Akillesjänne poikki, onko korjattavissa leikkauksella, vai onko suunnistusura ohi? Tietääkö kukaan voiko kuntoutua tämän laatuisesta vammasta?
Kuulantyöntäjä Mika Halvarilla sama onnettomuus, ei ole sen jälkeen tuloksia tehnyt, ura loppui siihen.
Onneksi Suomen maajoukkueella suunnistuksessa huippuja riittää, ei jää tyhjän päälle, niikuin EM kisat osoitti, varsinkin Pasi Ikosen otteet vahvoja, samoin Mats Haldinin.
Voimia ja tsemmpiä Janille, v.2006 SM, EM, MM :lle, olet jo nyt tehnyt ainutlaatuisen uran!
jani lakaselle paha loukkaantuminen
kuntosuunnistaja m55
2
744
Vastaukset 2
- Köyrtö
Tunnen useita suunnistajia joilta akilles katkennut, itseni mukaan lukien. En tunne ketään joka ei olisi leikkauksen jälkeen pystynyt palaamaan rasteille.
- fyssari
Revennyt/katkennut akillesjänne voidaan (yleensä) ommella kiinni. Sen jälkeen koipi on kipsissä noin 6 vkoa, jonka jälkeen alkaa kuntouttaminen --> pikku hiljaa lisätään toimintaa, jotta jänne sopeutuu taas venytykseen ja rasitukseen. Kovat ponnistukset ja rajummat lajit yleensä pannassa 4-6kk leikkauksen jälkeen, vaihtelee hieman.
Palaaminen suunnistukseen ja huipulle siis täysin mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106822En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 42496