Jos et kuule Jeesuksen puhetta sisältäsi, voi olla että yhteys on huono tai sitä ei ole ollenkaan, kenttä on liian heikko?
Jotkut muotojumaliset selittävät, että pelkkä kirjoitettu Raamattu riittää heille, eivätkä he kaipaa mitään muuta. Mutta heiltä puuttu elävä yhteys Jeesukseen.
Toki Jeesus ystävilleen puhuu asioita joka päivä.
Joh. 10:27
"Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua."
kuuletko Jeesuksen äänen sisältäsi?
17
505
Vastaukset
- ja kolkutan;
jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Ilm.3:20-22- Korva on.
"Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" Eli Hengen puhetta voi kuulla, kellä se korva on avattu.
Jos et kuule Jeesuksen ääntä, voit rukoilla, että Herra avaa sinun korvasi kuulemaan Jeesuksen puhetta ihan uudella tavalla. Pelkkä jakeiden kopiointi ei vielä tarkoita, että kuulisit Jeesuksen puheen.
"Herra, Herra on avannut minun korvani; minä en ole niskoitellut, en vetäytynyt pois." Korva on. kirjoitti:
"Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" Eli Hengen puhetta voi kuulla, kellä se korva on avattu.
Jos et kuule Jeesuksen ääntä, voit rukoilla, että Herra avaa sinun korvasi kuulemaan Jeesuksen puhetta ihan uudella tavalla. Pelkkä jakeiden kopiointi ei vielä tarkoita, että kuulisit Jeesuksen puheen.
"Herra, Herra on avannut minun korvani; minä en ole niskoitellut, en vetäytynyt pois."Hurmahenki.
- koettele henget
Devoit kirjoitti:
Hurmahenki.
Hurmaheget ovat ihan erikseen, he ovat menneet uskonkiihkossaan, jonka heidän lihansa saa aikaiseksi, mukaan villitsevien henkien maailmaan valeihmeiden ja tunnustekojen perässä puhuen niitä viidakkokieliä.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 1:8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10] koettele henget kirjoitti:
Hurmaheget ovat ihan erikseen, he ovat menneet uskonkiihkossaan, jonka heidän lihansa saa aikaiseksi, mukaan villitsevien henkien maailmaan valeihmeiden ja tunnustekojen perässä puhuen niitä viidakkokieliä.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 1:8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]Hurmahenki, joka johdattaa harhaan, jos mahdollista, valitutkin.
Hurmahenkisyydestä. Tuomas Mynzer esikuvanaan, hänkin juslisti, ettei Raamattua tarvita kun on suora keskusteluyhteys.
- Jumalan puhe
Raamatun alkulehdiltä alkaen Jumala on puhunut suoraan luomansa ihmisen kanssa.
Outoa se olisikin, jos ihmisen Luoja ei kommunikoisi tekemänsä luomuksen kanssa.
"Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen." Jumalan puhe kirjoitti:
Raamatun alkulehdiltä alkaen Jumala on puhunut suoraan luomansa ihmisen kanssa.
Outoa se olisikin, jos ihmisen Luoja ei kommunikoisi tekemänsä luomuksen kanssa.
"Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen."Olet varottava hurmahenki.
Jos jeesus muuttaisi Raamatussa kertomaansa Totuutta, se olisi muunneltu totuus, joka ei enää Totuus olisikaan vaan valhe.- Joh.10
Devoit kirjoitti:
Olet varottava hurmahenki.
Jos jeesus muuttaisi Raamatussa kertomaansa Totuutta, se olisi muunneltu totuus, joka ei enää Totuus olisikaan vaan valhe.Silloin ole varovainen, jos sisälläsi oleva henki puhuu vastoin kirjoitettua sanaa.
Totuuden Henki puhuu ihmiselle tietenkin kirjoitusten mukaisesti selittäen hengelliset asiat hengellisesti. Ei ihmismielen eikä ihmisjärjen mukaisesti.
1. Kor. 2:13
"Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla." Joh.10 kirjoitti:
Silloin ole varovainen, jos sisälläsi oleva henki puhuu vastoin kirjoitettua sanaa.
Totuuden Henki puhuu ihmiselle tietenkin kirjoitusten mukaisesti selittäen hengelliset asiat hengellisesti. Ei ihmismielen eikä ihmisjärjen mukaisesti.
1. Kor. 2:13
"Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla."Parattiisin käärme, sekin kuiskutteli sinun laillasi, onko jumala todella sanonut etc.
Kyllä perkele osaa puhua kirjoituksia mukaillen valheita. Mutta sääntö on: Älä kuuntele käärmettä
Joten, vaikene- Joh.10
Devoit kirjoitti:
Parattiisin käärme, sekin kuiskutteli sinun laillasi, onko jumala todella sanonut etc.
Kyllä perkele osaa puhua kirjoituksia mukaillen valheita. Mutta sääntö on: Älä kuuntele käärmettä
Joten, vaikeneEt näköjään kärsi kuulla ollenkaan Totuuden Hengen puhetta. Olet näköjän hyvin allerginen Totuuden Hengen sanomalle.
Toteutunut on tuokin profetian sana:
"Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia." Joh.10 kirjoitti:
Et näköjään kärsi kuulla ollenkaan Totuuden Hengen puhetta. Olet näköjän hyvin allerginen Totuuden Hengen sanomalle.
Toteutunut on tuokin profetian sana:
"Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia."Valheensietokykyni on kanssasi koetuksella.
- Jeesuksen äänen.
Kuitenkin Raamattu on minulle erikoisen tärkeä, kuten on aina ollut heille, jotka kuulevat Jumalan äänen. Jumalan Sana sanoo:
Room. 10:17
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.- Joh.10
Kristuksen sana avaa kuulemisen eli hengellisen korvan ihmisen sisällä ensin. Yhteys muodostetaan Jumalan toimesta. "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
"Usko tulee siis kuulemisesta, MUTTA KUULEMINEN Kristuksen sanan kautta."
Jumala avasi Lyydiankin hengellisen korvan kuulemaan eli ottamaan vastaan Jumalan puhetta. Kuuleminen on siis seurausta Jumalan aloittamasta prosessista ihmisen sisällä. Vain Jumala voi avata ihmisen sydäntä ymmärtämään hengellisiä asioita.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. Joh.10 kirjoitti:
Kristuksen sana avaa kuulemisen eli hengellisen korvan ihmisen sisällä ensin. Yhteys muodostetaan Jumalan toimesta. "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
"Usko tulee siis kuulemisesta, MUTTA KUULEMINEN Kristuksen sanan kautta."
Jumala avasi Lyydiankin hengellisen korvan kuulemaan eli ottamaan vastaan Jumalan puhetta. Kuuleminen on siis seurausta Jumalan aloittamasta prosessista ihmisen sisällä. Vain Jumala voi avata ihmisen sydäntä ymmärtämään hengellisiä asioita.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.Valehtelua. Paljonko saat provisiota Belsepuupilta jokaisesta eksyttämästäsi sielusta?
- eli Raamattua
ovat kaikki Jumalan miehet tutkineet ja tulevat tutkimaan ja lukemaan loppun asti, sillä vain Jumalan Sana erottaa sielun ja hengen. Moni luulee itseään hengelliseksi, vaikka onkin sielullinen ja se johtuu siitä, että Sana ei ole tuttu ja näin moni on uskonut äänen, jonka kuulee, kuuluvan Jumalalle, vaikka se kuuluukin vastavoimalle. Jumalan ihminen lukee Raamattua, sillä se on opastus oikealle lähteelle ravinnon ja veden saantiin.
Dan. 12:4
Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.- Joh.10
Älä lukitse korviasi Jumalan suoralle puheelle sisällesi jumalattomien tavoin:
"Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
Heidän myrkkynsä on niinkuin käärmeen myrkky, he ovat kuin kuuro kyy, joka korvansa tukitsee, ettei se kuulisi lumoojan ääntä, taitavan taikojan loitsuja."
"Ja sinun KORVASI KUULEVAT takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu564406Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182901- 1402633
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152093- 151553
- 1151467
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731377Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601106- 951087
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211038