Naisten kesäpukeutuminen

normaalia?

Tuli tuosta toisesta: ( http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000000430&posting=22000000036208985&view_mode=flat )

keskustelusta mieleen minuakin askarruttava asia, joka vaivaa silloin tällöin mieltäni: muslimien ja etelä-eurooppalaisten kanssa seurustelevat/tuntevat, mikä on heidän kulttuurissa "normaalia" pukeutumista?
pitäisikö pukeutua jatkuvasti mustaan, harmaaseen ja ruskeaan ettei herättäisi miesten huomioita? eli mahdollisimman paljon niin ettei erotu massasta? minkälaisia kommentteja olette itse saaneet kuulla miehiltä?

Itse tykkään käyttää sandaaleja tai korkokenkiä, olen kumminkin kuullut, että joidenkin kulttuurien miesten mielestä "jaloissa" on muka jotain tosi seksikästä? heh itse en voi sitä käsittää! entä sitten värikkyys? erotetaanko etelässä huorat juuri värikkään pukeutumisen perusteella vai minkä? on se vaan silti kumma, kun kaupoista ei juuri muuta löydy kuin kirkkaita värejä. En pukeudu koskaan minihameisiin enkä saappaisiin hameiden kanssa, "tissitopit" ja läpinäkyvät paidat jätän myös ihan suosiolla muille.

Viime viikolla olin pukeutunut vain sandaaleihin, farkkuihin ja valkoiseen paitaan mutta sain juna-asemalla turkkilaiselta kommentin/kysymyksen että haluanko seksiä. Kummallista ja otin kyllä "loukkauksena".

13

2470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arabinaiset

pukeutuvat todella kauniisti. esim iranissa jossa on huivipakko naisilla monet naiset käyttävät minimaalisen pientä huivia jossa hiukset näkyvät alta.
      arabinaiset käyttävät usein paljon värejä pukeutuessaan ja muutenkin käyttävät usein vaatteita jotka korostavat heidän naisellisuuttaan. euroopassa asuvat arabi-muslimit pukeutuvat monia eurooppalaisia konservatiivisemmin, mutta käyttävät normaaleja vaatteita kuten farkkuja ja toppeja.
      lisääksi kun musliminainen on mennyt naimisiin on hän ns miehen omaisuutta ja alkaa sen jälkeen katsoa vielä tarkemmin mitä päälleen laittaa.

kieltämättä suomessa musliminaisten pukeutuminen on hieman tylsähköä.

etelä-euroopasta en osaa paljoa sanoa, mutta eikö siellä pukeuduta mahdollisimman pieniin ja värikkäisiin vaatteisiin? semmoista rantameininkiä minä olen ainakin lomamatkoilla nähnyt.

• ----------

"pitäisikö pukeutua jatkuvasti mustaan, harmaaseen ja ruskeaan ettei herättäisi miesten huomioita?"

Minun mielestä Suomessa naiset pukeutuvat pääsääntöisesti juuri tällä tavalla. Samalla tylsällä periaatteella Suomessa kotien seinät ovat valkoisia ja autojen yleisin värikin on harmaa. Se on Suomi!

Kyllä ne ovat useimmiten ne ulkomaalaiset naiset Suomessa ja muuallakin toki, jotka käyttävät iloisia värejä ja korkokenkiä pukeutumisessa. Eikä kyse ole mistään huorittelusta tai mitään sinne päin viittaavaa, olipa höpsö pointti. Kyseessä on se ihan tavallinen maailman muoti, mikä Suomeen tullee taas viisi vuotta myöhässä...

Mene mihin tahansa Euroopan pääkaupunkiin ja vertaa pukeutumistasi. Aika nopeasti ne värikkäät vaatteet, korkokengät ja muut tulee Suomi tytöllekkin jalkaan/päälle, "koska kaikilla muillakin on"...

• näkee

Eikö tuo vaatimaton pukeutuminen kuulu myös körttiläis-luterilaiseen miljööseen?

Olin Barcelonassa kadunkulmassa odottelemassa tuttavaani kahvitreffeille ja siinä odotellessa pisti silmään suomalainen turistiporukka, parikymmentä, iältään noin kolmekymppistä. Jäin oikein katsomaan sitä pukeutumista, kaikki olivat farkun, beigen ja harmaan sävyissä. Naiset menivät vaatekauppaan etsimään lisää järkeviä ja hillittyjä vaatteita ja miehet löntystelivät pusakat auki roikkuen lähimmälle terassille kaljalle.

Ei siinä mitään, ihan mukavan oloista porukkaa olivat, ja varmasti kaupunkilomalle oli laitettu parasta ja mukavinta päälle. En halua arvostella ketään omista valinnoistaan, mutta olen ylempänä olevan kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että suomalaisten pukeutuminen on mielikuvituksetonta, neutraalin väristä ja järkevää.

Kun taas sitten Saksassa seuraavana perjantai-iltana osun metroon turkkilaisten tyttöjen kanssa, näiden ollessa matkalla viihteelle, niin voi sitä värin, hileen ja kimalluksen määrää! Hamoset ulottuivat juuri ja juuri peffan yli ja värikkäät viskoositopit eivät jättäneet mitään arvailujen varaan. On meikkiä meikin päällä ja hiuspehkoa ihan valtavasti. Uskon heidän uskovaisten sisartensa pukeutuvan hillitymmin, mutta näillä eksoottisilla linnuilla oli selvästi muuta mieleessä ;-)

Euroopassa yleensäkin kyllä pukeudutaan paljastavammin kuin muualla päin maailmaa. Myös USAssa pukeudutaan paljon konservatiivisemmpin kuin mitä tv sarjoista yhtäkkiä voisi päätellä. Minulla oli siellä yllä korkokengät, farkut ja hihaton vartalonmyötäinen toppi, miehet kadulla huikkivat "hello doll!", "you're going out with me tonite?" jne. Tuttavani sanoi, että huikkivat siksi, että pukeudun näiden mielestä provosoivasti, vaikka itse tiesikin, että olin vain ihan Eurooppalaisen muodin mukaan pukeutunut.

Kiinassa taas ollaan yleensä hyvin kaulaan asti napitettuja, kun taas jossain Italiassa viiskymppisetkin naiset ajelevat vespoilla kirkaanpunaiset hameenhelmat korvissa. Istanbulissa taas näkee molempia ääripäitä.

• bidrali

heh tosiaan Suomessa musta on aina ykkönen (siis pukeutumisessa niin miehillä kuin naisilla vaikka ei gootteja oltaiskaan)
        Itse olen tietoisesti alkanut välttää mustaa ja suosia kirkkaita värejä. minulla on aika kirjava vaatekaappi mutta kuitenkin paljon mustia hameita, musta on niin ajaton väri ainakin Suomen oloissa ja etenkin talvella. Vähän tulee kadehdittua kun joillakin on tyylitajua ja värisilmää..

Itse joudun aina miettimään pitkään, että mitä laitan ja kokoajan tuntuu ettei ole mitään kivaa päälle pantavaa, vaikka minulla on yksi iso komerohuone palkkiä vaatteita. muutenkin kun muutkin pukeutuvat hillitysti tuntuu joskus pahalta joutua silmätikuksi. tänään pukeuduin kokonaan tiikerikuosiin ja kaupungilla miehet ovat katsoneet pitkään vaikka nämä ei vät ole mitään paljastavia edes;D tykkään käyttää värejä meikissä ja pukeutumisessa nykyään teininä oli vain aina mustaa päällä enkä meikannut edes.

Lisään vielä ettei ahmedilla tai muilla pojilla ole oikeastaan ikinä mustia vaatteita paitsi takit.. punaista vaaleansinistä valkeaa ja keltaista lähinnä. miestä eiu haittaa vaikka joskus värjäsin hänen valkean paitansa uusilla punaisilla alusvaatteillani vaalean punaiseksi pyykissä. heillä kai ei ole vaalean punaiselle miesten vaatteellesamaa homosymbolismia kuin meillä;D

• reissu-akka

Tuli vaan mieleen reissuni Arabiemiraatteihin joskus 90-luvun alussa.Se oli ihan alkuaikoja kun sinne turistit päästettiin.
      Minä itse ompelin puuvillaisia pitkähihaisia ja-helmaisia vaatteita,jotta olisin pukeutunut soveliaasti.Vaaleasta ulkomuodostani huolimatta minuun suhtauduttiin kunniallisen asiallisesti ja hyväksyvästi.Se tuntui hyvältä.
      Mutta kappas,kun kävin soukissa koruostoksilla niin näin siellä pitkän jenkkiblondin joka oli pukeutunut NIIN niukkoihin sortseihin ja toppiin ja korkokenkiin että minua oikein hävetti hänen puolestaan.
      En sitten tiedä tunsiko hän olevansa todella seksikäs paikallisten miesten mielestä kun keinutti persettään ja keimaili.Hymystä päätellen ainakin näin luuli.Miehet toki pysähtyivät ja katsoivat hänen peräänsä oikeasti suu ammollaan,osa käänsi päänsä sivuun.Ja kun tämä komistus oli kävellyt ohitse niin moni sylkäisi hänen peräänsä maahan.Itse ainakin oletin että se oli halveksuntaa :D

Noh,nykyään varmaankin Emiraateissa on jo vapautuneempaa pukeutumista ja paikalliset ovat tottuneet turisteihin enemmän kuin silloin.Mutta siihen aikaan se blondi oli kyllä todella pöyristyttävää katseltavaa.

Jollain on varmaan tietoa kuinka turistit noin yleensäkin pukeutuvat Emiraateissa nykyisin.Olisi ihan kiva tietää.

• suomalaisetkin!

Kyllä ne suomalaisetkin osaa kommentoida kadulla kulkevan naisen olemusta. Yksikin mies istui kadun reunaan parkkeeratussa autossaan ovi auki (isoa mahaansa esitelläkseen kai?) ja heitti sirokokoiselle ystävättärelleni meidän kävellessämme ohi, että "hei muija, sulton jääny tissit kotiin!" Tuskin tyyppi oli edes kännissä, kun kerran kuskin paikalla istui parkissa.

• ihan oikein

Loukkaukseksihan se oli tarkoitettukin. Mistä muuten tiedät kysyjän kansallisuuden?

• käytetään

korkokenkiä ja muodot näyttäviä vaatteita paljon enemmän kuin täällä pohjoisessa. Etelä-Euroopassa naisen muodot ovat iloinen asia, eikä jotenkin hävettävä asia, kuten meillä monesti tuntuu olevan. Ja silti etelä-eurooppalaiset naisilla on hyvinkin korkea moraali. Ei voi yhdistää koko eteläistä Eurooppaa ja maailman kaikkia muslimeja yhdeksi joilla olisi yhteinen sama näkemys naisen pukeutumisesta.

• Kukka-Molli

Varsinkin Latinalaisessa Amerikassa pukeudutaan hyvin tyköistuviin vaatteisiin. Ja kaikki tuntuvat olevan sinuja ulkoisen habituksensa kanssa, vaikka ei niin mallimitoissa oltaisikaan.

• aloittaja
        Kukka-Molli kirjoitti:

Varsinkin Latinalaisessa Amerikassa pukeudutaan hyvin tyköistuviin vaatteisiin. Ja kaikki tuntuvat olevan sinuja ulkoisen habituksensa kanssa, vaikka ei niin mallimitoissa oltaisikaan.

Itse olen huomannut, että etenkin arabeilta ja afrikkalaisilta tulee arvostelevia tai kiinnostuneita katseita ja jopa ehdotuksia vain sen takia JOS EREHTYY pukeutumaan EDES sandaaleihin! siis voi luoja miten älytöntä! itselleni ei tule jaloista mitään seksuaalista mieleen joten en ymmärrä miten joillekin tulee. Huhhuh ja voivoi! mikä ihme siinä on niin kauheaa jos naisella on sandaalit jalassa? en mitenkään voi tajuta, mutta olen ihan testausmielessäkin katsonut ihmisten reaktioita: saappaat tai tennarit: ei katseita liikaa, korkokengät tai sandaalit: heti katseita tai ehdotuksia muslimeilta, perässäkävelyä ja tuijottelua.

Nuorempana jopa näin vanhempien musliminaisten sylkevän ohikulkiessaan nähdessään sandaaleihin pukeutuneita naisia Suomessa, järkyttävää käytöstä heiltä! ja pahinta on että tämä on totta.

Olisi mielenkiintoista vain tietää, että missäpäin kaikkialla nuo ajatukset pätee, ainakin jossain lähi-idässä varmaan, tosi sulkeutunutta ja suorastaan sivistymätöntä, kumminkin sielläkin ihan takuulla myydään kaikenlaisia sandaaleita...

Ei ole kiva ollut kuulla kaikenlaisia ehdotuksia kaupungilla ihan vain sen takia, että on ollut kesäkuumalla sandaalit jalassa, ikävää! olisi heidänkin aika sopeutua edes sen verran tänne!!
        niitä ehdotuksia, seurailua ja katseita on tullut: arabeilta, turkkilaisilta ja afrikkalaisilta.

• sandaletto
        aloittaja kirjoitti:

Itse olen huomannut, että etenkin arabeilta ja afrikkalaisilta tulee arvostelevia tai kiinnostuneita katseita ja jopa ehdotuksia vain sen takia JOS EREHTYY pukeutumaan EDES sandaaleihin! siis voi luoja miten älytöntä! itselleni ei tule jaloista mitään seksuaalista mieleen joten en ymmärrä miten joillekin tulee. Huhhuh ja voivoi! mikä ihme siinä on niin kauheaa jos naisella on sandaalit jalassa? en mitenkään voi tajuta, mutta olen ihan testausmielessäkin katsonut ihmisten reaktioita: saappaat tai tennarit: ei katseita liikaa, korkokengät tai sandaalit: heti katseita tai ehdotuksia muslimeilta, perässäkävelyä ja tuijottelua.

Nuorempana jopa näin vanhempien musliminaisten sylkevän ohikulkiessaan nähdessään sandaaleihin pukeutuneita naisia Suomessa, järkyttävää käytöstä heiltä! ja pahinta on että tämä on totta.

Olisi mielenkiintoista vain tietää, että missäpäin kaikkialla nuo ajatukset pätee, ainakin jossain lähi-idässä varmaan, tosi sulkeutunutta ja suorastaan sivistymätöntä, kumminkin sielläkin ihan takuulla myydään kaikenlaisia sandaaleita...

Ei ole kiva ollut kuulla kaikenlaisia ehdotuksia kaupungilla ihan vain sen takia, että on ollut kesäkuumalla sandaalit jalassa, ikävää! olisi heidänkin aika sopeutua edes sen verran tänne!!
        niitä ehdotuksia, seurailua ja katseita on tullut: arabeilta, turkkilaisilta ja afrikkalaisilta.

sulla niin tajuttoman seksikkäät jalat (?!), että kaikki ulkomaalaiset (ja ainoastaan he) huomaavat sen jo kilometrin päästä???

• akrep
        aloittaja kirjoitti:

valkoiset froteesukat sandaaliesi alle, niin taatusti vältyt näiltä "ahdistelijoilta"!!! :D

• ....

Itse olen turkkilaisen kanssa naimisissa.
      Jos päälläni on ollut kotona kulahtanut huppari ja verkkarit, hän voi sanoa, että kamalat.

Baariin lähtiessäni laitan aina hameen ja korkkarit , hän ei kommentoi niitä pahalla, joskus on aivan täpinöissään ja lähtöni viivästyy..

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16