Huono kunto...

Minä

Oon 13v tyttö ja oon harrastanu salibandya vuoden. Mulla on aika huono kunto, sanokaa miten sitä vois parantaa? Tai no tiedän kyllä miten sitä vois parantaa, esim. juoksemalla 3km joka päivä..:) Mut se ei oikein onnistu kun en jaksa juosta kolmea kilometriä.. Peleissä ja harkoissa oon jaksanu ihan hyvin, ei se nyt niin huono se kunto ole.. Mutta siis parantamisen varaa on. Eli siis, vinkkejä??

8

2777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säbäri

      Jos koulumatkasi on sopivan lyhyt voit kävellä joka päivä bussin sijasta. (erittäin tehokasta) jos matkaa on enemmän, kuin 1,5 km voit pyöräillä kouluun niin pitkään kuin ilmat sallivat. Pelkkä kävely on muutenkin erittäin tehokasta, aina ei tarvitse juosta. Pyöräily on mkevyt ja hauska tapa "kasvattaa kuntoa".

      • Minä

        Kiitos vinkistä. Koulumatkaa on n.2.5km ja yleensä pyöräilen kumpaankin suuntaan. Talvella menen joko bussilla tai kävellen. Nyt kai sitten kannattais kävellä.


      • Filosofin Poika
        Minä kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Koulumatkaa on n.2.5km ja yleensä pyöräilen kumpaankin suuntaan. Talvella menen joko bussilla tai kävellen. Nyt kai sitten kannattais kävellä.

        Eli jos sinua kiinnostaa sitten ihan kunnon kasvattaminen myös vapaa-ajalla, niin ettei kysymyksessä ole ns. hyötyliikunta.
        Neuvoisin harrastamaan monipuolista liikuntaa. Juokse, kävele, ui, pyöräile, käy pelaamassa pallopelejä etc.. Niin, että liikuntakertoja tulisi viikossa 3-5, sellaisia että 0,5-2,5 tuntia olisi liikuntaa, jossa sinulle tulee hiki ja jossa hengästyt.
        Eräs tämän päivän mielenkiintoisia ilmiöitä on sykeharjoittelu. Urheilukaupat myyvät sykemittareita. Mukana tulee sykeharjoittelun ohjekirjanen. Halvimmalla mittarilla pääsee alkuun...

        Ota kuitenkin huomioon, että salibandyharjoitukset varmasti vastaavat monesti liikuntakertaa ja sitten koulun liikuntatunnit.

        Kunnon nostamisessa ei tarvitse juosta viimeistä pisaraa verenmaku suussa. Riittää, kunhan se liikunta rasittaa. Juttu on pitkäaikainen prosessi. Parhaassa tapauksessa liikunnasta tulee sinulle pitkäaikainen harrastus.
        Tärkeää on, että se tuntuu hyvälle ja liikunta antaa sinulle jotain. Esimerkiksi uiminen tai lenkki auttaa usein myös selventämään ajatuksia...

        Asiasta voit varmasti myös keskustella valmentajasi kanssa. Hänellä on vastuu ja hän pystyy nevomaan sinua kuntosi nostamisessa.

        [email protected]


    • minä vaa

      mullaki oli joskus ala asteella huonompi kunto kuin muilla.. sit mä aattelin et mun on pakko saada nostettua kuntoa. en mä paljon siittä muista, mutta mun mielestä sun kannattais pikkuhiljaa alkaa juokseen siis että meet aivan hitaasti melkeen kävellen ja sit pikkuhiljaa kovempaa.. mulla ainakin on nyt luokan paras kunto.

      • Timi

        Joo itselläni on todella huonokunto, oon nyt mennyt 3 kertaa joka toinenpäivä n. 3,8km lenkille ja jokaista vihasin.

        Hölkkäsin ja tämä saa jo itseni hengästymään niin että verenmaku on suussa ja sydän tuntuu tulevan läpi, pakotin itteni kuitenkin hölkkäämään niin kauan kuin jaksoin ja sitten kävelin sen verran että jaksoin taas, mutta seuraava hölkkä matka oli lyhyempi kunnes kävelin jo koko loppu matkan.

        En tykkää tuosta ollenkaan, tuota hölkkäystä niin hitaasti että se olisi melkein kävelyä en ole kokeillut, mutta kasvaisiko tuo kunto jos KÄVELISIN jonkun 15km? Kävely onnistuu mutta se ei tunnu rasittavan...

        Sitten pyöräily. Sillä jaksan paljon paremmin, eli jatkuvasti poljen melko kovaa ja hengästyn, mutta pystyn pitämään sen yllä, toisin kuin hölkätessä...

        Mitäs vaihtoehtoa mun pitäs käyttää, kun haluan että mun JUOKSU kunto kasvaa kun tonne inttiin oon menossa tulevaisuudessa...


    • tätä

      http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1235&a=4645

      Mää kokeilin tuota, mutta kun en silti jaksa kuin max 5min tuota juoksemista. On se kumma. 3min kävely 5min juoksu 3min kävely 5min juoksu, jälkimmäinen 5min ottaa t o s i koville.

      Olen kuitenkin 30v sinua vanhempi ukko, eli ei meitä voi verrata :-) Mutta tsemppiä ja kaikessa rauhassa, kyllä se siitä, mutta pikkuhiljaa!

    • Neuvoja........

      Kävele Salibandy harjoituksiisi (:

    • yks tyttö...

      no itse ainakin juoksen viikonloppuisin sellasen pienen lenkin kotiypäristössä riippuu miten jaksan. ja tietty futis harkoissa tulee juostua.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe