Scott Atacama Trail CM:stä?

hmmh

Onko kellään tietoa, kokemusta tms Citymarketissa myytävästä Scott Atacama Trail -merkkisestä pyörästä? Onko ihan surkea, vai jopa ihan hyvä? Aina haukutaan että marketti on vihoviimeinen paikka ostaa polkupyörä, mutta tämä pyörä on mielestäni tosi kivannäköinen, halpa ja hyväntuntoinen ajettava sen mitä olen kaupassa päässyt testailemaan! Mutta kestääkö osat, tuleeko olemaan hintansa väärti ja kestämään pitempään, vai hajoileeko käsiin yms? Muistaakseni oli Aceran vaihteet/vaihtajat ja v-jarrut sekä alumiinirunko. Nämä nyt ei kyllä mulle sano paljon mitään, kun en pyöristä mitään tajua... mutta jospa te viisaampina kertoisitte että minkä tasoiset osat tässä pyörässä on! :) Ja mihin osiin vielä kannattaa kiinnittää huomiota? En ole kovinkaan aktiivinen pyöräilyn harrastaja, joten pyörä ei tule todennäköisesti kovinkaan suureen käyttöön, ihan vaan satunnaisiin matkoihin, eli en tarvitse huipputason varustelua. :D

6

3480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyöräilijä minäkin

Scott'n tuotemerkillä myydään kaikenlaista, mm. polkupyöriä laidasta laitaan. Tuolla nimellä tuli hausta ensimmäiseksi asiallinen teräsrunkoinen trekkingpyörän runko keskitasoa paljon huonommilla osilla.Seuraavana olikin sitten joku täysjousto. Jotentäysin mahdotonta sanoa pyörästä mitään.

Jos et saa jotain osaavaa kaveria katsomaan pyörää, niin ostosuositus on yllämainitusta syystä "jätä kauppaan". Jos saat asiantuntevan kaverin katsomaan fillaria, niin hän todennäköisesti sanoo saman. Pyörissä kannattaa muistaa, että halpa on harvoin edullinen.

• Break

Scott Atacama on kohtuullisen hyvä pyörä hintaisekseen jopa erinomainen. Osat ovat tietenkin halpalaatua, mutta eivät mitään aivan romuja. Pyörä on kuitenkin varsin yksinkertainen peruspyörä. Runko ja yleinen työn laatu on laadukasta. Kokonaisuutena pyörästä on jäänyt paljon parempi kuva kuin ns. markettimerkkisistä pyöristä. Ehkäpä tunnettu merkki pakottaa pitämään edes jonkinlaista laatutasoa yllä.

Kokemukseni on peräisin parin vuoden ajalta jälkikasvun käytössä olevasta scotista. Itse ajelen reilusti kalliimmalla hybridillä. Scotin ei tarvitse kuitenkaan yhtään hävetä vertailukohteeni vieressä. Voin suositella.

• japadapa
        Break kirjoitti:

Scott Atacama on kohtuullisen hyvä pyörä hintaisekseen jopa erinomainen. Osat ovat tietenkin halpalaatua, mutta eivät mitään aivan romuja. Pyörä on kuitenkin varsin yksinkertainen peruspyörä. Runko ja yleinen työn laatu on laadukasta. Kokonaisuutena pyörästä on jäänyt paljon parempi kuva kuin ns. markettimerkkisistä pyöristä. Ehkäpä tunnettu merkki pakottaa pitämään edes jonkinlaista laatutasoa yllä.

Kokemukseni on peräisin parin vuoden ajalta jälkikasvun käytössä olevasta scotista. Itse ajelen reilusti kalliimmalla hybridillä. Scotin ei tarvitse kuitenkaan yhtään hävetä vertailukohteeni vieressä. Voin suositella.

Itse ostin eilen kyseisen pyörän ja polkaisin 40km matkan sujauksessa. Ensimmäinen hybridi ittelleni, ja ihan kelpo vehkeeltä tuntuu. Mielestäni pyörän on vanhemman vuoden mallistoa, siksi hinta alempaana. Ja voin sanoa että ihan Scottia on! Suosittelen!

• pääsee ja
        japadapa kirjoitti:

Itse ostin eilen kyseisen pyörän ja polkaisin 40km matkan sujauksessa. Ensimmäinen hybridi ittelleni, ja ihan kelpo vehkeeltä tuntuu. Mielestäni pyörän on vanhemman vuoden mallistoa, siksi hinta alempaana. Ja voin sanoa että ihan Scottia on! Suosittelen!

pilluu saa...mitä isompi alamäki,sitä kovempaa kulkee

• Anonyymi

Juu halppis. 5 vuoden jälkeen talven jäljiltä ohjaustanko jumissa kun laakeri ruostunut kiinni. Netistä löydä paikkaa mistä saisi uuden laakerin ohjaustankoon. Ei olisi kuin tarvinnut vaseliinia laakeriin laittaa kun kasattu. Uusien pyörien myyntiä tämäkin lisää kun osien saanti piilotetaan johonkin. Mummo pyörissä ohjaustanko pelasi 50 vuotta kun vaseliinin kanssa kasattu.

• Anonyymi

Nythän on alkussyksyä. Pyörällä jolla ajetaan, osat eivät niin helposti jumitu.
        Osien kiinni ruostuminen kertoo siitä että huollot on jätetty tekemättä. Pyörä tarvitsee säännöllistä huoltoa useammin kuin kerran vuosisadassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe