Allergisoimaton hiusväri??!

Nekku

Hei tukkatietäjät!

Kertoisitteko minulle, mikä olisi hellävaraisin ja mahdollisimman allergisoimaton hiusväri, kun kaupan kestovärit ja nyt myös ns. puolikestävätkin aiheuttavat hillitöntä päänahan kutinaa ja näppylöitä?

Olen värjännyt hiuksiani milloin kotona, milloin kampaajalla jo n. 15 vuoden ajan ja koskaan ei ole allergisia reaktioita tullut. Kokeiltu on kestovärit, puolikestävät ja poispeseytyvätkin värit ja lähes kaikki merkit.

Nyt viime talvena käytin ekaa kertaa Schwarzkopfin Brilliance-kestoväriä (musta) ja ihmettelin, kun korvanlehdet alkoivat kutista ja "kuoriutua". En kuitenkaan osannut yhdistää hiusväriin vielä silloin, mutta kun keväällä värjäsin samalla värillä uudestaan, hiusrajaan pitkin niskaa ja korvien tauksia nousi hirvittävän kutisevia näppylöitä, korvanlehdet kuoriutuivat kolme kertaa pahemmin kuin edellisellä kerralla ja raavin päänahkani melkein verille. Kutinaa kesti lähes kaksi kuukautta. Lopulta, kun oireet olivat rauhoittuneet, uskaltauduin varovasti kokeilemaan Viva-värivaahtoa (sitä, joka kestää viikon verran). Tämä ei aiheuttanut oireita, joten parin viikon päästä siitä päätin, etten enää kestovärejä näköjään voi käyttää, joten ostin sitten puolikestävän Poly Color-sävytteen, joka on minulle moneen kertaan ennestäänkin tuttu ja "turvallinen" tuote.

Mutta yllätys yllätys, tässä taas raavitaan päänahkaa ja vietetään unettomia öitä kutinan takia. Patteja on taas pitkin niskaa ja takaraivoa.

Voi äly sentään, onko enää olemassa hiusväriä, jota pystyisin käyttämään?? Omaan perushiirenruskeaan väriini en halua palata. Olen kuullut, että jotkut kampaamot käyttävät allergisoimattomia värejä, tietääkö joku tuon sarjan nimeä? Ja ennenkaikkea, onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta hiusväreistä?

Kiitos, jos jaksoit lukea koko jutun ja vielä isompi kiitos jos jaksat vastailla :)!

31

19193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allekria

      Minulla ei ole kokemusta hiusväriallergiasta, mutta olen lukenut, että usein allergia tulee vähitellen, juuri kuten sinun tapauksessasi, pitkäaikaisen ongelmattoman käytön jälkeen.

      PPD (para-phenylenediamine) on käsittääkseni ainakin tummissa hiusväreissä aika yleinen allergisoiva aine. En tiedä kampaamojen allergisoimattomista väreistä, mutta yksi vaihtoehto olisi kokeilla hiustenvärjäämistä hennan ja indigon sekoituksella, tosin se on vaivalloista enkä tiedä, onko laadukasta hennaa kuinka helppo löytää. Lisäksi pitää varoa ns. mustan hennan nimellä kulkevaa mömmöä, joka ei ole puhdasta luonnontuotetta, vaan siihen on sekoitettu juuri sitä PPD:tä mikä on vaarallista. Aidossa, puhtaassa hennassa ja indigossa ei ole PPD:n vaaroja, tosin ainahan on olemassa pieni mahdollisuus, että luonnontuotteillekin herkistyy.

      • Nekku

        Hennavärit itselläkin tuli mieleen ja niitä olen jonkin verran tutkaillutkin, mutta ne tuntuvat jotenkin liian hankalilta käyttää... laiska kun olen. Onkohan olemassa henna- tai esim. kasvipohjaisia hiusvärejä, joita ei tarvitsisi keitellä tms. vaan olisivat yhtä helppoja käyttää kuin tavalliset kaupan värit?

        Jep, täytyypä ruveta tarkkailemaan tuota PPD:tä pakettien kyljistä... Voi kyllä olla että menee hetki ennenkuin uskallan taas hiusväreihin koskea.

        Kiitos vastauksesta!


      • allekria
        Nekku kirjoitti:

        Hennavärit itselläkin tuli mieleen ja niitä olen jonkin verran tutkaillutkin, mutta ne tuntuvat jotenkin liian hankalilta käyttää... laiska kun olen. Onkohan olemassa henna- tai esim. kasvipohjaisia hiusvärejä, joita ei tarvitsisi keitellä tms. vaan olisivat yhtä helppoja käyttää kuin tavalliset kaupan värit?

        Jep, täytyypä ruveta tarkkailemaan tuota PPD:tä pakettien kyljistä... Voi kyllä olla että menee hetki ennenkuin uskallan taas hiusväreihin koskea.

        Kiitos vastauksesta!

        Tietääkseni sitä PPD:tä on melkein kaikissa hiusväreissä, ja sitä enemmän, mitä tummempi väri on. Ettei sellaista varmaan ihan heti löydä, jossa sitä ei olisi. Pääkaupunkiseudulla ainakin on jokunen kampaamo, jotka värjäävät kasvipohjaisilla väreillä. Se olisi mielestäni varteenotettava vaihtoehto, jos ei itse jaksa pelata sen hennan kanssa.


      • allekria
        allekria kirjoitti:

        Tietääkseni sitä PPD:tä on melkein kaikissa hiusväreissä, ja sitä enemmän, mitä tummempi väri on. Ettei sellaista varmaan ihan heti löydä, jossa sitä ei olisi. Pääkaupunkiseudulla ainakin on jokunen kampaamo, jotka värjäävät kasvipohjaisilla väreillä. Se olisi mielestäni varteenotettava vaihtoehto, jos ei itse jaksa pelata sen hennan kanssa.

        Sellaiset ns. valmishennaväritkin (esim. Sante) ovat ainakin omasta kokemuksestani hirveän hankalia käyttää. Ne ovat jauhemaisia ja ne tarvitsee vain sekoittaa veteen, eikä se itsessään vielä mitenkään vaikeaa ole, mutta se vaikea kohta tulee siinä, kun se mössö pitäisi saada levitettyä päähän, ja sitäkin vaikeampaa on huuhtoa se pois. Se on sotkuista puuhaa se. Mutta kannattaa silti kokeilla, vaikka tämä ei ollutkaan kauhean hyvää mainosta hennalle, sillä ehkä sinä osaisitkin käsitellä sitä tuotetta paremmin kuin minä rähmäkäpälä sottapytty.


      • Nekku
        allekria kirjoitti:

        Sellaiset ns. valmishennaväritkin (esim. Sante) ovat ainakin omasta kokemuksestani hirveän hankalia käyttää. Ne ovat jauhemaisia ja ne tarvitsee vain sekoittaa veteen, eikä se itsessään vielä mitenkään vaikeaa ole, mutta se vaikea kohta tulee siinä, kun se mössö pitäisi saada levitettyä päähän, ja sitäkin vaikeampaa on huuhtoa se pois. Se on sotkuista puuhaa se. Mutta kannattaa silti kokeilla, vaikka tämä ei ollutkaan kauhean hyvää mainosta hennalle, sillä ehkä sinä osaisitkin käsitellä sitä tuotetta paremmin kuin minä rähmäkäpälä sottapytty.

        Jep, juuri näin kuvittelinkin että se käyttö on hankalaa/sotkuista... Ja lisäksi vielä mietin, että mitenkähän mahtaisi hennaväri käyttäytyä hiuksissa kun pohjalla on kuitenkin vuosikausien kemialliset värijäämät? Ainakin muistaakseni juuri tuossa Sante-värissä varoiteltiin, että jos tilanne on em. kaltainen niin lopputulos ei välttämättä ole toivotunlainen.

        Edelleen kyllä mietin, olikohan tuossa mainitsemassani Brilliance-värissä jotakin sellaista, mitä ei muissa väreissä ole... Miksi juuri se laukaisi näin ärhäkän allergisen reaktion, ettei iho kestä enää edes kevytvärejä? Hmmm...


      • iddy
        Nekku kirjoitti:

        Jep, juuri näin kuvittelinkin että se käyttö on hankalaa/sotkuista... Ja lisäksi vielä mietin, että mitenkähän mahtaisi hennaväri käyttäytyä hiuksissa kun pohjalla on kuitenkin vuosikausien kemialliset värijäämät? Ainakin muistaakseni juuri tuossa Sante-värissä varoiteltiin, että jos tilanne on em. kaltainen niin lopputulos ei välttämättä ole toivotunlainen.

        Edelleen kyllä mietin, olikohan tuossa mainitsemassani Brilliance-värissä jotakin sellaista, mitä ei muissa väreissä ole... Miksi juuri se laukaisi näin ärhäkän allergisen reaktion, ettei iho kestä enää edes kevytvärejä? Hmmm...

        Heip. Itsellä takana monta jo aika hengelle vaarallista värjäyskokemusta ja vuosien tietämättömyys mistä reaktiot on johtunut. Mun tapauksessa altistuminen tuli 4 vuotta sitten Kreikassa otetun mustan henna tatuoinnin seurauksena. Nyt en voi laittaa normi hiusvärien kokeilu tippaakaan ilman hengityksen raskaantumista! Eli näin se tilanne muuttuu vaan pahemmaksi jos värjäämistä ei heti lopeta. Nyt yritän keksiä itselleni sopivia vaihtoehtoja ILMAN PPD:tä :) tsemppiä sulle taistoon hiusmyrkkyjä vastaan! btw. myrkyt voivat myös aiheuttaa syöpää ja ppd myös munuaisten vajaatoimintaa etc…


      • atoopikko
        iddy kirjoitti:

        Heip. Itsellä takana monta jo aika hengelle vaarallista värjäyskokemusta ja vuosien tietämättömyys mistä reaktiot on johtunut. Mun tapauksessa altistuminen tuli 4 vuotta sitten Kreikassa otetun mustan henna tatuoinnin seurauksena. Nyt en voi laittaa normi hiusvärien kokeilu tippaakaan ilman hengityksen raskaantumista! Eli näin se tilanne muuttuu vaan pahemmaksi jos värjäämistä ei heti lopeta. Nyt yritän keksiä itselleni sopivia vaihtoehtoja ILMAN PPD:tä :) tsemppiä sulle taistoon hiusmyrkkyjä vastaan! btw. myrkyt voivat myös aiheuttaa syöpää ja ppd myös munuaisten vajaatoimintaa etc…

        Onko siis sävytteet vähemmän allergisoivia kun kestovärit? Entäs mitä luulet/luulette että allergisoiko jos pistää vaan raitoja hiuksiin? Olen siis atoopikko ja monelle asialle allerginen mausteista ja hedelmistä eläinten hilseeseen. Atopiakin on ollut vuoden aikas pahana, välillä vähän parempana, kuten juuri tällää hetkellä (johtuen varmaan kortisonivoidekuurista).


      • Tiinaza
        allekria kirjoitti:

        Sellaiset ns. valmishennaväritkin (esim. Sante) ovat ainakin omasta kokemuksestani hirveän hankalia käyttää. Ne ovat jauhemaisia ja ne tarvitsee vain sekoittaa veteen, eikä se itsessään vielä mitenkään vaikeaa ole, mutta se vaikea kohta tulee siinä, kun se mössö pitäisi saada levitettyä päähän, ja sitäkin vaikeampaa on huuhtoa se pois. Se on sotkuista puuhaa se. Mutta kannattaa silti kokeilla, vaikka tämä ei ollutkaan kauhean hyvää mainosta hennalle, sillä ehkä sinä osaisitkin käsitellä sitä tuotetta paremmin kuin minä rähmäkäpälä sottapytty.

        Saman sotkun ja tuskan sain minä kokea eilen :-\ Mutta hankalasta alusta ja mössön hiuksista pois saamisen jälkeen olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen, vaikkei se mikään täydellinen olekaan sillä pidin väriä vain 1h päässä. (en uskaltanut pidempään sillä en yhtään osannut arvata miltä lopputulos näyttää) Ensi kerralla pidän sen suosituksen eli 2h ja toivon, että saan kaikki harmaat piiloon. Se tässä vielä jännittää, että miten kauan väri päässä pysyy... Käytän kyllä sulfate free shampoota ja hoitoainetta.


      • Kkkrepa
        Nekku kirjoitti:

        Jep, juuri näin kuvittelinkin että se käyttö on hankalaa/sotkuista... Ja lisäksi vielä mietin, että mitenkähän mahtaisi hennaväri käyttäytyä hiuksissa kun pohjalla on kuitenkin vuosikausien kemialliset värijäämät? Ainakin muistaakseni juuri tuossa Sante-värissä varoiteltiin, että jos tilanne on em. kaltainen niin lopputulos ei välttämättä ole toivotunlainen.

        Edelleen kyllä mietin, olikohan tuossa mainitsemassani Brilliance-värissä jotakin sellaista, mitä ei muissa väreissä ole... Miksi juuri se laukaisi näin ärhäkän allergisen reaktion, ettei iho kestä enää edes kevytvärejä? Hmmm...

        SANTE: lla on mielestäni semmoinen shamppoo tai värjäys puhdistus juttu mitä tulisi hiuksiin käyttää ennen oikeaa henna väriä se syväpuhdistaa hiukset kemikaaleista ja antaa hennavärille paremman lopputuloksen. JA kaikki muistaa tehdä suortuva testin AINA ENNEN KÄYTTÖÄ!!!!


    • ilman PPD:tä

      Moikka.

      Painin itse myös ton asian kanssa. Aina ollut todella tumma tukka, ja nyt en kyllä uskalla enää päätäni värjätä. Sen verran pahat olleet nuo reaktiot. Simillä on olemassa (vissiin ainoana) PPD vapaa hiusväri-sitä ajattelin ainakin itse kokeilla, koska minulla nimenomaan on todettu paha allergia tuolle ppd:lle. Sim:n sivuilta löytyy kampaamohaku, josta löytyy tietoja. Vaaleana koitin myös joskus elää mutta siitä ei tullut mitään... =(
      Ripsivärin käytönkin olen joutunut lopettamaan, kun toinen silmä alkaa niin pirusti vuotamaan ja sen ympärille ilmestyy heti ihottumaa..

      Harmillisia nämä allergiat... =(

      • Napsu

        Täällä on runsaasti juttua hiusväreistä ja allergioista. (Blogia kannattaa seurata muutenkin)

        http://kemikaalikimara.blogspot.com/search/label/hiusvärit


      • On the road

        Simin värit eivät ole PPD-vapaita, vaikka niin mainostavat. Jos olet PPD-allerginen, älä käytä.


      • ppd-allergikko
        On the road kirjoitti:

        Simin värit eivät ole PPD-vapaita, vaikka niin mainostavat. Jos olet PPD-allerginen, älä käytä.

        Itse sain PPD yliherkkyyden mustasta hennatatuioinnista muutama vuosi sitten. asiahan paljastui vasta viime keväänä kun muutama päivä ennen ylioppilasjuhlia värjäsin kulmat ja ripset kestovärillä ja naama turposi niin, että ylioppilasjuhlapäivä oli yksi elämäni hirveimmistä..
        Ennen mustaa hennatatuointia en juurikaan hiuksiani värjännyt, paitsi talvella kun aurinko ei vaalenna hiuksiani niin olen ottanut vaaleita ja hieman tummempia raitoja hiuksiini jotta hiukset eivät olisi niin tasaisen "hiekan väritset".
        Tämän kamalan allergiareaktion jälkeen en ole koskenyt mihinkään väriaineeseen ja maailmani ei siihen kaadu jos en hiuksiani voi ikinä värjätä... mikä tahansa vaihtoehto on parempi kuin koko pään turpoaminen!
        Olen kuitenkin miettinyt nyt taas talven edettyä ja hiuksieni tummuessa että olisihan ne raidat mukavat... kun puhuin kampaajalleni allergiasta hän ehdotti että voihan raitoja kokeilla koska väriä ei levitetä niissä ihan hiuksen tyveen asti vaan sinne jää se n. sentti sitä hiusta mitä ei värjätä.. itseäni hieman peloittaisi moinen kokeilu, koska se värihän menee sen hiuksen sisälle ja voi sieltä kautta varmaan mennä päänahkaan asti.. Vai? onko kellään tietoa asiasta tai kokemusta? jokaisellahan allergiakin on varmasti yksilöllistä ja sen voimakkuus vaihtelee...

        Edellä keksuteltiin myös tuosta kuinka luollonväreillä ja hennalla värjääminen on sotkuista ja kestääkin pidempään.. itse olen tutkinut luonnonvärejä ja kiinnostunut tuosta sante väristä ja muistakin luonnonväreistä... santessa ainakin väitetään että se on 100% luonnontuote.. voiko kuitenkaa olla 100% varma että siinä ei ole ppd:tä vaan pelkästään näitä luonnontuotteita?! ja kaikista eniten minua kiinnostaa se pystyykö "sottaavalla" kasvivärillä tekemään itselleen raitoja? ilman muuta suosisin mielummin muutenkin kasvisvärejä koska ne on ekologisempia ja muutenkin turvallisempia..

        niin ja eräs tuttavani puhui elumen väreistä ( http://www.kpss-globe.com/index.php?PAGE_ID=17121&SITE_ID=1&LANG_ID=2 )sanoi että elumen väri on ainut joka hänelle käy ja on saanut kai pahankin reaktion normaalista hiusväristä niin että joutui ihan sairaalaan asti.. eli sopisiko tämä elumen väri tällaiselle ppd-allergikolle?

        kiitos paljon jos joku ystävälline sielu tästä jotain tietää ja viitsii vastata:)


      • 1234579
        ppd-allergikko kirjoitti:

        Itse sain PPD yliherkkyyden mustasta hennatatuioinnista muutama vuosi sitten. asiahan paljastui vasta viime keväänä kun muutama päivä ennen ylioppilasjuhlia värjäsin kulmat ja ripset kestovärillä ja naama turposi niin, että ylioppilasjuhlapäivä oli yksi elämäni hirveimmistä..
        Ennen mustaa hennatatuointia en juurikaan hiuksiani värjännyt, paitsi talvella kun aurinko ei vaalenna hiuksiani niin olen ottanut vaaleita ja hieman tummempia raitoja hiuksiini jotta hiukset eivät olisi niin tasaisen "hiekan väritset".
        Tämän kamalan allergiareaktion jälkeen en ole koskenyt mihinkään väriaineeseen ja maailmani ei siihen kaadu jos en hiuksiani voi ikinä värjätä... mikä tahansa vaihtoehto on parempi kuin koko pään turpoaminen!
        Olen kuitenkin miettinyt nyt taas talven edettyä ja hiuksieni tummuessa että olisihan ne raidat mukavat... kun puhuin kampaajalleni allergiasta hän ehdotti että voihan raitoja kokeilla koska väriä ei levitetä niissä ihan hiuksen tyveen asti vaan sinne jää se n. sentti sitä hiusta mitä ei värjätä.. itseäni hieman peloittaisi moinen kokeilu, koska se värihän menee sen hiuksen sisälle ja voi sieltä kautta varmaan mennä päänahkaan asti.. Vai? onko kellään tietoa asiasta tai kokemusta? jokaisellahan allergiakin on varmasti yksilöllistä ja sen voimakkuus vaihtelee...

        Edellä keksuteltiin myös tuosta kuinka luollonväreillä ja hennalla värjääminen on sotkuista ja kestääkin pidempään.. itse olen tutkinut luonnonvärejä ja kiinnostunut tuosta sante väristä ja muistakin luonnonväreistä... santessa ainakin väitetään että se on 100% luonnontuote.. voiko kuitenkaa olla 100% varma että siinä ei ole ppd:tä vaan pelkästään näitä luonnontuotteita?! ja kaikista eniten minua kiinnostaa se pystyykö "sottaavalla" kasvivärillä tekemään itselleen raitoja? ilman muuta suosisin mielummin muutenkin kasvisvärejä koska ne on ekologisempia ja muutenkin turvallisempia..

        niin ja eräs tuttavani puhui elumen väreistä ( http://www.kpss-globe.com/index.php?PAGE_ID=17121&SITE_ID=1&LANG_ID=2 )sanoi että elumen väri on ainut joka hänelle käy ja on saanut kai pahankin reaktion normaalista hiusväristä niin että joutui ihan sairaalaan asti.. eli sopisiko tämä elumen väri tällaiselle ppd-allergikolle?

        kiitos paljon jos joku ystävälline sielu tästä jotain tietää ja viitsii vastata:)

        Mulle on tullut kanssa reaktioita hiusväreistä, siis heti värjäyksen jälkeen päänahka muuttuu kovin punaiseksi ja alkaa kutista. Tämä menee kyllä ohi muutamassa tunnissa, mutta pari kertaa punoitus on levinnyt vähän pidemmällekin kuin vaan päänahkaan, eli myös kaula oli ravunpunainen. Mutta siis asiaan: pystyn nykyisin käyttämään elumenia ja goldwellin colorancea, niistä ei tule minkäänlaista reaktiota. Ja värjään tuolla colorancelle hiukseni mustaksi. Muita värejä en ole edes enää uskaltanut kokeilla, aikaisempien kokemusten perusteella reaktio tulee ainakin aika monesta kaupan väristä sekä cutrinin väreistä. Ja myös muista sävyistä kuin mustasta.

        Mun kokemuksen perusteella siis näin. Mutta siis mulle ei ole tehty allergiatestejä asian suhteen, koska "se on niin vaikeeta selvittää" ja laa-laa, että en siis tiedä, mistä nuo mun reaktiot johtuu ja onko ne yleensäkään allergiaa vai ainoastaan jonkinlainen ärsytysreaktio, koska se tulee heti värjäyksen jälkeen.


      • ppd-allergikko
        1234579 kirjoitti:

        Mulle on tullut kanssa reaktioita hiusväreistä, siis heti värjäyksen jälkeen päänahka muuttuu kovin punaiseksi ja alkaa kutista. Tämä menee kyllä ohi muutamassa tunnissa, mutta pari kertaa punoitus on levinnyt vähän pidemmällekin kuin vaan päänahkaan, eli myös kaula oli ravunpunainen. Mutta siis asiaan: pystyn nykyisin käyttämään elumenia ja goldwellin colorancea, niistä ei tule minkäänlaista reaktiota. Ja värjään tuolla colorancelle hiukseni mustaksi. Muita värejä en ole edes enää uskaltanut kokeilla, aikaisempien kokemusten perusteella reaktio tulee ainakin aika monesta kaupan väristä sekä cutrinin väreistä. Ja myös muista sävyistä kuin mustasta.

        Mun kokemuksen perusteella siis näin. Mutta siis mulle ei ole tehty allergiatestejä asian suhteen, koska "se on niin vaikeeta selvittää" ja laa-laa, että en siis tiedä, mistä nuo mun reaktiot johtuu ja onko ne yleensäkään allergiaa vai ainoastaan jonkinlainen ärsytysreaktio, koska se tulee heti värjäyksen jälkeen.

        itsekään en ole testeissä käynyt että tietäisin varmasti olevani ppd allerginen mutta päättelin sen siitä että ennen mustan hennatatuoinnin ottoa värjäsin hiuksiani eikä minkäänlaista reaktiota hiusväreistä tai kestoväristä kulmiin ja ripisiin tullut.. mutta eka kulmien ja ripsien värjäys hennatatuoinnin jälkeen ja muutama päivä värjäyksestä niin silmäni turposivat lähes umpeen ja sitä kesti ainakin neljä päivää.. elikkä minun oireeni olivat pitkäkestoiset eikä vain punoitusta vaan todella pahaa turvotusta värjäysalueella ja sen ympärillä..

        Onkohan tuo elumen sitten paljonkin hellävaraisempi väri ja onko siinä ppd:tä tai jotain sen monista eri muodoista..?

        Haluiasin vain kovasti hiuksiini raitoja.. kun tietäisin turvallisen tavan jolla en saa päätäni turvoksiin niin ottaisin heti värjäyksen =/

        kai tuolla elumen värillä voi myöskin raitoja laittaa? vaikka jostain luin että sekin on kovin sottaista levitettävää mutta ilmeisestihän sitä vain kampaamoista saa niin kai kampaaja asiansa osaa?:) kai se on myös kalliimpi.. mutta ei sillä ole niin väliä..


    • rupipää

      Mulla kävi samanlailla Schwarzkopfin vision väristä enkä ole vuos kausiin voinu enää värjätä hiuksia..Henna ei tarttunut mutta kampaamossa on sellanen väri kun elumen joka ei aiheuttanut ainankaan mulle allergiaa. Ulos sitä ei saa ostettua et täytyy käydä ihan kampaamotuolissa istumassa. Kesti mulla yhtä pitkään kun kestoväritkin. Suosittelen tutkimaan asiaa ja kokeilemaan jos rahapussi antaa periks..Väriä voi tilata myös ulkomailta mutta suomessa sitä ei saa mistään.

      • marjaana 12

        Olen myös erittäin allerginen ppd:lle ja kaikille sen johdannaisille.Kampaamoväreissä on Sebastiaanilla väri jota voin käyttää,niissä on myös tummia värejä.Elumeen myöskin käy(kampaamoväri),kumpikaan eivät ole kestovärejä,mutta pysyvät hyvin.
        Luonnontuotekaupan Hennavärit käyvät,tosin laitto vähän hankalampaa.


      • äkkiä vastausta vaan
        marjaana 12 kirjoitti:

        Olen myös erittäin allerginen ppd:lle ja kaikille sen johdannaisille.Kampaamoväreissä on Sebastiaanilla väri jota voin käyttää,niissä on myös tummia värejä.Elumeen myöskin käy(kampaamoväri),kumpikaan eivät ole kestovärejä,mutta pysyvät hyvin.
        Luonnontuotekaupan Hennavärit käyvät,tosin laitto vähän hankalampaa.

        niin siis kyselisin tuosta ppd:n oireista, voivatko ne olla ei kipeitä/kirveleviä pieniä punaisia läiskiä iholla? ne lähti tosi nopeesti (about 15-20 min) itsestään pois. ja mikä kaupan väri olisi sellainen hyvä (sävy saisi olla ruskea) josta ei tule allergiasia reaktioita (ainakaan paljoa) ja joka pysyisi hiuksissa. mietin myös että pitäisikö värjätä lähemmäs omaa väriä, ja jatkossa ottaa enää vain raitoja hiuksiin. voiko ne allergia testit tehdä tk:ssa? ja mitä maksaa alle 18-w allergia testit?


    • ejdi

      Moi. Itselläni on nyt muutaman vuoden ajan ainakin tullut mustasta väristä hirveä päänahan kutina. Pahimmillaan kutittaa niskaan hiusrajaan ja korvien taakse. Muista väreistä en ole saanut mitään oireita ,joten voikohan johtua vain mustasta väristä? Juuri äsken värjäsin pitkästä aikaa mustaksi taas hiukset ( Schwarzkopf Palette Color & Gloss) ja nyt päänahka kutisee aikalailla. Jonkun aikaa ennen tätä värjäystä olen tyytynyt tummanruskeaan sillä se ei aiheuta kutinaa jne.
      Mikäköhän neuvoksi ,koska kuitenkin haluan pysytellä mustassa hiusvärissä?

    • masami

      Samat ongelmat täälläki. 20 vuotta olen ite värjänny hiukset eikä koskaa oo tullu mitää vaikka kuinka useesti olen värin laittanu. Nyt 2,5kk sitte värjäsin kans mustalla tutulla värillä. Päänahka tosiaan TULI HULLUKSI, kutitti, poltteli ja raapia piti niin että rupi ruven vieressä oli päälaella ja takaraivossa. Samoin mulla lähti korvista nahka ja kaulalle/niskaan tuli tosi kutiavia näppyjä ja iho aivan turposi. Ajattelin kans et pidän tauon et joku ihme reaktio mut nyt sit tein saman virheen ku sinä uudestaan ja oireet tuli kahta kauheempana ja nienomaan mustalla värillä värjäsin. Työkaveri kertoi kokeneensa juuri saman samassa järjestyksessä nyt kesällä. Oon kans epätoivonen et täytyykö tosiaan kasvattaa maantienharmaat hiukset et päänahassa pysyy nahka!!!!!

    • Oulun tyttö

      Elkää ihmiset heittäytykö epätoivoisiksi =) Elumen-väri on täysin allergisoimaton. Tosin sitä löytyy vain harvoista kampaamoista, mutta itselle on ollut tosi hyvä vaihtoehto, ei oo kutissut päätä ja lopputulos on ollut erittäin hyvä :) Goldwell ainakin valmistaa elumen-väriä eli tätä merkkiä käyttäviltä kampaamoilta kannattaa kysyä.

    • testing testing

      Kampaamoissa on useita hiusvärejä, jotka eivät sisällä PPD:tä. Itse osaan mainita Schwartzkopfin Senea ja Essensity, sekä Lorealin Inoa KESTOvärit. Muita sarjoja käyttävät ammattilaiset täydentänevät tätä listaa.

      On muistettava, että allergia, ja herkkä iho on kaksi eri asiaa. Nopeasti ohi menevä punoitus, kutina (kirvelykin, varsinkin vaalennuskäsittelyissä) ei ole allergiaa, vaan herkän, kuivan ihon normaalia reagoimista. Allergiareaktiot tulevat aina värjäyksen jälkeen, ovat pitkäkestoisia ja saattavat olla hengenvaarallisia (mm. kurkun turpoaminen) Jos et ole asiasta varma, voit pyytää kampaamosta kyynärtaipeeseen allergiatestin toivomastasi väristä. Jos olet yleisesti hyvin allerginen, varmista myös se, ettet ole allerginen esim. laastarin liimalle (ja ota silloin mukaasi jokin muu "peite" testikohdalle)

      "Täysin allergisoimaton hiusväri", kuten yllä joku mainitsi, on utopiaa, eikä näin voida sanoa, sillä ihminen voi olla allerginen mille aineosalle tahansa (aina ei siis ole kyse PPD:stä) Allergia voi siis johtua ihan luonnontuotteistakin, pähkinäöljystä, sitrushedelmistä jne.

    • Essensityssä PPD:tä

      Schwrtzkopfin Essensity sisältää PPD:tä!!!

    • googeliin ...
    • Here is some help

      Muista myös, että esim. Sante värit saattavat aiheuttaa allergiaa, JOS OLET ALLERGINEN jollekkin tuotteen sisältämästä kasvista/pähkinästä/yms.

      Ja vaikka luonnonväreillä saakin taistella, niin eipähän ainakaan huonoksi ole. Monet sanovat, että kasviväreillä väri saattaa pysyä pidempään ja hiuksetkin ovat terveemmän tuntuiset. Santevärejä myydään niin netissä, kuin hyvinvarustetuissa tavarataloissa(omani olen Sokokselta ostanut) sekä luontaistuote kaupoissa.

      On myös kampaamoita, enemmänkin ehkä suuremmisa kaupungeissa, joissa keitellään itse väriliemet. Esim. Vihreä Kampa-nimisestä kampaamosta olen kuullut. :)

      Toivottavasti tästä oli hieman apua sinulle :)

    • Santelle pisteet :)

      Minulla on kokemusta Santen hiusväreistä. Kuten jo yllä todettu; on aika hankalaa levittää hiuksiin ja värin vaikutusaika on moninkertainen tavallisiin kotiväreihin verrattuna. Kuitenkin lopputulos on kivan luonteva, peittää harmaat ja värin kesto kiitettävää. Ainakin omista hiuksistani Santen värit ovat tehneet myös kivan kiiltävät. Eli plussat ja miinukset lukuun ottaen, suosittelen ehdottomasti kovien myrkkyjen sijaan Santen luonnonvärejä! Jos saat muuten kaverin auttamaan värjäyksessä, sen parempi. Ja koska värin vaikutusaika on muutenkin pitä, voi väriä levittää kaikessa rauhassa hiuksiin.

    • mustaa ja violettia

      Tossa joku väitti että "kampaamoissa on paljon hiusvärejä joissa ei ole PPD:tä". - Jaahas, ja minkähän sarjojen minkänimiset tuotteet on kyseessä ?
      Itse en tiedä kuin yhden kampaamovärin joka pidetään tavallaan kestovärinä, ja jossa ei ole ppd:tä, eli Goldwellin Elumen, ja sen lisäks tietenkin hapetteettomat suoravärit. Kaikissa muissa sitä on, valitettavasti.

    • Kuningatar Allergia

      itse olen kanssa hyvin allerginen kaikille väreille sekä meikeille ja pesuaineille. en ole aina ollut. ensimmäinen reaktio tuli mustasta hiusväristä parturissa ja sillon lähti taju ja hetken päästä lähti turpoaminen. ajattelin että jätän mustan pois kun reaktio siitä kerran tulee, mutta kappas kappas, punainen teki yhtä pahan turpoamisen. en oo enää moneen vuoteen värjänny millään värillä ja olen jo aikalailla tottunut tähän "ei minkään väriseen vaaleaan". nyt ajattelin että jos kokeilisi liukuvärjäystä latvoihin. täytynee siis lähteä metsästämään kampaamoita mitkä värjää vaan allergiavapailla väreillä ja testit täytyy tehdä silti ensin. hengellään ei kannata leikkiä :/

    • koaskfpodkgpoag

      Elumen hiusväri sopii itselleni, ei sisällä lainkaan ppd:tä.
      http://www.flexohair.eu/ Tuolta pystyy tilaamaan, yksi pullo 23 euroa, kaksi pulloa tilaamalla ei tule postikuluja :)

    • muhtre

      MOOD palette , ei näköjään auta harmaisiin hiuksiin.Ei peitä mutta halpa mikä halpa!! En osta enää.

    • Anonyymi
      UUSI

      Olen värjännyt henna väreillä vuosikausia ja aina olen ollut loppu tulokseen tyytyväinen. Se vie aikaa ja kärsivällisyyttä., mutta lopputulos on kaunis. Viime kerralla värjättyäni rupesi korvia kutittamaan ja korvalehdet turposivat. n okkosrokko levisi kaulalle ja korvien taakse. Ei helpottanut ennekuin kävin lääkärissä. Sain kortisoni lääkkeet salvana ja myös tabletteina. Vähitellen reaktio helpotti. En ole värjännyt tään tapahtuman jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe