Adventistien tärkein käsky -- KOLMEN ENKELIN SANOMAN JULISTAMINEN

älkää eksykö

Adventistien tärkein käsky on julistaa Ilmestyskirjan paria jaetta iankaikkisena evankeliumina ja tälläistä käskyä ei krstityt julista.
Kristittyjen evankeliumi ei ole Ilmestyskirja ja sen tulkinta profeetta Ellen Whiten uninäkyjen mukaan.
Tähän käskyyn kuuluu sunnuntain demonisointi pedonmerkillä ja väittämällä Raamatunvastaisesti sapattia sinetiksi.

Mielestäni Jeesuksen kolmanneksi tärkein käsky on älkää eksykö.

25

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaa vyöhyke

Adventtikirkon virallisen opin mukaan profeetta Ellen White on "totuuden valo".
      Valitettavasti adventismi kuuluu amerikkalaiseen kristillisperäiseen uususkonnollisuuteen joka syntyi suuren eksytyksen pohjalle kun Jeesus ei tullutkaan 22.10.1844.

Ellen White ei ole kristittyjen profeetta vaan ainoastaan adventistien oma profetan henki joka ohjaa "totuuden valoon".

• jäsenten värväyksessä

• Ellenin lumoihin. Onneksi pääsin irti..

• Mutta mihin joutui sinun 'voima' -aloituksesi? Kävikö se liian 'kuumaksi'?
        En mitenkään morkkaa, jos poistit sen itse, mutta reilusti silti kysyn.

Aloituksen alle oli kertynyt monia mielenkiintoisia ja opettavaisia
        kirjoituksia aidosta Jumalan voimasta, ja myös inhimillisestä voimasta,
        siis ihmisten henkilökohtaisesta henkivoiman pullistelusta.

• UnaFortuna

Minutkin narrata Pietistien peijaisiin. Minun vanhempi velipoika vielä eläessään viisasi, että olepa tarkkanana noiden uskovaa näyttävien immeisten tarinoilta. Ne on kovia narroomaan.
        Kun käännynnäisiä olis pitännä tehä. Minä kun olin vapaasti ajatteleva, niin minä sanoin tälle Kallelle, asiat eivät kule mihinkää suuntaan, jos et osaa kertoa ihan rehellisesti, jotta mistä kummasta sinä uot saanna päähäsi, jotta sunnuntai on Jumalan antama pyhä kuten sinä aina sitä jankutat. Pystytkös ees Raamatulla sitä toeks näyttämää. Eipäs tähän Kalle minulle mittää vastanna. Kulu sitten aikaa muutama viikko. sitten Kalle tuli minua vartavasten tapaamaan. Ei ollunna Raamattua mukanaan, mutta hällä oli mukanaan Muromaan kirjoja, joilla olis kuulema pitänyt selvitä tuo sunnuntain pyhyys ja se miksi tämä lauvantai on sauna päivä.

Lueskelin nuo Muroman kirjat ja muutamia toistenkin kirjoja. Oikiaa vastausta sieltä ei tullut. Menivätpä vielä ihan sekaisin väitöksissään. Vaikken minä olutkaan mikään kirkollinen, niin pystyin minä vielä eroittamaan sen, että juksatahan Enskaa yrittetään. Niihin aikoihin ei ollut tietokoneita, niin piti kaiken alkuperäkin hakea Kaupungin kirjastosta, sieltä löytyi aineistoa riittävästi todistamaan, että Keisari on ollut alkuaan jumala. Keisari on antanut Jumaluutensa valtakirkon Pääpiispalle, Joka toimii nykyään Jumalan pojan viransijaisena omassa pikkuvaltiossaan. Kaikki maailman Kristityt ovat alamaisia tavalla tai toisella tälle mahtavalle Kirkkoruhtinaalle.

On olemassa pienempiä Kristillisiä yhdyskuntia, Jotka evät ole luopuneet Jeesuksen eikä Apostolien alkuperäis opetuksista, Heitä pidetään tämän mahtavan kirkkoruhtinaan vihollisina, koska he eivät ole olleet uskollisia tälle mahtavalle Jumalan pojan viran sijaiselle kuten on laita kaikilla sunnuntain viettäjillä. Minä lasken jokaikisen sunnuntain pitäjän olevan oikeita veljiä keskenään. Taitoa ihmisystävällisyyteen heillä ei tunnu vielä olevan. Eläisivät itse ja antaisivat toistenkin elää: Antakaa kaikkien kukkien kukkia. Toivoisin heiltä sitä, että he pystyisivät lopettamaan sotaisan riitaisn mielensä ja yrittävän elää rauhassa kaikkien kanssa.

• hildurvonhopsis

Kun ihminen etsii Jumalaa ja uskoa ja kristittyjen yhteyttä, niin siinä touhussa voi eksyä mormoonien ja jehovantodistajienkin 'loukkuun', kun he käyvät sitä 'ainoaa-oikeaa-sanomaansa' tuomassa ovelta ovelle. HEIDÄN OPPINSA ON VÄÄRÄÄ!

Kun lukee Raamattua ja tuntee kirjoitukset, ei varmasti eksy. Raamatusta ja Jeesuksesta ei tarvitse 'päästä irti'.

Jeesus antaa:
        * Pelastusvarmuuden
        * Rauhan
        * Ilon
        * Rakkauden Jumalaan, itseään ja lähimmäistään kohtaan
        * Pyhän Hengen omilleen

Jeesus on sydämessämme sisäpuolella:

(¯`v’´¯) JEESUS SYDÄMESSÄMME SISÄPUOLELLA?
        `*.†¸.*´
        …… '

Jeesus sanoi:
        ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.” Joh.6:37

Siunausta Devoit sinulle ja kaikille rakkaillesi.

Toivottaa Hildur, sisaresi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa

• hildurvonhopsis
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Mutta mihin joutui sinun 'voima' -aloituksesi? Kävikö se liian 'kuumaksi'?
        En mitenkään morkkaa, jos poistit sen itse, mutta reilusti silti kysyn.

Aloituksen alle oli kertynyt monia mielenkiintoisia ja opettavaisia
        kirjoituksia aidosta Jumalan voimasta, ja myös inhimillisestä voimasta,
        siis ihmisten henkilökohtaisesta henkivoiman pullistelusta.

Jumalan Voima on Jumalan VOIMAA, eikä tule meistä.

Minäkin katselin sitä VOIMA-keskustelua ja etsin hieman lisää Raamatun kohtia tänä aamuna.

Niitä 'minä-parannan' ja 'minä-jatkan-jalkoja'-'ukkeleita ja akkeleita' toisin sanoen 'vääriä profeettoja' on ikävä kyllä liikkeellä ja rahaa keräämässä seurakunnissakin.

Tuossa jotain ajatuksia ja Raamatunkohtia Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen VOIMASTA:

Luuk. 4:32    Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hänen puheessansa oli voima.

* Jeesuksen sanoissa ja puheessa on VOIMA!

Luuk. 5:17    Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat.
        Luuk. 6:19    Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki.
        Luuk. 8:46    Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".

* Jeesuksen kosketuksessa on parantavaa VOIMAA!

Room. 15:13    Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta.

Luuk. 24:49    Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

* Jeesus lähetti Pyhän Hengen maan päälle 1. Helluntaina ja Pyhässä Hengessä on VOIMAA.

Room. 1:16    Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

* Evankeliumissa on JUMALAN VOIMAA.

1. Kor. 1:18    Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

* Jeesuksen Ristissä on VOIMAA

2. Kor. 4:7    Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        2. Kor. 12:9    Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

* Kun me olemme heikkoja, niin Jumalan, Jeesuksen Kristuksen VOIMA voi asettua meihin ja se VOIMA tulee todellakin Jumalasta – ei meistä.

Joh. 1:3    Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 15:5    Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

* Kaikki on syntynyt Jeesuksen kautta ja ilman Jeesusta emme voi tehdä mitään.

* Kun Jeesus tekee ihmeitä kauttamme, niin annetaan kunnia ja ylistys Jeesukselle – ei meille itsellemme. Pysytään Jeesuksessa.

Heprealaiskirje 11:1-6 1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
        2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
        3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
        4 Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
        5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
        6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

* Uskotaan siis Jumalaan ja Hänen VOIMAANSA.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Matteus 22:29

Siunattua tätä päivää kaikille !

• hildurvonhopsis kirjoitti:

Jumalan Voima on Jumalan VOIMAA, eikä tule meistä.

Minäkin katselin sitä VOIMA-keskustelua ja etsin hieman lisää Raamatun kohtia tänä aamuna.

Niitä 'minä-parannan' ja 'minä-jatkan-jalkoja'-'ukkeleita ja akkeleita' toisin sanoen 'vääriä profeettoja' on ikävä kyllä liikkeellä ja rahaa keräämässä seurakunnissakin.

Tuossa jotain ajatuksia ja Raamatunkohtia Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen VOIMASTA:

Luuk. 4:32    Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hänen puheessansa oli voima.

* Jeesuksen sanoissa ja puheessa on VOIMA!

Luuk. 5:17    Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat.
        Luuk. 6:19    Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki.
        Luuk. 8:46    Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".

* Jeesuksen kosketuksessa on parantavaa VOIMAA!

Room. 15:13    Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta.

Luuk. 24:49    Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

* Jeesus lähetti Pyhän Hengen maan päälle 1. Helluntaina ja Pyhässä Hengessä on VOIMAA.

Room. 1:16    Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

* Evankeliumissa on JUMALAN VOIMAA.

1. Kor. 1:18    Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

* Jeesuksen Ristissä on VOIMAA

2. Kor. 4:7    Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        2. Kor. 12:9    Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

* Kun me olemme heikkoja, niin Jumalan, Jeesuksen Kristuksen VOIMA voi asettua meihin ja se VOIMA tulee todellakin Jumalasta – ei meistä.

Joh. 1:3    Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 15:5    Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

* Kaikki on syntynyt Jeesuksen kautta ja ilman Jeesusta emme voi tehdä mitään.

* Kun Jeesus tekee ihmeitä kauttamme, niin annetaan kunnia ja ylistys Jeesukselle – ei meille itsellemme. Pysytään Jeesuksessa.

Heprealaiskirje 11:1-6 1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
        2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
        3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
        4 Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
        5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
        6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

* Uskotaan siis Jumalaan ja Hänen VOIMAANSA.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Matteus 22:29

Siunattua tätä päivää kaikille !

Olit koonnut hyvän "voima" -paketin sellaisista Raamatun kohdista,
        joissa Jumalan voima tuodaan kirkkaalla tavalla esiin!

Me tarvitsemme viisauden ja ilmestyksen Henkeä Hänen tuntemisessaan.
        Saakoon Jumalan kirkkauden ja voiman tunteminen vaikuttaa meissä.

Efesolaiskirje 1:18-20

"ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte,
        mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut,
        kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

ja mikä hänen VOIMANSA ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan,
        jotka USKOMME - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,

jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista
        ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,"

• hildurvonhopsis
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Olit koonnut hyvän "voima" -paketin sellaisista Raamatun kohdista,
        joissa Jumalan voima tuodaan kirkkaalla tavalla esiin!

Me tarvitsemme viisauden ja ilmestyksen Henkeä Hänen tuntemisessaan.
        Saakoon Jumalan kirkkauden ja voiman tunteminen vaikuttaa meissä.

Efesolaiskirje 1:18-20

"ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte,
        mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut,
        kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

ja mikä hänen VOIMANSA ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan,
        jotka USKOMME - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,

jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista
        ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,"

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Tuoltahan sitä tietoa löytyy !

Kun tuota rakasta Raamattua on lukenut ja tutkinut jo pian 20 vuotta niin sieltähän sitä OIKEAA tietoa löytyy.

Minulla on kotonanikin useimmat Raamatun käännökset. Raamattu-piirissä tutkimme asioita aina monenkin käännöksen mukaan. Eilenkin oli todella yhteiskristillinen 'porukka' Jumalan Sanan äärellä kotipiirissäni. Jos käyt Oulussa joskus, niin tervetuloa vierailulle kotipiiriini. En kyllä tunne sinua, mutta kirjoitustesi perusteella olet Raamattua tunteva Jeesuksen oma.

Kun tunnemme kirjoitukset, ei kukaan voi meitä eksyttää ! Niin Jeesus opetti itse:

• hildurvonhopsis kirjoitti:

Tuoltahan sitä tietoa löytyy !

Kun tuota rakasta Raamattua on lukenut ja tutkinut jo pian 20 vuotta niin sieltähän sitä OIKEAA tietoa löytyy.

Minulla on kotonanikin useimmat Raamatun käännökset. Raamattu-piirissä tutkimme asioita aina monenkin käännöksen mukaan. Eilenkin oli todella yhteiskristillinen 'porukka' Jumalan Sanan äärellä kotipiirissäni. Jos käyt Oulussa joskus, niin tervetuloa vierailulle kotipiiriini. En kyllä tunne sinua, mutta kirjoitustesi perusteella olet Raamattua tunteva Jeesuksen oma.

Kun tunnemme kirjoitukset, ei kukaan voi meitä eksyttää ! Niin Jeesus opetti itse:

ja armoa sekä viisautta sinulle, että edelleen jaksaisit olla
        aktiivinen sen Raamattu-piirin (ja kaiken muun arkisen työn lisäksi)
        myös tällä palstalla, jolla tarvitaan henkilöitä, kuten sinä, jotka
        pitävät esillä Jumalan Sanaa puhtaalla mielellä.

Filippiläiskirje 2:15,16

"että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat
        Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä,
        joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,

tarjolla pitäessänne ELÄMÄN SANAA, ollen minulle kerskaukseksi
        Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä
        turhaan vaivaa nähnyt."

PS.
        Painan mieleeni Raamattupiiri-kutsusi, kiitos siitä!

• kristittyjen evankeliumi

ei ole Ilmestyskirja.

Ilmestyskirjaa harvoin kuulee selitettävän, olisiko niin, että harva sitä ymmärtää.

Ilmestyskirjan 14:18 sanotaankin Tässä on viisaus, jolla ymmärrys on jne...Toisin sanoen vaaditaan ymmärrystä ja viisautta ja sehän on harvojen herkkua.

Jos ei ymmärrä Ilmestyskirjaa, niin ei ole ymmärrystä laskea ja ymmärtää pedon merkkiäkään, näin on tosi.

Ymmärtämättömyys eksyttää.

Kolmen enkelin sanoman julistaminen on tärkeää tälle ajalle, jolloin eksytys on suurimmillaan.

• adventtitotuus, HEH, heh

Adventtikirkko järjestää neutraalilla maaperällä Ilmestyskirjaseminaareja.
        Adventtismin asiantuntijana ilmoitan että kyseinen kurssi pohjautuu vahvasti profeetta Ellen Whiteen vaikka tarkoitushakuisesti hänen nimeään ei mainitakkaan.

Kolmen enkelin sanoman Ilmestykirjan tulkinta on puhtaasti Ellen Whiteä jota muut kristityt eivät julista ja tätä he sanovat adventtitotuudeksi.

ADVENTISTEILLA ON JULMA JUMALA JOKA TUOMITSEE KADOTUKSEEN NE JOTKA HYLKÄÄVÄT ADVENTTITOTUUDEN.

Ellen White ei ole kristittyjen profeetta vaan ainoastaan adventistien oma "totuuden valo" niinkuin virallinen adventtioppi sanoo.

Kysy adventisteilta itseltään onko Ellen White oikea vai väärä profeetta?

• Luku 14:9-10 jakeet
        adventtitotuus, HEH, heh kirjoitti:

Adventtikirkko järjestää neutraalilla maaperällä Ilmestyskirjaseminaareja.
        Adventtismin asiantuntijana ilmoitan että kyseinen kurssi pohjautuu vahvasti profeetta Ellen Whiteen vaikka tarkoitushakuisesti hänen nimeään ei mainitakkaan.

Kolmen enkelin sanoman Ilmestykirjan tulkinta on puhtaasti Ellen Whiteä jota muut kristityt eivät julista ja tätä he sanovat adventtitotuudeksi.

ADVENTISTEILLA ON JULMA JUMALA JOKA TUOMITSEE KADOTUKSEEN NE JOTKA HYLKÄÄVÄT ADVENTTITOTUUDEN.

Ellen White ei ole kristittyjen profeetta vaan ainoastaan adventistien oma "totuuden valo" niinkuin virallinen adventtioppi sanoo.

Kysy adventisteilta itseltään onko Ellen White oikea vai väärä profeetta?

Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi "SUURELLA ÄÄNELLÄ" : Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa ja käteensä, Niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu Hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

Tämä on Jumalan sanaa.

• kohde.
        Luku 14:9-10 jakeet kirjoitti:

Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi "SUURELLA ÄÄNELLÄ" : Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa ja käteensä, Niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu Hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

Tämä on Jumalan sanaa.

Kirkkoisä Irenaeuks kertoo saaneensa tietoja henkilöiltä, jotka ovat tavanneet Johanneksen kasvoista kasvoihin. Hän sanoo, että Ilmestyskirjan profetiat nähtiin omana aikanamme, lähellä Domitianuksen hallituskauden loppua".

Toinen todiste myöhemmän ajoituksen puolesta on kirjan sisäinen, ne viittaavat suuriin vainoihin, jotka kohdistuvat vähäaasialaisiin kristittyihin. Tämä sopii paremmin keisari Domitianuksen kuin Neron aikaan (Neron toimeenpanemat vainot sijoittuivat Rooman lähistölle, kun taas Domitianuksen vainot toimeenpantiin Vähä-Aasiassa). Myös Eusebiuksen mukaan Domitianus aloitti kirjassa kuvatut vainot.

Ilmestyskirja oli mukana jo Muratorin kaanonissa noin vuonna 170. 300-luvun lopulla kirkkoisä Johannes Krysostomos ja eräät muut piispat olivat kuitenkin sitä mieltä, että Ilmestyskirjaa ei tulisi liittää Uuden testamentin kirjojen kaanoniin, koska sen tulkitseminen oli vaikeaa ja vaarana oli sen väärinkäyttö. Syyrialaiset kristityt hylkäsivät myös kirjan, lähinnä sen vuoksi, että montanolaiset olivat niin riippuvaisia siitä. 800-luvulla kirja luettiin Pietarin ilmestyksen ohella kiistanalaisiin kirjoihin Konstantinopolin patriarkan Pyhän Nikeforoksen toimesta. Lopulta se luettiin mukaan hyväksyttyyn kaanoniin, mutta se on edelleen ainoa Uuden testamentin kirja, jota ei lueta ortodoksisen kirkon liturgioissa. Myös Martti Luther totesi aikanaan, ettei kirjaa olisi ehkä pitänyt valita mukaan Uuteen testamenttiin. Hän suhtautui varauksin kirjan apostolisuuteen ja profeetallisuuteen.

• kohde. kirjoitti:

Kirkkoisä Irenaeuks kertoo saaneensa tietoja henkilöiltä, jotka ovat tavanneet Johanneksen kasvoista kasvoihin. Hän sanoo, että Ilmestyskirjan profetiat nähtiin omana aikanamme, lähellä Domitianuksen hallituskauden loppua".

Toinen todiste myöhemmän ajoituksen puolesta on kirjan sisäinen, ne viittaavat suuriin vainoihin, jotka kohdistuvat vähäaasialaisiin kristittyihin. Tämä sopii paremmin keisari Domitianuksen kuin Neron aikaan (Neron toimeenpanemat vainot sijoittuivat Rooman lähistölle, kun taas Domitianuksen vainot toimeenpantiin Vähä-Aasiassa). Myös Eusebiuksen mukaan Domitianus aloitti kirjassa kuvatut vainot.

Ilmestyskirja oli mukana jo Muratorin kaanonissa noin vuonna 170. 300-luvun lopulla kirkkoisä Johannes Krysostomos ja eräät muut piispat olivat kuitenkin sitä mieltä, että Ilmestyskirjaa ei tulisi liittää Uuden testamentin kirjojen kaanoniin, koska sen tulkitseminen oli vaikeaa ja vaarana oli sen väärinkäyttö. Syyrialaiset kristityt hylkäsivät myös kirjan, lähinnä sen vuoksi, että montanolaiset olivat niin riippuvaisia siitä. 800-luvulla kirja luettiin Pietarin ilmestyksen ohella kiistanalaisiin kirjoihin Konstantinopolin patriarkan Pyhän Nikeforoksen toimesta. Lopulta se luettiin mukaan hyväksyttyyn kaanoniin, mutta se on edelleen ainoa Uuden testamentin kirja, jota ei lueta ortodoksisen kirkon liturgioissa. Myös Martti Luther totesi aikanaan, ettei kirjaa olisi ehkä pitänyt valita mukaan Uuteen testamenttiin. Hän suhtautui varauksin kirjan apostolisuuteen ja profeetallisuuteen.

Johanneksen ilmestys 1.Luku Jeesuksen kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää, ja sen lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijoilleen Johannekselle.

Ei ole ihme, jos Ilmestyskirja ei sovi Katolisille kirkkoisille, sillä se paljastaa heidän kirkkojensa tekemät marttyyreiden tapot ja kiduttamiset aina Jeesuksen tulemiseen asti.

Ilmestyskirja on sopusoinnussa Danielin kirjan kanssa ja liittyy historialliseen tulkinta suuntaan, joka on avain Raamatun tuntemiselle.

Jos ei Ilmestyskirjan sanoma kelpaa nykyajan kristityille, niin silloin voi heittää kaikki muutkin raamatun kirjat samaan kumottujen kirjojen joukkoon.
        Ilmestyskirja päättyy Jeesuksen tulemista koskeviin ennustuksiin, pedon ja Jumalan välisen taistelun lopullisesta päätöksestä.

• UnaFortuna

Kyllä Ilmestys kirja todellakin käskee kaikkien maan päällä asuvaisten antaa kunnia Jumalalle? Mikä tässä on sitten väärin?

Hesekiel: 20: 12.Myöskin sapattini minä annoin heille,olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra joka pyhitän heidät.

20: 20. Ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Eipä tuossa mainittu mittään Ellenin sapatista. Ei kai sitä sellaista vietäkään kukkaan muu, kuin uskovana esiintyvä.

Kun kerran kirjoittelet Raamatun vastaisesti: Siksi minun pitää vielä muistuttaa, jotta älkäätte eksykö Raamatun viidakkoon!

• tunnusta uskosi

Onko Ellen White sinulle oikea vai väärä profeetta?

Missä jakeessa Ilmestyskirjassa on maininta sapatista tai sunnuntaista?

• herra.

23 Jeesus kulki kerran sapattina viljapellon laitaa, ja hänen opetuslapsensa alkoivat kulkiessaan katkoa tähkäpäitä. 24 Silloin fariseukset sanoivat hänelle: "Katso nyt! Miksi opetuslapsesi tekevät sellaista, mitä sapattina ei ole lupa tehdä?" 25 Mutta Jeesus vastasi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen miestensä tuli nälkä eikä heillä ollut ruokaa? 26 Hän meni, Abjatarin ollessa ylipappina, Jumalan huoneeseen ja otti uhrileivät, söi ja antoi miehilleenkin, vaikka niiden syöminen on sallittua ainoastaan papeille." 27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28 Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra."

• Adventistien sapattioppi perustuu Ellen G. Whiten näkyyn, jossa Jeesus seisoo avoimen liitonarkin edessä katsomassa 10-käskyn tauluja.
      Neljännen käskyn (sapattikäskyn) kohdalla valo loisti ja osoitti selvästi, että Jumala halusi Hänen kansansa kunnioittavan sapattia (eli perjantain auringon laskusta lauantain auringon laskuun).

Osa adventisteista korostaa ainutlaatuisuuttaan sapatin pitämisen vuoksi mm. Ilm.14:n sanoin:
      "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon".

• Adventistit

seurata auringonlaskuja, vaan osalle meistä perjantai on työpäivä ja lauantai on sapatinpäivä näkyi aurinkoa tai ei.

Mielestäni Israelissa aurinko laskee aina illalla kuuden seitsemän paikkeilla sinne kyllä sopii auringon laskusapatti.

Sapatti annettiin jo luomisessa, eikä siellä ollut juutalaisia, eikä Elleniä. Jeesus sanoo: että sapatti annettiin ihmistä varten.

• hildurvonhopsis

Olen itse ev.lut.kirkon jäsen. Tunnen useista seurakunnista ihmisiä ja olen keskustellut monien seurakuntien kristittyjen kanssa. Tunnen myös adventisteja ja kyllä hekin Raamattua lukevat. Jeesus on heidänkin Herransa ja Vapahtajansa. Eivät he palvo ketään Ellen G Whitea. Raamattua he lukevat kokonaisuutena, eikä pelkästään Ilmestyskirjaa ja kolmesta enkelistä...

Miksi tuo adventistiasia on sinulle 'hankala'?
      Oletko itse ollut joskus adventtikirkon jäsen ja jotenkin pettynyt heihin?

Matt. 12:8
      Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."

Matt. 28:1
      Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.

Naiset viettivät sapatin ja seuraavana päivänä menivät Jeesuksen haudalle voitelemaan häntä hyväntuoksuisille voiteilla. Jeesus ei ollutkaan enää haudassa, vaan hän oli ylösnoussut.
      1. Pitkäperjantai - ristiinnaulitsemispäivä.
      2. Lauantai - sapatti
      3. Sunnuntai - ylösnousemuspäivä.

Jeesus ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin
      ja hän nousi kuolleista kolmantena päivänä.

Löytyi 39 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä hakusanoilla 'sapatti, sapatin'.

2. Moos. 16:23
      Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi."
      2. Moos. 16:25
      Ja Mooses sanoi: "Syökää se tänä päivänä, sillä tänä päivänä on Herran sapatti; tänään ette löydä kedolta mitään.
      2. Moos. 16:26
      Kuutena päivänä on teidän sitä koottava, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti; silloin ei sitä ole."
      2. Moos. 16:29
      Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."
      2. Moos. 20:10
      mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
      2. Moos. 31:14
      Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
      2. Moos. 31:15
      Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
      2. Moos. 31:16
      Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
      2. Moos. 35:2
      Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
      2. Moos. 35:3
      Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin."
      3. Moos. 23:3
      Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, pyhä kokous; silloin älkää yhtäkään askaretta toimittako, se on Herran sapatti, missä asuttekin.
      3. Moos. 23:11
      Ja hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen.
      3. Moos. 23:15
      Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa,
      3. Moos. 23:16
      laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri.
      3. Moos. 23:32
      Se on oleva teille levon päivä, kurittakaa itseänne paastolla. Kuukauden yhdeksäntenä päivänä illalla, illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti."
      3. Moos. 24:8
      Sapatti sapatilta hän aina asettakoon ne Herran eteen israelilaisten antina; se on ikuinen liitto.
      3. Moos. 25:4
      mutta seitsemäntenä vuotena olkoon maalla levon aika, sapatti Herran kunniaksi; silloin älä kylvä peltoasi äläkä leikkaa viinitarhaasi.
      4. Moos. 28:10
      Tämä on sapatin polttouhri, joka uhrattakoon kunakin sapattina jokapäiväisen polttouhrin ja siihen kuuluvan juomauhrin ohella.
      5. Moos. 5:14
      mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
      2. Kun. 4:23
      Hän sanoi: "Miksi menet hänen tykönsä tänä päivänä? Eihän nyt ole uusikuu eikä sapatti." Hän vastasi: "Ole huoleti".

Neh. 13:19
      Ja niin pian kuin oli tullut pimeä ennen sapattia Jerusalemin porteissa, käskin minä sulkea ovet ja kielsin avaamasta niitä ennen kuin sapatin jälkeen. Ja minä asetin palvelijoitani porteille, ettei yhtään kuormaa pääsisi kaupunkiin sapatinpäivänä.

Jes. 56:2
      Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!

Jes. 56:6
      Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,

Jes. 58:13
      Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,

Aam. 8:5
      sanoen: "Milloin loppuu uusikuu, että saamme myydä viljaa, ja milloin sapatti, että saamme avata jyväaitan, pienentää eefa-mitan ja suurentaa painon ja pettää väärällä vaa'alla,

Matt. 12:5
      Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?

Matt. 12:8
      Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."

Mark. 2:27
      Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
      Mark. 6:2
      Ja kun tuli sapatti, rupesi hän opettamaan synagoogassa; ja häntä kuullessaan monet hämmästyivät ja sanoivat: "Mistä tällä on kaikki tämä, ja mikä on se viisaus, joka on hänelle annettu? Ja mitä senkaltaiset voimalliset teot, jotka tapahtuvat hänen kättensä kautta?
      Mark. 15:42
      Ja kun jo oli tullut ilta, ja koska oli valmistuspäivä, se on sapatin aattopäivä,
      Mark. 16:1
      Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
      Luuk. 6:5
      Ja hän sanoi heille: "Ihmisen Poika on sapatin herra".
      Luuk. 23:54
      Ja silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan.
      Luuk. 23:56
      Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan.
      Joh. 5:9
      Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
      Joh. 5:10
      Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta".
      Joh. 9:14
      Ja se päivä, jona Jeesus teki tahtaan ja avasi hänen silmänsä, oli sapatti.
      Kol. 2:16
      Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

• kirjoitit..

Jeesus ei tosiaan kumonnut sapattia, vaan näytti sapatista juutalaisille tiukkapipoille sapatin merkityksen, että sapattina sopi tehdä hyvää parantaa sairaita ja nostaa härkä kaivosta. Sapattisin Jeesus kävi tapansa mukaan Jumalanpalveluksissa.

• hildurvonhopsis
        kirjoitit.. kirjoitti:

Jeesus ei tosiaan kumonnut sapattia, vaan näytti sapatista juutalaisille tiukkapipoille sapatin merkityksen, että sapattina sopi tehdä hyvää parantaa sairaita ja nostaa härkä kaivosta. Sapattisin Jeesus kävi tapansa mukaan Jumalanpalveluksissa.

1. Kor. 2:6
        Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka
        kukistuvat,

1. Kor. 2:7
        vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

Jaak. 1:5
        Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13

• elina2
        hildurvonhopsis kirjoitti:

1. Kor. 2:6
        Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka
        kukistuvat,

1. Kor. 2:7
        vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

Jaak. 1:5
        Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13

uudesti syntynyt ihminen sillä se joka tuntee Jumalan rakkauden ei tuomitse toisia vaan näkee lähimmäisessään myös uskovan, vaikka ei juuri kaikissa asioissa ajattelisikaan samoin.
        Se on totta että Jumala antaa meille jokaiselle viisautta kun me anomme sitä Häneltä, mutta ennenkaikkea meidän tulisi anoa rakkautta että me voisimme toisiamme rakastaa, eikä lyödä pahoilla sanoillamme. Jumalan siunausta sinulle hildurvonhopsis.

• hildurvonhopsis
        elina2 kirjoitti:

uudesti syntynyt ihminen sillä se joka tuntee Jumalan rakkauden ei tuomitse toisia vaan näkee lähimmäisessään myös uskovan, vaikka ei juuri kaikissa asioissa ajattelisikaan samoin.
        Se on totta että Jumala antaa meille jokaiselle viisautta kun me anomme sitä Häneltä, mutta ennenkaikkea meidän tulisi anoa rakkautta että me voisimme toisiamme rakastaa, eikä lyödä pahoilla sanoillamme. Jumalan siunausta sinulle hildurvonhopsis.

Raamatun mukaan Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE IHMISILLE Jeesuksen Kristuksen kautta. Kun viemme Sanaa eteenpäin ja rakastamme lähimmäisiämme, annamme kylvetyn sanan kasvun Jumalan haltuun. Jumala antaa kasvun kylvetylle Sanalle. Uskoontulo on aina Jumalan teko ja kiitos siitä kuuluu Jumalalle, Isällemme.

Siunattua Juhannusta, Johannes Kastajan muistojuhlaa sinulle ja perhekunnallesikin.

Näin sanoo Raamattu:

14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        1. kirje Timoteukselle 1:14-17 . Raamattu 1933/1938

Näin sanoo Raamattu:

1933/1938 Raamatun käännös

Kirje Titukselle 2: 11-15
        11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
        15 Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko.

1992 käännös:
        Kirje Titukselle 2: 11-15

11 Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, [1. Tim. 2:4; Tit. 3:4,5; 2. Piet. 3:9]
        12 ja se kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja elämään hillitysti, oikeamielisesti ja Jumalaa kunnioittaen tässä maailmassa, [Ef. 1:4; Kol. 1:22; 1. Piet. 1:15]
        13 kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä. [Room. 5:2; 1. Kor. 1:7; Fil. 3:20]
        14 Hän antoi itsensä alttiiksi meidän puolestamme lunastaakseen meidät vapaiksi kaikesta vääryydestä ja puhdistaakseen meidät omaksi kansakseen, joka kaikin voimin tekee hyvää. [Ef. 2:10; Hepr. 9:14; 1. Piet. 2:9]
        15 Näin sinun tulee puhua, kehottaa ja nuhdella kaikella arvovallalla, eikä kenenkään pidä väheksyä sinua. [1. Tim. 4:12]

Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! Filippiläiskirje 1:2

Luuk. 6:37    Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Room. 8:1    Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Matt. 18:14    Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

Room. 8:34    Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      38
      2852
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      2448
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2094
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      41
      2055
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1788
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1389
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1005
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      982
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      934
    Aihe