Olen ajatellut ostaa Nishikin 422-mallin ympärivuotiseen käyttöön, mutta en tiedä miten joustohaarukka kestää pakkasta. Onko kellä kokemuksia?
Joustohaarukka
6
3143
Vastaukset
- joustoa
Tuon pyörän 'joustohaarukka' ei ainakaan kestä. Oikeasti toimivat ja kestävät joustohaarukat maksavat jo saman kuin tuo koko pyörä.
Katukäyttöön on jostohaarukat ylipäätään täysin turhia eikä ole mitään järkeä ostaa city-, hybrid- ym katupyörää jossa on sellainen, vaan kannattaa ehdottomasti ostaa malli jossa on jäykkä keula. - Maantiepyöräilijä
Tuon hintaluokan haarukat eivät kestä ajoakaan, joten pakkasesta ei tarvitse välittää. Jos ei ole jotain erityistä syytä ostaa joustohaarukkaa, niin hanki hyvä mies fillari kiinteällä haarukalla.
Joustohaarukka on:
- painavampi kuin kiinteä,
- halvat hajoavat herkästi ja
- ajotuntuma on kiinteää huonompi asfaltilla. - Crescend´o
Vaikka näitä hybridien joustohaarukoita jotkut asiaa tuntemattomat aina parjaavatkin ei niiden keston kanssa juurikaan ongelmia ole.
Hybridien joustohaarukkaa ei myöskään kannata verrata maastopyörien vastaaviin, sillä hyvä hybridin haarukka on ainoastaa 40mm-80mm joustolla varustettu ja tehtävänä on pehmentää tien epätasaisuuksia, eikä "droppien" alastuloja.
Itselläni on melko vastaava hybridi(erimerkkinen tosin) vuosituhannen vaihteesta ja sillä on ajettu ympärivuotista ajoa jo lähes 50 000km. Vasta viime kesänä keulasta alkoi löytymään kulumisen merkkejä, ihan ajokelpoinen keula on vieläkin. Kampisarjojakin on uusittu rattaiden kulumisen takia jo kolmet, mutta alkuperäinen keula sen kuin porskuttaa.
Talvella tämä keula menee kylläkin lähes jäykäksi, mutta ei tuo ole minua juuri haitannut.
Se onko joustokeusta hyötyä hybridissä on makuasia ja jäykälläkin keulalla varmasti pärjää. Ranteita tuo on kuitenkin mukavasti säästänyt kiharilla sorateillä ajellessa.
Haluttaessa keulan vaihto jousitetusta kiinteäksi jälkeenpäin on myös helppo toimenpide, tosin muutamia kymppejä tuosta köyhtyy osina, itse vaihtotyö ei juuri ammattiosaamista vaadi ja on helppo tehdä itse.
Jos helposti hajoavan keulan haluaa, niin ostaa sitten hiilikuitu-sellaisen, ei niidenkään hajoaminen mikään epidemia ole ollut, mutta ainakin kymmenen kertaa yleisempää kuin joustokeulojen maantiekäytössä.- Plootu3
Kiitos.
En minä tasaisella ja hyväkuntoisella asfaltilla joustohaarukkaa kaipaakkaan, vaan kun työmatkalleni mahtuu "nimismiehen kiharaista" soraa ja huonoa kestopäällystettä.
Nishikini on toiminut hyvin ja olen siihen tyytyväinen.
Näillä palstoilla tuntuu olevan asennevammaisia ja etenkin "kaiken tietäviä" persoonia liiaksikin. - Maantiepyöräilijä
Plootu3 kirjoitti:
Kiitos.
En minä tasaisella ja hyväkuntoisella asfaltilla joustohaarukkaa kaipaakkaan, vaan kun työmatkalleni mahtuu "nimismiehen kiharaista" soraa ja huonoa kestopäällystettä.
Nishikini on toiminut hyvin ja olen siihen tyytyväinen.
Näillä palstoilla tuntuu olevan asennevammaisia ja etenkin "kaiken tietäviä" persoonia liiaksikin.Niin ja sitten täällä on myyjiä, jotka pelkäävät mainososastojensa speksaamien superxtjoustohimmeli-hybridien jäävän kauppaan :D
Järkevä kohtuuhintainen pyörä on jokseenkin täysi mahdottomuus tällä hetkellä. Hinnan kasvaessa tulee pyöriin lisää huonosti toteutettuja ominaisuuksia, sen sijaan että parnnettaisiin laatua. Kuluttajan kannalta erittäin huono tilanne.
Halpa joustokeula on:
- painava,
- hajoaa herkästi ja
- ajotuntumaltaan surkea.
Mutta niitä mainosmiehet myyvät meille. Onneksi maahan tuodaan myös teräskeuloja, jotka sopivat joustokeulan tilalle, joten muuten kunnollisen pyörän voi pelastaa.
- oot homo
tosi huono haarukka. osta parempi!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833