Nyt !!
anna positiivista palautetta työntekijöillesi,Ylitä itsesi, vaikka se tuntuu pahalta kun joudut sanomaan jotain kaunista ja kehumaan alaisia..tee se nyt.
Kuinka paljon arvostat alaistesi työtä ? kerro se heille.
Et kuitenkaan tulisi toimeen yksin, kerro sekin heille.
pomoille
19
3224
Vastaukset
- ku mulla
on useampi "pomo". Vaikka niitä ei oikeasti ole kuin yksi. Olen tutkinut että alkaa ahistaan joo tämä pomottaminen ja siksi toiseksi vaikka tehet kuinka paljon töitä niin ei koskaan tule kiitosta, aina vain moitithaan jostain. Niihin ne pikku pomot kyllä ovat seppiä,, vaikka ne ite ei pane tikkua ristiin. Olen kuullut, että kunnalla on kahvinkeittäjilläki pomo.Että se siitä pikku pomoitten kiittämisestä....
- liiaksi
Kunntien hommissa 25 vuotta olleena voin sanoa nyt kun uskallan että voihan pieru minkälaisia työpaikkoja voivat olla. Pikkupomoja ja juorunlevittäjiä ja johdolle tietopostin tuojia on niin paljon että oven saranat kuluu ennenaikojaan. Miksi näin. Siksi että poliittiset johtajat tarkoitan myös virkamiehiä haluavat ylläpitää tällaista työkulttuuria. Näin tiedetään tai ollaan tietävinään mitä työntekijät ajattelevat, kenen kanssa liikkuvat, kenen sukulaisia ovat, mitä tekevät jne....Jos satut esittämään johdolle epämiellyttäviä esityksiä kehittämisestä käytetään heti hyväksi niin sanottuja juorutietoja. Tämä on aika vaaralllistakin koska näin voi mennä työpaikka tai sitten sinut vaiennetaan loppuiäksi mätänemään paikoillesi. Näinhän on tapahtunut monen työntekijän kohdalla ja siksi kehittymiskyvyttömiä muumioita on kunnat täynnä.
- ollut
liiaksi kirjoitti:
Kunntien hommissa 25 vuotta olleena voin sanoa nyt kun uskallan että voihan pieru minkälaisia työpaikkoja voivat olla. Pikkupomoja ja juorunlevittäjiä ja johdolle tietopostin tuojia on niin paljon että oven saranat kuluu ennenaikojaan. Miksi näin. Siksi että poliittiset johtajat tarkoitan myös virkamiehiä haluavat ylläpitää tällaista työkulttuuria. Näin tiedetään tai ollaan tietävinään mitä työntekijät ajattelevat, kenen kanssa liikkuvat, kenen sukulaisia ovat, mitä tekevät jne....Jos satut esittämään johdolle epämiellyttäviä esityksiä kehittämisestä käytetään heti hyväksi niin sanottuja juorutietoja. Tämä on aika vaaralllistakin koska näin voi mennä työpaikka tai sitten sinut vaiennetaan loppuiäksi mätänemään paikoillesi. Näinhän on tapahtunut monen työntekijän kohdalla ja siksi kehittymiskyvyttömiä muumioita on kunnat täynnä.
kans joskus kunnan palkkalistoilla töissä, minua vitutti etupäässä, just tämä sama kieliminen ja paskan jauhaminen sitte se että nämä pikkupomot eli ei vakituiset, saivat tulla töihin koska halusi ja lähteä koska halusi ja sai työaikana hoitaa omia hommia. Jos mie nykyisessä työpaikassa tekisin samaa niinkuin nuo kunnan työntekijät, niin aikaa olisin saanut potkut. Minun mielestäni työajat ovat lakisääteisiä, ja se pitää koskea kaikkia myös pikkupomojaki, mutta en tiä olenko väärässä vai olenko muuten vain niin pölöjä
- voihan kukkanen
Ne pikkupomot on täysiä piruja työpaikalla. Ison pomon rakkikoiria jotka haukkuvat kaikki tielle osuvat työkaverit. Iso pomo ite haukkuu kirjallisesti sähköpostilla. On kannustavaa!
- vain
öö..kannattasiko kumminkin ilmoittaa mikä yritys on kyseessä, jotta pomo tietää asian?
t.Ex_muoniolainen- pomo
pitäs tietää montako hänellä on "pilkunnussijaa" töissä. Että hei vaan pomo katteleppaas enemmän ympärille ja pidä korvat ja silmät auki ennen ku nämä pomottelijat astuvat sinun varpaille.
- kiitoksilla elää
pomo kirjoitti:
pitäs tietää montako hänellä on "pilkunnussijaa" töissä. Että hei vaan pomo katteleppaas enemmän ympärille ja pidä korvat ja silmät auki ennen ku nämä pomottelijat astuvat sinun varpaille.
Eiköhän se kiitos napsahda sinne pankkitilille.
Sitä kutsutaan palkaksi.
Miksi pitäisi erikseen kokoajan kiitellä siitä, että työntekijä tekee sen, mitä työntekijän kuuluukin.
Työntekijä on sitoutunut työsopimuksessaan tekemään työnantajalleen työtä korvausta vastaan. Kiitoksista noissa sopimuksissa harvemmin puhutaan.
Tietysti mielummin maksaisin työntekijöilleni palkan kiitoksina, kuin rahana. - kokeilepa vaikka kerran
kiitoksilla elää kirjoitti:
Sitä kutsutaan palkaksi.
Miksi pitäisi erikseen kokoajan kiitellä siitä, että työntekijä tekee sen, mitä työntekijän kuuluukin.
Työntekijä on sitoutunut työsopimuksessaan tekemään työnantajalleen työtä korvausta vastaan. Kiitoksista noissa sopimuksissa harvemmin puhutaan.
Tietysti mielummin maksaisin työntekijöilleni palkan kiitoksina, kuin rahana.Olipa ala-arvoinen kommentti! Haloo!!! Työntekijät ovat yrityksen voimavara, jonka hyvinvointiin pitäisi ymmärtää satsata. Keneltä on pois kiitos ja kannustus silloin tällöin? Se antaa hyvän mielen ja työmotivaation, onnistumisen tunteen, jota jokainen joskus kaipaa. Kun työpaikassa on hyvä henki ja hyvä työmotivaatio, se nostaa työn tehokkuutta ja sitä kautta koko yrityksen kannattavuutta. Palkkahan on tietysti myös hyvä kannustin, mutta yleensä työntekijän mielestä liian pieni...:)
- ei kannatte ryhtyä
kokeilepa vaikka kerran kirjoitti:
Olipa ala-arvoinen kommentti! Haloo!!! Työntekijät ovat yrityksen voimavara, jonka hyvinvointiin pitäisi ymmärtää satsata. Keneltä on pois kiitos ja kannustus silloin tällöin? Se antaa hyvän mielen ja työmotivaation, onnistumisen tunteen, jota jokainen joskus kaipaa. Kun työpaikassa on hyvä henki ja hyvä työmotivaatio, se nostaa työn tehokkuutta ja sitä kautta koko yrityksen kannattavuutta. Palkkahan on tietysti myös hyvä kannustin, mutta yleensä työntekijän mielestä liian pieni...:)
Yrittäjänä voin sanoa että tänä päivänä on yhä vaikeampi saada motivoituneita työntekijöitä ainakin täällä ruotsin puolella. Ne jotka työttömänä venyvät eivät ole kiinnostuneet tekemään työtä. Monta on tullut kokeiltua eikä voi kuin nauraa kun itkeä ei enää jaksa. YHdeltä työhön tulija tippui melkein hosut kun tuli työpaikan ovesta sisään ja ensimmäinen kommentti oli aina "on niin paljon työtä"....., yksi istui huussikässä lukemassa romaania puoli tuntia niin että tavara mikä oli valmistumassa meni pilään monta kertaa, yksi tuli työpaikalle aina 2-4 tuntia jälkeen työajan... ja niin edelleen. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Toinen on koulutus puoli. Nykyaikana ammattikoulussa valmistuneet eivät osaa mitään todellisesti kun tulevat työhön. Koulussa sanotaan että työssä ja harjoittelussa opitaan???? Kenellä on työpaikalla aikaa alkaa täysiaikaisesti opettamaan uusia. Tämä tällainen tulee kallliiksi pien yrittäjille sillä palkka kyllä on maksettava eli peruspalkka täysin osaamattomalle tai työnsä huonosti hoitavalle täytenä. Peruspalkat ovat tälläkin alalla 19000-21000 kr lisät kuussa mikä tekee palkoissa 26000-30000 kr kuussa plus työnantaja maksut päälle. Eli yksi työntekijä maksaa noin 50000 kr kuussa. Tämän summan kokoon saamiseksi pitää tehdä aika paljon tavaraa. Päin helvettiä koko homma ja hullu joka tällaista yritystoimintaa jatkaa. Tämä on monen yrittäjän näkökulma.
- köötös
Sitä kutsutaan palkaksi.
Tietysti mielummin maksaisin työntekijöilleni palkan kiitoksina, kuin rahana.napsahda pankkitilille vaan sinne napsahtaa se palkka, jonka sie raataat 5pv viikossa niska limassa. Kiitos yleensä tulee pomon suusta, ainakin ennen on tullut. ei mulla ikinä lue palkkanauhassa että kiitos tekemästä työstä. Mulla vain lukee firman nimi ja tilinumero mistä on maksettu ja mihin maksetaan
- jos on aihetta
köötös kirjoitti:
napsahda pankkitilille vaan sinne napsahtaa se palkka, jonka sie raataat 5pv viikossa niska limassa. Kiitos yleensä tulee pomon suusta, ainakin ennen on tullut. ei mulla ikinä lue palkkanauhassa että kiitos tekemästä työstä. Mulla vain lukee firman nimi ja tilinumero mistä on maksettu ja mihin maksetaan
Antaessani alaiselleni työtehtävän odotan tietyntasoista suoritusta.
Jos työntekijä ylittää odotukseni, on kiitos aina paikallaan.
Pääsen kiittämään hyvin harvoin. Usein miten kiitoksen ansaitsee harjoittelija, tai lomittaja, joka ymmärtää nykyajan työn vaatimukset.
Suomessa oletetaan vieläkin, että yritykselle riittää se, että työntekijät vaivautuvat paikalle. Työtä pyritään tekemään alimmalla mahdollisella teholla, sillä sehän takaa sen, että kaikille riittää hommia.
Kahvitauolla sitten päivitellään, kun kaikki tehdään nykyään Kiinassa. Ahne kapitalisti lopettaa jopa sellutehtaan, vaikka Suomessa on niin pirun kova ammattitaito ja vuosikymmenten perinteet.
Kiitos kaikille yrityksemme työntekijöille, että jaksatte painaa niska limassa, juuri sen verran, että kassasta pystytään palkkapäivänä siirtämään sovittu summa tilillenne.
Sitten, kun tuo jumalaton raatamisenne ei enää siihen riitä, voimme yhdessä mennä kiittelemään kortiston ja sossun virkailijoita hyvästä asiakaspalvelusta. - pitää
jos on aihetta kirjoitti:
Antaessani alaiselleni työtehtävän odotan tietyntasoista suoritusta.
Jos työntekijä ylittää odotukseni, on kiitos aina paikallaan.
Pääsen kiittämään hyvin harvoin. Usein miten kiitoksen ansaitsee harjoittelija, tai lomittaja, joka ymmärtää nykyajan työn vaatimukset.
Suomessa oletetaan vieläkin, että yritykselle riittää se, että työntekijät vaivautuvat paikalle. Työtä pyritään tekemään alimmalla mahdollisella teholla, sillä sehän takaa sen, että kaikille riittää hommia.
Kahvitauolla sitten päivitellään, kun kaikki tehdään nykyään Kiinassa. Ahne kapitalisti lopettaa jopa sellutehtaan, vaikka Suomessa on niin pirun kova ammattitaito ja vuosikymmenten perinteet.
Kiitos kaikille yrityksemme työntekijöille, että jaksatte painaa niska limassa, juuri sen verran, että kassasta pystytään palkkapäivänä siirtämään sovittu summa tilillenne.
Sitten, kun tuo jumalaton raatamisenne ei enää siihen riitä, voimme yhdessä mennä kiittelemään kortiston ja sossun virkailijoita hyvästä asiakaspalvelusta.työntekijöille antaa käskyjä, että mitä tehdä... voi voi. Eikö firmassasi ole omaaloitteista työntekijää? Olen myöskin itse firman pää ja minulla on yksi hyvä työntekijä ollut jo monta monta,jota ei ole tarvinnu ikinä määrätä mitä tehet seuraavaksi aina se juoksee tukka putkella ja tekee vielä muittenki työt.Olen monta kertaa kiittänyt häntä suullisesti en palkan maksu aikana, koska suullinen kiitos sana antaa intoa tehdä työtä. mutta olen huomannu, että moni pomo ei edes osaa sanoa sitä pientä sanaa kuin kiitos.
- Raha ei ratkaise
köötös kirjoitti:
napsahda pankkitilille vaan sinne napsahtaa se palkka, jonka sie raataat 5pv viikossa niska limassa. Kiitos yleensä tulee pomon suusta, ainakin ennen on tullut. ei mulla ikinä lue palkkanauhassa että kiitos tekemästä työstä. Mulla vain lukee firman nimi ja tilinumero mistä on maksettu ja mihin maksetaan
Sulla menee hyvin, onnea. Sinäkin ymmärrät positiivisen palautteen arvon sitten kun olet saanut kyllin monesti vain negatiivisen palautteen. Ja vitutus vaan kasvaa, jos palaute on annettu ehkäpä väärin perustein ja hyvää sanaa et kuule vaikka kuinka hyvin tekisit työsi.
Raha ei ratkaise kaikkea, sen tietää hän ken on kokenut ja nähnyt. Hyvä palkkakaan ei pitemmän päälle auta kestämään tai sietämään kelvotonta työilmapiiriä. Mutta voittehan te pieksää suutanne vaikkette kaikkea ole kokeneetkaan. Itse kerron tämän kokemuksesta, pomoja on hyviä ja huonoja ja numerot tilinauhassa eivät ole ratkaisseet paremmuutta. - mutta verokalenterissa...
Raha ei ratkaise kirjoitti:
Sulla menee hyvin, onnea. Sinäkin ymmärrät positiivisen palautteen arvon sitten kun olet saanut kyllin monesti vain negatiivisen palautteen. Ja vitutus vaan kasvaa, jos palaute on annettu ehkäpä väärin perustein ja hyvää sanaa et kuule vaikka kuinka hyvin tekisit työsi.
Raha ei ratkaise kaikkea, sen tietää hän ken on kokenut ja nähnyt. Hyvä palkkakaan ei pitemmän päälle auta kestämään tai sietämään kelvotonta työilmapiiriä. Mutta voittehan te pieksää suutanne vaikkette kaikkea ole kokeneetkaan. Itse kerron tämän kokemuksesta, pomoja on hyviä ja huonoja ja numerot tilinauhassa eivät ole ratkaisseet paremmuutta.miettikääs sitä
- misä
Sitä kutsutaan palkaksi.
Tietysti mielummin maksaisin työntekijöilleni palkan kiitoksina, kuin rahana.Firmassa maksetaan tilille pomon antamat kiitokset. Mie haluaisn kyllä sen kiitoksen edelleenkin kuulla pomon suusta. Kato ku se lisää työ motivaatiota enemmän. Olen sellaisessa firmassa töissä, etttä parsin pomon tekemiä virheitä, eikä ollut äsken tullut kuiten kiiitosta pankkitilille. En tiä jos ois vaikka hukannut tilinumeron
- korjailet ?
misä kirjoitti:
Firmassa maksetaan tilille pomon antamat kiitokset. Mie haluaisn kyllä sen kiitoksen edelleenkin kuulla pomon suusta. Kato ku se lisää työ motivaatiota enemmän. Olen sellaisessa firmassa töissä, etttä parsin pomon tekemiä virheitä, eikä ollut äsken tullut kuiten kiiitosta pankkitilille. En tiä jos ois vaikka hukannut tilinumeron
Miksi ihmeessä sinä parsit esimiehesi ammattitaidottomuutta ??? sinähän se tyhmä olet !!! kannattaa heittäytyä "tyhmäksi" ja paljastaa pomon ammattitaidottomuus... joko pomo oppii tai pomo vaihtuu... yksinkertaista
- mievain
jokohan meni perille...
- Huono työntekijä
Mulla ainaki oli hyvä pomo viime talvena se haukku takana päin aina ku selän käänsi, eessäpäin oli niin mukavaa että. Ei riittäny että haukku minut, mutta ku se haukku myös miehen ja lapset. Työkaverilta kuulin, jota "pomo" haukkui sitte mulle.
- "pikkupomolle"
sait minut valehtelemalla ja paskaa selvittämällä minut ulos työpaikasta. Sen takaan että kunniankukko ei sulle laula. Olit vain niin v.... kateellinen, mulle jostain, mitä mie en tiä. Kehtasitki vielä olen 8v ollut talossa ja sie työntekijä vain 2kk, sinut valittiin työntekijäksi ei pomoksi eikä pikkupomoksi. tämä asia ei tähän jää muista se. Pikkupomo kyllä tietää tätä lukiessa kenestä on kyse
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423047Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452867100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472297Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451749
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361