..elikkä olen aikeissa hankkia itselleni juoksumaton vaikka nautin suunnattomasti juoksemisesta tutuissa maisemissakin. Syynä tähän on kolmivuorotyö... aluksi oli ihan ok juosta ennen töitä jos meni iltavuoroon ja taas illalla jos oli ollut aamussa, MUTTA aina ei tosiaankaan huvita lähteä, ja toisena syynä ovat sääolosuhteet.. En siis kaipaa moralisointia vaan asiallisia vastauksia siitä onko juoksumatto ok? en ajatellut juosta sillä 1-2h vaan ihan 1/2-tunnin sessioita että tulee hiki etc...
Juoksumatto: huuhaata vai ei ???
8
1389
Vastaukset
- niilo lylykorpi
siinä kyllä juoksumatto pelaa hyvin. sillä juoksu tosin hieman kevyempää kuin radalla tai maastossa, johtuen siitä että matolla jalka siirtyy "automaattisesti" taakse. laatuun kannattaa satsata ts. jätä halvat/pienet/tehohotomat matot ostamatta ja osta kunnollinen jolla myös jälleen myynti kysyntää/arvoa mikäli kyllästyt. Myös hyvä soutuergo harkinnan arvoinen asia !!!
- ....
Mielipiteitä on varmasti yhtä monta kuin juoksijaa. Et saa täällä oikeaa vastausta. Itselleni ei matto olisi todellakaan mikään syy lähteä juoksemaan jos ei huvita, matolla sitä vielä vähemmän huvittaisi juosta kuin raikkaassa ulkoilmassa. Itse en mistään hinnasta ostaisi olohuoneeseeni moista kapistusta. Mut tää oli vaan mun mielipide :)
- Maratonille mieli
Hankin itselleni juoksumaton juuri vuorotyön vuoksi ja täytyy sanoa, etten olen kertaakaan katunut hankintaa. Matolla juoksen 2-5 kertaa viikossa ja maksimissaan tunnin lenkkejä. Maisemat ei tosin vaidu kuten maantiellä, mutta samalla voin katsella vaikka elokuvaa. Ja on tosi helppo lähteä juoksemaan silloin, kun on aikaa. Juoksumaton laatuun kyllä kannattaa panostaa, vaikka se käykin melkoisesti kukkaron päälle.
- asking....
voitko kertoa millaisen juoksumaton olet ostanut ja mistä? ja millaisilla vaatimuksille? itse olen siis nuoriaikuinen nainen (23)...
- ja maisemista
Niin jos maton tosiaan aikoo laittaa niin kannattaa tutkia että sille löytyy myös tila missä sitä voi kunnolla käyttää.Itellä on matto ja käytän sitä lähinnä talvisin kun ei viitsi lähteä ulos lenkille.Maton käytöstä ylipäänsä sen verran että kannattaa tosiaan hommata samaan huoneeseen televisio/DVD/videonauhuri tms. jolla voi katsoa elokuvia/televisio ohjelmia niin lenkki menee kuin huomaamatta. Pelkkää seinän tuijottaminen juostessa tappaa kyllä maton ja minkä tahansa kuntolaitteen käyttöhalut aika äkkiä. Ja ne halvimmat matot kannattaa tosiaan kyllä unohtaa.
- niilo lylykorpi
mattoja koht edullisesti osoitteessa www.sport-tiedje.com. voit myös vertailla tehoja/hintaa/kokoa & laatua. kerro toki meillekin mihin malliin päädyit.
- Maratonille mieli
Minulla on energetigsin power run 1750 ja minun tarpeeseeni sopiva. Vauhtia piisaa 16 km/tunti asti ja juoksukulma säätyy muistaakseni viiteentoista. Konetta pyörittää DC-moottori 2 hv. max 3 hv. Maton koko on 450 x 1390, mutta kokoon taitettuna se on lähes huomaamaton ;).Laitteessa on 10 valmisohjelmaa, joita tosin en käytä. Matto on toiminut moitteettomasti tähän asti ainakin, tosin pientä tuunausta olen siihen tehnyt kun lisäsin tuulettimet siihen. Matto on tosiaan käytössä 2-5 kertaa viikossa ja toistaiseksi se on kestänyt ihan hyvin. Totta kai välissä kannattaa vilkaista maton luisto ja kunto muutoinkin. Itse olen kolmenkympin kriisiä poteva nainen ja täytyy sanoa, että tällä hetkellä juoksu maistuu.
eli pari vuotta sitten koko talven siis. viime talven juoksin ulkona, enkä kertaakaan sisällä. mulla kans kolmivuorotyö, mutta nykyään juoksen ulkona, satoi tai paistoi.. se on ihan hyvä vehje jos tykkää juosta sisällä. Itse juoksin sisällä tuolloin noin tunnin lenkkejä. En vaan enää tykänny siiitä kun huomasin,että talvellakin voi juosta ihan hyvin ulkona ja möin sen pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3452811SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis652276Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781949Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis651581- 1401532
- 691129
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021019Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264955Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li7918- 39800