Jos ei käytä varsinaisia pyöräilyhousuja niin millaiset housut /shortsit on mukavimmat ja parhaimmat vähän pitemmillä (50-100 km) lenkeillä. Kokeilin pyöräilyhousujakin mut kyl mulla takapuoli puutui niissäkin. Ja eihän niissä oikein kehtaa näyttäytyä, anteeksi vaan. Kaikenlaiset asialliset vinkit kelpaa.
tekstiilit
10
1162
Vastaukset
- Pyörääjä
Itse käytän säämiskällisiä pyöräilyshortseja. Tuolla muutama malli. http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?categoryID=234
tai naisten mallit http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=1018- pöö, rähjä!
Mitenkäs nuo itellakulut mahtaa olla?
- C R C
pöö, rähjä! kirjoitti:
Mitenkäs nuo itellakulut mahtaa olla?
Jos pelkät shortsit tilaa, niin toimituskulut on muutaman euron. Kuluista huolimatta tulee takuulla halvemmaksi kuin vastaavan mallin osto Suomesta, eikä toimitusaikakaan ole kuin jokunen päivä olettaen että tuote löytyy hyllystä.
- alkup. Maantiepyöräilijä
C R C kirjoitti:
Jos pelkät shortsit tilaa, niin toimituskulut on muutaman euron. Kuluista huolimatta tulee takuulla halvemmaksi kuin vastaavan mallin osto Suomesta, eikä toimitusaikakaan ole kuin jokunen päivä olettaen että tuote löytyy hyllystä.
Paras tapa ostaa pöräilytekstilejä ja muitakin urheilutekstiilejä on vilkaista aina silloin tällöin paikallisten pyörä- ja urheiluliikeiden alennustangot. Silloin pääsee kokeilemaan, onko tuote sitä, mitä haluaa.
Toinen hyvä testiilien osto paikka ovat messut. Sekä Helsingin Fillarimessut että erityisesti ns varjomessut. Sellä on aina kohtuullisia alennuksia.
- alkup. Maantiepyöräilijä
"...Kokeilin pyöräilyhousujakin mut kyl mulla takapuoli puutui ..."
Kuulostaa enemmän satula- tai ajoasento-ongelmalta. Sinulla on joko sopimaton (liian leveä?) satula tai vielä todennäköisemmin liian pysty ajoasento. Et kai tahkoa sadan kilometrin lenkkejä jollain citypyörällä tai hybridillä?
Parempaa, kapeampaa ja ergonomisempaa satulaa voi kokeilla, mutta se ei auta, jos ajoasento on pysty ja kaikki paino on takapuolenpäällä. Tuossa yksi vaihtoehto satulaksi:
http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=komponentit&id=5
"...Ja eihän niissä oikein kehtaa näyttäytyä, anteeksi vaan."
Jos kyse on huonosta itsetunnosta, niin siihen auttaa shortsimalliset pyöräilyhousut tai sitten erilliset shortsit ja pehmustetut alushousut, :D Mutta aikuisten oikeasti urheiluvaatteiden tulee olla ennen kaikkea tarkoituksenmukaiset, joten oikeita pyöräilyhousuja ei kyllä voita mikään.
Pyöräilyhousujakin on parempia ja huonompia. Laadun näkee yleensä suoraan hinnasta, vaikka kakkoshousuni löysinkin alennuksella ja maksoivat vain kolme kymppiä - Pariisissa. Laatuero syntyy käytetystä kankaasta, sen leikkaukseta ja pehmikkeen laadusta.
Yleensä kannattaa omistaa ainakin kaksi paria pyöräilyhousuja, koska ne pitää pestä jokaisen käytön jälkeen. Ymmärsithän, ettei pyöräilyhousujen alla pidetä mitään! Jos tarvitsee useampia kerroksia, tulevat muut kerrokset päälle, koska pyöräilyhousut on suunniteltu saumattomiksi, jotta ne eivät hierrä.
Seuraavilla toimenpiteillä lenkkimukavuus paranee huomattavasti:
- hankit pyörän, jossa on matalampi ajoasento,
- siihen ostat hyvän, kapean ja kovan satulan sekä
- hankit kunnolliset pyöräilyhousut.
Aloita vaikka tuollaisesta:
http://velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=204&products_id=1079- Alan harrastaja
muuta kuin, että treeniä niin paikat tottuu. Pyöräillessä kannattaa hieman ojennella itseään ja vaihtaa esimerkiksi käsien asentoa. Pieni tauko voi olla paikallaan. Pysähtyä esimerkiksi kahville. Suurimmalle osalle meistä se pyöräily on harrastus ja silloin paussit ja maisemien ihailut ovat paikallaan. Itse olen vetänyt lenkin ohessa joskus myös kylmän huurteisen oluen.
- Nyt kyllä merkittä
Alan harrastaja kirjoitti:
muuta kuin, että treeniä niin paikat tottuu. Pyöräillessä kannattaa hieman ojennella itseään ja vaihtaa esimerkiksi käsien asentoa. Pieni tauko voi olla paikallaan. Pysähtyä esimerkiksi kahville. Suurimmalle osalle meistä se pyöräily on harrastus ja silloin paussit ja maisemien ihailut ovat paikallaan. Itse olen vetänyt lenkin ohessa joskus myös kylmän huurteisen oluen.
"...Itse olen vetänyt lenkin ohessa joskus myös kylmän huurteisen oluen."
Olet oikeassa. Nestetasapaino on tärkeä asia :) Kyllä vaan hybridillä. Ja hienosti se rullaa. Tarvin pyörää silloin tällöin myös pieneen hyötyajoon, tavaraakin mukana. Samoin voin heittää sillä vaikka parin päivän retken, saa tavaratelineeseen laukut. Ja sitten ajan lenkeillä vielä aika paljon sorateilläkin. Joten hybridi paras ja monipuolisin...Ja lenkit on toistaiseksi olleet vaan 80-90 km enintään, ei siis sataa;)
- Sama mies
HIlexi kirjoitti:
Kyllä vaan hybridillä. Ja hienosti se rullaa. Tarvin pyörää silloin tällöin myös pieneen hyötyajoon, tavaraakin mukana. Samoin voin heittää sillä vaikka parin päivän retken, saa tavaratelineeseen laukut. Ja sitten ajan lenkeillä vielä aika paljon sorateilläkin. Joten hybridi paras ja monipuolisin...Ja lenkit on toistaiseksi olleet vaan 80-90 km enintään, ei siis sataa;)
Hybridien ajoasento ei välttämättä ole kovin hyvä ja halvemmissa hybrideissä kokojakin on vain pari kolme, joten kokokin voi olla aivan väärä. Lähtisin hakemaan vastausta ongelmaan tuosta suunnasta.
- pyöräilemällä kuntoon..
HIlexi kirjoitti:
Kyllä vaan hybridillä. Ja hienosti se rullaa. Tarvin pyörää silloin tällöin myös pieneen hyötyajoon, tavaraakin mukana. Samoin voin heittää sillä vaikka parin päivän retken, saa tavaratelineeseen laukut. Ja sitten ajan lenkeillä vielä aika paljon sorateilläkin. Joten hybridi paras ja monipuolisin...Ja lenkit on toistaiseksi olleet vaan 80-90 km enintään, ei siis sataa;)
Itsekkin pyöräilen "hydridillä", mutta ehdottomasti kannataa ostaa lisäksi "kyynärtanko" näin saa ajoasennon paljon mukavammaksi ja matalammaksi. (vauhtikin kiihtyy).
Ajomukavuus voi toki olla ja varmasti onkin maantiepyörillä vieläkin parempi. Itsellä ei kokemusta niistä ainakaan toistaiseksi.
Pyöräilen kanssa n. 60-100km lenkkejä.
p.s.Takamus/kassit kyllä aika kovilla ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719377- 756362
- 286006
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni965830Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv435679Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h995564- 625003
- 434677
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on574026- 493655