ei mitään

järkeä

Siirryin partyn NL 5/10 pöytään katsomaan, uskoen, että siellä on peli järkevämpää. Pieniä senttipelejä ei kiinnosta pelata kun siellä katsotaan kaikki loppuun asti. Mutta samanlaista se siellä oli. Edestä joku korotti 30$ ja mulla oli KK kädessä. Vedin allarit 250$ toivossa vaikka tuplata, mutta tottakai tääkin lähti katsomaan. 55 parilla. Ja tietysti ensimmäiseksi tuli 5. Itse en kyllä löisi allinniä 55:lla, vaikka oisin lyöny 30$. Eikös pikkuparilla pitäisi lähtee vaan halvalla mukaan? Samanlaista tuuripeliä isommassakin pöydässä. Vaikka olisin lyönyt hitaammin, en olisi tiennyt 55 parista mitään. Olisi pitänyt varmaan kipata odottamani kk:t.
Ihan turhaa pelata näitä pokeripelejä.

15

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin meillä

      Mitähän ihmettä teet 5/10nl pöydissä 25xbb sisäänmenolla ? minun järjen mukaan rollin tuolle tasolle pitäisi olla 30 000 nyt vähän tolkkua. Eiköhän tuolla tasolla suurin osa pelaajista ole jo hyvinkin kokeneita joita vastaan aloittelijalla ei ole mitään mahdollisuutta. Äkkiseltään kuulostaa käden kulku tältä 3xbb avaus shorttstack lyö allarit päälle jolloin shortti laitetaan tuon tyyppisessä varsinkin kun löit allarit AK,AQ tai any A kädelle joita vastaan pikkupari on coinflipissä. All in nyt kertoo yleisesti enemmän pelaajan kokemattomuudesta kun kovasta kädestä. Normaali KK eteneminen tuossa jos sinulla olisi tuossa pf re reissu vaikka 100 päälle ja flopilla sisään sitten samankokoisella. Mutta siis sinä olit tuossa shorttina eli sama juttu kun pelaisit NL10 pöydässä sulla 15 taalaa ja joku rupeaa 2,5taalaalla lyömään allareita välillä se pitää vaan katsastaa läpi.
      Ok toki kaveri sai tuossa sen kerran yhdeksästä osuman parillaan ja itse olisin anyway foldannut mutta tottakai noita sattuu suuntaan jos toiseen mutta pääajatus tässä on että sinun rolli/kokemustaso tuskin vastaa 5/10NL eli pelaa niillä tasoilla jolle kuulut.

      • hyvä,

        että "Näin meillä" osaa tiputtaa hurjimmatkin pelaajat maan pinnalle. Ei ole hyvin pelattu vaikka miten tekisi!


      • Näin meillä
        hyvä, kirjoitti:

        että "Näin meillä" osaa tiputtaa hurjimmatkin pelaajat maan pinnalle. Ei ole hyvin pelattu vaikka miten tekisi!

        Enemmän taisin kommentoida 5/10 tasolle menoa noilla tasoilla kun tulee nenään niin rupeaa menemään rahaa ihan oikeasti. Jos ei pärjää pienemmillä tasoilla niin aivan turha luulla että tuolla voi pärjätä.

        Se kuvaus käden kulusta nyt toki on vain arvaus aiheesta kun en pelaajista mitään tiedä.


      • järkeä

        tuolla tasolla 250$ on niin pikku summa, että semmoisen voi katsoa myös millä korteilla tahansa! Muistaakseni täällä on neuvottu, että kun menee tarpeeksi suuriin peleihin, niin ei enää löydy millä tahansa käsikorteilla katsojia. Mutta asia taitaa olla suhteessa aivan sama.
        Ainoassa tuon suuruisessa pöydässä vedettiin vähän ennenkin allinnejä pienemmälläkin stäkillä. Ja sitten oli vastakkain 44 ja 55, joista 44 meni allin ja 55 maksoi. 55 sätti idiootiksi 44, koska meni sillä allinniin, ja 44 sitä toista, kunnes molemmat häipyivät pöydästä.
        Sitten mullekin tulee vastaan samanlainen. On eri vetää kk:lla kuin vaikka Ak:lla tai yleensä millään Ax en olisi lyönyt. Eipä kovin viisaalta näytä suurempikaan peli.


      • Näin meillä
        järkeä kirjoitti:

        tuolla tasolla 250$ on niin pikku summa, että semmoisen voi katsoa myös millä korteilla tahansa! Muistaakseni täällä on neuvottu, että kun menee tarpeeksi suuriin peleihin, niin ei enää löydy millä tahansa käsikorteilla katsojia. Mutta asia taitaa olla suhteessa aivan sama.
        Ainoassa tuon suuruisessa pöydässä vedettiin vähän ennenkin allinnejä pienemmälläkin stäkillä. Ja sitten oli vastakkain 44 ja 55, joista 44 meni allin ja 55 maksoi. 55 sätti idiootiksi 44, koska meni sillä allinniin, ja 44 sitä toista, kunnes molemmat häipyivät pöydästä.
        Sitten mullekin tulee vastaan samanlainen. On eri vetää kk:lla kuin vaikka Ak:lla tai yleensä millään Ax en olisi lyönyt. Eipä kovin viisaalta näytä suurempikaan peli.

        No sen tyyppiset neuvot on syytä unohtaa heti että jos menet isoihin pöytiin niin porukka ei katso millä vaan. A)Kaikilla tasoilla on myös urpoja tottakai isommalla tasolla vähemmän B)Rollin pitää riittää tasoon C)Tosi osaajia on varmasti joka pöydässä 5/10 tasolla niin paljon että kokemattoman rahat lähtee aivan varmasti. En siis tarkoita tuota kättä vaan yleensä sika suuri taso jolla voi jo hävitä niin paljon että pääsee iltalehteen :-)

        Se on vain hyvä että pöydissä piisaa löysiä urpoja se on sinun etusi sun vaan pitää olla mukana sopivalla bankrollilla sille tasolle että kestät hermostumatta muutamia ufo vetoja ne tulee takaisin kun pelaat oikein. Eli tasolle mihin rolli riittää ja nöyrästi käsiä alle. Muistat vaan että sun pitää pelata aivan urpoja aloittelijoita vastaan eri tavalla kun kokeneempia. Eli treeniä, kirjallisuutta ja taso kerrallaan ylöspäin. Mutta siis se on aivan turhaa valitusta että porukka maksaa millä vaan silloinhan sitä juuri peli on parhaimmillaan kun on porukkaa joka ei tajua mutta rahaa on.

        NL5/10 tasolle on aivan varmasti turhaa mennä pelaamaan jos ei oikeasti ole voitollinen alemmilla tasoilla. Siis tuo KK käsihän oli tottakai kamala kaveri tuli takaa ohi pari outtisella tottakai nuo kirpaisee mutta noita vaan tulee ja sen takia se bankroll pitää olla kohdallaan eli taso oikea. Eihän tuossa sekään hyvä tilanne ole että kaveri olisi foldannut KK olisi jäänyt käyttämättä sinun ylisuureen reissuun. Eli sen takia tuo all in ei ole oikea peli voitat normaalisti sen mitä kaveri löi koska hän foldaa pikkuparin ylisuureen vasta lyöntiin. Tarkoitus on lyödä päälle sen verran että kaveri sen maksaa mutta tekee virheen maksaessa yleisesti tuommoiset allarit ei toimi juuri sen takia että haisee AA,KK,AK käsiltä. Siis se motkotus oli vain sitä että all in ei ole tuottavin tapa pelata tuota sinun kättä yleensä tuota maksua ei tule ja sitä tarkoitan sanoessani että tuon tyyppistä all ineistä paistaa läpi se että jakoja ei vielä ole älyttömästi alla.

        Kuten sanoin tuo saamasi maksu johtui todennäköisesti siitä että olit shortti ei varmaan montaa jakoa alla tuossa pöydässä ja oletti sinun tekevän tuota Ax tyyppisillä. Eli oletti että shortti lyö tuon yleisesti niin laajalla scaalalla että olisi yleisesti about coin flipissä. Tai sit se vaan oli urpo joka ei ajatellut.


      • salamamantantsu
        järkeä kirjoitti:

        tuolla tasolla 250$ on niin pikku summa, että semmoisen voi katsoa myös millä korteilla tahansa! Muistaakseni täällä on neuvottu, että kun menee tarpeeksi suuriin peleihin, niin ei enää löydy millä tahansa käsikorteilla katsojia. Mutta asia taitaa olla suhteessa aivan sama.
        Ainoassa tuon suuruisessa pöydässä vedettiin vähän ennenkin allinnejä pienemmälläkin stäkillä. Ja sitten oli vastakkain 44 ja 55, joista 44 meni allin ja 55 maksoi. 55 sätti idiootiksi 44, koska meni sillä allinniin, ja 44 sitä toista, kunnes molemmat häipyivät pöydästä.
        Sitten mullekin tulee vastaan samanlainen. On eri vetää kk:lla kuin vaikka Ak:lla tai yleensä millään Ax en olisi lyönyt. Eipä kovin viisaalta näytä suurempikaan peli.

        Itse olen 99% turnauspelaaja ja sieltä saan elantoni. Eilen ajattelin käväistä ajanpuutteen vuoksi hiukan rinkipöydässä. En muista minkä kokoinen pöytä mutta kaikilla oli noin $200 stäkit joten itsekin kaivoin sen verran eteen.
        Muutaman jaon nuuhkittuani pelin hengen (super tiukka paitsi yksi bullykovis) sain SB:llä TKsuittarin. Kovis oli korottanut mua ennen tapansa mukaan 5 x BB. Tiesin että hänen rangella siellä on tod.näk pelkkää roskaa, joten re-reissaan isosti takaisin ja hän maksaa. Potissa flopissa (6 8 K, ei värivetoa)oli silloin noin 30 taalaa. Kaveri lyö ison jatkobetin 60dollaria, jonka minä luen heikkoudeksi ja totean ettei ainakaan settiä oli vastassa (mulla siis kärkipari ok kikkerillä). Vedän kaikki porsliinit kauhalla keskelle ja kaveri välittömästi maksaa! Kaveri paljastaa monsterinsa 26...en muista mitä turni toi mutta riveriltä tupasahti kolmas kutonen ja kaveri keräs 400 dollarin potin. En jäänyt reilaamaan hävyttömyyksiä vaan hymyillen totesin ettei turnauspelaaja pärjää rinkipeleissä. Taso ei ollut rollillisesti minulle liian iso, mutta se että hyvällä omalla pelillä ja oikeista riideistä huolimatta parissa minuutissa meni normi turnauksen buy in ja turnauksessa saa hupia seuraavaan aamuun asti.


      • järkeä
        Näin meillä kirjoitti:

        No sen tyyppiset neuvot on syytä unohtaa heti että jos menet isoihin pöytiin niin porukka ei katso millä vaan. A)Kaikilla tasoilla on myös urpoja tottakai isommalla tasolla vähemmän B)Rollin pitää riittää tasoon C)Tosi osaajia on varmasti joka pöydässä 5/10 tasolla niin paljon että kokemattoman rahat lähtee aivan varmasti. En siis tarkoita tuota kättä vaan yleensä sika suuri taso jolla voi jo hävitä niin paljon että pääsee iltalehteen :-)

        Se on vain hyvä että pöydissä piisaa löysiä urpoja se on sinun etusi sun vaan pitää olla mukana sopivalla bankrollilla sille tasolle että kestät hermostumatta muutamia ufo vetoja ne tulee takaisin kun pelaat oikein. Eli tasolle mihin rolli riittää ja nöyrästi käsiä alle. Muistat vaan että sun pitää pelata aivan urpoja aloittelijoita vastaan eri tavalla kun kokeneempia. Eli treeniä, kirjallisuutta ja taso kerrallaan ylöspäin. Mutta siis se on aivan turhaa valitusta että porukka maksaa millä vaan silloinhan sitä juuri peli on parhaimmillaan kun on porukkaa joka ei tajua mutta rahaa on.

        NL5/10 tasolle on aivan varmasti turhaa mennä pelaamaan jos ei oikeasti ole voitollinen alemmilla tasoilla. Siis tuo KK käsihän oli tottakai kamala kaveri tuli takaa ohi pari outtisella tottakai nuo kirpaisee mutta noita vaan tulee ja sen takia se bankroll pitää olla kohdallaan eli taso oikea. Eihän tuossa sekään hyvä tilanne ole että kaveri olisi foldannut KK olisi jäänyt käyttämättä sinun ylisuureen reissuun. Eli sen takia tuo all in ei ole oikea peli voitat normaalisti sen mitä kaveri löi koska hän foldaa pikkuparin ylisuureen vasta lyöntiin. Tarkoitus on lyödä päälle sen verran että kaveri sen maksaa mutta tekee virheen maksaessa yleisesti tuommoiset allarit ei toimi juuri sen takia että haisee AA,KK,AK käsiltä. Siis se motkotus oli vain sitä että all in ei ole tuottavin tapa pelata tuota sinun kättä yleensä tuota maksua ei tule ja sitä tarkoitan sanoessani että tuon tyyppistä all ineistä paistaa läpi se että jakoja ei vielä ole älyttömästi alla.

        Kuten sanoin tuo saamasi maksu johtui todennäköisesti siitä että olit shortti ei varmaan montaa jakoa alla tuossa pöydässä ja oletti sinun tekevän tuota Ax tyyppisillä. Eli oletti että shortti lyö tuon yleisesti niin laajalla scaalalla että olisi yleisesti about coin flipissä. Tai sit se vaan oli urpo joka ei ajatellut.

        Palasin edelleen samansuuruiseen pöytään ja 30$ tuli takaisin. Tiputin 2/4 pöytään ja siellä pysyin samoissa. Mutta kun menin pöytiin 0,25/0,50, joissa olen ennenkin tarpeekseni pelaillut. Siellä tuli jatkuvasti mulle pelikäsiä, muttei voittoa. Tyyliin 77 parilla floppasin kolmoset, mutta kymppipari floppasi myös. Kaksi paria, joku veti suoran. Ylin kortti flopissa kiinni. Näitä on nähty.
        Onneksi tutuissa monipöytäsittarista sain nekin häviöt takaisin. Taitaa ne sittarit vaan olla paras mulle edelleenkin. Johon käteispöytiin turhautuneena joskus siirryin. Niistä voi saada hyvät voitot, eikä tarvitse pelata koko päivää, kuten pitkissä turnauksissa. Eikä mene kahdessa sekunnissa raha, jolla voi pelata sittareita viikon.


      • järkeä
        salamamantantsu kirjoitti:

        Itse olen 99% turnauspelaaja ja sieltä saan elantoni. Eilen ajattelin käväistä ajanpuutteen vuoksi hiukan rinkipöydässä. En muista minkä kokoinen pöytä mutta kaikilla oli noin $200 stäkit joten itsekin kaivoin sen verran eteen.
        Muutaman jaon nuuhkittuani pelin hengen (super tiukka paitsi yksi bullykovis) sain SB:llä TKsuittarin. Kovis oli korottanut mua ennen tapansa mukaan 5 x BB. Tiesin että hänen rangella siellä on tod.näk pelkkää roskaa, joten re-reissaan isosti takaisin ja hän maksaa. Potissa flopissa (6 8 K, ei värivetoa)oli silloin noin 30 taalaa. Kaveri lyö ison jatkobetin 60dollaria, jonka minä luen heikkoudeksi ja totean ettei ainakaan settiä oli vastassa (mulla siis kärkipari ok kikkerillä). Vedän kaikki porsliinit kauhalla keskelle ja kaveri välittömästi maksaa! Kaveri paljastaa monsterinsa 26...en muista mitä turni toi mutta riveriltä tupasahti kolmas kutonen ja kaveri keräs 400 dollarin potin. En jäänyt reilaamaan hävyttömyyksiä vaan hymyillen totesin ettei turnauspelaaja pärjää rinkipeleissä. Taso ei ollut rollillisesti minulle liian iso, mutta se että hyvällä omalla pelillä ja oikeista riideistä huolimatta parissa minuutissa meni normi turnauksen buy in ja turnauksessa saa hupia seuraavaan aamuun asti.

        Juuri tuollaisten ohivetojen vuoksi, joihin hukkaa sekunnissa aivan liikaa, taidan edelleen pysytellä turnauksissa. Nykyään usean pöydän sittareissa tai vastaavissa turnauksissa pääasiassa. Sittarin buy-inkin saa olla ihan kohtalainen. Harmi vaan, että 5 pöydän sittareihin täytyy odotella usein pelaajia.


    • Nord­­­­­­

      Noitahan on ihan $25/$50 tasollakin, menepä partyyn katsomaan. Jos sut reissutetaan $250'n tai shortstack menee tonnilla all-in, usein on 1 aasi joka maksaa 33 tai 44'llä. Tai jopa 2A'lla, jos se on suited.

      Kokeneempi pelaaja ei ikinä maksa tuollaista ellei vähintään ole 9 tai isommat taskuparit.

      Koeta tajuta, että monet pelaajat ovat egoistisia ihmisiä eivätkä kykene realismiin pokerissa. Ajatusmalli on tyyliin "jos mulla on ässä, mä maksan riverille asti koska kaikki muut bluffaa ja niillä ei ole mitään".

      Säälittävää kyllä, usein nettipokerissa noita ihmisiä palkitaan paskan pokerin pelaamisesta (eli maksaa juuri vaikka 2A'n tuhannesta dollarista ennen floppia).

      Et voi muuttaa noita ihmisiä, ja ehkä parempikin niin. Mieti paljon voit tienata pelaajalta joka luulee että kuningaspari vitos-kickerillä on hyvä käsi millä tahansa flopilla, ja maksaa jopa runner-runner- värin vetoja.

    • ylemmäksi...

      Tämä on aika tyypillinen tilanne monille pelaajille. Ensin pelataan alemmilla tasoilla (tai ylisuurilla tasoilla kassaan ja buyiniin nähden). Sitten kun peli ei mene hyvin niin tehdään shotti isoihin limiitteihin, joissa sitten käy huono tuuri. Yhtä hyvin olisit tietysti voinut voittaa tuon jaon ja ajatella että "tällä tasollahan on helppoa" ja jatkaa pelaamista kunnes olisit hävinnyt kaikki... Tai olisit jäänyt päivästä voitolle mutta seuraavana päivänä mennyt puolikkaalla buyinilläsi häviämään kaikki...

      Ei se homma toimi noin. Toki voi jäädä voitolle onnellakin, mutta pitemmän päälle se ei kannata... 250$:lla pitäisi pelata 10-25NL (max buy in 25$)... Sitten jos sieltä voittaa niin nousta pikku hiljaa ylemmäksi jne. (mihin nyt rahkeet riittävät).

      Tuossa tapauksessa taisi käydä niin kuin "Näin meillä" arveli eli jos pelasit shorttia niin todennäköisesti vastapuoli laittoi sinut AK/AQ kädelle tai mille tahansa Ax kädelle.. Toki 55 on aika roskakäsi maksettavaksi.. Jos olisit ollut isommalla buyinillä niin maksua ei olisi tullut eli aina ei kannata pelata noinkaan...

      • järkeä

        Mielenkiinto ei enää riitä kovin pieniin käteispeleihin. Voittaako euron sieltä tai toisen täältä. Isossa jaksaa seurata jok`ikisen siirron sydän pamppaillen.
        Ja niissä pienemmissä vasta on tullut sairaan suuria ohivetoja. Vaikka käsi näyttäisi kuinka hyvältä, siihen ei voi luottaa. Jos pelaan, niin 2/4 vaan taitaa olla se pienin mihin menen, ja koittaa turnauksissa saada tappiot takaisin:)


      • taktiikalla...
        järkeä kirjoitti:

        Mielenkiinto ei enää riitä kovin pieniin käteispeleihin. Voittaako euron sieltä tai toisen täältä. Isossa jaksaa seurata jok`ikisen siirron sydän pamppaillen.
        Ja niissä pienemmissä vasta on tullut sairaan suuria ohivetoja. Vaikka käsi näyttäisi kuinka hyvältä, siihen ei voi luottaa. Jos pelaan, niin 2/4 vaan taitaa olla se pienin mihin menen, ja koittaa turnauksissa saada tappiot takaisin:)

        Tuolla taktiikalla voitollinen peli on tuurista kiinni.


      • järkeä vai ei
        taktiikalla... kirjoitti:

        Tuolla taktiikalla voitollinen peli on tuurista kiinni.

        Ja miksiköhän ei voisi pelata voitollista peliä 2/4:ssa?


      • järkeä vai ei
        järkeä vai ei kirjoitti:

        Ja miksiköhän ei voisi pelata voitollista peliä 2/4:ssa?

        Kun en osaa yhtään pelata, turnauksissakin pärjään pelkällä tuurilla vaan. Niissä on sentään monesta kädestä voitto kiinni, eikä vaan yhdestä.


      • tästä on kysymys
        järkeä vai ei kirjoitti:

        Ja miksiköhän ei voisi pelata voitollista peliä 2/4:ssa?

        Ei se nyt ihan tuurista ole tietystikkään kiinni... Mutta ongelma on juuri siinä että jos pelaat liian pienellä kassalla liian isoissa limiiteissä niin tuurin osuus korostuu voitoissa... Sillä muutamakin bad beat riittää siihen että menetät kaikki rahasi ja usein ei tarvitse olla kyse edes bad beateista... Tai no en tiedä tietysti kokonaiskassaasi mutta kun kerroit aloitusviestissä että rupesit pelaamaan 250$ 5/10 blindien NL:ää niin kait sen perusteella voi ajatella että otit kaikki rahat pelitiltäsi tuota jakoa varten...

        Kassanhallinta on kuitenkin se tärkein juttu pitkän ajan voitollisen pelaamisen taustalla... Tietysti turnauspelaaminen sopii ehkä sinulle paremmin koska voit suhtkoht pienilläkin buyineillä olla kiinni isoissa poteissa ja mm. isot freerollit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe