Sairaaladietti

haluaa laihtua vähän

Huomenna siis aattelin alottaa sairaaladietin (tästä dietistähän on olemassa monta versiota mutta noudatan sitä missä syödään enimmäkseen lihaa). Muutin sitä kuitenkin hieman enemmän itselleni sopivaks, enkä usko että siitä on mitään haittaa. Ennen en oo millään ns. "pikadieteillä" laihdutellu mut nyt tarttis saada tää laihdutusurakka hyvään alkuun.

Eli mittani on siis 165/65 ja 10kg olis tavoitteena saada pois. Tiedän että oon ns. normaalipainossa (tosin ylärajoilla painoindeksin mukaan), mutta oon ennenkin ollut tossa 55kg painossa ja siinä on ollut ihan hyvä olla. Oon saanut tässä vuoden sisällä nyt jo 15 kiloo tiputettua mut paino ei oo muuttunut mihkään viimeisen puolen vuoden aikana. Haluankin tällä dietillä saada sellaisen alkusysäyksen ja motivaation tähän laihduttamiseen.

Eli tässä ois ruokavalio mitä aion noudattaa:

aamupala: kupillinen kahvia tilkka rasvatonta maitoa

lounas: lasillinen vettä, 2 kananmunaa, kurkkua

päivällinen: lasillinen vettä, pihvi, salaattia

iltapala: omena

lisäksi: 2 litraa vettä, 10 palaa purkkaa, 5 olutta/viikko


HUOM! Lisäsin tohon lisäksi kohtaan ton 10 palaa purkkaa koska aion lopettaa samalla tupakoinnin ja tarvitsen nikotiinipurkkaa onnistuakseni. Toi 5 olutta lisäsin kans koska haluan juoda kerran viikossa vähäsen.

Onko kellään muulla kokemuksia sairaaladietistä ja sen toimivuudesta? Onko kiloja tullut takaisin ja kuinka paljon?

Tiedän kyllä että näissä pikadieteissä tulos ei välttämättä oo pysyvä mut aattelin tän dietin jälkeen alkaa syömää kevyemmin ja jatkaa laihduttamista ja painonhallintaa niin että paino pysyisi siinä 55 kilossa.

8

2717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaa laihtua vähän

      Eli tarkotuksena olis olla tolla dietillä 2-3 viikkoa. Luulen että siinä ajassa kyllä painookin lähtee jonkun verran. Enkä usko että noin lyhyestä ajasta on mitään haittaa terveydellekkään. =)

      • vissyttelijä

        Tuo sama dieetti kulkee usealla nimellä: sairaaladieetti, vissydieetti ja mehiläisen dieetti. Aiheesta ollaan keskusteltu suomi 24:ssä vähähiilihydraattinen dieetti-palstalla, mutta koska viestiketju alkoi käydä melko kuumana sen seurauksena, ettei vhh:laiset hyväksyneet meitä joukkoonsa (ja ylläpito poistikin osan viesteistä), siirsin viestiketjun tänne. Eli meitä on nyt kolme vissyttelijää. Minä aloitin tiistaina dieetin, ja toiset maanantaina ja torstaina. Viidenteen päivään mennessä kiloja pudonnut 2. Eli painan tällä hetkellä 61kg. Tule kirjoittelemaan meidän kanssa tuonne tämän otsikon allaolevaan viestiketjuun. Toivottavasti muutkin vissyttelijät alkavat kirjoitella tänne yhtä aktiivisesti, kuin vhh-palstalle!:)


    • Ethän ole anorektikko?

      Turvallinen painoraja sinun kohdallasi olisi 68,0 kg.jolloin voisi sanoa että painonlaskulla ei ole komplikaatioita.

      Jos olet 15 vuotiaana ollut 55 kg painoinen, niin aikuisuuden BMI rajojen ylittämisen jälkeen luusto mineralisoituu ja kehon tukirakenteet tulevat raskaammiksi, joten aikuisen ei tule pyrkiä teini-ikäisen hataran rakenteen painoon.

      Muuten- syöpäkin katabolioineen laihduttaa ihmistä 10-20 kg vuodessa. Terveysriski on jos noin suuret määrät painoa tippuu ja silloin voi päästä vauhtiin jokin pahanlaatuinen tauti.

      Lisäksi kaikenlainen hassu ravinto,( 2 kananmunaa päivässä") mitä käytät ja nikotiini- tällaisena aikana kun jo tiedetään mikä on keholle edullsita on riski. Riskeeraat pahanlaatuisuuden esiinpuhkeamista ja sitä virhettä et koskaan saa tekemättömäksi, jos solut alkavat muuntua. Lopeta ajoissa moinen olemattomuustrendi. Iäkkään aikuisen tahaton palaaminen BMI 25 tasoista jonnekin alle BMI 22 pidetään malnutritiona, aliravitsemuken merkkinä.
      Sanotaan että noin BMI 27 tasolla ihmiskunta elää pisimpään. Eli pitkäikäisimmillä on BMI tasoja 27. Huumorikin siinä säilyy ja siinä on reservejä.

      • haluaa laihtua vähän

        Hei!

        Itseasiassa olen vasta 21-vuotias, joten mielestäni tuo tavoittelemani paino ei kuulosta tässä iässä mitenkään mahdottomalta. Lihoin muutaman vuoden aikana tuosta 55 kilon painosta 80 kiloon ihan huomaamatta ja nyt haluaisin päästä takaisin samaan painoon.

        Olen ollut dietillä nyt kaksi päivää (kolmas menossa), mutta en ole noudattanut diettiä aivan kirjaimellisesti. Olo on kuitenkin jo paljon kevyempi, kun painoa on lähtenyt jo melkein kilo.

        Eihän tämä mikään kaikkein terveellisin laihdutusvaihtoehto ole, tiedän kyllä sen.


      • sairaaladieetti
        haluaa laihtua vähän kirjoitti:

        Hei!

        Itseasiassa olen vasta 21-vuotias, joten mielestäni tuo tavoittelemani paino ei kuulosta tässä iässä mitenkään mahdottomalta. Lihoin muutaman vuoden aikana tuosta 55 kilon painosta 80 kiloon ihan huomaamatta ja nyt haluaisin päästä takaisin samaan painoon.

        Olen ollut dietillä nyt kaksi päivää (kolmas menossa), mutta en ole noudattanut diettiä aivan kirjaimellisesti. Olo on kuitenkin jo paljon kevyempi, kun painoa on lähtenyt jo melkein kilo.

        Eihän tämä mikään kaikkein terveellisin laihdutusvaihtoehto ole, tiedän kyllä sen.

        Olen taistellut muutaman (omasta mielestäni) liikakilon kanssa jo vuosia ja nyt päätin, että kokeilen Mehiläisen sairaaladieettiä luvatut 13 päivää. Nyt on menossa 7. päivä ja olo on hyvä. Kiloja on tippunut vain kaksi, vaikka olen noudattanut dieettiä todella orjallisesti. Dieetti on hieman monipuolisempi kuin "Haluaa laihtua vähän" -nimimerkin. Tosin nälkä on ollut toisinaan aika karsea. :( Sinnikkäästi olen silti jatkanut. Eka päivä oli kaikkein kauhein: voimat oli totaalisesti hukassa, mutta sen jälkeen olen jaksanut jopa vähän urheilla päivittäin, vaikka maha on kurninut välillä. Iso lasillinen sitruunalla maustettua vettä on auttanut siihen. Töissä en olisi kyllä jaksanut tällä dieetillä olla.

        Lähtötilanteeni oli 168/66 eli normaalin BMI:n rajoissa. Painoa enemmän olenkin seuraillut vyötärön ja lantion senttejä ja niissä onkin tapahtunut kolmen sentin muutos, mikä tuntuu ja näkyy selvästi. Positiivisin mielin aion jatkaa sunnuntaihin asti. Enää kuus päivää...


      • sairaaladieetti
        sairaaladieetti kirjoitti:

        Olen taistellut muutaman (omasta mielestäni) liikakilon kanssa jo vuosia ja nyt päätin, että kokeilen Mehiläisen sairaaladieettiä luvatut 13 päivää. Nyt on menossa 7. päivä ja olo on hyvä. Kiloja on tippunut vain kaksi, vaikka olen noudattanut dieettiä todella orjallisesti. Dieetti on hieman monipuolisempi kuin "Haluaa laihtua vähän" -nimimerkin. Tosin nälkä on ollut toisinaan aika karsea. :( Sinnikkäästi olen silti jatkanut. Eka päivä oli kaikkein kauhein: voimat oli totaalisesti hukassa, mutta sen jälkeen olen jaksanut jopa vähän urheilla päivittäin, vaikka maha on kurninut välillä. Iso lasillinen sitruunalla maustettua vettä on auttanut siihen. Töissä en olisi kyllä jaksanut tällä dieetillä olla.

        Lähtötilanteeni oli 168/66 eli normaalin BMI:n rajoissa. Painoa enemmän olenkin seuraillut vyötärön ja lantion senttejä ja niissä onkin tapahtunut kolmen sentin muutos, mikä tuntuu ja näkyy selvästi. Positiivisin mielin aion jatkaa sunnuntaihin asti. Enää kuus päivää...

        Tsemppiä myös sinulle "haluaa laihtua vähän"! Minun mielestäni painoindeksi ei aina kerro suoraan ihmisen ruumiinrakenteesta ym. Minunkin painoindeksini on täysin hyvissä rajoissa, mutta vyötärönympärys on riskirajalla eli hieman yli 80 cm...


      • haluaa laihtua vähän
        sairaaladieetti kirjoitti:

        Tsemppiä myös sinulle "haluaa laihtua vähän"! Minun mielestäni painoindeksi ei aina kerro suoraan ihmisen ruumiinrakenteesta ym. Minunkin painoindeksini on täysin hyvissä rajoissa, mutta vyötärönympärys on riskirajalla eli hieman yli 80 cm...

        Itselläni jäi sairaaladietti kesken.. :( Pari kiloa kuitenkin lähti ja jatkan tästä laihduttelua ihan "normaalein" keinoin. Itselläni kanssa kaikki ylimääräinen kertyy keskivartaloon ja vyötärönympärys myös yli 80 cm.


      • Rapu 62
        haluaa laihtua vähän kirjoitti:

        Itselläni jäi sairaaladietti kesken.. :( Pari kiloa kuitenkin lähti ja jatkan tästä laihduttelua ihan "normaalein" keinoin. Itselläni kanssa kaikki ylimääräinen kertyy keskivartaloon ja vyötärönympärys myös yli 80 cm.

        Olen ollut tällä vichy/mehiläisen sairaaladieetillä nyt 12 päivää ja viisi kiloa on tippunut matkasta pois. Joka päivä on tullut juotua vichyä tai hiilihapotettua lähdevettä se 3 litraa. Olen ollut töissä ja ajanut pyörällä 12 km joka arkipäivä. Parina eka päivänä olo oli huono, mutta sitten alko sujumaan. Sen verran olen repsahtanut että olen juonut ylimääräisenä välipalana kaksi kuppia mustaa kahvia ja juhannuksena litran makeutusaineella makeutettua teetä tämän kahden viikon aikana.Toisen viikon lopussa paino alkoi junnaamaan paikallaan mutta keksinkin ettäsyönkin 10 pv illalla kello 11.00 - ja aamu 6.00 välillä päivän ruoat ja päivällä nautin vain 3 litraa vichyä. Sitten kävin taas pyörällä töissä ja lämpimänä hellepäivänä iltana lähdin vesijuoksemaan... hups seuraavana aamuna oli tipahtanut vielä kilo lisää. Olen kokeillut kaikenlaista, painoa ei saa päästää enää ylöspäin koska aineenvaihdunta menee sekaisin lopulta ja lihoo aina lisää ja lisää näiden dieettien välillä. Minulla on sairauksia nivelrikosta verenpainetautiin ja painon normalisoiminen olisi olennainen osa hoitoa, pitäisi vielä sellaiset 15 kiloa tiputtaa että saavutan normaalipainon. Harrastan säännöllisesti liikuntaa ja olen muuttanut ruokailutottumuksia pysyvästi, pikadieetit antavat potkua painonhallintaan ja motivoivat lopullisen painotavoitteen saavuttamiseksi, ei elämäntavaksi mutta kannattaa kokeilla ainakin kerran elämässään jos on painohuolia....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe