Elixiasta poistuu tänään kokonaan Body Pump-tunti!Se korvataan jollain uudella tunnille.Itse soitin keskukseen ja irtisanoin jäsenyyteni ja siirryn joko Satsiin tai Esportiin.
Elixia poisti BodyPumpin!!
31
11603
Vastaukset
- :O itku pääsee
Voi lollo. :D Kerrankin tekivät fiksun päätöksen, oisivat heivanneet koko bodypumpin mäkeen sieltä. Käymällä 3-4krt/kuntosalilla teet samassa ajassa tuplasti parempia tuloksia. Mutta jos ei ole kiire kehittyä eikä halua saada kunnon muotoja käsiin, reisiin, peppuun..
- lähtien
Body Pump ja kuntosalitreeni ovat olleen samanlaisia liikuntamuotoja/ rasittaneet kehoa samalla tavalla? Body Pump kehittää erityisesti lihaskestävyyttä ja se kiinteyttää kroppaa. Salilla voit tehdä Vähän/paljon toistoja ja päättää itse haluatko esim. lisää lihasmassaa vai kiinteyttä, mutta nää kaks ei missään tapauksessa ole sama asia.. Vai mitä oot mieltä?
- Kirstimaria
Minusta se oli hyvä ratkaisu näin kesän kynnyksellä. Itse kävin pari kuukautta kerran viikossa bodypumpissa ja alkoivat lihakset olla jo niin isot, että ei enää kehtaa rannalle lähteä. Pitää tässä vähän palautella ja käydä salilla ennenkuin uskaltaa liikkua vähissä vaatteissa.
- maikkus
Oli aikeissa liittyä Elixiaan mutta jos BodyPump puuttuu lukkarista katselen muita saleja.
- bodybumpissa
tulee liian isot lihakset niin hakee rltä lakritsajäätelöö. Rasvalla saa ylimääräiset lihakset sopivasti piiloon kesäks - niin mä teen. Sit vaan rantsuun. Sit syksyllä voi käydä fätburnerissa - jos sellasii jossain vielä on ku ei kai kenelläkään enää mitään rasvaa oikeesti missään oo.
- Arska
Eheh...lihasmassaa treenaamalla kerran viikossa liian pienellä vastuksella?
- saaaaaaaa
Melko kummallinen veto. eikös bodypump ole suosituin tunti? toisaalta koko elixia on ihan suolesta. saleilla ei ole kunnolla vapaita painoja vain jotain naurettavia surkeita gaypumppauskoneita.
- power 1:sen kokenut
jep. tunti vaihtuu elixia power tuotteeseen.
eka ohjelma on mun mielestä aivan mahtava! tykkään itse myös bodypumpista kovasti joten en halua haukkua sitä.
mut menkäähän kokeilemaan ennen kuin riehutte. ei siinä niin huomattavaa eroa ole. ajatuksella hiottu joitakin juttuja.
tuskin niitä edes hoksaa ellei oikeen hakemalla hae ja mieti.
myönnän kyllä itsekin epäilleeni ennen kuin koin ohjelman. loistavia power kokemuksia jäsenille huomiseksi!- odottelemme
uutisia lakijutusta? BodyPumphan on LesMillsin rekisteröity tuote ja myös Elixia on allekirjoittanut sopimuksen, että jos joskus jättävät lisenssin maksamatta (=luopuvat tuotteesta), eivät saa kahteen vuoteen tarjota saman kaavan mukaista tuntia... ja nyt sanot, että eroa saa hakemalla hakea?
- itsekin
odottelemme kirjoitti:
uutisia lakijutusta? BodyPumphan on LesMillsin rekisteröity tuote ja myös Elixia on allekirjoittanut sopimuksen, että jos joskus jättävät lisenssin maksamatta (=luopuvat tuotteesta), eivät saa kahteen vuoteen tarjota saman kaavan mukaista tuntia... ja nyt sanot, että eroa saa hakemalla hakea?
Eniten ihmetyttää se, mistä saavat yhtäkkiä hyviä ohjaajia vetämään. Lesmills lisenssin omaavat ohjaajathan eivät saa vetää mitään tankotuntia/samantyyppistä tuntia kuin bodypump, jos mielivät säilyttää lisenssinsä. Eli on tainnut mennä ohjaajakaarti uusiksi..
- sääntöjä
itsekin kirjoitti:
Eniten ihmetyttää se, mistä saavat yhtäkkiä hyviä ohjaajia vetämään. Lesmills lisenssin omaavat ohjaajathan eivät saa vetää mitään tankotuntia/samantyyppistä tuntia kuin bodypump, jos mielivät säilyttää lisenssinsä. Eli on tainnut mennä ohjaajakaarti uusiksi..
ennenkin Les Millsin suhteen.Käsittääkseni ei ole sääntöjen mukaista sotkea ohjelmia eli tehdä omia mixejä niistä mitä Elixia on tehnyt pitkään.Ehkä kannattaisi mailata Les Millsille tästä uudesta muutoksesta ja sen laillisuudesta?Tuskinpa Elixia on ohjaajiaan vaihtanut...
- naamanaama67
sääntöjä kirjoitti:
ennenkin Les Millsin suhteen.Käsittääkseni ei ole sääntöjen mukaista sotkea ohjelmia eli tehdä omia mixejä niistä mitä Elixia on tehnyt pitkään.Ehkä kannattaisi mailata Les Millsille tästä uudesta muutoksesta ja sen laillisuudesta?Tuskinpa Elixia on ohjaajiaan vaihtanut...
Siis mitä tarkoitat ohjelmien miksaamisella. Tottakai ohjelmia saa sekoittaa keskenään, ei siinä ole mitään sääntöjen vastaista. Ohjaajat voi ottaa esim. Bodypumpissa mistä tahansa ohjelmasta (1-66)kappaleita jos haluaa ja tehdä niistä oman miksauksen.
- elixiassa
itsekin kirjoitti:
Kyllä siellä näyttäisivät samat ohjaajat vetävän tätä uutta tuntia jotka vetivät Pumppia viime viikolla.
- nijdjjd
Mitä kohtia siinä powerissa ovat sitten hioneet, eli mitä eroa bodypumppiin ? ei kuitenkaan mitään selviä juttuja vai, kun sanoit ettei välttämättä muutoksia huomaa?
- annastiina..
Minulla on vuoden sopimus Elixian kanssa ja koska Body Pump poistui haluaisin sen purkaa.Onko yhden tunnin poistaminen hyväksyttävä syy irtisanoutua ilman kuluja?Kokemuksia?
- onnistuu
jos olet tiukkana. Olet kuitenkin ostanut tietynlaisen tuotteen ja se ei enää ole sitä, mistä joskus olet sopinut maksavasi? Menet tiskille tai jopa soitat koordinaattorille tai miksi heitä kutsutaankaan, ja olet tiukkana!
- ddddddddddddd
Luultavasti tilalle tullut on paljon parempi tunti kuin bodypump. Bodypumpissa kun on esimerkiksi melko kummallisia ja epätehokkaita liikeyhdistelmiä. Esimerkkinä selkäliikkeet!
- liikkeitä..
Bodypumppia on kehitetty yli kymmenen vuotta erilaisten liikunta-alan ammattilaisten (ja lääkärit ja fyssarit) toimesta. Mikä Bodypumpissa (ja selkä kappaleessa) on sun mielestä epätehokasta? Tuo Elixian tunti on kuitenkin melko samanlainen kuin Bodypump ja pitkälle varmaan kopioivat bodypumpin kaavaa.
- hghghghg
liikkeitä.. kirjoitti:
Bodypumppia on kehitetty yli kymmenen vuotta erilaisten liikunta-alan ammattilaisten (ja lääkärit ja fyssarit) toimesta. Mikä Bodypumpissa (ja selkä kappaleessa) on sun mielestä epätehokasta? Tuo Elixian tunti on kuitenkin melko samanlainen kuin Bodypump ja pitkälle varmaan kopioivat bodypumpin kaavaa.
Maastaveto pitäisi olla oman liikkeenään. Samoin kulmasoutu. Molemmat ovat todella paljon raskaampia liikkeitä ja niissä voidaan käyttää paljon suurempia painoja kuin pystysoudussa. Tästä syystä nämä liikeyhdistelmät selälle ovat surkeita.
Lääkärien ja fyssarien toimesta kehitetty! No huh huh ja se ei vielä todista yhtään mitään! Jos saan sivistää sinua niin kyseiset liikkeet on kopioitu suoraan kehonrakennuksesta eikä niissä ole mitään uutta lukuunottamatta tuollaisia surkeita yhdistelmiä joiden vuoksi osa lihaksistosta saa epätasaista rasitusta. Toiseksi kuntosaliharjoittelu päihittää tehossa pumpin täydellisesti. Nimittäin pumpissa liikutaan niin isolla kestävyysalueella, että harjoittelu ei ole enää tehokasta lihasten kannalta. Järkevää lihaskestävyyttä voisi olla vielä 20 toiston sarjat, mutta sitä pitemmät = ajanhukkaa. - ytytytytyty
hghghghg kirjoitti:
Maastaveto pitäisi olla oman liikkeenään. Samoin kulmasoutu. Molemmat ovat todella paljon raskaampia liikkeitä ja niissä voidaan käyttää paljon suurempia painoja kuin pystysoudussa. Tästä syystä nämä liikeyhdistelmät selälle ovat surkeita.
Lääkärien ja fyssarien toimesta kehitetty! No huh huh ja se ei vielä todista yhtään mitään! Jos saan sivistää sinua niin kyseiset liikkeet on kopioitu suoraan kehonrakennuksesta eikä niissä ole mitään uutta lukuunottamatta tuollaisia surkeita yhdistelmiä joiden vuoksi osa lihaksistosta saa epätasaista rasitusta. Toiseksi kuntosaliharjoittelu päihittää tehossa pumpin täydellisesti. Nimittäin pumpissa liikutaan niin isolla kestävyysalueella, että harjoittelu ei ole enää tehokasta lihasten kannalta. Järkevää lihaskestävyyttä voisi olla vielä 20 toiston sarjat, mutta sitä pitemmät = ajanhukkaa.Kuntosaliharjoittelu ja bodypump on kaksi eri asiaa joten ihan turha viedä keskustelua kuntosaliharjoittelu vastaan bodypump suuntaan. Tiedän aivan hyvin, että pumpin liikkeet on otettu kuntosalilta. Pointtini oli siinä, että en usko että elixian luoma "bodypumpin" kopio mikä power olikaan, tulee olemaan parempi kuin bodypump. Samoja juttuja sielläkin tehdään selässä yhdistelmiä, maastavetoja ja kulmasoutuja kuin bodypumpissakin. Kun väitit että todennäköisesti se on parempi tunti kuin bodypump. Täysin matkittu alkuperäisestä kaikki, niin tuskimpa se parempi on ensinkään.
- gfgfgfgf
ytytytytyty kirjoitti:
Kuntosaliharjoittelu ja bodypump on kaksi eri asiaa joten ihan turha viedä keskustelua kuntosaliharjoittelu vastaan bodypump suuntaan. Tiedän aivan hyvin, että pumpin liikkeet on otettu kuntosalilta. Pointtini oli siinä, että en usko että elixian luoma "bodypumpin" kopio mikä power olikaan, tulee olemaan parempi kuin bodypump. Samoja juttuja sielläkin tehdään selässä yhdistelmiä, maastavetoja ja kulmasoutuja kuin bodypumpissakin. Kun väitit että todennäköisesti se on parempi tunti kuin bodypump. Täysin matkittu alkuperäisestä kaikki, niin tuskimpa se parempi on ensinkään.
les mills tunnit on siinä mielessä huonoja että niitä ei periaatteessa saisi muuttaa vaan pitäisi noudattaa samaa kaavaa kunnes ohjelma vaihtuu. näissä ilman lisenssiä olevissa kuntoketjujen omissa tunneissa taas voi ohjelman vaihtelevuus olla aivan toisella tasolla. ei kannata tuomita ennenkuin kokeilee!
- se just on
gfgfgfgf kirjoitti:
les mills tunnit on siinä mielessä huonoja että niitä ei periaatteessa saisi muuttaa vaan pitäisi noudattaa samaa kaavaa kunnes ohjelma vaihtuu. näissä ilman lisenssiä olevissa kuntoketjujen omissa tunneissa taas voi ohjelman vaihtelevuus olla aivan toisella tasolla. ei kannata tuomita ennenkuin kokeilee!
LM tunnit ovat (tai niiden pitäisi olla) tasalaatuisia, joka paikassa sama ohjaajasta riippumatta. Niin sanotut "free choreo" tunnit ovat aina riippuvaisia ohjaajan mielikuvituksen määrästä ja ammattitaidosta, paska ohjaaja pitää paskoja tunteja. Jos satut löytämään todella hyvän ohjaajan, joka pitää hyviä, innostavia ja dynaamisia tunteja, pidä ihmeessä paikkasi, niin minä ainakin tekisin! Joskus kuitenkin sattuu niin, että ko ohjaaja on esim lomalla tai kipeänä ja subbari ei välttämättä osaa asiaansa :( LM-tunneissa ei ole tätä vaaraa, ohjelma on ja pysyy vaikka ohjaaja vaihtuisi.
Eli yhteenvetona: molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Ja tässä ketjussa käsiteltiin asiaa Elixian kannalta; onko vaihdos asiakkaille parempi ja onko tuo yleensä edes laillista vai selkeä sopimusrikkomus.... - LesMills
se just on kirjoitti:
LM tunnit ovat (tai niiden pitäisi olla) tasalaatuisia, joka paikassa sama ohjaajasta riippumatta. Niin sanotut "free choreo" tunnit ovat aina riippuvaisia ohjaajan mielikuvituksen määrästä ja ammattitaidosta, paska ohjaaja pitää paskoja tunteja. Jos satut löytämään todella hyvän ohjaajan, joka pitää hyviä, innostavia ja dynaamisia tunteja, pidä ihmeessä paikkasi, niin minä ainakin tekisin! Joskus kuitenkin sattuu niin, että ko ohjaaja on esim lomalla tai kipeänä ja subbari ei välttämättä osaa asiaansa :( LM-tunneissa ei ole tätä vaaraa, ohjelma on ja pysyy vaikka ohjaaja vaihtuisi.
Eli yhteenvetona: molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Ja tässä ketjussa käsiteltiin asiaa Elixian kannalta; onko vaihdos asiakkaille parempi ja onko tuo yleensä edes laillista vai selkeä sopimusrikkomus....Onko Elixia tehnyt sopimusrikkomuksen Les Millsille ottamalla "bodypump-kopion" heti seuraavana päivänä Pumpin lopetettuaan ja käyttämällä siinä samoja Pump-ohjaajia?
- jjhjhjhj
gfgfgfgf kirjoitti:
Itse bodypump ohjaajana en pidä samaa ohjelmaa kolmea kuukautta, vaan vaihtelen vanhemmista ohjelmista kappaleita sekaan tai ehkä miksaan koko ohjelman. Elixioilla on sama ohjelma käytössä 8-12 viikkoa, eli ei niilläkään enempää vaihtelevuutta tule. Ei se ole mikään sääntö että Les Millsin tunneilla pitää samaa ohjelmaa vääntää kolmea kuukautta, vaan Les Millskin suosittelee, että n. kuukauden kuluttua uuden ohjelman lanseerauksesta alettaisiin ottaa vanhemmista ohjelmista mukaan kipaleita.
- pettynyt ex-jäsen
Pumpin "korvannut" Elixia Power on tehoton ja huono kopio pumpista.Vaikka laittaisi lisää painoja kunnon tuntumaa tunnista ei saa eikä se mitenkään korvaa body pumpia.Näillä perusteilla sain irtisanottua jäsenyyteni ja siirryn Esportiin.
- power´girl
itse olen ollut elixian jäsenenä monta vuotta ja pody pumpiin tottuneena aluksi kauhistuin ja harmistuin kuullessani sen pois jäämisestä.
yritin olla mahdollisimman ennakkoluuloton uuden powerin suhteen ja yllätyinkin lopulta sen tiimoilta positiivisesti. mielestäni power on yllättävänkin samankaltainen kuin pody pump.
usein pumpissa (tai siis nykyisin powerissa) kävijät aiheuttavat itse sen, että tunnista ei saa tarpeeksi tehoja tehden treenin ihan liian pienillä painoilla ja vielä samoilla viikosta toiseen. mielestäni jos power ei tunnu missään kannattaa tehdä tsekkaus tangon päätyihin. hyvin tehdyn pumpin kuuluu tuntua, niin tunnin aikana kuin myös seuraavanakin päivänä.
ohjaajista vielä sen verran, että olen ainakin käsittänyt näin; jos vanhat ohjaajat haluavat edelleen vetää les millsiä he eivät voi elixiassa jatkaa powerin parissa. ainakin yhden ohjaajan tiedän, joka siiryi muualle juuri powerin tulon takia. ei siksi kuulemma, että power olisi huono vaan siksi, että haluaa jatkaa les mills ohjaajana.
korjatkaa jos olen väärässä.. - juuh!!!!!!
power´girl kirjoitti:
itse olen ollut elixian jäsenenä monta vuotta ja pody pumpiin tottuneena aluksi kauhistuin ja harmistuin kuullessani sen pois jäämisestä.
yritin olla mahdollisimman ennakkoluuloton uuden powerin suhteen ja yllätyinkin lopulta sen tiimoilta positiivisesti. mielestäni power on yllättävänkin samankaltainen kuin pody pump.
usein pumpissa (tai siis nykyisin powerissa) kävijät aiheuttavat itse sen, että tunnista ei saa tarpeeksi tehoja tehden treenin ihan liian pienillä painoilla ja vielä samoilla viikosta toiseen. mielestäni jos power ei tunnu missään kannattaa tehdä tsekkaus tangon päätyihin. hyvin tehdyn pumpin kuuluu tuntua, niin tunnin aikana kuin myös seuraavanakin päivänä.
ohjaajista vielä sen verran, että olen ainakin käsittänyt näin; jos vanhat ohjaajat haluavat edelleen vetää les millsiä he eivät voi elixiassa jatkaa powerin parissa. ainakin yhden ohjaajan tiedän, joka siiryi muualle juuri powerin tulon takia. ei siksi kuulemma, että power olisi huono vaan siksi, että haluaa jatkaa les mills ohjaajana.
korjatkaa jos olen väärässä..On todellakin les millsin sääntöjen vastaista ohjata mitään samankaltaista tankotuntia jos ohjaa bodypumppia.
- ???
Saanko kysyä mitä itse muuttaisit nykyisessä Powerissa Body Pumppiin verrattuna??
- ??????
??? kirjoitti:
Saanko kysyä mitä itse muuttaisit nykyisessä Powerissa Body Pumppiin verrattuna??
Body Pump oli selvästi rautaisten ammtilaisten eli Les Millsin tekemä kun Power tuntuu kotikutoiselta ja tehottomalta jäljitelmältä.En näe mitään syytä maksaa 70e kuukaudessa huonosta Pumpin jäljitelmästä kun samalla rahalla ja halvemmalla saa oikean muualla.
- Powerinkin kokenut
?????? kirjoitti:
Body Pump oli selvästi rautaisten ammtilaisten eli Les Millsin tekemä kun Power tuntuu kotikutoiselta ja tehottomalta jäljitelmältä.En näe mitään syytä maksaa 70e kuukaudessa huonosta Pumpin jäljitelmästä kun samalla rahalla ja halvemmalla saa oikean muualla.
Power Elixiassa ollut jo useamman vuoden, oliko nyt neljä tai jotain sinnepäin. Nyt se vain lanseerataan Suomen Elixioihin.
Ymmärrän kyllä rakkauden Less Mills Bodypumppia kohtaan, jaan sen myös itse.
Mutta kyllä Power on ihan kunnollinen ammattitaidolla mietitty kokonaisuus.
Ja varmasti on nuo liikkeet ollu kuntosalimaailmassa jo ennen Bodypumpiakin joten turha jauhaa tota kopiointi paskaa. Olkaamme iloisia että ryhmäliikunta menee eteenpäin ja kehittyy, monipuolistuu.
Kysehän loppupeleissä on vain tavaramerkeistä. Tuotteina asiakkaille suovat kyllä samanlaista harjoitetta sekä BP että Power.
Itse tykkään molemmista. Lakatkaa Dramatisoimasta.
- JOre67
....vittu mikä idiootti !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681