Hei!
Osaako joku arvella mistä seuraava voipi johtua: rullaluistelua takana muutamia kertoja, ja ongelmaksi tullut nopeasti luistelun aikana kipeytyvä nilkkojen (ja hieman sen yläpuolella) seutu. Olen kokeillut kiristää nauhoja, kun jotenkin on semmonen tunne ettei nilka saa tukea ja sitä pitää jännittää. Tulee ihan kouluajat mieleen: muistan miten hankalaa joillekin oli luistelun opettelu ja heillä nilkat näyttivät jotenkin kääntyvän sisäsyrjälleen. Itsestäni tuntuu nyt samalta. Luistelu talvisin sujuu ongelmitta ja yleis- sekä lihaskunnon pitäisi olla ihan hyvää tasoa.
Onko tekniikkani luistella jotenkin väärä tms.? Vai onko tämä normaalia alussa?
Ongelmana kipeytyvät "nilkat"
1
1304
Vastaukset
- karirh
Jäällä on ehkä helpompi luistella tasasella. Pyörät alla ja epätasainen asfaltti on yhtälö, joka saattaa vaatia nilkoilta enemmän kestävyyttä kuin jäällä. Lähinnä säären lihakset tukevat nilkkaa nilkassa olevat pienemmät lihakset. Siksi kipua voi tulla nilkan yläpuolelle, kun sääri väsyy, luulisin. Kun nilkka vahvistuu, kivun pitäisi kadota. Jos luistimet ovat liian suuret, tilanne on huonompi. Silloin et voi kiristää kunnolla. Jos lesti ei ole oikea eli kengän pohja on esim. liian leveä, jalkaterä alkaa luistamaan sivuttain. Jos kengän pohja on leveä, se voi kääntää nilkan sisäsyrjälleen eli pronaatioon. Jos nilkka pronatoi muutenkin, tämä on todennäköinen tulos. Silloin kengän varsikaan ei tue tarpeeksi. Siksi kengän tulisi olla juuri sopiva ja napakan tiukka mutta ei liian tiukka jalalle. Muuten jalka alkaa luistamaan tai pyörimään luistimen kengässä. Sitomalla et saa jalkaa paikalleen ja tuloksena nilkka ja sääri kipeytyy. Jos pyörinä ovat liian suuret pyörät, tilanne vielä pahenee. Jalka pyörii kengässä vielä enemmän, koska painopiste on korkeammalla. Muita syitä en keksi ongelmaan. Mutta näitä voit miettiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit835983KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3074981Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202638Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei442569Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852721756Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT991634Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171491- 1051407
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331363seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1161347