Voi vittu mikä duunipaikka, kenelle käyny näin??

ihan uskomatonta paskaa

Onko kenenkään esimies soittanut teille sairasloman aikana, et tuuksä varmasti töihin sairasloman loputtua?
Mullepa soitti!! Ja onpa ensmänen kerta kun esimies noin tekee, mun käsittääkseni toi on laitonta. Ja jos ei ainakaan laitonta, niin hyvien tapojen vastaista.

Mä en sanonut miksi olin saikulla, vaikka sitä se odotti et sanon. Sanoinhan vaan, et nyt tulehdus (mulla on elinikänen sairaus)

Just.
Vittu mikä mätäpää prinsessa mulla on esimiehenä.
Vittu se sille kuulu minkä takia oon saikulla ja kuinka pitkään, (ja senkin vallan hyvin tiesi, koska olin ilmoittanut jo asiasta eteenpäin).

Onko kenenkään muun pomot soitelleet saikulla kotio?

22

6097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tmo

      Espoon puolella yks kirjasitomo,mis kaveri on duunissa. Siel on ihan natsi meininkii,soitellaan sairiksella duuniin,soitellaan kesken kesäloman duuniin,vaik sanoo et oon yli 300 kilsan pääs ja lomalla. Silti viel yritetään patistaa puol väkisin töihin,et kyl näitä natseja riittää muualki. Eipä vastaile kaveri enää jos soitetaan duuni numerosta,tai tuntemattomasta ku sitäki on jo yritetty. Ihme menoo se on sielki.

    • tilanne sulla
      • alkuperäinen aloittaja

        Meillä saadaan kenkää miten sattuu just sitä lähintä esimiestä miellyttään. Pitää tosi varpaillaan, koskaan ei tiiä mikä minuutti on viimenen.

        Kyllä sen uskon, et hänen piti suunnitella työvuoroja, mutta olin jo sairaslomatodistukset toimittanut ja töihin asianmukaisesti ilmoittanut.

        Sairaslomallahan ei käsittääkseni voi irtisanoa.
        Ja alkaa tuntumaan et on sen jeesuksen sama, saanko potkut vai en.


      • työtä..
        alkuperäinen aloittaja kirjoitti:

        Meillä saadaan kenkää miten sattuu just sitä lähintä esimiestä miellyttään. Pitää tosi varpaillaan, koskaan ei tiiä mikä minuutti on viimenen.

        Kyllä sen uskon, et hänen piti suunnitella työvuoroja, mutta olin jo sairaslomatodistukset toimittanut ja töihin asianmukaisesti ilmoittanut.

        Sairaslomallahan ei käsittääkseni voi irtisanoa.
        Ja alkaa tuntumaan et on sen jeesuksen sama, saanko potkut vai en.

        Kylläpä olette herkkänahkaisia. Esimerkiksi sairaslomalla olevan työntekijän tuuraajan kanssa on ainakin jatkosta sopiminen huomattavasti helpompaa vaikka perjantaina kuin, että soittaisin maanantai aamuna, että tuutko töihin nyt?

        Harvoin soitan sairaslomalla olijoille, lähinnä silloin, kun sairasloma on jo jatkunut kertaalleen tai useamman kerran ja töihin tulo on epävarmaa.

        Monella työntekijällä tosin on hyvät tavat ja moni soittaa kesken sairasloman ilmoittaakseen, että luultavasti ei tule töihin esim maanantaina vaan menee uudestaan lääkäriin. Mielestäni se, että tietää jo perjantaina, että ei tule maanantaina töihin, mutta ilmoittaa asiasta vasta, kun pitäisi jo olla työpaikalla, on tosi ajattelematonta ja tahallisena kiusantekoa.

        Ainiin.. ja kyllä sairaslomallakin saa irtisanoa jos siihen on pätevät syyt. Sairaus toki ei moinen ole.


      • kerroppa lisää..
        työtä.. kirjoitti:

        Kylläpä olette herkkänahkaisia. Esimerkiksi sairaslomalla olevan työntekijän tuuraajan kanssa on ainakin jatkosta sopiminen huomattavasti helpompaa vaikka perjantaina kuin, että soittaisin maanantai aamuna, että tuutko töihin nyt?

        Harvoin soitan sairaslomalla olijoille, lähinnä silloin, kun sairasloma on jo jatkunut kertaalleen tai useamman kerran ja töihin tulo on epävarmaa.

        Monella työntekijällä tosin on hyvät tavat ja moni soittaa kesken sairasloman ilmoittaakseen, että luultavasti ei tule töihin esim maanantaina vaan menee uudestaan lääkäriin. Mielestäni se, että tietää jo perjantaina, että ei tule maanantaina töihin, mutta ilmoittaa asiasta vasta, kun pitäisi jo olla työpaikalla, on tosi ajattelematonta ja tahallisena kiusantekoa.

        Ainiin.. ja kyllä sairaslomallakin saa irtisanoa jos siihen on pätevät syyt. Sairaus toki ei moinen ole.

        siis vastaa huutoosi...

        Ainiin.. ja kyllä sairaslomallakin saa irtisanoa jos siihen on pätevät syyt. Sairaus toki ei moinen ole.

        Tulipas melkosta potaskaa...


      • tyhmä?
        kerroppa lisää.. kirjoitti:

        siis vastaa huutoosi...

        Ainiin.. ja kyllä sairaslomallakin saa irtisanoa jos siihen on pätevät syyt. Sairaus toki ei moinen ole.

        Tulipas melkosta potaskaa...

        Meinaatko, että jos olen kuumeessa, niin se on peruste ettei minulle saa potkuja tänä aikana antaa? Taidat olla aika tyhmä.


      • sairaslomalla olevaa
        tyhmä? kirjoitti:

        Meinaatko, että jos olen kuumeessa, niin se on peruste ettei minulle saa potkuja tänä aikana antaa? Taidat olla aika tyhmä.

        ei kuitenkaan voi irtisanoa, ellei loma jatku yhtäjatkoisesti yli vuoden.
        Silloin työnantajalla on oikeus purkaa työsuhde.
        Minusta taas tuntuu kokemukseni mukaan jotta sinä olet pissis jolla on hesen tai donaldsin öljyhöyryt nousseet kusen kera kaaliin.


      • pitkäura
        työtä.. kirjoitti:

        Kylläpä olette herkkänahkaisia. Esimerkiksi sairaslomalla olevan työntekijän tuuraajan kanssa on ainakin jatkosta sopiminen huomattavasti helpompaa vaikka perjantaina kuin, että soittaisin maanantai aamuna, että tuutko töihin nyt?

        Harvoin soitan sairaslomalla olijoille, lähinnä silloin, kun sairasloma on jo jatkunut kertaalleen tai useamman kerran ja töihin tulo on epävarmaa.

        Monella työntekijällä tosin on hyvät tavat ja moni soittaa kesken sairasloman ilmoittaakseen, että luultavasti ei tule töihin esim maanantaina vaan menee uudestaan lääkäriin. Mielestäni se, että tietää jo perjantaina, että ei tule maanantaina töihin, mutta ilmoittaa asiasta vasta, kun pitäisi jo olla työpaikalla, on tosi ajattelematonta ja tahallisena kiusantekoa.

        Ainiin.. ja kyllä sairaslomallakin saa irtisanoa jos siihen on pätevät syyt. Sairaus toki ei moinen ole.

        onneksi et oo minun esimies. Vaikutat tosi v.........mäiseltä paskantärkeeltä.


      • tuskin ihmeempiä
        tyhmä? kirjoitti:

        Meinaatko, että jos olen kuumeessa, niin se on peruste ettei minulle saa potkuja tänä aikana antaa? Taidat olla aika tyhmä.

        perusteluja kaivataan.


      • alkuperäinen aloittaja
        alkuperäinen aloittaja kirjoitti:

        Meillä saadaan kenkää miten sattuu just sitä lähintä esimiestä miellyttään. Pitää tosi varpaillaan, koskaan ei tiiä mikä minuutti on viimenen.

        Kyllä sen uskon, et hänen piti suunnitella työvuoroja, mutta olin jo sairaslomatodistukset toimittanut ja töihin asianmukaisesti ilmoittanut.

        Sairaslomallahan ei käsittääkseni voi irtisanoa.
        Ja alkaa tuntumaan et on sen jeesuksen sama, saanko potkut vai en.

        Arvon paskantärkeät jeesustelijat, kyse oli jostain muusta kuin mitä täällä osa kiekui??

        Kyllä osaan asettua toisten asemaan, mutta sen pitäs mennä sit niin et pomon pitäs soittaa toisille sairaslomalaisille.

        Tätä ees selittää jaksa teille urpoille.
        Jatkakaa.


      • Ei kuulosta järkevältä
        sairaslomalla olevaa kirjoitti:

        ei kuitenkaan voi irtisanoa, ellei loma jatku yhtäjatkoisesti yli vuoden.
        Silloin työnantajalla on oikeus purkaa työsuhde.
        Minusta taas tuntuu kokemukseni mukaan jotta sinä olet pissis jolla on hesen tai donaldsin öljyhöyryt nousseet kusen kera kaaliin.

        Meinaatko että vaikka firma laukkauttaisi koko osaston ja antaisi kaikille kenkää (esimerkiksi vaikkapa koko toimipiste lakkautetaan), saikulla olevat tyypit saisivat jäädä töihin...?

        Aivan varmasti sairaslomalla olevan saa irtisanoa taloudellisin ja tuotannollisin syin mikäli se onnistuisi myös työskennellessä.


      • Anonyymi
        työtä.. kirjoitti:

        Kylläpä olette herkkänahkaisia. Esimerkiksi sairaslomalla olevan työntekijän tuuraajan kanssa on ainakin jatkosta sopiminen huomattavasti helpompaa vaikka perjantaina kuin, että soittaisin maanantai aamuna, että tuutko töihin nyt?

        Harvoin soitan sairaslomalla olijoille, lähinnä silloin, kun sairasloma on jo jatkunut kertaalleen tai useamman kerran ja töihin tulo on epävarmaa.

        Monella työntekijällä tosin on hyvät tavat ja moni soittaa kesken sairasloman ilmoittaakseen, että luultavasti ei tule töihin esim maanantaina vaan menee uudestaan lääkäriin. Mielestäni se, että tietää jo perjantaina, että ei tule maanantaina töihin, mutta ilmoittaa asiasta vasta, kun pitäisi jo olla työpaikalla, on tosi ajattelematonta ja tahallisena kiusantekoa.

        Ainiin.. ja kyllä sairaslomallakin saa irtisanoa jos siihen on pätevät syyt. Sairaus toki ei moinen ole.

        Irti voi sanoa, mutta irtisanominen astuu voimaan vasta sairausvapaan jälkeen.


      • Anonyymi
        kerroppa lisää.. kirjoitti:

        siis vastaa huutoosi...

        Ainiin.. ja kyllä sairaslomallakin saa irtisanoa jos siihen on pätevät syyt. Sairaus toki ei moinen ole.

        Tulipas melkosta potaskaa...

        Missä tuossa oli potaskaa. Sairauden takiahan ei voi irtisanoa, tai purkaa työsopimusta. Mutta jos työnantaja katsoo että työntekokyky on loppunut tai alentunut merkittävästi ja pysyvästi, niin eipä siinä juuri muuta ole tehtävissä kuin irtisanoa.
        Mitään palkkaahan ei sairaskaan saa, kun ei ole töissä.
        Ettei hyötyä kumminkaan päin.
        Enkä nyt kirjoita mistään ohimenevistä, kuten norovirustauti, korona, influenssa, kinttu katki, tenniskyynärpää, tms. vaan siitä kun sairauslomaa on ollut ja ollut, eikä työntekijä kuntoudu silti töihin.


    • toisen asemaan?

      Sen pomon on tiedettävä tuletko töihin vai et. Kenties tilallesi pitää ennalta varmistaa sijainen. Varsinkin usein saikulla olevista pitää tietää jatkavatko saikkua, jotta voisi järjestää asioiden sujumisen työpaikalla.
      Saikun syytä ei tarvitse kertoa - senhän näkee todistuksesta. Sekin on tärkeä tieto, koska sen avulla voidaan joissain tapoauksissa tehdä sairauden vaatimia järjestelyjä työssä.

      En jaksa käsittää mikä siinä on niin kauheaa, että työnantaja haluaa varmistaa tuleeko henkilö töihin saikulta vai jatkaako. Minusta se on luonnollista. Miksi siitäkin pitää vetää herneet nenään???

      Meillä kunnalla esimiehet koulutetaan pitkäaikaisten sairauslomien jälkeen valmistelemaan työhön paluuta siten ettei henkilö heti joudu fyysisessä työssä pahimpaan pyöritykseen vaan että joku voisi hänellä olla apuna osan päivää. Siksi on hyvä tietää millainen saikulla olevan tilanne on ja pystyykö hän täysipainoiseen työntekoon heti.

      Omalla alallani on sijainen oltava heti, joten itse tiedustelen paria päivää aikaisemmin miltä henkilöstä itsestään tuntuu työhön paluu vai näyttääkö siltä, että sairaus jatkuu. Näin osaan varautua jatkoon eikä asiakkaamme jää ilman palvelujamme.

      Pitkillä saikuilla kyselen välillä kuinka tervehtyminen on edistynyt. Olen kokenut ihmisten pitävän tästä. Heistä ollaan kiinnostuneita. Mutta minä puhun kyllä muutenkin paljon asioista ihm,isten kanssa.

      Asiat ovat usein sellaisia kuten niihin haluaa asennoitua.

      • tapahtuu

        yksityiselläkin puolella. Entisenä esimiehenä minun tapanani oli kysyä alaisiltani soittaen, että pystyvätkö he palaamaan odotetusti työhön sairausloma jälkeen vai näyttikö "pahalta" elikkä jatkuuko se? Oli pakko muiden työkavereiden takia tsekata. Miten kauan luulette heidän hymy huulissa tekevän sairauslomalaisen hommat ylitöinä, jos en järjestä apua? Apua ei saanut palkata, jos vastaus oli "en tiedä, milloin XX palaa töihin"
        Vitsi, että jotkut jaksaa vinkua kaikesta.


    • saikkua..

      Minun työpaikallani ei tunneta sairaslomaa, pomo odottaa että töihin tullaan vaikka pää kainalossa. Kerran oli kokkikin töissä sormet murtuneena. Ja jos ei töihin tule vaan sairastaa, niin sen saa tehdä ihan omakustanteisesti. Näin on ollut vuosia, ja ihmettelen ettei asiaan olla puututtu jo viranomaisten taholta.

      Työntekijät pelkäävät.. Suurin osa opiskelijoita tai henkilöitä joilla ei varsinaista koulutusta ole, joten kukaan ei viitsi kannella kun seurauksena on työn menetys ja tulojen vähennys.. Onneksi vaihdan puljua.

    • ohjeistetaan

      Monessa paikassa esimiehet todellakin ohjeistetaan soittelemaan saikkulaisille ja kyselemään vointeja. Toinen asia on sitten se, että kuka käskee vastaamaan siihen puhelimeen? Nykyaikana näkee kännystä soittajan tiedot.

      Itse en koskaan vapaapäivinä, lomalla tai saikulla vastaa puhelimeen, mikäli työpaikalta soitetaan. Työssäni esimiehenä kuitenkin soittelen pitkään sairastaville alaisilleni, jos he eivät puhelimeen vastaa, en siitä loukkaannu.
      Valintahan on jokaisen oma, vastatako vai ei?

      • 15+10

        Jos en vastaa kännykkääni / pidän sitä suljettuna vapaapäivänä, niin sitten selvitetään puolison kännykän numero ja soitetaan työmaalta sitten siihen. Näinkin on käynyt.


    • kusiluigi pinnari

      Totta hemmetissä on parempi todeta sairasloman jatkuminen vaikka siitä, että bussi on jäänyt aamulla varikolle, kun kukaan ei ole vuoroa ajamassa. Kaltaisesi apinat eivät todellakaan ansaitse mitään työpaikkaa.

    • ...

      Kyllä meillä pomot välillä soittelee jos on ollu pitemmällä saikulla, pitäähän heidän saada järjestettyä ne saikkuvuorot. Ikinä en ole siitä häiriintynyt kun pomo on soittanut.

    • asdia

      Oma pomoni on todellakin sadistinen mulkku, eikä seiso sanojensa takana pätkääkään. Töihin tullessa korostettiin, että opiskelu on tärkeintä ja päläpälä.. vaan kun pyydetään muutamaa viikkoa vapaata lukuloman takia, niin vastaus on: joko olet töissä tai olet tulematta töihin enään ollenkaan. itse olin sairas lomalla jalan takia muutaman päivän ja eiköhän jo samana päivänä, kun ilmoitin jääväni saikulle, pomo soitti ja sanoi että huomenna sitten töihin! muutenkin meno on tuolla töissä jotain aivan kummallista. palkoissa on aina jotain laskuvirheitä, työvorolistat tuleva KOLME PÄIVÄÄ ennen viikon alkua, joten siinä ei mitään viikko ohjelmia kerkeä suunnittelemaan. Työterveyslääkäriäkään ei ole, ja pomo vaati jokaisesta sairaspoissaolosta LÄÄKÄRIN kirjoittaman lapun. Nykyään kun lääkärit eivät kirjoita kuumeen tai flunssan takia sairaustodistusta, vaan se mennään hakemaan päivystyksestä, jossa sairaan hoitajat sen antavat. meilläpä se ei käy. ja on tuolta terkkaristakin jo meille töihin soitettu, ja kerrottu ettei lääkärit sitä kirjoita joten pomon olisi vain parempi hyväksyä se. mutta sadisti kun on niin hän ei periaatteestaan jousta, vaan se on mentävä vaikka sitten yksityiselle.

    • TUUPAS

      JOS ASENNE VAMMANEN OOT SULLE EI SOITA KUKAAN
      -HYVÄ VAAN KUN SOITTI OLISIT SEKOPÄÄ TYYTYVÄINEN
      PASKA MINKÄ LAISII TYYPIÄ ON

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe