.Ihmettelen mikä on määrite naisellinen eikö ole pääasia että viihtyy vaatteissa joita pitää.korut kullä on kultaa taikka hopeaa allergioitteni vuoksi mutta jos vain pystyisin pitämään nii tykkäisin kaikista kivoista korviksista joita myydään markettien hyllyissä..

    • diivu87

      Minkäköhän takii äitsi ei voi hyväksyy sun tyylii?
      -Tyhmää. Mun mielestä kaikkien pitäs saada valita se ite ja jos joku ei siittä tykkää ni ei voi mitään. Ei toi sun tyylisi edes musta pahalta kuullosta. Ai pitkät ruskeat hiukset ,wau!
      Hos pidät niistä ,ni miksi pitäs vaihtaa?
      Ainahn voi kokeilla eri kampauksia!
      Sillä saa jo paljon aikaan. En mä ainkaan menis leikkauttaa ihania pitkii hiuksia..
      he no kyl mä vaihteeksi kokeilin lyhyitä hiuksiä mutta en enään tekisi niin.

    • ..................

      just niinkuin haluat, äläkä välitä muista. Äläkä todellakaan rupea miksikään helvetin muodin orjaksi. Sellaiset ihmiset ovat typeryksiä, jotka eivät tiedä mitä haluavat itse pitää päällään, vaan antavat rahastaa itsellään, että voisivat olla vähän ikäänkuin "in" ja että voisivat kulkea pää pystyssä niiden ohi, jotka eivät ole yhtä typeriä kuin he itse.

    • naikkonen_88

      noh kyl minutkin jo laitettiin 15-vuotiaana aikuiseksi ja kyl hyväksyin sen.. ja mua ei oikein toi nyky nuorison tyyli kiinnosta se ei oo yhtään mun makuuni ku se on liian lapsellista

    • Ei muodin orja

      Taidat olla se eilinen valittaja joka valitti, että on kaunis mutta ei luota itseensä. Ketä kiinnostaa oikeesti mitä sulla on päällä muuta kuin sua? Jos et itse osaa päättää miten pukeudut niin olet kyllä aika tiukasti äitisi talutusnuorassa koko elämäsi ajan! Tai sitten olet huomion kipeä teini pissis jota ei kukaan huomaa tuolla kadulla.

    • epskskss

      Ei vittu repesin. 16 vuotias ostaa lasten osastolta vaatteet XD

      • minä vain ja mielipiteeni.

        Tähän vaate asiaan ei ole kommentoimista muuta kuin keskustele äidin kanssa miltä sinusta tuntuu.

        Mutta siis tuossa alussa kun monet väittävät, että 16-vuotias on vielä ihan lapsi niin ei ole todellakaan totta. Haluaisin kyllä olla sillä en tykkää ottaa vastuuta kaikesta ja miettiä miten elätän itseni pian. Siis 16-vuotiiana pitää tietää mitä isona tekee ja mihin ammattiin valmistuu jos ei sitten ole lukiossa.
        Kesätöitä ainakin pitää olla, että saa työkokemusta että on edes jonkunlaiset mahdollisuudet saada töitä jatkossa. Opiskelu on kallista ja töissä pitää käydä myös talvisin. Olisihan se hienoa olla lapsi, mutta tässä yhteiskunnassa pitää olla aikuinen jo melkein 10-vuotiaana. Eli siis pysykää te vain hiljaa jotka väitätte 16-vuotiasta lapseksi sillä itse teen enemmän töitä ja huolehdin kaikesta kuin monet aikuiset.
        Miettikää tätä:
        Talvella kouluun melkein aina 8.00. Kotiin 15-16.00 , sen jälkeen töihin 17.00 ja kotiin 21.00 jonka jälkeen on läksyt ja muut tehtävät mitä pitää tehdä kuten peseytyminen pyykinpesu jne.
        Eli siis älkää väittäkö lapseksi!!!!!


      • minä vain ja mielipiteeni. kirjoitti:

        Tähän vaate asiaan ei ole kommentoimista muuta kuin keskustele äidin kanssa miltä sinusta tuntuu.

        Mutta siis tuossa alussa kun monet väittävät, että 16-vuotias on vielä ihan lapsi niin ei ole todellakaan totta. Haluaisin kyllä olla sillä en tykkää ottaa vastuuta kaikesta ja miettiä miten elätän itseni pian. Siis 16-vuotiiana pitää tietää mitä isona tekee ja mihin ammattiin valmistuu jos ei sitten ole lukiossa.
        Kesätöitä ainakin pitää olla, että saa työkokemusta että on edes jonkunlaiset mahdollisuudet saada töitä jatkossa. Opiskelu on kallista ja töissä pitää käydä myös talvisin. Olisihan se hienoa olla lapsi, mutta tässä yhteiskunnassa pitää olla aikuinen jo melkein 10-vuotiaana. Eli siis pysykää te vain hiljaa jotka väitätte 16-vuotiasta lapseksi sillä itse teen enemmän töitä ja huolehdin kaikesta kuin monet aikuiset.
        Miettikää tätä:
        Talvella kouluun melkein aina 8.00. Kotiin 15-16.00 , sen jälkeen töihin 17.00 ja kotiin 21.00 jonka jälkeen on läksyt ja muut tehtävät mitä pitää tehdä kuten peseytyminen pyykinpesu jne.
        Eli siis älkää väittäkö lapseksi!!!!!

        ajattelin vain kysyä kun kerrot että vielä opiskelupäivän päätteeksi JOUDUT töihin neljäksi tunniksi? Oletan ettet asu vanhempiesi luona ja maksat itse suurilta osin opiskelusi ja kulusi? Taitaa aika monella 16-vuotiaalla vielä kuitenkin olla tilanne se että asuvat kotona ja jos eivät niin opiskelevat jossain kauempana mutta saavat kuitenkin pientä tukea vanhemmiltaan.

        Ja tuosta lapsi-jutusta; juu en sinua kyllä menisi lapseksi iän puolesta "mollaamaan", kertomasi perusteella, mutta kuten sanoin moni tuon ikäinen vielä asuu vanhempiesi huostassa ja ikävän moni vielä käyttäytyykin kakaramaisesti tuossa iässä. Ehkä ´nuori aikuinen´olisi 16-vuotiaalle parempi sana? =)


    • jeejee

      Jos sulla on ton tapaisia vaatteita niin elä vaihfa vaikka äiti käskeeki. Koska sulla on kyllä tajuttoman hienot vaattee jos ne tosiaan on tuon tapaisia kun tuossa kuvassa.

      • jah-76

        Eiks se oo ihan sama sille että jos vaan saa vaatteita ylleen niin on mukisematta,ainakin mä olisin sun kohdallasi erittäin iloinen sekä kiltti vanhemmille.
        Varmaan kuulut ei niin vähä tuloisimpiin sekä nättikin varmaan olet,joten mikäpäs sulla sitten ollessa,ei varmaan mikään ja ottakaa huomiooon muutkin että ei kaikilla ole välttämättä vaatteisiin kuin maksimissaan 20€ laittaa kuukaudessa rahaa,..


    • mitä tilaa

      Hyvä,että äitillä on rahaa, jolla pilata nuoren itsetunto!

    • netistä

      Eli hyviä hiusmalleja/kuvia/jopa muutama demo- löydät netistä joko suomeksi tai englanniksi.Ekana tuli mieleen,että jos sulle leikkais vähän rikottua linjaan eteen?Silloin ei tarttei pituudesta paljoakaan pois..

      Ja vaatemakusihan on sinun,tosin niinkuin joku aijemmin jo mainitsi,voisit katsella malleja H&M mallistosta,seppälässäkin on,lindex jne..tuon tyyppistä varmasti löytyy sieltäkin ja ihan aikuisten malleissa.Tykkäätkö olla sitten "värikäs"vai riittäisikö että joku vaate on hieman erilainen jotain koruja,naisellista löytyy monenlaista,mutta älä pistä päälle sellaista kuitenkaan,missä et viihdy:)

    • olla itse siistejä

      ettei tarvitse heitä patistaa. Heillä on kaunis tyyli sellainen josta itsekin nautin. Mutta jos sinä olet vielä niin lapsellinen niin täytyy sitten opastaa.
      Mulla oli jo 13 vuotiaina kaikki hyvin kehittyneitä ja lähes naisia.

      Kasva hetki vielä niin kyllä se äiti sitten varmaan luottaa sinuun enemmän. Kuunele nyt vaan äitiä ja käy ajoissa nukkumaan.

      Kaikkea hyvää sinulle, kyllä sinäkin vielä aikuistut, mutta nuti nyt pikkutyttönä olosta ja kasva henkisesti vielä viitisen vuotta.

      • surullista...

        Niin onhan näitä aina 13-vuotiaita teinityttöjä, jotka luulee olevansa aikuisia naisia. Sitä varten Suomessa on ensikotejakin, kun liian nuorena teininä luullaan olevansa kypsiä äidiksi. No mutta kyllä lasta tulee kannustaa olemaan lapsi, teini-ikäistä teini ja aikuista aikuinen. 16-vuotias on vielä teini-ikäinen. Jotenkin demonisoitua tämä lapsena ja teininä olo. Ei ihme, että teinit ryyppäävät yms kun joittenkin aikuistenkin taholta tulee painetta olla jo teini-iässä muka aikuinen.


    • LauraLiin
    • 12 v.

      Olen 12 v. ja ostan vaatteita lasten ja nuorten osastolta mutta myös aikuisten.. Onko oikeasti mitään väliä miltä osastolta niitä vaatteita ostaa? Sitäpaitsi nykynuorethan pukeutuu värikkäisiin merkkikenkiin ja tavallisiinkin vaatteisiin. Älkää arvostelko suomalaisia nuoria... Huomatkaa että ennen murrosikäkin alkoi PALJON myöhemmin. Jokainen on omanlaisensa persoona, ja käyttää sellaisia vaatteita kuin haluaa. Jotenki ärsyttävää kun jotkut ajattelee että on lapsellinen jos pukeutuu värikkäästi.

      KATTOKAA V'TTU PEILIIN NE JOTKA EI HYVÄKSY MUITA SELLAISINA KUIN NE ON!!!!!!!!!!!!!!!!

    • mie vaan

      Kaikkee sitä näkee, kun vanhaksi elää.

    • Pidä vain oma pääsi, ja tyylisi, joka sinulla on tähänkin asti ollut! : D Se on harmi että tuollaisia äitejä on..ja sanon suoraan, että minunkin äitini on sellainen, ja minun tilanteeni on se, että olen aina pukenut sitä mitä hän minulle määrää. Olin pienempänä aika reippaasti ylipainoinen(nykyisin aivan normivartaloinen), mutta äidistäni olen edelleen sellainen että pitää ostaa isoja vaatteita, joista ei vartalon muodot millään tavalla näy. Se tarkoittaa kolme kokoa liian isoja, polviin asti yltäviä paitoja, monta kokoa liian isoja housuja jotka tippuvat, koska minulla ei ole vyötä("Ne housut tippuvat koska ovat liian pienet!") ja kaikki puvut noudattavat sitä samaa kaavaa: olen yksivärinen paita, olen tummat farkut. En mitään muuta.

      Olen niin kyllästynyt niihin riitoihin, jotka syntyvät kun yritän pukeutua niinkuin itse haluan, että annan olla. Mielessäni vain elättelen unelmaa siitä päivästä, kun saan olla ihan sellainen kuin itse haluan..enkä missään nimessä halua, että sinulle käy kuten minulle, joten jatka vain omalla polullasi! Minulle tämä on aiheuttanut sen, että tunnen jatkuvasti olevani täysin riittämätön äidilleni, kun hän haluaa pitää minut tiukasti tietyssä muotissa.

    • Anonyymi

      Ellei pukeudu värikkäisiin vaatteisiin, on tyylitön.

    • Anonyymi

      Pois harmaa lelulaatikko. Aloittaa maalaamisen. Suosii sateenkaaren eri värejä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe