nord koulu

anianiani

Mitä kokemusta Nord koulusta? Ajatuksena hakea syksyllä alkavaan koulutukseen tuohon kouluun. Eteläsuomesta olisi muutto sinne. Onko koulusta millaiset työllisyys näkymät tuon pohjoiskalotin alueella, asuuko Ruotsin tai Norjan puolella paljon Suomalaisia työntekijöitä? Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta?

T: Mä

20

2979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä on

      Tervetuloa vain. Tekevä tyyppi löytää töitä ja koulutusta ei oo moitittu.Eiku tuloks.

      • : -)

        Enpä ole elämässä ollu niin väsyny ko nuurtissa, mutta tule vain!!!


      • 123
        : -) kirjoitti:

        Enpä ole elämässä ollu niin väsyny ko nuurtissa, mutta tule vain!!!

        Mutta hyvät pirskeet sielä on!


      • 3 yk

        Ei löydy tekevällekään tyypille töitä turha luulo. viisi eri ammattia on jo hankittuna ja työkokemustakin on jokaiselta alalta ja mieli on tehdä vaikka mitä., mutta töitä vain ei löydy. Aina on joku joka menee edelle jos ei muuten niin sukulaissuhteilla.


      • Anonyymi
        3 yk kirjoitti:

        Ei löydy tekevällekään tyypille töitä turha luulo. viisi eri ammattia on jo hankittuna ja työkokemustakin on jokaiselta alalta ja mieli on tehdä vaikka mitä., mutta töitä vain ei löydy. Aina on joku joka menee edelle jos ei muuten niin sukulaissuhteilla.

        Näinhän se ruuhkaa mennä,, suhteilla ne menee työpaikat ja asunnot.


    • mie vaan

      Itse olen ainakin tyytyväinen.
      Samanlainen koulu se on kuin muutkin.
      Pitkät koulupäivät ja liioista poissaoloista lentää pihalle. Opettajat ihan OK ja kaikki toimi muutenkin ihan moitteettomasti.
      Viihdyt täällä ihan varmasti eli hae vain.

      Mulla ainakin riittänyt töitä valmistumisen jälkeen koko ajan, riippuu tietenkin mihin koulutukseen haet...

    • KBCX

      Ihan kelpo koulu, alasta riippuen toki. Majoitus hoituu koulun puolesta, ja koulutuksen ajalta maksetaan päivärahojen päälle 16,82e/päivä 7pv/viikossa. Koulu on todella pieni niin hyvässä kuin pahassakin, Övertorneåssa itsessään parasta on kun sieltä pääsee pois ihmisten ilmoille.

    • Töitä6vuotta

      Valmistuin Nordista 6 vuotta sitten ja siitä asti on ollut töitä!!!:)

    • EnemmänEriAloja

      Nord saisi kouluttaa paljon useammalle allalle porukkaa, myös tuo 16,82€ päiväraha saisi olla ainakin 18€/pv!!!:)

    • Hnääset

      Susttelen koultsta kaiklle oplaille yyteesä ja nuotiobiitsilä. Kolts ei vaai ei anna mtta voit saa kivn kumppnin. Opttjat kkivoija niin ruokaki on. Tnneiltaki saapi mhästää jos niinn tntuu.

    • Vakavaaasiaa

      Aika älytöntä pilailua vakavalla asialla!

    • voivo

      Työkkäri pakottaa Nordille että saadaan työttömät pois kortistosta!!! juoppoja täynä , koulupäivien jälkeen vain juodaan!!

    • OluttaJaSiideriä

      Miksi ei juotaisi jos V olut 0.5L maksaa 1.4€ ja V siideri 0.5L 2€???:D

    • Veijoesso

      Kiva koulu sinänsä, mutta ei mitään tekemistä esimerkiksi viikonloppuisin. Ei julkista liikennettä Suomen puolelle ja tietä myöten Ylitorniolle Aavasaksalta (paitsi tietenkin harvahkot kaukoliikenteen linjurit). S-marketissa käynti oli elämys, kun pääsi jonkun paikallisen kyydissä muutaman kerran kuukaudessa. Uimassa pääsi käymään ilmaiseksi, koska se ei maksanut maahanmuuttajillekaan. Kirjasto on, mutta auki päiväsaikaan. Elokuvateatteri kylällä on. Pizzerian lisäksi v. 2016 ei ollut edes kaljabaaria/pubia (tai oli kuulema kälyinen pubi, mutta meni konkkaan aiemmin). Luonto on kaunis ja Leppäjärveä tuli kierrettyä kymmenniä kertoja sekä Isovaaralle kavuttua silloin tällöin. Aavasaksalle kävelymatka ja myös upeat näkymät. Juopotella saattaa halvalla, mutta en suosittele, jos on vaarana ns. mopon keuliminen. Joku muun maalainen (pohjoismaa) pisti päreiksi huoneensa kai huumepäissään viime lopussa opiskeluja. Poliisin tuloon meni kuulema useita tunteja ja koulun opettajille oli kriisipalaveri seuraavana päivänä. Ns Hagamannen, joka opiskeli koululla piestiin pahanlaisesti varmuuden vuoksi paikallisten toimesta syksyllä 2015 (kuuluisa sarjaraiskaaja). En tuntenut oloani uhatuksi, vaikka oli vaikka minkälaista mystistä metsätyömiestä koulussa opissa. Sen verran voisin vielä neuvoa, että aikuisen on aika lailla mahdotonta asua asuntoloissa, ellei satu olemaan lähes kuuro tai flegmaattinen. Opettajat ja henkilökunta on mahtavaa ja auttavaista.

    • Anonyymi

      Olin tuolla reilu 3-vuotta sitten. Mitään hyötyä heidän todistuksistaan ei ole ollut. Koulutus kesti yli vuoden. Saatanan kuollut ristiin naitu paikka. Asunnot ns asunnot ovat surkeita huonosti hoidettuja. Opiskelu itseopiskelua... opettajat saman kylän joka paikan osaajia, tuntui kuin olisivat sukulaisia keskenään. Mukavia jos nuolet persettä. Itseopiskelua tosiaan opin ainoastaan ryyppäämään ja viihde käytön, aikaisemmin olin 100rosenttia raitis. Siellä vain ei ole mitään tekemistä. Kehuvat kyllä vaikka mistä. Aina sai kuulla kuinka mahtavia naisten miehiä ovat. Kun ulkoa päin katoin niin pieniä äijiä, ilmeisen pieni munaisia

    • Anonyymi

      Jotkut oppilaat ottavat olutta kesken koulupäivän

      • Anonyymi

        Oikea homma.


      • Anonyymi

        Onkohan se alkkisten paikka??


    • Anonyymi

      Maalarilinjale pääsee ku maksaarvot yli viitearvojen

    • Anonyymi

      humpuuki paikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe