Hakuprosessi käynnissä ja hakijoita riittää matikan opettajien hommiin noin 30/vapaa paikka.Yksityinen sektori potkii väkeä ulos ja entiset opettajat sieltä hyvine papereineen kilpailevat samoista töistä.Olen varautunut melko varmaan työttömyyteen 4 vuoden jälkeen peruskoulussa ja lukiossa.Atk hommia en osaa enkä niitä aio edes tehdä.Ylioistolle jatko-opinnot ei kiinnosta ,koska siellä saa kuunnella valeita ,kuinka hyvin matikanopet saa työtä.Valehtelu on kai opiskelujen motivointia ,sillä jos kaikki opiskelijat tietäisivät todellisuuden ,niin aika moni häipyisi ja silloin myös yliopiston kaveri olisi työtön.
Parikymmentä hakemusta on tullut lähetettyä yksityiselle ja valtion sektorille.Nekään eivät vedä.No,lohtuna on ainakin hyvä ansiosidonnainen työttömyyskorvaus
Mitä työttömän matematiikan opettajan kannattaa tehdä
28
10757
Vastaukset
- outo juttu
tämä puhe matematiikan opettajien vähäisyydestä, olisiko kyseessä urbaanilegenda. Ihan tästä samasta vaahdottiin jo 90-luvun alkupuolella ja vielä ei ole matikanopet loppuneet kesken. Joten tsemppiä paikanhakuun, joku kerta olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan - niin se vain menee.
- koulutetaan
liikaa !!!
Itse 20 v. opetusalalla ja silloin 1980- luvulla puhuttiin tulevasta opepulasta.
Ei oo, ei tuu.
Kuntien ja valtion taholta hyvä, että ylitarjontaa, eipä tule kyselyjä palkan perään.
Eikä OAJ kanna myöskään murhetta, sillä onhan liitto on vain virassa olevia varten. - löytyy
Jos töitä haluaa, pitää etsiä vähän kauempaakin. Jos hakee töitä vaan yliopistokaupungeista, on hakijoita paljon. Omaan äitiyslomasijaisuuteeni (lukuvuosi) oli päteviä hakijoita 3 ja heistäkin vain yksi sellainen, joka tosissaan halusi töihin. Kyllä tekevälle töitä riittää ja matikan opettajilla on ihan hyvä työllisyystilanne. MOL:n sivuillakin on melkoinen liuta paikkoja matikanopettajille tarjolla.
- ffkk
Luuletko Sinä että ne jotka karsiutuvat työpaikasta ,jossa on 30 hakijaa ,jäisivät kotinurkilleen kyttäilemään jotain ihmettä,kuten työ.Mol:n sivuilla on ehkä 20 työpaikkaa koko Suomessa auki,hakijoita paikkaa kohden keskiarvona noin 30.Mitä tekee ne joilla ei ole huippuarvosanoja tai kymmenen vuoden työkokemusta.
Minkähän takia tämän tyyppisiin ongelmiin aina tulee uhoamaan sellaiset ,joilla on työtä????.
Itselläni valmistumisen jälkeen on ollut alan työtä noin 5 vuotta,5 vuotta työttömänä ja 5 v jotain muuta kuin ammattia vastaavaa työtä. - Töitä riittää
ffkk kirjoitti:
Luuletko Sinä että ne jotka karsiutuvat työpaikasta ,jossa on 30 hakijaa ,jäisivät kotinurkilleen kyttäilemään jotain ihmettä,kuten työ.Mol:n sivuilla on ehkä 20 työpaikkaa koko Suomessa auki,hakijoita paikkaa kohden keskiarvona noin 30.Mitä tekee ne joilla ei ole huippuarvosanoja tai kymmenen vuoden työkokemusta.
Minkähän takia tämän tyyppisiin ongelmiin aina tulee uhoamaan sellaiset ,joilla on työtä????.
Itselläni valmistumisen jälkeen on ollut alan työtä noin 5 vuotta,5 vuotta työttömänä ja 5 v jotain muuta kuin ammattia vastaavaa työtä.Todella naurettavaa. Matemaattisten aineiden opettajille on töitä kyllä ympäri Suomea. Sit on eri asia, jos sul on pätevyys esim. vaikka matematiikasta ja fysiikasta, sillä virat ovat yleensä vähintään kolmen opetettavan aineen virkoja.
Sanon tämän, vaikka olisi tylysti sanottu: Jos et saa töitä matematiikan opettajana, niin et osaa hakea töitä.
- ...
Olet matemaattisten aineiden opettaja, etkä osaa ATK-hommia? Aika paha, sillä yleensä ATK-taidot ovat tarpeen matematiikanopettajilla.
- 666pii
---aika paha, sillä yleensä ATK-taidot ovat tarpeen matematiikanopettajilla. --
Mitähän Vidun tarvettava on atk:sta matikassa,fysiikassa ja kemiassa,
Poissaolot, fronter ym skeidat wilmat :eivät ole mitään vidun atk-taitoja
taas ,joku joka uhoaa
- ddsss
Virat ja sijaisuudet ovat etupäässä kahdelle aineelle(lukiossa).Kukahan sinäkin oikein olet.Joku yliopiston lehtori ,joka kauhuissaan yrittää selittää valheitaan että oma työ säilyisi??
- ...
Lukioon riittää kaksikin ainetta, eikä kolmaskaan ole haitaksi, mutta yläasteille on lähes poikkeuksetta kolmen aineen virkoja.
Ja ATK-taidoista sen verran, että matemaattisissa aineissa käytetään usein paljon tietokonetta ja matematiikanopettajathan ovat usein koulussa näitä ATK-vastaavia ynnämuita.
- epsilon
Miksi poiketa otsikosta,siis mitä kannattaa tehdä,jos jää työttömäksi.Mennä hanttihommiin,jossa palkka voi olla pienempi kuin t-korvaus?Hakeutua aivan toisille sektoreille kuten ehkä 50% tämän alan jengistä tekee.Mitä olisivat nämä muut hommat poissuljettuna atk.
Pari tuttua historian opea aloitti bussikuskihommat,jossa saa saman palkan(sunnuntai ym lisät) kuin opet.Itsekin hain HKL:n kursseille 2006 muttei hyväksytty,koska paikat oli varattu maahanmuuttajille.Olen hakenut sinne myös tänä vuonna.
Aika moni on aloittanut myös jonkin oman yrityksen,itseäni himoittaa jokin kahvilayritys.Kokemusta on pienyrittämisestä myynnissä.
Jatko-opiskelussa kai menettää työttömyyskorvauksen,jos menee opiskelu pikkuisen jonkin rajan yli.Myöskin jälkikäteen jengiltä on karhuttu sitten avustuksia pois- P.R.
Ite oen DI. Aina olen saanut tehdä hommia, jota kiinnostaa. Nyt kun vaihdoin omasta halustani opeksi, niin tulot tippu puoleen.
Te kysytte miksi. (?)
Ihan syystä. Minä itse tiedän, ja jotkut teistä. Loput ihmettelevät varmaan lopun ikäänsä.
-- Ope
- ..ajatuksia
Saat kaikki sympatiani, sillä kesä on todella vaikeaa aikaa hakea töitä! Yritysten ja virastojen rekrytointi kuitenkin vilkastuu lomien jälkeen elo-syyskuussa. Tietenkin oma asuinpaikkakuntasi ja muuttohalukkuutesi vaikuttavat myös avoimien työpaikkojen määrään.
Pystytkö hyödyntämään työnhaussasi sivuaineitasi? Oletko mahdollisesti opiskellut esimerkiksi tilastotiedettä sivuaineena? Kiinnostavatko esimerkiksi tutkimuslaitokset tai tilastoviranomaiset työnantajana?
Kuinka markkinoit osaamistasi hakemuksissasi? Yrityksiin lähetettäviin hakemuksiin kannattaa laittaa reilusti osaamistaan näkyviin. Opettajat ovat monesti ainakin esiintymistaitoisia ja organisointikykyisiä. Monissa tehtävissä tarvitaan myös toimialatuntemusta ja sinulla sitä on ainakin opetusalalta. Onhan monilla yrityksillä, esimerkiksi kirjakustantajilla, myös asiakkainaan oppilaitoksia.
Onnea työnhakuun!- AK-1956
ei hyväksytä, vaikka on FM matematiikasta ja fysiikasta. LT:llä on omia varhaiskasvatuksen opintoja, joita ei ole lukion opettajalla.
Auskultointi on tehty. Tuttavani josta puhun, vaihtoi alaa muutama vuosi sitten. Edelliset työt eivät olleet kovin meritoivia opetustyöhön. Kun on ikää 45 vuotta, ja opetusalan kokemusta alle 4 v lyhimmätkin viransijaisuudet mukaanlukien, niin tämäkin haittaa työnsaantia. - hyväksytä
AK-1956 kirjoitti:
ei hyväksytä, vaikka on FM matematiikasta ja fysiikasta. LT:llä on omia varhaiskasvatuksen opintoja, joita ei ole lukion opettajalla.
Auskultointi on tehty. Tuttavani josta puhun, vaihtoi alaa muutama vuosi sitten. Edelliset työt eivät olleet kovin meritoivia opetustyöhön. Kun on ikää 45 vuotta, ja opetusalan kokemusta alle 4 v lyhimmätkin viransijaisuudet mukaanlukien, niin tämäkin haittaa työnsaantia.Hulluko sinä olet? Aineenopettajakoulutus ja lastentarhanopettaja koulutus on aivan eri planeetalta lähes. Ei aineenopeilla olisi noilla kasvatustieteen opinnoilla mitään asiaa lastentarhanopeksi.
- ... ajatuksia
AK-1956 kirjoitti:
Auskultointi on tehty. Tuttavani josta puhun, vaihtoi alaa muutama vuosi sitten. Edelliset työt eivät olleet kovin meritoivia opetustyöhön. Kun on ikää 45 vuotta, ja opetusalan kokemusta alle 4 v lyhimmätkin viransijaisuudet mukaanlukien, niin tämäkin haittaa työnsaantia.Entä hakeutuminen sellaisille aloille, joissa hyödynnetään matematiikkaa ja / tai fysiikkaa? Matemaatikkoja työskentelee mm. vakuutuslaitoksissa. Työtehtäviin vaaditaan usein lisäksi aktuaaritutkinnon suorittamista, mutta se ei liene esteenä, mikäli alasta on kiinnostunut.
- ...
hyväksytä kirjoitti:
Hulluko sinä olet? Aineenopettajakoulutus ja lastentarhanopettaja koulutus on aivan eri planeetalta lähes. Ei aineenopeilla olisi noilla kasvatustieteen opinnoilla mitään asiaa lastentarhanopeksi.
Ei lastentarhanopeilla ole yhtään enempää kasvatustiedettä kuin aineenopeillakaan! Perusopinnot riittää mainiosti.
- Kasvatustieteen maisteri
... kirjoitti:
Ei lastentarhanopeilla ole yhtään enempää kasvatustiedettä kuin aineenopeillakaan! Perusopinnot riittää mainiosti.
Lastentarhanopettajat ovat kasvatustieteen kandeja, joten heillä on aineopinnot kasvatustieteestä.
- AK-1956
hyväksytä kirjoitti:
Hulluko sinä olet? Aineenopettajakoulutus ja lastentarhanopettaja koulutus on aivan eri planeetalta lähes. Ei aineenopeilla olisi noilla kasvatustieteen opinnoilla mitään asiaa lastentarhanopeksi.
Kasvatustieteistäkin CL-tason kasvatustieteen opinnot on suoritettuna, kuten uudempiin luokanopettajan vaatimuksiin kuuluu. Erona lastentarhanopettajan opintoihin on se, että heillä on opinnot varhaiskasvatuksesta. Sanoisin, että ainakin vanhemmat matematiikan opinnot ovat hyvin vaativia, tosin aivan eri planeetalta kuin kasvatustieteen opinnot. Sopii kokeilla, teidän varhaiskasvattajienkin.
- AK-1956
... ajatuksia kirjoitti:
Entä hakeutuminen sellaisille aloille, joissa hyödynnetään matematiikkaa ja / tai fysiikkaa? Matemaatikkoja työskentelee mm. vakuutuslaitoksissa. Työtehtäviin vaaditaan usein lisäksi aktuaaritutkinnon suorittamista, mutta se ei liene esteenä, mikäli alasta on kiinnostunut.
voisin vastata, että noista vakuutusmatemaatikoista on kuulemma ollut joskus pulaa. Nyt puhun itsestäni, joka olen vanhempi kuin tuo opettajatuttavani. Matematiikan Laudatur-oppimäärä yliopistossa oli kaikkein helpoin aikanaan 70- ja 80-luvulla kun opiskelin matematiikkaa. Kaverini suoritti opettajalinjan. Itse suoritin vain osan vaikeimman eli Stokastiikan linjan kursseista. Ne ovat tarpeen vakuutusmatemaatikon tutkintoon. Linja oli todella vaativa. Tyypillisesti 80-luvun alussa alle 10 henkilöä aloitti matematiikan stokastiikan linjan opinnot Helsingin yliopistossa. Vuosittain ko. oppimäärän sai suoritetuksi vain 0 - 2 kpl opiskelijoita. Vakuutusmatemaatikoksi piti opiskella vielä laajoja vakuutusalan kursseja.
Tällaisten vaativien opintojen suorittaminen ei varmasti onnistu kuin hyvin terävältä, vanhan ajan FT-tason matemaatikolta.
Lisäksi totean, että itse olen ajautunut tietojenkäsittelyalalle: Olen atk-suunnittelijana suuressa kaupan alan konsernissa. Työkokemusta on 26 vuotta. Tutkintoni jäi Luk-tasolle (matematiikka, tilastotiede, tietojenkäs.oppi).
Pelkkä kiinnostus ei riitä, jos haluaa vakuutusmatemaatikoksi. Tosin en ole aivan varma, onko vaatimustasoa pudotettu paljonkin niinkuin monissa opinnoissa. Eräs toinen tuttavani on ollut harrastuksena mukana eräällä stokastiikan linjan peruskurssilla. Opettajana oli kunnon 70-luvun matemaatikko. Kukaan ei ensin läpäissyt ko. kurssia. Sitten kun koekysymyksiä helpotettiin, niin joku läpäisikin tentin rimaa hipoen. Kyykytettävinä oli mm. DI, KTM ym, joilla oli joku vakuutusalan työpaikka. En tässä viitsi paljastaa esim. opettajan nimeä. - h.l
AK-1956 kirjoitti:
voisin vastata, että noista vakuutusmatemaatikoista on kuulemma ollut joskus pulaa. Nyt puhun itsestäni, joka olen vanhempi kuin tuo opettajatuttavani. Matematiikan Laudatur-oppimäärä yliopistossa oli kaikkein helpoin aikanaan 70- ja 80-luvulla kun opiskelin matematiikkaa. Kaverini suoritti opettajalinjan. Itse suoritin vain osan vaikeimman eli Stokastiikan linjan kursseista. Ne ovat tarpeen vakuutusmatemaatikon tutkintoon. Linja oli todella vaativa. Tyypillisesti 80-luvun alussa alle 10 henkilöä aloitti matematiikan stokastiikan linjan opinnot Helsingin yliopistossa. Vuosittain ko. oppimäärän sai suoritetuksi vain 0 - 2 kpl opiskelijoita. Vakuutusmatemaatikoksi piti opiskella vielä laajoja vakuutusalan kursseja.
Tällaisten vaativien opintojen suorittaminen ei varmasti onnistu kuin hyvin terävältä, vanhan ajan FT-tason matemaatikolta.
Lisäksi totean, että itse olen ajautunut tietojenkäsittelyalalle: Olen atk-suunnittelijana suuressa kaupan alan konsernissa. Työkokemusta on 26 vuotta. Tutkintoni jäi Luk-tasolle (matematiikka, tilastotiede, tietojenkäs.oppi).
Pelkkä kiinnostus ei riitä, jos haluaa vakuutusmatemaatikoksi. Tosin en ole aivan varma, onko vaatimustasoa pudotettu paljonkin niinkuin monissa opinnoissa. Eräs toinen tuttavani on ollut harrastuksena mukana eräällä stokastiikan linjan peruskurssilla. Opettajana oli kunnon 70-luvun matemaatikko. Kukaan ei ensin läpäissyt ko. kurssia. Sitten kun koekysymyksiä helpotettiin, niin joku läpäisikin tentin rimaa hipoen. Kyykytettävinä oli mm. DI, KTM ym, joilla oli joku vakuutusalan työpaikka. En tässä viitsi paljastaa esim. opettajan nimeä.Valmistuin 2007 matematiikan opeksi ja olen ollut töissä Alepan kassassa jne.Kouluihin olen lähettänyt satoja hakemuksia ympäri Suomen mutta harvoin on edes kutsuttu haastatteluun.
Luokanopettajilla on harvoin mitään matikkasuuntaa tai linjaa.Musiikki,liikunta,kielet ym tuntuisivat olevan sellaisia sivuaineita että niiden osaajilla olisi paremmat mahikset saada töitä koulussa.Erityisopettajaksi olen myös hakenut muttei koskaan ole pyydetty edes haastatteluun-
Niissä kouluissa ,joissa olen käynyt suurin osa opeista tuntuu olevan 25-35 vuotiaita naisia,ihmetyttää miksi silloin puhutaan vuonna 2008 alkavasta suuresta opettajien eläkkeelle lähdöstä.Lisäksi oppilaiden määrä vähenee jatkuvasti eli ikäryhmät ovat pieniä.
Mielestäni OAJ on myös surkea etujärjestö - ... ajatuksia
AK-1956 kirjoitti:
Pelkkä kiinnostus ei riitä, jos haluaa vakuutusmatemaatikoksi. Tosin en ole aivan varma, onko vaatimustasoa pudotettu paljonkin niinkuin monissa opinnoissa. Eräs toinen tuttavani on ollut harrastuksena mukana eräällä stokastiikan linjan peruskurssilla. Opettajana oli kunnon 70-luvun matemaatikko. Kukaan ei ensin läpäissyt ko. kurssia. Sitten kun koekysymyksiä helpotettiin, niin joku läpäisikin tentin rimaa hipoen. Kyykytettävinä oli mm. DI, KTM ym, joilla oli joku vakuutusalan työpaikka. En tässä viitsi paljastaa esim. opettajan nimeä.Varmasti vakuutusmatemaatikon opinnot vaativat muutakin kuin kiinnostusta.
Mikäli itse olisin hakemassa töitä, pyrkisin hakemaan niitä mahdollisimman monelta alalta. FM-tutkinnon suorittaneita opiskelu- ja työkavereitani työskentelee opetusalan lisäksi yrityksissä, tutkimuslaitoksissa, pankeissä ja vakuutuslaitoksissa.
Itse en ole alan vaihtoani katunut. Mikäli joskus taas hakeutuisin opetusalalle, voisin opetuksessani hyödyntää myös tietoa matematiikan soveltamisesta. - matikan ope
h.l kirjoitti:
Valmistuin 2007 matematiikan opeksi ja olen ollut töissä Alepan kassassa jne.Kouluihin olen lähettänyt satoja hakemuksia ympäri Suomen mutta harvoin on edes kutsuttu haastatteluun.
Luokanopettajilla on harvoin mitään matikkasuuntaa tai linjaa.Musiikki,liikunta,kielet ym tuntuisivat olevan sellaisia sivuaineita että niiden osaajilla olisi paremmat mahikset saada töitä koulussa.Erityisopettajaksi olen myös hakenut muttei koskaan ole pyydetty edes haastatteluun-
Niissä kouluissa ,joissa olen käynyt suurin osa opeista tuntuu olevan 25-35 vuotiaita naisia,ihmetyttää miksi silloin puhutaan vuonna 2008 alkavasta suuresta opettajien eläkkeelle lähdöstä.Lisäksi oppilaiden määrä vähenee jatkuvasti eli ikäryhmät ovat pieniä.
Mielestäni OAJ on myös surkea etujärjestöKyllä matikanopettajille töitä löytyy. Ei pidä heti hakea virkoja, niitä tuskin saa (yrittää kannattaa tietysti). Töihin voi hakea esim. kesäyliopistojen ja kesälukioiden kertauskursseille, valmennusfirmoihin abikursseille ja pääsykoevalmennuskursseille. Kannattaa soittaa asuinpaikkakunnan kouluihin suoraan ja mennä vaikkapa käymään ja tarjota itseään sijaiseksi. Ja sama juttu kaikki muut koulut 50km (100km) säteellä... Peruskoulut, lukiot ammatilliset oppilaitokset, kansanopistot, ammattikorkeat ym.
Työnhakutilanteessa muista siistit vaatteet (myös puhdas tukka) ja avoin ja aktiivinen asenne. Kehu itseäsi (maltillisesti), anna itsestäsi hyvä kuva. Katso silmiin kätellessä ym. Olen ollut itse mukana palkkaamassa opettajia ja uskokaa pois, matikanopettajissa on paljon niitä, joilla on ihan ok paperit, mutta ulkoinen olemus ja ulosanti surkeita.
Pyydä myös jotakuta lukemaan työhakemuksesi, kirjallisesti lahjakasta tuttavaa tai vaikkapa työkkärin työvoimaneuvojaa. Hakemuksen perusteella kutsutaan haastatteluun ja ilmeisesti siinä on jotain vikaa, jos ei haastattelukutsuja tule. - tuttuni
matikan ope kirjoitti:
Kyllä matikanopettajille töitä löytyy. Ei pidä heti hakea virkoja, niitä tuskin saa (yrittää kannattaa tietysti). Töihin voi hakea esim. kesäyliopistojen ja kesälukioiden kertauskursseille, valmennusfirmoihin abikursseille ja pääsykoevalmennuskursseille. Kannattaa soittaa asuinpaikkakunnan kouluihin suoraan ja mennä vaikkapa käymään ja tarjota itseään sijaiseksi. Ja sama juttu kaikki muut koulut 50km (100km) säteellä... Peruskoulut, lukiot ammatilliset oppilaitokset, kansanopistot, ammattikorkeat ym.
Työnhakutilanteessa muista siistit vaatteet (myös puhdas tukka) ja avoin ja aktiivinen asenne. Kehu itseäsi (maltillisesti), anna itsestäsi hyvä kuva. Katso silmiin kätellessä ym. Olen ollut itse mukana palkkaamassa opettajia ja uskokaa pois, matikanopettajissa on paljon niitä, joilla on ihan ok paperit, mutta ulkoinen olemus ja ulosanti surkeita.
Pyydä myös jotakuta lukemaan työhakemuksesi, kirjallisesti lahjakasta tuttavaa tai vaikkapa työkkärin työvoimaneuvojaa. Hakemuksen perusteella kutsutaan haastatteluun ja ilmeisesti siinä on jotain vikaa, jos ei haastattelukutsuja tule.Tuttuvani haki myös avustajaksi Jakomäen yläasteelle,ei kelvannut sinnekään vaikka vuoden kokemus.Uusi lama???
- Vihdoin töitä
matikan ope kirjoitti:
Kyllä matikanopettajille töitä löytyy. Ei pidä heti hakea virkoja, niitä tuskin saa (yrittää kannattaa tietysti). Töihin voi hakea esim. kesäyliopistojen ja kesälukioiden kertauskursseille, valmennusfirmoihin abikursseille ja pääsykoevalmennuskursseille. Kannattaa soittaa asuinpaikkakunnan kouluihin suoraan ja mennä vaikkapa käymään ja tarjota itseään sijaiseksi. Ja sama juttu kaikki muut koulut 50km (100km) säteellä... Peruskoulut, lukiot ammatilliset oppilaitokset, kansanopistot, ammattikorkeat ym.
Pyydä myös jotakuta lukemaan työhakemuksesi, kirjallisesti lahjakasta tuttavaa tai vaikkapa työkkärin työvoimaneuvojaa. Hakemuksen perusteella kutsutaan haastatteluun ja ilmeisesti siinä on jotain vikaa, jos ei haastattelukutsuja tule.Antamasi ohjeet toimivat ainakin pääkaupunkiseudulla. Muutin kesän alussa Helsinkiin pieneltä paikkakunnalta. Hain opettajan töitä jo pitkin kevättä laittamalla hakemuksia ympäri pääkaupunkiseutua. Joissakin haastatteluissakin kävin. Lisäksi soittelin peruskouluihin, lukioihin ja ammatilliselle puolelle sekä laitoin rehtoreille avoimia hakemuksia.
Välillä näytti aika epätoivoiselta. Jopa erääseen sivutoimiseen matemaattisten aineiden opettajan paikkaan oli ollut 20 hakijaa! (En tosin tiedä hakijoiden pätevyydestä, mutta ko. paikkaan valituksi tullut oli ainakin FM.) Vihdoin tämän viikon alussa tärppäsi ja töitä on ainakin ensi lukuvuodelle :) - on monia mahdollisuuksia,
... ajatuksia kirjoitti:
Varmasti vakuutusmatemaatikon opinnot vaativat muutakin kuin kiinnostusta.
Mikäli itse olisin hakemassa töitä, pyrkisin hakemaan niitä mahdollisimman monelta alalta. FM-tutkinnon suorittaneita opiskelu- ja työkavereitani työskentelee opetusalan lisäksi yrityksissä, tutkimuslaitoksissa, pankeissä ja vakuutuslaitoksissa.
Itse en ole alan vaihtoani katunut. Mikäli joskus taas hakeutuisin opetusalalle, voisin opetuksessani hyödyntää myös tietoa matematiikan soveltamisesta.mutta niistä on vaikea kertoa. Täytyisi itse vain rohkeasti kokeilla jotain suuntaa ja hakeutua sitten töissä tehtäviin, joissa voi soveltaa omia tietoja vähitellen. Monella on ihan tyhjät tiedot monessa työssä esim. fysiikasta. He toimivat työssään vain annetun tiedon varassa, esim. myynnissä. Tai sitten vaihtaa paikkaa, jos tuntuu, että ei ole mahdollisuuksia edetä.
Tärkeintä on olla aina töissä. Jälkeen päin huomaat, että palkkaakin tulee saman verran ja vapaata on viikonloppuisin enemmän.
- Vaihtoehtoja
Moi aloittaja! Kuinka työnhakusi on sujunut? Pohdin matikan opintoja, mutta mahtaako kannattaa?
- llllllllllgggggggg
Kiinnostukseni olisi jatko-opinnoissa sivuaine cumu laviksi mutta se maksaa(työttömyyskorvauksella).Taitaa olla myös sukupuolisyrjintää liikkeellä eli reksit ottavat hommiin mieluummin nuoren naisen kuin vanhan äijän.
Todiste :olen katsellut noin 50 hakemukseni työn saaneen sukupuolta ,siis joka on pestin saanut niin aina melkein joku neitonen on voittanut.Tosin opeopiskelijat ovat myös neitokaisia.
Noin 300 hakemusta erialoille,huomenna eka haastattelu.Puheet työvoimapulasta aiheuttavat voimakasta testosterolin virtausta. - Vaihtoehtoja
llllllllllgggggggg kirjoitti:
Kiinnostukseni olisi jatko-opinnoissa sivuaine cumu laviksi mutta se maksaa(työttömyyskorvauksella).Taitaa olla myös sukupuolisyrjintää liikkeellä eli reksit ottavat hommiin mieluummin nuoren naisen kuin vanhan äijän.
Todiste :olen katsellut noin 50 hakemukseni työn saaneen sukupuolta ,siis joka on pestin saanut niin aina melkein joku neitonen on voittanut.Tosin opeopiskelijat ovat myös neitokaisia.
Noin 300 hakemusta erialoille,huomenna eka haastattelu.Puheet työvoimapulasta aiheuttavat voimakasta testosterolin virtausta.Sinnikkäästi olet töitä hakenut. Tarvitaanhan työpaikoilla eri-ikäisiä naisia ja miehiä, joten kyllä soisi myös sua onnistavan!
Onnea haastatteluun! Toivottavasti saat sen paikan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1212779- 872451
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761830
- 561817
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3991337Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289