Skitsofreniasta.

Mua vähä vituttaa, ku oon sielultani puska, mut kuitenkin on aina pakko kirjottaa rekattuna. Miten sais sielun irtaantumaan nikistä?

Tai ei mua oikeestaan muu siinä vituta, muutaku se... tai jos ihan suoraan sanotaan niin, miten vitussa rekatut voi pitää itteensä puskia parempina? Ja mua vähä niinku tosissaan vituttaa kuulua tekopyhiin rekattuihin.

Asia pitäis jotenkin korjata ja puskiin mä en kykene menemään, ni miten tää ongelma nyt olis ratkaistava? Olisko niinku paskarekattujen syytä tarkistaa ajatteluaan?

Tai ei mua ny niin vituta, mut vähä se häirää, ku rekatut on saamarin sokeita.

Joo. Laatualoitus, perkele. ;)

62

2116

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WhatsUpDoc

muuten kuin sen takia ettei "sotkijat" pääse sotkemaan ja vandaalit vandalisoimaan

• palstan omistajiin, niinku niin moni muu kuvittelee kuuluvansa.

• alkaa purkautua

ulos puberteetista ja muuttua mieheksi. Vieläpä miekka-kivessä tyyliin puhuen täyttä asiaa. Onko meillä uusi Arthur?

• En pidä itseäni parempana.

Vastakysymys:
      Uskaltaisivatko puskat kirjoittaa samaa rekattuna, mitä puskasta?

• Puskassa olemiseen sitä uskallusta vasta vaaditaankin.

• -k32v-

vähä niinku tollane wannabe puska vai? niinku sellane hangaroundi siis, puskie backstageen pyrkivä groupie?

:) hähä

muuta gooalle tai mumbaihi, vedä päälle joku kirjava kaapu ja luovu kaikest, eti joku pätevä guru ja irtaudu rekist.nimimerkkisielust löytämällä perimmäine puskatotuus ja- nirvana.

ai mut täähä taiski olla vaa sellane proviisio alotus ;)

• mä oon puskafani.

Ja oli tää vähä proviisorialotuskin, mut provossakin on aina totuus siellä jossain, vaikka se onkin kirjotettuna vähä tälläseen muotoon.

• -k32v-
        relaxed_eyes kirjoitti:

mä oon puskafani.

Ja oli tää vähä proviisorialotuskin, mut provossakin on aina totuus siellä jossain, vaikka se onkin kirjotettuna vähä tälläseen muotoon.

se ei oo rekisteröityneide kirjoittajie fani?

• -k32v- kirjoitti:

se ei oo rekisteröityneide kirjoittajie fani?

jos aatellaan, et rekkautuneita ois vaikka joku kuuskytä, ni kahtakytä, eli kolmasosaa fanitan. Sillei sit oo merkitystä, et onks ne saman henkilön eri nikkejä vaiko eikö. Kaikista, sekä puskista, että rekatuista kuitenkin pidän, mutten varsinaisesti fanita. Oikeita puskia mä fanitan lähes satarosenttisesti, sieltä ne parhaat oivallukset ovat lähes aina tulleet.

• -k32v-
        relaxed_eyes kirjoitti:

jos aatellaan, et rekkautuneita ois vaikka joku kuuskytä, ni kahtakytä, eli kolmasosaa fanitan. Sillei sit oo merkitystä, et onks ne saman henkilön eri nikkejä vaiko eikö. Kaikista, sekä puskista, että rekatuista kuitenkin pidän, mutten varsinaisesti fanita. Oikeita puskia mä fanitan lähes satarosenttisesti, sieltä ne parhaat oivallukset ovat lähes aina tulleet.

niinku et mitä se sillä tarkoitti?

et niinku asiat ei mee jakeluun et ne olis tyhmii tai jotai? vai eiks ne näe asioit samal lail? vai et eiks ne uskalla sanoo jotai tai olla asoist jotai mieltä? vai onks ne vaa nii puusilmii?

• -k32v- kirjoitti:

niinku et mitä se sillä tarkoitti?

et niinku asiat ei mee jakeluun et ne olis tyhmii tai jotai? vai eiks ne näe asioit samal lail? vai et eiks ne uskalla sanoo jotai tai olla asoist jotai mieltä? vai onks ne vaa nii puusilmii?

Vaan sitä, että ku kaikki otetaan niin tosissaan tai ainaki puoltosissaan, ja ollaan niin herraa(tai rouvaa) ku olla ja voi.

Vähä sama asia ku tenvien leikeis, et sitä huudatetaan kuka huutaa. Tääl se asia vaan näkyy hieman toisel taval jos ei osaa katsoa. Tai siis, sitä ei nää jos ei osaa katsoa.

• -k32v-
        relaxed_eyes kirjoitti:

Vaan sitä, että ku kaikki otetaan niin tosissaan tai ainaki puoltosissaan, ja ollaan niin herraa(tai rouvaa) ku olla ja voi.

Vähä sama asia ku tenvien leikeis, et sitä huudatetaan kuka huutaa. Tääl se asia vaan näkyy hieman toisel taval jos ei osaa katsoa. Tai siis, sitä ei nää jos ei osaa katsoa.

tää topikki vaa vie 90% palstast nykyää.

• -k32v-
        -k32v- kirjoitti:

tää topikki vaa vie 90% palstast nykyää.

siis keskustelu kirjoittajist ja kirjoittajie ominaisuuksist. se veis 90% palstast.

vähä ku vertais siihe, et osoittais tähtee taivaal.

vähä typerähkö jamppa alkais parjaan, et ompa ruma sormi.

se tähti jäis niinku näkemättä kokonaa.

ei sillä et tää koskaa mitää helmee mistää asiast olis saanu kaivettuu tai tuotuu esille. mut monet saa. ja niist aika moni teilataa pelkästää sen takii, et joku tunnistaa kirjoittajan ja ei pääse eroon mielikuvasta koskie kirjoittajaa.

se oo kirjoittajan vika, et on rekisteröiny nimimerkin. se on jonku toise ongelma.

toi olis se pointti ollu.

• pointteja
        -k32v- kirjoitti:

siis keskustelu kirjoittajist ja kirjoittajie ominaisuuksist. se veis 90% palstast.

vähä ku vertais siihe, et osoittais tähtee taivaal.

vähä typerähkö jamppa alkais parjaan, et ompa ruma sormi.

se tähti jäis niinku näkemättä kokonaa.

ei sillä et tää koskaa mitää helmee mistää asiast olis saanu kaivettuu tai tuotuu esille. mut monet saa. ja niist aika moni teilataa pelkästää sen takii, et joku tunnistaa kirjoittajan ja ei pääse eroon mielikuvasta koskie kirjoittajaa.

se oo kirjoittajan vika, et on rekisteröiny nimimerkin. se on jonku toise ongelma.

toi olis se pointti ollu.

voi nostaa esille ihan puskastakin, eikä ole mitään pelkoa siitä että pointti tulis teilatuksi kirjoittajaan liittyvien mielikuvien takia.

• -k32v-
        pointteja kirjoitti:

voi nostaa esille ihan puskastakin, eikä ole mitään pelkoa siitä että pointti tulis teilatuksi kirjoittajaan liittyvien mielikuvien takia.

samaa mieltä siitä. ja paskan heittoki o helpompaa ku ei jää kiinni siitäkää.

• jokaisen
        -k32v- kirjoitti:

oma valinta mitä tänne kirjoittaa.

Kukkaset kasvaa hyvin kakassa. Jos ei ole kakkaa, ei ole kukkasia.

• sen..
        -k32v- kirjoitti:

että silloin voi myös keskustella rehellisesti. Jotkuthan palstalla eivät yksinkertaisesti kestä erilaisia mielipiteitä. Aika moni.
        Onko eriävä mielipide paskanheittoa?

• -k32v-
        jokaisen kirjoitti:

oma valinta mitä tänne kirjoittaa.

Kukkaset kasvaa hyvin kakassa. Jos ei ole kakkaa, ei ole kukkasia.

et niinku aivopieruist kehittyis jotai rakentavaa?

• -k32v-
        sen.. kirjoitti:

että silloin voi myös keskustella rehellisesti. Jotkuthan palstalla eivät yksinkertaisesti kestä erilaisia mielipiteitä. Aika moni.

eriävä mielipide tietenkä paskanheittoo.

• -k32v-
        sen.. kirjoitti:

tää ei iha tajunnu miks nimimerkillä kirjoittava olis automaattisesti jotenki epärehelline.

• harmaakaihi
        -k32v- kirjoitti:

tää ei iha tajunnu miks nimimerkillä kirjoittava olis automaattisesti jotenki epärehelline.

vaivaa ni turha sua on opettaa ajamaan autolla just sillon.

• vetää
        -k32v- kirjoitti:

et niinku aivopieruist kehittyis jotai rakentavaa?

palstalle porukkaa.

Jos ei ole paskaa, ei ole kirjoittelijoita. Silloin tuskin ajatuksia viriää.

• -k32v-
        harmaakaihi kirjoitti:

vaivaa ni turha sua on opettaa ajamaan autolla just sillon.

yks alkio ei määritä koko joukkoo. ikäväkyllä.
        et jos tota ei tajunnu, ni sit olis aika suppeeta ollu.

• se oli
        -k32v- kirjoitti:

yks alkio ei määritä koko joukkoo. ikäväkyllä.
        et jos tota ei tajunnu, ni sit olis aika suppeeta ollu.

vastaus vaan sulle.

• -k32v-
        se oli kirjoitti:

vastaus vaan sulle.

no tarkennetaa mielipide sit sillee, et varovaine kirjoittamine ei tän mielest oo epärehellisyyttä.

jos se tekee kaihin silmään, ni sit on kaihi silmäs.

• -k32v-
        vetää kirjoitti:

palstalle porukkaa.

Jos ei ole paskaa, ei ole kirjoittelijoita. Silloin tuskin ajatuksia viriää.

jos se ei kohdistu kehenkää. henkilökohtaisuuksii ei kai olis kellää mitää tarvetta, olis sit rekisteröity nimimerkki tai sit ei.

• ihmisen..

itserakkaus.

Kuvitellaan olevansa muita parempia ja tietävänsä asiat sillä ainoalla oikealla tavalla.

Arvaan kyllä mistä sait kimmokkeen tähän avaukseen. Kyseisellä tapauksella tuo omahyväisyys on mennyt vielä niin pitkälle, että se koettaa meitä puskia, jotka ollaan joskus erimieltä kyseisen ylhäisyyden kanssa, "armollisesti" opettaa. Tuo armo on hänen oma ilmaisunsa.

Asiaa ei voi korjata niin kauan kun palstalla on itserakkaita ihmisiä.

Keskusteluhalukkuus tuollaisten tyyppien kanssa kyllä aikaa myöden vähenee ja eivätköhän he poistu palstalta viimeistään siinä vaiheessa kun kukaan ei suostu enää keskusteluun heidän kanssaan.

• Vaikka silläkin tietty vaikutusta hieman oli. Asia on mulla kuitenkin tullut melkein joka kerta mieleen kun rekattujen kommentteja luen. Melkein poikkeuksetta... tai totuuden nimessä on kyl pakko sanoo, että on olemassa valtavirrasta poikkeaviakin jonkun verran, samoin tietty puskissakin on niitä yltiöitserakkaita olemassa, mut niistä mä en hetkeekään usko, että ne olis nk. rehellisiä puskia.

• Mähän
        relaxed_eyes kirjoitti:

Vaikka silläkin tietty vaikutusta hieman oli. Asia on mulla kuitenkin tullut melkein joka kerta mieleen kun rekattujen kommentteja luen. Melkein poikkeuksetta... tai totuuden nimessä on kyl pakko sanoo, että on olemassa valtavirrasta poikkeaviakin jonkun verran, samoin tietty puskissakin on niitä yltiöitserakkaita olemassa, mut niistä mä en hetkeekään usko, että ne olis nk. rehellisiä puskia.

alan pikkuhiljaa tykkäämään R.E:stä.

• että suuri osa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Vaikka silläkin tietty vaikutusta hieman oli. Asia on mulla kuitenkin tullut melkein joka kerta mieleen kun rekattujen kommentteja luen. Melkein poikkeuksetta... tai totuuden nimessä on kyl pakko sanoo, että on olemassa valtavirrasta poikkeaviakin jonkun verran, samoin tietty puskissakin on niitä yltiöitserakkaita olemassa, mut niistä mä en hetkeekään usko, että ne olis nk. rehellisiä puskia.

palstan rekisteröityneistä on ihan asiallista väkeä, muutama jopa todella normaali ja symppis tapaus.

Sitten on muutamia näitä ylijumalia :(

• skitsofrenian kanssa ei tuolla ole juuri mitään tekemistä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia

humoristisesti
      http://www.youtube.com/watch?v=mESovr7sFA0

Osa Juicen sanoitusta kappaleesta "Skitsofrenia"

SKITSOFRENIA
      Hävinnyt on taju kokonaisuuden - Skitsofrenia!
      Minää on ympäri avaruuden - Skitsofrenia!
      Kaikkea kavahdan, kaikkea pelkään - Skitsofrenia!
      Pelko saa minulle siivet selkään - Skitsofrenia!
      Kadulla minua piiritetään - Skitsofrenia!
      Kaikki tuntee minut vaan minä en ketään- Skitsofrenia!
      Orpona nousen vieraaseen laivaan - Skitsofrenia!
      Aina yhtä kaukana on ranta taivaan - Skitsofrenia!
      Ei elämästä selviydy vauriotta - Skitsofrenia!
      Totuus on harhaa: vain harha on totta - Skitsofrenia!
      Tarroista hymyt on ihmisillä - Skitsofrenia!

• Väittäsin, että alotukseen ei monikaan naine osallistunut. Ku miehet puhuu asiaa, ni naiset kyllä kuuntelee, eikä höpise väliin omiaan. Logiikka toimii sittenkin.

• -k32

juuri on asia.

Tää lähtee nyt nukkuuu.

By the way, mikä siin on että jalka kasvaa aikuisenakin. Toissa viikolla ostin kolmeseiskat eikä meinaa enää mahtua jalkaan.

• En huomannu tätä ajoissa joten tulin sittenkin höpisemään omiani logiikkanne väliin.

• tulee..

respectiä..

• oo kyllä koskaan tullut miettineeksi asiaa tuolta kantilta. Mistä sä oot saanut ajatuksen, että rekatut pitää itseään puskia parempina? Vai ajatteletko itse niin ja oletat muidenkin rekattujen ajattelevan samalla tavalla?

• hukkaan tääkään alotus.

>Mistä sä oot saanut ajatuksen, että rekatut pitää itseään puskia parempina?

Kyllähän se nyt niin miljoona kertaa on nähty, että vain nikillä kirjotetulla mielipiteellä on rekatuille joku arvo, tai korjaan, osalle rekatuista.

>Vai ajatteletko itse niin ja oletat muidenkin rekattujen ajattelevan samalla tavalla?

En ajattele.

• relaxed_eyes kirjoitti:

hukkaan tääkään alotus.

>Mistä sä oot saanut ajatuksen, että rekatut pitää itseään puskia parempina?

Kyllähän se nyt niin miljoona kertaa on nähty, että vain nikillä kirjotetulla mielipiteellä on rekatuille joku arvo, tai korjaan, osalle rekatuista.

>Vai ajatteletko itse niin ja oletat muidenkin rekattujen ajattelevan samalla tavalla?

En ajattele.

Kyllä mulle puskienkin kommenteilla on arvoa siinä missä rekattujenkin kommenteilla, vaikka keskustelua herkemmin rekattujen kanssa syntyykin.

Ai niin, ehkä se on tuota mun rekatun sokeutta etten vaan huomaa tuota...

• Aurinko79 kirjoitti:

Kyllä mulle puskienkin kommenteilla on arvoa siinä missä rekattujenkin kommenteilla, vaikka keskustelua herkemmin rekattujen kanssa syntyykin.

Ai niin, ehkä se on tuota mun rekatun sokeutta etten vaan huomaa tuota...

>Ai niin, ehkä se on tuota mun rekatun sokeutta etten vaan huomaa tuota...

Rekatun sokeutta on se, ettei ajatella asioita yleisellä tasolla, vaan pelkästään oman itsen kautta.

>Ai niin, ehkä se on tuota mun rekatun sokeutta etten vaan huomaa tuota...

Rekatun sokeutta on se, ettei ajatella asioita yleisellä tasolla, vaan pelkästään oman itsen kautta.

kaikki meistä tee niin? Olipa sitten puska tai rekattu niin kommentteihin heijastuu aina oma persoona jollain tavalla. Sieltähän käsin ne käsitykset, mielipiteet, arvot ja ajatukset kumpuaa... Vaikka kuinka astuis oman itsensä ulkopuolelle ja yrittäisi ajatella asioita yleismaailmallisesti, mä väitän siltikin että kukaan ei pääse omasta näkökulmastaan täysin irralleen.

Ja mikset sä vaan mene puskiin jos sä koet rekattuna olon jotenki ongelmalliseks? Tee jotain asialle jos kerran koet olosi tekopyhäks.

• Aurinko79 kirjoitti:

kaikki meistä tee niin? Olipa sitten puska tai rekattu niin kommentteihin heijastuu aina oma persoona jollain tavalla. Sieltähän käsin ne käsitykset, mielipiteet, arvot ja ajatukset kumpuaa... Vaikka kuinka astuis oman itsensä ulkopuolelle ja yrittäisi ajatella asioita yleismaailmallisesti, mä väitän siltikin että kukaan ei pääse omasta näkökulmastaan täysin irralleen.

Ja mikset sä vaan mene puskiin jos sä koet rekattuna olon jotenki ongelmalliseks? Tee jotain asialle jos kerran koet olosi tekopyhäks.

mut ei kaikki pääse. On tääl jopa sellasia rekattujakin jotka pääsee itsestään irralleen ja kykenee näkemään asiat täysin toisen keskustelijan kannalta tai yleismaailmallisesti.

mut ei kaikki pääse. On tääl jopa sellasia rekattujakin jotka pääsee itsestään irralleen ja kykenee näkemään asiat täysin toisen keskustelijan kannalta tai yleismaailmallisesti.

moni toki ajattelemaan asioita laajemmin yleisluontoisella tasolla, mutta en mä muista nähneeni yhtäkään kommenttia tällä palstalla, josta ei jotenkin kuvastuisi ko. henkilön arvo- ja ajatusmaailma. Tai jos oon missannut sellaisen, niin linkitä mulle joku sellainen kommentti niin ehkä ymmärrän paremmin mitä tarkoitat.

• Aurinko79 kirjoitti:

moni toki ajattelemaan asioita laajemmin yleisluontoisella tasolla, mutta en mä muista nähneeni yhtäkään kommenttia tällä palstalla, josta ei jotenkin kuvastuisi ko. henkilön arvo- ja ajatusmaailma. Tai jos oon missannut sellaisen, niin linkitä mulle joku sellainen kommentti niin ehkä ymmärrän paremmin mitä tarkoitat.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000036056984

Tokihan ku se on puskan kirjoittama, ni ohihan se sillo menee.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000036056984

Tokihan ku se on puskan kirjoittama, ni ohihan se sillo menee.

mä tulkitsen ihmisten kommentteja eri tavalla kuin sinä. Ohi multa menee paljonkin tällä palstalla, mutta ei sen takia, että kommentti on kirjoitettu puskista.

Tuo oli toki hyvä kommentti sinänsä, mutta kyllä siinäkin kirjoittajan omaa näkökulma oli nähtävissä. Hän näki ongelmaksi itserakkauden. Se on siis hänen tulkintansa siitä, mikä aiheuttaa ongelman tässä tapauksessa. Hänen tulkintaansa taas vaikuttavat monet asiat jotka kumpuavat hänen perusluonteestaan, taustastaan, kokemuksistaan, kasvatuksestaan, koulutuksestaan, yleisestä maailmankatsomuksestaan jne.

Mä en näe sitä mahdolliseks, että ihminen pystyy täysin irtaantumaan omasta persoonastaan niin yleismaailmalliselle tasolle ettei hänen ajatteluunsa tai tekoihinsa vaikuttaisi laisinkaan ns. henkilökohtaiset seikat. Sehän tarkottais, että ihminen kykenis nollaamaan kaiken oppimansa ja kokemansa ja ajattelemaan kaikkea puhtaan analyyttisesti pelkän faktatiedon perusteella. Niin kauan kuin me ollaan ihmisiä, mä en usko yhdenkään ihmisen pystyvän tuohon.

• Aurinko79 kirjoitti:

mä tulkitsen ihmisten kommentteja eri tavalla kuin sinä. Ohi multa menee paljonkin tällä palstalla, mutta ei sen takia, että kommentti on kirjoitettu puskista.

Tuo oli toki hyvä kommentti sinänsä, mutta kyllä siinäkin kirjoittajan omaa näkökulma oli nähtävissä. Hän näki ongelmaksi itserakkauden. Se on siis hänen tulkintansa siitä, mikä aiheuttaa ongelman tässä tapauksessa. Hänen tulkintaansa taas vaikuttavat monet asiat jotka kumpuavat hänen perusluonteestaan, taustastaan, kokemuksistaan, kasvatuksestaan, koulutuksestaan, yleisestä maailmankatsomuksestaan jne.

Mä en näe sitä mahdolliseks, että ihminen pystyy täysin irtaantumaan omasta persoonastaan niin yleismaailmalliselle tasolle ettei hänen ajatteluunsa tai tekoihinsa vaikuttaisi laisinkaan ns. henkilökohtaiset seikat. Sehän tarkottais, että ihminen kykenis nollaamaan kaiken oppimansa ja kokemansa ja ajattelemaan kaikkea puhtaan analyyttisesti pelkän faktatiedon perusteella. Niin kauan kuin me ollaan ihmisiä, mä en usko yhdenkään ihmisen pystyvän tuohon.

olen samaa mieltä, osittain eri mieltä. Kommentoimaan kykenee vaikka ja mitä, on omat kokemukset tai mielipiteet sit mitä tahansa. Jos siis vaan löytyy tahtoa ja uskallusta astua katsomaan itseään(ja asioita) ulkopuolelta.

olen samaa mieltä, osittain eri mieltä. Kommentoimaan kykenee vaikka ja mitä, on omat kokemukset tai mielipiteet sit mitä tahansa. Jos siis vaan löytyy tahtoa ja uskallusta astua katsomaan itseään(ja asioita) ulkopuolelta.

kommentoimaan ja AJATTELEMAAN kykenee mitä tahansa, jos löytyy uskallusta ja tahtoa.

btw. Ettei ihan sokeeks menis, ni muistelepa mikä oli sun ensimmäinen lause tähän alotukseen. Mut tiedän, että se on vaikeeta suostua ajattelemaan jotain ihan toisella tapaa. Mutku totuudellisesti ei voi mitään ymmärtää, jos ei ensin suostu muuttamaan ajatteluaan ja ymmärtäminen ei tarkoita toimintatavan omaksumista.

sellaisessa kommentoinnissa sitten enää mitään järkeä? Voihan sitä heitellä ilmaan kaikkea mitä ensimmäisenä mieleen tulee, mutta silloin se on pelkkää jäsentelemätöntä hölynpölyä, koska ajatusten taustalla ei ole mitään todellista mielipidettä tai ajatusprosessia. Tietty faktat on aina faktoja (kunnes joku toisin osoittaa), mutta niidenkin käsittelyssä vaaditaan ajattelua, joka on väistämättä sidoksissa persoonaan.

Ehdottomasti on hyvä kyseenalaistaa omaa ajatteluaa, pyrkiä löytämään uudenlaisia ajattelutapoja ja haastaa itsensä ajattelemaan hiukan laajemmin. On kovin mukavaa katsella maailmaa omasta turvallisesta kolostaan, mutta paljon antoisampaa on yrittää edes välillä astua ulos sieltä.

Mä en silti näe pahana sitä, että ihmisen persoona on mukana kaikessa ajattelussa ja kommentoinnissa. Mun mielestä nimenomaan se antaa keskusteluihin uutta syvyyttä, kun kuulee erilaisten persoonien mielipiteitä ja ajatuksia. Tärkeintä on, että uskaltaa kyseenalaistaa itsensä ja ajattelunsa. Se kun saattaa vaatia joskus sen myöntämistä, että on ollutkin väärässä jonkin asian suhteen.

• Aurinko79 kirjoitti:

sellaisessa kommentoinnissa sitten enää mitään järkeä? Voihan sitä heitellä ilmaan kaikkea mitä ensimmäisenä mieleen tulee, mutta silloin se on pelkkää jäsentelemätöntä hölynpölyä, koska ajatusten taustalla ei ole mitään todellista mielipidettä tai ajatusprosessia. Tietty faktat on aina faktoja (kunnes joku toisin osoittaa), mutta niidenkin käsittelyssä vaaditaan ajattelua, joka on väistämättä sidoksissa persoonaan.

Ehdottomasti on hyvä kyseenalaistaa omaa ajatteluaa, pyrkiä löytämään uudenlaisia ajattelutapoja ja haastaa itsensä ajattelemaan hiukan laajemmin. On kovin mukavaa katsella maailmaa omasta turvallisesta kolostaan, mutta paljon antoisampaa on yrittää edes välillä astua ulos sieltä.

Mä en silti näe pahana sitä, että ihmisen persoona on mukana kaikessa ajattelussa ja kommentoinnissa. Mun mielestä nimenomaan se antaa keskusteluihin uutta syvyyttä, kun kuulee erilaisten persoonien mielipiteitä ja ajatuksia. Tärkeintä on, että uskaltaa kyseenalaistaa itsensä ja ajattelunsa. Se kun saattaa vaatia joskus sen myöntämistä, että on ollutkin väärässä jonkin asian suhteen.

Näkökulmaa muuttamalla, siltikään valehtelematta mitään saa aina tietää toisten ajattelun ja asioihin suhtautumistavan, joka kertoo paljo enemmän kuin kommentin tekstisisältö.

Ja sellasen kommentoinnin takana on huomattavasti isompi ajatteluprosessi, kuin kenenkään yksioikoinen 'totuus' ja ykstotinen omiin kokemuksiin perustuva mielipide.

>On kovin mukavaa katsella maailmaa omasta turvallisesta kolostaan, mutta paljon antoisampaa on yrittää edes välillä astua ulos sieltä.

Niinpä. Mut silti kovin harva edes yrittää.

kommentoimaan ja AJATTELEMAAN kykenee mitä tahansa, jos löytyy uskallusta ja tahtoa.

btw. Ettei ihan sokeeks menis, ni muistelepa mikä oli sun ensimmäinen lause tähän alotukseen. Mut tiedän, että se on vaikeeta suostua ajattelemaan jotain ihan toisella tapaa. Mutku totuudellisesti ei voi mitään ymmärtää, jos ei ensin suostu muuttamaan ajatteluaan ja ymmärtäminen ei tarkoita toimintatavan omaksumista.

lauseessahan mä jo myönsin, etten ole tajunnut ajatella asiaa mainitsemaltasi kantilta. Siinähän mä nimenomaan hiukan pyrin pääsemään irti omasta ajattelutavastani ja ymmärtämään tätä jonkun toisen kuin itseni kannalta.

Mä suostun ja oon halukas siis muuttamaan ajatteluani, mutta sehän ei tarkoita vielä sitä, että siihen kykenisin.

Näkökulmaa muuttamalla, siltikään valehtelematta mitään saa aina tietää toisten ajattelun ja asioihin suhtautumistavan, joka kertoo paljo enemmän kuin kommentin tekstisisältö.

Ja sellasen kommentoinnin takana on huomattavasti isompi ajatteluprosessi, kuin kenenkään yksioikoinen 'totuus' ja ykstotinen omiin kokemuksiin perustuva mielipide.

>On kovin mukavaa katsella maailmaa omasta turvallisesta kolostaan, mutta paljon antoisampaa on yrittää edes välillä astua ulos sieltä.

Niinpä. Mut silti kovin harva edes yrittää.

kun näkökulmaa muuttaa, on jo tehnyt kyseenalaistuksen ja pohtinut asiaa, ainakin jos näkökulmansa haluaa pystyä perustelemaan kuten yleensä keskustelussa "vaaditaan". Se ei ole siis sama kuin jäsentelemättömien ajatusten ilmaanheitto, mikä toki sekin voi joskus olla hedelmällistä riippuen asiayhteydestä.

Jokaisella on oma totuutensa, jopa niillä jotka pyrkivät ajattelemaan kaikesta yleismaailmallisesti. Jos kuitenkin pystyy ymmärtämään, että oma totuus ei ole aina se oikea, on jo melko pitkällä. Oman totuuden ei silti täydy olla ykstotinen tai yksoikoinen. Sielläkin taustalla voi olla pitkällinen ajatteluprosessi, vaikkei se siltä ulospäin näyttäisikään.

Ehkä moni kokee olonsa turvalliseksi omassa kolossaan, mutta se on sentään positiivista että aika moni on ilmeisen halukas vaihtamaan niitä ajatuksia ja kuuntelemaan myös toisenlaisia mietteitä. Kuten sanoit, voi oppia ymmärtämään mutta toimintatapojaan ei silti tarvitse muuttaa ja uskon, että moni kokeekin keskustelut juuri noin.

Sama pätee kaikkeen elämässä. Jollei ikinä astu ulos mukavuusalueeltaan, jää lopulta anti kovin köyhäksi. Joskus on uskaltauduttava haastamaan itsensä olipa kyseessä sitten itsensä kehittäminen uran, ihmissuhteiden, henkisen kasvun tai vaikkapa harrastusten suhteen. Muiden silmissä kyse voi olla ihan mitättömästäkin asiasta, mutta muiden mielipiteillä ei tässä kohdin ole mitään merkitystä.

• "Ja mua vähä niinku tosissaan vituttaa kuulua tekopyhiin rekattuihin."

Jos se on noin raskas taakka kannettavaks niin sähän tiedät kuinka toimia?

Aurinko jo sanokin aikalailla sen mitä tuohon sanottavaa edes on.

• la.ra

puhu paskaa ja yleistä.

Jos et muuta keksi niin tee vaikka ruutupaperille listat plussista ja miinuksista ja toimi sen mukaan.

Tai kuvittele asian puolet käsiisi, joita punnitset vaakakuppeina.

Luojan kiitos mulla ei ole tällaisia ongelmia...

• Naiset ottaa itteensä ja miehistä sitä ei tehnyt kukaan.

• "Luojan kiitos mulla ei ole tällaisia ongelmia..."

Eikö olis pikemminkin mahtavaa jos kaikkien ongelmat olis näin pieniä? ;)

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Naiset ottaa itteensä ja miehistä sitä ei tehnyt kukaan.

Jaapa jaa.

• la.ra kirjoitti:

Jaapa jaa.

Valitettavaa, mut siltikin esiohjelmoidut logiikat toimii kuin rolexit.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Valitettavaa, mut siltikin esiohjelmoidut logiikat toimii kuin rolexit.

niin sitten sä varmaan hajoot tuohon suureen ongelmaasi.

• Einsten1 kirjoitti:

kannassani.

yllättyisin jos tämä(kään) alotus kenenkään kantaa, tai asioihin suhtautumista mikskään muuttais.

yllättyisin jos tämä(kään) alotus kenenkään kantaa, tai asioihin suhtautumista mikskään muuttais.

huumorialotukset huumorialotuksina.

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      393
      2000
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1829
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1358
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      989
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      950
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      918
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      765
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      739
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe