Scott Atacama Trail CM:stä?

hmmh

Onko kellään tietoa, kokemusta tms Citymarketissa myytävästä Scott Atacama Trail -merkkisestä pyörästä? Onko ihan surkea, vai jopa ihan hyvä? Aina haukutaan että marketti on vihoviimeinen paikka ostaa polkupyörä, mutta tämä pyörä on mielestäni tosi kivannäköinen, halpa ja hyväntuntoinen ajettava sen mitä olen kaupassa päässyt testailemaan! Mutta kestääkö osat, tuleeko olemaan hintansa väärti ja kestämään pitempään, vai hajoileeko käsiin yms? Muistaakseni oli Aceran vaihteet/vaihtajat ja v-jarrut sekä alumiinirunko. Nämä nyt ei kyllä mulle sano paljon mitään, kun en pyöristä mitään tajua... mutta jospa te viisaampina kertoisitte että minkä tasoiset osat tässä pyörässä on! :) Ja mihin osiin vielä kannattaa kiinnittää huomiota? En ole kovinkaan aktiivinen pyöräilyn harrastaja, joten pyörä ei tule todennäköisesti kovinkaan suureen käyttöön, ihan vaan satunnaisiin matkoihin, eli en tarvitse huipputason varustelua. :D

6

3415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyöräilijä minäkin

      Scott'n tuotemerkillä myydään kaikenlaista, mm. polkupyöriä laidasta laitaan. Tuolla nimellä tuli hausta ensimmäiseksi asiallinen teräsrunkoinen trekkingpyörän runko keskitasoa paljon huonommilla osilla.Seuraavana olikin sitten joku täysjousto. Jotentäysin mahdotonta sanoa pyörästä mitään.

      Jos et saa jotain osaavaa kaveria katsomaan pyörää, niin ostosuositus on yllämainitusta syystä "jätä kauppaan". Jos saat asiantuntevan kaverin katsomaan fillaria, niin hän todennäköisesti sanoo saman. Pyörissä kannattaa muistaa, että halpa on harvoin edullinen.

      • Break

        Scott Atacama on kohtuullisen hyvä pyörä hintaisekseen jopa erinomainen. Osat ovat tietenkin halpalaatua, mutta eivät mitään aivan romuja. Pyörä on kuitenkin varsin yksinkertainen peruspyörä. Runko ja yleinen työn laatu on laadukasta. Kokonaisuutena pyörästä on jäänyt paljon parempi kuva kuin ns. markettimerkkisistä pyöristä. Ehkäpä tunnettu merkki pakottaa pitämään edes jonkinlaista laatutasoa yllä.

        Kokemukseni on peräisin parin vuoden ajalta jälkikasvun käytössä olevasta scotista. Itse ajelen reilusti kalliimmalla hybridillä. Scotin ei tarvitse kuitenkaan yhtään hävetä vertailukohteeni vieressä. Voin suositella.


      • japadapa
        Break kirjoitti:

        Scott Atacama on kohtuullisen hyvä pyörä hintaisekseen jopa erinomainen. Osat ovat tietenkin halpalaatua, mutta eivät mitään aivan romuja. Pyörä on kuitenkin varsin yksinkertainen peruspyörä. Runko ja yleinen työn laatu on laadukasta. Kokonaisuutena pyörästä on jäänyt paljon parempi kuva kuin ns. markettimerkkisistä pyöristä. Ehkäpä tunnettu merkki pakottaa pitämään edes jonkinlaista laatutasoa yllä.

        Kokemukseni on peräisin parin vuoden ajalta jälkikasvun käytössä olevasta scotista. Itse ajelen reilusti kalliimmalla hybridillä. Scotin ei tarvitse kuitenkaan yhtään hävetä vertailukohteeni vieressä. Voin suositella.

        Itse ostin eilen kyseisen pyörän ja polkaisin 40km matkan sujauksessa. Ensimmäinen hybridi ittelleni, ja ihan kelpo vehkeeltä tuntuu. Mielestäni pyörän on vanhemman vuoden mallistoa, siksi hinta alempaana. Ja voin sanoa että ihan Scottia on! Suosittelen!


      • pääsee ja
        japadapa kirjoitti:

        Itse ostin eilen kyseisen pyörän ja polkaisin 40km matkan sujauksessa. Ensimmäinen hybridi ittelleni, ja ihan kelpo vehkeeltä tuntuu. Mielestäni pyörän on vanhemman vuoden mallistoa, siksi hinta alempaana. Ja voin sanoa että ihan Scottia on! Suosittelen!

        pilluu saa...mitä isompi alamäki,sitä kovempaa kulkee


    • Anonyymi

      Juu halppis. 5 vuoden jälkeen talven jäljiltä ohjaustanko jumissa kun laakeri ruostunut kiinni. Netistä löydä paikkaa mistä saisi uuden laakerin ohjaustankoon. Ei olisi kuin tarvinnut vaseliinia laakeriin laittaa kun kasattu. Uusien pyörien myyntiä tämäkin lisää kun osien saanti piilotetaan johonkin. Mummo pyörissä ohjaustanko pelasi 50 vuotta kun vaseliinin kanssa kasattu.

      • Anonyymi

        Nythän on alkussyksyä. Pyörällä jolla ajetaan, osat eivät niin helposti jumitu.
        Osien kiinni ruostuminen kertoo siitä että huollot on jätetty tekemättä. Pyörä tarvitsee säännöllistä huoltoa useammin kuin kerran vuosisadassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7591
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4516
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      3113
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1419
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe