Olen lähettäny vaikka kuin monta hakemusta, tuloksetta! Olen hakenyt työvoimatoimiston koulutuksiin, tuloksetta... Niihin en pääse sen takia kun minulla on niin tuore koulutus. Asun pienessä kaupungissa ja täällä ei todellakaan tunnu olevan töitä, olisin valmistekemään melkein mitä vaan töitä... Olen jo ihan kyllästynyt ja väsynyt tähän työn hakuun. Pääkaupunkiseudulla kyllä olisi töitä mutta en halua sinne muuttaa... Mutta kai se kohta on pakko!
Haluan töihin!
43
5088
Vastaukset
- tkkt-läät
"olisin valmis tekemään melkein mitä vaan töitä"
"pääkaupunkiseudulla olisi kyllä töitä mutta en halua sinne muuttaa"
Taidat kuitenkin olla hieman ronkeli töiden suhteen ja tyypillinen "pikkukylän poika", joka "pelkää pääkaupunkiseutua".
Joskus se on vaan pakko antaa saadakseen jotain...- Kyllästynyt
En pelkää pääkaupunki seutua, mutta ei kai kaikkien tarvitse siellä asua? Minä aiankin viihdyn täällä "maalla" oikein hyvin... ja kaiken lisäks en oo poika... Olen nainen!
- Kajsa
Kyllästynyt kirjoitti:
En pelkää pääkaupunki seutua, mutta ei kai kaikkien tarvitse siellä asua? Minä aiankin viihdyn täällä "maalla" oikein hyvin... ja kaiken lisäks en oo poika... Olen nainen!
jos olet nainen, tarjoan sinulle myyntiesittelijän hommia; alusasut.
Kirjoita niin kerron sinulle enemmän
[email protected] - Anonyymi
Pääkaupunkiseutu on kallista elää etenkin kun työpaikka on joku osa-aikainen. Kannattaa ennemmin lähteä pois koko Suomesta!
- Tomppa III
Eipä täällä pk-seudulakaan mitään järkeviä hommia ainakaan taloushallinnon alalle ole. Jos työkkäriin joku paikka ilmoitetaan hakijoita on yli sata. Siinä sitten erotut joukosta.
- Anonyymi
Eikä riitä sata.
- työtön
Minäkään en ole saanut työpaikkaa vaikka innolla ole hakenut. Paikkoihin on niin kova tungos että hakija valitsee työkokemusta ja koulutuksen omaavan henkilön. Itseltäni puuttuu tuo työkokemus, joten olaan samassa veneessä. Kalastelaan vähän aikaa kai se työpaikka joskus "tärppää".
- Anonyymi
Tuttuja ne palkkaa lorvimaan .
- Työtä
www.tyotakotoakasin.net
- asdf
Asun Hesassa ja olen myös työttömänä. Jos töitä etsit ja sanot tekeväsi ihan mitä tahansa, niin siivoustyntekijöistä on pulaa ! Tule tänne vaan, jos olet valmis tekemään mitä tahansa työtä kuten sanoit.
En sano koskaan, että olisin valmis tekeen mitä työtä vaan, koska aiemmin sanoin niin (itselleni ja perheelleni) ja otinkin siivoustyön puoleksi vuodeksi. Astma paheni pölyisestä työstä johtuen ja yhä enemmän ongelmia juuri tuosta johtuen terveydessä. En siis sano, että voin tehdä mitä tahansa, koska se ei ole totta.
Tule tänne vaan töihin vaikkapa siivoamaan, kun kerran ei väliä mitä työtä teet, kunhan vaan saat hommia. Ei kannata valittaa, että vuokrat on kalliita: Vantaalta löytyy kyllä halvempia asuntoja. Ja onhan niitä kimppakämmpiäkin...
Kun hain siivoustyötä, minua ei edes kutsuttu haastatteluun, kysyivät vain tuletko huomenna töihin.(lähetin netitse hakemuksen) Joskus aiemmin olen kuukauden siivoillut jossakin kesätyössä, siinä kaikki kokemus putsailusta. Koulutusta nimittäin löytyy ja aika paljonkin. Tervetuloa vaan töihin tänne !- Anonyymi
Pk-seudulla liian kallista elää!
- asdf
Eli huomasin kommenttisi vasta luettuani enemmän vastauksia tästä, että olet nainen. No naisia sinne siivoustöihin juuri hyvin otetaankin. Jos haluut siis landella asua, niin ota asunto vähän Vantaan takaa, niin täyttä metsää se on.
- Kyllästynyt
Mutta en halua muuttaa pääkaupunkiseudulle, minun avomiehelläni on täällä vakituinen työpaikka ja en halua hänestä erota ja välimatkasta tuli aivan liian pitkä matka! Olen valmis vaikka siivoamaan, minulle se ei ole niin tarkkaa, olen vain kyllästynyt olemaan tekemättä mitään...
- asdf
Kyllästynyt kirjoitti:
Mutta en halua muuttaa pääkaupunkiseudulle, minun avomiehelläni on täällä vakituinen työpaikka ja en halua hänestä erota ja välimatkasta tuli aivan liian pitkä matka! Olen valmis vaikka siivoamaan, minulle se ei ole niin tarkkaa, olen vain kyllästynyt olemaan tekemättä mitään...
Nyt huomaan, että olet ihan TOSISSASI kyllästynyt olemaan tekemättä mitään.
Minulla oli sama tilanne: en olisi pystynyt kuvitteleenkaan olla vain kädet ristissä. Ja halusin vähän rahaakin käyttöön (opiskelijana) niin, kun muuta ei ollut tarjolla enkä itse löytänyt pölyttömämpää hommaa, niin ei muuta kuin siivoamaan. Jo loppui toimettomana oleminen ! Se hyvä pointti eri tyyppisissä siivoushommissa on, että voit valita kohteen mukaan työn aamulla tai illalla tai jopa klo 21:00 jälkeen. Tällä hetkellä on pulaa puhdistajista, joten ainoa vaatimus näyttää olevan, että olet suomalainen (olen havainnut rasismia työpaikoilla eli ei haluta nähdä ulkomaista siistijää työssä ! yllättävää mutta totta). Siivousfirman pomot aina kyllä uskoo, että naiset osaa siivota ! Sano, että on kokemusta ainakin kotona siivouksesta ellei sulla ole aiempaa kokemusta. Uskoisin, että alueella, jossa asut voisi olla myös jonkin verran vapaita siivoojan paikkoja.
Onhan se totta, ettei työtä arvosteta, mutta kyllä se antaa itselle paljon sisältöä elämään. Ja ne työntekijät, joille siivoat, antavat arvoa kovasti työllesi. Hyvä pointti tuon tyyppisessä työssä on se, että voit valita, että paljonko teet töitä päivässä tai viikossa. Sekin antaa piristystä elämääsi, jos hankit työn vaikka vain 3-4 tuntia päivässä ja jää aikaa myös paljon muuhun. Jos sopii iltatyö, niin siitä maksetaan pienet lisät. Ja kannatta muistaa, että tekee edes vähintään 18 tuntia viikossa, niin se kelpaa kelan päivärahaanomukseen myös myöhemmin, jos sattuu olemaan sellaisessa tilanteessa. Onhan niitä siivousfirmoja: engel, sol...Hae ihmeessä edes vähäksi aikaa tuollaiseen työhön, ettei tartte olla mitään tekemättä.
- Työtön
Keksi pari hyvää työsuhdetta CV:een niin luulisi töitä löytyvän,lisäksi CV:tä voi parannella muutekin ja kun olen jonnekin päässyt sillä sisälle niin ala heti kattelemaan uutta paikkaa niin että poistat CV;stäsi ne parantelut,niitä ei enää tarvita kun kerran on jo työpaikka,Sitten kun vaihdat siihen uuteen työpaikkaan saat tuosta vanhasta työtodistuksen ja urasi on taas kunnossa siihen asti että saat uudestakin työpaikasta potkut jolloin joudut taas kusettamaan uutta työnantajaa...
- manpower
Oletko hakenut semmoisiin työnvälitys firmoihin, kuten Manpower muut...niistä voisi myös löytyä jotain töitä vaikkapa väliaikaista.
- tkkt-läät
Mielestäni Suomessa ei niin pieniä kaupunkeja olekaan että ei jotain työtä löytyisi.
Tee näin. Etsi kaupunkisi isoin työnantaja.
Kysy töitä...et saa. Kysy uudestaan vaikka päiväksi...et saa. Kysy uudestaan vaikka tunniksi...et saa. Kysy uudestaan vaikka ilmaiseksi...et saa. Sitten voit jo vähän arvostella vastaajaa.
Sitten uusi kierros toiseksi suurimpaan työnantajaan jne.
Käy itse aina paikanpäällä ja muista jankata ja ruinata asianmukaisesti niin aivan varmasti jostain tulee töitä. Ja sitten pikkuhiljaa työmäärä ja kokemus kasvaa...- Ransu
Hyvä ohje mutta alkuperäinen kysyjä osaa täällä kyllä selitellä miksi ei löydy töitä vaikka selityksiä siihen, että niitä löytäisi, ei löydy sitten millään.
Ei oikein uskottavaa. Fakta on, että ei edes halua. Luulisi selityslahjat pelaavan tuolla työnantajienkin edessä. - Anonyymi
Ransu kirjoitti:
Hyvä ohje mutta alkuperäinen kysyjä osaa täällä kyllä selitellä miksi ei löydy töitä vaikka selityksiä siihen, että niitä löytäisi, ei löydy sitten millään.
Ei oikein uskottavaa. Fakta on, että ei edes halua. Luulisi selityslahjat pelaavan tuolla työnantajienkin edessä.Minä olen hakenut ainakin 100 työpaikkaa ympäri suomea tämä 11 kuukauden aikana, minulla on korkeakoulutus alalle missä muka on työvoimapulaa, myös muuta koulutusta, työkokemusta yli 20 vuotta ja työtodistuksia joissa kiitettävät arvostelut. Nykyään ei työtodistuksia edes katsota. Ja työtodistusta ei saa, ellei sitä työnantajalta pyydä!
Sinä olet joku ylin tuomitsija, vaikka olet totuudesta pihalla luin lintulauta!
Esimerkiksi korkeakoulutettujen työpaikkoja annetaan tutuille ja samanhenksille, vaikka heillä väärä koulutus tehtävään. Nyt alkaa olla ettei työpaikkoja edes täytetä, vaikka ne haussa on .
- Mikke
Vieläkö laiskamato makaat kotona?
- Anonyymi
No missä sinä makaat. Lait sen tiedät? Olet ainakin laiska käyttämään omia aivojasi .
- Kissamadonna
Olen samassa tilanteessa kanssasi.olen ollut kohta vuoden työttömänä ja aika alkaa käydä joskus tosi pitkäksi.yritin just hakea työkkärin kursseille,mutta en päässyt hakemilleni.ehkä just johtuu siitä,että kuitenki tutkinto on aika uusi.ensimmäisen kerran elämässäni minulla ei ole mitään ns.koulutuspaikkaa eikä siis työtä!!!
mutta silti tekemistä vois aina jotain olla.olen niin energinen ihminen,että seinät kaatuu,jos ei ole mitään järkevää.mutta,olen monesti miettinyt,että kyllä niitä töitä on pakko joskus saada.eihän se tämmöisenä voi loputtomiin jatkua??eihän voi!?!?!?!?!?- Mari
On se kummaa, kun Työvoimahallinnon sivuilla on vaikka kuinka paikkoja, kun katsoo koko maan tilannetta. Olisiko uusavuttomuutta?
- Kyllästynyt
Mari kirjoitti:
On se kummaa, kun Työvoimahallinnon sivuilla on vaikka kuinka paikkoja, kun katsoo koko maan tilannetta. Olisiko uusavuttomuutta?
Jos se on uus avuttomuutta ettei halua muuttaa pääkaupunkiseudulle vaan jäädä "maalle" olen siis uusavuton... käyn joka päivä www.mol.fi sivullä ym. mutta ei siellä vain ole töitä ja jos on niihin on muitakin hakijoita kuin minä ja tottakai ne pääsee jolla on työkokemusta enemmän :)
Ja vielä siitä että en mielestäni ole laiska, käyn lenkillä 2kertaa päivässä aamulla ja illalla (n.1japuoltuntia kumpikin) teen ruuan siivoan... hoidan naapurin lapsia tarvittaessa... tekemistä riittää aina välillä enemmän kun tarpeeksi... mutta jos joku haluaa sanoa että olen laiska niin ihan vapaasti! Empä jaksa välittää niistä kommenteista... :)
Iloista syksyä kaikille :D - Anonyymi
Mari kirjoitti:
Kyllä tuo sinun aivojen käyttämättömyyteen on uusavuttomuutta. Meneppä sitte työkkärin sivuille ja katso millaisia työsuhteita ne avoimet työpaikat on? Ei ne ole mitään vakituisia kokoaikatöitä, joiden perässä kukaan voisi vaikka muuttaa.
- Anonyymi
Kyllästynyt kirjoitti:
Jos se on uus avuttomuutta ettei halua muuttaa pääkaupunkiseudulle vaan jäädä "maalle" olen siis uusavuton... käyn joka päivä www.mol.fi sivullä ym. mutta ei siellä vain ole töitä ja jos on niihin on muitakin hakijoita kuin minä ja tottakai ne pääsee jolla on työkokemusta enemmän :)
Ja vielä siitä että en mielestäni ole laiska, käyn lenkillä 2kertaa päivässä aamulla ja illalla (n.1japuoltuntia kumpikin) teen ruuan siivoan... hoidan naapurin lapsia tarvittaessa... tekemistä riittää aina välillä enemmän kun tarpeeksi... mutta jos joku haluaa sanoa että olen laiska niin ihan vapaasti! Empä jaksa välittää niistä kommenteista... :)
Iloista syksyä kaikille :DEt sinä ole laiska. Varmasti enemmän teet kuin nämä ”työn sankarit” suojatöissään. Laiska on se joka on työtön mutta ei hae töitä. Toisaalta on ihan inhimillistä väsyä työnhakuun, koska se on aika henkisesti raskasta.
Tuo on huolestuttavaa jos joillakin ei aika kulu vapaalla.
- tupe3
moikka:) Mä olen itse ollut jo seittemänvuotta myyntiedustajana pohjoismaisessa ilmakuva keskus oy sä.. Tule ihmeessä kokeilemaan tätä työtä.. koska tätä voi tehdä missä vaan... ja työ aikakin on joustava, koska palkkaus on provikka.. Ite en oo ainakaan katunut kun läksin tähän, hei suosittelen kannattaa kokeilla.. jos vaan sulta löytyy auto ja oot ulospäin suuntautunut:)
- jhyut
Moikka vaan ja piti vetää 11 vuotta vanhat viestit esille.!
- Anonyymi
Moi mä on kolyo zhekov ja hallun töitä mutta on 12v
- Anonyymi
Ei niitä toitä ole. Jotain pätkätyötä vain .
Laita seuraavan keran siihen suunnitelmaan, että olet halukas työvoimakoulutukseen mutta sinua ei sinne omasta motivaatiosta huolimatta päästetä. Te-toimistossa on sellaisia tyhmiä maistereita suojatyössä, eli ei ne ymmärrä käytäntöä. Yleensä vältellään työtä.
Terv. Te-asiantuntija
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255