Ihoni on ollut kausittain huonossa ja vähän paremmassa kunnossa. Mutta kuitenkaan se ei näytä hyvältä ja nimenomaan terveeltä. Joudun käyttämään päivittäin meikkivoidetta ja puuteria, mikä saa ihoni näyttämään aina "pakkeloidulta". Häpeän ihoni kuntoa kasvojen alueelta. Olen kokeillut kaikenlaisia ihonhoitotuotteita, mutta millään kokeilemillani tuotteilla en ole huomannut olevan parantavaa vaikutusta ihoni kuntoon. Ihoni on kasvojen alueelta hyvin vaalea muuhun ihoon verrattuna (esim.kaula) ja siellä täällä on mustapäitä ja punottavia finnejä (T-alue ja posket). Ihoni on kasvojenpesun jälkeen esimerkiksi hyvin kuiva, iho hilseilee, punottaa ja on herkkä. Laitan kosteuvoidetta, joka imeytyy hyvin nopeasti ja iho on taas ns. "normaali". Yön jälkeen iho on hyvin rasvainen ja iho näyttää huonolta. Esimerkiksi, leuassa olevat näppylät näyttävät ns. "täyttyvän" kosteusvoiteesta ja talista ja ovat koholla. Joita sitten tulee kiireessä puristeltua. Kuten jo mainitsin meikkivoiteen niin en tule toimeen ilman sitä. Aamulla pesun jälkeen laitan kosteusvoiteen ja annan sen imeytyä. Sen jälkeen sienellä levitän meikkivoiteen tasaisesti joka puolelle ja puuteroin kasvot kauttaaltaan kevyesti. Kasvot näyttävät hyvältä ja iho on "jotenkin" tasainen. Muutaman tunnin kuluttua iho alkaa rasvoittua, iho kiiltelee ja meikkivoide ei pysy tasaisena. Yleensä olen paperilla painellut kevyesti kasvojen ongelmakohdista kuten otsasta ja leuasta. Puuterilla korjaaminen tähän ongelmaan on HYVIN HYVIN huono ajatus, nimimerkillä kokemusta on. Meikittömiä päiviä vietän yleensä viikonloppuna, jolloin hautaudun sohvan nurkkaan ja teen itselleni kasvonaamioita, milloin mitäkin kosteuttavaa tai syväpuhdistavaa riippuen silloisesta ihoni tilanteesta.
Kysymykseni kuuluukin, että miten saan ihoni terveen näköiseksi ja ihon ongelmat (esim. liiallisen rasvoittumisen) kuriin? Millä tavoin voin yrittää välttää uusien mustapäiden ja finnien synnyn? Ja mitä erilaisia kasvojenhoitotuotteita suosittelisitte käytettäväksi?
Lueskelin yliopistollisen apteekin sivuja kasvojen hoidosta ja törmäsin siellä suositeltaviin ihonhoitotuotteisiin rasvoittuvalle iholle. Onko kellään toimineett kyseiset tuotteet? Ja millaisia tuloksia ylipäätänsä on tullut erilaista ihotuotteista :)
Kiitos etukäteen kaikille :)
Miten saan kasvot hehkuvaksi ja ihon terveen näköiseksi?
9
4769
Vastaukset
- kokemusta on
hei!
puhdistatkohan kasvosi liian "pesevällä" tuotteella? eli siis se kuivattaa ihosi,ja vaikka laittaisit kosteusvoidetta, siitä seuraa se että iho alkaa vain rasvoittumaan enemmän, koska sillä ei ole tarpeeksi kosteutta. tai sitten kosteusvoiteesi ei ole tarpeeksi kosteuttava.
itse pidän esim. lumenen mutanaamiosta, taitaa nykyään olla jonkin mineraalinaamion nimellä. se on tosi hyvä. sitten, osta kevyempi meikkivoide. liian tuhti meikkivoide vain tukkii ihohuokoset ja aiheuttaa näin lisää näppyjä. osta myös jokin hyvä peitevoide, esim. maydelline vai gemeykö se on sellainen nestemäinen puikko jossa on sivellin päässä, on aivan hyvä.
sitten vielä se, että sanoit levittäväsi meikkivoiteen sienellä. sinun täytyy vaihtaa sieni USEIN,tai ainakin vaihtaa levityskohtaa, koska ihon bakteerit ja lika jää siihen sieneen, ja näin levität ne aina vain uudelleen ihollesi, joten siitä tulee taas uusia finnejä. itse laitan aina meikkivoiteen joko sormilla (pestyt kädet tietysti) tai sitten meikkivoidesiveltimellä, jonka pesen joka käytön jälkeen.
itse olen huomannut myös senkin, että ei haittaa vaikka muutama näppylä paistaakin naamasta, jos on muuten nätisti meikannut ja huollitellun näköinen. ei voi saada meikillä kaikkea piiloon, eikä ole hyväksi tukkia naamaa meikillä, niin antaa näkyä. kyllä ne siitä paranee.
ja jos ei parane, niin sitten lääkärille. sieltä saa nopeastikin auttavia lääkekuureja ja jos on oikein paha iho, niin roacuttan, jonka saa vain pahan aknen omaavat. itse olen sen kuurin syönyt.
onnea taistelulle äläkä menetä toivoasi!- ajan kanssa
Itselläni on kuvaamiasi ongelmia ihon kanssa ja minua on auttanut kalaöljyn päivittäinen syöminen. Kapseleina tai nestemäisenä. Tulokset näkyy jo kuukauden päästä ja iho ja näpyt tasoituu ja näpyt vähenee. Ihoa ei tarvitse niin usein rasvata.
Lisäksi vanha tuttu vesi. Juo riittävästi.
Myös kotona käytettävä hoitoturve auttaa erittäin hyvin ja kirkastaa ihoa.
Meikeistä parhaita ovat Lumenen valokynä ja Maybelinen Dream Matt Mousse. - 123
ajan kanssa kirjoitti:
Itselläni on kuvaamiasi ongelmia ihon kanssa ja minua on auttanut kalaöljyn päivittäinen syöminen. Kapseleina tai nestemäisenä. Tulokset näkyy jo kuukauden päästä ja iho ja näpyt tasoituu ja näpyt vähenee. Ihoa ei tarvitse niin usein rasvata.
Lisäksi vanha tuttu vesi. Juo riittävästi.
Myös kotona käytettävä hoitoturve auttaa erittäin hyvin ja kirkastaa ihoa.
Meikeistä parhaita ovat Lumenen valokynä ja Maybelinen Dream Matt Mousse.naamaani rasvaisen ihon tuotteilla ja yllätys oli suuri kun ihoni onkin herkkä joten vaihdoin herkän ihon hoitotuotteisiin ja nyt pärjään ilman pakkelia
- ----
123 kirjoitti:
naamaani rasvaisen ihon tuotteilla ja yllätys oli suuri kun ihoni onkin herkkä joten vaihdoin herkän ihon hoitotuotteisiin ja nyt pärjään ilman pakkelia
Mulla ihan sama, ennen kuorin ihoa tosi voimakkaasti ja käytin alkoholipitoisia kasvovesia ja rasvaisen ihon kosteusvoiteita - iho oli aivan kamalassa kunnossa, hilseili, punoitti ja puski finnejä joka paikasta. Nykyään käytän vaan herkän ja kuivan ihon tuotteita ja ei-rasvaista mutta tosi kosteuttavaa voidetta. Lisäksi pintakuivalle iholle tarkotettua meikkivoidetta, koska ilman en voisi olla vaikka ois täydellinen iho :)
Peitevoidetta en nykyään käytä koska se jää kiinni ihon kuiviin kohtiin, puuterikin on jäänyt pois käytöstä. Itse käytän aloe vera-geeliä monesti ennen kosteusvoidetta, kosteuttaa ja pehmentää ihoa ihanasti :) - 20owoe
---- kirjoitti:
Mulla ihan sama, ennen kuorin ihoa tosi voimakkaasti ja käytin alkoholipitoisia kasvovesia ja rasvaisen ihon kosteusvoiteita - iho oli aivan kamalassa kunnossa, hilseili, punoitti ja puski finnejä joka paikasta. Nykyään käytän vaan herkän ja kuivan ihon tuotteita ja ei-rasvaista mutta tosi kosteuttavaa voidetta. Lisäksi pintakuivalle iholle tarkotettua meikkivoidetta, koska ilman en voisi olla vaikka ois täydellinen iho :)
Peitevoidetta en nykyään käytä koska se jää kiinni ihon kuiviin kohtiin, puuterikin on jäänyt pois käytöstä. Itse käytän aloe vera-geeliä monesti ennen kosteusvoidetta, kosteuttaa ja pehmentää ihoa ihanasti :)Mistä sitä aloe vera-geeliä saa ostaa ja paljonko maksaa?
- ....
20owoe kirjoitti:
Mistä sitä aloe vera-geeliä saa ostaa ja paljonko maksaa?
No itse ostin ihan luontaistuotekaupasta, saa sitä esim. Sokokselta ja Stockaltakin. Pieni 100ml:n purkki maksaa n.10e ja puolta isompi 200ml:n jotain 14-15euroa, että halvemmaksi tietty tulee ostaa se isompi :) Ja on aika riittoisaa kyllä eli ei mikään paha hinta.
- kiinnostunut*
20owoe kirjoitti:
Mistä sitä aloe vera-geeliä saa ostaa ja paljonko maksaa?
Ostitko jotain aloe vera -voidetta vai laitatko ihoosi sitä juotavaa aloeta?
- apua ihollesi
Kokeile SJ-3 Radiance kasvonaamiota ja -voidetta. Löydät niitä Nettex verkkokaupasta.
- vanessa^^
Olen yhdeksäsluokkalainen tyttö, ja ihooni tuppautuvat finnit hyvin usein, joten ymmärrän tilanteen. Joudun aina aamuisin laittamaan meikkivoidetta, peitepuikkoa ja puuteria! ja se rasittaa koska ihoni ei todellakaan näytä raikkaalta, vaan pakkeloidulta. Joka päivä, joka ikinen aamu tuommoinen kasa meikkiä koulupäivän ajaksi. En kehdannut mennä ilman meikkiä minnekkään! Joten tein ratkaisun, jätin meikit kahdeksi viikoksi pois, eli en laittanut kasvoihini kuin kosteusvoiteen. Ja nyt ihoni loistaa upeasti! Muista lenkkeillä lisäksi paljon ja juoda vettä koska se myös auttaa ihon kuntoon. Kannattaa pitää meikittömiä viikkoja, niin ihosi ei kärsi. :) Ohut rypsiöljy on myös tehnyt ihmeitä iholleni, kumonnut finnejä. Mutta en suosittele kokeilemaan ettei finnisi tuppaannu entisestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan824206Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303191- 1672566
- 141925
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862